Häpyhuulten pienennysleikkaus

Sansu

Hei hyvät ihmiset, onko kukaan käynyt pienennyttämässä ylisuuria sisempiä häpyhuuliaan kirurgisesti? Tai tietäisi siitä jotain? Itse kärsin niistä estetiikan takia, olisi hyvä jos joku osaisi auttaa. Ja suositella helsingissä jotain kirurgia joka näitä suorittaa.. kiitokset etukäteen.

117

46356

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K-K

      Olen käynyt. Eka kerralla tehtiin sedaatiossa ja paikallispuudutuksessa Tampereella ja siitä vuoden (?) tai oikeastaan vajaan vuoden kuluttua uusinta JKL:ssä. Molemmat leikkaukset tehtiin yksityisellä puolella. Uusintaleikkaus oli tarpeen koska leikannut plastiikkakirurgi ei "uskaltanut" ylileikata häpyhuulia eka kerralla; toinen syy oli se, että koska häpyhuulet ovat pitkälti kudosta, ne turpoavat puuduttaessa ja leikatessa niin paljon, ettei lopullista tulosta ihan heti näe. Varsinainen leikkaus maksoi reilut 1200 euroa ja uusinnasta en maksanut kuin 100 euroa leikkaussalimaksua. Itse leikkaus on aika pieni, mutta siitä viikko-pari ovat aika helvetillisiä. Esim vessassa käynti on alkuun melkoinen taiteenlaji! Alasuihku on kova sana silloin, samoin pakastettavat kylmäpussit. Olen enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen. Ei ole jäänyt mitään arpimuodostumia, ei kipeitä kohtia, ei kerta kaikkiaan mitään. Kysy vain lisää jos jotain jäi epäselväksi, voin tarkentaa!

      • tuskastunut

        nimim. k-k!
        Satuin lukemaan viestisi ko. asiasta.
        Olen itse menossa vastaavaan leikkaukseen...kunhan toivun edellisestä Baltian maassa tehdystä operaatiosta (vaikea haavainfektio).
        Olin loppukesästä terv.keskuksessa uuden, nuoren lääkärin vastaanotolla ja yritin kysyä "vaivan syytä". Liekö ollut liian häveliästä täällä pienellä paikkakunnalla, kun lääkäri kysyi, josko "pesen liikaa". Jokainen vastaavasta ongelmasta kärsivä tietää, miten tuskallista on esim. pyöräillä kesähelteellä - pidempiä matkoja ei edes voi ajatella. Hygieniastaan saa myös olla epävarma kaiken aikaa, kun alapäässä on "tavaraa" niin paljon. Sitten aika loppui ja asia jäi sikseen - onneksi se ei ollut ainoa syy käydä vastaanotolla. Mulla kului paljon rahaa ed. leikkaukseen ja sen jälkihoitoon.
        Tietääkö kukaan tehdäänkö näitä leikkauksia muulla kuin yskityisellä puolella?
        Niin tai näin. Ennen ensi kesää aion päästä eroon ko. ongelmasta, vaikka voin hyvin kuvitella, että alkuajat voivat hyvinkin olla "helveltillisiä, varsinkin, jos iho on luonnostaan ohut ja tietyssä iässä ohenee ennestään.


    • Huii

      Eikö ole outoa kun "sen" ulkonäkö muuttuu. En kyllä haluaisi sieltä leikkuuttaa mitään. Mutta hyvähän sanoa..ehkä joku todella tarvitsee tälläistä leikkausta.

      • -k-k

        Häpyhuulien koossa on julmetun suuria eroja, joten jos ja kun sinulla ilmeisesti on "normaalin" kokoiset häpyhuulet, et tiedä, miltä tuntuu kun ne ovat ylisuuret. Ne hiertävät ja hankaavat esim. pyöräillessä. Kuten jo sanoin, ko. leikkaukseen meno oli omalta osaltani tosi hyvä päätös!


      • Tanja
        -k-k kirjoitti:

        Häpyhuulien koossa on julmetun suuria eroja, joten jos ja kun sinulla ilmeisesti on "normaalin" kokoiset häpyhuulet, et tiedä, miltä tuntuu kun ne ovat ylisuuret. Ne hiertävät ja hankaavat esim. pyöräillessä. Kuten jo sanoin, ko. leikkaukseen meno oli omalta osaltani tosi hyvä päätös!

        mailaa niin jutellaan lisää:
        [email protected]


      • -k-k

      • Tanja
        -k-k kirjoitti:

        Niin, minäkö?

        Sinulle se pyyntö oli tarkoitettu.
        Itselläni on pahasti tuo vaiva ja haluaisin saada lisäinfoa, mutta täällä häiriköiden joukossa en haluaisi asiaa käsiteltävän.
        Ja pitkät selostukset ei tänne kuulu muutenkaan.
        Mailini oli siis [email protected]


    • "carina"

      työskentelen itse seksialalla ja mulla on myös isot häpyhuulet. ne ovat miesten mielestä kiihottavat ja kauniit. itse olen pitänyt niitä aina rumina, mutta jotenkin mieli on nyt 23-vuotiaana muuttunut, kun olen saanut niin paljon positiivista palautetta juuri niistä.

      • "carina"

        niistä on ollut, mutta vain muutamia kertoja. siis joskus lukioaikana polkiessani pyörällä kotiin ja turposivat ja olivat kipeät loppupäivän. eilen illalla jouduin housuja suoristelemaan ja tuli sellaine "ahaa-elämys" yhtäkkiä, että samasta syystäkö miehet oikovat housujaan kivesten kohdalta. itse näen kuitenkin suuret häpyhuulet erilaisuutena ja rikkautena nykyään.


      • -k-k
        "carina" kirjoitti:

        niistä on ollut, mutta vain muutamia kertoja. siis joskus lukioaikana polkiessani pyörällä kotiin ja turposivat ja olivat kipeät loppupäivän. eilen illalla jouduin housuja suoristelemaan ja tuli sellaine "ahaa-elämys" yhtäkkiä, että samasta syystäkö miehet oikovat housujaan kivesten kohdalta. itse näen kuitenkin suuret häpyhuulet erilaisuutena ja rikkautena nykyään.

        Ne haittasivat kyllä aika paljonkin, joten "turvauduin" plastiikkakirurgiaan. En ole seksialalla, joten mitään häpyhuuliin liittyviä ulkonäköpaineita minulla ei kyllä ollut (omaa silmää ne häiritsivät...).


      • Lettukoru
        -k-k kirjoitti:

        Ne haittasivat kyllä aika paljonkin, joten "turvauduin" plastiikkakirurgiaan. En ole seksialalla, joten mitään häpyhuuliin liittyviä ulkonäköpaineita minulla ei kyllä ollut (omaa silmää ne häiritsivät...).

        Katseleeko ihmiset häppäreitään alvariinsa niin että häirtsee oikein silmää?;DD
        Siinähän tarvittais mulla ainakin peiliä ja niskat siinä vääntyis kun yrittäis tiirailla niitä.
        Kannattaa lopettaa niiden venyttely eikä laittaa mitään kolin painoisia häppärikoruja niin että lettu roikkuu polvissa.


      • Sheivaaja
        Lettukoru kirjoitti:

        Katseleeko ihmiset häppäreitään alvariinsa niin että häirtsee oikein silmää?;DD
        Siinähän tarvittais mulla ainakin peiliä ja niskat siinä vääntyis kun yrittäis tiirailla niitä.
        Kannattaa lopettaa niiden venyttely eikä laittaa mitään kolin painoisia häppärikoruja niin että lettu roikkuu polvissa.

        Kyllä minä ainakin katselen, varsinkin ajaessani häpykarvoja pois. :)


      • Anonyymi
        Sheivaaja kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin katselen, varsinkin ajaessani häpykarvoja pois. :)

        Häpykarvijen ajelu ei ole tarpeellista!


    • N 26

      Koen sisemmät häpyhuuleni suuriksi. Haluaisin leikkaukseen. Minua ne ovat aina vaivanneet. Minusta ne ovat rumat. Myös kun pyöräilen, ne tuntuvat selvästi inhottavilta satulaa vasten. Eivät tosin kipeydy sen kummemmin. Häpyhuuleni ovat leveydeltään (venytettynä) 4 cm. Ilman venytystä 2 cm. Ne lerputtavat uloimpien välistä. Minkä kokoisia häpyhuulia te omaatte jotka koette häpyhuulenne suuriksi? Pitänee alkaa säästää rahaa leikkaukseen...Niin ja jos hintoja tiedätte niin kertokaa ihmeessä. Tuolla ylempänä olikin jo yksi hinta mutta onko mahdollista päästä jotenkin jossain halvemmalla?

      Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille!

      • like

        10%:lla on samanlaiset häppärit kuin sulla.


      • 3-4 cm.
        like kirjoitti:

        10%:lla on samanlaiset häppärit kuin sulla.

        samaa kokoluokkaa. Eipä paljon haittaa - maailmassa on oikeitakin ongelmia.


      • K-K
        3-4 cm. kirjoitti:

        samaa kokoluokkaa. Eipä paljon haittaa - maailmassa on oikeitakin ongelmia.

        Julkisen sairaanhoidon puolella pääset halvemmalla, mutta se vaatii sen, että käyt ekaksi gynekologilla ja saat hänen kauttaan lähetteen keskussairaalaan, jossa kai ensin tsekataan, onko sun häpyhuulet "oikeasti" häiritsevän suuret ja sitten vasta tehdään leikkauspäätös. Jonottamaan joudut kauan =( ,ja tämä oli syy, miksi itse lähdin hakemaan apua yksityiseltä puolelta.


      • like
        K-K kirjoitti:

        Julkisen sairaanhoidon puolella pääset halvemmalla, mutta se vaatii sen, että käyt ekaksi gynekologilla ja saat hänen kauttaan lähetteen keskussairaalaan, jossa kai ensin tsekataan, onko sun häpyhuulet "oikeasti" häiritsevän suuret ja sitten vasta tehdään leikkauspäätös. Jonottamaan joudut kauan =( ,ja tämä oli syy, miksi itse lähdin hakemaan apua yksityiseltä puolelta.

        Kannattaa ensin tehdä muutama fetish-leffa vaikkapa Production69:llä. Maksaa itsensä takaisin parilla kuvauskerralla.


      • N30
        like kirjoitti:

        10%:lla on samanlaiset häppärit kuin sulla.

        Millaiset sitten lopuilla 90 % ?


      • like
        N30 kirjoitti:

        Millaiset sitten lopuilla 90 % ?

        Ulkonevat alle 2cm "lepotilassa" tai alle 4cm vanytettyinä.


      • miies83

        en kyl enää yhtää tälläst viestiketjuu lue...alkaa ihan liikaa tekee mieli...mikääää ei oo kiihottavampaa ku isot sisemmät häppärit...maistuis mulle ;)
        msn:[email protected]


    • XXX

      Tietääkö kukaan kuinka kauan julkisella puolella saa sitten jonottaa ennen kun leikkaukseen pääsisi?

      Muutenkin kertokaa lisää kokemuksia asian läpikäyneet!

      • -k-k

        Olen kirjoittanut kokemuksistani, lue ylempää viestiketjusta. Jos haluat kysyä jotain erityistä niin vastaan mielelläni! Jonotusajat ovat yli vuoden...tai olivat ainakin silloin kun leikkaus tehtiin minulle.


    • sirkku

      Sisempien häpyhuulten pienennysleikkaus maksaa
      Mehiläisessä n 2500euroa ja leikkaukseen pääsee
      noin kahden viikon jonotuksella.

      • -k-k

        Minut leikattiin vähän vajaa kaksi vuotta sitten Treella, eikä leikkaus ollut lainkaan noin kallis. Mainitsemasi hinta on varmaan selkäydinpuudutuksessa tehtävän leikkauksen hinta; mulle se tehtiin paikallispuudutuksessa lisänä oli tietenkin sedaatio eli rauhoittavia suonen kautta. Hinta oli silloin noin 1200-1250 €.


      • like
        -k-k kirjoitti:

        Minut leikattiin vähän vajaa kaksi vuotta sitten Treella, eikä leikkaus ollut lainkaan noin kallis. Mainitsemasi hinta on varmaan selkäydinpuudutuksessa tehtävän leikkauksen hinta; mulle se tehtiin paikallispuudutuksessa lisänä oli tietenkin sedaatio eli rauhoittavia suonen kautta. Hinta oli silloin noin 1200-1250 €.

        Minkälaiset näistä..
        http://www.labiaplasty.org/LabiaSurgeryPhotos.htm


      • nainenx

      • beeebop
        -k-k kirjoitti:

        Minut leikattiin vähän vajaa kaksi vuotta sitten Treella, eikä leikkaus ollut lainkaan noin kallis. Mainitsemasi hinta on varmaan selkäydinpuudutuksessa tehtävän leikkauksen hinta; mulle se tehtiin paikallispuudutuksessa lisänä oli tietenkin sedaatio eli rauhoittavia suonen kautta. Hinta oli silloin noin 1200-1250 €.

        sinulle -k-k : Missä siis kävit leikkauksessa, entä voitko antaa lääkärin nimen jos olet tyytyväinen lopputulokseen! Kauan sinun piti jonottaa pöydälle pääsemistä? Olen yksityiselle menossa, mutta nhinnat hirvittävät, netistä olen yrittänyt etsiä, mutta suurin osa klinikoista on antanut n. 3000e hinta-arvion..=( siis täällä helsingissä ainakin.
        Toivottavasti jaksat vastaa! Mun maili olis: [email protected].


    • hätääntynyyyt

      olen 15v tyttö ja haluisin tietää miten poika/miesystävänne ovat suhtautuneet häpyhuuliinne. entä suuseksin aikana pitäisikö hävetä?
      p.s itselläni on siis sama ongelma ...toivottavasti tällä palstalla vielä joku käy!!!

      • jo muutamat nähnyt ja koken...

        Hei!

        Vaimoni sai jostain päähänsä, että häpyhuulia pitäisi pienentää. Ajattelin katsoa internetistä mitä asiasta keskustellaan...
        Järkyttävää, mistä te naiset saatte moisia ajatuksia päähänne?
        Kuten jo näissä keskusteluissa muutkin miehet ovat todenneet niin: teitä ei todellakaan "arvostella" häpyhuulienne perusteella, seksi maistuu tod. näk. suurimmalle osaa miehiä jopa paremmin, jos on suuremmat häpyhuulet (omasta mielestäni nimenomaan suuseksi on tällöin hauskempaa). Ostakaa vaikka kuntosalikortti ja käyttäkää sitä ahkerasti muiden mahdollisesti roikkuvien paikkojen korjailuun. Tämä investointi on 100 kertaa parempi kuin moinen turhanpäiväinen leikkaus.


      • Nimetön
        jo muutamat nähnyt ja koken... kirjoitti:

        Hei!

        Vaimoni sai jostain päähänsä, että häpyhuulia pitäisi pienentää. Ajattelin katsoa internetistä mitä asiasta keskustellaan...
        Järkyttävää, mistä te naiset saatte moisia ajatuksia päähänne?
        Kuten jo näissä keskusteluissa muutkin miehet ovat todenneet niin: teitä ei todellakaan "arvostella" häpyhuulienne perusteella, seksi maistuu tod. näk. suurimmalle osaa miehiä jopa paremmin, jos on suuremmat häpyhuulet (omasta mielestäni nimenomaan suuseksi on tällöin hauskempaa). Ostakaa vaikka kuntosalikortti ja käyttäkää sitä ahkerasti muiden mahdollisesti roikkuvien paikkojen korjailuun. Tämä investointi on 100 kertaa parempi kuin moinen turhanpäiväinen leikkaus.

        Ei ole tuo alapää kyllä itselläkään mikään maailman esteettisin: toinen häpyhuuli on vajaat 2cm "levossa" ja runsaat 3cm venytettynä. Välillä asia vaivaa mieltä, mutta jos maksaisin tuon leikkauksesta 2000e niin samantien pitäis kyllä varmaan alkaa velottaa vähän jo seksipartnereiltakin :D.

        Tää on niin epäreilua! Ei-ympärileikatutmiehet tuskin häpeilevät esinahkojaan, vaikka toisilla sitä on runsaammin kuin toisilla...


      • lippy2
        Nimetön kirjoitti:

        Ei ole tuo alapää kyllä itselläkään mikään maailman esteettisin: toinen häpyhuuli on vajaat 2cm "levossa" ja runsaat 3cm venytettynä. Välillä asia vaivaa mieltä, mutta jos maksaisin tuon leikkauksesta 2000e niin samantien pitäis kyllä varmaan alkaa velottaa vähän jo seksipartnereiltakin :D.

        Tää on niin epäreilua! Ei-ympärileikatutmiehet tuskin häpeilevät esinahkojaan, vaikka toisilla sitä on runsaammin kuin toisilla...

        "toinen häpyhuuli on vajaat 2cm "levossa" ja runsaat 3cm venytettynä."

        Kovin on pienet häpyhuulet...


      • Luna*
        lippy2 kirjoitti:

        "toinen häpyhuuli on vajaat 2cm "levossa" ja runsaat 3cm venytettynä."

        Kovin on pienet häpyhuulet...

        te jotka olette käyneet leikkauksessa!Haluaisin itse myös leikkaukseen,mutta en omalla paikkakunnallani. Miten esim. omalla paikkakunnallaltanne löysitte yksityisen puolen jossa kävitte?(mistä löysitte yhteystiedot?)pääseekö sairaalasta samana päivänä jo kotiin ja onko käveleminen kielletty?miten nopeasti pääsitte toimenpiteeseen?


      • Kikka
        Luna* kirjoitti:

        te jotka olette käyneet leikkauksessa!Haluaisin itse myös leikkaukseen,mutta en omalla paikkakunnallani. Miten esim. omalla paikkakunnallaltanne löysitte yksityisen puolen jossa kävitte?(mistä löysitte yhteystiedot?)pääseekö sairaalasta samana päivänä jo kotiin ja onko käveleminen kielletty?miten nopeasti pääsitte toimenpiteeseen?

        Itseäkin kiinnostaisi kovasti kuulla kokemuksia leikkauksesta ja jos joku osaa suositella Tampereella/Helsingissä hyvää (yksityistä) klinikkaa, niin sekin tieto otetaan innolla vastaan. Jos joku vielä lukee ketjua...

        Leikkauksia kritisoiville tiedoksi, että ainakin omalla kohdalla kyseinen vaiva on ollut henkisesti todella raskas asia sietää. Olen inhonnut itseäni nuoresta lähtien tämän takia ja asia on tuonut niitä "todellisia" ongelmia myös parisuuhteeseeni. Joten maailman ongelmista tämä on itselläni yksi todellinen.


      • Kutri2008
        Kikka kirjoitti:

        Itseäkin kiinnostaisi kovasti kuulla kokemuksia leikkauksesta ja jos joku osaa suositella Tampereella/Helsingissä hyvää (yksityistä) klinikkaa, niin sekin tieto otetaan innolla vastaan. Jos joku vielä lukee ketjua...

        Leikkauksia kritisoiville tiedoksi, että ainakin omalla kohdalla kyseinen vaiva on ollut henkisesti todella raskas asia sietää. Olen inhonnut itseäni nuoresta lähtien tämän takia ja asia on tuonut niitä "todellisia" ongelmia myös parisuuhteeseeni. Joten maailman ongelmista tämä on itselläni yksi todellinen.

        Tärkeää asiaa, joo. Kyse ei siis todellakaan ole pelkästään esteettisesta haitasta (jos on itse sitä mieltä), vaan tuo pyöräilyongelma on ihan todellinen, ainakin itselläni. Ja ratsastus on kuulemma myös yksi näitä tuskaisia harrastuksia. Hiertyy, hankautuu, kipeytyy - ja on vaan hitto tiellä! Olen itsekin ajatellut leikkausta, mutta en ole vielä selvitellyt asiaa sen suuremmin. Gyneltähän sitä kannattaisi kysellä. Onko kukaan käynyt leikkauksessa ihan nyt lähiaikoina?


      • vierailija
        Kutri2008 kirjoitti:

        Tärkeää asiaa, joo. Kyse ei siis todellakaan ole pelkästään esteettisesta haitasta (jos on itse sitä mieltä), vaan tuo pyöräilyongelma on ihan todellinen, ainakin itselläni. Ja ratsastus on kuulemma myös yksi näitä tuskaisia harrastuksia. Hiertyy, hankautuu, kipeytyy - ja on vaan hitto tiellä! Olen itsekin ajatellut leikkausta, mutta en ole vielä selvitellyt asiaa sen suuremmin. Gyneltähän sitä kannattaisi kysellä. Onko kukaan käynyt leikkauksessa ihan nyt lähiaikoina?

        on inhottavaa. Itselleni on tullut patteja, joiden luulen johtuvan siitä että veri pakkaantuu jostain syystä tiettyyn kohtaan. Ahdistavaa. En ole vielä kysynyt gyneltäni, että mitä tälle voisi tehdä. Leikkaus kiinnostaa. EN kuitenkaan halua ihan pieniä huulia, vaan sellaset jotka vähän näkyy. Itselläni ehkä sopivan pituset (2-3cm) mutta tosi turpeet.


      • Sarafiiina

        Moikka, voin sanoa että ulkoisethäpyhuulet ovat yhtä normaalit kuin sisäisetkin. Ja niin kun joillakin ihmisillä on vaikka hörökorvat, niin monilla on taas ulkonevat häpyhuulet. (ja ovat osa identiteettiä).
        Paitsi jos niistä on suurta haittaa, ja ne hankaavat ja tuntuvat todella epämiellyttäviltä. Silloin mielestäni leikkaus voi olla ihan aiheellinen, mutta jos niistä ei ole mitään muuta " haittaa " kuin se suuri koko niin en suosittele leikkausta. Monet kertovat että ulkoisethäpyhuulet eivät ole miehiä haitanneet, ja miksi olisivatkaan? Minunkaan kohdallani, kukaan ei ole valittanut mitään. Eikä seksinkään aikana ole koitunut minkäänlaisia ongelmia niiden takia. (päinvastoin heh). Älä tyttö murehdi, eivät pojat tuommoisesta asiasta välitä! Ihmisten pitäisi mielestäni olla sellaisia kuin he ovat!


      • lippian
        Sarafiiina kirjoitti:

        Moikka, voin sanoa että ulkoisethäpyhuulet ovat yhtä normaalit kuin sisäisetkin. Ja niin kun joillakin ihmisillä on vaikka hörökorvat, niin monilla on taas ulkonevat häpyhuulet. (ja ovat osa identiteettiä).
        Paitsi jos niistä on suurta haittaa, ja ne hankaavat ja tuntuvat todella epämiellyttäviltä. Silloin mielestäni leikkaus voi olla ihan aiheellinen, mutta jos niistä ei ole mitään muuta " haittaa " kuin se suuri koko niin en suosittele leikkausta. Monet kertovat että ulkoisethäpyhuulet eivät ole miehiä haitanneet, ja miksi olisivatkaan? Minunkaan kohdallani, kukaan ei ole valittanut mitään. Eikä seksinkään aikana ole koitunut minkäänlaisia ongelmia niiden takia. (päinvastoin heh). Älä tyttö murehdi, eivät pojat tuommoisesta asiasta välitä! Ihmisten pitäisi mielestäni olla sellaisia kuin he ovat!

        Miksi kirjoitat ulkoisethäpyhuulet yhteen mutta ulkonevat häpyhuulet erikseen?
        Mitkä ovat ulkoisethäpyhuulet?

        Ulkonevat häpyhuulet kai yleensä ymmärretään siten että sisemmät häpyhuulet (labia mirora / pienet häpyhuulet) näkyvät ulompien häpyhuulien (labia majora) välistä jatkuvasti.

        Käytännön esimerkki: kiihoittuessaan nainen joka on luonnostaan ns. viivapillu ei muutu naiseksi jolla on ulkonevat häpyhuulet. Tilapäinen paisuvaiskudosten turpoaminen ei tee häppäreistä ulkonevai vaikka olisivat esillä senttikaupalla.


      • 15vee
        vierailija kirjoitti:

        on inhottavaa. Itselleni on tullut patteja, joiden luulen johtuvan siitä että veri pakkaantuu jostain syystä tiettyyn kohtaan. Ahdistavaa. En ole vielä kysynyt gyneltäni, että mitä tälle voisi tehdä. Leikkaus kiinnostaa. EN kuitenkaan halua ihan pieniä huulia, vaan sellaset jotka vähän näkyy. Itselläni ehkä sopivan pituset (2-3cm) mutta tosi turpeet.

        Joo mullakin toi ratsastaminen on sattunu varsinkin ilman satulaa. Noi hinnat vähän hirvittää noissa leikkauksissa mutta rupeempa sitte säästämään ku mulla on vakituinen työ.


    • seksielämään

      onko pienennys vaikuttanut seksielämään? tuntoon jne. itselläni on ylisuuret, roikkuvat tuolta välistä rumalla tapaa. olen todella epävarma itsestäni sängyn puolella!

      • katti-

        Palasin tänne näin eilisen toimenpiteen jälkeen rohkaistaakseni muita samasta vaivasta kärsiviä. Asun Helsingissä, mutta matkustin toiseen kaupunkiin, jossa leikkaus suoritettiin 3 kertaa Helsingissä arvioitua hintaa halvemmalla. Joten hyvät naiset: Kilpailuttakaa sairaaloita!!!!
        Lääkäri oli todella asiallinen ja pätevä. Henkilökunta hyvin ystävällistä ja huomaavaista, eikä kukaan kysellyt saati kyseenalaistanut toimenpidettä. Lääkäri totesi jälkeenpäin korjauksen olleen varmasti aiheellinen. Varasin ajan yksityiselle, sain ajan heti ja sairaalalle päästyäni hoitohenkilöstö ajoi toimenpiteen heti käyntiin. Kaikki oli kivutonta, ongelmatonta ja helppoa. Leikkauksen jälkeen aterioin sairaalan maittavan lounaan ja painuin kotia. Ei mainittavaa kipua toimenpiteen jälkeen ja töihin olisin ollut valmis vaikka seuraavana päivänä. Elkee tehkö asiasta isoa, pikku juttu!:)


      • morkkis--
        katti- kirjoitti:

        Palasin tänne näin eilisen toimenpiteen jälkeen rohkaistaakseni muita samasta vaivasta kärsiviä. Asun Helsingissä, mutta matkustin toiseen kaupunkiin, jossa leikkaus suoritettiin 3 kertaa Helsingissä arvioitua hintaa halvemmalla. Joten hyvät naiset: Kilpailuttakaa sairaaloita!!!!
        Lääkäri oli todella asiallinen ja pätevä. Henkilökunta hyvin ystävällistä ja huomaavaista, eikä kukaan kysellyt saati kyseenalaistanut toimenpidettä. Lääkäri totesi jälkeenpäin korjauksen olleen varmasti aiheellinen. Varasin ajan yksityiselle, sain ajan heti ja sairaalalle päästyäni hoitohenkilöstö ajoi toimenpiteen heti käyntiin. Kaikki oli kivutonta, ongelmatonta ja helppoa. Leikkauksen jälkeen aterioin sairaalan maittavan lounaan ja painuin kotia. Ei mainittavaa kipua toimenpiteen jälkeen ja töihin olisin ollut valmis vaikka seuraavana päivänä. Elkee tehkö asiasta isoa, pikku juttu!:)

        Missä kävit leikkauksessa ja paljonko maksoi?


      • janissa123
        morkkis-- kirjoitti:

        Missä kävit leikkauksessa ja paljonko maksoi?

        Oon vasta 16 vuotias ja kärsin samasta ongelmasta. tietääkö kukaan tehäänkö noita leikkauksia alaikäisillekkin? Jos niistä on muutakin haittaa ku vaan esteettistä.


      • zee
        janissa123 kirjoitti:

        Oon vasta 16 vuotias ja kärsin samasta ongelmasta. tietääkö kukaan tehäänkö noita leikkauksia alaikäisillekkin? Jos niistä on muutakin haittaa ku vaan esteettistä.

        Itse kävin noin vuosi sitten. Nyt pitäisi käydä vielä "jämät" käydä leikkauttamassa kun minulla sitä tavaraa leikkattiin paljon! Ensimmäinen viikko oli kyllä kivulias ja puolimakkuu asennossa sai melkein koko ajan olla. Leikkaus maksoi Helsingissä 500 euroa.


      • lodetsu
        zee kirjoitti:

        Itse kävin noin vuosi sitten. Nyt pitäisi käydä vielä "jämät" käydä leikkauttamassa kun minulla sitä tavaraa leikkattiin paljon! Ensimmäinen viikko oli kyllä kivulias ja puolimakkuu asennossa sai melkein koko ajan olla. Leikkaus maksoi Helsingissä 500 euroa.

        Itseltäni pienennettiin häpyhuulet tasan viikko sitten. Ne olivat ylisuuret ja hankasivat inhottavasti esim. pyöräillessä ja jos pidin tiukempia housuja. Olen lisäksi istumatyössä ja sekin tuntui inhottavalle.

        Leikkaus tehtiin selkäydinpuudutuksessa. Sain suonensisäisesti keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä ja vasta leikkausen puolesta välistä aloin muistamaan mitä tapahtuu. Silloin meinas tulla paniikki, koska en tuntenut jalkojani enkä saanut varpaita liikuteltua. Muuten leikkaus meni hyvin.:)

        Aluksi ei ollut juurikaan kipuja, mutta nyt tällä viikolla alkoi vähän olemaan kipeä ja iho kutisee. Kuulemma merkki siitä että on parantumassa. Turvotus on laskenut kokonaan ja omasta mielestäni olen jo tyytyväinen tulokseen, mutta senhän näkee kunnolla vasta parinki viikon päästä.

        Leikkaukseen pääsin Naistenpolin kautta. Odottelin leikkausta vähän reilu puoli vuotta x/ Mutta kyllä kannatti. Odotankin innolla paranemista!


      • ongelma..
        lodetsu kirjoitti:

        Itseltäni pienennettiin häpyhuulet tasan viikko sitten. Ne olivat ylisuuret ja hankasivat inhottavasti esim. pyöräillessä ja jos pidin tiukempia housuja. Olen lisäksi istumatyössä ja sekin tuntui inhottavalle.

        Leikkaus tehtiin selkäydinpuudutuksessa. Sain suonensisäisesti keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä ja vasta leikkausen puolesta välistä aloin muistamaan mitä tapahtuu. Silloin meinas tulla paniikki, koska en tuntenut jalkojani enkä saanut varpaita liikuteltua. Muuten leikkaus meni hyvin.:)

        Aluksi ei ollut juurikaan kipuja, mutta nyt tällä viikolla alkoi vähän olemaan kipeä ja iho kutisee. Kuulemma merkki siitä että on parantumassa. Turvotus on laskenut kokonaan ja omasta mielestäni olen jo tyytyväinen tulokseen, mutta senhän näkee kunnolla vasta parinki viikon päästä.

        Leikkaukseen pääsin Naistenpolin kautta. Odottelin leikkausta vähän reilu puoli vuotta x/ Mutta kyllä kannatti. Odotankin innolla paranemista!

        Leikattiinko sinut siis julkisella puolella kun jouduit noin kauan odottamaan? Itse olen pitkään halunnut leikkaukseen, mutta ei ole varaa mennä yksityiselle, köyhä opiskelija kun olen... Mitä kautta siis voisi päästä julkiseen sairaalaan leikkaukseen? Miten saada lähete leikkaukseen jos ei ole varaa yksityisellä käyntiin?


      • sama vaiva
        lodetsu kirjoitti:

        Itseltäni pienennettiin häpyhuulet tasan viikko sitten. Ne olivat ylisuuret ja hankasivat inhottavasti esim. pyöräillessä ja jos pidin tiukempia housuja. Olen lisäksi istumatyössä ja sekin tuntui inhottavalle.

        Leikkaus tehtiin selkäydinpuudutuksessa. Sain suonensisäisesti keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä ja vasta leikkausen puolesta välistä aloin muistamaan mitä tapahtuu. Silloin meinas tulla paniikki, koska en tuntenut jalkojani enkä saanut varpaita liikuteltua. Muuten leikkaus meni hyvin.:)

        Aluksi ei ollut juurikaan kipuja, mutta nyt tällä viikolla alkoi vähän olemaan kipeä ja iho kutisee. Kuulemma merkki siitä että on parantumassa. Turvotus on laskenut kokonaan ja omasta mielestäni olen jo tyytyväinen tulokseen, mutta senhän näkee kunnolla vasta parinki viikon päästä.

        Leikkaukseen pääsin Naistenpolin kautta. Odottelin leikkausta vähän reilu puoli vuotta x/ Mutta kyllä kannatti. Odotankin innolla paranemista!

        Hei,

        kiva huomata että tätä palstaa vielä joku/jotkut lukee. Itse olen menossa syyskuun lopulla leikkaukseen (yksityisellä puolella), ja toipumisaika mietityttää kovasti. Mulla on kaksi lasta joista pienempi puolivuotias, kuinkahan pärjäämme päivisin kotona jos liikkuminen on tosi hankalaa?

        Voisin kuvitella, että toipumiseen vaikuttaa toimenpiteen laajuus - luulen, että multa varmaan poistetaan jopa n. 4-5 cm ylimääräistä lerppua.

        Kaikki kokemukset leikkauksesta ja toipumisesta on tervetullutta.


      • sama vaiva
        ongelma.. kirjoitti:

        Leikattiinko sinut siis julkisella puolella kun jouduit noin kauan odottamaan? Itse olen pitkään halunnut leikkaukseen, mutta ei ole varaa mennä yksityiselle, köyhä opiskelija kun olen... Mitä kautta siis voisi päästä julkiseen sairaalaan leikkaukseen? Miten saada lähete leikkaukseen jos ei ole varaa yksityisellä käyntiin?

        Luulisin, että lähetteen voisi saada terveyskeskuslääkärin kautta. Esim. Helsingissä terveyskeskuslääkäri laittaisi lähetteen Naistenklinikalle, josta ajan saisi varmaan 2-3 kk päähän, ja jos arvioivat leikkauksen tarpeelliseksi niin sitten leikkausjonoon, joiden pituudesta ei ole tietoa.


      • MajorLabia
        sama vaiva kirjoitti:

        Hei,

        kiva huomata että tätä palstaa vielä joku/jotkut lukee. Itse olen menossa syyskuun lopulla leikkaukseen (yksityisellä puolella), ja toipumisaika mietityttää kovasti. Mulla on kaksi lasta joista pienempi puolivuotias, kuinkahan pärjäämme päivisin kotona jos liikkuminen on tosi hankalaa?

        Voisin kuvitella, että toipumiseen vaikuttaa toimenpiteen laajuus - luulen, että multa varmaan poistetaan jopa n. 4-5 cm ylimääräistä lerppua.

        Kaikki kokemukset leikkauksesta ja toipumisesta on tervetullutta.

        Missä olette leikkauttaneet ja mitä on maksanut? Saisiko tarkempaa tietoa itse leikkauspäivästä ja toipumsesta? Tulokseen tyytyväisiä? Kaduttaako?


      • chicadika
        katti- kirjoitti:

        Palasin tänne näin eilisen toimenpiteen jälkeen rohkaistaakseni muita samasta vaivasta kärsiviä. Asun Helsingissä, mutta matkustin toiseen kaupunkiin, jossa leikkaus suoritettiin 3 kertaa Helsingissä arvioitua hintaa halvemmalla. Joten hyvät naiset: Kilpailuttakaa sairaaloita!!!!
        Lääkäri oli todella asiallinen ja pätevä. Henkilökunta hyvin ystävällistä ja huomaavaista, eikä kukaan kysellyt saati kyseenalaistanut toimenpidettä. Lääkäri totesi jälkeenpäin korjauksen olleen varmasti aiheellinen. Varasin ajan yksityiselle, sain ajan heti ja sairaalalle päästyäni hoitohenkilöstö ajoi toimenpiteen heti käyntiin. Kaikki oli kivutonta, ongelmatonta ja helppoa. Leikkauksen jälkeen aterioin sairaalan maittavan lounaan ja painuin kotia. Ei mainittavaa kipua toimenpiteen jälkeen ja töihin olisin ollut valmis vaikka seuraavana päivänä. Elkee tehkö asiasta isoa, pikku juttu!:)

        Olen pitkään miettinyt samantapaista toimenpidettä. Varsinkin ratsastus ja spinning & pyöräily tuntuvat TODELLA ikäviltä. Itselläni 2-3cm pitkät, mutta kuitenkin hankaa ja hiertää, ratsastaa en enää viitti kun alapää verillä sen jälkeen.... Tosi kiusallista muutenkin kun jos laittaa edes vähän tiukemmat housut (tai vaikka pitsiset alkkarit) jalkaan, niin tuntuu että koko ajan saisi olla "asettelemassa" housut/häppärit uudestaa kun kutisee ja hiertää...
        Itse en kyllä häpeä niitä, seksi maistuu ja pitkäaikainen miesystävä on myös tyytyväinen. Enkä ikinä leikkauttaisi itseäni jonkun muun takia. Musta ne näyttää ihan kivoilta, mutta niistä on haittaa mulle arkipäivisissä puuhissa =( Olen AINA vastustanut kauneusleikkauksia, mutta en koe tätä kauneusleikkaukseksi, koska en tee tätä ulkonäön takia.
        Haluisin mahdollisimman pian leikkauttaa ne, mutta aika monet asiat askaruttavat. Missä kannatta leikata, kuinka paljon maksaa jne jne jne. Ja paraneeko täysin? Onko sen jälkeen ihan turvallista synnyttää vai repeekö joku arpi??
        Entä sitten seksi ennen/jälkeen, tarkoitan kun sisimmät häppärit ovat herkemmät kosketukselle, niin väheneekö nautinto leikkauksen jälkeen koska on vähemmän sitä todella herkkää aluetta jäljellä??
        Kokemuksia kiitos! Minne kannattaa ottaa yhteyttä? Haluan tietenkin turvallisen, hyvän leikkauksen ja lopputuloksen mahd pian suht halpaan hintaan....


      • roiksroiks
        chicadika kirjoitti:

        Olen pitkään miettinyt samantapaista toimenpidettä. Varsinkin ratsastus ja spinning & pyöräily tuntuvat TODELLA ikäviltä. Itselläni 2-3cm pitkät, mutta kuitenkin hankaa ja hiertää, ratsastaa en enää viitti kun alapää verillä sen jälkeen.... Tosi kiusallista muutenkin kun jos laittaa edes vähän tiukemmat housut (tai vaikka pitsiset alkkarit) jalkaan, niin tuntuu että koko ajan saisi olla "asettelemassa" housut/häppärit uudestaa kun kutisee ja hiertää...
        Itse en kyllä häpeä niitä, seksi maistuu ja pitkäaikainen miesystävä on myös tyytyväinen. Enkä ikinä leikkauttaisi itseäni jonkun muun takia. Musta ne näyttää ihan kivoilta, mutta niistä on haittaa mulle arkipäivisissä puuhissa =( Olen AINA vastustanut kauneusleikkauksia, mutta en koe tätä kauneusleikkaukseksi, koska en tee tätä ulkonäön takia.
        Haluisin mahdollisimman pian leikkauttaa ne, mutta aika monet asiat askaruttavat. Missä kannatta leikata, kuinka paljon maksaa jne jne jne. Ja paraneeko täysin? Onko sen jälkeen ihan turvallista synnyttää vai repeekö joku arpi??
        Entä sitten seksi ennen/jälkeen, tarkoitan kun sisimmät häppärit ovat herkemmät kosketukselle, niin väheneekö nautinto leikkauksen jälkeen koska on vähemmän sitä todella herkkää aluetta jäljellä??
        Kokemuksia kiitos! Minne kannattaa ottaa yhteyttä? Haluan tietenkin turvallisen, hyvän leikkauksen ja lopputuloksen mahd pian suht halpaan hintaan....

        Tuntuu vaan hiukan oudolta kun väitätte 4cm (venytettynä) suuriksi. Itsellänihän tuo näyttäisi viivottimen mukaan olevan 8cm.. ja ovat kyllä kieltämättä todelliset maanvaivat. Ei voi edes kävellä jossei ole asetellut itseään hyvin. Toisinaan mikään asettelu ei auta vaan laskiessaan housut ja veren virratessa takaisin huuliin saa kokea ikävän yllätyksen.


      • chikadika
        roiksroiks kirjoitti:

        Tuntuu vaan hiukan oudolta kun väitätte 4cm (venytettynä) suuriksi. Itsellänihän tuo näyttäisi viivottimen mukaan olevan 8cm.. ja ovat kyllä kieltämättä todelliset maanvaivat. Ei voi edes kävellä jossei ole asetellut itseään hyvin. Toisinaan mikään asettelu ei auta vaan laskiessaan housut ja veren virratessa takaisin huuliin saa kokea ikävän yllätyksen.

        Niin no voipi olla että myös ulompien häppäreiden koko vaikuttaa. Mulla ne roikkuu yleensä noin sentin verran ulompien ulkopuolella...


      • chikadika
        chikadika kirjoitti:

        Niin no voipi olla että myös ulompien häppäreiden koko vaikuttaa. Mulla ne roikkuu yleensä noin sentin verran ulompien ulkopuolella...

        niin siis sisimmät häppärit roikkuu noin sentin veraan ulompien ulkopuolella.


      • Toipilas vielä pari viikkoa
        chikadika kirjoitti:

        niin siis sisimmät häppärit roikkuu noin sentin veraan ulompien ulkopuolella.

        Mulle tehtiin reilu viikko sitten kyseinen leikkaus ja jo nyt tuntuu oleminen paremmalta kun ei ole enää mitään roikkumassa tuolla, vaikka haavat on vielä aika kipeät. Mulle tehtiin leikkaus polttoveitsellä eikä toiselle puolelle tarvittu tikkejä lainkaan ja toiselle pari kun alkoi verisuonet parista kohtaa vuotamaan. Leikkaus maksoi yksityisellä Helsingissä 550 euroa. Kuukauden kuluttua pitäisi olla paikat sellaiset ettei edes tiedä että sinne on mitään tehty. En niitä mittaillut mutta häiritsi tosi paljon kun ne hankasivat ilman vaatteita kävellessä ja muutenkin koko ajan tuntuivat ja kun ärtyivät helposti niin oli välillä todella epämiellyttävän tuntuista. Uskon etten tule katumaan leikkausta ja tulen olemaan tyytyväinen lopputulokseen. Eikä varmaan mieskään niitä lerppuja tule kaipaamaan.


      • häppärit kuriin
        Toipilas vielä pari viikkoa kirjoitti:

        Mulle tehtiin reilu viikko sitten kyseinen leikkaus ja jo nyt tuntuu oleminen paremmalta kun ei ole enää mitään roikkumassa tuolla, vaikka haavat on vielä aika kipeät. Mulle tehtiin leikkaus polttoveitsellä eikä toiselle puolelle tarvittu tikkejä lainkaan ja toiselle pari kun alkoi verisuonet parista kohtaa vuotamaan. Leikkaus maksoi yksityisellä Helsingissä 550 euroa. Kuukauden kuluttua pitäisi olla paikat sellaiset ettei edes tiedä että sinne on mitään tehty. En niitä mittaillut mutta häiritsi tosi paljon kun ne hankasivat ilman vaatteita kävellessä ja muutenkin koko ajan tuntuivat ja kun ärtyivät helposti niin oli välillä todella epämiellyttävän tuntuista. Uskon etten tule katumaan leikkausta ja tulen olemaan tyytyväinen lopputulokseen. Eikä varmaan mieskään niitä lerppuja tule kaipaamaan.

        Juuri toipumassa nimimerkillä, missä Helsingin klinikalla saa operaation 550e?


      • hörhöhuuli
        Toipilas vielä pari viikkoa kirjoitti:

        Mulle tehtiin reilu viikko sitten kyseinen leikkaus ja jo nyt tuntuu oleminen paremmalta kun ei ole enää mitään roikkumassa tuolla, vaikka haavat on vielä aika kipeät. Mulle tehtiin leikkaus polttoveitsellä eikä toiselle puolelle tarvittu tikkejä lainkaan ja toiselle pari kun alkoi verisuonet parista kohtaa vuotamaan. Leikkaus maksoi yksityisellä Helsingissä 550 euroa. Kuukauden kuluttua pitäisi olla paikat sellaiset ettei edes tiedä että sinne on mitään tehty. En niitä mittaillut mutta häiritsi tosi paljon kun ne hankasivat ilman vaatteita kävellessä ja muutenkin koko ajan tuntuivat ja kun ärtyivät helposti niin oli välillä todella epämiellyttävän tuntuista. Uskon etten tule katumaan leikkausta ja tulen olemaan tyytyväinen lopputulokseen. Eikä varmaan mieskään niitä lerppuja tule kaipaamaan.

        Sama vaiva rahikaisella... Leikkaako noita normaalit plastikkakirurgit vai ketkä?
        Hinnalla ei väliä, kunhan on hyvä. Mitä klinikkaa käytit?


      • Toipilas vielä pari viikkoa kirjoitti:

        Mulle tehtiin reilu viikko sitten kyseinen leikkaus ja jo nyt tuntuu oleminen paremmalta kun ei ole enää mitään roikkumassa tuolla, vaikka haavat on vielä aika kipeät. Mulle tehtiin leikkaus polttoveitsellä eikä toiselle puolelle tarvittu tikkejä lainkaan ja toiselle pari kun alkoi verisuonet parista kohtaa vuotamaan. Leikkaus maksoi yksityisellä Helsingissä 550 euroa. Kuukauden kuluttua pitäisi olla paikat sellaiset ettei edes tiedä että sinne on mitään tehty. En niitä mittaillut mutta häiritsi tosi paljon kun ne hankasivat ilman vaatteita kävellessä ja muutenkin koko ajan tuntuivat ja kun ärtyivät helposti niin oli välillä todella epämiellyttävän tuntuista. Uskon etten tule katumaan leikkausta ja tulen olemaan tyytyväinen lopputulokseen. Eikä varmaan mieskään niitä lerppuja tule kaipaamaan.

        missä saa helsingissä 550???


    • toipilas 18v.

      Itse leikkautin pienemmät häpyhuuleni eilen. Leikkaus tehtiin Tampereen Mehiläisessä ja sen teki plastiikkakirurgi Jukka Kostiainen. Hinta arvio oli alunperin 2075e, mutta kun menin maksamaan niin maksettavaa ei jäänyt kun 900e. Kela ilmeisesti korvasi loppuosan? Todella tyytyväinen olen tulokseen, vaikka paikat ovat kyllä turvoksissa vielä ja tihkuttavat verta. Palvelu oli todella hyvää siellä! ajankin sain yhden päivän päähän. Leikkaus kesti n.45min ja se tehtiin puudutuksessa ja vahvassa huumelääkityksessä. Itse en muista oikeastaan mitään sen jälkeen kun laittoivat lääkityksen suoneen. Sairaalassa olin yhteensä 4h ja pääsin kotiin. Kivut olivat tosi kovat kun lääkitys lakkasi, mutta helpotti saman päivän aikana, enää ei satu oikeastaan yhtään. Kirurgi oli todella ystävällinen ja niinkuin muukin hoitohenkilökunta. Kirurgin mukaan häppärini olivat aika suuret, mutta normaaleissa mitoissa vielä kuitenkin.
      Suosittelen lämpimästi leikkausta kaikille joita asia vaivaa! Eikun vaan aikaa varaamaan Jukka Kostiaiselle, Suosittelen:)!

      • tytsy--

        Minä kävin kyseisessä leikkauksessa julkisella puolella Helsingissä. Sain lähetteen terveyskeskuksesta Kätilöopistolle, jossa sitten tarkistettiin ja todettiin leikkaus tarpeelliseksi.
        Ensimmäisestä lähetteestä meni 3 kk että pääsin tarkastukseen, mutta sen jälkeen sain leikkausajan noin kuukauden päähän. Leikkaus tehtiin nukutuksessa (sain itse valita puudutus/nukutus).
        Ensimmäinen viikko oli hieman hankala, mutta sen jälkeen ok. Poliklinikkamaksut tarkistus alle 30 € ja sitten leikkaus päiväkirurgisen toimenpiteen maksu alle 100 €.


      • probleemi
        tytsy-- kirjoitti:

        Minä kävin kyseisessä leikkauksessa julkisella puolella Helsingissä. Sain lähetteen terveyskeskuksesta Kätilöopistolle, jossa sitten tarkistettiin ja todettiin leikkaus tarpeelliseksi.
        Ensimmäisestä lähetteestä meni 3 kk että pääsin tarkastukseen, mutta sen jälkeen sain leikkausajan noin kuukauden päähän. Leikkaus tehtiin nukutuksessa (sain itse valita puudutus/nukutus).
        Ensimmäinen viikko oli hieman hankala, mutta sen jälkeen ok. Poliklinikkamaksut tarkistus alle 30 € ja sitten leikkaus päiväkirurgisen toimenpiteen maksu alle 100 €.

        Kiitos kaikille kokemuksistaan kertoneille.

        Löytyykö ketään, joka olisi leikkauksen jälkeen pystynyt palaamaan -kivuttomaan!- ratsastusharrastukseen? Itse joudun miettimään, pitääkö lopettaa koko rakas harrastus tästä nimenomaisesta syystä.


      • pesula
        probleemi kirjoitti:

        Kiitos kaikille kokemuksistaan kertoneille.

        Löytyykö ketään, joka olisi leikkauksen jälkeen pystynyt palaamaan -kivuttomaan!- ratsastusharrastukseen? Itse joudun miettimään, pitääkö lopettaa koko rakas harrastus tästä nimenomaisesta syystä.

        Menen myös tulevassa kyseiseen leikkaukseen. Yksi asia josta ei ole kukaan maininnut ja haluaisin kysyä ihan jopa mielenkiinnolla kokemuksia. Eli alapesu mm. yhdynnän jälkeen suihkussa. Ainakin itselläni tuntuu kuin menisi ikuisuus pestessä, jotta saan kaikki limat pois huulten sisäpinnoilta. Samoin kuukautisten aikaan. Eli nyt kun olette leikkauksessa käyneet, miltä on tuntunut tuo alapesu vastaavassa tilanteessa. Tuntuu ilmeisestikin oudolta ja pesu sujuu nopeammin, kun ei ole enää samaa määrää sisäpintaa pestävänä? Ja samoin pissatessa pyyhkiminen kai on aivan erilaista ja ns. pyyhkii puhtaammaksi kun ei jää enää huulten väliin. Pöksyt pysyvät puhtaampina tuoksuista ja pissankeltaisista läiskistä. Aihe voi kuulostaa hassulta, mutta moni varmaan lisäkseni on miettinyt samoja asioita.
        Odotan innolla pääseväni itsekin leikkaukseen. Stringitkin näyttävät sitten ilmeisesti söpömmiltä päällä.
        Ihanaa antaa sitten miehenkin välillä hoitaa tuo pesu ;0)


      • ----
        probleemi kirjoitti:

        Kiitos kaikille kokemuksistaan kertoneille.

        Löytyykö ketään, joka olisi leikkauksen jälkeen pystynyt palaamaan -kivuttomaan!- ratsastusharrastukseen? Itse joudun miettimään, pitääkö lopettaa koko rakas harrastus tästä nimenomaisesta syystä.

        Minä olen ratsastanut aktiivisesti, myös tulolähteenäni lähes 10 vuotta ja pienten häpyhuulten epämuodostuma (toinen suurehko ja toinen niin suuri että piti rullata jos halusi edes kävellä) oli todella iso ongelma. Joka välissä piti uudestaan asetella eivätkä ne tietenkään pysyneet paikoillaan enkä oikein voinut 15 minuutin väleinkään jättää joka hevosta itsekseen ja lähtemään vessajahtiin. Hankasi ja sattui ja kirveli ja poltti koko ajan...

        Helsingissä yksityisellä leikattiin ja muutama viikko meni ratsastamatta sen jälkeen en kuukauteen saanut hevosen selkään kiivetä. Sittemmin onnistuu ratsastus ihan hyvin, ei ole mitään näkyviä/tuntuvia arpia tms. joten ratsastaminen on ihan yhtä helppoa kuin se olisi ollut henkilölle jolla oli luonnostaankin tosi pienet häpyhuulet. Ilmoitin leikkaavalle lääkärille (laser) että ratsastan aktiivisesti ja se on myös välttämätöntä rahan tulollekin, joten yhdessä sovimme että leikataan häpyhuulet ihan pieniksi, kuten kuulema yleensäkin tehdään.

        Seksi sujuu hyvin, entiset partnerit eivät ole leikkauksesta tienneet eivätkä ole mitään huomanneet ja nykyinen pitkäaikainen poikaystävä joka asiasta tietää, suhtautui tosi ymmärtäväisesti ja kertoi myös ettei mitään jälkiä ollut näkyvissä. Kun peilin avulla näytin mistä oli laaseroitu, piti itsekin tarkkaan etsiä kun ei arpia näkynyt. Pienet häpyhuuleni olivat onneksi kovin ohuet.

        Vielä pitää mainita että on tosi typerää tulla jonkun miehen kommentoimaan kuinka turhanpäiväistä ja tyhmää on vastaava leikkaus tehdä vaikka kirjoittaneet naiset tekevät selväksi että normaali liikuntakin on välillä vaikeaa! Itse voin vielä todeta että eikö se nyt prkl ole "oikea ongelma" kun kävelykin on vaikeaa ja kivuliasta??? Saamarin urpo...

        Onnea leikkaukseen meneville! Ekat pari viikkoa ovat ikävät, sen jälkeen helpottaa. Kannattaa ajoittaa leikkaus lomalle tms. koska itse ainakaan en sen jälkeen kävellyt muutamaan päivään normaalisti ja haavat vuosivat. 1,5 viikkoa myöhemmin kävin jo salilla vaikka haavat tihkuttivatkin ja koko ajan piti rasvataitoksia ja terveyssiteitä pikkuhousuihin vaihtaa...

        Alapesut ovat mutkattomampia ja poikaystäväkin on sanonut alusta asti, jo ennen kuin kerroin leikkauksesta, että pitää alapäätäni tosi seksikkäänä ja harvinaisen kauniina kun mikään ei lerpota.


      • huonommuus
        ---- kirjoitti:

        Minä olen ratsastanut aktiivisesti, myös tulolähteenäni lähes 10 vuotta ja pienten häpyhuulten epämuodostuma (toinen suurehko ja toinen niin suuri että piti rullata jos halusi edes kävellä) oli todella iso ongelma. Joka välissä piti uudestaan asetella eivätkä ne tietenkään pysyneet paikoillaan enkä oikein voinut 15 minuutin väleinkään jättää joka hevosta itsekseen ja lähtemään vessajahtiin. Hankasi ja sattui ja kirveli ja poltti koko ajan...

        Helsingissä yksityisellä leikattiin ja muutama viikko meni ratsastamatta sen jälkeen en kuukauteen saanut hevosen selkään kiivetä. Sittemmin onnistuu ratsastus ihan hyvin, ei ole mitään näkyviä/tuntuvia arpia tms. joten ratsastaminen on ihan yhtä helppoa kuin se olisi ollut henkilölle jolla oli luonnostaankin tosi pienet häpyhuulet. Ilmoitin leikkaavalle lääkärille (laser) että ratsastan aktiivisesti ja se on myös välttämätöntä rahan tulollekin, joten yhdessä sovimme että leikataan häpyhuulet ihan pieniksi, kuten kuulema yleensäkin tehdään.

        Seksi sujuu hyvin, entiset partnerit eivät ole leikkauksesta tienneet eivätkä ole mitään huomanneet ja nykyinen pitkäaikainen poikaystävä joka asiasta tietää, suhtautui tosi ymmärtäväisesti ja kertoi myös ettei mitään jälkiä ollut näkyvissä. Kun peilin avulla näytin mistä oli laaseroitu, piti itsekin tarkkaan etsiä kun ei arpia näkynyt. Pienet häpyhuuleni olivat onneksi kovin ohuet.

        Vielä pitää mainita että on tosi typerää tulla jonkun miehen kommentoimaan kuinka turhanpäiväistä ja tyhmää on vastaava leikkaus tehdä vaikka kirjoittaneet naiset tekevät selväksi että normaali liikuntakin on välillä vaikeaa! Itse voin vielä todeta että eikö se nyt prkl ole "oikea ongelma" kun kävelykin on vaikeaa ja kivuliasta??? Saamarin urpo...

        Onnea leikkaukseen meneville! Ekat pari viikkoa ovat ikävät, sen jälkeen helpottaa. Kannattaa ajoittaa leikkaus lomalle tms. koska itse ainakaan en sen jälkeen kävellyt muutamaan päivään normaalisti ja haavat vuosivat. 1,5 viikkoa myöhemmin kävin jo salilla vaikka haavat tihkuttivatkin ja koko ajan piti rasvataitoksia ja terveyssiteitä pikkuhousuihin vaihtaa...

        Alapesut ovat mutkattomampia ja poikaystäväkin on sanonut alusta asti, jo ennen kuin kerroin leikkauksesta, että pitää alapäätäni tosi seksikkäänä ja harvinaisen kauniina kun mikään ei lerpota.

        Se ainoa todellinen syy näihin leikkauksiin:

        "...ja poikaystäväkin on sanonut alusta asti, jo ennen kuin kerroin leikkauksesta, että pitää alapäätäni tosi seksikkäänä ja harvinaisen kauniina kun mikään ei lerpota.

        Sama logiikka on nähtävissä rintojen suurentamisessa.

        Ikinä ette te naiset tule pääsemään samalle viivalle miesten kanssa.

        Koittakaa siis vaan olla kovasti mieliksi niin kelpaatte paremmin.


      • ---
        huonommuus kirjoitti:

        Se ainoa todellinen syy näihin leikkauksiin:

        "...ja poikaystäväkin on sanonut alusta asti, jo ennen kuin kerroin leikkauksesta, että pitää alapäätäni tosi seksikkäänä ja harvinaisen kauniina kun mikään ei lerpota.

        Sama logiikka on nähtävissä rintojen suurentamisessa.

        Ikinä ette te naiset tule pääsemään samalle viivalle miesten kanssa.

        Koittakaa siis vaan olla kovasti mieliksi niin kelpaatte paremmin.

        Edelliinen kirjoitti:

        Se ainoa todellinen syy näihin leikkauksiin:

        "...ja poikaystäväkin on sanonut alusta asti, jo ennen kuin kerroin leikkauksesta, että pitää alapäätäni tosi seksikkäänä ja harvinaisen kauniina kun mikään ei lerpota.

        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Minulla ei ole mitään tarvetta seisoa millään viivalla mutta ainakin sen verran sinua pidemmällä olen että luetunymmärtäminen ei tuota vaikeuksia. Viestissäni kirjoitin että kävin leikkauksessa koska työ, liikunta ja jopa kävely oli tuskallista. Poikaystäväni mielipiteen mainitsin ihan siksi, että monet ovat olleet epävarmoja miesten suhtautumisesta erityyppisiin häpyhuuliin. Jos sinua se kiusaa että intiimialueeni ovat poikaystäväni mieleen niin voin vain todeta että hanki oma elämä! Leikkauksessa kävin jo kauan ennen kuin häneen tutustuin joten en todellakaan sen takia leikkauspöydälle kiivennyt.

        Minulla ei ole koskaan ollut mitään tarvetta mitään itsessäni muuttaa tai leikauttaa miesten mieliksi. Olen saanut arvostusta sekä naisilta että miehiltä niin koulutukseni, työtulosteni, urheilusuoristusteni, luonteeni kuin ulkonäkönikin perusteella. Minulla ei (luojan kiitos!) ole myöskään mitään tarvetta käydä vastakkaisen sukupuolen keskustelupalstoilla (vai onko sinulla häpyhuulet?) kirjoittamassa toista sukupuolta väheksyviä kommentteja ja väärinymmärtämässä muiden kirjoituksia. Ei taida olla oma elämä ihan kondiksessa kun sinulla on tarve täällä päteä naisia vähättelemällä... Unelmoi vain siitä että naiset kaiken tekemänsä tekevät vain ja ainoastaan sinulle kelvatakseen niin ei sitten tarvitse tuskailla sitä, kelpaatko itse kunnollisille naisille...

        Siltä varalta että taas meni pointti ohi, kerrataan nyt vielä: jos nainen normaalia suuremmat häpyhuulensa pienentää koska kävely ja liikkuminen on tuskallista niin ei sillä ole mitään tekemistä miesten miellytysyritysten kanssa!

        P.S. Rintojen suurentamiseen en koe mitään tarvetta; hyvin on vientiä riittanyt b-kupilla ja jos tämä koko ei jollekulle riitä niin etsin minulle paremmin sopivan miehen, en suinkaan yritä muokata itseäni paremmin kyseisen miehen ihanteisiin sopivaksi.


      • valitettiin

        Jokin aikaa sitten täällä jossakin (ei tällä palstalla) valitettiin liian suurista isoista häpyhuulista. Silloin esitettiin hyvä vertauskohta, että housujen läpi näkyy kamelin jalka. Todellakin hyvä vertaus, siltähän se varmaankin näyttää että leggingseissä on kamelin sorkka haarovälissä.


      • Probleemi
        ---- kirjoitti:

        Minä olen ratsastanut aktiivisesti, myös tulolähteenäni lähes 10 vuotta ja pienten häpyhuulten epämuodostuma (toinen suurehko ja toinen niin suuri että piti rullata jos halusi edes kävellä) oli todella iso ongelma. Joka välissä piti uudestaan asetella eivätkä ne tietenkään pysyneet paikoillaan enkä oikein voinut 15 minuutin väleinkään jättää joka hevosta itsekseen ja lähtemään vessajahtiin. Hankasi ja sattui ja kirveli ja poltti koko ajan...

        Helsingissä yksityisellä leikattiin ja muutama viikko meni ratsastamatta sen jälkeen en kuukauteen saanut hevosen selkään kiivetä. Sittemmin onnistuu ratsastus ihan hyvin, ei ole mitään näkyviä/tuntuvia arpia tms. joten ratsastaminen on ihan yhtä helppoa kuin se olisi ollut henkilölle jolla oli luonnostaankin tosi pienet häpyhuulet. Ilmoitin leikkaavalle lääkärille (laser) että ratsastan aktiivisesti ja se on myös välttämätöntä rahan tulollekin, joten yhdessä sovimme että leikataan häpyhuulet ihan pieniksi, kuten kuulema yleensäkin tehdään.

        Seksi sujuu hyvin, entiset partnerit eivät ole leikkauksesta tienneet eivätkä ole mitään huomanneet ja nykyinen pitkäaikainen poikaystävä joka asiasta tietää, suhtautui tosi ymmärtäväisesti ja kertoi myös ettei mitään jälkiä ollut näkyvissä. Kun peilin avulla näytin mistä oli laaseroitu, piti itsekin tarkkaan etsiä kun ei arpia näkynyt. Pienet häpyhuuleni olivat onneksi kovin ohuet.

        Vielä pitää mainita että on tosi typerää tulla jonkun miehen kommentoimaan kuinka turhanpäiväistä ja tyhmää on vastaava leikkaus tehdä vaikka kirjoittaneet naiset tekevät selväksi että normaali liikuntakin on välillä vaikeaa! Itse voin vielä todeta että eikö se nyt prkl ole "oikea ongelma" kun kävelykin on vaikeaa ja kivuliasta??? Saamarin urpo...

        Onnea leikkaukseen meneville! Ekat pari viikkoa ovat ikävät, sen jälkeen helpottaa. Kannattaa ajoittaa leikkaus lomalle tms. koska itse ainakaan en sen jälkeen kävellyt muutamaan päivään normaalisti ja haavat vuosivat. 1,5 viikkoa myöhemmin kävin jo salilla vaikka haavat tihkuttivatkin ja koko ajan piti rasvataitoksia ja terveyssiteitä pikkuhousuihin vaihtaa...

        Alapesut ovat mutkattomampia ja poikaystäväkin on sanonut alusta asti, jo ennen kuin kerroin leikkauksesta, että pitää alapäätäni tosi seksikkäänä ja harvinaisen kauniina kun mikään ei lerpota.

        Kiitos edelliselle, hyvä kuulla. Toiveita kivuttomasta ratsastuksesta vois siis olla leikkauksen kautta. (Omalla kohdallani mietin tosin johtuuko ongelma osaksi häpyluun ulkonevasta rakenteesta, jolle ei -luonnollisesti- ole mitään tehtävissä... mutta jokatapauksessa huulet on se kärsivä (ja lerppuava..) ruumiinosa.)


      • Probleemi
        Probleemi kirjoitti:

        Kiitos edelliselle, hyvä kuulla. Toiveita kivuttomasta ratsastuksesta vois siis olla leikkauksen kautta. (Omalla kohdallani mietin tosin johtuuko ongelma osaksi häpyluun ulkonevasta rakenteesta, jolle ei -luonnollisesti- ole mitään tehtävissä... mutta jokatapauksessa huulet on se kärsivä (ja lerppuava..) ruumiinosa.)

        Edellisellä tarkoitin siis aiemmin kirjoittanutta ratsastajatapausta --- !
        (en tiennyt ettei omaa viestiä saa laitettua heti perään)


      • kamelin jalka
        Probleemi kirjoitti:

        Edellisellä tarkoitin siis aiemmin kirjoittanutta ratsastajatapausta --- !
        (en tiennyt ettei omaa viestiä saa laitettua heti perään)

        Itse olen haaveillut jo useamman vouden leikkauksesta, mutta opiskelijan budjetti ei anna periksi. Minulla häpyhuulet lerputtavat kuin kamelin jalka, hankaavat, tunnen oloni likaiseksi vessassa käynnin jälkeen vaikka olen pyyhkinyt kunnolla, en pystynyt jatkamaan rakasta harrastustani spinningiä ja ennen kaikkea häpeän itseäni sängyssä, suihkussa mieheni kanssa. En ole pystynyt puhumaan asiasta hänelle, asia on minulle arka. :( Mies ei ole koskaan kommentoinut asiaa mitenkään, mutta varmasti ajattelee jotain...


      • Yks mielipide
        kamelin jalka kirjoitti:

        Itse olen haaveillut jo useamman vouden leikkauksesta, mutta opiskelijan budjetti ei anna periksi. Minulla häpyhuulet lerputtavat kuin kamelin jalka, hankaavat, tunnen oloni likaiseksi vessassa käynnin jälkeen vaikka olen pyyhkinyt kunnolla, en pystynyt jatkamaan rakasta harrastustani spinningiä ja ennen kaikkea häpeän itseäni sängyssä, suihkussa mieheni kanssa. En ole pystynyt puhumaan asiasta hänelle, asia on minulle arka. :( Mies ei ole koskaan kommentoinut asiaa mitenkään, mutta varmasti ajattelee jotain...

        Itse olen menossa viikon, kahden sisällä leikkaukseen, jossa leikataan sekä pienet- että isot häpyhuulet.
        Julkisella puolella minulle naurettiin 5 vuotta sitten, kun valittelin vaivaani. Käskettiin ostamaan "vaippahousut"... Olen joutunut luopumaan pyöräilystä (siis maantiepyöräilystä) sekä ratsastuksesta hiertymien vuoksi. Ei niihin hiertymiin mitkään vaippahaousut yksistään auta.
        Nyt uskaltauduin mennä yksityiselle vaivan vuoksi ja kukaan ei nauranut tai pitänyt ongelmaani typeränä.
        Pienemmät häpyhuulet ovat yli 4 cm pitkät ja levyssuuntaan myös todella leveät (loppuheltat ulottuvat liki peräaukolle asti). Ulommat häpyhuulet ovat laihdutuksen vuoksi lerpahtaneet ja hiertyvät ihopoimujen vuoksi. Tosin lääkäri ehdotti ulompien täyttämistä omalla rasvalla, mutta siihen en suostu. Haluan kaikki heltat pois, jotta voin jatkaa aktiiviurheilua ja pitää paikkani puhtaana.
        Voittekohan kuvitella millaista on yrittää pitää heltat ja poimut puhtaina, kun treenaa parhaimmillaan 3xpäivässä? Olo on aina likainen, vaikka kaikkien vessakäyntien jälkeen puhdistus tapahtuu käsisuihkulla. Lisäksi on ollut jatkuvaa pientä valkovuotoa, kun poimupesujen vuoksi lerpat kuivuvat ja kun paikat ei pääse lerpakkeiden takia tuulettumaan...

        Hyi hitto

        Hintaa tulee 3000 euroa, mielestäni se on hintansa väärti. Pyysin todellakin höyläämään kaiken ylimääräisen pois - en todellakaan välitä onko luonnollisen näköistä vai ei. Kunhan pääsee hiertymistä ja jatkuvasta "munajuuston" kuuraamisesta.


      • lipian2
        Yks mielipide kirjoitti:

        Itse olen menossa viikon, kahden sisällä leikkaukseen, jossa leikataan sekä pienet- että isot häpyhuulet.
        Julkisella puolella minulle naurettiin 5 vuotta sitten, kun valittelin vaivaani. Käskettiin ostamaan "vaippahousut"... Olen joutunut luopumaan pyöräilystä (siis maantiepyöräilystä) sekä ratsastuksesta hiertymien vuoksi. Ei niihin hiertymiin mitkään vaippahaousut yksistään auta.
        Nyt uskaltauduin mennä yksityiselle vaivan vuoksi ja kukaan ei nauranut tai pitänyt ongelmaani typeränä.
        Pienemmät häpyhuulet ovat yli 4 cm pitkät ja levyssuuntaan myös todella leveät (loppuheltat ulottuvat liki peräaukolle asti). Ulommat häpyhuulet ovat laihdutuksen vuoksi lerpahtaneet ja hiertyvät ihopoimujen vuoksi. Tosin lääkäri ehdotti ulompien täyttämistä omalla rasvalla, mutta siihen en suostu. Haluan kaikki heltat pois, jotta voin jatkaa aktiiviurheilua ja pitää paikkani puhtaana.
        Voittekohan kuvitella millaista on yrittää pitää heltat ja poimut puhtaina, kun treenaa parhaimmillaan 3xpäivässä? Olo on aina likainen, vaikka kaikkien vessakäyntien jälkeen puhdistus tapahtuu käsisuihkulla. Lisäksi on ollut jatkuvaa pientä valkovuotoa, kun poimupesujen vuoksi lerpat kuivuvat ja kun paikat ei pääse lerpakkeiden takia tuulettumaan...

        Hyi hitto

        Hintaa tulee 3000 euroa, mielestäni se on hintansa väärti. Pyysin todellakin höyläämään kaiken ylimääräisen pois - en todellakaan välitä onko luonnollisen näköistä vai ei. Kunhan pääsee hiertymistä ja jatkuvasta "munajuuston" kuuraamisesta.

        Sä peset värkkiäsi likaa ja siksi sulla on hygieeniaongelma.
        Sisempien häpyhuulien amputaatio vie muuten tunnon ja arpikudos se vasta ilkeästi hankautuukin.


      • Yks mielipide
        lipian2 kirjoitti:

        Sä peset värkkiäsi likaa ja siksi sulla on hygieeniaongelma.
        Sisempien häpyhuulien amputaatio vie muuten tunnon ja arpikudos se vasta ilkeästi hankautuukin.

        Pesen liikaa?
        Max 3 kertaa treenit päivässä, myös heavyhikoilua... On pakko pestä.
        Paperilla pyyhkimällä ei hiki ja virtsaiset lerpattavat häpyhuulet puhdistu ja seuraavassa treenissä odottaa vielä pahempi hiertyminen. Paikat tosiaan hiertyvät saumattomien alusvaatteidenkin käytöstä.

        Minusta ongelma tulee jatkuvasta paineesta ja siitä että lerpat estävät normaalit tuulettumisen. Welcome to my reality.

        Mutta sellaisten on helppo arvostella, jotka eivät itse kärsi ongelmasta. Ei heidän tarvitse luopua rakkaista harrastuksistaan siksi, että häpyhuulet hiertävät.

        Vie tunnon tahi ei - 2 viikon päästä olen viisaampi. Odotan innolla, että pääsen tekemään pitkiä pyöräretkiä ja aloittamaan jälleen rakkaan ratsastusharrastuksen :)

        Tsemppiä kaikille aikuisille naisille, jotka kamppailette saman ongelman vuoksi. Ei kannata hävetä ongelmaa tai välittää muiden vähättelystä ja arvostelusta. Omat ratkaisut ja oma hyvinvointi on tärkeintä.
        Ei kukaan enää arvostele implanttienkaan ottamista rintoihin, vaikka 10 vuotta sitten se oli jotain todella vaarallista ja ihmeellistä.


      • Yks mielipide
        Yks mielipide kirjoitti:

        Pesen liikaa?
        Max 3 kertaa treenit päivässä, myös heavyhikoilua... On pakko pestä.
        Paperilla pyyhkimällä ei hiki ja virtsaiset lerpattavat häpyhuulet puhdistu ja seuraavassa treenissä odottaa vielä pahempi hiertyminen. Paikat tosiaan hiertyvät saumattomien alusvaatteidenkin käytöstä.

        Minusta ongelma tulee jatkuvasta paineesta ja siitä että lerpat estävät normaalit tuulettumisen. Welcome to my reality.

        Mutta sellaisten on helppo arvostella, jotka eivät itse kärsi ongelmasta. Ei heidän tarvitse luopua rakkaista harrastuksistaan siksi, että häpyhuulet hiertävät.

        Vie tunnon tahi ei - 2 viikon päästä olen viisaampi. Odotan innolla, että pääsen tekemään pitkiä pyöräretkiä ja aloittamaan jälleen rakkaan ratsastusharrastuksen :)

        Tsemppiä kaikille aikuisille naisille, jotka kamppailette saman ongelman vuoksi. Ei kannata hävetä ongelmaa tai välittää muiden vähättelystä ja arvostelusta. Omat ratkaisut ja oma hyvinvointi on tärkeintä.
        Ei kukaan enää arvostele implanttienkaan ottamista rintoihin, vaikka 10 vuotta sitten se oli jotain todella vaarallista ja ihmeellistä.

        Eilen leikattiin heltat veks.
        Kivuton toimenpide paikallispuudutuksessa. Kaikki meni hienosti ja upeasti.
        Leikkaus kesti 2 tuntia ja sitten parin tunnin päästä kotiin.
        Illalla hieman kolotusta, mutta jääpussi, suihkuttelu ja Burana illalla ja yöksi - tänään on jo täysin kivuton olo :)
        Hinta oli pienempi -reilustikin.

        Tosiaan minun sisempien häpyhuulien pituus oli huima. Lähtivät tuosta emättimen suulta (jossa olivat yli 4 cm leveät venytettyinä) ja ulottuivat peräaukolle asti 2 sentin levyisinä - ei ihme että pyöräily ja ratsastus teki kipeää. Sekä kaikki pikkuhousut hankasivat.

        Viikon päästä saa käydä otattamassa itsesulavat tikit pois ja jatkaa juoksu- ja sählytreenejä. :)

        Pyöräilyn ja ratsastuksen saa aloittaa vasta n. kuukauden päästä.

        Innolla suunnittelen matkapyörän ostamista ja ajattelen kesäisiä, pitkiä pyöräretkiä.
        Mikään arpi - siis ei mikään voi hangata niin kuin nuo lerpat tekivät.

        Kerron täällä kuulumisiani jatkossa - jos joku haluaa niistä kuulla.

        Hyvää kevään odotusta kaikille!


      • Vanha mummo jo.
        Yks mielipide kirjoitti:

        Eilen leikattiin heltat veks.
        Kivuton toimenpide paikallispuudutuksessa. Kaikki meni hienosti ja upeasti.
        Leikkaus kesti 2 tuntia ja sitten parin tunnin päästä kotiin.
        Illalla hieman kolotusta, mutta jääpussi, suihkuttelu ja Burana illalla ja yöksi - tänään on jo täysin kivuton olo :)
        Hinta oli pienempi -reilustikin.

        Tosiaan minun sisempien häpyhuulien pituus oli huima. Lähtivät tuosta emättimen suulta (jossa olivat yli 4 cm leveät venytettyinä) ja ulottuivat peräaukolle asti 2 sentin levyisinä - ei ihme että pyöräily ja ratsastus teki kipeää. Sekä kaikki pikkuhousut hankasivat.

        Viikon päästä saa käydä otattamassa itsesulavat tikit pois ja jatkaa juoksu- ja sählytreenejä. :)

        Pyöräilyn ja ratsastuksen saa aloittaa vasta n. kuukauden päästä.

        Innolla suunnittelen matkapyörän ostamista ja ajattelen kesäisiä, pitkiä pyöräretkiä.
        Mikään arpi - siis ei mikään voi hangata niin kuin nuo lerpat tekivät.

        Kerron täällä kuulumisiani jatkossa - jos joku haluaa niistä kuulla.

        Hyvää kevään odotusta kaikille!

        "Viikon päästä saa käydä otattamassa itsesulavat tikit pois ja jatkaa juoksu- ja sählytreenejä. :)"

        Aikoinaan kun miulle synnytyksen jälkeen laitettiin itsesulavia tikkejä niin lähtivät pois ( sulivat ) itsekseen.!


    • tgftr

      Aika sydän syrjällä täytyy lukea näitä puheenvuoroja. Okei, jos ne hankaavat tms. niin kaipa jotain on tehtävä. Huolestun kuitenkin siitä, että jotkut pitävät normaalin kokoisia häpyhuulia esteettisenä haittana. Muutamat mainitsivat mittoina pari senttiä. En ole varma, miten siinä on mitattu. Jos nyt ajatellaan, että pienen häpyhuulen pituusmitta mitattaisiin klitoriksen alta kohti anusta, ja leveysmitta siitä toisessa kulmassa, niin joku 2-3 cm ja enemmänkin leveyttä on varmasti ihan normaali. Myös se on normaalia, että pienet näkyvät isojen välistä, samoin kuin epäsymmetrisyys. Eniten huolestuttaa, että teini-ikäiset ja muut nuoret alkavat ottaa stressiä tällaisesta asiasta, vaikka heissä ei olisi mitään vialla. Eli jos hankaamista tai muuta konkreettista haittaa ei ole, niin naiset voivat olla täysin tyytyväisiä itseensä. Ja miehet olkoot vaan kiitollisia.

      • häppäri-hour

        ...kieltämättä alkaa hirvittää ku lukee näitä juttuja. Tässähän tuntee itsensä ihan hirviöksi kun toinen sisähäppäri kurkistaa välistä. Siis onhan se ruma, mutta ei oo ekana leikattavien listalla. Ainakaan noilla hinnoilla.
        Oikeastaan pelkään, että jos leikkauttaisin lerpan niin mitä seuraavaksi keksisin, olisinko koskaan tyytyväinen itseeni vai oisko se jatkuvaa tutkimista, mitä seuraavaksi voisi leikata nätimmäksi, nips-naps. Ymmärrän, että ne leikataan, jos hiertää harrastaessa, mutta tuo mitä miehet ajattelee suuseksin aikana on sitten jo toinen juttu. Onhan se käynyt mielessä, mut mä toivoisin vain löytäväni miehen, jonka seurasta pidän. Aivan sama vaikkei sitten p*illua nuolisikaan..


      • Kärsivä
        häppäri-hour kirjoitti:

        ...kieltämättä alkaa hirvittää ku lukee näitä juttuja. Tässähän tuntee itsensä ihan hirviöksi kun toinen sisähäppäri kurkistaa välistä. Siis onhan se ruma, mutta ei oo ekana leikattavien listalla. Ainakaan noilla hinnoilla.
        Oikeastaan pelkään, että jos leikkauttaisin lerpan niin mitä seuraavaksi keksisin, olisinko koskaan tyytyväinen itseeni vai oisko se jatkuvaa tutkimista, mitä seuraavaksi voisi leikata nätimmäksi, nips-naps. Ymmärrän, että ne leikataan, jos hiertää harrastaessa, mutta tuo mitä miehet ajattelee suuseksin aikana on sitten jo toinen juttu. Onhan se käynyt mielessä, mut mä toivoisin vain löytäväni miehen, jonka seurasta pidän. Aivan sama vaikkei sitten p*illua nuolisikaan..

        En ole koskaan kiinnittänyt erityisesti huomiota häpyhuulieni kokoon enkä siis ole pitänyt niitä rumanakaan. Viime aikoina kuitenkin niistä on alkanut olla haittaa. Pyöräillessä häpyhuulet hankaavat yhteen ja sattuu välillä niin paljon, että on pakko kävellä. Joskus jopa kävellessä hiertää ja välillä jo pelkät alushousut hinkkaavat. Salillakin ne saattavat kipeytyä. Seksin kanssa ei ole muuten ongelmia, kuin alussa, jos on kostunut ihan hieman vasta, koskettaminen saattaa sattua sisempiin häpyhuuliin. Eilen aloinkin ajatella, että haluaisin leikkaukseen, että tämä vaiva poistuisi. Mutta aloin miettiä, että vaikuttaako seksiin, muuttuuko alapään tuntemukset erilaiseksi? Ja leikkaus yleensäkin pelottaa.. En todellakaan olisi tekemässä sitä sen takia, että pitäisin alapäätäni rumana, en todellakaan. Olen vasta 22-vuotias enkä haluaisi joutua käymään jo nyt jossain korjausleikkauksessa. Tuntuu typerältä, että kärsii tällaisesta vaivasta, vaikka ei ole esim. synnyttänyt.. Minkälaisia ongelmia minulla olisi sitten sen jälkeen?..


      • terv. 30v äiti/vaimo
        Kärsivä kirjoitti:

        En ole koskaan kiinnittänyt erityisesti huomiota häpyhuulieni kokoon enkä siis ole pitänyt niitä rumanakaan. Viime aikoina kuitenkin niistä on alkanut olla haittaa. Pyöräillessä häpyhuulet hankaavat yhteen ja sattuu välillä niin paljon, että on pakko kävellä. Joskus jopa kävellessä hiertää ja välillä jo pelkät alushousut hinkkaavat. Salillakin ne saattavat kipeytyä. Seksin kanssa ei ole muuten ongelmia, kuin alussa, jos on kostunut ihan hieman vasta, koskettaminen saattaa sattua sisempiin häpyhuuliin. Eilen aloinkin ajatella, että haluaisin leikkaukseen, että tämä vaiva poistuisi. Mutta aloin miettiä, että vaikuttaako seksiin, muuttuuko alapään tuntemukset erilaiseksi? Ja leikkaus yleensäkin pelottaa.. En todellakaan olisi tekemässä sitä sen takia, että pitäisin alapäätäni rumana, en todellakaan. Olen vasta 22-vuotias enkä haluaisi joutua käymään jo nyt jossain korjausleikkauksessa. Tuntuu typerältä, että kärsii tällaisesta vaivasta, vaikka ei ole esim. synnyttänyt.. Minkälaisia ongelmia minulla olisi sitten sen jälkeen?..

        Heissan. Tulin juuri toissapäivänä moisesta leikkauksesta ja eilen leikattiin uudelleen, sillä tikit oli vedetty niin tiukkaan että ulosvuotava veri jäikin tekemään hyytymää toiseen häpyhuuleen. Paikat on edelleen tosi kipeet ja turpeet, mutta luottavaisin mielin huomistakohden. Itse menin leikkaukseen juuri käytännön syistä, en niin esteettisista. Sillä häpyhuulet voivat olla todella hankalan aristavat muun muassa pyöräillessä, seksissä ja kuukautisten aikana. En oikein tiedä mistä noita hintoja on vedelty, sillä oma leikkaukseni maksaa 84,50€ kunnallisessa, sillä siihen oli käytännön syyt. Leikkaava lääkäri oli hatanpäällä Ahti Pekkola. Ja siihen TAYS:ssa viettämäni päivä noi 36€. Tällästä hintapolitiikkaa siis tampereella näin vuosin. Mutta niinkun kaikkien leikkauksien kanssa, kannattaa tälläisenkin leikkauksen kanssa miettia että onko se estetiikka todellakin ainut ja hyvä syy. Oma mieheni oli hieman hamissaan että leikkautan sen "imuttimet" pois. Mutta tietenkin tuki päätöstäni ja nyt innolla odotamme millaista värkkiä sitten kohta on tarjolla.


      • korppuraaste
        terv. 30v äiti/vaimo kirjoitti:

        Heissan. Tulin juuri toissapäivänä moisesta leikkauksesta ja eilen leikattiin uudelleen, sillä tikit oli vedetty niin tiukkaan että ulosvuotava veri jäikin tekemään hyytymää toiseen häpyhuuleen. Paikat on edelleen tosi kipeet ja turpeet, mutta luottavaisin mielin huomistakohden. Itse menin leikkaukseen juuri käytännön syistä, en niin esteettisista. Sillä häpyhuulet voivat olla todella hankalan aristavat muun muassa pyöräillessä, seksissä ja kuukautisten aikana. En oikein tiedä mistä noita hintoja on vedelty, sillä oma leikkaukseni maksaa 84,50€ kunnallisessa, sillä siihen oli käytännön syyt. Leikkaava lääkäri oli hatanpäällä Ahti Pekkola. Ja siihen TAYS:ssa viettämäni päivä noi 36€. Tällästä hintapolitiikkaa siis tampereella näin vuosin. Mutta niinkun kaikkien leikkauksien kanssa, kannattaa tälläisenkin leikkauksen kanssa miettia että onko se estetiikka todellakin ainut ja hyvä syy. Oma mieheni oli hieman hamissaan että leikkautan sen "imuttimet" pois. Mutta tietenkin tuki päätöstäni ja nyt innolla odotamme millaista värkkiä sitten kohta on tarjolla.

        Minunkin tarttis mennä pienennysleikkaukseen mutta ne ovat hirveen hintasia. Häpärini roikkuvat ja hankaavat pahasti jopa kävellessä kun on tiukat housut jalassa. Missä olisi sopivan hintaista köyhälle opiskelijalle.


      • Mie...
        korppuraaste kirjoitti:

        Minunkin tarttis mennä pienennysleikkaukseen mutta ne ovat hirveen hintasia. Häpärini roikkuvat ja hankaavat pahasti jopa kävellessä kun on tiukat housut jalassa. Missä olisi sopivan hintaista köyhälle opiskelijalle.

        Ratkaisu pulmaasi: Rupea käyttämään hametta. Ja löysiä housuja.
        Mie aikoinaa kysyin lääkäriltä kun hankautui, niin sanoi et ei suosittele, oli jollekin tehnyt leikkauksia niin olivat myöhemmin katuneet kun tunto oli vähentynyt.
        Niin mie siis oon yli 20 vuotta asetellut häpyhuulet silleen ettei hankautuis ja siis joka vessakäynnin jälkeen. että täällä tälleen.


      • 10+24
        Mie... kirjoitti:

        Ratkaisu pulmaasi: Rupea käyttämään hametta. Ja löysiä housuja.
        Mie aikoinaa kysyin lääkäriltä kun hankautui, niin sanoi et ei suosittele, oli jollekin tehnyt leikkauksia niin olivat myöhemmin katuneet kun tunto oli vähentynyt.
        Niin mie siis oon yli 20 vuotta asetellut häpyhuulet silleen ettei hankautuis ja siis joka vessakäynnin jälkeen. että täällä tälleen.

        Minullakin lerppuvat sisemmät ehkä sentin verran ulompien ulkopuolella. Itse en pysty edes kävelemään alasti, jollen asettele häppäreitä oikein. Vaiva alkoi jo nuoruudessa ja pääsin kivuista eroon lisäämällä itselleni vessarutiinin. Venytän pikkuhousujen läpi molempia ulompia häppäreitä sen verran, että sisemmät kuroutuvat syvemmälle piiloon. Jos unohdan tehdä tämän, vihlonta muistuttaa. 20 vuotta minullakin takana, eikä gynet ole suuremmin asiaan reagoineet.


      • Ei koskaan enää!
        10+24 kirjoitti:

        Minullakin lerppuvat sisemmät ehkä sentin verran ulompien ulkopuolella. Itse en pysty edes kävelemään alasti, jollen asettele häppäreitä oikein. Vaiva alkoi jo nuoruudessa ja pääsin kivuista eroon lisäämällä itselleni vessarutiinin. Venytän pikkuhousujen läpi molempia ulompia häppäreitä sen verran, että sisemmät kuroutuvat syvemmälle piiloon. Jos unohdan tehdä tämän, vihlonta muistuttaa. 20 vuotta minullakin takana, eikä gynet ole suuremmin asiaan reagoineet.

        Ihan sama vessarutiini oli käytössä minullakin (ja kun nyt aloin laskea, KAMALAA, 20 vuoden ajan!!!!
        Teini-ikäisenä valitin vaivasta äidilleni, jolla sama vaiva (=perinnöllistä). Hän kysyi gyneltään neuvoa ja sai vastaukseksi, ettei missään nimessä kannata leikkauttaa ja tässä luulossa sitten elelin kymmenisen vuotta. Aikuisena kyseenalaistin tuon mielipiteen ja rupesin kyselemään omalta gyneltä apuja hankauksiin. Kaikenlaista rasvaa ja öljyä on tullut värkkiin tungettua sitten sen jälkeen ja vaivat ovat vain pahenneet kun "vessaviikkaus" ei liukkaille häppäreille onnistukaan...
        Nyt kahden lapsen synnytyksen jälkeen (toinen perätila ja aikamoiset repeämät) ja niiden myötä tulleiden lisälerppujen myötä päätin sitten tehdä lopullisen päätöksen vaivalle. Marssin tuntemattomalle gynelle ja pyysin lähetettä kunnalliseen. Vastaus kunnalliselta tuli alle viikossa: Eivät ota edes arviointiin! Tiedustelin suositusta leikkaavasta lääkäristä sähköpostilla sellaiselta gyneltä joka tekee "pieniä girurgisia toimenpiteitä". Hän osasi suositella yksityiseltä asemalta lääkäriä, kävin vastaaanotolla arviossa ja toissapäivänä lähti lerput!!!!! Olen ollut järkyttävän kipeä nyt kaksi päivää, mutta nyt jo tiedän, että leikkaus on onnistunut. Ei tarvitse enää vessassa viikkailla!!!!!


    • harkitsin leikkausta

      Kiitos kirjoittaneille ja kokemuksia jakaneille. olin itse harkinnut leikkausta koska oli tullut muutamia ikäviä palautteita entisiltä seksikumppaneilta. kun luin tarinoitanne tajusin etten kärsi vaivoistani niin paljon että joutuisin luopumaan jostain rakkaasta harrastuksestani. minulla ei siis ole muuta kuin esteettiset syyt, mutta ymmärsin että ne eivät ole oikeita tähän ratkaisuun.

      ei tietenkään vieläkään tunnu hyvältä muistella sellaista palautetta mutta ne ovat olleet vain ääliöitä ja itseään täynnä olevia paskoja jotka ovat niin puhuneet kun eivät näe erillaisuutta kauneutena.

      jos kyseinen ikävä vaiva oikeasti haittaa elämää silloin vaiva on syytä hoitaa pois kirurgisesti. muut syyt ovat täysin turhia.

    • Muffetar

      Hei! Tulin kertomaan omista kokemuksistani kyseisestä leikkauksesta ja toivon että tästä on jollekkin asiaa pohtivalle ihmiselle hyötyä ja rohkaisua. :) Lähetän viestin väh. 2 eri osassa sillä asiaa on paljon :)

      Olen kärsinyt liian isoista sisemmistä häpyhuulista noin 12 vuotiaasta lähtien, ensimmäisen kerran huomasin ongelman pyöräiltyäni 12 kilometrin lenkin, joka teki minulle alapäähän haavan. Ensimmäisen kerran kävin gynekologilla vaivasta 13 vuotiaana, mutta asialle ei tehty silloin mitään sillä olin muka liian nuori enkä vain muka ollut hyväksynyt uutta kehittyneempää alapäätä. Näinhän asia ei ollut.

      Kävin leikkauksessa neljä päivää sitten enkä ole katunut. Olen nyt 18 vuotias ja kärsinyt liian isoista sisemmistä häpyhuulista kuutisen vuotta. Päätin mennä leikkaukseen terveydellisistä syistä ( kipua liikunnassa, etenkin pyöräillessä).Poikaystäväni ei ole ikinä sanonut mitään pahaa alapäästäni. Ajattelin nyt antaa teille tarpeellista informaatiota omista kokemuksistani.

      Leikkaus tehtiin minulle Vaasan Mehiläisessä ja leikkauksen suoritti plastiikkakirurgi. Kävin ensin hänen vastaanotollaan (70e) jossa hän katsoi mikä tilanne on ja totesi leikkauksen olevan tarpeellinen. Hän myös kirjoitti minulle paperin jossa hän todisti leikkauksen tarpeellisuuden (lähetin paperin vakuutusyhtiölleni, joka suostui korvaamaan leikkauksesta aiheutuvat kulut).

      Itse leikkaus:

      Ensin puin päälleni sairaalan tarjoamat vaattet, jonka jälkeen menin sairaalasänkyyn makaamaan ja minulle laitettiin käteen kanyyli. Siirryin leikkaussaliin jossa hoitajat puhdistivat alapääni ihon ja asettelivat paperiliinoja jalkojeni päälle ja niin etten nähnyt mitä alhaalla tapahtui. Liinat peittivät minusta kaiken epäolennaisen, eli plastiikkakirurgi näki ainoastaan itse leikattavan alueen.
      Tärisin pelosta ja pyysin rauhoittavaa ja se laitettiin suoraan suoneen. Leikkaus alkoi sillä että kirurgi pisti häpyhuuliin puudutusainetta. Tämä sattui aivan älyttömästi. Rupesin itkemään ja huusin lujaa. Kirurgi ehdotti että leikkaus voidaan myös tehdä nukutuksessa mutta leikkauksen ajankohtaa olisi pitänyt siirtää sillä nukutuslääkäri ei ollut paikalla. Omasta tahdostani tahdoin kuitenkin jatkaa. Puudutuspiikkejä pistettiin monta kertaa sillä niiden puudutusteho lakkasi nopeasti alueen vilkkaan verenkierron takia. Kipu aiheutui siitä, että alueella on ihan mahdottomasti hermoja. Mukavat hoitajat pitivät minua kädestä kiinni ja silittivät ja tunsin oloni turvalliseksi. Leikkauksen aikana sain suoneeni monta pientä annosta rauhoittavaa, sillä aina puudutuspiikin iskiessä huusin lujaa ja vartaloni meni mutkalle
      Leikkaus kesti tunnin ja kipuja oli ainoastaan puudutuspiikkien laiton aikana, loppu leikkaus sujui mukavasti. Alapäähän tuli n.30 itsestäänsulavaa tikkiä. Leikkauksen jälkeen menin heräämöön neljäksi tunniksi ( olin siellä tarkkailussa mahdollisen verenvuodon takia, jota minulla oli vähän. Olisin päässyt aikaisemmin sieltä muuten.) Heräämössä sain burana 600mg sekä panadol 1000mg sekä yhden voltaren rapidin. Samaa buranaa ja panadolia sain kotiin mukaan vähän. Sairaalan henkilökunta oli todella ystävällistä ja ymmärtäväistä. Sain myös välipalaa heräämössä samalla kun katselin telkkaria :)

      Vessassa käynti:

      Pelkäsin vessassa käyntiä paljon sillä pelkäsin pissun sattuvan, mutta se ei ole sattunut missään vaiheessa. Leikkauksen jälkeen vessassa käytäessä vessanpönttöön tuli paljon verta ja vähän tippui lattiallekkin mutta verenvuoto lakkasi samana päivänä.

    • Muffetar

      Käveleminen:

      Käveleminen onnistui minulta heti leikkauksen jälkeen, mutta puudutusaineen tehon lakattua alkoi kävely sattumaan vähän. Eteenpäin pääsin kyllä mutta tyhmältä se näytti. Helpoin oli kävellä jalat hieman koukussa. Vaikka tällä hetkellä on mennyt vasta muutama päivä leikkauksesta, pystyin jo kävellä ihmisten ilmoilla normaalisti, joskin vähän hitaasti ja varovasti.

      Haavan hoito ja lääkitys:

      Lääkäreiltä sain ohjeeksi suihkutella alapäätä vedellä 2-3 kertaa päivässä ja antaa haavanne ilmakylpyjä. Kuljen kotona hame päällä ilman pikkuhousuja ja haava on parantunut tosi hyvin. Olen myös kastanut vanupuikkoja puhtaaseen veteen ja peiliä apuna käyttäen koittanut puhdistaa haavaa.Ensimmäisenä ja toisena päivänä särkyä oli alapäässä koko ajan mutta se ei ollut mitenkään sietämättömän tuskallista, sen kesti ihan hyvin. Vessassa käynnin jälkeen kipu saattoi hieman yltyä sillä haavaa piti taputella kuivaksi, mikä ärsytti sitä. Sain lääkäriltä mukaan burana 600mg ja panadol 1000mg muutaman kappaleen. Särkyä on näin neljäntenä päivänä vielä jonkin verran, mutta sen kestää kyllä.

      Leikkauksen kustannukset:

      Minulla on Tapiolassa starttivakuutus, joka korvasi minulle leikkauksen. Ennen leikkausta tutkin paljon asioita ja otin selvää että mitä minun pitää tehdä jotta vakuutukseni korvaisi sen. Saatuani kirurgiltani todistuksen siitä, että leikkaus on lääketieteellisesti tarpeellinen, lähetin todistuksen vakuutusyhtiölleni yhdessä kustannusarvion kanssa. Kustannusarvio oli n.1200 e. Sain vakuutusyhtiöltä Maksusitoomuksen, jonka annoin sairaalassa hoitajalle. Maksusitoomuksen ansiosta kaikki laskut lähetetään suoraan vakuutusyhtiölle. Kuitenkin vakuutusyhtiö vielä lähettää minulle laskun, sillä minun pitää maksaa leikkauksesta omavastuu, joka on 10%. Sairaalassa allekirjoitin kelan korvauksen papereita.



      Neuvoja leikkaukseen menevälle:

      - ota selvää korvaako vakuutusyhtiösi leikkauksen, sillä on ihan turha maksaa liikaa.

      - jos tiedät jännittäväsi, kerro hoitajille huolistasi ja pyydä rauhoittavaa.

      - TÄRKEIN: jos itse olisin tiennyt että puudutus ottaa NIIN kipeää, olisin etukäteen vaatinut leikkauksen tehtävän nukutuksessa. Eli, ottakaa selvää jos on mahdollisuus saada se nukutuksessa. Jos kuitenkin tahdot paikallispuudutuksen, varaudu tuskaan äläkä laita ripsiväriä.

      - minua kiellettiin syämään omega3-rasvahappoja viikkoa ennen leikkausta.

      - osta pehmeitä terveyssiteitä, mieluiten sellaisia joita ei ole taiteltu, vaan sellaisia jotka ovat täysin suorana paketissa. Ne sattuvat vähiten. Sairaalasta sain kiristämättömät "verkkopikkuhousut".

      - löysä hame on myös kätevä ilmakylvyt huomioon ottaen.


      Lopuksi aion hieman kertoa omia mielipiteitäni leikkauksesta. On jokaisen oma asia päättääkö tehdä leikkauksen vai ei. Ihmisellä on vain yksi elämä, ja jos jokin tälläinen asia vaivaa ja se on näin helposti ratkaistavissa, suosittelen lämpimästi menemään leikkaukseen ilman pelkoja.Ei olis mukava elää vaivan kanssa koko elämää, se aiheuttaa vain murheita.
      Oon lukenu noita ihmisten kommentteja ja nähny paljon kritisointia ja puheita "viivapillukoodeista" ynnä muista. Voin kokemuksella sanoa että lopputulos on kaukana viivapillusta. Oma alapääni näyttää yhä samalta tutulta alapäältä, siinä on vain vähemmän turhaa tavaraa. Sitä on ikään kuin siistitty.Siinä on tallella kaikki mun alapäälle ominaiset piirteet, lukuunottamatta ylimäärästä ihoa. Ennen se oli vain yksi iso epämääräinen kasa ihoa eikä siitä oikein tajunnut mitä se edes esittää. Nyt se näyttää paljon paremmalta. Minulla sisempien häpyhuulten pituus ei ollut mikään hirmuinen, lepotilassa 2cm ja venytettynä 4-5cm. Uloimmat häpyhuuleni sattuvat olemaan melko pienet, jonka takia suuret sisemmät häpyhuuleni saivat alapääni näyttämään kasalta,oli iso kontrasti. Vaikka sisemmät häpyhuuleni eivät olleet mitenkään hirveän isot, saivat ne aikaan aikamoiset kivut ja oon varma että niillä naisilla joilla on kyseises paikas vielä enemmän pituutta, tulee oireitakin varmasti helpommin. Asian kanssa ei tarvitse kärsiä.
      JA, vaikka leikkaus tehtäisiinkin pelkästään kosmeettisista syistä, itse hyväksyn sen täysin. Jos alapäätä ei kehtaa näyttää ja sen vuoksi tuntee itsensä rumaksi, epävarmaksi ja epäseksikkääksi, nainen saa halutessaan korjata asian. Olkaa naiset rohkeita älkääkä välittäkö muiden ihmisten mielipiteistä. Myöskään leikkaus ei ollut mitenkään traumaattinen kokemus ja paraneminen on minulla ainakin tapahtunut ennätysnopeutta eikä tälläkään hetkellä tunnu yhtään kipua.Vähän kutittaa mutta se on vain luultavasti merkki paranemisesta :)

    • Tyytyväinen operoitu

      Tämän kirjoitin tuonne toiseen ketjuun naistentautien puolelle, mutta siirrän myös tänne, koska liippaa samaa asiaa:

      Minut leikattiin muutama kuukausi sitten yksityisellä. Leikkauksessa korjattiin synnytyksessä tullut ongelma eli välilihan kohdalla oli iso lerpake "ylimääräistä" ja samalla pienennettiin toista sisempää häppäriä. Oli synnynnäistä epäsymmetriaa reippaanlaisesti.

      Leikkaukseen menin tuon välilihan kohdalla olleen lerpakkeen vuoksi, oli kätilön tunarointia välilihaleikkauksen jälkeisessä ompelussa. Hiersi pyöräillessä, seksissä, tarttui kipeästi siteeseen ja pikkarisuojukseen, hankautui verille ja näytti karseelta.

      Leikkaus tehtiin puudutuksessa, kun etukäteen laitettiin ihoa puuduttava aine, ei puudutus sattunut hyttysenpistoa enempää, eikä koko toimenpidekään. Kesti kaikkiaan vajaan tunnin verran. Jälkisäryt ekana iltana jonkinmoiset, sitten helpotti. Sairauslomaa 5 päivää.

      Leikkaus maksoi yksityisellä (Mehiläisessä) 520 euroa. Jälkitarkastus neljän viikon päästä, johon saakka oli selibaattia.

      Mikään muu ei harmita kuin se, että miksen tiennyt mennä tuohon jo vuosia aiemmin. Valitin ongelmasta gynikselleni vuosikaudet, mutta hän vain totesi, että synnytyksissä noita nyt vaan tulee. Vaihdoin gynistä ja hän otti asian tosissaan ja onnekseni ohjasi tuohon leikkaukseen.

      • hmm....

        Itselläni on synnytyksestä melkein pari vuotta aikaa ja olen myös ruvennut miettimään tuota leikkausta. Minulla on juuri tuo sama ongelma, eli "välilihan kohdalla ylimääräinen lerpake" ja toinen sisempi häpyhuuli pidempi. Tuntuu usein siltä kuin olisi vähän liikaa tavaraa tuolla alhaalla, varsin epämukavaa :/. Ennen synnytystä ei ollut ongelmia.

        Pitäisi varmaan keskustella asiasta gynekologin kanssa.


    • m_p

      Suoraan sanottuna en oikein ymmärrä tuota hiertää ratsastaessa ym. Siis häpyhuulet on kai kaikilla pikkuhousujen sisällä ja siinä ne litistyy sisälle ratsastaessa. Täälä jotkut kirjoittaa että on huimat 4 cm leveyttä ja on mahdotonta ratsastaa. Itselläni on venytettynä huimat 5 cm eikä ole kyllä millään tavalla ratsastusta koskaan haitannut?? Tekosyitä riittää. Hulluutta sanon minä, tosin minä en pilaa jalkojanikaan miesten takia käyttämällä korkokenkiä vain esteettisyyden vuoks. Ja aika selväks on käyny et miehetki yleisesti tykkää. Muut ihmiset pitää sinussa siitä mistä sinä itse pidät! Herätkää oikeesti.

    • m_p

      jos muka häpyhuulet niin paljon hiertää ja hankaa niin miten miehet ikinä pärjää kivestensä kanssa,oikeesti!neki pitäs varmaan sit leikkauttaa pois tai ainaki kiristellä roikkuvia ym.,kuinka moni mies alistuis tällaseen. come on.

      • 11+10

        Miesten kivekset ovat ihon suojaamia. Sisemmissä häppäreissä on limakalvoa, joka kuivuu herkästi ja hankautuu helposti vaatteisiin. Unohtamatta sitä, että häppäreissä on enemmän hermopäätteitä kuin kiveksissä.


    • Hiertymät ja kivut eivät ole minkään sortin tekosyy. Ihmiset ovat niin erilaisia ja yksilöllisiä, että toisilla ihmisillä isot sisemmät häpyhuulet eivät tunnu yhtään pahalta, kun taas toisille ne aiheuttavat koviakin kipuja.
      Ei näitä leikkauksia tehdä välttämättä esteettisistä syistä. Itse en ainakaan tehnyt, vaan terveydellisistä. JA vaikka syyt olisivatkin kosmeettiset niin en näe siinä edelleenkään mitään vikaa, että haluaa muuttaa itseään sellaiseksi kuin itse tahtoo. Jos asia hävettää kamalasti, niin minkä takia sitä pitäisi kestää kun on olemassa keino muuttaa asiat? Elämä on oikeasti tosi lyhyt ja se pitää elää niinkuin itse haluaa, ei tarvi kuunnella mollausta omista valinnoista. Kiva sitten kuolinvuoteella miettiä että joo olis kyllä pitäny sillon nuorempana vaan mennä siihen leikkaukseen, en ookkaan ikinä päässy häpeän yli vaikka yritin. Mitä siitä tulee jos yrittää elää elämäänsä niinkun muut haluaa?
      Jos et ole itse kokenut niiden kanssa päivittäisiä tuskia niin et oo kyllä m_p mikään arvostelemaan muita noin ilkeästi. Ja onkohan _vähän_ eri asia nuo kivekset :D ihan todella naurettava perustelu tuo!
      Tää asia on joillekkin naisille tosi raskas asia henkisesti eikä ole mukavaa että tullaan haukkumaan naurettavaksi ja säälittäväksi. Joka ihmisellä on omat syynsä kaikkeen. Pysykää naiset vahvoina :)

      • k k

        Olen samaa mieltä kanssasi, muffetar. Omasta leikkauksestani on jo melkein kymmenen vuotta eikä kyseinen operaatio ollut silloin kovin yleinen. Kertaakaan en ole tullut katumapäälle, koska ennen leikkausta kaikenlainen urheilu tuntui hankalalta toisiinsa kiinni liimautuvien ja hiertävien häppäreiden takia. Kokeilkaapa itse esim. juosta tai pyöräillä alapää vereslihalla! (Ja ihan vertailun vuoksi: kivekset eivät ole samalla tavalla kudosta kuin sisemmät häppärit eivätkä ymmärtääkseni liimaudu sisäpinnastaan toisiinsa kiinni hiertyen rikki.)

        Moni tähän ketjuun kommentoinut on moittinut leikkauksen jälkeistä viivapilluefektiä. En tunnista siitä itseäni. Minulla ainakin on vielä sisemmät häppärit jäljellä ja myös näkyvissä - vain ylimääräinen poistettiin. Tunto ei ole hävinnyt yhtään mihinkään enkä tunne pienintäkään arpikudosta. Jos en kertoisi, kukaan tusin edes ajattelisi minun käyneen leikkauksessa.

        On jokaisen oma asia, mitä oikeasti häiritseville häppäreilleen tekee. Minä koin ne silloin kymmenen vuotta sitten niin hankaliksi, että jotain oli pakko tehdä. Seksielämäni ei ollut millään tavalla vaikuttamassa leikkauspäätökseeni.


    • Apuaaaaa

      Itselläni on venytettyinä pituudeltaan 5cm pitkä sisempi häpyhuuli. Onko se teistä liian kookas? Toinen sisempi häppärini on juuri sopiva, joka ei lerpata ulompien välistä, mutta tuo toinen... Ja olen siis 16 niin tiiättekö tehdäänkö leikkauksia alaikäisille?

    • Mitkään.-

      häpyhuulet ei ole yhtään mitään miehen kiveksiin ja penikseen verrattuna,harva mies kuitenkaan käy niitä poistattamassa..Kyllä naisia on vaikea ymmärtää.

      • k k

        Mukava asenne sinulla. No, seuraavaksi varmaankin väität, etteivät mitkään tissit ole yhtään mitään miehisiin elimiin verrattuna. Minusta häppärit voivat olla samalla tavalla ylisuuret ja haitata elämää kuin liian isot tissitkin ja silloin ne voi leikkauttaa. Ei siinä sen kummempaa. Btw: mikäli kyseessä olisi vain esteettinen haitta, leikkauksia tuskin tehtäisiin julkisen terveydenhuollon piirissä - ja hei, sielläkin niitä tehdään.


    • Hei sinä 16v! :) Ei se sun 5cm ole liian iso. Mutta jos se ottaa urheillessa ja muutenkin kovin kipeää niin silloin se on sinulle väärän kokoinen.

    • Häiriintynythieman

      Minun häpyhuuleni lerppuvat 2.5 senttiä normaalina ja venytettynä 4 senttiä , onko tämä normaali pituus niillä? Olen tässä miettinyt kauan että kannattaisiko leikkaus ? Nämä häiritsevät kovasti minua kävellessä ja tuntuvat inhottavilta:s

      TOIVOTTAVASTI JOKU VASTAA (VIELÄ) TÄHÄN !:)

    • -Häiriintynythieman-

      2,5 cm on ihan täysin normaali koko. Mutta jos kuitenkin koet, että ne häiritsevät kovasti kävellessä ja aiheuttavat kipua ja että leikkaus olis sun kohdalla tarpeellinen, niin oon sitä mieltä, että lääkäri kyllä suostuu leikkaamaan. Itselläni oli aikoinaan saman kokoset ja plastiikkakirurgi oli sitä mieltä, että leikkaus oli tarpeellinen, se ymmärsi ihan hyvin että ne aiheuttaa kipua.

      Mieti kuitenkin tarkasti että onko vaiva niin suuri että oot valmis leikkaukseen sen vuoksi :) Päätös on täysin sun harteilla. Paranemisaika vaihtelee yksilöllisesti, mulla itsellä sellanen semi kova särky kesti n. 3-4 päivää ja täysi palautuminen kesti pari kuukautta. Mun kaveri kuitenkin kävi samassa leikkauksessa ja hänellä kipu kesti yhden päivän jonka jälkeen jo helpotti, ja jo kuukauden jälkeen on iho palautunut lähestulkoot ennalleen.

      Jos nyt päädyt leikkaukseen niin muista ottaa selvää, että kattaako sun vakuutus leikkauksen yksityisellä, uskon nimittäin että on parempi suorittaa leikkaus plastiikkakirurgilla että jäljestä tulee mahdollisimman hyvä. Ja muista vaatia puudutusvoidetta ennen puudutuspiikkien pistoa ;)

      Onnea päätöksentekoon!

    • kuolen häpeään

      Miten te, jotka olette kys. operaatiossa käyneet, sitten lopulta päädyitte gynekologille/plastiikkakirurgille asiasta kertomaan? Mulla itellä ongelmana on keskikokoiset häppärit, jotka lerpattaa isompien välistä ikävästi, hankaavat ja ovat muutenkin kiusalliset. Vihaan niitä... Samaten peräaukon suulla on jkl helttoja (ei ilmeisesti kuitenkaan pukamia), jotka tekisi mieli poistattaa.

      Suurin ongelmani vain on, etten kehtaa mennä keskustelemaan asiasta kenenkään lekurin kanssa. Haitta on ilmeinen, mutta häpeä siitä, että pitäisi näyttää karsea värkki lääkärille, on vielä suurempi. :( Onko esim. pääkaupunkiseudulla joku tietty plastiikkakirurgi, joka olisi erikoistunut näihin intiimialueen toimenpiteisiin? Olisi kauheaa mennä sellaiselle plastiikkakirurgille, joka tekee enimmäkseen tissejä tai rasvaimuja (tai mitä tahansa muuta) ja jolla ei olisikaan kokemusta, saati intressejä tehdä häpyhuulten pienennyksiä.

    • exhäppäri

      Hei, kuolen häpeään!!

      Kävin erikoissairaanhoitajan vastaanotolla jonka jälkeen oli helppo mennä kirurgin kanssa keskustelemaan! Hävetti kanssa mutta olo oli heti parempi kun sain puhua mukavan henkilön kanssa!!!! Kirurgi kertoi tehneensä näitä paljon?? Tulos on hyvä ja ongelma on poissa!!!! SUOSITTELEN!!!!

    • JJ

      Hei,olin kohta 18vuotias naisen alku, ja haluaisin nyt tietää että mitä poikaystävänne yms yms ovat suurista hpyhuulistanne ajatelleet koska itselläni sama ongelma enkä häpeältäni ole seksiä harrastanut sillä pelkään reaktioita, olisi tosi kiva jos joku voisi kertoa kokemuksiaan :)

      • JJ

        voi ei anteeksi nuo kirjotus virheet:D olen siis kohta 18vuotta ja sisempiä roikkuvia melko suurehkoja häpyhuulia tarkoitin! Toivottavatsi joku tätä lukee...


      • 7+9
        JJ kirjoitti:

        voi ei anteeksi nuo kirjotus virheet:D olen siis kohta 18vuotta ja sisempiä roikkuvia melko suurehkoja häpyhuulia tarkoitin! Toivottavatsi joku tätä lukee...

        Ominaisuutesi on aivan yleinen, eikä ihmiskunta siitä syystä ole lakannut runsastumasta. Valtaosa miehistä ei reagoi asiaan mitenkään (negatiivisesti.) Joskus kohdallesi voi osua joku keskenkasvuinen yksilö, joka on hakenut oppinsa aikuisviihteestä. Kun arvostat itseäsi, saat sinua kaikkine ominaisuuksinesi arvostavan poikaystävän. Jos kumppanisi ei herätä sinussa luottamusta, ei ehkä kannata altistaa itseään huonoille kokemuksille.


    • JJ

      Silloin kun mulla vielä oli sama vaiva niin kerroin heti siitä mun silloiselle poikaystävälle ja hän ymmärsi eikä ajatellut mitään pahaa siitä. En koskaan saanut kuulla siitä pahaa sanaa, vaikka omasta mielestäni se oli ihan kamalan näkönen. Ainut haitta oli se, että itse häpesin sitä.

      Nyt kun leikkaus on takana ja ylimääränen tavara on pois niin en häpeä enää ollenkaan ja kaikki on helpompaa :)

      • AS

        Hei, kumpi on parempi kunnallinen vai yksityinen lääkäri. Paljonko ne suunnilleen maksavat? Ja tietääkö kukaan montako tuntia kestää ennen kun pääsee kotiin jos käy nukutusleikkauksessa.


    • apua!

      Hei!
      Satuin törmäämään tähän keskustelu pätkään ja tuntuu käsittämättömältä että asiasta on keskusteltu vuodesta 2003 ja kohta on jo 2013 eli 9 vuotta!! Kuitenkin eli olen 18 vuotias nuori nainen olen todella sinut muun vartaloni kanssa mutta sisemmät häpyhuueni lörpsyttävät rumasti kuin heltta ulkonevien häpyhuulten välistä. Ne vaivaat minua todella paljon , ei fyysisesti mutta henkisesti! En ole muutamaa vuoteen enään pystynyt olemaan uimahallissa ilman alaosaa suihkutiloissa tai missään ja myös kotona ollessani ja suikusta tullessani iskee kauhea olo kun nään ne peilistä! Asia vaivaa minua todella paljon ja en tee mitään ilman pikkuhousuja niitä peittämässä! Olen vielä neitsyt mutta en voisi kuvitell harrastavani seksiä koska ne ovat niin kamalat, olen yrittänyt totutella ja ajatella että ne ovat uniikit mutta ei. Huomasin asian ensimmäisen kerran kun olin 15 vuotias ja uimassa erään tuttavaperheenj 3 vuotiaan lapsen kanssa joka kysyi onko minulla pippeli. Vertaan aina suuria häpyhuuliani muihin ja koen kamalaa olo siitä johtuen. :( ! Rupesin ajattelemaan että leikkaus voisi olla vaihtoeshto kun katsoin 4 D dokumentin. Dokumentissa pidettiin älyttömänä että värkkiä pienennettäisiin , mutta ymmärrän paremmin kuin hyvin kaikki naisia ongelman kanssa. On se sitten Fyysinen tai psyykkinen.

      • normal12

        Eikös tuo ole aika normaali toimenpide nykyisin.


    • housuissanionhirviö

      Siis minkä ikäisille noita tehdään (alaikärajaa lähinnä mietin)?
      Ja millä klinikalla Helsingissä sen saa 500 eurolla?

    • avun tarpeessa!

      Olen miettinyt, että olenko ainoa jolla tämä ongelma ja helpotti paljon lukea muitten kokemuksista. Asun pk seudulla, mutta voin myös matkustaa pidemmälle tämän takia. Olen opiskelija ja toivoisin jos joku voisi suositella halpaa ja viihtyisää paikkaa? Miten otitte yhteyttä vakuutukseen? Olen kauan miettinyt tätä, sillä olen 19-vuotias enkä ole kehdannut harrastaa seksiä tämän takia. Minulla on uusi poikaystävä ja hän ihmettelee miksi aina keksin tekosyitä, jos tilanne lämpenee. Tämä häiritsee minua päivittäin, sillä minullakin tulee kipeitä hankaumia. Käytän päivittäin tiukkua farkkuja ja joudun koko ajan korjailemaan niitä. Voisiko joku auttaa ja vastata viestiini, olen todella epätoivoinen?

    • ku0re

      Mut leikattiin kuukausi sitten nukutuksessa julkisessa sairaalassa. Hakeuduin sinne yksityisen gynekologin lähetteellä ja sairaalan lääkäri puolsi leikkausta tarkastuksessa. Loppuhinnaksi tuli n.70 euroa kaikkinensa. Olin yhden yön osastolla, koska halusivat seurata verenvuotoa. Vuoto oli tosi vähäistä, kivut odotuksiani paljon vähäisemmät. Verta tuli vain ihan vähän ensimmäsien vuorokauden ajan. Kipua tuntui lähinnä jos jokin osui leikkaushaavaan ja kävellessä, kun side tai housut hankasi. Hyvin pärjäsi pienellä annoksella buranaa. Kotona vältin istumista ja olin ilman housuja noin viisi päivää. Suihkuttelin aina vessassa käydessä ja aamuin illoin muutenkin. Sairaslomaa oli 2 vkoa, mutta menin jo viikon jälkeen töihin, kun oli pieni pakko, mielellän oisin ollu kyllä kotona.

      Viikko leikkauksen jälkeen palasin siis töihin, housujen hankaaminen sattui, enkä pystyny kävelemään pitkiä matkoja enkä istumaan pitkään. Otin itse pois itsestäänsulavat tikit viikon kuluttua, koska ne kiristi kovasti ja oli syöpyny lihaan ikävästi. Peilin kanssa tuhertaessa hommaan meni kolmisen tuntia. Olin tarkkaan varmistanut, että haava oli umpeutunu kunnolla enne tikkien poisottamista. Sen jälkeen kivut alko helpottaa nopeesti ja käveleminenkin onnistu jo melkein kuin ennen.

      Paraneminen oli jo kahen viikon jälkeen melko pitkällä. Iltasin rasvasin leikkausalueen bepantenilla. Nyt olen mielestäni kuukauden jälkeen jo ihan parantunu ja elän kuin ennen paitsi vailla häppäreitten kivuliasta hankaamista housuissa. Olen tosi tyytyväinen, että menin, vaikka pelkäsin kovasti. Alapää on nyt nätti ja elämä helpompaa farkuissa ja kävellessä ja pyöräillessä, aikasemmin nuo tuotti kiusaa, vaivaa ja päivittäistä kipua. Leikkaava lääkäri ei ollu palstikkakirurgi, vaan tavallinen gynekologi, joten lopputulos ei ole niin esteettinen kuin olisin toivonu, mutta pääasia on, että kivut ja vaiva on poissa, pystyn kävelemään ja pyöräilemään kivutta ja alapää parantunu erinomaisesti.

      Kiitos Suomen julkinen terveydenhuolto ja veronmaksajat, mun on helpompi elää!

    • ku0re

      Edellisen tekstin kirjoittaja lisää noin puolen vuoden jälkeen leikkauksesta, että mitään ongelmia ei ole ollut jälkeenpäin ja tyytyväisempi en voisi olla. Tällä kokemuksella en voi kuin suositella asiaa harkitseville!

    • Tookyoo

      Täälläkin yksi leikkausta harkitseva. Itselläni toinen sisempi häpyhuuli roikkuu ulompien välistä ja hankaa, kuivuu ym. toisinaan kävellessäkin. Pyöräily on mahdotonta. Housuja saapi nyppiä kun häpyhuuli liimaantuu niihin ikävästi. Samankaltainen vessarutiinikin on kuin aiemmin kirjoittaneilla, mutta sekään tunnut auttavan jos ei ole vähänväliä asettelemassa. Monenlaiset rasvat ja öljyt on kokeiltu, ei mistään apua hetkellistä helpotusta enempää. Tuntuu että valkovuotoakin on "normaalia" enemmän vaikka onhan sekin yksilöllistä mutta tämä vuodon määrä kyllä jo häiritsee kun alushousut saisi vaihtaa parikolme kertaa päivässä.

      Onko kellään ollut oireena kutinaa/kirvelyä/turpoamista? Itselläni ärtyy emättimen suu samalta puolelta, jossa ylisuuri häpyhuuli. Nykyään syyhyää jo lähes päivittäin. Taudit on pois suljettu. Eikä gyne osannut sanoa mistä johtuu, määräsi varmuudenvuoksi hiivalääkkeet, joista ei ollut apua. Toisinaan olen herännyt yöllä kutinaan ja unissani kun olen raapinut, on alapää vereslihalla ja häppäri turpoaa moninkertaiseksi, vaikka itse häpyhuuli ei kutise enkä sitä tietääkseni raavi. Kuulostaako kelleen tutulta?

      Hommaa vaan jarruttelee tietenkin raha mutta myös järjetön sairaalapelko ja toimenpidepelko. Ainoa leikkaus mikä mulle on tehty on ollut luomenpoisto ja sekin oli kamalaa. Pelkkä kanyylin laitto hirvittää ajatuksena niin, että ahdistaa ja oksettaa.

    • Naine26

      Heips! Vieläkö joku tätä lukee? Olen 26v nainen ja Kävin 3 päivää sitten julkisella häppärileikkauksessa ja ihmettelen kyllä ainostaan 4 päivän sairauslomaa. Paranemiseeni nähden aivan liian lyhyt(kukin yksilö tietysti).

      Vaivani on alkuaan jo ala-asteelta, erittäin suuret ja paksut sisemmät häpyhuulet. Koen että ihminen joka ei sitä hiertämisen tuskaa koe päivittäin, ei voi arvostella sitä miksi joku toinen haluaa häppärinsä leikata. Tottakai ulkonäkökin siihen liittyy, valosalla ei aleta vieraan kanssa vehtaamaa vaikka kuinka tietäisin että kaikkien värkit on erilaisia. Jännitys->ei kostu.
      Tiemme erkanivat 6v jälkeen ex-mieheni kanssa, kunnioitin häntä enkä menny leikkaukseen, vaikka kerran yhdessäolomme aikana minua parsittiin ku toinen huuli jäi villissä seksissä vehkeen takaisintyöntyessä väliin ja repesi. Hän vertasi minua Etiopian lapsiin joita siivotaan, ymmärtämättä tuskaa jota koin päivittäisessä elämässäni. Hankaumat, kirvely, jatkuva hiiva tai muu tulehdus, liikuntakyvyttömyys..
      Olen kyllä kiitollinen hänelle että on saanut hiukan itsetuntoni kohotettua vuosien varrella ja rakasti mua sellaisena kuin olin.

      Nyt kun erosimme ja näin maailman eri silmin, omin silmin, ajattelin et mitä hittoa olen niin kauan kärsinyt näiden takia et nyt haluan muutoksen. Menin gynekologilleni ja avauduin enemmän vaivoistani josta oli kyllä ollut ennenkin puhe.
      Hän sanoi että vaivaan on ratkaisu ja sain vielä toisen gynen katsottua lärpäkkeeni lähetteen aluesairaalaan.
      Vanhempi rouva teki mulle leikkauksen ja hän on tehnyt kauan saman kaltaisia operaatioita. Olin luottavainen ja olen edelleen.
      Paikallispuudutus oli hyvin kivulias tuskainen, se olikin odotettavissa .
      4-5 pistoa tunsin vaikka puhe oli n. 2 ekasta pistosta. Toinen huuleni on niin paksu ettei puutunut odotetulla tavalla ja kirurgi joutui tökkäämään klitoriksen pinnalle vielä erillisen puudutuksen. Hänen tekniikkansa oli edetä aina jo puudutetun paikan läpi mutta minulle se ei pelittänyt.
      Miettikää tarkkaan mikä on kipukynnyksenne. Omalla kohdalla pelkäsin niin paljon anestesiahoitoa lisääntyneiden lääkeaineallergioideni vuoksi että ainoa vaihtoehto oli paikallispuudutus. Toki, tuskainen hetki on niin lyhyt aika että kannustan siihen, pääsette heti leikkauksen jälkeen kotiin toipumaan (sain jäädä kyllä syömään ja juomaan) eikä nukutuksen takia tarvitse jäädä tarkkailuun.

      Ei annettu rauhoittavia, esilääkitys piti ottaa kotona. Ymmärtääkseni "puukolla" leikattiin. Henkilökunta ei kyseenalaistanut syytä leikkaukselle vaan tsemppasivat koko ajan että "mieti kuinka kauan olet odottanut jo tätä,hyvin tämä menee " ja juttelivat mulle operaation ajan!

      Reilu 1h kesti leikkaus. Toisesta napsastiin 3.5cm ja toisesta 2.2cm. Ja alapääni on vielä hyvin "pitkä" mutta näissä puhuin roikkuessa mitattua, ei pituussuunnassa.
      Reilusti jätettiin kuitenkin vielä. Ittellä niin iso klitoris ettei leikkaus mahdollistanut mitään "viivapillua" enkä sellasta olis edes halunnut. Eli voitte vaan kuvitella miten valtavat ne olivat.

      Parantuminen ilmeisesti näin neljännen päivän puolella alkamassa, pientä kirvelyä jos osuu johonkin, turvottaa. Kävely on vielä kurjaa.
      Ensimmäisen päivän ilta oli kivuliain kun puudutus oli kokonaan hävinnyt. Jomotti ja poltti vaikka otti lääkettä, kuitenki siedettävä kipu. Yöllä heräsin kipuun mutta lääkitsemällä meni ohi. Toisen päivän aamuna kipua ei ollut ja pystyin pissaamaa ilman pidettä. Mutta nyt tuli turvotus jonka ymmärsin tulevan jo leikkauspäivänä. Klitoriksen vierestä eniten turvoksissa, voitte vaan kuvitella??

      Eilinen ja tämä päivä sitten taas on olleet tosi samankaltaiset.
      Yhteen ei pysty jalkoja laittamaan, kävely tuntuu kurjalta kun turvoksissa nuo huulet,pientä vihlontaa ja kutinaa. Kutina on kuulema paranemisen merkki. Paras asento on istua hieman takakenossa pakaroiden päällä ilman housuja :) mäkin haluaisin vastauksia et miten kauan se toipuminen kestää. Huomenna pitäs mennä töihin enkä itse ole mielestäni työkykyinen. Olen yrittäjä seisomatyössä..

      Luulen että tämä parin vkon tuleva tuska on pientä siihen mitä olen yli 10v joutunut kokemaan. Pyörä on jo hankittu, kesää odotellessa :-)

      • nainen40-

        Hei,

        itse kävin saman operaation noin vuosi sitten ja sairaslomaa sain kaksi viikkoa. Minun kohdalla tuo kaksi viikkoa oli aika kohdillaan työkuntoon toipumista ajatellen. Omalla kohdalla turvotusta esiintyi varmaan puoli vuotta leikkauksen jälkeen, mutta lopputulos on kyllä hyvä.

        Ymmärän hyvin fyysiset/henkiset vaivat, sillä itse kärsin samoista jutuista, myös omat sisemmät huulet oli paksut ja suuret. Oma leikkaus nukutuksessa ja kotiin pääsin samana päivänä joka oli kiva juttu.

        Tsemppiä toipumiseen :)


    • Anonyymi

      Julkinen hoiti oman leikkauksen. Menin lääkäriin, sain lähetteen kirurgille ja hän puolsi leikkausta. Parhaillaan toipumassa toista viikkoa. Tässä vaiheessa enää kiristelee tikit, turvotus ja mustelmat poissa. Verta tulee vieläkin vähän.

      Sairasloma aluksi noin viikon, mutta istuminen ei onnistunut töissä, joten toinen tuli perään.

      TAYS:n alueella operoitiin, hoito oli tosi hyvää ja leikkaus tehtiin nukutuksessa.

    • Anonyymi

      hei, olen nuori ja mulla on paljon ongelmia mun häpyhuulten kanssa. harrastan uintia joten aina kun menen reeneihin kauhea paniikki että jos ne sieltä uikkarin alta pilkahtavat esiin. pyöräily ja farkkujen käyttö on hankala. Yleensä kun kävelen hiertää paljon. Äiti ajattelee että ei se niin paha voi olla mutta voi kyllä se todellakin on! Hallilla yleensä tuntuu siltä että kaikki kattoo mua ja on tullu viestejä anonyyminä että”oho muijalla on kivekset” tai ”mitä onko sulla kivekset” ja mää ajattelen vaan että eikai ne nyt niin isot ole :( kysyisin siis että mikä ikäraja on leikkaukelle? kiitos näin etukäteen!

    • Anonyymi

      En suosittele kyseistä leikkausta. Vie tunnon alapäästä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe