sillä me tiedämme, ettei Jeesus opettanut laskelmaa 1 1 1=1
Kysyn, kuka järkeili kyseisen laskun, koska totuus Jeesus Kristus ei ole maininnut tuosta ainuttakaan sanaa Raamatussa. Helluntailaisuus perustuu yhtenä monista maailman lahkoista tuohon laskelmaan Jumalasta.
1+1+1= 1 on eksytystä
46
769
Vastaukset
- todé
kuka heppu on Pyhä Henki? Mistä ilmaantui meitä uskovia lohduttamaan ja voimaa antamaan, jos kerta on ihan eri jumala, kuin Se Totinen?
- sivusta seurannut
Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki. Eikös tuossa ole kolme? Muista myös että He kaikki ovat yhtä. Joten siitä se tulee. Mutta on tietenkin sinun oma asiasi uskotko vai et. Minulle se ei vaikuta millään muotoa, vaikka et uskoisi yhtään mitään ja ketään.
Ei se mitään eksytystä ole.
Se on laskuvirhe.
1*1*1=1
No lyötyykö Raamatusta?
1 Moos 1:26-27 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme;
Tehkäämme on hebr. nasah, joka on mon.1.pers. joka tarkoittaa me teemme. Kuvaksemme on hebr. betsalemenu, joka on pers.pron. suffiksimuodon mon.1.pers. joka tarkoittaa meidän kuvaksemme. Kaltaiseksemme on hebr. cedemuthenu joka on pers.pron. suffiksimuodon mon.1.pers. joka tarkoittaa meidän kaltaiseksemme.
ketkä me ?
HEBR 1:1-5 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut..
Kol 1:12-22; ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen..
Jeesus on siis myös luoja.
Hän yhdessä Isän ja Pyhän Hengen kanssa loi kaiken.
Raamatussa mainitaan usein sana luoja.
Se kuvaa kolmiyhteistä Jumalaamme Isää, Poikaa ja Pyhää henkeä (1*1*1= 1 luoja ja Jumala).
1 Moos 14:19 Ja hän siunasi hänet sanoen: "Siunatkoon Abramia Jumala, Korkein, taivaan ja maan LUOJA..
1 Moos14:22 Mutta Abram sanoi Sodoman kuninkaalle: "Minä nostan käteni Herran, Jumalan, Korkeimman, taivaan ja maan LUOJAN, puoleen ja vannon:- hirvas
koskaan opettanut tuollaisia suffiksimuotoja, kieliopillisia hienouksia tai muita johtopäätökiä tai lihan järkeilyjä.
Hän sanoi:
Matteus 11:27-30
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Siinä on sanottu totuus Jeesuksen suulla. Siihen uskoi publikaani, ja siihen uskon minäkin - ilman suffiksimuotoja. Minä uskon että me kaikki, joille Jumalan sana on tullut viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi, me kaikki olemme täydellisesti yhtä Jumalassa ja Jeesuksessa Kristuksessa niin kuin viinipuun terveet oksat ovat tiiviisti yhtä viinipuun rungossa, Joh.15:1-5
Kol. 1:16
"Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen",
Ef. 1:10
"siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa YHDEKSI KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."
Jumala on "kaikki kaikissa" eikä vain kolmen rypäs.- hirvas
ekivaari kirjoitti:
Minä uskon että me kaikki, joille Jumalan sana on tullut viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi, me kaikki olemme täydellisesti yhtä Jumalassa ja Jeesuksessa Kristuksessa niin kuin viinipuun terveet oksat ovat tiiviisti yhtä viinipuun rungossa, Joh.15:1-5
Kol. 1:16
"Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen",
Ef. 1:10
"siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa YHDEKSI KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."
Jumala on "kaikki kaikissa" eikä vain kolmen rypäs.veljeni Ekivaari. Jeesus ei opettanut matikkaa eikä suffiksimuotoja kieliopissa. Olen sen verran publikaani, että uskon sellaiseen suoraan toimintaan yläkerran kanssa.
Ja sen suoran toiminnan ylläpitäjä on sisimmässäni oleva Pyhä Henki.
Siunausta ja terveyttä sinulle ja Annalle.
terv. veli-Hirvas ja yhtä lihaa minun kanssani oleva aviovaimoni. hirvas kirjoitti:
veljeni Ekivaari. Jeesus ei opettanut matikkaa eikä suffiksimuotoja kieliopissa. Olen sen verran publikaani, että uskon sellaiseen suoraan toimintaan yläkerran kanssa.
Ja sen suoran toiminnan ylläpitäjä on sisimmässäni oleva Pyhä Henki.
Siunausta ja terveyttä sinulle ja Annalle.
terv. veli-Hirvas ja yhtä lihaa minun kanssani oleva aviovaimoni.sinullekin, veljeni ja samoin Pirjolle! Kyllä tämä taas näyttää selkiintyvän kun maallinen majani toipui sitkeästä flunssasta. Päivät valkenevat ja kointähti koittaa.
- Näinkö?
Mitkä kaksi heität pois?
- hirvas
laskeskella. Niin tekivät myös mm. jehovien Rutherford ja adventistien William Miller, ja pieleen meni molemmilla - laskelmat ja laskut.
- heität
hirvas kirjoitti:
laskeskella. Niin tekivät myös mm. jehovien Rutherford ja adventistien William Miller, ja pieleen meni molemmilla - laskelmat ja laskut.
pois?
- hirvas
heität kirjoitti:
pois?
tarvitse tehdä yhtään mitään. En tarvitse suffiksimuotoja eikä Nikaian äijien harhalaskelmia 1 1 1=1
Syy on se, etten usko enkä tarvitse harhaopetusta 1 1 1=1 Siksipä minun ei tarvitse heittää mitään pois, vaan uskon mitä Jumalan Poika sanoi.
Mark.12:28-29
28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, MEIDÄN JUMALAMME, Herra on YKSI AINOA;
Poika todisti Isästään ja Jumalastaan, joka on YKSI ainoa, koska muita jumalia ei ole, eikä saa olla.
2. Moos. 20:3
Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. - ei voi palvella
hirvas kirjoitti:
tarvitse tehdä yhtään mitään. En tarvitse suffiksimuotoja eikä Nikaian äijien harhalaskelmia 1 1 1=1
Syy on se, etten usko enkä tarvitse harhaopetusta 1 1 1=1 Siksipä minun ei tarvitse heittää mitään pois, vaan uskon mitä Jumalan Poika sanoi.
Mark.12:28-29
28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, MEIDÄN JUMALAMME, Herra on YKSI AINOA;
Poika todisti Isästään ja Jumalastaan, joka on YKSI ainoa, koska muita jumalia ei ole, eikä saa olla.
2. Moos. 20:3
Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.edes kahta Herraa, saati sitten kolmea.
Mitkä kaksi hylkäät?
Ja minkä pidät? - tuhat ja yksi
heität kirjoitti:
pois?
Pois kannattaa heittää Isä Jumala ja Poika Jumala!
Sillä alunalkaen Henki se liikkui vettenpäällä!
Henki on riittävän määrittelemätön asia ,jotta Henki kelpaa kaikkien uskontojen Jumaluuskäsitteisiin.
1/3 1/3 1/3=1
Muttei se oo Helluntaihenki!
Henki on lainnassa muuten maalaisella kuin Kristitylläkin.
Pakanat sen tiesivät jo ennen Kristinuskon eksytyksen tuloakin, mutta minkä voi vahvemmalle kulttuurille se nujertaa heikomman ja on oikeassa joka asiassa.
"Pyhä Henki" on toimelias valheissaan nyky lahkolaisliikkeissä!
(Potsojollaa ja sontaluukku kallelleen!) - hirvas
ei voi palvella kirjoitti:
edes kahta Herraa, saati sitten kolmea.
Mitkä kaksi hylkäät?
Ja minkä pidät?jankuti.. jne..??
- vain vastaamaan
hirvas kirjoitti:
jankuti.. jne..??
Mitkä kaksi hylkäät?
Ja, minkä pidät? - selvä vastaus.
tuhat ja yksi kirjoitti:
Pois kannattaa heittää Isä Jumala ja Poika Jumala!
Sillä alunalkaen Henki se liikkui vettenpäällä!
Henki on riittävän määrittelemätön asia ,jotta Henki kelpaa kaikkien uskontojen Jumaluuskäsitteisiin.
1/3 1/3 1/3=1
Muttei se oo Helluntaihenki!
Henki on lainnassa muuten maalaisella kuin Kristitylläkin.
Pakanat sen tiesivät jo ennen Kristinuskon eksytyksen tuloakin, mutta minkä voi vahvemmalle kulttuurille se nujertaa heikomman ja on oikeassa joka asiassa.
"Pyhä Henki" on toimelias valheissaan nyky lahkolaisliikkeissä!
(Potsojollaa ja sontaluukku kallelleen!)Nyt kun vain aloittajakin antaisi vastauksensa, niin hyvä.
- hirvas
vain vastaamaan kirjoitti:
Mitkä kaksi hylkäät?
Ja, minkä pidät?Nikaian satuja kuten sinä. Sinä voit silti laskea ja uskoa viimeiseen hengenvetoosi saakka satuja ja olla harhaopissasi onnellinen.
Loppu! - hirvas
selvä vastaus. kirjoitti:
Nyt kun vain aloittajakin antaisi vastauksensa, niin hyvä.
sänkyyn!
- asiasta,
hirvas kirjoitti:
Nikaian satuja kuten sinä. Sinä voit silti laskea ja uskoa viimeiseen hengenvetoosi saakka satuja ja olla harhaopissasi onnellinen.
Loppu!kun huomasti joutuvasi myös vastaamaan kirjoituksestasi.
Alkuperäiseen aiheeseen:
Mitkä kaksi hylkäät?
ja, ketä palvelet? - ajallaan.
hirvas kirjoitti:
sänkyyn!
Vastauksia vaan kehiin.
Mitkä kaksi hylkäät?
Ja, kenet pidät? hirvas kirjoitti:
* Matt. 28:19. " Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät ISÄ POJAN ja PYHÄN HENGEN nyt tulee siitä 1 1 1= NIMEEN.
* Jeesus yhdisti kaikki kolme yhteen Jumalaan, nimeen, ei nimiin, vaan yksikössä! Milläs tämän saat muuksi muutettua? Jeesus on myös täydellinen matematiikassa, Hallelujaa!- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Matt. 28:19. " Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät ISÄ POJAN ja PYHÄN HENGEN nyt tulee siitä 1 1 1= NIMEEN.
* Jeesus yhdisti kaikki kolme yhteen Jumalaan, nimeen, ei nimiin, vaan yksikössä! Milläs tämän saat muuksi muutettua? Jeesus on myös täydellinen matematiikassa, Hallelujaa!ole ainuttakaan kohtaa, jossa apostolit olisivat kastaneet Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jos on, niin esitä se kohta Raamatusta.
Pietari kastoi ensimmäiset pakanat Kesareassa Jeesuksen Kristuksen nimeen, ja kaikki alkuseurakunnan kasteet suoritettiin Jeesuksen nimeen.
Näin on totuus Mohikaani. Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jeesus yhdisti kaikki kolme yhteen Jumalaan, nimeen, ei nimiin, vaan yksikössä! Milläs tämän saat muuksi muutettua? Jeesus on myös täydellinen matematiikassa, Hallelujaa!Jumalasta, joka on painanut sinettinsä eli OMAN NIMENSÄ myös meille antamaansa sanaan, mutta se ei oikeuttanut esim. apostoleita kastamaan seurakuntalaisia omaan nimeensä, vaan Jeesuksen nimeen, Kristukseen.
Johannes 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Johannes 5
43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."
Niin usein kuin "Jumalan sinetistä" puhutaan, kysymys on ainoastaan yksin Isän nimestä, sillä Jumala on merkannut sillä kaiken omaisuutensa, poikansa Jeesuksen Kristuksen ja myöskin meidät, sillä;
Ef. 4:30
"Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."
Koska Pyhä Henki ei julista itseänsä vaan Kristusta, Pyhä Henki tulee murheeliseksi juuri siitä, että Jeesuksen Kristuksen nimeen lisätään mitään villioksia tai muita rönsyjä! Pyhän Hengen lisääminen nimirönsyilyyn on selvästi apostolien toimintakautta myöhäisemmältä ajalta!
Apostoli Paavali tahtoi, ettei Jumalan nimen nimirönsyily laajenisi Kristuksen nimeä, Jeesusta pitemmälle, sellaisen vaara on jo ilmennyt Paavalin aikana;
1. Kor. 1:13
"Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?"
Tätä kyselyä voisi jatkaa, että kumpiko oli ristiinnaulittu; Kristus vai Pyhä henki?
Esimerkiksi Paavalin toiminnassa ei taida löytyä yhtään esimerkkiä, missä Paavali olisi toiminut muussa kuin Jeesuksen Kristuksen nimessä, joka on sama kuin Isän Jumalan nimi!
1. Korinttolaiskirje 1
26 "Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".hirvas kirjoitti:
ole ainuttakaan kohtaa, jossa apostolit olisivat kastaneet Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jos on, niin esitä se kohta Raamatusta.
Pietari kastoi ensimmäiset pakanat Kesareassa Jeesuksen Kristuksen nimeen, ja kaikki alkuseurakunnan kasteet suoritettiin Jeesuksen nimeen.
Näin on totuus Mohikaani.* Kaste suoritetaan Isän pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN, kolme on YKSi! Ei vastauksesi sitä miksikään muuta! Se on vain viisastelua, koska Jeesus nimeomaan käskee kastamaan tuohon KOLMEEN nimeen! Näin on Raamatun totuus! Hirvas!
ekivaari kirjoitti:
Jumalasta, joka on painanut sinettinsä eli OMAN NIMENSÄ myös meille antamaansa sanaan, mutta se ei oikeuttanut esim. apostoleita kastamaan seurakuntalaisia omaan nimeensä, vaan Jeesuksen nimeen, Kristukseen.
Johannes 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Johannes 5
43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."
Niin usein kuin "Jumalan sinetistä" puhutaan, kysymys on ainoastaan yksin Isän nimestä, sillä Jumala on merkannut sillä kaiken omaisuutensa, poikansa Jeesuksen Kristuksen ja myöskin meidät, sillä;
Ef. 4:30
"Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."
Koska Pyhä Henki ei julista itseänsä vaan Kristusta, Pyhä Henki tulee murheeliseksi juuri siitä, että Jeesuksen Kristuksen nimeen lisätään mitään villioksia tai muita rönsyjä! Pyhän Hengen lisääminen nimirönsyilyyn on selvästi apostolien toimintakautta myöhäisemmältä ajalta!
Apostoli Paavali tahtoi, ettei Jumalan nimen nimirönsyily laajenisi Kristuksen nimeä, Jeesusta pitemmälle, sellaisen vaara on jo ilmennyt Paavalin aikana;
1. Kor. 1:13
"Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?"
Tätä kyselyä voisi jatkaa, että kumpiko oli ristiinnaulittu; Kristus vai Pyhä henki?
Esimerkiksi Paavalin toiminnassa ei taida löytyä yhtään esimerkkiä, missä Paavali olisi toiminut muussa kuin Jeesuksen Kristuksen nimessä, joka on sama kuin Isän Jumalan nimi!
1. Korinttolaiskirje 1
26 "Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".* Mutta päinvastoin alennat Jeesuksen syntisen ihmisen tasolle. Häpeäisit!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Mutta päinvastoin alennat Jeesuksen syntisen ihmisen tasolle. Häpeäisit!
Jeesuksen syntisyydestä mitään puhunut. Se olet SINÄ MOHIKAANI, joka olet tuon valheesi keksinyt ja yrität väittää sitä minun syykseni. Häpeä itse valheitasi ja kanna itse valheesi seuraukset!
- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kaste suoritetaan Isän pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN, kolme on YKSi! Ei vastauksesi sitä miksikään muuta! Se on vain viisastelua, koska Jeesus nimeomaan käskee kastamaan tuohon KOLMEEN nimeen! Näin on Raamatun totuus! Hirvas!
alkuseurakunnan apostolit sitten kastaneet Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimen vaan pelkästään Jeesuksen nimeen?
Ap. t. 2:38
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Ap. t. 10:48
Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Ap. t. 19:5
Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Toimivatko he väärin jo alkuseurakunnassakin?
että jos Jeesus on "totinen Jumala" niin miksi hänen pitää vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin rukoilla toista "totista Jumalaa", joka ei tarvitse ketään muuta jumalaa rukoilla? Vastaapa tähän kysymykseen!
Room. 8:34
"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN MYÖS RUKOILEE meidän edestämme."
Hepr. 7:25
"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa."
Jos Jeesus on vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin sellainen Jumala, jonka pitää rukoilla jotakin toista Jumalaa, niin ei sellainen jumala voi olla "totinen Jumala"!
Miksi apostolit nimittivät Isän Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi ja Isäksi? Onko "totisella Jumalalla Isä?:
2. Kor. 1:3
"Kiitetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",
Ef. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ,, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",
Ef. 1:17
"anoen, että meidän Herramme Jeesuksen, JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",
Miksi apostolit kiittelivät ja ylistivät Isää Jumalaa ja rukoilivat Isää eikä Jeesusta?- merim.raimo
että kuinkas se nyt noin meni :( että Jeesus Kristus, Immanuel = Jumala, istuu Jumalan Valtaistuimella taivaassa.
- yrittää
mitätöidä tämän.
1Apt.3:16. Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
>>Miksi apostolit kiittelivät ja ylistivät Isää Jumalaa ja rukoilivat Isää eikä Jeesusta? merim.raimo kirjoitti:
että kuinkas se nyt noin meni :( että Jeesus Kristus, Immanuel = Jumala, istuu Jumalan Valtaistuimella taivaassa.
on väärää tietoa Jumalan valtakunnan valtaistuimista. Tietysti kaikki valtaistuimet ovat Jumalan valtaistuimia, koska ne ovat Jumalan valtakunnassa ja ovat Jumalan antamia, mutta sinne on jokaiselle valtaa saaneelle varattu oma valtaistuin; [Ilm.4:4 | 20:4 | 22:3]
Luuk. 1:32
"Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
Huomaatko että ei 'Korkeimmaksi' vaan ainoastaan Korkeimman pojaksi?yrittää kirjoitti:
mitätöidä tämän.
1Apt.3:16. Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
>>Miksi apostolit kiittelivät ja ylistivät Isää Jumalaa ja rukoilivat Isää eikä Jeesusta?myönsi tekevänsä kaikki tunnustekonsa ISÄNI NIMESSÄ eikä omissa nimissään, mutta te haluatte mitätöidä Jumalan pojan oman opetuksen, että
Joh. 5:43
"Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."
Huomaatteko muuten, että tämä Jumalan pojan puhuma sana ON JO KÄYNYT TOTEEN TEIDÄN KOHDALLANNE? Te olette ottaneet vastaan OMASSA NIMESSÄÄN teille tarjotun Jeesuksen!
Joh. 10:25
"Jeesus vastasi heille: »Minä olen sanonut sen teille, JA TE ETTE USKO. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.»"IHMISENÄ veljiensä puolesta Isäänsä. Hän tulee olemaan ensimmäinen IHMINEN kautta iankaikkisuuden joka on kuolleista herätetty ja muutettu kuolevaisesta liahasta ianakikkisuusruumiiksi, ja takaisin tullessaan muuttaa meidät jotka uskomme Häneen Jumalan Poikana= Jumalana, oman kuvansa kalatiseksi, sellaiseksi kuin Hän on.
* Toisessa persoonassaan Hän tulee aina ja iankaikkisesti olemaan Ihminen, seurakuntansa Ylkänä ja Kuninkaana, ja kakkena mitä seurakunta/morsian tarvitseee.
* Juuri nytkin Hän Rukoilee seurakuntansa puolesta, ja rukoilee siihen saakka, kunnes saa käskyn Isältään, Ihmisenä, käskyn hakea morsiamensa kotiin. Oletko valmis, kun Hän tulee? Jeesus on pelastaja!
* Jumala ominaisuudessaan ja Persoonassaan Hän istuu Isän Jumalan valtaistuimen oikealla puolella , ja on istunut siinä tasan yhtä kauan kuin Isäkin, koskaan siltä istuimeltaan poistumatta. Samoin kuin Pyhä henkikin.
* Tämä on sitä Jumalan salttua viisautta, jota saa, kun uskoo Jumalan Poikaan, ja on sisäisesti Kristuksen kanssa yhtä ja tuntee Hänet sisäisesti.ekivaari kirjoitti:
myönsi tekevänsä kaikki tunnustekonsa ISÄNI NIMESSÄ eikä omissa nimissään, mutta te haluatte mitätöidä Jumalan pojan oman opetuksen, että
Joh. 5:43
"Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."
Huomaatteko muuten, että tämä Jumalan pojan puhuma sana ON JO KÄYNYT TOTEEN TEIDÄN KOHDALLANNE? Te olette ottaneet vastaan OMASSA NIMESSÄÄN teille tarjotun Jeesuksen!
Joh. 10:25
"Jeesus vastasi heille: »Minä olen sanonut sen teille, JA TE ETTE USKO. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.»"oli ihmisen kaltaisuudessa ja orjan muodossa ollessaan mään päällä.
Tässä sinulle vastaus, miksi Jeesus oli mitä oli, ollessaan ihmisenä keskuudessamme maanpäällä, toivottavasti nyt tajuat mitä seuraavassa sanotaan Hänestä Ihmisen Poikana?
*Paavalin kirje filippiläisille
2. LUKU
Kristuksen nöyryys ja korotus
1. Jos siis on jotakin kehotusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta
ja Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
2. tehkää minun iloni täydelliseksi, niin että olette samaa mieltä, teillä on sama
rakkaus, olette sopuisat ja yksimieliset. Room. 12:16; 1. Kor. 1:10; 1. Piet. 3:8
3. Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian vuoksi, vaan pitäkää
nöyrästi toista parempana kuin itseänne. Room. 12:10; Gal. 5:26; 1. Piet. 5:5
4. Älkää katsoko vain omaa parastanne vaan myös toisten. 1. Kor. 10:24,33, 13:5
5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli.
Joh. 13:15; 1. Piet. 2:21; 1. Joh. 2:6
6. Hänellä oli Jumalan muoto,
mutta hän ei katsonut oikeudekseen olla Jumalan kaltainen
Joh. 1:1,2, 17:5; Kol. 1:15, 2:9; Hepr. 1:3
7. vaan tyhjensi itsensä
ja otti orjan muodon.
Hän tuli ihmisten kaltaiseksi,
ja hänet havaittiin olemukseltaan sellaiseksi kuin ihminen.
Jes. 53:3,4; Matt. 20:28; 2. Kor. 8:9; Hepr. 4:15
8. Hän nöyryytti itsensä
ja oli kuuliainen kuolemaan asti,
aina ristinkuolemaan asti. Matt. 26:39; Hepr. 2:9,14,17, 12:2
9. Sen tähden Jumala onkin korottanut hänet korkealle
ja antanut hänelle nimen,
kaikkia muita nimiä korkeamman, Ps. 110:1; Jes. 53:12; Ap. t. 2:33; Ef. 1:20,21
10. niin että jokaisen polven
on notkistuttava Jeesuksen nimeen,
niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, Jes. 45:23; Joh. 5:23; Room. 14:11; Ilm. 5:8
11. ja jokaisen kielen on tunnustettava,
että Jeesus Kristus on Herra
– Isän Jumalan kunniaksi.- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
oli ihmisen kaltaisuudessa ja orjan muodossa ollessaan mään päällä.
Tässä sinulle vastaus, miksi Jeesus oli mitä oli, ollessaan ihmisenä keskuudessamme maanpäällä, toivottavasti nyt tajuat mitä seuraavassa sanotaan Hänestä Ihmisen Poikana?
2. LUKU
2. tehkää minun iloni täydelliseksi, niin että olette samaa mieltä, teillä on sama
rakkaus, olette sopuisat ja yksimieliset. Room. 12:16; 1. Kor. 1:10; 1. Piet. 3:8
7. vaan tyhjensi itsensä
ja otti orjan muodon.
8. Hän nöyryytti itsensä
niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, Jes. 45:23; Joh. 5:23; Room. 14:11; Ilm. 5:8
– Isän Jumalan kunniaksi.pari päivää sitten sanasta "kaltaisuus". Näytin sinulle Raamatusta tämän kohdan:
Room. 8:3
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa SYNTISEN LIHAN KALTAISUUDESSA ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
Jeesus tuli siis maan päälle syntisen lihan KALTAISUUDESSA - mutta Hän ei silti ollut syntinen. Me olimme siitä yhtä mieltä.
Tässä on täysin sitten sama asia. Jeesusta kuvataan Jumalan kaltaiseksi, muttei Hän silti itse ole Jumala.
mutta hän ei katsonut oikeudekseen olla JUMALAN KALTAINEN
Ei "kaltainen" tarkoita että joku olisi täsmälleen samanlainen kuin johon sitä verrataan. Eikös asia ole näin Mohikaani? Mohikaani_27 kirjoitti:
oli ihmisen kaltaisuudessa ja orjan muodossa ollessaan mään päällä.
2. LUKU
7. vaan tyhjensi itsensä
ja otti orjan muodon.
8. Hän nöyryytti itsensä
– Isän Jumalan kunniaksi.Jumalan kuva, ei itse Jumala, koska Jumalan kuvaa ei saa koskaan asettaa Jumalaksi!
Kuva on vain varjo, heijaste, joka itse ei voi mitään tehdä vaan se on niin kuin peilikuva, joka reagoi ainoastaan aidon olemuksen sanoihin ja tekoihin!
2. Kor. 4:4
"niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva."
Kol. 1:15
"ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."
Nämä jakeet on Paavali kirjoittanut Jeesuksen taivaaseen ottamisen jälkeen, joten hän on sielläkin Jumalan kuva, eikä itse Jumala!
- eikkari7
hirvas puussa, missäs muussa.Elohim,alkusanassa viittaa monikkoon.Shalom
Laskukaavaksi sopisi paremminkin 1*1*1=1, tai
ääretön ääretön ääretön=ääretön. Ääretön kuten Jumalakin on ääretön.
Raamattu ilmoittaa että Jumala on yksi ja että Jumala ilmentaa itsensä Isänä,Poikana ja Pyhänä Henkenä. Aamen.- eikkari7
,totisesti,Aamen.
kovin hyvää arviota anna YKSINKERTAISUUDESTAKAAN:
Sananl. 9:13
"Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä."
Sananl. 9:16
"Joka yksinkertainen on, poiketkoon tänne". Ja sille, joka on mieltä vailla, hän sanoo:
Sananl. 14:15
"Yksinkertainen uskoo joka sanan, mutta mielevä ottaa askeleistansa vaarin."
Sananl. 19:25
"Lyö pilkkaajaa, niin yksinkertainen saa mieltä, ja jos ymmärtäväistä nuhdellaan, niin hän käsittää tiedon."
Sananl. 21:11
"Kun pilkkaajaa rangaistaan, viisastuu yksinkertainen; ja kun viisasta neuvotaan, ottaa hän sen opiksensa."
1 1 1=3 noin laskee jokainen helluntailainen.
Mutta jos mennään uskonasioihin käsittelemään Jumalan olemusta. Ei sitä voi määritellä millään laskutoimituksilla. Jumala ON! tai sitten EI ole.
Sen saa jokainen itse uskoa miten haluaa. Jumala oli Jeesuksessa. Ja ilmoitti itsensä meille poikansa Jeesuksen kautta. Isä, Poika ja Pyhähenki on Jumalan olemusta.. Jota emme voi järjellä ymmärtää, niinkuin ei montaa muutakaan asiaa uskonasioissa. Sinäkö ymmärrät kaiken Jumalan olemuksesta?vakuuttaa jumalayhteyden olevan KAIKKI KAIKISSA, eikä vain kolmessa persoonassa, vaikka kolminaisuusoppi sotiikin Jeesuksen ja apostolien opetusta: "Kristuksessa Jumala on tekevä kaikki yhdeksi" -oppia vastaan.
Lue Joh. 17:21-23 ja Ef.1:10 sekä 1.Kor.15:22-28 jakeet!
Miksi kukaan helluntaiherätyksen tai -kirkon johtohenkilöistä ei ole pannut omaa nimeänsä ja arvovaltaansa tähän "Jeesus on Jumala" ja kolminaisuusoppi -keskusteluun?- hirvas
että JHWH on yksi ainoa Jumalamme, josta kaikki on, myös esikoisena luotu Poika Jeesus, joka ei tietysti ole JHWH itse.
Se että täällä puhutaan että Jumala "ilmoittaa" itsensä kolmessa persoonassa on ihmiskeksintöä sekin. Ihmisoppeja ei pidä uskoa, enkä minä niitä uskokaan, koska ne ovat eksytystä. hirvas kirjoitti:
että JHWH on yksi ainoa Jumalamme, josta kaikki on, myös esikoisena luotu Poika Jeesus, joka ei tietysti ole JHWH itse.
Se että täällä puhutaan että Jumala "ilmoittaa" itsensä kolmessa persoonassa on ihmiskeksintöä sekin. Ihmisoppeja ei pidä uskoa, enkä minä niitä uskokaan, koska ne ovat eksytystä.ihan oikein, veli Hirvas, sillä Jumalan tarkoitus on ilmaista itsensä meissä kaikissa, Jeesuksen Kristuksen kautta, eikä vain kolmessa persoonassa:
Gal. 1:16
"ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä."
Koska Jumala ilmaisi Poikansa myös apostoli Paavalissa, on hän voimallinen ilmaisemaan itsensä ja Poikansa myös meissä.
- toistamiseen kysymys
Ennen kuin jatkat Jumalan kolminaisuuden survomista, tutustu tarkoin allaolevaan kysymykseen. Et ole vielä vastannut tähän sinulle esitettyyn helppoon kysymykseen.
Kysymys on esitetty allaolevassa ketjussa;
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000042685981
Koska ja miten Jeesus
Kirjoittanut: ja Isä tulivat? 23.3.2009 klo 13.11
Koska esiinnyt täällä Raamattua tuntevana ja pyrit opettamaan sitä niin;
selitä Raamatun Sanalla Joh 14:23.
"Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä,
ja ME TULEMME hänen tykönsä ja JÄÄMME hänen tykönsä ASUMAAN"- hirvas
tuossa Juudakselle, ilmoittaen mitä tulee aikanaan tapahtumaan:
22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
Eikö Jeesus sinun käsityksesi mukaan tulekaan noutamaan valittujaan maan päältä, eikä herättämään Hänessä nukkuneita ylös taivaaseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1412817Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2742487Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?301483Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.351462- 1211192
- 1081143
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041043Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee131032Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La59906Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.305894