Peräpukama kipu.

Peräpukama

Onko kenelläkään kokemust pukama hirtto operaatiosta. Minulla hirtettiin pukama tiistaina ja tähystettiin samalla. Nyt vielä kaksi päivää pukaman hirtosta peräaukkoni on kipeänä. Enemmänkin sellasta kipua että anus tuntuu olevan turvoksissa ja arka istuttaessa. kävellessä kipua tuntuu mutta on ihan siedettävää kipua. Ihmettelen vain kun sanottiin lääkärissä että mitään erikoisia kipuja ei pitäisi ilmetä.. Mutta nyt peräaukko kuitenkin on kipeenä ja jäykkänä koko ajan.

5

4528

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua

millaiset pukamat sinulla hirtettiin.Tarkoitan oliko sisäiset vai ulkoiset?Minulta on leikattu pukamat 15v.sitten ja oli kova kipu reilun viikon.Nyt on jatkuvaa oireilua,aivan kuin peräsuoli särkisi.Mielestäni minulla on jotain löysää limakalvoa peräaukonsuulla,joka täytyisi saada pois.Lääkärit vaan sanoo ettei ole pukamia.Joku siellä särkee,on särkenyt jo useamman viikon.Yritä istua toisella kankulla ettei ärtyisi ja ennemmän olla makuulla muutama alkupäivänä.tehdäänkö niitä hirttoja terveyskeskuksessa vai olitko sairaalassa.Olisi mukavaa jos vastaisit,on niin tuskainen olo ollut pitkään.

• (sivullinen)

• potilas.

Minulla hirtettiin (taas) pukamia viimevuoden lopulla. Saamissani ohjeissa mainittiin että kipuja ei erityisemmin tule ja jos tulee, kumilenkki on laitettu väärin (puristaa hermoa) ja pitää ottaa uudelleen yhteys poliklinikalle. Ensimmäisellä kerralla ehkäpä kymmenisen vuotta sitten tuli tuota särkyä, mutta silloin ei annettu kyseisiä ohjeita.

Minullakin on löysiä "helttoja" peräaukon suulla ja lääkäri huomautti ettei ne ole pukamia (vihjaisi siis ettei pidä vaatia niiden hoitoa).

Minulla silloin ensimmäisellä kerralla sanottiin että jäi jotain pieniä joita ei voitu silloin hoitaa ja ilmeisesti nyt ne oli paisunut tarpeeksi isoiksi. Särkyä oli aika harvoin, mutta veren vuotaminen (anemiaan saakka) passitti nyt uusintaan. Terveyskeskuslääkäri kirjoitti voidereseptin, mutta eihän sellainen hoito auttanut vuotoihin, oli hirtettävä.

• apua
        potilas. kirjoitti:

Minulla hirtettiin (taas) pukamia viimevuoden lopulla. Saamissani ohjeissa mainittiin että kipuja ei erityisemmin tule ja jos tulee, kumilenkki on laitettu väärin (puristaa hermoa) ja pitää ottaa uudelleen yhteys poliklinikalle. Ensimmäisellä kerralla ehkäpä kymmenisen vuotta sitten tuli tuota särkyä, mutta silloin ei annettu kyseisiä ohjeita.

Minullakin on löysiä "helttoja" peräaukon suulla ja lääkäri huomautti ettei ne ole pukamia (vihjaisi siis ettei pidä vaatia niiden hoitoa).

Minulla silloin ensimmäisellä kerralla sanottiin että jäi jotain pieniä joita ei voitu silloin hoitaa ja ilmeisesti nyt ne oli paisunut tarpeeksi isoiksi. Särkyä oli aika harvoin, mutta veren vuotaminen (anemiaan saakka) passitti nyt uusintaan. Terveyskeskuslääkäri kirjoitti voidereseptin, mutta eihän sellainen hoito auttanut vuotoihin, oli hirtettävä.

ns.yksi heltta roikkumassa.Sen kohdalla mielestäni särkee.Minusta se tyhjä pussi on myökin jotain pukamaa vastaavaa.Mistä sitä tietää miten syvälle peräaukkoa se menee ja aiheuttaa istuttaessa kipua.Jonnekin nyt pitää mennä apua hakemaan uudelleen.Ihmettelen miksi ei tahdo päästä edes yksityiselle lääkäriasemalle pukaman poistaa,kun maksan itse.

• ja kipu

Minulla hirtettiin kolme sisäistä pukamaa viime viikon keskiviikkona ja kipu on vieläkin välillä erittäin kovaa, syön panacodia edelleen.
      Minulle kerrottiin, että kipua voi esiintyä, jos pukama on "laaja" ja joudutaan hirttämään matalalta. Tarkoitti ilmeisesti, että hirttokuminauha laitettiin lähelle tervettä limakalvoa ja siinä olevia hermoja.

Hirttäminen tarkoittaa sitä, että pukama aiheutetaan mekaanisesti kuristamalla se tavallisesti itsekseen "pukamoituva" kohta kuminauharenksulla.

Pukaman paikka peräsuolestä "imaistaan" alipaineella pieneen suppiloon, jonka päälle on laitettu kireä pieni kumirenksu. Kun koko pukama on suppilossa, renksu ammutaan sen tyveen ja homma on valmis. Pukama pullistuu lähes kuten normaalisti, mutta ei pääse tyhjentymään, vaan kuristuu kuoliaaksi ja putoaa pois ja poistuu ulostuksen mukana huomaamatta.
      Kipuja voi tulla ainakin siinä vaiheessa, kun pukama kuristuu, samoin ulostamisen tarvetta, peräaukon kipua ja kirvelyä voi myös olla ja jopa istumisvaikeuksia, jos hirttorenksu on lähellä limakalvoa ja kipuhermoja.
      Uskon, että nämä muutaman viikon kivut kannattaa kärsiä, jos pääsee siitä ikuisesta, vertavuotavasta, kipuilevasta "pallerokasvustosta" anusaukon suulla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3200
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1772
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe