kuinka helposti poistavat

hampaan?

minulla takimmaisessa alahampaassa tosi iso reikä, lääkepaikka ollut jo 3 kk, nyt pakko varata päivystykseen aika kun lääkepaikka on kulumassa pois, siinä on jo reikä, mikään ihmekään kun vihloo. Se hl sano viimeks et se on tosi iso se reikä, eivät pystyny poraamaan sitä loppuun asti, kipu niin valtava, kolmenkin puudutuspiikin jälkeen.
Mietin vaan, että poistavatko kuinka helpolla hampaan, tuo kun vielä ihan takana, jonka menettämine ei haittais mun elämää ollenkaa. Pelkään muutenki lekureita niin paljon ja en kestä sitä kipua ollenkaa, niin voiko niille ehottaa sen poistamista, vai tekevätkö päätöksen ite kaikesta huolimatta?

6

610

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauan????

Ihme etteivät ole jo poistaneet jos reikä on suuri ja hammas kivulias. Miksi et ole saanut uutta aikaa heti kun lääkepaikka hampaaseen laitettu??? Lääkepaikka ei ole tarkoitettu tavalliseksi paikaksi muutenkaan, paikka ei kestä normaalia kulutusta, vaan se pitää vaihtaa toiseen. Nyt joku ei natsaa sun kirjoituksessa. Ilmeisesti olet jättänyt ajan väliin ja lääkepaikka siksi jäänyt hampaaseen noin pitkäksi aikaa eikö?

• ^^^^

ehei, yleisellä missä laittovatkin lääkepaikan helmikuussa, sain seuraavan ajan vasta toukokuulle jolloin olisivat poistaneet sen. Yksityiseltä sain ensi kuulle ajan, mutta nyt tuntuu etten kestä sinne asti, kun vihlonta on niin kova.

• Nimetön
        ^^^^ kirjoitti:

ehei, yleisellä missä laittovatkin lääkepaikan helmikuussa, sain seuraavan ajan vasta toukokuulle jolloin olisivat poistaneet sen. Yksityiseltä sain ensi kuulle ajan, mutta nyt tuntuu etten kestä sinne asti, kun vihlonta on niin kova.

En tiedä, kuinka helposti ottavat hampaan pois. Se riippuu hampaan kunnosta ja tehtävästä. Yleensä poskihampaista katsotaan, onko hampaalle purentaparia eli onko hampaasta hyötyä ruokailussa.

Soita terveyskeskukseen. Tarvitset päivystysajan. Niitä on joka päivälle pakko olla.

• KAIKKI HAMPAAT
        Nimetön kirjoitti:

En tiedä, kuinka helposti ottavat hampaan pois. Se riippuu hampaan kunnosta ja tehtävästä. Yleensä poskihampaista katsotaan, onko hampaalle purentaparia eli onko hampaasta hyötyä ruokailussa.

Soita terveyskeskukseen. Tarvitset päivystysajan. Niitä on joka päivälle pakko olla.

pois !

niinkuin minä toivoin !

Mieleltään terve Potilas on itse oikeutoimikelpoinen myös hammaslääkärissä !

• itsellä lähes sama tilanne

Minullekin laitettiin ekaksi lääkepaikka, jonka jälkeen, ennenkö ehdin uutta aikaa saada kunnalliselle alkoi hammas taas oireilla.
        Tehtiin juurikanavan avaus ja laajennus, siihen sitten väliaikainen paikka, joka nyt ollut suussa yli kaksi kuukautta!!

Vaikka lekuri nimenomaan sanoi, että on hoidettava kuukauden sisällä, mutta kun ei aikaa saa,
        Eli poistoon menee varmaan minunkin hammas, ajan kun saa sinne särkypäivystykseen, näköjään nopeammin.

• oli minulla

Mulla oli sama tilanne, takimmaisessa alahampaassa oli reikä ja sitä paikkailtiin parikin kertaa, mutta kipu vaan yltyi ja hammas oli pakko poistaa. Edellisellä käynnillä hammaslääkäri olikin jo sanonu, että tän jälkeen ei auta muu kun poistaa hammas ja olin ihan samaa mieltä. Puudutettiin useampaankin kertaan mutta kipu oli ihan hirveä (lääkäri ei antanu puudutusaineen vaikuttaa!) mutta niin vaan lähti hammas. Ja ny on parempi olla. Tosin näyttää sieltä poistetun hampaan takaa puskevan esiin viisaudenhammas? Toivottavasti en joudu ihan pian poistattamaan sitäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      309
      5554
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      74
      5109
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4186
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3861
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3524
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      89
      3153
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      75
      3031
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      42
      2207
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2148
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2098
    Aihe