Mitä on palautuminen?

kuhisarto

Minulle on jäänyt epäselväksi, mitä palautumisella oikeasti tarkoitetaan.

Onko treenistä palautunut, kun lihaskipua ei enää ole?

Jos teen maanantaina vaikkapa penkkiä, ja tiistaina tunnen olevani taas valmis tekemään penkkiä, koska ei ole lihaskipuja tms, niin onko siis kannattavaa tehdä sitä penkkiä?

Tarkoitan siis, että kannattaako palautua aina ihan päivien ajan samojen liikkeiden välillä, vai voinko tehdä samoja liikkeitä jo seuraavana päivänä, tai vaikkapa saman päivän iltana?

31

1708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kmo

palautuminen on sitä kun sperma on valunut pois persereiästäsi poikaystäväsi ejakuloinnin jälkeen ja persereikääsi ei enää kolota, niin olet palautunut. Käytä kunnolla rasvaa ja kondomia niin palaudut nopeemmin ja voit ottaa pyllyyn monta kertaa päivässä.

• palautuminen

On myös sitä kun penistä ei enää kolota hinkattuasis sitä majoneesipulloon nakkikiskalla.

• Boudari78.

" Minulle on jäänyt epäselväksi, mitä palautumisella oikeasti tarkoitetaan.
      Onko treenistä palautunut, kun lihaskipua ei enää ole?"

- Kyllä. Jos lihakset tuntuu aralta, niin ne eivät ole palautuneet.

"Jos teen maanantaina vaikkapa penkkiä, ja tiistaina tunnen olevani taas valmis tekemään penkkiä, koska ei ole lihaskipuja tms, niin onko siis kannattavaa tehdä sitä penkkiä?"

- Kannattaa treenata vasta keskiviikkona siinä tapauksessa. Vaikka lihakset eivät ole arat, niin hermosto ei välttämättä ole palautunut.
      Ja jos ei seuraavana päivänä rinta ole arka, niin olet treenannut liian kevyesti. Normaalisti jos treenataan kovaa, niin yleensä seuraavana päivänä tuntuu jo jonkinlaista lihasarkuutta, myös roinaajilla. Treenaa siis kovaa loppuun asti!

"Tarkoitan siis, että kannattaako palautua aina ihan päivien ajan samojen liikkeiden välillä, vai voinko tehdä samoja liikkeitä jo seuraavana päivänä, tai vaikkapa saman päivän iltana?"

- Vaikka treenaisit vain kuntoilumielessä kevyesti, niin ei kannata heti seuraavana päivänä tehdä samoja lihasryhmiä.
      Kevyesti treenaamalla voit tehdä koko kropan läpi 3x viikossa. Jos treenaat kovaa, niin et palaudu tuollaisella systeemillä.

• Mypa-47

Palautuminen voimaharjoituksesta voidaan jakaa karkeasti hermostolliseen ja lihasrakenteen uudistumiseen.

Riippuu harjoitustavasta kumpaa enemmän treenaa, kasvatatko massaa vai lisäätkö maksimivoimaa.
      Periaatteessa hermostollinen palautuminen on yleensä nopeampaa kuin lihasrakenteiden korjautuminen ja vahvistuminen.

Eli massatreeniä tehdään harvemmin kuin maksimivoimatreeniä.
      Massankasvatus vaatii aina, lihasryhmästä riippumatta pitemmän palautumisen kuin puhdas maksimivoimatreeni. Ero on päivissä.

Lihaskipu ei ole välttämättä luotettava keino todeta palautumisen alkua tai loppua.
      Ainahan lihakset eivät kipeydy kovassakaan treenissä! Mutta yleisesti voisi ajatella että lihaskivun kestäessä 2-3 päivää treenin jälkeen niin seuraavan harjoituksen kyseiselle lihasryhmälle voisi tehdä sitten kun kivuttomia päiviä on kulunut 2. Kipuhan on merkki lihaksen tulehtumisesta eli käytänössä lihaksen sisälle syntyy mikrorepeämiä. Kun kipu hellittää niin akuutti tulehdus on hellittänyt. Silti palautuminen jatkuu vielä kivun hellitettyäkin muutaman päivän joten siksi on hyvä pitää ne extra 2 välipäivää ko. lihasryhmälle. Nopealla laskutoimituksella tästä saadaan että treenin jälkeen pitäisi levätä 4-6 vuorokautta ennen seuraavaa treeniä. Tavallisesti bodarit eli kehonraketajat käyttävät lihasryhmittäistä kiertoa jolloin yksittäinen lihasryhmä treenataan kerran n. 7-10 vuorokaudessa. Eli jos treenaa vaikka kolmijakoisella ohjelmalla (jalat vatsat, selkä hauis, rinta ojentajat olkapäät) niin koko keho treenataan läpi 7-10 vuorokaudessa siten että kunkin lihasryhmän harjoituksen jälkeen on 2-3 välipäivää. Esim. selkäpäivän jälkeen ei välttämättä tee mieli tehdä jalkatreeniä ihan lähipäivinä :) Näin ainakin omasta kokemuksesta.

Voimannostajat ovat luku sinänsä.
      He treenaavat kovaa yleensä 1-2 kertaa viikossa helpot harjoitukset. Huipputasolla treenataan luonnollisesti intensiivisemmin ja harjoittelusta palautumiseen (aerobiset harjoitukset) kiinnitetään enemmän huomioita.
      Lihakset kipeytyvät tässäkin raudannostomuodossa, ovathan treenipainot suhteessa isommat kuin kehonrakennuksessa mutta sarjat ovat merkittävästi lyhyempiä. Mitä lihaskasvuun tulee ratkaiseva ero on luultavimmin laktaatin eli maitohapon tuotannossa. Voimannostaja ei ehdi tuottaa esim. kolmen toiston sarjassa laktaattia eli maitohappoa kuin murto-osan siitä mitä kehonrakentaja tuottaa 10 toiston sarjassa. Maitohappohan itsessään simuloi lihaskasvua proteiinisynteesiä kiihdyttämällä harjoituksen aikana ja sen jälkeen.
      On varmaa että voimanostossa lihasrakenne ei säry yhtä paljon suhteessa kehonrakennukseen, joten sikäli lihaksen rakenne korjautuu nopeammin ja täten treenikipu kestää lyhyemmän aikaa.
      Voimannoston ideana on yksinkertaisesti saada parannettua yksittäisen lihassolun hermottumista jota kautta samalla lihasmassan määrällä tuotetaan enemmän tehoa eli suuremmat raudat ilmaan.

Kehonrakentaja saa hänkin voimaa mutta voimanlisäys syntyy enempi hypertrofiasta eli lihasmassan "yli"kasvun tuomasta lihaksen poikkipinta-alan suurenemisesta.

Palautuminen hidastuu jos valvoo eli nukkuu liian vähän. Samoin ravintopuolella voi tehdä paljon virheitä esim. liian vähän hiilihydraatteja tai proteiinia tai rasvaa. Todennäköistä on että monet salilla käyvät "kuivat kukkakepit" ovat ns. alisyöjiä eli lihasten perusglykogeenin (lihaksen sisältämien hiilihydraattien) määrät ovat liian matalat eli ei yksinkertaisesti jakseta harjoitella kovaa. Lihakset myöskin palautuvat hitaammin harjoituksesta jos ne ovat liian "tyhjät". Ravintopuolen merkitys korostaa ihan jokaisessa urheilumuodossa. On syötävä oikein ja tarpeeksi että jaksaa!
      Palautumista voimaharjoittelusta yllätys, yllätys nopeuttaa jos tekee lyhytkestoisia aerobisia harjoituksia. Tosin nämä harjoitukset on syytä tehdä vasta sitten kun pahin lihaskipu on hellittänyt.
      Eli palauttavat hölkkälenkit kuuluvat tai niiden ainakin tulisi kuulua yhtälailla bodareiden ja voimannostajien ohjelmaa mikäli halutaan kilpailla huipputasolla!

Palautumista kunto/kilpaurheilussa tutkitaan yliopistoissa koko ajan ja siihen ei voi vastata yksiselitteisesti.

Sekä maksimivoima- että kehonrakennusharjoittelussa voi mennä ylikuntoon jos a) treenaa liian usein b) nukkuu liian vähän c) syö väärin, eli todennäköisesti liian vähän ja lisäksi vääränlaista ravintoa

On löydettävä tasapaino näiden seikkojen välillä, treeni - ravinto - lepo

Lisäksi tärkeä pointti on että ikä ja treenitausta vaikuttaa erittäin paljon palautumiseen ja sen kestoon. 20-vuotias voi treenata useammin kuin kokenut 40-v nostaja.

Tässä jotain pointteja mitä olen elämän varrella oppinut!

• kokeneempi.

yksikään 20v poikanen ei voi treenata yhtään sen useammin kuin 40v ilman roinaa ja piste.

sinäkin siinä selität oikein stooria mutta tuosta ollaan poika eri mieltä!

Minä kun täytän 10 vuoden päästä sen 40 niin voin tulla tänne sanomaan että aion treenata USEAMMIN kuin 20v klopit, että tiedäpäs se!

ja mihinkään perkeleen epäluotettavaan internetlässytykseen ei pidä luottaa!

jos 20v palautuu nopeammin mukamas, niin vitustako sinä sen huomaat? mistä tiedät johtuuko palautuminen muista seikoista? et tiedäkään, siinä se pointti.

lisäksi luulet että ne palautuisi nopeammin vaikka monasti kyse on siitä että ne treenaa liian kevyesti. vain idiootit jauhaa tosta palautumisesta ja se on täyttä paskaa.

itse en ole huomannut vitunkaan eroa palautumiseen sitten kun olin 15 ja nyt 31v, ihan sama palautumistahti ja treenaan myös kovempaa kuin ennen.

pentuna oli tahtina se kerta viikossa kova treeni. mikä sinäkin puupää olet siis sanomaan johtuuko palautuminen iästä sun muusta, yks hailee ja turha esitellä mitään perkeleen linkkejä sinne ja tänne koska ne ei kerro edelleenkään mitään.

voin kertoa tosiaan että olinpa 20 tai 50v niin ei vaikuta palautumiseen yhtään. aion treenata yhtä tehokkaasti kuin ennenkin.

• Janne 31.
        kokeneempi. kirjoitti:

yksikään 20v poikanen ei voi treenata yhtään sen useammin kuin 40v ilman roinaa ja piste.

Minä kun täytän 10 vuoden päästä sen 40 niin voin tulla tänne sanomaan että aion treenata USEAMMIN kuin 20v klopit, että tiedäpäs se!

jos 20v palautuu nopeammin mukamas, niin vitustako sinä sen huomaat? mistä tiedät johtuuko palautuminen muista seikoista? et tiedäkään, siinä se pointti.

lisäksi luulet että ne palautuisi nopeammin vaikka monasti kyse on siitä että ne treenaa liian kevyesti. vain idiootit jauhaa tosta palautumisesta ja se on täyttä paskaa.

itse en ole huomannut vitunkaan eroa palautumiseen sitten kun olin 15 ja nyt 31v, ihan sama palautumistahti ja treenaan myös kovempaa kuin ennen.

pentuna oli tahtina se kerta viikossa kova treeni. mikä sinäkin puupää olet siis sanomaan johtuuko palautuminen iästä sun muusta, yks hailee ja turha esitellä mitään perkeleen linkkejä sinne ja tänne koska ne ei kerro edelleenkään mitään.

voin kertoa tosiaan että olinpa 20 tai 50v niin ei vaikuta palautumiseen yhtään. aion treenata yhtä tehokkaasti kuin ennenkin.

"Kehonrakentaja saa hänkin voimaa mutta voimanlisäys syntyy enempi hypertrofiasta eli lihasmassan "yli"kasvun tuomasta lihaksen poikkipinta-alan suurenemisesta. "

paskat. kehonrakentajatkin tekevät välillä voimatreeniä, eivätkä pelkkiä pitkiä sarjoja eli voimanlisäystä et voi perustella pelkästää lihasten poikkipinta-alan kasvusta :) heheh!
        ihan hermotuskin siihen vaikuttaa kuules pappa.

• vieläkin kokeneempi
        kokeneempi. kirjoitti:

Et siis ole treenannut nuorena riitävän kovaa vaan treenaat nykyään suhteessa kovempaa.

Itsellä ainakin palautuminen on heikentynyt kun vertailee yli kahdenkymmenen vuoden aikaa jona olen treenannut.

Treenasin parikymppisenä sen verran kovaa että suurin osa täällä kirjoittelevista pierisi verta jo viikon treenin jälkeen. Nyt lähes neljäkymppisenä en varmasti kykene enää sellaiseen rääkkiin kuin parikymppisenä.

• tätä..
        vieläkin kokeneempi kirjoitti:

Et siis ole treenannut nuorena riitävän kovaa vaan treenaat nykyään suhteessa kovempaa.

Itsellä ainakin palautuminen on heikentynyt kun vertailee yli kahdenkymmenen vuoden aikaa jona olen treenannut.

Treenasin parikymppisenä sen verran kovaa että suurin osa täällä kirjoittelevista pierisi verta jo viikon treenin jälkeen. Nyt lähes neljäkymppisenä en varmasti kykene enää sellaiseen rääkkiin kuin parikymppisenä.

Täällä näkyy porukka uhoavan kuinka tulokset nousee 50-vuotiaaksi asti, vaikka todellinen syy on etteivät ole koskaan oikeasti urheilleetkaan. Parikymppinen huippu-urheilija treenaa yli 20 h viikossa, kovaa treeniä. Silloin päästään yksilön todellisiin rajoihin kiinni.

Sitten täällä joku entinen jarex vm 79 sanoo tietävänsä kaiken voimailusta, kun on nuorempana vain korjannu mopoaan adidas-kaljaa litkien. Tottakai voit parantaa vauhtiasi jos et ole aikoinaan reenannu niinkuin piti! Minä reenasin nuorena, nyt jäähdytellään.

t:40v

• voihan apina sun kanssa
        kokeneempi. kirjoitti:

Pälli on treenanut pentuna kerran viikossa "kovaa" ja on täällä nyt mestaroimassa.

Tuollaiset pennut eivät ole kovaa treeniä nähneetkään.

Kerronpa hieman kovaa treenaamisesta: painoharjoittelua noin 6 kertaa viikossa ja lähes joka kerta maksimiin asti. Juoksulenkki noin 5 kertaa viikossa. Lajiharjoittelua tämän kaiken lisäksi ainakin 5 kertaa viikossa.

Kun et treeniä seuraavana päivänä pääse ylös sängystä muuta kuin kierähtämällä koska vatsalihakset eivät ota vastaan käskyä supistua, tiedät treenanneesi melko kovaa.

Kun et pysty pesemään tukkaasi suihkussa koska olkalihakset ovat niin hapoilla ettet pysty pitämään käsiäsi hartiatason yläpuolella riittävän pitkään, silloin tiedät treenanneesi.

Kun et pysty nousemaan vessanpytyltä käsillä auttamatta koska jalka- ja pakaralihaksesi ovat loppu, niin silloinkin tiedät treenanneesi kohtuu kovaa.

Kun pohjeluissasi olevat liikarasituksesta johtuvat hiusmurtumat muuttuvat oikeiksi murtumiksi ja saat kipsin jalkaasi, tiedät treenanneesii kohtuullisen kovaa.

Kun molemmissa kyynärvarsissa on jännetuppitulehdus ja pelkkä painonnostotangosta kiinni pitäminen on tuskaa, tiedät treenanneesi melkoisen kovaa.

Kun olet hakannut nyrkkeilysäkkiä "palauttavana" treeninä 50 minuuttia tauotta ja hermosto ei enää välitä käskyä käsillesi pysyä "otteluasennossa", niin lähdet tämän jälkeen tunnin juoksulenkille koska jalkalihaksiesi hermosto vielä ottaa käskyä vastaan.

Edellä hieman kovaa treenaamisesta, kovin järkevää tuollainen ei kyllä ollut sen myönnän, mutta nuoren sitä oli sen verran hullu ja kroppa kesti lähes mitä vain.

Nyt noin 20 vuotta myöhemmin en väitä pystyväni yhtä "tehokkaaseen" treeniin, palautuminen ei vain yksinkertaisesti ole yhtä hyvä kuin aiemmin.

Kaikkihan ovat nuorena kuolemattomia ja elämää suurempia, mutta vanhana sitten onneksi saa hieman järkeä päähänsä ja osaa treenata maltilla.

• siinä taas

Olet vain nöyristynyt ja tullut neitilinjalle. Jokainen pystyy samaan mitä 20v.... naurettavaa paskapuhetta. vai jo 40veenä et pystykään enää, hoh hoh! salli mun nauraa!

• jälleen paskapuhetta
        tätä.. kirjoitti:

Täällä näkyy porukka uhoavan kuinka tulokset nousee 50-vuotiaaksi asti, vaikka todellinen syy on etteivät ole koskaan oikeasti urheilleetkaan. Parikymppinen huippu-urheilija treenaa yli 20 h viikossa, kovaa treeniä. Silloin päästään yksilön todellisiin rajoihin kiinni.

Sitten täällä joku entinen jarex vm 79 sanoo tietävänsä kaiken voimailusta, kun on nuorempana vain korjannu mopoaan adidas-kaljaa litkien. Tottakai voit parantaa vauhtiasi jos et ole aikoinaan reenannu niinkuin piti! Minä reenasin nuorena, nyt jäähdytellään.

Pyh, vai nyt jäähdytellään :) vittu mikä neiti. Mitä sinä siinä jäähdyttelet, oletko vähän neiti? ihan pakko olla kusta päässä jos tai paha sairaus jos ei muka pysty samaan kuin 20v kloppina.

ihmejuttuja, no minä naurankin teille.

miksi vitussa sanot "nuorena". oletko nyt muka jo vanhus :) ?? haha! miksi et siis treenaa kovaa?

mikä vittu teitä vaivaa? onko suomalaiset normaalit aikuiset miehet noin neitejä? no siitä vaan sitten. antaa siis lasten leikkiä ja 40v menee jo hautaan? salli mun nauraa.

• asenteesi.
        jälleen paskapuhetta kirjoitti:

Pyh, vai nyt jäähdytellään :) vittu mikä neiti. Mitä sinä siinä jäähdyttelet, oletko vähän neiti? ihan pakko olla kusta päässä jos tai paha sairaus jos ei muka pysty samaan kuin 20v kloppina.

miksi vitussa sanot "nuorena". oletko nyt muka jo vanhus :) ?? haha! miksi et siis treenaa kovaa?

mikä vittu teitä vaivaa? onko suomalaiset normaalit aikuiset miehet noin neitejä? no siitä vaan sitten. antaa siis lasten leikkiä ja 40v menee jo hautaan? salli mun nauraa.

ja miten ne tulokset ei muka kohoaisi vaikka ei olisi aloittanutkaan pikkupilttinaamana treenaamista? vitunko sillä on merkitystä?

maailmalla kun kuules kaikki ei ole samanlaisia ärsyttäviä jalat ristissä istuvia hinttien esikuvia jotka luovuttavat jo nuorena kuten sinä.

asenne on sulla vain perseestä.

ja sen sun jarex pellesi on -88 ja puputtanut ihan paskakommentteja foorumin aikoinaan täyteen kunnes se potkittiin täältä helvettiin. raukka ulisi vielä vähän aikaa " yhyy ylläpito noi kiusaa mua "

mutta eipä ole sitäkään pilttinaamaa enää näkyillyt.

ja parempi niin.

• hekoheko..

"Et siis ole treenannut nuorena riitävän kovaa vaan treenaat nykyään suhteessa kovempaa."

- hahaha! Kyllä mä pidän itseäni vielä nuorena ainakin siihen 40ikävuoteen asti ja siitä jatketaan kuten ennenkin. Vanhoja ollaan sitten 60 vuotiaana.
        taitaa sulla pukata vähän alapäävaivoja, en tiedä syytä, ainakaan iästäsi se ei voi johtua.

• vasta 40v oh god!
        tätä.. kirjoitti:

"Tottakai voit parantaa vauhtiasi jos et ole aikoinaan reenannu niinkuin piti! Minä reenasin nuorena, nyt jäähdytellään. "

- hah hah! Olen treenannut suunnilleen yhtä kovaa nuoreMPANA ja olen koventanut treenejä entisestään mutta olenhan vasta 30 vuotias enkä lähellekään 60 ikävuotta.
        Sulle on tainnut vähän nousta päähän se sen "parikymppinen treenisi" . Ikävä sanoa mutta kannattaa käydä lääkärissä jos ei pysty enää samaan vaikka olet vasta 40v.

Jos mies muuttuu jo tuossa iässä noin nahjukseksi niin taitaa olla jäänyt se "parikymppisenä" piippuun treeni ylikunto päälle :)

mikä nahjus.... ei saatana hoh hoo!

• muotia?
        voihan apina sun kanssa kirjoitti:

Pälli on treenanut pentuna kerran viikossa "kovaa" ja on täällä nyt mestaroimassa.

Tuollaiset pennut eivät ole kovaa treeniä nähneetkään.

Kerronpa hieman kovaa treenaamisesta: painoharjoittelua noin 6 kertaa viikossa ja lähes joka kerta maksimiin asti. Juoksulenkki noin 5 kertaa viikossa. Lajiharjoittelua tämän kaiken lisäksi ainakin 5 kertaa viikossa.

Kun et treeniä seuraavana päivänä pääse ylös sängystä muuta kuin kierähtämällä koska vatsalihakset eivät ota vastaan käskyä supistua, tiedät treenanneesi melko kovaa.

Kun et pysty pesemään tukkaasi suihkussa koska olkalihakset ovat niin hapoilla ettet pysty pitämään käsiäsi hartiatason yläpuolella riittävän pitkään, silloin tiedät treenanneesi.

Kun et pysty nousemaan vessanpytyltä käsillä auttamatta koska jalka- ja pakaralihaksesi ovat loppu, niin silloinkin tiedät treenanneesi kohtuu kovaa.

Kun pohjeluissasi olevat liikarasituksesta johtuvat hiusmurtumat muuttuvat oikeiksi murtumiksi ja saat kipsin jalkaasi, tiedät treenanneesii kohtuullisen kovaa.

Kun molemmissa kyynärvarsissa on jännetuppitulehdus ja pelkkä painonnostotangosta kiinni pitäminen on tuskaa, tiedät treenanneesi melkoisen kovaa.

Kun olet hakannut nyrkkeilysäkkiä "palauttavana" treeninä 50 minuuttia tauotta ja hermosto ei enää välitä käskyä käsillesi pysyä "otteluasennossa", niin lähdet tämän jälkeen tunnin juoksulenkille koska jalkalihaksiesi hermosto vielä ottaa käskyä vastaan.

Edellä hieman kovaa treenaamisesta, kovin järkevää tuollainen ei kyllä ollut sen myönnän, mutta nuoren sitä oli sen verran hullu ja kroppa kesti lähes mitä vain.

Nyt noin 20 vuotta myöhemmin en väitä pystyväni yhtä "tehokkaaseen" treeniin, palautuminen ei vain yksinkertaisesti ole yhtä hyvä kuin aiemmin.

Kaikkihan ovat nuorena kuolemattomia ja elämää suurempia, mutta vanhana sitten onneksi saa hieman järkeä päähänsä ja osaa treenata maltilla.

"Kaikkihan ovat nuorena kuolemattomia ja elämää suurempia, mutta vanhana sitten onneksi saa hieman järkeä päähänsä ja osaa treenata maltilla."

- Niin jos on kusta päässä ja muuten vaan tyhmä apina, niin tottakai sitä luulee itsestään vaikka mitä :) Oletko sattumalta jakomielitautinen vai miksi luulet itseäsi jo nyt vanhaksi? tietääkseni 40 vuotias on suhteellisen nuori vielä.
        taitaa olla tämä "aikainen vanhuus" ihan muotia ainakin suomi24 voimailurintamalla...hohohoo.

• Ihmettelen kanssa
        jälleen paskapuhetta kirjoitti:

Tota 40v touhua, ettekö todellakaan jaksa treena salilla yhtä kovaa kuin 20vuotiaina, minä jaksan ja täytän 40 vajaan kuukauden kuuttua. Tietysti en jaksaa enää ryypätä ja treena ja riekkua samalla tavalla, pitää nukua enempi eikä koko päivää jaksa huidella menemmään siellä tällä, mutta kyllä salilla 1-2h menee ihan yhtä kovaa kuin ennekin tosin syän paremmin kuin 20vuotta sitten. Vaikka mulle tehtiin sydänsiirto 2003 niin ei ole tahti hiipunut siitäkään, joten repikää 40vuotiaat papat siitä, hohoijah kyllä toi paska on pääosin korvienvälissä, olette aivopestyjä apinoita.

• nytkin
        Ihmettelen kanssa kirjoitti:

Tota 40v touhua, ettekö todellakaan jaksa treena salilla yhtä kovaa kuin 20vuotiaina, minä jaksan ja täytän 40 vajaan kuukauden kuuttua. Tietysti en jaksaa enää ryypätä ja treena ja riekkua samalla tavalla, pitää nukua enempi eikä koko päivää jaksa huidella menemmään siellä tällä, mutta kyllä salilla 1-2h menee ihan yhtä kovaa kuin ennekin tosin syän paremmin kuin 20vuotta sitten. Vaikka mulle tehtiin sydänsiirto 2003 niin ei ole tahti hiipunut siitäkään, joten repikää 40vuotiaat papat siitä, hohoijah kyllä toi paska on pääosin korvienvälissä, olette aivopestyjä apinoita.

20 h viikossa. Siis kaksi kertaa päivässä salille, 6 pv viikossa, 1,5-2h reenit? Kuinka vanha olet? Oletko mennyt noin 18 vuotiaasta asti? Paljonko tulee tonneja/viikko?

t: 40 v jäähdyttelijä, jolle riittää nyt noin 10 h/viikossa

• täällä sikiää

"Nyt noin 20 vuotta myöhemmin en väitä pystyväni yhtä "tehokkaaseen" treeniin, palautuminen ei vain yksinkertaisesti ole yhtä hyvä kuin aiemmin.

Kaikkihan ovat nuorena kuolemattomia ja elämää suurempia, mutta vanhana sitten onneksi saa hieman järkeä päähänsä ja osaa treenata maltilla."

- kyllä sinä pystyt ihan samanlaiseen treeniin, jossain on oltava vikaa jos et pysty. Ei ikä muuta mitään tähän asiaan terveellä ihmisellä.

Ja vanha sinä et ole vielä kun olet vasta 40v. olet vain ryhtynyt neidiksi ja sillä siisti.

helvetin pelle.

• jepjep...
        täällä sikiää kirjoitti:

"Nyt noin 20 vuotta myöhemmin en väitä pystyväni yhtä "tehokkaaseen" treeniin, palautuminen ei vain yksinkertaisesti ole yhtä hyvä kuin aiemmin.

Kaikkihan ovat nuorena kuolemattomia ja elämää suurempia, mutta vanhana sitten onneksi saa hieman järkeä päähänsä ja osaa treenata maltilla."

- kyllä sinä pystyt ihan samanlaiseen treeniin, jossain on oltava vikaa jos et pysty. Ei ikä muuta mitään tähän asiaan terveellä ihmisellä.

Ja vanha sinä et ole vielä kun olet vasta 40v. olet vain ryhtynyt neidiksi ja sillä siisti.

helvetin pelle.

"Täällä näkyy porukka uhoavan kuinka tulokset nousee 50-vuotiaaksi asti, vaikka todellinen syy on etteivät ole koskaan oikeasti urheilleetkaan. Parikymppinen huippu-urheilija treenaa yli 20 h viikossa, kovaa treeniä. Silloin päästään yksilön todellisiin rajoihin kiinni. "

- joopajoo :) parikymppinen ja parikymppinen...blaa blaa. Mitä vitun ihmeellistä siinä on oletko parikymppinen vai nelikymppinen? ovatko ne sun 20v poikaset ainoita kovia urheilijoita? voi vittu eivät todellakaan ole. ja kyllä ihan tulokset nousee vaikka 70 vuotiaalla kun treenataan kovaa, eri asia on kaltaisesi neidit jotka jättää homman kesken ja alkaa lässyttämään " voi kun tuota ikää on jo ihan 40, voi voi "....

vittu miten säälittävää. Jätkä ei ole vielä edes 60 ja nyt jo itketään ettei palauduta.

Kyllä tässä on kuule urheiltu ihan hyvin ja tiedetään voimailusta yhtä sun toista, turha sun on alkaa neiti selittämään mulle niitä asioita.

Ja voin kertoa sulle ihan avoimesti v aikka silmästä silmään että aion treenata vielä 60 vuotiaana yhtä kovaa kuin nyt 30 vuotiaana.

mulla ei ole mitään ongelmaa kehittyä seuraavat 20 vuotta kovaa.

että mene sinä neiti sinne jumppasalille leikkimään vinyylipainoilla.

t: Janne ksnk 31

ps. tässä sen taas näkee että internet ei loista muuta kun täyttä paskapuhetta verraten vanhaan kunnon kirjastoon.

Ymmärrän toki ihmisiä jotka ovat saaneet vamman eivätkä sen takia pysty treenaamaan kovaa, m utta teitä en ymmärrä, jotka uikuttavat ikäänsä. siinä vaiheessa kun 20v opettelee treenaamaan, niin teidän 40-50v ukkojen kuuluisi pieraista kovaa ja näyttää vähän Suomen mallia miten nostetaan!!!

• onko lukihäiriö?
        täällä sikiää kirjoitti:

helvetin pelle.

Luitko ollenkaan tekstiäni jota lainasit?

Olen varma ettet sinä pysty samanlaiseen treeniin jota tuossa kuvailin, et ole pystynyt sellaiseen koskaan.

Jannepoju luulee itsestään hieman liikoja, eikö vain.

Onko Janneboy koskaan treenannut niin kovaa ettei seuraavana päivänä jokin lihasryhmä yksinkertaisesti toimi koska hermotus on niin jumissa? En nyt tarkoita mitään tavallisia lihasjumeja tai pieniä kipuja vaan sitä että aivoilta välittyvä käsky ei tapaa lihaksia ja ne eivät vain suostu toimimaan.

Perhana että täällä onkin tosi kovia jätkiä, tai ainakin yksi kova jätkä joka on vuoron perään Kouvolasta ja Kuusankoskelta. Lisäksi tuo kaveri luulee että roinaaminen pätevöittää treeniguruksi.

Kaveri on myös ilmeisen lihava koskapa painaa noin 140 kg tai yli sata tai 130kg tai 137 kg tai jotain.

On se hyvä että netissä on tällaisia "huutelijoita" keille me muut sitten nauraisimme jos "huutelijat" puuttuisivat?

Uhoappa nyt vielä jotain että me muut saamme oikein nauraa.

• jutellaan..
        onko lukihäiriö? kirjoitti:

Olen varma ettet sinä pysty samanlaiseen treeniin jota tuossa kuvailin, et ole pystynyt sellaiseen koskaan.

Onko Janneboy koskaan treenannut niin kovaa ettei seuraavana päivänä jokin lihasryhmä yksinkertaisesti toimi koska hermotus on niin jumissa? En nyt tarkoita mitään tavallisia lihasjumeja tai pieniä kipuja vaan sitä että aivoilta välittyvä käsky ei tapaa lihaksia ja ne eivät vain suostu toimimaan.

Perhana että täällä onkin tosi kovia jätkiä, tai ainakin yksi kova jätkä joka on vuoron perään Kouvolasta ja Kuusankoskelta. Lisäksi tuo kaveri luulee että roinaaminen pätevöittää treeniguruksi.

Kaveri on myös ilmeisen lihava koskapa painaa noin 140 kg tai yli sata tai 130kg tai 137 kg tai jotain.

On se hyvä että netissä on tällaisia "huutelijoita" keille me muut sitten nauraisimme jos "huutelijat" puuttuisivat?

Kyllä luin tekstisi ja mua ei kiinnosta sun treenisi, mulla on oma treeni ja omat ohjelmat.

"Onko Janneboy koskaan treenannut niin kovaa ettei seuraavana päivänä jokin lihasryhmä yksinkertaisesti toimi koska hermotus on niin jumissa? En nyt tarkoita mitään tavallisia lihasjumeja tai pieniä kipuja vaan sitä että aivoilta välittyvä käsky ei tapaa lihaksia ja ne eivät vain suostu toimimaan.
        "

En ole ihan noin pohjiin treeniä vetänyt, enkä koe sitä edes tarpeelliseksi. Vähemmälläkin selviää. Oletko nyt kova jätkä kun olet vetänyt itsesi ihan piippuun ja me muut emme ilmeisesti osaa treenata, mutta sinä osaat :)

"Perhana että täällä onkin tosi kovia jätkiä, tai ainakin yksi kova jätkä joka on vuoron perään Kouvolasta ja Kuusankoskelta. Lisäksi tuo kaveri luulee että roinaaminen pätevöittää treeniguruksi."

Toki voit kertoa mistä itse olet kotoisin :) Minä olen kouvolasta.
        Ja missä olen maininnut että roinaaminen pätevöittää treeniguruksi? En sellaista ole sanonut. Paskaa puhut.

"Kaveri on myös ilmeisen lihava koskapa painaa noin 140 kg tai yli sata tai 130kg tai 137 kg tai jotain. "

Ja sinä olet varmaan niin saatanan tiukkaa lihasta että ihan kateeksi käy :) Mene sinä vaan treenaamaan itsesi piippuun, se kun näkyy olevan sinun mielestäsi se ainoa ja oikea tapa kehittyä hohoh! ettei hermostokaan enää toimi ja hyvä että edes pää :) Vittu sinä olet kyllä varsinainen guru näissä asioissa :) ajattelitko pitää taas vähän dieettiä ? Kokeilisit joskus atkinsia, sillä kuulemma apinaksi pääsee nopeasti ja toimii kuin junan vessa :)

"On se hyvä että netissä on tällaisia "huutelijoita" keille me muut sitten nauraisimme jos "huutelijat" puuttuisivat?

Uhoappa nyt vielä jotain että me muut saamme oikein nauraa."

- näin huutelee apina ilman sitä etunimeä, voi kuinka hävettää semmoinen tähän rustata vai mitä?

Ei taida vitun pelle tietää vittujakaan, luulet vain olevasi yksi saatanan erottuva neropatti muiden joukosta. Ei sillä että täysin idiootti olisit, mutta mun mielestä tossa sun ideassa että vedetään paikat ihan piippuun, niin siinä ei ole mitään järkeä!

Ei sillä ettei uutta voisi kokeilla ja mäkin otan mielelläni hyviä neuvoja vastaan, mutta taisi sua alkaa vituttamaan kun joku tuli kyseenalaistamaan sun neronleimauksiasi :)

- Janne

• olet edelleen..
        jutellaan.. kirjoitti:

Kyllä luin tekstisi ja mua ei kiinnosta sun treenisi, mulla on oma treeni ja omat ohjelmat.

"Onko Janneboy koskaan treenannut niin kovaa ettei seuraavana päivänä jokin lihasryhmä yksinkertaisesti toimi koska hermotus on niin jumissa? En nyt tarkoita mitään tavallisia lihasjumeja tai pieniä kipuja vaan sitä että aivoilta välittyvä käsky ei tapaa lihaksia ja ne eivät vain suostu toimimaan.
        "

En ole ihan noin pohjiin treeniä vetänyt, enkä koe sitä edes tarpeelliseksi. Vähemmälläkin selviää. Oletko nyt kova jätkä kun olet vetänyt itsesi ihan piippuun ja me muut emme ilmeisesti osaa treenata, mutta sinä osaat :)

"Perhana että täällä onkin tosi kovia jätkiä, tai ainakin yksi kova jätkä joka on vuoron perään Kouvolasta ja Kuusankoskelta. Lisäksi tuo kaveri luulee että roinaaminen pätevöittää treeniguruksi."

Toki voit kertoa mistä itse olet kotoisin :) Minä olen kouvolasta.
        Ja missä olen maininnut että roinaaminen pätevöittää treeniguruksi? En sellaista ole sanonut. Paskaa puhut.

"Kaveri on myös ilmeisen lihava koskapa painaa noin 140 kg tai yli sata tai 130kg tai 137 kg tai jotain. "

Ja sinä olet varmaan niin saatanan tiukkaa lihasta että ihan kateeksi käy :) Mene sinä vaan treenaamaan itsesi piippuun, se kun näkyy olevan sinun mielestäsi se ainoa ja oikea tapa kehittyä hohoh! ettei hermostokaan enää toimi ja hyvä että edes pää :) Vittu sinä olet kyllä varsinainen guru näissä asioissa :) ajattelitko pitää taas vähän dieettiä ? Kokeilisit joskus atkinsia, sillä kuulemma apinaksi pääsee nopeasti ja toimii kuin junan vessa :)

"On se hyvä että netissä on tällaisia "huutelijoita" keille me muut sitten nauraisimme jos "huutelijat" puuttuisivat?

Uhoappa nyt vielä jotain että me muut saamme oikein nauraa."

- näin huutelee apina ilman sitä etunimeä, voi kuinka hävettää semmoinen tähän rustata vai mitä?

Ei taida vitun pelle tietää vittujakaan, luulet vain olevasi yksi saatanan erottuva neropatti muiden joukosta. Ei sillä että täysin idiootti olisit, mutta mun mielestä tossa sun ideassa että vedetään paikat ihan piippuun, niin siinä ei ole mitään järkeä!

Ei sillä ettei uutta voisi kokeilla ja mäkin otan mielelläni hyviä neuvoja vastaan, mutta taisi sua alkaa vituttamaan kun joku tuli kyseenalaistamaan sun neronleimauksiasi :)

- Janne

"Edellä hieman kovaa treenaamisesta, kovin järkevää tuollainen ei kyllä ollut sen myönnän, mutta nuoren sitä oli sen verran hullu ja kroppa kesti lähes mitä vain."

- kestikö ihan mitä vain? Kylläpä sinä apina olet kova ollut nuoreksi pojaksi. Kestääköhän sun pääs 140kiloisen roinarin nyrkinkin :)

senkun vaahtoat vaan lisää, mutta sen sanon että niin pitkään kun neiteilet ja jäähdyttelet, niin tuloksia ei tule.

Oletko saanut lankkua perseeseen vai mikäs 40v aikuisen miehen noin neidiksi on saanut? etkö kestä enää kovaa treeniä? voi voi...
        mäpä annan sulle vitun hyvän neuvon:

unohda nuo paskapuheet ja ala vetämään sitä sapuskaa niin perkeleesti että paskot sen 2x päivässä aamulla ja illalla. Anna teinipoikien opetella rauhassa treenaamaan. Sun kuuluisi vetää treeniä 2x kovempaa kuin ne.

Olen pahoillani että mulla on tällainen vittumainen asenne, mutta mua vaan vituttaa kaikenmaailman hintit ja muut vitun neiteilijät ja nöyristelijät niin vitusti etten voi millään olla vähän avautumatta :)

sitten kun saat sen munan pois perseestäsi, niin anna palaa vaan siellä salilla perkeleen kovilla raudoilla ÄLÄKÄ INISE!

saatana asiahan on sillä lailla että kakaroille näytetään miten rauta nousee!

• aloitetaan..
        olet edelleen.. kirjoitti:

"Edellä hieman kovaa treenaamisesta, kovin järkevää tuollainen ei kyllä ollut sen myönnän, mutta nuoren sitä oli sen verran hullu ja kroppa kesti lähes mitä vain."

- kestikö ihan mitä vain? Kylläpä sinä apina olet kova ollut nuoreksi pojaksi. Kestääköhän sun pääs 140kiloisen roinarin nyrkinkin :)

senkun vaahtoat vaan lisää, mutta sen sanon että niin pitkään kun neiteilet ja jäähdyttelet, niin tuloksia ei tule.

Oletko saanut lankkua perseeseen vai mikäs 40v aikuisen miehen noin neidiksi on saanut? etkö kestä enää kovaa treeniä? voi voi...
        mäpä annan sulle vitun hyvän neuvon:

unohda nuo paskapuheet ja ala vetämään sitä sapuskaa niin perkeleesti että paskot sen 2x päivässä aamulla ja illalla. Anna teinipoikien opetella rauhassa treenaamaan. Sun kuuluisi vetää treeniä 2x kovempaa kuin ne.

Olen pahoillani että mulla on tällainen vittumainen asenne, mutta mua vaan vituttaa kaikenmaailman hintit ja muut vitun neiteilijät ja nöyristelijät niin vitusti etten voi millään olla vähän avautumatta :)

sitten kun saat sen munan pois perseestäsi, niin anna palaa vaan siellä salilla perkeleen kovilla raudoilla ÄLÄKÄ INISE!

saatana asiahan on sillä lailla että kakaroille näytetään miten rauta nousee!

ja koska nämä paskanjauhamis-pellepaikat on täynnä uskomattominta shittiä, niin koen parhaaksi poistua tältä palstalta kokonaan, enkä aio tänne enää palatakaan.

Jää sinä tänne muiden kanssa jauhamaan bullshittiä sillä välin kun muut pirteät ja tarmokkaat aikuiset miehet menevät treenaamaan.

Kyllä sitä on ihan 17 vuotiaana saleja kaluttu itsekin, mutta yhtä vitun pelleilyä se on ollut kunnes tuli ikää ja oppi asioita. Porukasta toki löytyi aina muutama pölvästi joka huhki 10x viikossa kropan läpi ja sitten ihmeteltiin kun ei treeni enää kulkenutkaan.

ei teistä saatanan "jäähdyttelijöistä" ole mihinkään! Tiukkapiposuomessahan "vanhennutaan" jo 20 vuotiaana ja te jäähdyttelijät kuljette samaa linjaa.

Ruikulasta lähdettiin liikkeelle ja sitten lopetetaan kun ei mies mahdu enää ovesta sivuttainkaan kulkemaan ja paikat niin paskana kun olla ja voi ja ehkä sitten 80 vuotiaana jos sinne asti elellään.. sillä asenteella katos mennään tässä hommassa eteenpäin! kukin tyylillään!

On se perkeleen lyhyt ura sullakin. Noh, lycka till ja koitahan pärjäillä!

• sain...
        aloitetaan.. kirjoitti:

ja koska nämä paskanjauhamis-pellepaikat on täynnä uskomattominta shittiä, niin koen parhaaksi poistua tältä palstalta kokonaan, enkä aio tänne enää palatakaan.

Jää sinä tänne muiden kanssa jauhamaan bullshittiä sillä välin kun muut pirteät ja tarmokkaat aikuiset miehet menevät treenaamaan.

Kyllä sitä on ihan 17 vuotiaana saleja kaluttu itsekin, mutta yhtä vitun pelleilyä se on ollut kunnes tuli ikää ja oppi asioita. Porukasta toki löytyi aina muutama pölvästi joka huhki 10x viikossa kropan läpi ja sitten ihmeteltiin kun ei treeni enää kulkenutkaan.

ei teistä saatanan "jäähdyttelijöistä" ole mihinkään! Tiukkapiposuomessahan "vanhennutaan" jo 20 vuotiaana ja te jäähdyttelijät kuljette samaa linjaa.

Ruikulasta lähdettiin liikkeelle ja sitten lopetetaan kun ei mies mahdu enää ovesta sivuttainkaan kulkemaan ja paikat niin paskana kun olla ja voi ja ehkä sitten 80 vuotiaana jos sinne asti elellään.. sillä asenteella katos mennään tässä hommassa eteenpäin! kukin tyylillään!

On se perkeleen lyhyt ura sullakin. Noh, lycka till ja koitahan pärjäillä!

"Kerronpa hieman kovaa treenaamisesta: painoharjoittelua noin 6 kertaa viikossa ja lähes joka kerta maksimiin asti. Juoksulenkki noin 5 kertaa viikossa. Lajiharjoittelua tämän kaiken lisäksi ainakin 5 kertaa viikossa.
        "

- Hahah! Tämä oli kait vitsi? Että ihanko maksimiin asti vedit voimailutreenit joka päivä :) HA HA HA! Nyt repesin kunnolla :) Kiitos hyvistä nauruista.

No ei ole sitten ihmekään ettei sun hermosto enää toiminut :) Hehhehhee.... 6x viikossa jätkä vetänyt kropan ihan piippuun siihen juoksulenkit ah hah hah haa! Kunnon välkky olet! :D

Olitko kopsannut ohjelmasi joltakin huippuroinaajalta vai kirjoititko sen ihan itse? :)

ILmankos se palautuminen on tuota luokkaa mitä annat ymmärtää kun lukee noita sinun treenejäsi... hehehe! Oletko muuten koskaan kuullut ylikunnosta?

Viimeiseksi: Sinä et pälli tiedä mitään treenaamisesta ( älä nyt suutu ) :) Typeryskin saa itsensä ihan piippuun kun tarpeeksi rehkii. Sen uskon kyllä että olet oppinut kantapään kautta edes jotain :) hah hah hah...

Nyt suosittelen sulle kunnon lepoa että saat sen ylikunnon poies. Sitten voit vaikka kysellä minulta miten treenataan, niin kyllä sinäkin tahvo opit vielä kehittymään.

On tainnut mennä tältä KYNÄNISKALTA puurot ja vellit hieman sekaisin "hieman" hahhah...

Kiitos että saamme täällä nauraa sinun älyvapaille treeneillesi! Muistathan toki jatkaa hauskaa ketjua.. Kerropa vaikka seuraavaksi miten hoidit palautumisen treenien jälkeen... lol :D

• hehehe..
        onko lukihäiriö? kirjoitti:

"On se hyvä että netissä on tällaisia "huutelijoita" keille me muut sitten nauraisimme jos "huutelijat" puuttuisivat? "

- sinulle tässä on naurettu naama punaisena :D:D:D
        äijähän on kuin punapersepaviaani :D Kai äiti syötti sinulle rauhoittavia niiden kovien treeniesi ohella? :D

Hyvää jatkoa sinne mielisairaalaan!

• pellebodari
        sain... kirjoitti:

"Kerronpa hieman kovaa treenaamisesta: painoharjoittelua noin 6 kertaa viikossa ja lähes joka kerta maksimiin asti. Juoksulenkki noin 5 kertaa viikossa. Lajiharjoittelua tämän kaiken lisäksi ainakin 5 kertaa viikossa.
        "

- Hahah! Tämä oli kait vitsi? Että ihanko maksimiin asti vedit voimailutreenit joka päivä :) HA HA HA! Nyt repesin kunnolla :) Kiitos hyvistä nauruista.

No ei ole sitten ihmekään ettei sun hermosto enää toiminut :) Hehhehhee.... 6x viikossa jätkä vetänyt kropan ihan piippuun siihen juoksulenkit ah hah hah haa! Kunnon välkky olet! :D

Olitko kopsannut ohjelmasi joltakin huippuroinaajalta vai kirjoititko sen ihan itse? :)

ILmankos se palautuminen on tuota luokkaa mitä annat ymmärtää kun lukee noita sinun treenejäsi... hehehe! Oletko muuten koskaan kuullut ylikunnosta?

Viimeiseksi: Sinä et pälli tiedä mitään treenaamisesta ( älä nyt suutu ) :) Typeryskin saa itsensä ihan piippuun kun tarpeeksi rehkii. Sen uskon kyllä että olet oppinut kantapään kautta edes jotain :) hah hah hah...

Nyt suosittelen sulle kunnon lepoa että saat sen ylikunnon poies. Sitten voit vaikka kysellä minulta miten treenataan, niin kyllä sinäkin tahvo opit vielä kehittymään.

On tainnut mennä tältä KYNÄNISKALTA puurot ja vellit hieman sekaisin "hieman" hahhah...

Kiitos että saamme täällä nauraa sinun älyvapaille treeneillesi! Muistathan toki jatkaa hauskaa ketjua.. Kerropa vaikka seuraavaksi miten hoidit palautumisen treenien jälkeen... lol :D

Lueppa teksti kokonaan, vai etkö osaa lukea?

Pointti oli se että kerroin hieman miten treenataan oikeasti kovaa. Useille kova treeni on sitä mitä meikäläiselle lämmittely.

Kyllä vedin maksimiin asti jossain liikkeessä joka paivä, esimerkiksi penkkimaksimi nousi koska vain vaikka 39 asteen kuumeessa.

Hyvä täällä on sellaisten provoilla jotka vain luulevat treenavansa kovaa mutta totuus on jotain muuta.

Kuten sanottu kerroin vain mitä mielestäni on kovaa treenaaminen. Kun treenataan kovaa siinä mennään oikeasti hämärän rajamailla. Täällä useimpien kovaa treenaaminen on vain puhetta.

• 65-v

40:senä on turha uhota vetävänsä 20-vuotta myöhemmin yhtä kovat treenit.
      Tai sitten 40:nä on ollut "pelivaraa".

Luonto tekee tepposet.
      Testotuotanto hiipuu tasaisesti ja rankemmat treenit kuluttavat vähentynyttä tuotantoa.
      Väite on 70-luvun lätkän edustusjoukkueen lekurin lausumaa.
      Olen todennut saman itse.

Nuoruuden terävyys ja raivo puuttuu.
      Adrenaliinia saa vielä liikkeelle mutta teho suorituksesta on vähentynyt.

45:ksi saakka oli tunne ettei vanhenaminen koske lainkaan minua vaikka oikeisiin punttitreeneihin oli aikaa parikymmentä vuotta.
      Totuus tuli vastaan.

Väitänpä että näin tapahtuu jokaiselle.
      Ikä voi vaihdella.

Terävyyden ja räjähtävyyden katoaminen suojelee taantuvaa elimistöä vammoilta, useimmiten.

Pakko on ollut myöntää että rappeutumisen hidastamiseksi heikentynyt teho on täytynyt yrittää korvata määrällä.

Voimatasoa ajatellen suunta on ainoastaan alaspäin.
      Laskun nopeuteen yritän vaikuttaa.

Vähiten on tippunut mave, eniten räjähtävyyttä ja liikkuvuutta vaativa tempaus.
      Pystypunnerrus on siinä välissä.

Syystä tai toisesta tauotuksen suhteen täytyy olla tarkempi kuin nuorena.
      Koskee sekä sarjataukoja että treenipäiviä samojen harjoitteiden välillä.

Uhotkoon kuka miten tahansa.
      Taantuvaa kehitystäni se ei muuta.

• 68-v

Naurettavaa väittää, että suunta on vain alaspäin.
        Yksikertaistettuna: TREENAAT VÄÄRIN!

• 65-v
        68-v kirjoitti:

Naurettavaa väittää, että suunta on vain alaspäin.
        Yksikertaistettuna: TREENAAT VÄÄRIN!

Kerro ihmeessä miten nostaisin tulostasoani!

23-vuotisena kilpailuissa 82,5:ssä
        - punnerrus, olympianosto, pysty 100kg
        - tempaus 100kg
        - työntö 125kg

Annahan nyt vinkkiä miten 65:na parantaisin tuloksia!
        42:n vuoden jälkeen lukemien pitäisi olla huimasti parempia?

Oikeita treeniohjeita odotellen 65:nen

Sinun periaatteellasi 90:set ukot olisivat mestareita yleisessä sarjassa!

• Err

Palautuminen on lihasten 'rauhottamista' treenin lopuksi, missä myös tasoitetaan syke.

Palautuminen on hyvä tehdä joka treenin jälkeen, oli kyseessä sitten esim. pieni lenkki tai kuntopiiri olisi syytä ainekin venytellä paikat mitä on harjoitettu.

Kaikilla ei paikat tule kipeäksi vaikka ei venyttelisikään, mutta se on silti ihan kannattavaa, ja samalla notkistuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6935
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      827
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      746
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe