haluisin tietää millaisia kipuja muilla on ollut joilla ollut endometrioosi?
minulla alko viime vuonna tammikuussa hirveitä vatsakramppeja,ensimmäiset kerrat kun niitä tuli niin ne krampit kesti vaan minuutteja ja eivät tulleet säännöllisesti.nyt kuitenkin nämä viimeset kuukaudet ne krampit ovat ruvenneet tulemaan joka kuukaus kuukautisten yhteydessä ja voivat kestää monta tuntia putkeen.
Tällaiset vaivat minulla voi olla ennen kuukautisia:
-kipuja jo ennen kuukautisten tuloa
-kipu alavatsan-,sukupuolielinten- ja lantioalueella melkein joka päivä
-yhdyntäkipu
-outo "painemainen" kipu alavatsassa ja peräsuolessa tosi usein ja virtsatessa
-tihentynyt virtsaamistarve
-pahoinvointia melkein joka päivä
-väsymystä kokoajan
olen monta kertaa joutunut sairaalaan kun nämä vatsakrampit ovat iskeneet koska ne todellakin vievät jalat alta.yleensä vatsakrampit iskee kuukautisten alussa ja nämä kivut ovat niin kovat että tuntuu siltä että kuolee siihen paikkaan.ei pysty liikkumaan,joutuu vain makaamaan sängyssä.yleensä kivut ovat myös niin kovat että oksennan ja tunto voi lähteä(yleensä käsistä).hirveetä tärinäkipua ja pyörryttää.kramppejen aikana kipu säteilee vatsasta alaselkään ja virtsaaminen ja ulostaminen on mahdotonta."painetta" peräsuolessa ja ulostamisentarveen tunne.ei ikinä tiedä milloin krampit loppuvat ja kun kivut hellittävät kestää yleensä ainakin vuorokauden että selviän ylös sängystä koska kaikki paikat ja lihakset ovat niin kipeenä.
onko jollain muulla tällaisia oireita?
kävin vähän aikaa sit yksityisellä lääkärillä ja lääkäri teki ultran.ei tarvinnut kuin tutkia 5min. niin sieltä löytyi 5cm endometrioosi,näin sen omin silmin :(
osaako joku sanoa miten isot ne yleensä ovat?
nyt sain tällä viikolla lähetteen tutkimuksiin mutta ne ovat vasta ens kuussa joten joudun nyt odottamaan ja menkat taas ihan näinä päivinä tulossa.oon melkein paniikissa kun tiedän että krampit voivat tulla taas ihan minä hetkenä hyvänsä,ei todellakaan ole mukavaa elää tällä tavalla.olen 23 vuotias ja minulla on kohta 3 vuotias poika,olen tehnyt 3 aborttia koko elämäni aikana joten mietin että voisikohan tämä jotenkin liittyä asiaan?minulle laitettiin viime vuonna toukokuussa hormonikierukka ja kaikki niin kehui että kivut ja vuodot vähenevät kun laittaa sellasen mutta se ei kyllä pidä paikkansa minun kohdallani.ja olen lukenut netistä että hormonikierukka auttais endometrioosiin mutta ei näköjään tehonnu muhun!?nyt pelkään kuitenkin että kun menen tutkimuksiin niin saan vaan jotain lääkkeitä niihin kipuihin vaikka tiedän että mikään lääke maailmas ei todellakaan auta noihin kramppeihin.
endometrioosin oireet?
21
12649
Vastaukset
- testillä ja lue mh-bakteeri...
Oiretesti:
KVHT-altistusta (=KosteusVaurioHomeToksiini altistus, Toksiini=Myrkky) ei voida todeta yksilötasolla veren IgG-vasta-aineista, eikä ihon prick-testeillä. KVHT-altistus voidaan todeta alla olevalla oiretestillä, tai keuhkojen BAL-huuhtelulla. Kun epäillään kosteusvauriohometta, voi sen olemassa olon varmistaa kotikonstillakin ja poistaa ensiapuna välitön terveyshaitta. Koska kosteusvauriohometta ei välttämättä ole näkyvissä, eikä se välttämättä haise, niin on vielä yksi varma kotikonsti todeta sen olemassa olo. */ Kosteusvauriohomeen hajusta-kantapään kautta koettua ja käytännössä testattua: Asunnossani on todettu jo aiemmin kosteusvauriohometta, jonka itse haistan selvästi, koska olen altistunut jo pitemmän aikaa kosteusvauriohomeelle. Tein viimeisen testin erään ystäväni kanssa. Kysyessäni häneltä, haistaako hän mitään erikoista asunnossani? Hän vastasi: En, mutta minun on raskasta hengittää täällä, eli jotain täällä on. Mitä tästä opimme? No miksei haise? Homeita tunnetaan yli satatuhatta eri lajia, joista noin sadan tiedetään aiheuttavan terveyshaitan, tai vakavan terveyshaitan. Edellä mainituista homeista koostuu rakenteissa muhiva homecocktail.
1. Välittömästi haiseva homecocktail.
- Tämä ryhmä on vain muutama prosentti kaikista kosteusvauriohome kohteista.
2. Haisematon homecocktail */.
- Tällaisen homecocktailin pystyy haistamaan ainoastaan jo pitemmän aikaa (vuosia) kosteusvauriohometoksiinille altistunut henkilö, tai koulutettu homekoira. Tämä ryhmä on valtaosa kaikista kosteusvauriohome kohteista!
Tuon salakavalan haisemattomuuden vuoksi kehitin tämän oiretestin, joka sittemmin on osoittautunut varmimmaksi yksittäiseksi kotikonstiksi todeta kosteusvauriohomeen olemassa olo ja se voidaan tehdä joka kodissa. Elimistömme on tarkempi kuin yksikään sähköinen mittari. Kosteusvauriohomeen toteaminen varmuudella ja ilmaiseksi: Huomaa testin *-kohdat, koska tästä löytyy syy "outoon" käyttäytymiseen.
a|b|c|d|e|f'|g|h|
_|_|_|_|_|_|_|_| 1*Unettomuutta.
_|_|_|_|_|_|_|_| 2*Väsymys, joka ei mene ohi lepäämällä.
_|_|_|_|_|_|_|_| 3*Unelias-sekava olo levosta huolimatta.
_|_|_|_|_|_|_|_| 4*Huimausta.
_|_|_|_|_|_|_|_| 5*Pahoinvointia ja oksentelua.
_|_|_|_|_|_|_|_| 6*Kiukkuinen, raivareita, ärtyisyyttä ja masennusta.
_|_|_|_|_|_|_|_| 7*Vapina.
_|_|_|_|_|_|_|_| 8*Viiltävää-salamana leikkaavaa päänsärkyä.
_|_|_|_|_|_|_|_| 9*Tavallista päänsärkyä.
_|_|_|_|_|_|_|_|10*Keskittymisvaikeuksia.
_|_|_|_|_|_|_|_|11*Aloitekyvyttömyyttä.
_|_|_|_|_|_|_|_|12*Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.
_|_|_|_|_|_|_|_|13*Sinun on vaikea muistaa sanoja-esim tuntemasi naapurin nimeä et muista.
_|_|_|_|_|_|_|_|14*Kun alat kertomaan jostakin asiasta.Saman tien unohdat mitä piti sanoa.
_|_|_|_|_|_|_|_|15*Nielemisvaikeudet.
_|_|_|_|_|_|_|_|16*Kasvojen ja raajojen tunnottomuus.
_|_|_|_|_|_|_|_|17.Allergiat ja anafylaksia(vakava allerginen reaktio).
_|_|_|_|_|_|_|_|18.Astma, tai astman tyyppinen tila.
_|_|_|_|_|_|_|_|19.Hengitysvaikeudet.
_|_|_|_|_|_|_|_|20.Syöpä.
_|_|_|_|_|_|_|_|21.Hiusten lähtöä.
_|_|_|_|_|_|_|_|22.Veristä yskää.
_|_|_|_|_|_|_|_|23.Keuhkoverenvuotoa.
_|_|_|_|_|_|_|_|24.Voimaton, jo yhden kerroksen porraskävely vie voimat.
_|_|_|_|_|_|_|_|25.Aamulla saa kaivaa nenästä kuivaa räkää, jossa voi olla verta.
_|_|_|_|_|_|_|_|26.Sieraimet ovat tukossa.
_|_|_|_|_|_|_|_|27.Liman muodostus hengitysteissä, esim aamuisin saat yskiä hartaasti.
_|_|_|_|_|_|_|_|28.Palantunne/kuristavatunne kurkussa/kurkun -kutina, -käheys ja -kipu.
_|_|_|_|_|_|_|_|29.Turvonneet imusolmukkeet.
_|_|_|_|_|_|_|_|30.Turvonneet rauhaset.
_|_|_|_|_|_|_|_|31.Nenäverenvuotoa.
_|_|_|_|_|_|_|_|32.Puhe käheytyy tai vaimenee kokonaan, puhuminen vaatii ponnistelua.
_|_|_|_|_|_|_|_|33.Pientä kuumeilua, tai alilämpöä muutaman asteen kymmenyksen---1C-asteen.
_|_|_|_|_|_|_|_|34.Vilun väristykset.
_|_|_|_|_|_|_|_|35.Yöhikoilu.
_|_|_|_|_|_|_|_|36.Olotila on kuin tulisi flunssasairaaksi, mutta ei sitten tulekaan.
_|_|_|_|_|_|_|_|37.Silmiä särkee ja ne saattavat verestää ja rähmiä.
_|_|_|_|_|_|_|_|38.Katse on epätarkka.
_|_|_|_|_|_|_|_|39.Näköhäiriöitä.
_|_|_|_|_|_|_|_|40.Korvien kutina.
_|_|_|_|_|_|_|_|41.Ihon kutina, kihelmöinti ja pistely. Pahenee suihkussa ja löylyssä.
_|_|_|_|_|_|_|_|42.Akne.
_|_|_|_|_|_|_|_|43.Mustelmia (muuten selittämättömiä).
_|_|_|_|_|_|_|_|44.Nivel(joint)kipuja.
_|_|_|_|_|_|_|_|45.Lihaskipuja.
_|_|_|_|_|_|_|_|46.Lihasjäykkyyttä, varsinkin aamulla lihasjäykkyys vaikeuttaa kävelyä.
_|_|_|_|_|_|_|_|47.Näppyjä.
_|_|_|_|_|_|_|_|48.Verisuonet nousevat ns pinnalle.
_|_|_|_|_|_|_|_|49.Läiskiä iholla.
_|_|_|_|_|_|_|_|50.Verenpurkautumia iholla.
_|_|_|_|_|_|_|_|51.Herkistyminen lisäaineille.
_|_|_|_|_|_|_|_|52.Herkistyminen erilaisille keinohajuille.
_|_|_|_|_|_|_|_|53.Suussa on outo mantelimainen makea maku.
_|_|_|_|_|_|_|_|54.Limakalvot (mucous membrane) kuivaa, syljen eritys on vajaata.
_|_|_|_|_|_|_|_|55.Virtsan eritys on runsasta.
_|_|_|_|_|_|_|_|56.Haiseva tumma virtsa, virtsatie-infektio. Aina ensin lääkärin tutkimus.
_|_|_|_|_|_|_|_|57.Munuaisten, virtsarakon ja virtsateiden kipu.
_|_|_|_|_|_|_|_|58.Hedelmättömyys.
_|_|_|_|_|_|_|_|59.Endometrioosi ja emättimen hiiva-infektiot.- ttupla18
miten tää nyt liitty endometrioosiin? :O
on se ihme että kukaan ei jaksa vastata mtn... - ttupla18
että tää liittyy mitenkään siihen että kodissani ois hometta...
sitäpaitsi olen lukenut netissä paljon tästä aiheesta ja joka paikassa sanotaan että ei tiedetä mistä endometrioosi tulee. - päivää.
ttupla18 kirjoitti:
että tää liittyy mitenkään siihen että kodissani ois hometta...
sitäpaitsi olen lukenut netissä paljon tästä aiheesta ja joka paikassa sanotaan että ei tiedetä mistä endometrioosi tulee.Endometrioosi tulee lähes varmasti piilevästä klamydiainfektiosta; joko C. pneumoniae tai C. trachomatis, tai niitten yhdistelmästä. Tämä sen vuoksi että lähes kaikki tunnetut terveysongelmat/sairaudet on pystytty viime aikoina liittämään piilevään klamydiainfektioon. Muista että kaikki klamydiat eivät leviä sukupuoliteitse, vaan C. pneumoniae tuberkuloosin tavoin keuhkojen kautta. Nämä bakteerit myös periytyvät, ja useimmiten kaikki ihmiset syntyvät jo valmiiksi klamydiatartunta elimistössään.
Klamydiat ovat tunnetusti yleensä aika oireettomia, mutta jos asiaa katsoo tarkemmin huomaa että, esim. selkäkipu, ja nivelkipukin liittyvät latenttiin klamydiainfektioon. Klamydiaa on myös löydetty Alzheimertaudissa sekä MS-taudissa, monissa mielenterveydellisissä sairauksissa, ja erityisesti sydän & verisuonitaudeissa. Myös liikalihavuus on itseasiassa klamydiainfektio.
Hoitoa ei ole, koska ongelmaa -ei vielä- tunneta yleisesti. Lääkkeellinen hoito tunnistamattomiin klamydia-infektioihin, on yleensä oireenmukainen, eli kipulääkkeitä, masennuslääkkeitä, kortisonia, ja muuta hyvää.
- -A-
Heissan !
Voin lähes tulkoon kuvitella sen kivun, mitä sulla on. Oma PMS-oireilu alkoi nuorimman pojan syntymän jälkeen, vaikka menkat siihen saakka oli täysin oireettomat.
Joudun yleensä mensujen aikaan mättämään särkylääkkeitä "kourakaupalla" suuhun, jotta pystyn suoriutumaan pakollisista toimista.
Sain kipuun Pronaxen 500mg kahdesti päivässä.
Ja alkupäivinä aika menee sohvalla maatessa maha kippurassa ja LÄMMIN JYVÄPUSSI alavatsan päällä. Eihän se kipua täysin vie, mutta turruttaa ja tylpistää tuntemusta.
Jos et ole vielä kokeillut, kannattaa kokeilla.
Jyväpusseja on myynnissä mm Anttilassa, eikä ole pahan hintainen, alle 20 egua. Ja jos se ei auta menkkakipuun, voihan sitä käyttää muihin kolotuksiin.- ttupla18
kiitos vinkistä,pitääkin kokeilla.
ainakin lämmin suihku auttaa vähän kipuihin mutta silloin pitää yleensä maata sivuttain suihkulattialla kun sattuu niin :(
viimeks kun mulla oli näitä kramppeja ja jouduin sairaalaan niin lääkäri kirjotti litalgiinia mulle mutta enpä usko että auttaa.
tosi ahdistavaa kun pitää odottaa melkein kuukauden että pääsee tutkimuksiin...
oon lukenu hirveen paljon muitten ihmisten endometrioosioireista netissä ja tuntuu että kellään ei oo sellasia oireita mitä mä oon kokenu.
vähän samantapaisia oireita mutta ei vaikuta siltä et kellään olis yhtä paljon kipuja kun mulla?oisin tosi kiitollinen jos kertoisitte että millaisia oireita teillä muilla on?
- ttupla18
kellään ei sit oo ollu samantapasia oireita kun mulla vai??
kun ei tuu mtn vastauksia??
mulla ois pitäny tulla menkat jo joskus 24 pv mut ei oo vielläkään tullu :O
pääsispä sinne lääkärille jo...- on myös
ollut useita vuosia toistuvia, repiviä ja pistomaisia alavatsakipuja. Tulevat yllättäen (ehkä kierrollakin osuutensa, mtta en voi varmuudella sanoa koska kohtuni on poistettu). Endoa löytyi vuosi sitten kohdunjäännösosasta, se leikattiin pois. Lisäksi minulla kystia toistuvasti munasarjoissa, puhjetessaan aiheuttavat kipua. Kuvauksesi kivuistasi ja oireistasi vastasi melkolailla omaa tilannettani. En usko että klamydialla on mitään osuutta näihin juttuihin saatikka tuolla homemyrkkyasialla. Endometrioosi on hormonaalinen sairaus ja olen kuullut, että joillakin pillerit helpottaisivat tilannetta tai munasarjojen poisto. Endokudoshan "elää" kuukautiskierron mukaan. Tämä on pirullinen sairaus, itseltäni on poistettu mm. vatsalihaksesta endopesäke ja on niitä kuulemma joillain ollu keuhkoissa ja aivoissakin (huh!!). Toivon sinulle jaksamista ja toivottavasti saat asianmukaista hoitoa ongelmaasi kun olet noin nuorikin vielä!!
PS: ethän ole raskaana?? Joskus on kierukkaraskauskin mahdollinen tai kohdun ulkopuolinen raskaus... - vielä edelliseen
on myös kirjoitti:
ollut useita vuosia toistuvia, repiviä ja pistomaisia alavatsakipuja. Tulevat yllättäen (ehkä kierrollakin osuutensa, mtta en voi varmuudella sanoa koska kohtuni on poistettu). Endoa löytyi vuosi sitten kohdunjäännösosasta, se leikattiin pois. Lisäksi minulla kystia toistuvasti munasarjoissa, puhjetessaan aiheuttavat kipua. Kuvauksesi kivuistasi ja oireistasi vastasi melkolailla omaa tilannettani. En usko että klamydialla on mitään osuutta näihin juttuihin saatikka tuolla homemyrkkyasialla. Endometrioosi on hormonaalinen sairaus ja olen kuullut, että joillakin pillerit helpottaisivat tilannetta tai munasarjojen poisto. Endokudoshan "elää" kuukautiskierron mukaan. Tämä on pirullinen sairaus, itseltäni on poistettu mm. vatsalihaksesta endopesäke ja on niitä kuulemma joillain ollu keuhkoissa ja aivoissakin (huh!!). Toivon sinulle jaksamista ja toivottavasti saat asianmukaista hoitoa ongelmaasi kun olet noin nuorikin vielä!!
PS: ethän ole raskaana?? Joskus on kierukkaraskauskin mahdollinen tai kohdun ulkopuolinen raskaus...voithan mennä päivystyksellisesti hoitoon, ei kenenkään tarvitse nykypäivänä kärsiä kovista kivuista. Ja toinen asia: VAADI HOITOA, nykypäivänä jättävät herkästi hoitamatta. Kerro, ettet yksinkertaisesti enää jaksa kipuja!!
- ttupla18
on myös kirjoitti:
PS: ethän ole raskaana?? Joskus on kierukkaraskauskin mahdollinen tai kohdun ulkopuolinen raskaus...vastauksesta!
en oo kyl raskaana,tänään just alko menkat ja nyt joutuu täs vaa odottaa et millon ne krampit taas iskee :(
mut ei varmaa tarvii montaa pv odottaa ja oon päättäny et jos ne on niin kovia kun yleensä niin lähen kyl sairaalaan.
asun aika pienessä kaupungissa ja täällä meidän terveyskeskuksessa saa yleensä odottaa hivreen kauan vuoroaan ja ei oikee muutenkaan saa apua.
onneks se tutkimus minkä ne tekee 21pv on toisessa kaupungissa.
koska sulla muuten esintyy näitä kramppeja?
tuleeko ne ennen kun menkat alkaa vai samaan aikaa menkkojen kanssa?
mulla yleensä 2-4pv siit ku menkat on alkanu...
en minäkään kyl usko että jollain sukupuolitaudilla tai homeella ois jotain tekemistä tän asian kanssa,ja luulen vähän että ei oo pelkästään se yks endo mulla.
saattaa olla et niit on enemmän ja et on kystaakin.
toivon todellakin että saisin tietää mikä minua vaivaa kun menen tutkimuksiin ja että saisin kokonaan ne krampit pois. - ttupla18
ttupla18 kirjoitti:
vastauksesta!
en oo kyl raskaana,tänään just alko menkat ja nyt joutuu täs vaa odottaa et millon ne krampit taas iskee :(
mut ei varmaa tarvii montaa pv odottaa ja oon päättäny et jos ne on niin kovia kun yleensä niin lähen kyl sairaalaan.
asun aika pienessä kaupungissa ja täällä meidän terveyskeskuksessa saa yleensä odottaa hivreen kauan vuoroaan ja ei oikee muutenkaan saa apua.
onneks se tutkimus minkä ne tekee 21pv on toisessa kaupungissa.
koska sulla muuten esintyy näitä kramppeja?
tuleeko ne ennen kun menkat alkaa vai samaan aikaa menkkojen kanssa?
mulla yleensä 2-4pv siit ku menkat on alkanu...
en minäkään kyl usko että jollain sukupuolitaudilla tai homeella ois jotain tekemistä tän asian kanssa,ja luulen vähän että ei oo pelkästään se yks endo mulla.
saattaa olla et niit on enemmän ja et on kystaakin.
toivon todellakin että saisin tietää mikä minua vaivaa kun menen tutkimuksiin ja että saisin kokonaan ne krampit pois.jaaha eipä tullu menkat sittenkää!? :O
tuli vähän verta päiväl mut sit se loppu yhtä nopeesti ku alko.
ja sellast viel et nää viimeset päivät nii mul on nyt ollu outoo huimausta.
ne kohtaukset kestää pari sekkaa ja sit menee ohi,sellanen tosi epämiellyttävä tunne et tuntuu et tajuu lähtee tai et tasapaino pettää :(
en sit tiiä et liittyykö se tähän endoon vai ei!?
- ttupla18
oo vielkään alkanu menkat:(
tai siis onhan sielt tullu pari pientä tippaa verta kerran päiväs perjantaista lähtien mut mä en kyl laske niit menkoiks!?
huimausta ja pahoinvointii on kokoajan.
on ollu vähän vatsakipuuki mutta se ei oo ollu kuitenkaa sietämätöntä niin ku yleensä.JA vielä sellasta et peräsuoles on viiltävä ja painemainen kipu ollu nyt joka päivä.- ssssssm..
Mulla oli just noi samat oireet kun sulla .sitten kunmenin gynekologille niin laittoi leikkauslistalle leikkauksessa poistettiin sitten molemmat munasarjat ja kohtu:( mulla oli nyrkinkokoinen myoma ja molemmissa munasarjassa endometrioosi kystiä.tästä leikkauksesta on kohta 4-vuotta joudun käyttämään hormooni korvaus hoitoa.
- ttupla18
ssssssm.. kirjoitti:
Mulla oli just noi samat oireet kun sulla .sitten kunmenin gynekologille niin laittoi leikkauslistalle leikkauksessa poistettiin sitten molemmat munasarjat ja kohtu:( mulla oli nyrkinkokoinen myoma ja molemmissa munasarjassa endometrioosi kystiä.tästä leikkauksesta on kohta 4-vuotta joudun käyttämään hormooni korvaus hoitoa.
pistää kyl miettimään tollaset asiat,
ihan hirveetä jos ne poistais mun kohdun ja munasarjat ku en ees oo niin vanha viel :'( - ttupla18
ssssssm.. kirjoitti:
sinulla muuten näitä oireita vain ja ainoastaan silloin kun kuukautiset tulivat vai muulloinkin?
mietin vaan kun mulla on noita oireita melkein joka päivä vaikka ne ei nyt yleensä oo yhtä kovat kivut mitä o kuukautisten aikaan...
- ttupla18
ollu painetta sukupuolielimissä ja munasarjoissa ja vertaa ei tuu tippaakaan enää...
ihinköhän ne menkat on jääny?
mul oli "oikeet" menkat" viimeks 24.2 ja en oo raskaana ku oon jo tehny 2 raskaustestii ja molemmissa vaan 1 viiva.
tässämä nyt sit vaan pelkään ja odotan pahinta etten enää saa lapsii ollenkaa,tää koko asia on saanu mut miettimään kaikenlaista ja oon päättäny et jos mul on viel mahollisuuksii saada lapsia niin rupeen hankkii niitä niin nopeasti kuin mahdollista sen jälkeen kun oon käyny siin tutkimuksessa koska en haluu et pojalleni ei tuu muita sisaruksia.
olin itse ainoo lapsi meijän perhees ja tuntuu oudolt ku ei ikinä saa kokee sitä et millaselta tuntuu kun on sisaruksia :( - ttupla18
taas ollu monta päivää kova viiltävä ja painemainen kipu alavatsassa( varmaan munasarjat? ) ,alaselässä ja peräsuolessa( ulostamisen tarveen tunne kokoajan vaikka ei välttämättä oo edes vessahätä ).
ja menkat ei oo tullu edelleenkään...
en oo ees varma enää et onko täs vaa kyse endometrioosista!??jotenki tuntuu et tää on jtn pahempaa ja tää odottaminen ja epätietoisuus tekee mut hulluks...
no enää 10 pv jäljel :(- samantyylinen tilanne
kuin sinullakin. Olen kärsinyt kovista alaselkäkivuista jo kauan ja käynyt eri lääkäreillä ja tutkittukin on, mutta ei ole tullut selvyyttä enkä ole valitettavasti saanut apua. Kahdella gynellä olen käynyt ja menossa kolmannelle ja toivoisin että vihdoin asiat selviää ja saan apua. Samaa toivon sinulle, että vaivat selviää ja saat apua. Tai eikö tietysti olisi parasta, että olisit raskaana? Hyvää kevättä kaikesta huolimatta ja yritetään jaksaa!
- ttupla18
samantyylinen tilanne kirjoitti:
kuin sinullakin. Olen kärsinyt kovista alaselkäkivuista jo kauan ja käynyt eri lääkäreillä ja tutkittukin on, mutta ei ole tullut selvyyttä enkä ole valitettavasti saanut apua. Kahdella gynellä olen käynyt ja menossa kolmannelle ja toivoisin että vihdoin asiat selviää ja saan apua. Samaa toivon sinulle, että vaivat selviää ja saat apua. Tai eikö tietysti olisi parasta, että olisit raskaana? Hyvää kevättä kaikesta huolimatta ja yritetään jaksaa!
minäkin pelkään ettei ne löydä mitään vikaa,
että joutuu kärsimään tästä vielä kauan :(
mutta toivotaan nyt parasta.
en kyllä ole raskaana,olen tehnyt jo 3 raskaustestiä ja kaikki näytti negaa.
ja onhan mulla se hormonikierukka!?
mutta hyvää kevättä sinullekkin ja jaksamista... - toivottavasti saat
ttupla18 kirjoitti:
minäkin pelkään ettei ne löydä mitään vikaa,
että joutuu kärsimään tästä vielä kauan :(
mutta toivotaan nyt parasta.
en kyllä ole raskaana,olen tehnyt jo 3 raskaustestiä ja kaikki näytti negaa.
ja onhan mulla se hormonikierukka!?
mutta hyvää kevättä sinullekkin ja jaksamista...kuitenkin nopeasti selvyyttä ja apua vaivoihisi, kun olet vielä noin nuorikin! Minulla jo lapset tehty, ettei sen takia mitään väliä vaikka mitä leikattaisiinkin, kunhan vaan saisin apua ja selvyyttä tähän. Tätä on kestänyt jo "liian" kauan! Minulla myös oireet pahenee ennen kuukautisia ja niitten aikana, mutta on kipuja muulloinkin, lähes päivittäin joudun syömään vahvoja särkylääkkeitä. Tämä ei tosiaankaan ole mitään kivaa! Mutta katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan!
- ttupla18
joo kävin nyt sit niis tutkimuksissa ja löyty 5cm endo vasemmassa munanjohtimessa ja jotain kudosta ne sano!? pääsen jo ens kuussa 18 päivä lapraskopian,olin tosi yllättyny et pääsin heti eikä tarvinnu jonottaa koska oon lukenu hirveesti et kaikki joutuu odottamaan aina monta kuukautta. lääkäri sano myös että kaikkee ei ehkä näy siellä ultrassa joten ne tietää vast sit siin leikkauksessa et mitä ne tekee. mut oon nyt ainakin tosi tyytyväinen et pääsen sinne. menkkoja ei oo näkyny vieläkään ja 20.4 mulla oli hirveetä viiltävää kipua vasemmassa munanjohtimessa muuten kaikki niin kun ennenkin eli painetta virtsatessa jne... kertokaa kokemuksia lapraskopiasta?ja tieetääkö joku et milloin saa rupee nostamaan lastaan sen leikkuksen jälkeen?mulla 2,5v. poika joka aina rappusissa haluu syliin ja muutenkin käyttää vaippaa vielä joten häntä pitää nostella ja kantaa joka päivä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759