kumma homma kun kaikki menee mitä tulee. nettotulot on reilu 1500, josta talolainoihin (asunto opintolaina) osuus on 480€, ja kaikki loput menee aina viikkoo kahta ennen suraavaa tilipäivää. laskuihin menee noin parisataa ja autoon muuten noin 100, eli 700 pitäis jäädä ruokaan ja siihen kaikkee muuhun, vajaa 200/vko siis. Mitään ihmeellistä en osta, kerran kaks kuussa jonkun vaatteen tai kirjan, muuten on sitä ns. tuikitarpeellista, ruokaa pesuaineita yms. näkymätöntä menoa. Ja miehen kanssa kahdestaan asutaan, ei lapsia,ja kaksi isoa koiraa syö aika halvasti. Ulkona syödään kork. kerta kuussa, baareilua (max 20-30€ ilta matkoineen) sitäkin harvemmin. Millä hitolla ne lapset elättäis kun nytkin tekee tiukkaa.. Oisko kellään vinkkejä?
Kaiken ylöskirjaaminen on liian haastava juttu, oon koittanut, paperilla ja kännykällä kuluvahtina ei toimi kuin kaks päivää.. Viikkorahaa joskus koitin, eli kaikki toiselle tilille, ja sieltä otin sen käyttörahaan käyttötilille, silloin se jotenkin toimi.. Eli enkö siis osaa elää pitkäjänteisemmin kuin sen viikon viikkorahoilla?
kaikki menee mitä tulee
2
471
Vastaukset
- olin nuorena
miehenä Helsingissä teollisuusvartijana, ja vaikka suht. edullisesti ostamassani asunnossa ilman velkaa asuin niin silti kaikki rahat meni ihan vaatimattomaan elämiseen. Kun sitten nuorena sinkkumiehenä myös ravintoloista vähän yritin naisseuraakin itselleni hakea, niin jo kesken loppui heti rahat parin ravintolareissun jälkeen ja kottia piti pyytä. Minulla ei tuolloin ollut edes autoa.
Minä en usko että selviät todellisuudessa alkuunkaan millään 100/kk kuluilla autosi osalta.
Jos suinkin mahdollista niin luovu autosta. Fillarilla saa kauppatavarat kulkemaan ja ainakin puolet vuodesta, ja tuollainen 10km työmatkakin vielä taittuu fillarilla. Ei tarvitse sitten välttämättä muita kuntoilujuttujakaan, kun pyörällä ja jalkaisin asiansa hoitaa. - ihan oikeesti!
Teillä on siis kaksi hankkijaa,yhteinen velka:
1yhteinen tili, kumpikin siirtää saman summan siihen tilille, ja muistakaa laittaa enemmän kuin se minimi summa,koska aina tulee tilanteita...
eli jos nyt laitatte 240 kumpikin, nostakaa summa vaikkapa 350 kumpikin, tuota eroa ei huomaa ollenkaan
Sitten sulle oma tili, johon säästät lasta varten!
Oikeesti. Nimeä se vaikka vauva-tiliksi. Sinne siirrät joka kuukausio vaikkapa 280euroa.
eli nyt sulla menee säästöön jo 630euroa.
vieläkin jää vaikka ruoka-kassi tili, johon kumpikin laittaa satasen kuussa, sen ei tarvi olla pankkitili,ihan pöytälaatikko riittää...sieltä sitten maksatte ruuat ja muut, pesuaineet ja sen sellaiset.
(meitä on kaks, ja syödään töissä ja koulussa, 200 riittää muuhun)
Jos sulla on tuttu koululainen joka myy vessapaperia, osta ihmeessä muutama paali vessan nurkkaan! Siinä sdsäästää pitkän pennin ja tekee samalla ennaltaehkäisevää nuorisotyötä!
NIIN! Ja tarkasteleppa sitä "euro sinne toinen tänne" -virtaa!
muovikassit, iltalehdet, levy, kirja, tee-paita, sukat,pullat, paninit,limut, sukkahousut,geelit, dödöt....niistä kertyy huima summa ihan yht äkkiä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756