Kirjoitit täällä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000042631406
>>Yleiskreikka (koi-ne) jolla UT kirjoitettiin, käytti sanaa stauro merkitsemään samaa kujin klassisessa Kreikassa, eli paalua, jossa ei ollut minkäälaista poikkipuuta. Muuten kiinnostavaa on se että: Tätä vastaan ei ole mitään todisteita !
Siis eikö mitään todisteita? Joko luit tämän:
http://www.forananswer.org/Top_JW/jwcross.pdf
Nimmarille "minä vaan"
11
639
Vastaukset 11
- ole .....
vastatodisteita, vaan eriäviä mielipiteitä.
- Markku_Meilo
Ja mitä virheitä noissa eriävissä mielipiteissä havaitsit?
minkälaiset todisteet sinulle kelpaisivat?
Oletko nähnyt netissä olevan Vaticanus graffitin?
Kyseessä on antiikinaikainen pilkkapiirros, joka on raaputettu seinään Roomassa.
Kuvassa on mies palvomassa aasinpäistä hahmoa, joka on NAULITTU RISTILLE. Kuvassa on vielä piirtokirjoitus:ALEXIMOS SABATE THEON;eli Aleximenos palvoo jumalaansa. Antiikin rahvas uskoi yleisesti kristittyjen palvovan aasinpäistä jumalaa.
Minusta tämä on vahva todiste ristin puolesta paalua vastaan. Kuva löytyy varmasti.
Mr. MM auttaa asiassa, jos et muuten löydä sitä.- Pii on 3,0
MarkkuP kirjoitti:
minkälaiset todisteet sinulle kelpaisivat?
Oletko nähnyt netissä olevan Vaticanus graffitin?
Kyseessä on antiikinaikainen pilkkapiirros, joka on raaputettu seinään Roomassa.
Kuvassa on mies palvomassa aasinpäistä hahmoa, joka on NAULITTU RISTILLE. Kuvassa on vielä piirtokirjoitus:ALEXIMOS SABATE THEON;eli Aleximenos palvoo jumalaansa. Antiikin rahvas uskoi yleisesti kristittyjen palvovan aasinpäistä jumalaa.
Minusta tämä on vahva todiste ristin puolesta paalua vastaan. Kuva löytyy varmasti.
Mr. MM auttaa asiassa, jos et muuten löydä sitä.on muistaakseni jostain -300- luvulta jKr, olisiko Celsuksen ajoilta? Rooma oli jo monijumalaistunut siihen aikaan, tuo aasinpäinen jumaluus oli kai herja juutalaisia vastaan. Siinä jo olivat peruskäsitteet muuttuneet katolisen kirkon rakenteen mukaisiksi,
- minä vaan
Kyllä tuli lukaistuksi.
Silti pysyn kannassain. Sen minkä sanoin sen sanoin.
Sinulle on varmaan turhaa lähettää todisteita minun näkökannastani ?- Markku_Meilo
>>Yleiskreikka (koi-ne) jolla UT kirjoitettiin, käytti sanaa stauro merkitsemään samaa kujin klassisessa Kreikassa, eli paalua, jossa ei ollut minkäälaista poikkipuuta. Muuten kiinnostavaa on se että: Tätä vastaan ei ole mitään todisteita !
Kiinnostaa ensimmäiseksi, että oletko edelleen samaa mieltä kuin olit yllä lainatussa kommentissasi?
Toiseksi kiinnostaa missä kohden mielipiteesi eroaa kirjoittajan mielipiteistä ja mitä kirjoittajan lainauksia et hyväksy.
>>Sinulle on varmaan turhaa lähettää todisteita minun näkökannastani ?
Häh? Kyllä se olet sinä meistä kahdesta joka karttaa itse asioiden käsittelyä. Minä olen laittanut roppakaupalla Vt-seuran matskua, johon et kertaakaan ole sen syvemmin paneutunut.
Olet todellinen Vt-mannekiini, näytät lukijoille kuinka härkäpäisesti jt voi olla mielestään oikeassa ja ohittaa kaiken esitetyn.
Vastaa ensin yllä esittämiini kysymyksiin ja laita sen jälkeen materiaalia oman valintasi mukaan. - minä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
Kiinnostaa ensimmäiseksi, että oletko edelleen samaa mieltä kuin olit yllä lainatussa kommentissasi?
Toiseksi kiinnostaa missä kohden mielipiteesi eroaa kirjoittajan mielipiteistä ja mitä kirjoittajan lainauksia et hyväksy.
>>Sinulle on varmaan turhaa lähettää todisteita minun näkökannastani ?
Häh? Kyllä se olet sinä meistä kahdesta joka karttaa itse asioiden käsittelyä. Minä olen laittanut roppakaupalla Vt-seuran matskua, johon et kertaakaan ole sen syvemmin paneutunut.
Olet todellinen Vt-mannekiini, näytät lukijoille kuinka härkäpäisesti jt voi olla mielestään oikeassa ja ohittaa kaiken esitetyn.
Vastaa ensin yllä esittämiini kysymyksiin ja laita sen jälkeen materiaalia oman valintasi mukaan.Kyllä, kyllä olen yhä samaa mieltä mitä ennenkin olen ollut, eli paalua kuin paalua sana stauros merkitsee.
Juu, ehkä käytin sanavalintaani väärin mikä koski todisteiden lähettämisestä minun kannasstani.
Tarkoitus oli sanoa että se on turhaa siinä mielessä että me ei päästä puusta pidemmälle, koska molemmat pysyvät kannassaan. Voisimme " kinata" aiheesta tuomiopäivään asti ja aina vain kiertää samaa rataa uudestaan ja uudestaan.
Olisiko siinä mitään järkeä ? Eikö ole parempi kuin kumpikin pitää mielipiteensä ?
Olet tosiaan roppakaupalla lähettänyt materiaalia ja lukenut kaikki olen. En ole "paneutunut" niihin sillä tavalla että en vain ole katsonut tarpeelliseksi vastata niihin.
Oi kiitos vaan uudesta nimityksestä ! Lähinnä siitä ensimmäisestä. Tuli ihan nuoruus mieleen ja ne kerrat kun olin mannekiininä.Jos nyt voin olla Jehovan mannekiininä, niin mikäs sen hienompi asia on !
Mutta katsotaan nyt jaksanko kirjoitella paalusta lisää ajatuksia. Kukkamaa ois jo veden tarpeessa ja rikkaruohotkin pitäis saada nypityksi. Ja moni odottaa vielä muistonviettokutsuja. Odotamme saliimme ennätyspaljon tänä vuonna ihmisiä. minä vaan kirjoitti:
Kyllä, kyllä olen yhä samaa mieltä mitä ennenkin olen ollut, eli paalua kuin paalua sana stauros merkitsee.
Juu, ehkä käytin sanavalintaani väärin mikä koski todisteiden lähettämisestä minun kannasstani.
Tarkoitus oli sanoa että se on turhaa siinä mielessä että me ei päästä puusta pidemmälle, koska molemmat pysyvät kannassaan. Voisimme " kinata" aiheesta tuomiopäivään asti ja aina vain kiertää samaa rataa uudestaan ja uudestaan.
Olisiko siinä mitään järkeä ? Eikö ole parempi kuin kumpikin pitää mielipiteensä ?
Olet tosiaan roppakaupalla lähettänyt materiaalia ja lukenut kaikki olen. En ole "paneutunut" niihin sillä tavalla että en vain ole katsonut tarpeelliseksi vastata niihin.
Oi kiitos vaan uudesta nimityksestä ! Lähinnä siitä ensimmäisestä. Tuli ihan nuoruus mieleen ja ne kerrat kun olin mannekiininä.Jos nyt voin olla Jehovan mannekiininä, niin mikäs sen hienompi asia on !
Mutta katsotaan nyt jaksanko kirjoitella paalusta lisää ajatuksia. Kukkamaa ois jo veden tarpeessa ja rikkaruohotkin pitäis saada nypityksi. Ja moni odottaa vielä muistonviettokutsuja. Odotamme saliimme ennätyspaljon tänä vuonna ihmisiä.'Minä vaan', kannattaa tutustua netissä siihen Vaticanus graFFItiin. Löytyy varmasti.
Aika vakuuttava todiste ristin puolesta.- Markku_Meilo
minä vaan kirjoitti:
Kyllä, kyllä olen yhä samaa mieltä mitä ennenkin olen ollut, eli paalua kuin paalua sana stauros merkitsee.
Mutta katsotaan nyt jaksanko kirjoitella paalusta lisää ajatuksia. Kukkamaa ois jo veden tarpeessa ja rikkaruohotkin pitäis saada nypityksi. Ja moni odottaa vielä muistonviettokutsuja. Odotamme saliimme ennätyspaljon tänä vuonna ihmisiä.>>Kyllä, kyllä olen yhä samaa mieltä mitä ennenkin olen ollut, eli paalua kuin paalua sana stauros merkitsee.
Siitähän ei ollut lainkaan kyse.
>>Juu, ehkä käytin sanavalintaani väärin mikä koski todisteiden lähettämisestä minun kannasstani.
OK
>>Tarkoitus oli sanoa että se on turhaa siinä mielessä että me ei päästä puusta pidemmälle, koska molemmat pysyvät kannassaan. Voisimme " kinata" aiheesta tuomiopäivään asti ja aina vain kiertää samaa rataa uudestaan ja uudestaan.
Miksi viittaat kaiken aikaa kinaamiseen, kommentoi ihmeessä esitettyjä asioita, se ei ole kinaamista. Perustellussa mielipiteenvaihdossa ei ole vaaraa kehän kiertämisestä.
>>Olisiko siinä mitään järkeä ?
Vai olisiko taustalla sittenkin jonkin sortin vaikeusaste? En nyt heti muista sinun perustelleen mitään merkittävää asiakysymystä, lähinnä toistelet Vt-seuran oppien päälinjoja. Kysyin sinulta:
"Toiseksi kiinnostaa missä kohden mielipiteesi eroaa kirjoittajan mielipiteistä ja mitä kirjoittajan lainauksia et hyväksy."
Mikähän tulikaan esteeksi? Jätät asiallisen kysymyksen huomiotta ja kirjoitat:
>> Eikö ole parempi kuin kumpikin pitää mielipiteensä ?
Se ei estä minua esittämästä miten Vt-seura on milloinkin sekoillut. Minä vaihdan näkemystäni heti kun se osoitetaan perusteettomaksi, näinhän ei mielenhallinnassa olevan jehovantodistajan oleteta toimivan.
>>Olet tosiaan roppakaupalla lähettänyt materiaalia ja lukenut kaikki olen. En ole "paneutunut" niihin sillä tavalla että en vain ole katsonut tarpeelliseksi vastata niihin.
Just, tämä (muistaakseni) jo esitetty Vt-ohje ei siis pure (vaikka on 2000-lukua):
Kun uskonkäsityksemme asetetaan kyseenalaisiksi, meidän tulee jäljitellä Jeesusta siten, että olemme ”aina valmiit puolustautumaan – – mutta teemme sen lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta” (1. Piet. 3:15). (Vartiotorni 15. kesäkuuta 2008 sivu 15)
>>Jos nyt voin olla Jehovan mannekiininä, niin mikäs sen hienompi asia on !
Ei hätää mitään kun ja jos katsot käytöksesi heijastavan Jehovan kykyä perustella näkökantansa.
>>Mutta katsotaan nyt jaksanko kirjoitella paalusta lisää ajatuksia.
Älä turhaan vaivaa mieltäsi asialla, en ole huolissasi jehovantodistajuudestasi. Jo tähän mennessä olet antanut jt-ulkopuolisille todellisuutta vastaavan kuvan jt-tavasta suhtautua asioihin. Taitavat olla todisteesi näkymättömiä tai peräti niitä kuuluisia vielä löytymättömiä. Luultavampaa kuitenkin on, ettet oikeasti sisimmässäsi edes usko vartiotorniseuran esittämiin todisteisiin. Totta kai esittäisit todisteita, jos sinulla niitä olisi ja katsoisit niiden olevan edes jotenkin asiaa puoltavia. Pohjimmiltasi tiedät puolustavasi valhetta, mutta et voi sitä tunnustaa, vaan käytät nyt koko aivokapasiteettisi itsesi huijaamiseen. Tuollainen, jos mikä, aiheuttaa ennen pitkää ongelmia. Eikä siinä vielä kaikki - edustamasi järjestön usuttamana teet kaikkesi saattaaksesi itsesi lisäksi kaikki muutkin samaan kurimukseen.
- Markku_Meilo
Rintti kirjoitti:
Taitavat olla todisteesi näkymättömiä tai peräti niitä kuuluisia vielä löytymättömiä. Luultavampaa kuitenkin on, ettet oikeasti sisimmässäsi edes usko vartiotorniseuran esittämiin todisteisiin. Totta kai esittäisit todisteita, jos sinulla niitä olisi ja katsoisit niiden olevan edes jotenkin asiaa puoltavia. Pohjimmiltasi tiedät puolustavasi valhetta, mutta et voi sitä tunnustaa, vaan käytät nyt koko aivokapasiteettisi itsesi huijaamiseen. Tuollainen, jos mikä, aiheuttaa ennen pitkää ongelmia. Eikä siinä vielä kaikki - edustamasi järjestön usuttamana teet kaikkesi saattaaksesi itsesi lisäksi kaikki muutkin samaan kurimukseen.
>>Taitavat olla todisteesi näkymättömiä tai peräti niitä kuuluisia vielä löytymättömiä.
Näitä tulee aika ajoin takki auki, joku lähtee aiemmin, toinen jaksaa pitempään. Itsenäinen ajattelu ei juurikaan tee pesää.
>>Totta kai esittäisit todisteita, jos sinulla niitä olisi ja katsoisit niiden olevan edes jotenkin asiaa puoltavia.
Eikös se men niin, että todisteita on roppakaupalla (toki osa vielä löytymättömiä), mutta teokraattisen sodankäynnin periaate rajoittaa niiden jakamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta
Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on471492Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.59900Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30667- 87637
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14605Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.56574- 43573
- 7542
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu24531- 44521
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan70520- 61515
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47513- 37496
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj14491Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13472Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.132449- 42418
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa45409Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.26399