Löydämme monesta VT:n Raamatunjakeesta viittauksen siihen, että J-lalla on sielu:
3.Mooseksen kirja:
26:30 Ja minä kukistan teidän uhrikukkulanne ja hävitän teidän auringonpatsaanne ja panen teidän ruumiinne teidän kivijumalienne ruumiiden päälle, ja MINUN SIELUNI inhoaa teitä.
Hesekiel:
23:18 Mutta kun hän paljasti haureutensa ja paljasti häpynsä, niin minun sieluni vieraantui hänestä, niinkuin MINUN SIELUNI oli vieraantunut hänen sisarestansa.
Jeremia:
5:9 Enkö minä tällaisista rankaisisi, sanoo Herra, eikö MINUN SIELUNI kostaisi tämänkaltaiselle kansalle?
5:29 Enkö minä näistä tällaisista rankaisisi, sanoo Herra, eikö MINUN SIELUNI kostaisi tämänkaltaiselle kansalle?
6:8 Ota ojentuaksesi, Jerusalem, ettei MINUN SIELUNI vieraannu sinusta, etten tee sinua autioksi, asumattomaksi maaksi.
9:9 Enkö minä näistä tällaisista rankaisisi heitä, sanoo Herra, eikö MINUN SIELUNI kostaisi tämänkaltaiselle kansalle?
15:1 Ja Herra sanoi minulle: "Vaikka Mooses ja Samuel seisoisivat minun edessäni, ei MINUN SIELUNI taipuisi tämän kansan puoleen. Aja heidät pois minun kasvojeni edestä, he menkööt!
Kun tarkastin mitä sanaa hebrealaisessa Tanakhissa on käytetty noissa jakeissa sanana "sielu", niin esim. jakeessa 3.Moos.26:30 on käytössä sana näfäš נַפְשִׁי ja se merkitsee useita eri asioita, kuten:
kita,
kurkku,
kaula,
hengitys,
henkäys,
hengittävä,
elävä olento,
elämänvoima,
sielu,
henki, elämä,
tahto, mielipide,
sielu tunteiden keskuksena, mieliala
Kuten lukija noista sanaa "sielu" vastaavan hebrealaisen sanan vaihtoehtoisista merkityksistä havaitsee, on mielestäni liian yksioikoista esittää, että J-lalla olisi sielu siinä merkityksessä kuin meillä ihmisillä.
Mutta kun otamme huomioon sen seikan, että Yeshua Hamashiach on Isä J-la, joka ilmestyi lihassa, niin siinä merkityksessä J-lassa on IHAN SAMASSA merkityksessä sielu kuin ihmisissäkin!
Isä ja Poika J-la ovat yksi ja sama J-la, joka on selkeästi ikuisesti elävä olento, jolla on Henki (siis Pyhä Henki), elämänvoima, tunteet, tahto, mielipide eri asioista jne.
Lisäksi on kirjoitettu: Joh.4:24
"24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Mitä ajatuksia avauksen aihe sinussa herätti?
PS. Ilmoitan ystävällisesti jo tässä vaiheessa, etten vastaa asiattomiin tai avaukseen liittymättömiin palautteisiin.
Onko J-lalla sielu?
27
633
Vastaukset
- vai mikä
jala, lalla,jala vei....
"J-lalla" Yakov 29.3.2009 klo 18.14 - Punnitsin
Minä olen sielun käsittänyt aina elävänä ja tuntevana olentona.
- ihan oikein
1. Moos. 9:4
Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.
3. Moos. 17:11
Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä. - Punnitsin
ihan oikein kirjoitti:
Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.Kun veri vuotaa pois luodusta olennosta, se ei ole enää elävä ja tunteva olento.
- Hesek.
Punnitsin kirjoitti:
Kun veri vuotaa pois luodusta olennosta, se ei ole enää elävä ja tunteva olento.
Hes. 13:20
Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut. Kun ihmisestä sanotaan hänen olevan 'sielukas', niin käsittääkseni hänen tarkoitetaan (riippuen asiayhteydestä) olevan 'luonnollinen, eloisa, ilmeikäs, herkkä, eläytyvä, vieläpä empaattinenkin myötäeläjä'.
Olen tuosta näkemyksestäsi samaa mieltä kanssasi.- Punnitsin
Yakov kirjoitti:
Kun ihmisestä sanotaan hänen olevan 'sielukas', niin käsittääkseni hänen tarkoitetaan (riippuen asiayhteydestä) olevan 'luonnollinen, eloisa, ilmeikäs, herkkä, eläytyvä, vieläpä empaattinenkin myötäeläjä'.
Olen tuosta näkemyksestäsi samaa mieltä kanssasi."'luonnollinen, eloisa, ilmeikäs, herkkä, eläytyvä, vieläpä empaattinenkin myötäeläjä'"
Hienoja sanoja löysit selventämään yhteistä näkemystämme. ihan oikein kirjoitti:
Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä....3. Moos. 17:11 mainitaan, on sielu veressä.
Sillä tarkoitetaan elämän henkeä, joka on veressä ja tekee ihmisen ruumiin eläväksi siinä olevan verenkierron kautta.
Mielestäni tästä jakeesta käy ilmi, että verta ei saa syödä siksi, että siinä on sielu eli elämän henki. Verta ei saa syödä sen jälkeenkään, kun elämän henki on siitä poistunut, koska sielu on ollut siinä ja siitä syystä se on omalla tavallaan 'pyhä'.
En hyväksy myöskään ihmisen polttohautausta, koska ihmisen ruumiissa on veri ja ihmisen ruumiskin on edelleen Luojansa kuva, koska J-la loi ihmisen omaksi kuvakseen. Tästä on selkeä varoittava esimerkki VT:ssa:
Aamos:
2:1 Näin sanoo Herra: Mooabin kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska se on POLTTANUT Edomin kuninkaan luut kalkiksi,
2. sentähden minä lähetän tulen Mooabia vastaan, ja se kuluttaa Kerijotin palatsit. Ja Mooab kuolee sodan melskeessä, sotahuudon ja pasunan pauhinassa.
3. Ja minä hävitän tuomarin sen keskeltä, ja kaikki sen päämiehet minä tapan yhdessä sen kanssa, sanoo Herra.
Siis sangen ankara rangaistus yhden kuninkaan 'polttohautauksesta'!- kerran kastettu
Punnitsin kirjoitti:
"'luonnollinen, eloisa, ilmeikäs, herkkä, eläytyvä, vieläpä empaattinenkin myötäeläjä'"
Hienoja sanoja löysit selventämään yhteistä näkemystämme.on ilmeisesti helppo saada ihmisiä uudelleen kastettavaksi - vai kuinka?
- Punnitsin
kerran kastettu kirjoitti:
on ilmeisesti helppo saada ihmisiä uudelleen kastettavaksi - vai kuinka?
Sovitaan sitten vaikka niin, jos kerran olet sitä mieltä.
Punnitsin kirjoitti:
Sovitaan sitten vaikka niin, jos kerran olet sitä mieltä.
Jatka vain tuolla linjalla, niin hyvää tulee!
- Pikakirjoittaja
Yakov kirjoitti:
...3. Moos. 17:11 mainitaan, on sielu veressä.
Sillä tarkoitetaan elämän henkeä, joka on veressä ja tekee ihmisen ruumiin eläväksi siinä olevan verenkierron kautta.
Mielestäni tästä jakeesta käy ilmi, että verta ei saa syödä siksi, että siinä on sielu eli elämän henki. Verta ei saa syödä sen jälkeenkään, kun elämän henki on siitä poistunut, koska sielu on ollut siinä ja siitä syystä se on omalla tavallaan 'pyhä'.
En hyväksy myöskään ihmisen polttohautausta, koska ihmisen ruumiissa on veri ja ihmisen ruumiskin on edelleen Luojansa kuva, koska J-la loi ihmisen omaksi kuvakseen. Tästä on selkeä varoittava esimerkki VT:ssa:
Aamos:
2:1 Näin sanoo Herra: Mooabin kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska se on POLTTANUT Edomin kuninkaan luut kalkiksi,
2. sentähden minä lähetän tulen Mooabia vastaan, ja se kuluttaa Kerijotin palatsit. Ja Mooab kuolee sodan melskeessä, sotahuudon ja pasunan pauhinassa.
3. Ja minä hävitän tuomarin sen keskeltä, ja kaikki sen päämiehet minä tapan yhdessä sen kanssa, sanoo Herra.
Siis sangen ankara rangaistus yhden kuninkaan 'polttohautauksesta'!Mitä ihmettä:
>>>>En hyväksy myöskään ihmisen polttohautausta, koska ihmisen ruumiissa on veri ja ihmisen ruumiskin on edelleen Luojansa kuva, koska J-la loi ihmisen omaksi kuvakseen. Tästä on selkeä varoittava esimerkki VT:ssa:>>>>
Yakovi mielestä ei saa polttaa ihmistä,koska veressä on elämän henki.Mutta kuolleessa ihmisessä tuota henkeä ei todellakaan enää ole!
>>Maasta sinä olet ja maaksi sinun pitää jälleen tuleman>>.Ei mitään väliä,miten maaksi tulee,hiljaa matojen syömänä,vai tuhkaksi polttaen.
Kun elämän henki pakenee,jää vain se tomumaja,mikä oli kahleena täällä!En >>ikuna>> voisi palvoa ruumistani niin,että olettaisin sen olevan >>Luojani kuva>> vielä kuoltuanikin!Äklöttää aivan tuo asenne.Kovin on lihallista uskoa.
Kyllä nyt on tullut >>hama>> Raamatun tulkinnassa,jos Aamosta luettaessa Herra hylkäsi polttamisen tähden!Siinähän oli vertaus,niin uskon.Jatkaahan Aamos näin:
>>Näin sanoo Herra:Juudan kolmen rikoksen,neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton.KOSKA ---HE OVAT HYLJÄNNEET HERRAN LAIN EIVÄTKÄ OLE PITÄNEET HEIDÄN KÄSKYJÄNSÄ---,VAAN HEIDÄN VALHEJUMALANSA,JOIDEN PERÄSSÄ JO HEIDÄN ISÄNSÄ KULKIVAT,OVAT HEIDÄT VIETELLEET,---SENTÄHDEN---MINÄ LÄHETÄN TULEN JUUDAA VASTAAN,JA SE KULUTTAA JERUSALEMIN PALATSIT.>>>> Aam.2:4,5
Herra suuttui jumalattomasta menosta,jota nämä harjoittivat. - hautaustapa
Pikakirjoittaja kirjoitti:
Mitä ihmettä:
>>>>En hyväksy myöskään ihmisen polttohautausta, koska ihmisen ruumiissa on veri ja ihmisen ruumiskin on edelleen Luojansa kuva, koska J-la loi ihmisen omaksi kuvakseen. Tästä on selkeä varoittava esimerkki VT:ssa:>>>>
Yakovi mielestä ei saa polttaa ihmistä,koska veressä on elämän henki.Mutta kuolleessa ihmisessä tuota henkeä ei todellakaan enää ole!
>>Maasta sinä olet ja maaksi sinun pitää jälleen tuleman>>.Ei mitään väliä,miten maaksi tulee,hiljaa matojen syömänä,vai tuhkaksi polttaen.
Kun elämän henki pakenee,jää vain se tomumaja,mikä oli kahleena täällä!En >>ikuna>> voisi palvoa ruumistani niin,että olettaisin sen olevan >>Luojani kuva>> vielä kuoltuanikin!Äklöttää aivan tuo asenne.Kovin on lihallista uskoa.
Kyllä nyt on tullut >>hama>> Raamatun tulkinnassa,jos Aamosta luettaessa Herra hylkäsi polttamisen tähden!Siinähän oli vertaus,niin uskon.Jatkaahan Aamos näin:
>>Näin sanoo Herra:Juudan kolmen rikoksen,neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton.KOSKA ---HE OVAT HYLJÄNNEET HERRAN LAIN EIVÄTKÄ OLE PITÄNEET HEIDÄN KÄSKYJÄNSÄ---,VAAN HEIDÄN VALHEJUMALANSA,JOIDEN PERÄSSÄ JO HEIDÄN ISÄNSÄ KULKIVAT,OVAT HEIDÄT VIETELLEET,---SENTÄHDEN---MINÄ LÄHETÄN TULEN JUUDAA VASTAAN,JA SE KULUTTAA JERUSALEMIN PALATSIT.>>>> Aam.2:4,5
Herra suuttui jumalattomasta menosta,jota nämä harjoittivat.Jeesusta ei haudattu polttamalla, eikä maahan tai veteen upottamalla, vaan nostamalla käsivarsilla ylöspäin uuteen kalliohautaan, jonne mahtui sisälle muitakin ihmisiä ja enkeleitä.
polttohautaus ei ole kristinuskoa; se tulee Intian uskonnoista - Pikakirjoittaja
hautaustapa kirjoitti:
Jeesusta ei haudattu polttamalla, eikä maahan tai veteen upottamalla, vaan nostamalla käsivarsilla ylöspäin uuteen kalliohautaan, jonne mahtui sisälle muitakin ihmisiä ja enkeleitä.
polttohautaus ei ole kristinuskoa; se tulee Intian uskonnoistaon tullut,kun ihmisiä poltetaan?Silloinhan,jos noin ajattelet,olisi >>oppien sekasotku>> vielä pahempi kuin nyt.
Ei meidän ole sureminen ruumiimme tähden sitten kun siitä on henki kaikonnut!Jumala antaa uuden,kirkkauden ruumiin, tilalle,kun Jeesus tulee.Samoin,vaikka olisimme elossa silloin vielä.
Sama se,miten entinen hajoaa.
>>Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen,silloin toteutuu se sana,joka on kirjoitettu:Kuolema on nielty,ja voitto saatu>>>>.
1.Kor.15:54
- siis justavällinen
ja yutustele yitsesi kanssa!
- josta sanotaan:
Missä Jallu luuraa?
- Kenties
pilailu mielessä Y-kovelalla? niinkö?
- Trubaduuri
Sieluun uskominen on kyllä hindulaisuutta. Eikä Luojalla, taivaallisella Isällä ole sielua, Hän on
Henki, joka voi antaa hengeä jopa mitalla. Mutta sielu kasvaa ja kehittyy, siis elinnesteemme, kehomme mukana. Ja kun kehomme kuolee, eli kun siitä tulee ruumis, hengetön, niin se maatuu ja lahoaa sekä hajoaa miljardeihin pienenpieniin osiin, maapallomme maaperään. Tomusta tomuun, sanotaan sanassa!
Raamattu on täynnänsä käännösvirheitä ja käsite harhoja sekä monista muista vanhoista uskonnoista ja kulttuureista otettuja yleiskäsitteitä!...maininnasta:
>>>Mutta kun otamme huomioon sen seikan, että Yeshua Hamashiach on Isä J-la, joka ilmestyi lihassa, niin siinä merkityksessä J-lassa on IHAN SAMASSA merkityksessä sielu kuin ihmisissäkin!
Isä ja Poika J-la ovat yksi ja sama J-la, joka on selkeästi ikuisesti elävä olento, jolla on Henki (siis Pyhä Henki), elämänvoima, tunteet, tahto, mielipide eri asioista jne.- Trubaduuri
Yakov kirjoitti:
...maininnasta:
>>>Mutta kun otamme huomioon sen seikan, että Yeshua Hamashiach on Isä J-la, joka ilmestyi lihassa, niin siinä merkityksessä J-lassa on IHAN SAMASSA merkityksessä sielu kuin ihmisissäkin!
Isä ja Poika J-la ovat yksi ja sama J-la, joka on selkeästi ikuisesti elävä olento, jolla on Henki (siis Pyhä Henki), elämänvoima, tunteet, tahto, mielipide eri asioista jne.Sana ilmestyi kun korvataan sanalla ilmentyi, niin päästään yksi askel lähemmäksi oikeaa totuutta. Jossa ei ole yhdessä kiinne olevaa Isää ja Poikaa vaan Poika joka ilmensi Isäänsä! Sielu, jonka jokainen elävä olento tarvitsee pysyäkseen elossa on sivuseikka. Luojan, taivaallisen Isän Henki tekee eläväksi ihmisen. Ja sen Hän "puhaltaa" aivan jokaiseen ihmiseen, antamalla ohessa uskon sekä rakkautensa! Isä ja Poika ovat siis vain yhtä yhdessä muodossa, mutteivat Henkenä
, persoonana, olentona, vaan oleellisena tekijänä ja vaikuttimena meille ihmisille. Eivätkä Heidän tarvitse toistensa Henkeä kadehtia, kuten meillä ihmisillä on tapana tehdä. Tosin, jos otetaan sanan jumala luonne siten kuten se on otettu satoja/tuhansia vuosia meitä ennen, niin toki He yhdessä johtaa/johtavat, johdattaa/johdattavat ja johdattelee/johdattelevat alinomaan meitä. Ovat siis yhdessä yksi Johtaja, Jumala, Ruhtinas, Päällikkö, Esimies. Jotenka vaan, laatusanojen
avulla ilmaistuna. Trubaduuri kirjoitti:
Sana ilmestyi kun korvataan sanalla ilmentyi, niin päästään yksi askel lähemmäksi oikeaa totuutta. Jossa ei ole yhdessä kiinne olevaa Isää ja Poikaa vaan Poika joka ilmensi Isäänsä! Sielu, jonka jokainen elävä olento tarvitsee pysyäkseen elossa on sivuseikka. Luojan, taivaallisen Isän Henki tekee eläväksi ihmisen. Ja sen Hän "puhaltaa" aivan jokaiseen ihmiseen, antamalla ohessa uskon sekä rakkautensa! Isä ja Poika ovat siis vain yhtä yhdessä muodossa, mutteivat Henkenä
, persoonana, olentona, vaan oleellisena tekijänä ja vaikuttimena meille ihmisille. Eivätkä Heidän tarvitse toistensa Henkeä kadehtia, kuten meillä ihmisillä on tapana tehdä. Tosin, jos otetaan sanan jumala luonne siten kuten se on otettu satoja/tuhansia vuosia meitä ennen, niin toki He yhdessä johtaa/johtavat, johdattaa/johdattavat ja johdattelee/johdattelevat alinomaan meitä. Ovat siis yhdessä yksi Johtaja, Jumala, Ruhtinas, Päällikkö, Esimies. Jotenka vaan, laatusanojen
avulla ilmaistuna....uskot myös J-lan Pojan, Yeshua HaMashiach'n, olevan J-la.
Me tiedämme J-lan Pojan ilmestyneen ihmisten valtakuntaan syntymällä ihmiseksi ja siten verhoutuneen lihan ja veren ruumiiseen, jolla oli sielu samalla tavalla kuin kenellä tahansa meistä.
Tiedämme Kirjoituksista, että tämä J-lan Poika koki, ei ainoastaan hengellistä, vaan myös ruumiillisen ylösnousemuksen, joten hänen sielunsa elää edelleen ja vieläpä ikuisesti!
Oletan, että olemme tästä asiasta samaa mieltä :o)- Trubaduuri
Yakov kirjoitti:
...uskot myös J-lan Pojan, Yeshua HaMashiach'n, olevan J-la.
Me tiedämme J-lan Pojan ilmestyneen ihmisten valtakuntaan syntymällä ihmiseksi ja siten verhoutuneen lihan ja veren ruumiiseen, jolla oli sielu samalla tavalla kuin kenellä tahansa meistä.
Tiedämme Kirjoituksista, että tämä J-lan Poika koki, ei ainoastaan hengellistä, vaan myös ruumiillisen ylösnousemuksen, joten hänen sielunsa elää edelleen ja vieläpä ikuisesti!
Oletan, että olemme tästä asiasta samaa mieltä :o)En usko hänen olevan jumala. Eikä hän ole jumala.
Hän on elävien ja kuolleiden esikoinen! Esikuva meille ihmisille. Ihmisen poika, sanotaan sanassa.
Ja Opettaja. Vapahtaja. Tienraivaaja. Pelastaja.
Ynnä kaikkea sitä jota hän oli täällä maan päällä ollessaan. Ja täällä ajallisuudessa hän on meille ensisijaisesti oikea ja hyvä Paimen. Jos hän olisi ollut jumala, niin maapallo ja ihmiskunta ei olisi tälläisessä jamassa jossa se nytkin on.
Sielun kiertokulkuun uskovat muunmuassa hindut!
Eikä suinkaan sellaiset kristityt, jotka ovat omaksuneet Kristuksen opetukset. Sillä ei hän opeta sielunpelastamisoppia tai jonkun sielun elävän ikuisesti. Ruumiit eivät nouse mihinkään. Se on romanttista haihattelua uskoa sellaiseen.
Uudelleentekeminen on yksi avainsana Luojamme, taivaallisen Isän loputtomassa sanavarastossa.
Hän kykenee hajoittamaan, ja rakentamaan kaiken sitten uudelleen. Trubaduuri kirjoitti:
En usko hänen olevan jumala. Eikä hän ole jumala.
Hän on elävien ja kuolleiden esikoinen! Esikuva meille ihmisille. Ihmisen poika, sanotaan sanassa.
Ja Opettaja. Vapahtaja. Tienraivaaja. Pelastaja.
Ynnä kaikkea sitä jota hän oli täällä maan päällä ollessaan. Ja täällä ajallisuudessa hän on meille ensisijaisesti oikea ja hyvä Paimen. Jos hän olisi ollut jumala, niin maapallo ja ihmiskunta ei olisi tälläisessä jamassa jossa se nytkin on.
Sielun kiertokulkuun uskovat muunmuassa hindut!
Eikä suinkaan sellaiset kristityt, jotka ovat omaksuneet Kristuksen opetukset. Sillä ei hän opeta sielunpelastamisoppia tai jonkun sielun elävän ikuisesti. Ruumiit eivät nouse mihinkään. Se on romanttista haihattelua uskoa sellaiseen.
Uudelleentekeminen on yksi avainsana Luojamme, taivaallisen Isän loputtomassa sanavarastossa.
Hän kykenee hajoittamaan, ja rakentamaan kaiken sitten uudelleen....evankeliumiin, et apostoli Paavalin kirjeisiin, et Hebrealaiskirjeeseen, etkä Ilmestyskirjaan?
Noissa Kirjoituksissa nimittäin opetetaan Yeshuan olevan J-la.
Sulla on aika ohut UT, johon uskot ;o)
Et ilmeisesti usko Vanhaan Testamenttiinkaan, koska siellä on useita kohtia, joissa viitataan selkeästi luvatun Messiaan olevan J-la.
Kai silti uskot Yeshuan olevan luvattu Messias?
- Mitäkö ajatuksia
Avauksesi herätti?Nooh, jos aivan rehellinen olen, ensimäisenä tuli mieleeni:"että kas,sananlaskuihin rakastunut kahdellatiellä mutkitteleva "tikapuumieshän"se taas siinä utelee toisilta me muodossa asioita, joista itse ei ole päässyt perille.Valmiina poistelemaan liiaksi kasvaneita "rönsyjä" viinitarhurista mallia ottaen muistamatta, että se kirves on laitettu koko puun juurelle malliin:"Nuhteettomasti vaeltavainen saa avun, mutta kahdella tiellä mutkittelija kerralla kaatuu." Nämä oli vain ajatuksia mitä pälkähti päähäni heti kohta. Mutta Raamattuhan mainitsee niistäkin ihmisistä jotain, jotka noita ajatusten mielitekoja noudattelee, eikä kovin mairittelevaan sävyyn.
Lisäksi muljahti tällaista typerää päähäni, että mies polohan on henkensä hädässä, mitä tekisi,ollakko vaiko ei olla.Varmaan hän yösydännä jo vastaileekin noihin aloitustensa tuottamiin vastauksiin ja hetken päästä poistelee niitä, kunnes taas palauttaa.Ja sitten päivisin, kun ei ole mahdollisuutta siihen salaa tekemiseen heittäytyy "humoristiseksi". Mene ja tiedä, oikean vastauksen tietää yksin hän ja Jumala.
Siksipä en vastaakkaan mitään tuohon kysymykseesi, etten saattaisi sinua, vaikka vain vahingossa, lisää hämmennyksiin.
Lähes julkaisukelvottomat ajatukseni voit poistaa, ja onkin ne vain sinulle malliksi mitä kaikkea sanat sanottuina/kirjoitettuina saattavat saada aikaan vakaantumattoman ihmisen mielessä....täydellistä anteeksisaamista ja ylen runsasta armon osallisuutta J-lan Pojassa, Yeshua Hamashiach'ssa, sillä sitä sinä kaikkein kipeimmin nyt tarvitset!
- että ajatuksetkin
Yakov kirjoitti:
...täydellistä anteeksisaamista ja ylen runsasta armon osallisuutta J-lan Pojassa, Yeshua Hamashiach'ssa, sillä sitä sinä kaikkein kipeimmin nyt tarvitset!
pitää saada kuuliaisiksi Jeesukselle, mutta kun ei voi.Siksi,jos ajatuksetkin ovat tuon kaltaisia, minkälaisia sanani sitten olisivatkaan jos toimisin ajatusteni mukaan sanoissa.
Kerran yksi veli antoi,ikäänkuin mittarin, tällaisen:Olet aivan paikallasi viisi minuuttia, ajattelin, että sehän on helppoa, mutta sitten hän lisäsi saat ainoastaan hengittää ja ajatella. Mieti ei edes nielaista, aivastaa, yskäistä,kutista, kuka siihen pystyy,mielestäni ei kukaan.Vertasiko hän mielestäsi asioitani oikein? että ajatuksetkin kirjoitti:
pitää saada kuuliaisiksi Jeesukselle, mutta kun ei voi.Siksi,jos ajatuksetkin ovat tuon kaltaisia, minkälaisia sanani sitten olisivatkaan jos toimisin ajatusteni mukaan sanoissa.
Kerran yksi veli antoi,ikäänkuin mittarin, tällaisen:Olet aivan paikallasi viisi minuuttia, ajattelin, että sehän on helppoa, mutta sitten hän lisäsi saat ainoastaan hengittää ja ajatella. Mieti ei edes nielaista, aivastaa, yskäistä,kutista, kuka siihen pystyy,mielestäni ei kukaan.Vertasiko hän mielestäsi asioitani oikein?...ja tietoisella tasolla Hänen silmiensä alla tutkailtavana oleminen on tervehdyttävää.
Sen voimme tehdä mielestäni parhaiten varaamalla reilusti aikaa Hänen sanojensa lukemiseen ja niiden mietiskelyyn samalla kuunnellen, mitä Hänellä on juuri minulle ja sinulle sanottavana.
Voimme mietiskellä Hänen samoja sanojaan useammankin kerran ja silloin alkaa jossain vaiheessa tapahtua sellaista, mistä Psalminkirjoittaja sanoi: Ps.119:130a
"Kun Sinun Sanasi avautuvat, niin ne valaisevat."
Silloin huomaamme J-lan Sanan olevan "elävä ja voimallinen" ja se alkaa vähitellen puhdistaa ajatusmaailmaamme ja auttaa meitä valitsemaan hyvän ja hylkäämään pahan elämämme eri tilanteissa. Kyseessä on hengellisen kasvun prosessi, johon meitä on kehoitettu jo Psalmissa 1:
1. Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
>>>2. vaan RAKASTAA HERRAN LAKIA JA TUTKISTELEE HÄNEN LAKIANSA PÄIVÄT JA YÖT!>2. vaan RAKASTAA YESHUAN OPETUKSIA JA TUTKISTELEE HÄNEN OPETUKSIAAN PÄIVÄT JA YÖT!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315007- 343456
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833204- 112297
- 281897
- 121828
- 1611793
- 1051310
- 1371127
- 141119