mulle määrättiin tuota lääkettä kipukynnystä nostamaan. mietin, että lihottaako se, kuten monet muut masislääkkeet...
Lihottaako Triptyl?
8
8921
Vastaukset
- ei ..lihota
olen käyttänyt n.6v. eikä ole lihottanut,niin kuin monet lääkkeet joita olen kokeillut,,minusta hyvä lääke,mutta me ollaan yksilöitä,minua lihotti cymbalta,mirtzapiini,lyrica,näitä on kokeiltu lisäksi triptylin kanssa,nyt käytössä citalopram, ja noritren.
- triptylin käyttäjä
Olen käyttänyt kipukynnyslääkkeenä jo vuosia eikä ole paino sen vuoksi noussut.
- lihotti
tribtyl ja lyricasta olin ihan sekaisin. Kipuun ei tehonnut kumpikaan.
Nyt onkin työ pudottaa ne kilot, mitä lääke toi, kun nivelet ei kestä yhtään ylipainoa.
- lpk
Triptyl on lääkärini mukaan hyvä vanha lääke ja olen kyllä samaa mieltä että se iltaisin otettuna ainakin minua auttoi, mutta, mutta. Kuinka ollakkaan muutaman päivän päästä aloin ihmetellä miten kamalasta syötättää varsinkin iltaisin. Tuntui ettei "pysty" olemaan syömättä eikä nälän tunne lähde vaikka miten söis. Kun jätin Triptylin pois syömiseni alkoi olla normaalia. Eli ei se välttämättä lihota jos on kova itsekuri ja pystyy vastustamaan ruuan himoa. Ainakin minulla toimi näin.
- Vaivainen
Kyllähän se siis on se oma käsi joka niitä hiilareita sinne suuaukkoon tunkee - ja se että Triptyl saa himoitsemaan nimenomaan hiilareita on todettu jo ammoisina aikoina.
Itse käytän satunnaisesti 25 - 50 mg/vrk. En ole lihonut, mutta välillä on tosiaan illalla hinkua syödä syödä ja syödä, mutta en syö. - lapamato koukussa
kaikki ruokahalua lisääviä,jotta silleen.Paino nousee pikku hiljaa ja lopulta liikapainoa on todella vaikea saada pois.Toisille tulee jopa 40 kilon painonnousu muutamassa vuodessa.Mikäs sitten masentaa?Lihavuus tottakai!!!!!!!
- Vaivainen
lapamato koukussa kirjoitti:
kaikki ruokahalua lisääviä,jotta silleen.Paino nousee pikku hiljaa ja lopulta liikapainoa on todella vaikea saada pois.Toisille tulee jopa 40 kilon painonnousu muutamassa vuodessa.Mikäs sitten masentaa?Lihavuus tottakai!!!!!!!
...silläkin on merkitystä millaista annosta syö. Triptyl on masennukseen vaikuttava lääke käsittääkseni vasta reippaasti yli 100 mg annoksissa.
Kipukynnyksen nostoon määrätyt määrät ovat yleensä sen verran pikkaraisia että sivuoireetkin jäävät sitä myöten vähäisemmiksi.
- Kipuileva
Kyllä 25mg annoksella tulee ruokahalua, mutta ei niin pahaa, että olisi pakko mennä jääkaapille. Vaatii jonkinverran itsehillintää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv302836- 1432696
- 1372227
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162153Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131910Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161781450Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311246Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951214Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891182Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381138