Hullut helsinkiläiset

,,;K

Jouduin valitettavasti käymään Helsingissä, tuossa Suomen järkiköyhien omassa paratiisissa.
Perustelen kannanottoani mm. rakentamisella.
Miksi ei ymmärretä, että suljetun paikan kammo saadaan ihmisille aikaiseksi rakentamalla seinä toiseen kiinni, kuten Kannelmäessä ja hehkutetussa Suutarlassa.
Toinen perusteeni on silminnäkijähavainto M-junasta lauantaina.
Olipa henkisesti ja fyysisesti sairaan näköistä porukkaa, umpimielisiä erittäin paljon.
Ymmärrän toki, ettei vika ole heidän vaan pääosin paskahallinnon, joka sinne ja koko maahan on pesiytynyt.

20

1220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkein

kaikki helsinkiläiset muuttaneet. Minäkin...

• jos oot kerran

ollu jossain Suutarlassa? Paljasjalkasena stadilaisena en tiedä missä sellanen paikka on?
      Ei sillä Helsingin kanssa kuitenkaan mitään tekoa ole. Sen Kannelmäen ohi mä oon menny joskus ja aika kaukana syadista on sekin. Sun junia kun ei oo tarvis käyttää nii mitää osaa sanoa, kysyn et mitä niil on tekoa stadin kanssa, paitsi et pöndet tulee niillä tänne?

• ---kuu---

12 min M-junalla ei oo mun mielestä hirveen kaukana stadista. Lähempänä ku Vuosaaret yms. Aika ihmeellistä että et oo sieläkään käyny jos koko elämäs oot Helsingissä asunu.

• kerran asun stadissa
        ---kuu--- kirjoitti:

12 min M-junalla ei oo mun mielestä hirveen kaukana stadista. Lähempänä ku Vuosaaret yms. Aika ihmeellistä että et oo sieläkään käyny jos koko elämäs oot Helsingissä asunu.

niin miks mä millään M-junalla ajelisin? Eikö se juna tuo landeja tänne, mitä syyttä mun olis ajella sellasel junalla minnekään?

• tai en oikeestaa
        kerran asun stadissa kirjoitti:

niin miks mä millään M-junalla ajelisin? Eikö se juna tuo landeja tänne, mitä syyttä mun olis ajella sellasel junalla minnekään?

Kuulosti varmaan hauskalta sun päässäs.

• hauskaltakaan kun
        tai en oikeestaa kirjoitti:

Kuulosti varmaan hauskalta sun päässäs.

ei ole mitään tietoa mistä paikasta on kyse?
        Oon käyny muissa kaupungeissa mutta stadin lähiöt on täysin tuntematonta aluetta mulle. Eikä se mikään kumma juttu sinänsä ole. Jos kerta stadissa asuu, niin koulu on siinä lähellä kaverit on niiltä kulmilta, miksi missään lähiöissä kävis? Mitä siellä olis miks sinne olis mitää asiaa? En minä tiedä mistää M-junista yhtään mitään. En mä metrollakaan ajele päästä päähään johonki Vuosaareen. Nimi lukee mutta siihen jää tieto siitäkin paikasta.

• mitä mä siellä
        hauskaltakaan kun kirjoitti:

Oon käyny muissa kaupungeissa mutta stadin lähiöt on täysin tuntematonta aluetta mulle. Eikä se mikään kumma juttu sinänsä ole. Jos kerta stadissa asuu, niin koulu on siinä lähellä kaverit on niiltä kulmilta, miksi missään lähiöissä kävis? Mitä siellä olis miks sinne olis mitää asiaa? En minä tiedä mistää M-junista yhtään mitään. En mä metrollakaan ajele päästä päähään johonki Vuosaareen. Nimi lukee mutta siihen jää tieto siitäkin paikasta.

Tai kaivopuistossa mitä mä siellä, tai ullanlinnassa.

Lähiöissä ei ole niin ahdasta kuin Helsingin niemessä ja on luontoakin, eikä mitään asfalttimaailmaa .

• oo paljasjalkainen stadilai...

perustelen väitteeni sillä, että JOKAINEN PALJASJALKAINEN STADILAINEN ON KUULLUT M-JUNASTA JA TIETÄÄ MISSÄ ON KANTSU. HYVIN TODENNÄKÖISESTI ON MYÖS JOSKUS KÄYNYT SIELLÄ. KUKAAN PALJASJALKAINEN STADILAINEN EI MYÖSKÄÄN TEE ASIASTA NUMEROA. SE JOKA ON, NIIN SE ON.

• ihan miten sä tykkäät
        oo paljasjalkainen stadilai... kirjoitti:

perustelen väitteeni sillä, että JOKAINEN PALJASJALKAINEN STADILAINEN ON KUULLUT M-JUNASTA JA TIETÄÄ MISSÄ ON KANTSU. HYVIN TODENNÄKÖISESTI ON MYÖS JOSKUS KÄYNYT SIELLÄ. KUKAAN PALJASJALKAINEN STADILAINEN EI MYÖSKÄÄN TEE ASIASTA NUMEROA. SE JOKA ON, NIIN SE ON.

ja olla omassa uskossas onnellinen. Mä nyt kuitenkin oon kolmannen polven paljasjalkanen stadilainen, pientä vähemmistöö siis edustan.

• polvi?
        ihan miten sä tykkäät kirjoitti:

ja olla omassa uskossas onnellinen. Mä nyt kuitenkin oon kolmannen polven paljasjalkanen stadilainen, pientä vähemmistöö siis edustan.

"Mä nyt kuitenkin oon kolmannen polven paljasjalkanen stadilainen"

ihan noin mielenkiinnosta, miten määrittelet kolmannen polven?

• kohmelore
        hauskaltakaan kun kirjoitti:

Provo...pakko olla. Hahah.

• Per.s

Paskahallinto on painostuksesta päättänyt poistaa Itäsalmi-nimisen kaupunginosan suomalaisen nimen. Jäljelle jää pelkkä ruotsalainen nimi.

• aika vaatimaton

Järkiköyhä on se, joka Kannelmäen ja Suutarlan (?? Missä se on?) perusteella päättelee jotain Helsingistä. Sama kuin jos kävisin käymäseltään Tammisalossa ja Jollaksessa ja tekisin siitä johtopäätöksen, että kaikki helsinkiläiset asuu pientaloissa meren rannalla.

• kjgkjh

On aika kattava otos, sen reitillä ovat Helsinki, Pasila, Ilmala, Huopalahti, Pohjois Haaga, Kannelmäki, ja Malminkartano. Noihin osuu koko kirjo Helsingin asukkaista niin mustista, valkoisiin kuin keltaisiinkin ja eipä juuri ole kehumista, sillä siellä sattuu ja tapahtuu sellaista, mitä missään muissa junissa ei näe, eikä oikein meinaa uskoa M-junassakaan näkevänsä, unissaan kyllä, vaan monestipa on joutunut hieraisemaan silmiään juuri tuossa M-junassa.

• 3-v m junassa kulkenut
        kjgkjh kirjoitti:

On aika kattava otos, sen reitillä ovat Helsinki, Pasila, Ilmala, Huopalahti, Pohjois Haaga, Kannelmäki, ja Malminkartano. Noihin osuu koko kirjo Helsingin asukkaista niin mustista, valkoisiin kuin keltaisiinkin ja eipä juuri ole kehumista, sillä siellä sattuu ja tapahtuu sellaista, mitä missään muissa junissa ei näe, eikä oikein meinaa uskoa M-junassakaan näkevänsä, unissaan kyllä, vaan monestipa on joutunut hieraisemaan silmiään juuri tuossa M-junassa.

M-juna ei poikkea muista lähiliikenteen junista mitenkään.

Metro on se vaarallisin peli Helsingissä, sen reitillä on mm. ruoholahti, kamppi, hki, hakaniemi, sörkkä, kulosaari, hertsikka, itä-keskus, puotila, rastila, mellunmäki, vuosaari, myllypuro.

Metrossa voi saada esim. kirveestä päähän.

• kjgkjh
        3-v m junassa kulkenut kirjoitti:

Metro on se vaarallisin peli Helsingissä, sen reitillä on mm. ruoholahti, kamppi, hki, hakaniemi, sörkkä, kulosaari, hertsikka, itä-keskus, puotila, rastila, mellunmäki, vuosaari, myllypuro.

Kokemusta löytyy, jo lähemmäs 8vuotta töissä noissa lähijunissa. M-juna on pahin johon kukaan ei haluaisi lähteä, sillä siellä sattuu ja tapahtuu, ehkä jossain viikonloppuyön T-junassa saattaa tapahtua yhtä paljon kuin arki-iltojen M-junassa, onneksi loppui muutama vuosi sitten M-junien arkiyöliikenne.

Ei ole kiva pelätä töissä ollessaan, pelkäätkö sinä hoitaa työtehtäviäsi kunnolla, eli vaikka osaat niin et uskalla. Uskaltaako kaupankassa pyytää rahaa asiakkailtaan ja jos pyytää niin aletaanko uhkailemaan/haukkumaan/syyttelemään ja jopa löymään/potkimaan, aseiden esittelykään ei ole mitenkään ihmeellistä (M-junien arkipäivää), Karkuunkaan ei ole mahdollista lähteä, apukin on yleensä kaukana puhelimen päässä.

• stadilainen
        kjgkjh kirjoitti:

M-junassa näkee kattavan otoksen M-junaa käyttävistä ihmisistä, ei mistään muusta...

• asian laita
        kjgkjh kirjoitti:

varsinkin huopis ja itä-pasila on mamuvaltaisia alueita. kantsuun niitä on työnnetty myös. en kulkis m-junalla, jos ei pakko ois. bussilla pääsee kanssa ja on turvallisempaa.

• kampissa, ruohiksessa, hagi...
        3-v m junassa kulkenut kirjoitti:

ennemmin välttäsin vuosaareen, itikseen ja rastilaan menemistä öiseen aikaan. välttäisin myös malmia ja etenkin myllypuroa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5193
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1595
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1460
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      70
      1409
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      336
      1339
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      49
      1328
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      76
      1272
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      4
      1055
    9. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      50
      948
    10. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      945
    Aihe