Wilfa kirkasvalolamppu näyttäisi olevan myytävänä hintaan 90€. Tuotteessa on LUX määrä 7000. Onkohan tuo laite luotettava? Sillä jos sitä vertaa vaikka Philipsin niin hinta on melkein tuplasti pienempi ja Luxeja on melkein kolme kertaa enemmän (Philips 2500Lux).
Miten kirkasvalo on yleensä vaikuttanut näin pimeinä aikoina?
Kirkasvalo
7
8664
Vastaukset
- nasir
Olen lukenut että kirkasvalolampun lux-määrä tulisi olla vähintään 10 000 jotta se vaikuttaisi.
Itse olen kokeillut kirkasvaloa työpaikalla: kun kirkasvalolamppu palaa koko päivän työpöydällä, on olo töistä lähtiessä tosi pirteä ja hyväntuulinen normaalin nuutuneisuuden ja väsymyksen sijaan.
Jossain suositellaan että tunti aamuisin olisi hyvä... en oikein usko että näin lyhyt aika mitään vaikuttaisi, ja kuka istuu paikallaan tunnin joka aamu???? Pitäisi sitten herätä tuntia aikaisemmin, koska ei siinä perheellisen aamutohinassa todellakaan kerkiä lampun edessä istuskella. Tuo työpöytäkäyttö sen sijaan oli tosi virkistävää.- Muutenkin
Itse en havainnut kaamosoireita Vantaalla asuessani, mutta täällä
napapiirillä oireet ovat totista totta. Lamput ovat mielestäni aika surkeita
yleensäkin verrattuna aurinkoon. Etelä-Suomessa tämä jouluajankin
päivänvalo pesee kyllä reilusti nuo lamput, jos sen nauttimiseen on
vain mahdollisuutta.
Hieman turhana pidän koko tuotetta ja oma varasuunnitelma on
käväistä viikon valohoidossa jossain Välimeren maassa.
Yksilöllistä kaikki tietysti on. Alla eräs artikkeli, jossa puhutaan valohoidosta.
http://www.reumaliitto.fi/artikkelit42000.htm
- Juska
itse otan kirkasvalohoitoa (omalla lampullani) aamuisin muutaman kerran viikossa noin 10 - 15 minuuttia ja pirteänä pysyn! Elikä mitään tuntikausien valohoitoa ei tosiaankaan tarvita niinkuin joku täällä väitti!
- ostamassa
Missä on tommonen Wilfan lamppu myynnissä?
Liike / ketju tms vinkki. Mielellään pääkaupunkiseudulta.- Ikaros
Luximäärä, kuten säteily yleensäkin riippuu
katsojan etäisyydestä.
Philipsin 75 wattisen lampun takana on ohje.
20 cm....10000 luxia ....½ tuntia
40 cm.....5000 luxia ....1 tunti
60 cm 2500 luxia ....2 tuntia
Muistikuvieni mukaan auringonvalon luximäärä
on jossain sadoissatuhansissa eli ei lähellekään
nämä valot siihen yllä. (sen huomaa kun sytyttää
kirkasvalon aurinkoisena päivänä)
Eli mitä lähempänä lamppua, sitä parempi.
Itse olen käyttänyt lukulamppuna kirkasvaloa
vaikka hankala sille on aina tila raivata. - Hightower
Ikaros kirjoitti:
Luximäärä, kuten säteily yleensäkin riippuu
katsojan etäisyydestä.
Philipsin 75 wattisen lampun takana on ohje.
20 cm....10000 luxia ....½ tuntia
40 cm.....5000 luxia ....1 tunti
60 cm 2500 luxia ....2 tuntia
Muistikuvieni mukaan auringonvalon luximäärä
on jossain sadoissatuhansissa eli ei lähellekään
nämä valot siihen yllä. (sen huomaa kun sytyttää
kirkasvalon aurinkoisena päivänä)
Eli mitä lähempänä lamppua, sitä parempi.
Itse olen käyttänyt lukulamppuna kirkasvaloa
vaikka hankala sille on aina tila raivata.Luonnonvalojen luximääriä:
auringonpaiste lumisella lakeudella 80'000-150'000lx
kesällä aurinkoisena päivänä 50'000-100'000lx
kesällä pilvisenä päivänä n. 10'000lx
talvella pilvisenä päivänä 20-1000lx
Valaistus luokassa/toimistossa (riittävästi loisteputkia): 500lx
Normaali kodin valaistus 40-60w lampulla: 50-100lx
Nykyisissä kirkasvalolampuissa, ainakin näissä pro-tason terveystuotteiksi sertifioiduissa (Innojok, Valotaina jne.) on yleensä 2500lx valoteho ja hoitoetäisyys (suositeltu lampun ja kasvojen välimatka) on 30-105cm mallista riippuen. Hoitoaika kerralla on minimi 20-60min (mielellään aamuisin) mutta nykyisiä kirkasvalolamppuja voi käyttää esim. koko päivän valona työpöydällä ilman mitään "yliannoksen" oireita, kiitos kunnollisten himmentimien ja UV-suotimien.
- mari-kaisa
missä
Missä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741