Hei, mitenhän saan toimimaan. 230 V laite tuntuu olevan...eli tämän pitäisi ilmeisesti puhaltaa lämpöä putkistoja pitkin kaasulla toimivasta trumatekista. Seinällä on kyllä kytkin jossa A 1 ja 0, mitään ei kuitenkaan tapahdu, onkohan jossain vielä kytkin? Sähkövirta vaunuun tulee.
Truma Vent
veikkan
82856
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
Vastaukset 8
Vanhimmat
lähteekö puhallin pyöriin.yks vika voi olla maajohto poikki auton alla.lämmittinen alapuolella
joten pitää tutkia
puhaltimet näyttävät ainakin 2006 vuoden esitteen perusteella olevan 12V värkkejä.
Kahta tyyppiä löytyy G01-98 ja G01-99 toisen ohjaus on omalla paneelilla ja toisen lämmittimen paneelista. Tehot ilmoitetaan 4 - 13W.
tutkia tuleeko virtaa moottorille saakka. Nuo saksan ns. harmaatuonnithan on usein 230 voltin järjestelmillä, myöskin Trumavent on 230 V, ja niiden korjaus kyllä kannattaa jättää sähköasennusoikeudet omaavan korjaajan tehtäväksi.
Nämä verkkovirrasta riipuvaiset leirintäaluekäyttöön tarkoitetut "saksan" vaunuthan on tuonut maahan, yleensä vielä myyntiä varten, joko yksityinen henkilö tai sitten välitysfirma, joille kaikkein tärkein kriteeri on ollut halpa hankintahinta.
tutkin ja jonka olen ladannut 2006 ei ollut mainintaa 230Vac Truma vent puhaltimesta. Myös Truman jatkopuhallin oli vain 12Vdc mallina.
Uskoisin 230Vac mallilla olevan jonkun muun nimen kuin tuolla 12Vdc vehkeellä.
Jos se todella on 230Vac mallia niin todella suosittelen korjausta ammattilaisen toimesta.
Suomessa on paljon kysyntää, mutta on siihen kuitenkin saatavana käyttöohjeet suomeksikin. Malli TN-230V.
http://www.caravantukku.fi/webkatalog/kayttoohjeet/TEB TN.pdf
on tässäkin 12Vdc laite mutta sille on jännitelähde jolla 230Vac muutetaan 12Vdc jännitteeksi. Puhallin eli Truma Vent ei ole 230Vac toiminen tässäkään tapauksessa ja on kytkettävissä tuon teholähteen 230/12V ohi suoraan akun perään ohjausyksikkönsä kautta. Lienee kuitenkin pienjännitteisenäkin homma johon ei kannata alkaa jos ohmin laki ei ole kovin tuttu.
kiitos vastauksista, vaunu on tosiaan vuodelta -89 ja uskoisin että tuo puhallinkin sitä ikää. Mutta täytyy sen sähkömiehen varmasti sit antaa testata.