Kulmahammas(juurihoidettu)lohkesi. Mitä vaihtoehtoja on implanteille ? ja miten tällaiset tapaukset yleensä hoidetaan julkisella puolella kun he eivät käsittääkseni ainakaan implantteja laita ? Ei nyt huvittaisi paria tonnia maksaa asian takia mutta toisaalta ei tuo kolokaan kivalta näytä.
Uusi hammas lohjenneen tilalle
7
1737
Vastaukset
- Hoitoa...
Kunnallisella...se,että puuttuu yksi hammas on voi,voi. Aina voi mennä yksityiselle ja maksaa sen 2t-3t€ implantista.
- sdv s
hammaslääkäriin, tekevät sulle uuden hampaan. Kustantaa ehkä -100€. Aikaa alle tunti, implanttihöpinät voit unohtaa.
- Yks vaan
Kuinka se on lohjennut? Jos juuri on tallella, voi siihen tehdä kruunun. Vai onko lohkeama niin pieni, että sen voi korjata paikka-aineella? Jos edellämainittuja ei voi tehdä, on mahdollista tehdä silta, jos viereiset hampaat ovat vahvat. Jos sekään ei käy, niin sitten implantti.
- kokemus!
Eilen aamulla ihan pehmeää leipää syödessä hammas vihlaisi pari kertaa purtaessa ja kolmannella puraisulla tipahtikin koko kruunu pois, vain pelkkä juuri jäi jäljelle. Toisella puolella vastaavasta hampaasta lohkesi kruunusta vain osa ja se korjattiin paikka-aineella (kruunu jäi selvästi vajaakokoiseksi). Tänä aamuna päivystykseen ja hammaslääkäri ehdotti ensin nastahammasta. Koska minulla on hampaita murentunut nyt vauhdilla, yläleuassa ei ole enää kovin paljon hampaita ja jo edellisellä hammaslääkärikäynnillä ehdotti osaproteesia. Siispä nytkin totesin lääkärille että ei kannata rakennella nastahammasta, otetaan juurikin pois. Mutta siinäpä olikin todella iso työ. Koska hammas oli katkennut ikenen pintaa pitkin, juurta jouduttiin kaivamaan esiin. Sen poisto oli todella vaikeaa kun oli tiukasti kiinni leukaluussa ja vain mureni käsiin. Loput jouduttiin kaivelemaan poraa apuna käyttäen. Lääkäri teki tunnin töitä ennen kuin sai hampaan kokonaan pois. Koska ientä jouduttiin leikkaamaan auki, laitettiin vielä tikki.
- lohkeama
Hampaasta jäljellä vain ehkä noin 1/4 toisessa reunassa sellainen "piikki". Ja juurihoidettu hammas eli ei elävää juurta.
Siltaa mietin itsekin mutta jotenkin hirvittää ajatus että viereiset hampaat hiottaisiin sellaisiksi tapeiksi ja sitten jos koko silta pettää niin tuleekin tarve kolmelle implantille... - Immur
kokemus! kirjoitti:
Eilen aamulla ihan pehmeää leipää syödessä hammas vihlaisi pari kertaa purtaessa ja kolmannella puraisulla tipahtikin koko kruunu pois, vain pelkkä juuri jäi jäljelle. Toisella puolella vastaavasta hampaasta lohkesi kruunusta vain osa ja se korjattiin paikka-aineella (kruunu jäi selvästi vajaakokoiseksi). Tänä aamuna päivystykseen ja hammaslääkäri ehdotti ensin nastahammasta. Koska minulla on hampaita murentunut nyt vauhdilla, yläleuassa ei ole enää kovin paljon hampaita ja jo edellisellä hammaslääkärikäynnillä ehdotti osaproteesia. Siispä nytkin totesin lääkärille että ei kannata rakennella nastahammasta, otetaan juurikin pois. Mutta siinäpä olikin todella iso työ. Koska hammas oli katkennut ikenen pintaa pitkin, juurta jouduttiin kaivamaan esiin. Sen poisto oli todella vaikeaa kun oli tiukasti kiinni leukaluussa ja vain mureni käsiin. Loput jouduttiin kaivelemaan poraa apuna käyttäen. Lääkäri teki tunnin töitä ennen kuin sai hampaan kokonaan pois. Koska ientä jouduttiin leikkaamaan auki, laitettiin vielä tikki.
Minulle tehtiin ihan sama toimenpide viime vkolla. Nyt koko suu tai se puoli josta hammas otettiin on todella kipeä. Syön kipulääkettä jatkuvasti, nyt jo hieman vahvempaa. Voiko tälläinen kipu olla normaalia? Minulla porattiin sitä juurta pois, ajattelin josko se aiheuttanee jotain hermosärkyä tai vastaavaa. Tikkien poisto on torstaina täytynee siihen asti pärjätä. Mutta hermot on kireällä ja hauskinta(?) tässä on että olen pystynyt syömään tietysti vain toisella puolella ja nyt senkin puolen hammas alkoi tänään vihlomaan. Että taitaa tulla laihdutuskuuri tässä samalla...
- kaiken kokenut
lohkeama kirjoitti:
Hampaasta jäljellä vain ehkä noin 1/4 toisessa reunassa sellainen "piikki". Ja juurihoidettu hammas eli ei elävää juurta.
Siltaa mietin itsekin mutta jotenkin hirvittää ajatus että viereiset hampaat hiottaisiin sellaisiksi tapeiksi ja sitten jos koko silta pettää niin tuleekin tarve kolmelle implantille...implantti ehdottomasti. Tälläisissä asioissa ei kannata säästellä, ajan kanssa tulee
sitten kallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746