Kasari ja ysärinostalgiaa

Portti muistoihin

Kun eli nuoruuttaan 80-90 luvulla, on mukava katsoa Metsoloiden uusintaa.
Siellä vilahtaa tuon ajan trendejä ja tunnelmaa,
joka ei enää palaa.
Nauraakin saa, mm.tuon ajan muodille.
Edellisessä jaksossa huvitti naisten jakku ja takkimuoti.
Eevalla ja Liisalla melkoiset voimamiestakit.
Ylisuuret ja hartiat kuin voimamiehillä.
Ihanaa kuulla myös tuon ajan musiikkia, kuten tuo
Eevan ja Stigin biisi laivalla.
Aika kultaa paljon muistoja, mutta moni joka tuolloin eli nuoruuttaan.
On sitä mieltä, että se oli parempaa aikaa kuin nykyinen.
Eikä vain siksi, että oli nuori.

3

1159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiititityy

Olen samaa mieltä, vaikka olinkin noihin Metsoloiden kuvaamiin aikoihin vasta kymmenen vuoden korvilla.
      Tuossa ajassa vaan oli vielä jotain aitoa. Paljon siitä muistan itsekin ja Metsolat täydentää muistikuviani. Miksi kaiken pitää kehittyä ja muuttua, suunnasta viis!

• makeasti

Eiköhän jokaisella vuosikymmenellä ole vaatemuodissa omia oikkunsa, joille nauretaan jälkeenpäin.

Laivalla soitettu Eric Claptonin Wonderful tonight ei muuten ole tuon kuvausajan musiikkia, vaan vanhempaa, jo 1970-luvulta (1977). Yksi seitkytluvun klassikoista, jota soitetaan vieläkin sikäli kuin nykyään voi enää kunnolla tanssia missään.

Musiikillakin on omat vaihtuvat trendinsä, mutta sellaisen käsityksen olen saanut, että 1960- ja 1970-lukujen musiikki oli sen laatuista, ettei sille juurikaan naureskella, vaan on arvostettua nuoremmissakin ikäpolvissa. Siltä ajalta jää useampi kappale elämään kuin myöhemmiltä vuosikymmeniltä kauas eteenkinpäin.

• et oo ainoo

Kyllä varmasti on ollut hienoa lasketella "Urjanrinteillä" kun Abba soi taustalla. Ylipäätään parhaimpia suomalaisia sarjoja ikinä. Budjettikaan ei varmasti ole päätä huimannut (vrt. muita projekteja).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2785
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2012
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1747
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1658
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1370
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      945
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe