Yasminelle

Evrasta vaihtanut

Heippa!

Olen vuosia käyttänyt Evra ehkäisylaastaria ja nyt päänsärkyä ym tullut, joten ehkäisy vaihdettiin Yasminelleen sen matalan hormoonipitoisuuden vuoksi.

Eri keskustelu palstoilla tuntuu olevan vain negatiivisia kokemuksia Yasminellesta (vain muutaman olen huomannut kehuneen)... Olisiko teillä mitään positiivista siitä?

Yleisestikin olisi kiva kuulla kokemuksia,miksi merkkiä/menetelmää olette vaihtaneet? :)

18

8463

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marenki

Itse käytin reilu puoli vuotta Yasminellea, mutta se aiheutti minulle parin kuukauden kestävää päänsärkyä, sekä menkat tuli ihan miten sattui.

Vaihdoin renkaaseen, ja olen kokenut sen paaaaljon pillereitä parempana! Ei tarvitse joka päivä muistaa ottaa, ja ehkäisy toimii paikallisena, joten haittapuoliakaan ei ole niin paljoa, enkä niitä ole huomannutkaan :)

• ......

On pelkkää hyvää sanottavaa Yasminellesta. Pari vuotta oon käyttänyt eikä mitään ongelmia ole ollut. Paino tais nousta pari kiloa, mutta se tasoittui aika nopeasti. Välivuotoakaan ei ole tähän päivään asti ollut.

• kauhusta kankeana

EI vaan menkkoja kuulu nyt ku on se tauko menossa. Vaihoin melianesta Yasmineen ja pelottaa nyt ku ei näy menkkoja. Ois pitäny viimestää jo keskiviikkona alkaa. Alko aina melianella. Pelottaa iha sikana. Eikö nuo pirut vaikuta minuun vai mikä siinä on? Alkaa oleen raivokäyrä katosa ku oon ravannu vessassa ja oottanu et joko ois alkanu. Soittelen heti ensviikolla kyllä tk.hon ja pyydän jotai eri merkkiä jos ei ala tuleen. Sunnuntaina pitäs alottaa jo uus liuska. Paskat pillerit tais olla. En suosittele kyllä. Olen yrittäny ehtiä tietoa et miten on muilla käyny menkkojen kans. En oo kunnollista tietoo löytäny. Oon nuo yasminit ottanu säännöllisesti ja ei oo yksikää pilleri unohtunu. Inhottaa tämmöinen :(

• Nimetön

Itse olen käyttänyt kyseistä merkkiä vain reilun puolen vuoden ajan mutta olen huomannut erään sivuvaikutuksen. Olen nykyään kamalan kiukkuinen ja mustasukkaisuudella ei ole mitään rajaa. Olenkin ajatellut vaihtavani merkkiä seuraavalla gynekäynnillä. Tosin sinullehan nämä pillerit voivat aivan sopiakkin :)

• Vieno Vainoharha (40v.)

syön ensimmäistä liuskaa yasminea, ja olen huomannut tuon mustasukkaisuuden..!! sekä kiukkuisuuden. tuo mustasukkaisuus alkoi muutama päivä pillereiden aloituksen jälkeen, yleensä en juurikaan mustis ole. mutta tämä on ihan järkyttävää. mietin päivät pitkät, pitäisikö minun lopettaa suhde koska sillä kuitenkin on jotain muita virityksiä (kaikki "merkit" viittaavat siihen).. ennen en olisi tuollaisia miettinyt! jotenkin muuttunut itselleen vieraaksi henkilöksi, ihan kuin joku muu olisi "puikoissa".. :(

onko muilla samankaltaisia kokemuksia?? oletteko löytäneet sopivampaa ehkäisyä?

• -tyytyväinen-

Itse olen käyttänyt Yasminellea noin puoli vuotta ilman ongelmia. Tuntuu pikemminkin siltä, että pillerit ovat vaikuttaneet minuun vain positiivisesti.

Yleensä ne, joilla on asioista hyviä kokemuksia, ovat hiljaa ja ne joilla on jotain valitettavaa tulevat hakemaan neuvoja ongelmiinsa ja kysymään onko muilla samoja vaivoja.

• puffffffffffff

Mulla ei oo ainakaan mitään muuta kun positiivisia kokemuksia yasminelleista. Ennen käytin Harmonetteja, olin niihin tyytyväinen, mutta lääkäri halus vaihtaa. Sain Mercilonit tilalle. Merciloneja söin 2 liuskaa jonka jälkeen totesin että ei ehkä oo ihan sopivat kun oksentelin koko aika, lihoin ja turposin, sekä olin ihan helvetin kiukkunen. Sitten sain Yasminellet joita oon nyt 4kk syöny. Hyvä olo niin henkisesti kuin fyysisestikin :) Mieskin tykkää, oon kuulemma ilosempi ja reilusti vähemmän herkempi nykyään (eli en siis ala itkemään aivan mitätömistä asioista ja en suutu niin helposti). Eli ei ne Harmonetitkaan sitten niin hyvät ollu.
        Ainoo ärsyttävä puoli Yasminelleissa on se, et ne on niin pirun kalliita.

• neitonen*
        puffffffffffff kirjoitti:

Mulla ei oo ainakaan mitään muuta kun positiivisia kokemuksia yasminelleista. Ennen käytin Harmonetteja, olin niihin tyytyväinen, mutta lääkäri halus vaihtaa. Sain Mercilonit tilalle. Merciloneja söin 2 liuskaa jonka jälkeen totesin että ei ehkä oo ihan sopivat kun oksentelin koko aika, lihoin ja turposin, sekä olin ihan helvetin kiukkunen. Sitten sain Yasminellet joita oon nyt 4kk syöny. Hyvä olo niin henkisesti kuin fyysisestikin :) Mieskin tykkää, oon kuulemma ilosempi ja reilusti vähemmän herkempi nykyään (eli en siis ala itkemään aivan mitätömistä asioista ja en suutu niin helposti). Eli ei ne Harmonetitkaan sitten niin hyvät ollu.
        Ainoo ärsyttävä puoli Yasminelleissa on se, et ne on niin pirun kalliita.

Ei ole mitään valittamista... ennen taukoviikkoa pari kolme päivää päänsärkyä ei muuta.
        Menkat tulee melkein tunnilleen samaan aikaan joka taukoviikko. Mutta ovat tosi niukat mikä on ihanaa ja kaikki kuukautiskivut on jääneet pois ja naama on hyvänä, ennen oli finnejä.
        Mielialan vaihteluja en ole huomannut.
        Ainut miikka on kallis hinta, mutta maksamme poikaystävän kanssa ne puokkiin. Kalliimmaksi kuitenkin tulisi pelkät kortsut.

• Ya

Moi

Mä olen nyt vuoden käyttänyt Yasminellea. En ollut käyttänyt pillereitä pitkään aikaan, joten en osaa verrata toisiin merkkeihin. Itse huomaan huimia mielialan vaihteluita, itkettää ja kaikki menee pieleen. Mietin olenko oikeassa parisuhteessa, ja välillä oma parisuhde tuntuu taivaalliselta. Mutta tämä haittavaikutus on luultavasti kaikissa pillereissä, joten en tiedä sitten mikä olisi parempi.

Hinta on kyl tosi kova!

• Yasminelle

Samanlainen kokemus kuin Ya:lla, söin ensin vuoden Yasmineita ja vaihdoin kevättalvella Yasminelleihin, ja tosiaan itku on herkässä. Muutenkin liikutun kyllä herkästi, mutta nyt tuntuu että silmät kostuvat ihan pienestäkin, ja samaten mielialat vaihtelevat: välillä koko maailma vihaa minua. Toisaalta välillä on ihan ok olokin. Olenkin miettinyt onko tuo paha mieli yhteydessä väsymykseen, usein itkuherkkyys on silloin suurimmillaan.

Ovat tähän mennessä kyllä asiansa hoitaneet, ja tyhjennysvuoto tullut yhtä lukuunottamatta joka kerta. (poisjäänyt vuoto johtui todennäköisesti kokeilusta syödä kaksi laattaa putkeen ensimmäistä kertaa, raskaana en ollut)

Olen miettinyt vaihtoa, mutten toisaalta tiedä onko sellaista pilleriä, josta ei mitään sivuoireita tulisi? Lisäksi olen lukenut useammasta tapauksesta, jossa Mercilon on pettänyt. Kaikilla merkeillä noita varmaan tapahtuu, mutta jospa Yasminelle oli luotettavimmasta päästä:)

• ..olen

Käyttänyt Yasminelleja kohta n.2vuotta ja mulla niistä on vaan hyvää sanottavaa, kuukautiskipuja ei melkein ollenkaan ole ja jos on niin vähän pistää mahanpohjaan, mutta ei edes tarvitse ottaa särkylääkettä ja kuukautiset ovat nyt todella säännölliset, eikä ole mitään "tiputteluvuotoja", eikä mulla ole mitään päänsärkyjä tms..
      En kyllä ole ikinä syönyt minkään muun merkkisiä. Painokaan ei noussut, mutta olen todennut itselläni myös tämän kiukkuisuuden, tiuskimisen ja mustasukkaisuuden, olen kyllä luonnostaankin omistushaluinen ihminen, ettei varmaan kovin johdu noista pillereistä.

• kljkn

oon ite käyttäny puolisen vuotta noita, ja aluksi oli huonotuulisuutta, päänsärkyä mutta nytten ne on jo helpottunut. Alussa oli pari viikkoa tiputtelua.

• Dolby

Hei!
      Itse olen käyttänyt yasminelle nimisiä pillereitä jo kohta 3v ja olen ollut hyvin tyytyväinen, sillä mul ei ole tullut mitään sivuvaikutusia. En ole lihonnut, ei ole ruokahalu lissääntynyt, kuukautiset säännölliset, ei pään särkyä ja kuukautiskivut vähentyneet.

Joskus halusin kokeilla jotain halvempia pillereitä ja sain merciloneja ja ne ei kyllä mulle sopinut ollenkaan. Olin kokoajan masentunut, itketti jatkuvasti, raivosin ja itseluottamus oli nollalukemissa. Lopetin ensimmäisen levyn aikana.

Toivottavasti sopivat sulle myös! :)

• mitähelvettiä!!!

Itselleni on tullut 7 kg lisää painoa! Ärtyisyys ja ihmeelliset kiukkukohtaukset aivan yhtäkkiä. Mustasukkaisuus. Rinnat on kyllä kasvanu :o Se siinä onkin ainut plussa.
        Eniten harmittaa tuo painonnousu.. Muutenkin inhoan painoani, ja sitte vielä nousee joidenki pillereiden takia noin paljon.
        Ja kaikki tämä, vain muutamassa kuukaudessa?!

• Suht tyytyväinen

Olen käyttänyt yasminelle pillereitä pian 1 vuoden ajan ja ensimmäiset 6 kk meni ongelmitta, mutta nyt jälkeen päin olen huomannut mustasukkaisuuden lisääntyneen ja kun liuska loppuu ja kuukautisten pitäisi alkaa olen kohtuu kiukkuisella päällä, mutta sekin vaihtelee.
      Hyviä puolia on, että kertaakaan ei ole tullut välivuotoja ja on toiminut hyvin myös ehkäisyn puolesta. Yasminelle pillerit eivät ole myöskään aiheuttaneet mitään lisäkiloja.

• Blennie

Itse olen käyytänyt Yasminellejä yli puoli vuota ja olen ollut oikein tyytyväinen. En ollut käyttänyt aiemmin muita pillereitä, joten aluksi vähän jänskätti kuinka kroppa sopeutuu ja miten pillerit alkaa toimia. Turhaan kuitenkin jänskäilin, kaikki meni tosi helposti ja kirjaimellisesti kivuttomasti :D Aiemmin mulla oli aina enemmän tai vähemmän kivuliaat menkat, nyt niitä hädin tuskin huomaa. Vuotokin väheni reilusti Yasminelle myötä. Mulla Yasminelle ei ole todellakaan ruokahalua lisännyt, ihan normaalina pysynyt. Mielialat tietty välillä heittelee ja joskus on mustasukkaisuutta ja ärtyisyyttä. Mutta kuten aiemmin monet ovat sanoneet, kaipa kaikki pillerit aiheuttaa sellaista. Ekan liuskan aikana olin tosi ärtyisä, poikaystäväkin huomasi eron ja sanoi etten ole oma itseni, mutta ärtyisyys meni kuitenkin nopesti ohi. Kaikillahan Yasminelle ei matalan hormonipitoisuutensa vuoksi pidä vuotoa poissa, joten on selvää etteivät ne sovi kaikille. Jokainen on kuitenkin erilainen. Itse ajattelen, että mitä vähemmän hormoneja, sen parempi. Että älä muiden negatiivisista kokemuksista lannistu, kokeile niin tiedät, käyvätkö ne Sinun kropallesi! Tsemppiä jatkoon! :)

• paris123
        Blennie kirjoitti:

Itse olen käyytänyt Yasminellejä yli puoli vuota ja olen ollut oikein tyytyväinen. En ollut käyttänyt aiemmin muita pillereitä, joten aluksi vähän jänskätti kuinka kroppa sopeutuu ja miten pillerit alkaa toimia. Turhaan kuitenkin jänskäilin, kaikki meni tosi helposti ja kirjaimellisesti kivuttomasti :D Aiemmin mulla oli aina enemmän tai vähemmän kivuliaat menkat, nyt niitä hädin tuskin huomaa. Vuotokin väheni reilusti Yasminelle myötä. Mulla Yasminelle ei ole todellakaan ruokahalua lisännyt, ihan normaalina pysynyt. Mielialat tietty välillä heittelee ja joskus on mustasukkaisuutta ja ärtyisyyttä. Mutta kuten aiemmin monet ovat sanoneet, kaipa kaikki pillerit aiheuttaa sellaista. Ekan liuskan aikana olin tosi ärtyisä, poikaystäväkin huomasi eron ja sanoi etten ole oma itseni, mutta ärtyisyys meni kuitenkin nopesti ohi. Kaikillahan Yasminelle ei matalan hormonipitoisuutensa vuoksi pidä vuotoa poissa, joten on selvää etteivät ne sovi kaikille. Jokainen on kuitenkin erilainen. Itse ajattelen, että mitä vähemmän hormoneja, sen parempi. Että älä muiden negatiivisista kokemuksista lannistu, kokeile niin tiedät, käyvätkö ne Sinun kropallesi! Tsemppiä jatkoon! :)

Itse siirryin jokin aika sitten yasmineista (joita olin käyttänyt muutaman vuoden) yasminelleen. Toimivat yhtä hyvin kuin yasmin ilman ongelmia, kunnes sain laskimotukoksen jalkaani. En tiedä olivatko e-pillerit tähän syypäitä, mutta vaihdan nyt varmuuden vuoksi minipillereihin. Saa nähdä miten ne alkakavat toimimaan, kun netistä voi lähinnä vain lukea kauheista haittavaikutuksista.

• suosittelen:)

Itse olen käyttänyt yasminellea parin vuoden ajan, ja ei ole kuin hyvää sanottavaa. En ollut ennen käyttänyt e-pillereitä, eikä ole tullut mieleenikään ruveta vaihtamaan.

Ennen pillereitä mulla oli järkyttävät kuukautiskivut, meni vuodon alettua päivä vuoteessa joka paikka kipeänä(varsinkin nivelet ja alavatsa), vatsa sekaisin ja oli voimat pois niin, ettei meinannut vessaan asti jaksaa. Särkylääkkeillä tietysti pärjäsi, mutta noilla pillereillä kivut hävisi kokonaan, eikä ole tarvinnut särkylääkkeitä enää syödä menkkojen takia.

Mitään mielialan vaihteluja en ole ainakaan itse huomannut, eikä muutkaan ole ihmetteleet mitään:D Pari kiloa taisi tulla lisää, mutta samaan aikaan oli muitakin muutoksia elämässä, eli en tiedä johtuiko pillereistä vai muutosta ja muutoksista ruokailutottumuksissa:)

Eli mie ainakin suosittelisin:) Tietty ei kaikille käy, mutta oon kuullut kavereiltakin hyvää palautetta tuosta yasminellesta:)

Ja kun joku taisi sanoa, ettei ekan liuskan jälkeen menkkoja kuulu, niin muistaakseni itelläkin ekan liuskan jälkeen oli tosi niukat, mutta tasoittui sitten. Ja on ainakin olleet säännölliset sen jälkeen:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2228
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1843
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1460
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1434
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1117
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1114
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1074
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      103
      1046
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      912
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      75
      898
    Aihe