Norspan (5 mikrog) depotlaastari

Uskaltaako?

Onko kokemuksia Norspan depotlaastareista? Kärsin jatkuvista, kovista hermosäryistä selkäydinkasvaimen aihettaman hermovaurion takia. Nyt lääkäri ehdotti kokeiltavaksi noita lääkelaastareita, koska mitkään lääkkeet eivät ole kipua tähän mennessä helpottanut. Olen erittäin epävarma moisen "huumeen" käytöstä. Onko teillä millaisia kokemuksia? Sivuvaikutuksia ym.? Tuleeko siitä riippuvaiseksi ja jos niin miten pian???

57

35102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kipupotilaille

      Sain saman käyttöön 08 Joulukuussa. 3kk:tta käytin päivittäin Lyrican 450mg,Eferor 225mg, joskus buranaa meni 800mg samanaikaisesti. Ei riitä tuo määrä minulle. Oli jo puhetta aikaisemmin 10 mikrog siirtymiseen. Auttoi alussa, tuli vähän tokkurainen olo, mutta tasoittui nopeasti. Reilu kuukausi sitten laastarit loppuivat(tarkoituksella?). Tuli sekavuuden tunnetta, hikoilua ym. "Parantelin niitä panacodilla 4-6vrk diapamilla 10mg 2-4 päivässä. Tällainen kokemus. Kuun lopulla taas kipupolille nostamaan Lyricaa todennäköisesti Norspan 10. Kokeile vaan. Ei pahaa sanottavaa.

      • Anonyymi

        Siinä onkin hyvä mikstuura oikeita lääkkeitä🫡


    • hermokipu

      Aloitin Norspan 5 mikrog ja viikon kuluttua annos nostettiin 10. Laastarin teho hermokipuun on oikein hyvä. Muunlaiset kivut tuntuvat vielä, mutta hermokipu vie eniten voimia. Laastarista ei tule riippuvaiseksi. Sen voi jättää välillä poiskin, jos esimerkiksi aikoo juhlia alkoholin kanssa, niin viikkoa aikaisemmin. Se vaiva johon lääke on määrätty ei tietenkään ole mihinkään hävinnyt. Lääkeaine imeytyy tasaisesti, ns. kuoppia lääkkeen tehossa ei tule. Järkikin luistaa paremmin kuin Tramalin ja Lyrican kanssa. Paras 11 vuoden sairastamisen aikana kokeilemani lääke.

      • entä sitten

        Mitenkäs sitten kun ei enää tehoakkaan,pitääkö saada kovempaa huumetta,sillä sitä nämä laastarit ovat,morfiiniin verrattavia.Riippuvuutta aiheuttavia.


      • JB
        entä sitten kirjoitti:

        Mitenkäs sitten kun ei enää tehoakkaan,pitääkö saada kovempaa huumetta,sillä sitä nämä laastarit ovat,morfiiniin verrattavia.Riippuvuutta aiheuttavia.

        Norspanissa on käsittääkseni buprenorfiinia ja tuo 5ug/h on naurettava määrä eikä varmasti aiheuta riippuvuutta ennen kuin todella pitkän käytön jälkeen. Ainut haitta tossa buprenorfiinissa on se, että se estää muiden opiaattien kuten kodeiinin (panacod) vaikutusta..

        Siitä että auttaako se kipuun en tiedä, mutta pitäisi ainakin mielialaan vaikuttaa positiivisesti, niin ettei tule sitä kipua niin mietittyä.


      • Anonyymi

        Eri mieltä verrattuna tramaliin, toimii parhaiten mulla.


      • Anonyymi
        JB kirjoitti:

        Norspanissa on käsittääkseni buprenorfiinia ja tuo 5ug/h on naurettava määrä eikä varmasti aiheuta riippuvuutta ennen kuin todella pitkän käytön jälkeen. Ainut haitta tossa buprenorfiinissa on se, että se estää muiden opiaattien kuten kodeiinin (panacod) vaikutusta..

        Siitä että auttaako se kipuun en tiedä, mutta pitäisi ainakin mielialaan vaikuttaa positiivisesti, niin ettei tule sitä kipua niin mietittyä.

        Kuulostat neuvojesi kanssa narkomaanilta. Jos mielialaansa nostaakseen näitä liimailee itseensä niin kyseessä on väärinkäyttö. Kipuunhan nämä laastarit on tarkoitettu eikä mielialalääkkeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostat neuvojesi kanssa narkomaanilta. Jos mielialaansa nostaakseen näitä liimailee itseensä niin kyseessä on väärinkäyttö. Kipuunhan nämä laastarit on tarkoitettu eikä mielialalääkkeeksi.

        Juuri noin.
        Toisaalta itse en tunne minkäänlaisia kiksejä tramalista, norspanista enkä oksykontinista.


      • Anonyymi
        JB kirjoitti:

        Norspanissa on käsittääkseni buprenorfiinia ja tuo 5ug/h on naurettava määrä eikä varmasti aiheuta riippuvuutta ennen kuin todella pitkän käytön jälkeen. Ainut haitta tossa buprenorfiinissa on se, että se estää muiden opiaattien kuten kodeiinin (panacod) vaikutusta..

        Siitä että auttaako se kipuun en tiedä, mutta pitäisi ainakin mielialaan vaikuttaa positiivisesti, niin ettei tule sitä kipua niin mietittyä.

        pubrenorfiini esim 20microg/t,laastarissa on 20mg vaikuttavaa ainetta sen kun jakaa 7päivällä siitä tulee päivää kohden 2,86mg päivää kohden!!!!!!


    • Uskaltaa

      Eikös tuo selkäydinkasvain ole aika suht harvinainen, Itsellä oli moinen myös jossakin puolessa välissä selkää. Leikattiin pois, kaikki meni hyvin.
      Nyt kipuja ja 40mg norspan lyricat buranat panacodit unilääkkeet cymbalta
      Nyt ei pahoja kipuja..

      • Jupeva

        Sain kanssa saman Norspan 5mg lääkkeen selkäkipuun ( fasettinivelen hermokipu ) Muita lääkkeitä Arthrotec forte panadol extend 665mg tenox 20mg . Kun luen edellisin asyauksen on lääkkeitä huomattavasti enemmän kuin mulla. Silti arveluttaa aloittaa Norspan hoito haittavaikutusten takia


    • .

      Aloitus on vuodelta 2009, joten asia lienee jo selvinnyt

    • huomasin

      huomasin, henkilö voinee tosin vielä elää?...

    • joo345345435345

      miten noi laastarit voi keittää ja vetää hihaa

      • speedypirinen

        No itsehän sen sanoit jo. Keittää ja vetää hihaan.


    • Hermokipuileva ms

      minulla on ollut norspan 10 puoli vuotta,jonkin verran on auttanut ,haluaisin vielä jatkaa kun vähä auttaa,mutta on tullu kauheet hikoilut,monta paitaa päivässä,ei voi kun ittee kuivatella.Minulla on jatkuva hermokipu,ei ole löytyny mitään helpottavaa lääkettä.Onko muilla hikoilua,vai onko tullu 70 vaihevuodet?

      • Hikikohtaus

        Itselläkin tulee tuollaisia "hikikohtauksia", istuu paikallaan ja yhtä äkkiä aivan hiestä märkä. Mitä netistä kaivelin niin ihan tyypillistä opiaateille ja etenkin bubrenorphiinille.


      • Vastahiki

        oot kokeillu kaikki nää lyricat ja lamotrigiinit ja muutt epilepsian sukuseit..


    • Jupeva

      Sain Norspan 5mg lääkkeen selkäkipuun ( fasettinivelen hermokipu ) Muita lääkkeitä Arthrotec forte panadol extend 665mg tenox 20mg .Yhdessä viestissä oli lääkkeitä huomattavasti enemmän kuin mulla. Silti arveluttaa aloittaa Norspan hoito haittavaikutusten takia

    • RisaTune

      Juu, tarkistin itsekkin perinteiseen 0,2mg:n ja 0,4mg:n temgesigiin verrattunan tuon lääkkeen irtoamisen debot-laastaristarista, ei todellakaan ole nyt lääkelaastarissasi muu kyseessä,kuin kivun lievitys.Luin irroittavan joka tuntu0,05mg ihon kautta kipua lieventääkseen.

      Laastareista se maininta, että osalle meistä esim. gastrosairaudet ovat este lääkepillerivalmisteiden käyttöön,sekäoksentelu esim. pahoinvoinita aiheuttavien hoitojen kanssa, kuten sytostaatit.

      • Anonyymi

        Kärsin kaularangan ahtaumasta ja kulumista. Mahani ei kestä mitään suun kautta otettavia särky-ja kipulääkkeitä. Siksi nyt kokeillaan Naprosan 5 mikrog/h. Onko mielestänne sopiva lääke? Voi siihen tulla riippuvuus? Sitä pelkään. Olen syönyt ennen Lyrica 25mg ja 75mg. Niistä oli vaikea päästä eroon ja lihottivat. Auttoivat kyllä, mutta noitten sivuvaikutusten takia en haluaisi niitä syödä, jos ei ole ihan pakko. Maha kyllä kesti niitä. Haluaisin tietää kokemuksianne!


      • Anonyymi

        mulla on norspan annos 25microg/h.25/7=3,57mg päivässä helppo laskutoimitus !!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla on norspan annos 25microg/h.25/7=3,57mg päivässä helppo laskutoimitus !!!!!!!!

        lisäys 25 microg/h laastari sisältää 25mg vaikuttavaa ainetta eli 25/7=3,57mg pöivässä


    • RisaTune

      Olen itsekkin kaipaillut kyseistä lääkettä kipuun.5 debotlaastaria, 15:vrk :den hoito.

    • MummoMarevan

      Mulle laitettiin eilen sairaalassa eka laastari 5mikrog.
      Tänään kotiuduin ja hain apteekista 3kk:n satsin.
      Tosin lääkäri mainitsi heti, että viikon kuluttua annoksen voi nostaa 10:iin.
      Panacodia syöny toistakymmentä vuotta, joka nyt ajetaan alas pikkuhiljaa laastarin kans.
      Mulla erittäin hankala löytää hyvä/sopiva/turvallinen kipulääke, koska menee Marevan.
      Nyt olla möllötän ja mietin, et auttaako toi laastari vai nou ?
      Tää siis ei oo mikään kysymys, vaan toteamus.
      Kyllä se on helvettiä elää kovan kivun kans.....

      • Anonyymi

        Kyllä on ja kyllä 10 mg auttaa


      • Anonyymi

        Kyllä hermokipu vaikea kestää minulla nyt Pannacod 2 ja Median 5 mg tuntuu ettei mikään auta. Norspan 25:mg lääkäri vain sitä mieltä pitäis vähentää pari kertaa yrittänyt yksi helvetti nousi heti kolmen tunnin päästä. Ei kaikki lääkärit ymmärrä kivusta kun niillä itseään ei ole.


    • mä vaan

      Mä täällä opettelen kanssa elämää norspan laastareiden kanssa,aloitettiin reilu viikko sitten 5mg ja kolme päivää myöhemmin nostettiin 10mg,ei vieläkään auta kipuihin kuin vähäsen mutta maha varmasti kiittää huilaus tauosta. Lääkäri meinasi että kun olen niin nuori että kroppa kestää kyllä nopeammankin noston,nyt ajattelin pitäisikö pyytää suosiolla 15mg ja toivoa että olo säilyy näinkin hyvänä ilman niitä kammottavia sivuoireita mitä esim tramal ja lyrica aiheutti. Josko kivutkin olisisitten poissa.

      Minä kyllä ihan suosittelisin näitä laastareita,sivuvaikutus lista on mainittava mutta minulla ei ainakaan ole mitään moitittavaa,,,vähän nukuttaa ja kynnet kasvaa vauhdilla ja ovat kovia(yleensä liuskoontuu)hassu sivuvaikutus,ja kantapäät kuivaa. iho ei oirehdi yhtään laastarista,laitoin jalkapöytään koska tykkään saunoa,sen saa pidettyä kylmänä =)

    • Mammakissa

      Ei sitä jalkapöytään kai saa laittaa, ohjeessa on kuvat mihin se pitää laittaa, eli sydämen tasolle käden ulkosyrjään tai selkään samalle tasolle.

    • onnel

      Loistava lääke.10mg.hermovaurioita niskassa.kokeiiltu lyrica,neurontin,lamictal,ja vasta nyt on elämä lähes kivutonta.heräsin 3kertaa yössä ja jos otin panacodin,lattia meni vinoon aamulla.mulle sopii hyvin.aluksi nukutti.lyrica3X75,triptyl 50, ja norspan 10mg auttaa.ssaas nähdä mitä kaularankakuva näyttää.hermojuuripinteitä niskassa.ovatko leikkauksen kannalla vai lääkkeen ksnnalla nuo lääkärit.

    • kaularankavammanen

      minulla on nyt toi laastari käytössä eka kerran.
      panacodista olen päässyt irti jos niin voi sanoa on ollut vuosia kovia kipuja.
      Ehkä tällä pysyy nimenomaa tasasena se kivunlievitys toivon.
      sitten lääkäri sanoi että voi ottaa yöksi sitä tripryl 10 mg.
      Jotenkin nämä vaan aina pelottaa aloittaa kaikki lääkkeet, vaan minkäs teet kun kivut on kovia.
      jos tässä vaikka elämän ilokin palaa. Jaksaa muutakin ajatella.

    • jeriko1

      Moi itselläni kovat hermokivut koko oikea jalka,ja molemmat lonkat loppu vakka olen vähän päälle 50 vuotta.mikä avuksi,kiitos,len kokeillut aika monta lääkettä,mutta ei tunnu auttavan.

      • Anonyymi

        Minä olen käyttänyt kipulaastaria koko talven,rooniseen eturauhas kipuun.
        Siitä tulee vierotus oireet pahat jos haluaa päästä siitä eroon. Minulla oli tämä Buprenorphine ratopharm 5 mikrog/t


    • phettpk

      minulle aloitettiin norspan ekaks 10 viikonpäästä 5 annos 15microg./h paras kipulääke tähän mennessä.kroonisiin hermo kipuihin selässä ja osittain myös jaloissa.annos nostetaan 20microG./H.EI TURRUTA MIELI ON KIRKAS VAIN positiivisia vaikutuksia.

    • Elämätakaisin

      Mulla on vammautumisen seurauksena neljä alaraajan niveltä ihan, no paskana eli vaikein mahdollinen nivelrikko.
      Kivut on siis hirmuiset ja käveleminen sattui joka askeleella. Ihana yksityinen fysiatri tajusi tilanteeni hetkessä ja määräsi Norspan 29mg laastarit sekä Arcoxiaa yhden vrk:ssa. Tarvittaessa saan lisätä Norspanit kolmeenkymppiin. Lisäksi venlafaksiinia, joka myös vaikuttaa kipuaistimuksta hillitsevösti, niin depressiolääke kuin onkin.
      Kivut lieventyivät kolmen päivän käytön jälkeen. Ei ne poistu täysin, mutta elämänlaatu parani huimasti.
      Norspan opiaattina aiheuttaa pahaa ummetusta, johon on Levolax-liuos 30ml päivässä ja Laxoberon 2-3 krt viikossa.
      Laastarin ihoärsytyksen saa pois, kun alle laittaa ohuen kerroksen mietoa hydrokortisonia.
      Kolme vuotta oon näillä pärjännyt ja vamman vaikeusasteeseen nähden teho on säilynyt hyvänä.
      Ehdottomasti suosittelen, jos sulla ei ennestään ole alkoholi- tai huumeongelmia.

    • eriannoskoot

      Eipä tota ole 29mg pakkauksissa.?Mitä tuollainen väite tarkoitti?

      • Anonyymi

        Norspan voi nostaa 40 asti 5mg kerrallaan. Minulla nyt 25 mg


      • Anonyymi

        Mietin samaa,ei ole Norspan 29mg! Mulla myös Norspan 5mg aloituksen alla, mutta mietin vielä,haluanko niitä haittavaikutuksia,kun just oon pääsemässä Pregabalin ista eroon,syötyäni sitä yli 20v.,siis Lyrican rinnakkaislääke. Ihan hirveesti haittoja ja hirveitä haittoja mm puheentuoton häiriö ja tuntohäiriö. Kivut on kylläkin tosi kovat,eikä mikään tunnu auttavan, joten pakko kai yrittää Norspan laastaria.


    • Ihmisille

      Kylläpä kuulostaa rajuille nuo lääkeannokset ja monet lääkkeet samanaikaisesti. Nuo on riippuvuutta aiheuttavia. Tenox on ihan turha turruttavat lääke jos on Triptyl käytössä. Triptyl on riippuvuutta aiheuttava tosi kiusallinen päästä siitä eroon. Minulla on kovat kivut ja käytän Norspamia 10m. Banagodia lisäksi. Kipuja on jos liikun ja nyt menen erikoislääkärille selästäni. Mitään 29m Norspamia ei ole. Kyllä ihminen menee sekaisin tuollaisista lääkemääristä ja on sitten vaikeaa kun mikään ei auta enää ja irti on helvetillistä päästä niistä. Tiedän että kyllä tulee palautetta tästä kommentista mutta minä en pilaa aivojani noitten myrkkyjen kanssa. Yritän kestää muuten.

      • norspanlaastari

        eipä ole norspamiakaan tai banagodia...olisiko vain kirjoitus virhe tuo 29mg kun toi nolla noin lähellä?


    • depiksessä

      kyllä norspan on niin loistava lääke, että aiheuttaa pitkäaikaisessa käytössä masennusta. varokaa.

    • Kovakipukoetteli

      Itselleni auttoi lonkan ankaraan kipuun 5mg. Oli vähän hömelöinen olo aluksi, mutta tarpeeseen söin, kun oli oikea lonkkanivel ihan tohjona ja odotin leikkuuseen pääsyä. Söin pari kuukautta kaikkiaan ja lopetin, kun sain tekonivelen ja vaiva helpotti täysin. Siis en ole käyttänyt mitään särkylääkkeitä oikein pikkukolotuksiinkaan. Panadolin avulla kitkuttelin menemään sitä ennen liki pari vuotta.

      Ymmärrän, että joillakin on jatkuva lääkityksen tarve. Tämä oli minulle hyvä lääke ankaraan kipuun. Teho kyllä laantui jo, mutta koska tieto vian laadusta oli selvä, en halunnut nostaa annostusta vaikka lääkäri olisi nostanut. Miksipä sitä, kun oli leikkuupäivä tiedossa. Leikkaus onnistui loistavasti. En tarvitse lääkkeitä enää, onneksi.

      Toivottavasti löytyy kullekin lääke, jolla pärjäilee. Krooninen kiputila ei kuulosta hyvältä. Jaksamista!

      • Anonyymi

        Hyvä sie. Aina pitäs miettiä tarviiko lisää kipulääkettä ja jos päätä särkee helpottaskos pieni lenkki ulkona. Vaikka ite olenkin kipulääkitys ( opioidi) kierteessä mutta leikkaus kuukauden päästä ja sit myös lääkkeet jää purkkiin. Enkä koskaan ole " pikkukolotuksiin" ottanut mitään käsikauppaan kamaa.
        Ei lääkeyhtiöt meistä terveitä halua, keksiivät mitä ihmeellisimpiin vaivoihin lääkkeitä ja mikään lääke ei ole terveellistä ainakaan sivuvaikutuksien listan mukaan.


      • Anonyymi

        Söit nospania? Tuliko vatsavaivoja?


      • Anonyymi

        No olipas mieltä ylentävä ja lääkkeitä pakosta käyttävän paheksuva/alentava/halventava kommentti. Olikohan tarkoituksella kirjoitettu,vai eikö itse lukenut kirjoittamansa ennenkuin päästi sen eetteriin??? Jos noin ajattelee,ei kannata täällä sitä toitottaa, täällä muutenkin epävarmoja lääkkeen aloittelijoita,jotka kaipaa ennemminkin vertaistukea,kuin moittimista tai ylenkatsomisia. Sori vaan.


    • myy2

      Itsellä myös 10mg norspan laastari käytössä sekä nyt targinic 5mg. Laastarin hyvä puoli on, ettei puhe puuroudu ja pitää pään "selvänä" niin pääsee takasin ihmisten pariin ilman, että hävettää paitsi uimahallissa, kun on kädet täynnä "tarrakuvia". Olin arka aloittamaan en pidä näistä yhtään sen enempään, kuin näköjään muutkaan kroonisen kivun kärsijät. mutta mulle on tuonut hyvän vastineen. olen ymmärtänyt, ettei helpolla tule riippuvaiseksi ellei taustalla ole riippuvaisuutta, silloin tietenkin se on se ja sama vaikka panadol mille voi tulla riippuvaiseksi,kun tarpeeks kauan ottaa.
      zemppiä kaikille kipusiskoille ja velille koittakaa jaksaa!! :)

    • Elämäpelissä

      Viisi vuotta takana Norspan 10mg kanssa ja kivut kyllä jotenkin hallinnassa mutta tilanne voisi olla parempikin. Eniten huolestuttaa kuinka elimistö sekoilee pitkäaikais käytössä, pientä uneliaisuutta ja väsymys tulee pienestäkin rasituksesta. Minua kiinnostaa onko kukaan päässyt eroon vuosien käytöstä jollakin korvaavalla lääkkeellä tms? Syy kaikkeen on laaja luudutus jonka yhteydessä tuli hermovaurioita alaraajoihin. Ei ole hääviä elämä näiden kanssa mutta kun ei paremmasta tiedä näillä mennään.

      • Anonyymi

        10 vuotta norspan 20mg ja ihan järkyttävät vieroitusoireet niin ruumiillisesti kuin henkisesti. Vaikka vähitellen vähennetty vahvuutta joka vähennyksen jälkeen pahat vieroitukset 1-3 viikkoa.
        Voimia.


      • Anonyymi

        Taas on menty 5 vuotta lisää samalla 10 annoksella ja kai se näin menee loppuelämän. Onneksi oli kohtuullinen lääkitys valmiina kun sairaudet vaan lisääntyy vuosien varrella. Parempi että edes laastarilla liikkua kuin sängyssä sekasin napeista 👍


    • Anonyymi

      Minua se on auttanut
      Mutta aiheutti ahdistusta
      Murtunut selkänikama

      • Anonyymi

        Tehokas lääke, kyllä kivut häipyi ja kaularankakin käyntyi ihan siitä vaan.
        Mulle tuli huonovointisuutta ja en voinu käyttää pitempää ja kun akuutin vaiheen jälkeen pystyi oleen ilman.


    • Anonyymi

      Minulla aloitettu Norspan 5mg .sitten 10mg .Pian alkoi hiuksia lähtemään .Onko kenellekään samoja haittoja ilmennyt ?

    • Anonyymi

      Mulla auttaa selän hermosärkyyn, johon ennen söin Lyricaa. Ihan on yksilöllistä, ei tule riippuvaiseksi, jos ei käytä väärin. Lyrican vieroitus oli vaikeaa.

    • Anonyymi

      Norspan aiheuttaa todella riippuvuutta .10 vuotta ollut käytössä fibron kipujen vuoksi. Nyt ajan alas ja yöt ovat olleet tosi vaikeita, tärisen, saan säkäreitä, olo tosi levoton. Syy että lopetan aiheuttaa lääkäreiden mukaan huimausta vanhemmiten ja näin on käynytkin. Viikko takana ja olen kyllä aika hajalla, vaikka psyyke on ollut aina ok., vetää vain niin koville noi yöt , kun pitäis saada lepoa.

    • Anonyymi

      voiko ottaa viinaa norpan laastari perisiissä

    • Anonyymi

      Minä käytän bubrenorfine laastaria 15 mq tai 20 mq vahvuutta, lisäksi vielä Lyricaa aamulla 150 mg illalla 225 mg Rivatril mieto tarvittaessa lihasjännitykseen, mukana menee myös Tradolan pitkäv yhteensä vrk 300 mg, kova neuropaattinen hermokipu, kokeiltu on paljon kipulääkkeitä. Huimaus johtuu minulla kaularangan välilevyn pullistuma C5C6 välistä leikattu ja vielä korjausleikkaus lisäksi lannerangassa on L4L5 alueella hermovaurio pullistuma repeytynyt. Välillä on sellainen vähän outo olo, kuitenkin luulen se johtuu sairaudesta ei lääkkeestä , mielellään lukisin vielä muiden kokemuksia .

    • Anonyymi

      Varoitus.
      2012 kipupolilla määrättiin norspan 20mg kipulaastari ja Tramal.
      2018 omalääkäri jäi eläkkeelle ja sen jälkeen lääkärinä sijaisen sijainen sekä huono suomi puhuvia lääkäreitä.
      Panacod, Duloxitine 60mg, voltaren 75mg vointi vaan huononi. Lopuksi tärisin sohvan reunalla, kova huimaus, hämärtynyt näkö, hiki kohtaukset, vapinaa, lihakset kato, hius kato...
      Lopetin kipulääkkeet yksi kerrallaan vähentämällä voimakkuuksia. Lopuksi Norspan 20mg mut piti lopettaa 10mg kovien vieroituksien takia. Kuukauden tauko nyt menossa 5mg kipulaastari ja olo aika hyvä.
      Yllätys fibromylgia " parani", ei saunakrapulaa, ei yht äkkiä kipu huutoja, oisko että lääkkeet aiheutti kipu reseptoreiden ylikierroksia vaikka oli kaikki 18 oiretta. Maksa arvot vielä kohollaan. Mutta olen elossa. Uskon vahvasti jos olisin jatkanut lääke-elämää olisin nyt kuollut, kannatti 6kk taistella vieroituksien kanssa. Kiitos terveyskeskuksen sairaanhoitajat.
      En enää ikinä syö mitään sijaisen määräämää lääkettä ilman perusteellista tutkintaa kysyen myös apteekista.
      Sit ne kivut, ei ( vielä) ole palannut elämää pysäyttävänä mutta mitähän käy kun Norspan jää kokonaan pois tai jos miun aivot on niin pommitettu lääkkeillä ettei ne palaisikaan koska ainakin jaloista hävinnyt tunto.
      Valmiina sietämään kipu kunhan nukkusin jotenkin yöllä. Nytkin herään ja kävelen 4-5 * yö mutta nukun ne välit.
      Olkaa ja ollaan varovaisia sijaisen kanssa.
      #mummi65v#

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe