Niukat menkat - raskaus?!

Onko normaalia, että menkat muuttuvat yhtäkkiä olemattomiksi? Minulla on ollut nyt päälle vuoden ajan käytössä yasmin e-pillerit ja kaksi viimeisintä tyhjennysvuotoa ovat olleet lähes olemattomat. Tein jo raskaustestinkin, mutta näyttää negatiivista. En saanut virtsattua siihen vaadittavaa kymmentä sekuntia, joten saattaako se vaikuttaa tulokseen?

Onko siis yleistäkin, että pillereitä käyttävillä menkat muuttuvat todella vähäisiksi? Ja näin yhtäkkiä (kahdessa kuussa vuoden käytön jälkeen)?
104178
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

testi

Äänestä

Voit tehdä myös jonkin toisenlaisen testin, jonka saa laittaa esim. puhtaaseen astiaan jossa on virtsaa.

Jos viiva tulee kontrolli-ikkunaan pitäisi testin olla onnistunut käsittääkseni. En tosin tiedä onko näin kaikissa testeissä.

Äänestä

Esimerkiksi syötkö muita lääkkeitä, onko ruokavaliosi muuttunut, onko elämäntilanteesi muuttunut, jne.

Mutta tuskin olet raskaana. Silloin tuota(kaan) vuotoa ei olisi.

Äänestä

Ite olen syönyt pillereitä yli kymmenen vuotta ja silloin tällöin voi jäädä menkat tulematta tai tulee ihan vähäistä vuotoa.
Varsinkin,jos stressi painaa päälle,niin silloin ainakin voi menkat jäädä väliin!
En olisi huolissaan...ensi kerralla sitten enemmän vuotoa!

Äänestä
  • kuukautisia/menkkoja, ainoastaan tyhjennysvuotoa.

    Äänestä

  • Näinhän siinä kävi, että menkat tuli ja runsaampana kuin viimeksi, kipujen kanssa. On pari kuukautta stressannut ja muutenkin ollut todella paljon hoidettavaa, niin siitä tuo taisi johtua. Mutta kiitos kaikille!

    Ja tyhjennysvuotoahan tuo toki on, mutta ei niin pitkää sanaa viitsi kirjoittaa - varsinkaan kun aina puhuu "menkoista".

    Äänestä

  • Suren3 kirjoitti:

    Näinhän siinä kävi, että menkat tuli ja runsaampana kuin viimeksi, kipujen kanssa. On pari kuukautta stressannut ja muutenkin ollut todella paljon hoidettavaa, niin siitä tuo taisi johtua. Mutta kiitos kaikille!

    Ja tyhjennysvuotoahan tuo toki on, mutta ei niin pitkää sanaa viitsi kirjoittaa - varsinkaan kun aina puhuu "menkoista".

    Aina jonkun pitää saada jollain lailla kommentoitua...kyllä mä ainakin sanon et kuukautiset! En ole vielä kaupassa nähnyt tyhjennysvuoto suojia vaan kuukautis suojia:)

    Äänestä

  • salamat09 kirjoitti:

    Aina jonkun pitää saada jollain lailla kommentoitua...kyllä mä ainakin sanon et kuukautiset! En ole vielä kaupassa nähnyt tyhjennysvuoto suojia vaan kuukautis suojia:)

    pillereiden ohjeesta sanaa kuukautiset? Löydät toki, mm. pillereiden aloitusajankohdan suhteen, muttei enää jatkossa.
    Välivuotoa se on, oma hormonitoiminta on "telakalla" hormonaalisen ehkäisyn aikana

    Äänestä

  • mutta löydätkös kirjoitti:

    pillereiden ohjeesta sanaa kuukautiset? Löydät toki, mm. pillereiden aloitusajankohdan suhteen, muttei enää jatkossa.
    Välivuotoa se on, oma hormonitoiminta on "telakalla" hormonaalisen ehkäisyn aikana

    sä autoit kysyjää??
    Hän kaipasi neuvoja,eikä mitään turhaa lässytystä!
    Mene antaan kommentteja jollekkin toiselle palstalle!

    Äänestä

Mulla myös yhtäkkiä muuttuneet todella niukiksi, ennen oli runsaat. Pillereitä syönyt 7 vuotta, syön aina 3-4 liuskaa putkeen, jonka jälkeen pidän tauon (olen tehnyt näin lähes aina).

En käsitä miksi. Viime menkkojen (tyhj. vuoto) jälkeen tein varmuuden vuoksi jopa raskaustestin, kun yllätyin niin. Omituista.. Papassa en ole käynyt puoleentoista vuoteen, kohta pitäisi taas mennä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Suren3 kirjoitti:

Onko normaalia, että menkat muuttuvat yhtäkkiä olemattomiksi? Minulla on ollut nyt päälle vuoden ajan käytössä yasmin e-pillerit ja kaksi viimeisintä tyhjennysvuotoa ovat olleet lähes olemattomat. Tein jo raskaustestinkin, mutta näyttää negatiivista. En saanut virtsattua siihen vaadittavaa kymmentä sekuntia, joten saattaako se vaikuttaa tulokseen?

Onko siis yleistäkin, että pillereitä käyttävillä menkat muuttuvat todella vähäisiksi? Ja näin yhtäkkiä (kahdessa kuussa vuoden käytön jälkeen)?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu