Sports Car Center

bimmerman

Sports Car Center Espoo on vissin ainoa liike Suomessa, jossa henkilökunta seuraa mukaan koeajoihin? Tämä on jo merkki siitä etteivät luota asiakkaisiin. Tiedän moni kunnon merkkiliike joka ei koskaan käytä tätä keinoa vaikka koeajettavan auto hinta olis yli 100.000 euro tai enemmän. Ei tule sitten vaikka pyytäisikin mukaan. Mahtaakohan SC:ssä olla joku hintaraja milloin ei katsota tarpeelliseksi lähettää myyjää mukaan koeajolle?

Jos nyt joku haluais viedä(varastaa)tms auton niin en usko, että myyjän mukanaolo paljoa estää sitä.

50

8471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ratkaisee sen

Jos asiakas vaikuttaa rahattomalta drifting-henkiseltä bimmeristiltä, myyjä tulee varmasti mukaan.

• aina mukaan

Reiska kun pääsee kerrankin kunnon auton rattiin johon ei koskaan ole hänellä varaa, niin tottakai rässitään ja revitellään mielin määrin jos ei ole myyjä vieressä, niinhän jokainen tekee, kokeilee mitä kulkee ja miten lähee ja näitä kun ei oo tarkoitettu elämysmatkakohteiksi näitä autoliikkeitä, ja sitten on tietenkin osien vaihtajia ym. epärehellisiä jotka ovat ok näköisiä ja esiintymiskykyisiä.

Laita ite miljoonia kiinni ja anna kakaroitten rässiä myyntitulosi paskaksi.

No tähän on taas muutama itkuiikka lässyttämässä hitsarin näkökulmaa mut kyllä porua työläisen suusta maailmaan mahtuu........

Miljonääri Jussi

• Vedänkorville

Perse aukiset räkänokat ei lähde ajamaan milään autollamme. EI YKSIN EIKÄ MEIDÄN KANSSAMME TULIKO HINTTI SELVÄSTI SANOTTUA. Niistä ei ole kuin harmia ja kuluja.

• frrtrt

Sulla ei ole kun paskaset kalsarit jalassa, eikä mitään autoliikettä saatika autoa. Taitaa olla vaan sun märkiä unias.

• se jotenkin?

Eikö olisi hyvä jos myyjä mukana? Mä ainakin toivoisin niin, hyvää palvelua.

• koeajoille yksinkin

Osta vuoden parin välein muutama yli 100 000 e:n auto, niin pääset missä vain koeajoille yksinkin, jos haluat.

• bimmerman

vie auton koeajolla?? omalla ajokortilla tai henkilötiedoilla? ei voi olla niin tyhmiä rikollisia suomessa. ja jos kova tekijä tyyliin ei mitää väliä niin kai sellainen heittää myyjän ulos autosta lyhyen ajon jälkeen. jos sen auton varastaminen on koeajon syy eikä sen ostaminen.

• kojeajo

Ei kyselty papereita uuden 530d nelikon koeajolla ja myyjä ei tunkenut mukaan.

Kai se idea on estää jotakin jurpoja kenkimästä autoja hulluna?

• XC90T8

Tuo on varmasti totta, tosin kommenttisi ei sinänsä koskene Sports Car Centeriä, heillä kun ei uusien BMW-autojen edustusta ainakaan vielä ole ollut.

• S600L

Se, että papereita ei kysytä, on (tai on ainakin ollut) yllättävänkin yleistä, mutta tuntuu kyllä hieman varomattomalta, ainakin ellei ole aivan varmuudella ennestään tuttu ihminen kyseessä.

• sattunut

kun Delta-auton myyjä halusi välttämättä tulla mukaan Alfa 147:n koeajolle. Auton hinta oli alle 30t :)
      No eipä se auto kyllä vakuuttanut muutenkaan. Tuossa sadan tonnin hintaluokassa saattaa jo olla vaikeuksia saada koeajettavaksi ylipäätään.. Eiköhän monet erkoisemmat autot osteta pelkän kuvan perusteella.

• muualta

kun Joensuussa nuori kloppi tunki mukaan E90 koeajolle.

Tuli tosin kymppitonnin kalliimmaksi, kuin tuo hylätty vaihtoehto.

Kaveri oli kyllä ihan ystävällinen, mutta kyllä se jostain epäluottamuksesta kertoo.

Ehkä se oli se, kun en ollut kesäkuumalla liikenteessä puku päällä, vaan sillä kertaa oli shortsit t-paita linja.

Jäi joka tapauksessa kaverilta provikat saamatta.

• wwwwwws

kertomuksesi on tosi, niin herää kysymys kumpi oli tyhmempi myyjä vai ostaja ???

• kertomus -
        wwwwwws kirjoitti:

kertomuksesi on tosi, niin herää kysymys kumpi oli tyhmempi myyjä vai ostaja ???

ja ostin uuden käytetyn sijaan. En tosin Joensuusta.

Olin n.15-20 v. vanhempi kuin myyjä ja oletan ihmisen ymmärtävän milloin ollaan autoa ostamassa, milloin tuhlaamassa aikaa.

Ei siitä sen enempää. Tyhmä ehkä olen, sillä eihän uuden auton osto omalla rahalla ole mikään loistosijoitus.

Toisaalta meinasin tuolla vehkeellä eläkkeelle asti ajella, joten menkööt.

• myös vakuutusyhtiön ehtoihin

Kuuluva. Eräät vakuutusyhtiöt ovat viimeaikoina kiristäneet autoliikkeiden n.s. suojeluohjeita tuntuvasti kuten autot on oltava sisätiloissakin lukittuna, toiset avaimet on oltava eri säilytyspaikassa,koeajolle on lähdettävä yhtiön edustaja mukaan,varsinkin tänäpäivänä jolloin vaihtoauto on ns. liikennekäytöstä poistettu ja koeajo suoritetaan keltaisin koe kilvin. Käyttölupaan on liitettävä valokopio asiakkaan ajokortista ja niin edelleen. Nämä sopimukset ovat liikekohtaisia ja niiden noudattaminen vaikuttaa suoraan yhtiöltä perittäviin maksuihin, kun tutkitaan korvaushistoriaa. Ettei se aina ole niinkään että asiakasta epäiltäisiin, toki sitäkin tehdään. Ainainen riesa ovat nuoret miehet vonkaamassa kallista autoa vain huviajelulle, kauppoja syntyy kuitenkin harvemmin. Saksassa on jo useissa liikkeissä ns. koeajomaksu, joka hyvitetään jos kauppa syntyy. Ei mene kauan kun se tulee meillekin käyttöön.

• autoi-lija

Mukava kuulla asiallisia perusteitakin.

• MB-

Köyhyytesi näkyy kauas. Minun mukaan ei ole kukaan tullut.

• 330d ja hajis

Kyllä tällainen varakas paremman luokan kansalainen saa aina suorittaa koeajot ihan rauhassa, ilman myyjää.

• rahamoney

on vielä ihme tapa kävellä asiakkaan perässä kolmen metrin päässä. Hyvä että ovat ymmrtäneet paikkansa.

• karvanoppapoika

tuppikulli !

• XC90T8

Miten vehkeesi liittyy tähän asiaan??

• Pelleeec

Mitä vittua? Ihan normaaliahan tuo on tulla mukaan. Vai pelkäätkö esim. ettet osaa käyttää kytkintä tms?

• Jesse vaan

Sports Car Centerissä varmaan pelkäävät, että koeajaja vie auton maahantuojalle kilometrien tarkistukseen.

• 5+5

kyllä nää Jesse nyt saa luvan loppua..

• Jasse vaan

SCC haluaa varmistaa, ettei koeajaja tutki myytävää romuläjää liian tarkasti.

• Mua ei kuseteta

Koeajolla käy huoltohistorian ja kilsojen tarkastus maahantuojalta nopeesti. Kävin koeajolla kyseisen firman autolla ja tsekkautin ja epäilys osui oikeaan huoltojen ja kilsojen suhteen . Kaupat jäi siihen , en edes kuse kyseiseen firmaan päin.

• dfgsdfghhjj

Ei mitenkään outoa. Päinvastoin.

On myös sellaisia liikkeitä että asiakas ei edes aja itse , vaan myyjä ajaa.
      Kyse uudesta autosta, ja myyjä arvioi ostajan tarpeen/kyvyn ostaa.

• XC90T8

Mitä hyötyä ostajalle on siitä, että myyjä ajaa??

• tb5yw4btv

On jokaisen autokauppiaan oma asia miten hän arvioi asiakkaan luotettavuuden, kunhan toimitaan syrjintälakien sisällä. Kyllä se jossain paremmin varustellussa autossa olisi parempikin että myyjä esittelee koeajon aikana mistä nappulasta tapahtuu mitäkin. Kyttääminen tietenkin on sitten asia erikeen.

• iso myyjä

Ketju aika vanha, mutta tässä todennäköinen vastaus: Autot ovat pääosin, joko
      liikennekäytöstä poistettuja tai tuonti/tax free autoja, jolloin autot ajetaan koekilvillä. Koekilvillä ei saa antaa koeajoon autoa asiakkaalle, ellei liikkeen henkilökuntaa ole mukana.

• ei ei ei

"Koekilvillä ei saa antaa koeajoon autoa asiakkaalle, ellei liikkeen henkilökuntaa ole mukana."

Aken mukaan ei tarvitse olla liikkeen henkilökuntaa mukana, jos kyseessä on ostotarkoituksessa suoritettu lyhyt koeajo.

• Ylijäämävarastoa

Tämä liike myy uusia autoja, jotka ovat jääneet myymättä esimerkiksi Keski-Euroopan liikkeissä. Autot ovat toki käyttämättömiä, mutta eivät uusia sillä ne ovat monta vuotta vanhoja. Tästä asiasta on olemassa kuluttaja-asiamiehen päätös, jonka mukaan yli vuoden vanhaa autoa ei saa myydä enää uutena autona.

• Varoitus SCC

Ostin yritysautoksi Espoon Sport Car Centeristä Audi Q7, vm 2011, 3 l diesel, automaatti. Autolla oli tuolloin mittarissa 8 tkm. Alle 6 kk kaupasta autolla oli ajettu n. 30 tkm ja eräänä päivänä tuo ei enää startannutkaan. Se hinattiin Audi airportiin, jossa todettiin moottorivika. Autoon piti vaihtaa uusi moottori ja arvioitu lasku oli yli 20 000 e. Sport Car Center Espoo oli sitä mieltä, että kyseessä on "käyttövirhe" eivätkä omasta mielestään ole millään tavoin korvausvelvollisia. Lopulta Audi AirPort / valmistaja / maahantuoja jne hoitivat kulut, mutta auton myynyt SCC ei ottanut mitään vastuuta. Minulla olin onneksi yritykselle oikeusturvavakuutus ja luulen, että minun tapauksessani asianajaja arsenaali vaikutti suotuisasti asian selviämiseen. En enää koskaan osta sieltä autoa ja suosittelen muitakin kiertämään kyseisen autokaupan kaukaa. Jälkeenpäin olen kuullut etten ole ainoa, joka on ostanut sieltä Audin, joka on hajonnut 30 tkm kohdalla. Tapasin sattumalta henkilön joka oli itse joutunut maksamaan Audinsa uuden moottorin, joten jotain häikkää kyseisissä SCC autoissa on.

• jope82
        Varoitus SCC kirjoitti:

Ostin yritysautoksi Espoon Sport Car Centeristä Audi Q7, vm 2011, 3 l diesel, automaatti. Autolla oli tuolloin mittarissa 8 tkm. Alle 6 kk kaupasta autolla oli ajettu n. 30 tkm ja eräänä päivänä tuo ei enää startannutkaan. Se hinattiin Audi airportiin, jossa todettiin moottorivika. Autoon piti vaihtaa uusi moottori ja arvioitu lasku oli yli 20 000 e. Sport Car Center Espoo oli sitä mieltä, että kyseessä on "käyttövirhe" eivätkä omasta mielestään ole millään tavoin korvausvelvollisia. Lopulta Audi AirPort / valmistaja / maahantuoja jne hoitivat kulut, mutta auton myynyt SCC ei ottanut mitään vastuuta. Minulla olin onneksi yritykselle oikeusturvavakuutus ja luulen, että minun tapauksessani asianajaja arsenaali vaikutti suotuisasti asian selviämiseen. En enää koskaan osta sieltä autoa ja suosittelen muitakin kiertämään kyseisen autokaupan kaukaa. Jälkeenpäin olen kuullut etten ole ainoa, joka on ostanut sieltä Audin, joka on hajonnut 30 tkm kohdalla. Tapasin sattumalta henkilön joka oli itse joutunut maksamaan Audinsa uuden moottorin, joten jotain häikkää kyseisissä SCC autoissa on.

Luulisi että noilla kilometreillä kyse on tosiaan Audin valmistajan virheestä eikä sen myyneen henkilön.

• Juhan75

Jaa ah, olen muutaman kerran käynyt autoihin tutustumassa. Olin ostamassa Italiasta maahantuotua "melkein uutta" Bemua, mittarissa 50t km. Kaveri oli mukana ja löi testerinsä autoon ja kas kummaa, vehkeellä oli rullattu 150.000km. Asia alkoi niin paljon kiinnostamaan, että kaivoin tullauspaperit esiin ja kas kummaa vehje oli tuotu maahan 150.000km. Usko meni...

• RipeNuutinen

Näköjään muutenkin ihan kuralla tämä touhu, avaudun myös tähän ketjuun, eli soitin tänään Jyväskylän SCC liikeeseen heidän numeroonsa ja höpöttelin siellä myyjän kanssa varmaan 10minuuttia autonvaihdosta > sitten vasta huomaan puhelun jälkeen että puheluhinta on 0,59€/min!??!? 0300 numero? Eikös tämä ole rikollista touhua? Miten voi puhelu maksaa noin paljon ilman että sitä kerrotaan etukäteen. Nyt tuli sitten 6€ juttelutuokio!

Ketuttaa niin hitokseen että autokaupat jäi kyllä ton liikkeen kanssa tähän. Kiva paikka rahastaa, menee sitten vissiin autoliikkeillä näin hyvin, että rahastetaan potentiaalisia soittajia kun ei autot muuten mene kaupaksi.

• perseaukisetulos

Tuskin sulla on rahaa autoa ostaa, kun itket yhden kuuden euron perää kuin pikkupentu

• oikeastiostamassa

Kävin katsomassa Sports Car Centerissä käytettyä autoa joka hintaluokaltaan käytetynäkin vielä premium auto, minulla on ollut autoja elämässäni jo kymmeniä, uusia ja käytetttyjä , tämä auto oli nätti kuin "sika pienenä" mutta aivan kaikkea ei voi piilottaa maalilla ja fiksauksilla vaikka kuinka yrittäisi, olen aivan varma että ko. autolla on ajettu 2 kertaa niinpaljon kuin mitä mittarissa on, auto on myöskin ollut huomattavasti normaalia kovemmassa käytössä, tähän voisi sanoa että: moni kakku päältä kaunis ainakin SCC:n kakuissa mutta sisällä silkkaa pas..aa.
      Kirjoitin tämän siksi että itseäni ärsyttää tälaisten autoliikkeiden tyhmyys ja ihmisten aliarviointi.

• HyvääYötäJaHuomenta

Annas kun ihan arvaan:
        Olet sen vitun BTCF:n arvostettu jäsen? Te kun tunnutte aina tietävänne kaikesta kaiken, ainakin Bemareista ja teitä tuleekin poikkeuksetta isompi lauma viisastelemaan ratin kuluneisuudesta (tai jos ei ole kulunut mielestänne "oikein" se on sitten juuri uuteen vaihdettu) ja näette kristallipallostanne auton kilometrimäärän vaikka olisi kuinka aukoton huoltohistoria. Oootte niiiiiiin haluttua asiakaskuntaa, että oksat pois!

• XC90T8

Älä viitsi arvailla hänen kuulumisiaan, vaan kerro ennemmin vaikka, mihin itse kuulut, sillä tieto kiinnostaa yleensä enemmän kuin arvaukset...

• perseaukisetharmina

On ne näköjään perseaukiset yrittäneet vuonna 2009 päästä revittelemään autoilla, joihin ei ikinä tule olemaan varaa, niin myös nykyisin.

• Eitietnkään

Kateellinen rahaton ja luottotiedoton varastaa ohjekirjat, huoltovihon, vararenkaat , talvirenkaat ja vaihtaa osia, menee ronkkimaan moottoritilaan yleensä jonkun huoltamon pihaan ja availee öljykorkkeja moottorin käydessä ym. eikä tajua miten automaattilaatikosta katsotaan öljyt okein ym. ei näitä jolle "väri ei käynytkään" ja tämä olisi muuten mutta kun on sitä ja tätä , ( mikä tosin oli jo ennen kuin ajoit tankin tyhjäksi, auton p-kaseksi, tupakoit sisällä, ja kakarasi hyppi likaisin vaattein ja kengin vaaleat sisuksen pesukuntoon.
      Teillähän on niin p-kaset kädetkin että vaaleat ratit ja penkit likaisista housuistanne tulee vaihtokuntoon.
      Lisäksi eksytte ja ajelette aina yleensä tunnin pari enenmmän mitä SOVITAAN.
      "tultiin vaan kokeileen miltä tämmöinen tuntuu on niin paljon vaihtoehtoja, ei me farkkua ollakkaan ostamassa, sopiiko kuitenkin kokeilla, kun näissä on niin paljon vikoja kun katoimme netistä ja jollain oli räjähtänyt tämmöinen ....."

Ajele sitten kun oot ostanut ja muista ottaa paljon rahaa mukaan kun tulet kaupoille.

Saksassa et aja metriäkään ennen kuin olet maksanut auton.

• HyvääYötäJaHuomenta

Juurikin näin.
        "menee ronkkimaan moottoritilaan yleensä jonkun huoltamon pihaan ja availee öljykorkkeja moottorin käydessä ym."

...josta "ihan vitun kivana" kokemuksena sellainenkin tapaus, että vitunpaviaani meni ja kurkkaili kuuman moottorin paisuntasäiliöön (en vittu tiedä miksi!?!?) ja palautti auton muinamiehinä riviin. Enkä tuon kummoisemmin tarkastanut autoa koeajon jälkeen.
        Annas olla kun seuraava asiakas lähti koeajolle: Viisi minuuttia ja soittelee hädissään että täähän keittää tää auto!?!?
        ...se saatanan edellinen vitunpaviaani oli sitten jättänyt paisuntasäiliön korkin auki ja sen nyt tietää miten siinä käy... vitunvitun vittu näitä paviaaneja.

Noooh... kansirempoillehan siinä päästiin ja siitä aiheutuneilla tonnin lisäkuluilla tuo yksilö myytiin tappiolla.
        Että se siitä "autoliikkeissä autokauppiailla on aina autoissaan katetta x-euroo" -kullanvuolennasta.

Sinällään "sattuuhan sitä", mutta hyvä esimerkki katteenmuodostuksesta, virhevastuukorjauksia kaupan jälkeen unohtamatta, liiketoiminnan rehellisen pyörittämisen lakisääteisiä kulujakaan väheksymättä.

No, meni vähän asian sivuun, mutta menköön. UGH! Olen puhunut.

• HyvääYötäJaHuomenta
        HyvääYötäJaHuomenta kirjoitti:

Juurikin näin.
        "menee ronkkimaan moottoritilaan yleensä jonkun huoltamon pihaan ja availee öljykorkkeja moottorin käydessä ym."

...josta "ihan vitun kivana" kokemuksena sellainenkin tapaus, että vitunpaviaani meni ja kurkkaili kuuman moottorin paisuntasäiliöön (en vittu tiedä miksi!?!?) ja palautti auton muinamiehinä riviin. Enkä tuon kummoisemmin tarkastanut autoa koeajon jälkeen.
        Annas olla kun seuraava asiakas lähti koeajolle: Viisi minuuttia ja soittelee hädissään että täähän keittää tää auto!?!?
        ...se saatanan edellinen vitunpaviaani oli sitten jättänyt paisuntasäiliön korkin auki ja sen nyt tietää miten siinä käy... vitunvitun vittu näitä paviaaneja.

Noooh... kansirempoillehan siinä päästiin ja siitä aiheutuneilla tonnin lisäkuluilla tuo yksilö myytiin tappiolla.
        Että se siitä "autoliikkeissä autokauppiailla on aina autoissaan katetta x-euroo" -kullanvuolennasta.

Sinällään "sattuuhan sitä", mutta hyvä esimerkki katteenmuodostuksesta, virhevastuukorjauksia kaupan jälkeen unohtamatta, liiketoiminnan rehellisen pyörittämisen lakisääteisiä kulujakaan väheksymättä.

Kirjoitin tämän siksi että itseäni ärsyttää tälaisten asiakkaitten tyhmyys ja autokauppiaiden aliarviointi.

• kyseliä1
        HyvääYötäJaHuomenta kirjoitti:

Juurikin näin.

Tuliko asiakas naama palaneena takaisin koeajolta?

• XC90T8

HyvääYötäJaHuomenta voisi myös (ehkä itse asian puolesta toki perustellunkin) rähjäämisensä lisäksi kuitenkin kertoa ainakin myös, missä hän työskentelee, ettei vain mahdollisesti turhaan pilaa SCC:n myyjien mainetta.

• OsaaVainRähjätä
        XC90T8 kirjoitti:

HyvääYötäJaHuomenta voisi myös (ehkä itse asian puolesta toki perustellunkin) rähjäämisensä lisäksi kuitenkin kertoa ainakin myös, missä hän työskentelee, ettei vain mahdollisesti turhaan pilaa SCC:n myyjien mainetta.

Olisko yleisten vessojen tarramiehenä?

• Peukkua

Mielummin lähden myyjän kanssa koeajolle kun yksin, Voi kysyä heti suoraan asiat jotka tulee mieleen.

• S500L

Tuo on kyllä totta, eli en itsekään suoranaisesti tiedä, mitä suurempaa haittaa siitä myyjästä koeajolla voi olla. Myyjät ovat yleensä kuitenkin ihan mukavia, ja oleellistahan lienee lähinnä se, että sen auton saa koeajettavaksi.

Itse en silti muista milloinkaan myyjän lähteneen mukaan koeajolle edes 100-200 tuhannen euron välillä olevien autojen kanssa, paitsi kerran vuosia sitten Deltan myyjä melko tavallisen Alfa 166 3.0:n kanssa (eikä siitäkään haittaa ollut, jos ei toki yhtään mitään hyötyäkään). Esimerkiksi Veholta emme ole koskaan saaneet myyjää mukaan, olkoon auto sitten ollut mikä S-luokan Mercedes tahansa, emme myöskään BMW:n liikkeistä tai Jaguar-liikkeestäkään eli silloin MetroAutosta.

• Anonyymi
        S500L kirjoitti:

Tuo on kyllä totta, eli en itsekään suoranaisesti tiedä, mitä suurempaa haittaa siitä myyjästä koeajolla voi olla. Myyjät ovat yleensä kuitenkin ihan mukavia, ja oleellistahan lienee lähinnä se, että sen auton saa koeajettavaksi.

Itse en silti muista milloinkaan myyjän lähteneen mukaan koeajolle edes 100-200 tuhannen euron välillä olevien autojen kanssa, paitsi kerran vuosia sitten Deltan myyjä melko tavallisen Alfa 166 3.0:n kanssa (eikä siitäkään haittaa ollut, jos ei toki yhtään mitään hyötyäkään). Esimerkiksi Veholta emme ole koskaan saaneet myyjää mukaan, olkoon auto sitten ollut mikä S-luokan Mercedes tahansa, emme myöskään BMW:n liikkeistä tai Jaguar-liikkeestäkään eli silloin MetroAutosta.

Jos myyjä lähtee mukaan eikä koeajolla yritä edistää myyntiä vaan lähinnä katselee mukana niin se on epäluottamuslause koeajajalle. Jotain ne epäilee, koska myyjän työ on myydä ja jos myyjä käyttää tunnin aikaa johonkin koeajovalvontaan niin eihän se edistä myyntiä mitenkään. Eri asia toki jos myyjä koeajon aikana yrittää edistää myyntiä kehumalla ominaisuuksia ymv. Ja jos ei lähde mukaan niin silloin myyjä jää liikkeeseen jatkamaan myyntityötään.

Aika on aina rahaa, käyttäkää aivojanne.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2618
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      116
      2466
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      24
      2020
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      58
      1953
    5. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      27
      1510
    6. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      308
      1259
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1053
    8. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      258