Fibromyalgian lääkitys

Nimetön

Kiinnostaisi tietää mitä lääkkeitä te fibropotilaat oikein syötte, ja auttavatko ne? Mulle kirjoitettiin triptyl, en kyennyt syömään suun kuivumisen takia ja apukin oli hyvin minimaalinen. Cymbaltasta taasen tulee levottomat jalat, ja oire ei meinaa häipyä koskaan..

19

2238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen nimetön

Rivatril 1,5mg / ilta auttaa minua kivuissa ja jäykkyydessä.

Mikään muu ei sopinut mulle.

Kaikille ei sovi mikään.

Fibromyalgiaan yleisimmin käytettyjä lääkkeitä:

Triptyl (amitriptyliini vaikuttava aine)
      Seronil (fluoksetiini vaikuttava aine)
      Efexor (venlafaksiini vaikuttava aine)
      Lyrica (pregabaliini vaikuttava aine)
      Rivatril (klonatsepaami vaikuttava aine)
      Cymbalta (duloksetiini vaikuttava aine)
      Ixel (milnasipraani vaikuttava aine)

• lääkkeitä..

fibrot syö..
        kuvastaa hyvin, että sairaus on luulosairautta, koska noilla lääkkeillä sitä hoidetaan.

• sinä syöt
        lääkkeitä.. kirjoitti:

fibrot syö..
        kuvastaa hyvin, että sairaus on luulosairautta, koska noilla lääkkeillä sitä hoidetaan.

tuohon tautiisi, vai auttaako siihen mikään?
        Mikä muuten auttaa vaivaan, joka laittaa vähättelemään, saivartelemaan, mitätöimään, siis narsismiin?

• kalahtaa
        sinä syöt kirjoitti:

tuohon tautiisi, vai auttaako siihen mikään?
        Mikä muuten auttaa vaivaan, joka laittaa vähättelemään, saivartelemaan, mitätöimään, siis narsismiin?

kipeään kohtaan. yksi lekuri sanoi mulle, että fibro on luulosairaus..siis korvienvälijuttu.. se siitä..

• kalahtanut
        kalahtaa kirjoitti:

kipeään kohtaan. yksi lekuri sanoi mulle, että fibro on luulosairaus..siis korvienvälijuttu.. se siitä..

"kipeään kohtaan, koska en sairasta mitään, enkä myöskään tarvitse lääkkeitä.
        En vain pidä ihmisistä, jotka ovat mitätöimässä ja vähättelemässä kanssaihmisiään.
        Hehän ovat näitä kiusaajia, joiden täytyy tällä keinolla yrittää nostaa omaa olematonta itsetuntoaan.
        Jos on sinut itsensä kanssa, tälläinen vähättely on tarpeetonta.

• Pääsee potilaasta eroon
        kalahtaa kirjoitti:

Minulle sanoi ortopedi tuon olevan roskakoridiagnoosi, pääsee potilaasta eroon, tuota diagnoosia ei kannata hyväksyä.

• toivoa
        lääkkeitä.. kirjoitti:

fibrot syö..

ettet sinä koskaan sairastu,mutta jos niin käy kuitenkin,niin jumala vaivojas pulella lisätköön.Terveisin "ei luulosairas".

• kun ihmiset
        toivoa kirjoitti:

ettet sinä koskaan sairastu,mutta jos niin käy kuitenkin,niin jumala vaivojas pulella lisätköön.Terveisin "ei luulosairas".

ei osaa kirjoittaa oikein

• kun ihmiset
        kun ihmiset kirjoitti:

ei osaa kirjoittaa oikein

EIVÄT osaa kirjoittaa oikein.

• fibron
        kun ihmiset kirjoitti:

EIVÄT osaa kirjoittaa oikein.

oireisiin näsäviisaus ?

• fbrmlg
        toivoa kirjoitti:

Niin, minä myös toivon, että hän, jonka mielestä fibromualgia on luulosairautta, voisi kokea sen joskus elämänsä aikana ja aika voimakkaana vieläpä.
        Korvien välissähän päänsärkykin tuntuu. Siellä on aivot, siellä koetaan kaikki. Jos aivot ovat toimimattomat, ei tunne mitään. On ihmisiä, joilta puuttuu kivuntuntemus aivoista. He eivät tunne kylmää, eivät kuumaa, eivät osaa varoa vaaroja. Fibromyalgikko on siis terve korvien välistä.
        Minua on aina nolottanut sanoa lääkäreille, että minulla on todettu fibromualgia. Miksikö, nimenomaan siksi, että joku lääkäri on muutaman kerran sanonut, että se on luulotautia. Niin sanovatkin tk:n yleislääkärit, he, jotka määräävät syöpäkipuun fysikaalista ja keuhkokuumeeseen yskänlääkelitkuja.
        Olinpa yllättynyt tammikuussa, kun erittäin erikoistunut hammaslääkäri määräsi minulle benisilliinikuurin ennen hampaan juurihoitoa. Hän sanoi, että se on välttämätön varotoimenpide, kun fibromyalgia kuuluu reumasairauksiin. Fibromyalgiasta tiedetään jo paljon enemmän. Tiedetään, mikä korvien välissä tekee sen, että neste kertyy pehmykudoksiin ja muodostaa hermoja painavia "herneitä". Lukekaapa tietämättömät esim. tri Tolosen tutkimuksia.

• edellinen...
        fbrmlg kirjoitti:

Niin, minä myös toivon, että hän, jonka mielestä fibromualgia on luulosairautta, voisi kokea sen joskus elämänsä aikana ja aika voimakkaana vieläpä.
        Korvien välissähän päänsärkykin tuntuu. Siellä on aivot, siellä koetaan kaikki. Jos aivot ovat toimimattomat, ei tunne mitään. On ihmisiä, joilta puuttuu kivuntuntemus aivoista. He eivät tunne kylmää, eivät kuumaa, eivät osaa varoa vaaroja. Fibromyalgikko on siis terve korvien välistä.
        Minua on aina nolottanut sanoa lääkäreille, että minulla on todettu fibromualgia. Miksikö, nimenomaan siksi, että joku lääkäri on muutaman kerran sanonut, että se on luulotautia. Niin sanovatkin tk:n yleislääkärit, he, jotka määräävät syöpäkipuun fysikaalista ja keuhkokuumeeseen yskänlääkelitkuja.
        Olinpa yllättynyt tammikuussa, kun erittäin erikoistunut hammaslääkäri määräsi minulle benisilliinikuurin ennen hampaan juurihoitoa. Hän sanoi, että se on välttämätön varotoimenpide, kun fibromyalgia kuuluu reumasairauksiin. Fibromyalgiasta tiedetään jo paljon enemmän. Tiedetään, mikä korvien välissä tekee sen, että neste kertyy pehmykudoksiin ja muodostaa hermoja painavia "herneitä". Lukekaapa tietämättömät esim. tri Tolosen tutkimuksia.

viestittäjä

• edelliseen liittyen
        edellinen... kirjoitti:

viestittäjä

Fibromyalgikolla nesteet kertyvät pehmytkudoksiin, jotka ovat ihmisellä anatomian mukaan vartalossa. Hänellä, joka naureskelee jutulle (ennen omakohtaista kokemusta tästä taudista), taitaa olla ylimääräistä nestettä korvien välissä. Sori, mutta ärsyttää asiallisten keskusteluiden vääntelijät.

• särkee
        lääkkeitä.. kirjoitti:

fibrot syö..

Niin, se nyt on ihan se ja sama mitä jotkut tietämättömät haluavat sanoa, jopa oppimattomat lääkärit... potilas itse tietää särkeekö vai ei, saako nukutuksi vai ei...nimettäkköön vaikka "luulosairaudeksi". Totuus nyt kuitenkin on, että fibromyalgia on kansainvälisen lääkäriliiton hyväksymä somaattinen sairaus, jolle on myös oma virallinen tautiluokituksensa (Suomessakin käytössä). Tauti voidaan kokeellisestikin todeta, mm. selkäydinnestettä tutkimalla ja vertailukokein.
        Taudin voi saada kuka tahansa esim. pitkällisen tulehdussairauden seurauksena. Toki myös pitkäaikainen stressitila lisää riskiä saada fibromyalgiaoireita.
        Toiset ovat herkempiä kuin toiset, toiset saavat vatsahaavan tai verenpainetaudin, kun eivät osaa purkaa esim. puhumalla ongelmiaan, tai koska yrittävät pitää "fiksun ja ahkeran" ihmisen kulissia yllä, vaikka pinnan alla kuohuu...toisilla on herkempi psyyke jne. Turha haukkua ketään luulosairaaksi!!! Itse en todellakaan häpeä sitä, että minulla on fibromyalgia,ja myönnän että osittain johtuu valtavista psyykkisistä paineista mm. töissä. En myöskään liioittele oireitani. Mutta pahimmillaan tämä ei todellakaan ole mukava juttu!!

• Yleislääkäri tyrkytti fibroa
        särkee kirjoitti:

Niin, se nyt on ihan se ja sama mitä jotkut tietämättömät haluavat sanoa, jopa oppimattomat lääkärit... potilas itse tietää särkeekö vai ei, saako nukutuksi vai ei...nimettäkköön vaikka "luulosairaudeksi". Totuus nyt kuitenkin on, että fibromyalgia on kansainvälisen lääkäriliiton hyväksymä somaattinen sairaus, jolle on myös oma virallinen tautiluokituksensa (Suomessakin käytössä). Tauti voidaan kokeellisestikin todeta, mm. selkäydinnestettä tutkimalla ja vertailukokein.
        Taudin voi saada kuka tahansa esim. pitkällisen tulehdussairauden seurauksena. Toki myös pitkäaikainen stressitila lisää riskiä saada fibromyalgiaoireita.
        Toiset ovat herkempiä kuin toiset, toiset saavat vatsahaavan tai verenpainetaudin, kun eivät osaa purkaa esim. puhumalla ongelmiaan, tai koska yrittävät pitää "fiksun ja ahkeran" ihmisen kulissia yllä, vaikka pinnan alla kuohuu...toisilla on herkempi psyyke jne. Turha haukkua ketään luulosairaaksi!!! Itse en todellakaan häpeä sitä, että minulla on fibromyalgia,ja myönnän että osittain johtuu valtavista psyykkisistä paineista mm. töissä. En myöskään liioittele oireitani. Mutta pahimmillaan tämä ei todellakaan ole mukava juttu!!

Kerronpa oman tarinan, minulle yleislääkäri tyrkytti fibrodiagnoosia, jota en kelpuuttanut. Ortopedi diagnosoi polvien nivelrikot. Juuri ortopedi sanoi, että tuo fibrodiagnoosi on roskakoridiagnoosi,jota ensimmäisenä tyrkytetään. Minulta löytyi kyllä aivan muu vaiva.

• Oma kokemus
        Yleislääkäri tyrkytti fibroa kirjoitti:

Kerronpa oman tarinan, minulle yleislääkäri tyrkytti fibrodiagnoosia, jota en kelpuuttanut. Ortopedi diagnosoi polvien nivelrikot. Juuri ortopedi sanoi, että tuo fibrodiagnoosi on roskakoridiagnoosi,jota ensimmäisenä tyrkytetään. Minulta löytyi kyllä aivan muu vaiva.

Kuinkahan moni on saanut aivan väärän fibrodiagnoosin, ellei ole tutkittu riittävästi. Minulla näkyi röntgenissä selvät muutokset, ja ortopedi totesi niverikon myös kliinisesti,laiton hänet vielä soittamaan yleislääkärille ja antamaan palautetta, loppu hyvin kaikki hyvin.

• Roskakoppadiagnoosi
        Oma kokemus kirjoitti:

Kuinkahan moni on saanut aivan väärän fibrodiagnoosin, ellei ole tutkittu riittävästi. Minulla näkyi röntgenissä selvät muutokset, ja ortopedi totesi niverikon myös kliinisesti,laiton hänet vielä soittamaan yleislääkärille ja antamaan palautetta, loppu hyvin kaikki hyvin.

Tässä on vanha ketju fibrosta. Siinä on tietoa tarvitseville!

http://kaksplus.fi/threads/tutkailin-vielae-tota-fibromyalgiaa.2302717/page-2

• Kanelikorppu58

Samaa minä olen miettinyt että mitä lääkettä fibroa sairastavat syövät. Minulla on selän vuoksi hermosärkyyn Cymbalta ja nyt lisäksi Pregabalin orion joka on Lyrikan halvempi vaihtoehto, mutta ei ne fibrosärkyihin auta. Minulla oli Tribtyl mutta se ei käynyt minulle. Hormooni korvaushoito lääkkeet vievät fibrosäryt kokonaan, mutta minä en voi käyttää niitä vuotojen vuoksi.

• sairasihminen

LDN on ainoa, joka auttaa. Muita ei edes kanata syödä, koska niissä on haittoja enemmän kuin hyötyjä.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/fibromyalgia.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      149
      2852
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      365
      2030
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1698
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1401
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe