Katson mä ulos akkunasta,
tuo maisema edessäin vaalenee vasta,
tuolt aurinko kurkistaa tunturin takaa,
se oranssilla maisemat maalaa.
Nyt kevättä tekee se olan takaa ja
valkoisena hohtavat meillä hanget.
Ne kohta on muistojen joukkoon menneet,
jää taakse nuo syksyiset pimeät päivät ja
pakkas öistä vain muistojen häivät.
Ei kulje taivaalla pohjolan palot,
ne varjoon jää sinisen valon.
Nyt nautin mä valoista laajan lapin,
sen kuulaus ja kirkkaus valon.
Ne kertovat selvästi meille sen,
on kesä tulossa lappihin,
sen myötä me saamme sen mitä muualla koskaan koeta ei.
Kun yöttömiä öitä kokea saa niin silloin vasta voi aavistaa, miten kaunis onkaan tämä maa.
Arkea
6
209
Vastaukset
- kerppulintu
Kiitos kauniista runostasi, Ajanmittaaja!
Lapin luonto on ihmeellisen kaunis ja vertaamatoneri vuodenaikoinakin .
Kerppuli- ajanmittaaja
Olohuoneeni ikkunasta saisi tehtyä vaikka kuinka paljon upeita kuvia, maalauksia , runoja ja vaikka mitä.
Kunhan vain alkaisi tehdä, sillä likipitäin jokaainut päivä on tuo tunturi ja järvi maisema uudenlainen.
Kiltti kun pidit.
- lindalinda1
Lapista, toit paloja talvesta ja yöttömästä yös-
tä hienoilla elementeillä.
Voi kunpa pääsisin kerran sinne * huoks *
Kiitos kuitenkin Sinulle, runosi myötä melkein jo
olin siellä.- ajanmittaaja
Voi sinua Linda linda pieni, helppoakos tänne on tulla, kipität vaan junanjälkien viereen ja liftaat, niin pääset hyvään vauhtiin, sitten päätepysäkillä jatkat vaan 500km pohjoiseen ja alat olla likellä . Eikös ollutkin helppoa .
eläväinen ja ihanan ihana runo, joka on tosi.
- ajanmittaaja
ja siltikin löydät jotain uutta, se on runoutta jos jokin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.30411357- 2174843
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112528- 1611881
- 1271871
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921228Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il81137Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411136Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon341004- 83927