Miten se nyt nykyään menee?
Jos on sähköauto niin meneekö siitä "dieselvero"? Jos menee niin varmaan samoin perustein oletan..
Tai jos on diesel auto mihin tankkaa tee-se-itse dieseliä, kuten jotain keittorasvaa tms öljyä kuten Top Gear tai Fifth Gear ohjelmissa niin käsittääkö poliisi sen samoin kun polttoöljyllä ajelun? No varmaankin mutta vahvistakaa toki epätietoisuuteni.
Energiat ja verotus
11
1059
Vastaukset
- ><(((((°> <°)))...
Sähköauto olisi omiaan lyhyeiden etappien matkoihin eritysesti kaupungissa, muutamien kilometrien matkoihin jolloin polttomoottoreilla ajettaesa saasteet ovat pahimmillaan. Valtio kyllä puhuu kasvihuoneilmiöstä ja neuvoo muita maita miten ne pitää torjua. Samalla valtio rankaisee saastettoman ajoneuvon omistuksesta oman maan kansalaisia. Yhtälö on ristiriidassa.
Kyllä, sähköautosta joutuu maksamaan käyttövoimaveroa, entiseltä nimeltä dieselvero.- taitaa,,,,
olla nelinkertainen?
- MiQui
taitaa,,,, kirjoitti:
olla nelinkertainen?
On ihan normaalin kaavan mukaan painosta laskettu. Eli sähköautosta menee veroa suurinpiirtein samat eurot kuin vastaavasta dieselautosta. Ehkä jopa muutama euro enemmän koska sähköauto on usein vähän painavampi kuin dieselauto.
- tiedä mitään
Polttoöljyyn pistetään merkkiainetta jotta sillä ajelijat saadaan kiinni. Jos et omaan öljyysi tuollaista laita niin eipä sitä kukaan tiedä jos ajat oman paistinpannun öljyillä.
Sähköautoissa taitaa edelleen mennä dieselvero.- siis............
löpö on värjätty ja diesel ei. Joten ravintelin jäteöljyt voisi sitten kaataa nokilekan tankkiin ja ajella vaan halvalla.
Muistan kuitenkinkin että joku suomalainen biodiseltuottaja jotan veroja makselisi, no en ole varma tästä. Ajoihan se jokukin bifuel volvolla metaanilla, kunnes Valde rätkäisi sellaiset rangaistusverot että ajot loppui siihen.
Joo, ei kuulu varsinaisesti tähän topickiin, mutta jos, ja kun Valde tekee vaihtoehtoiset energiamuodot verottamalla mahdottomiksi niin ajetaan sitten perinteisillä niin ei tule mitään ylläriveroja. - kuuluu,,,
siis............ kirjoitti:
löpö on värjätty ja diesel ei. Joten ravintelin jäteöljyt voisi sitten kaataa nokilekan tankkiin ja ajella vaan halvalla.
Muistan kuitenkinkin että joku suomalainen biodiseltuottaja jotan veroja makselisi, no en ole varma tästä. Ajoihan se jokukin bifuel volvolla metaanilla, kunnes Valde rätkäisi sellaiset rangaistusverot että ajot loppui siihen.
Joo, ei kuulu varsinaisesti tähän topickiin, mutta jos, ja kun Valde tekee vaihtoehtoiset energiamuodot verottamalla mahdottomiksi niin ajetaan sitten perinteisillä niin ei tule mitään ylläriveroja.verotus ja autoilu suomessa kiinteästi yhteen.
Biodiselin valmistuksesta joutui maksamaan "suurehkoa" valmisteveroa, vero joillakin osin varmaan pienentynyt, koska Neste sai oman biodieselinsä markkinoille.. - *****Konkurssi*****
kuuluu,,, kirjoitti:
verotus ja autoilu suomessa kiinteästi yhteen.
Biodiselin valmistuksesta joutui maksamaan "suurehkoa" valmisteveroa, vero joillakin osin varmaan pienentynyt, koska Neste sai oman biodieselinsä markkinoille..Toisin sanoen, suomessa ei kannata ajaa sähköautolla, ei omavalmiste dieselillä, muulla bio polttoaineella
- tai verottaja rankasee ankarammin kuin koskaan!
Kyllä on sarvikuonejen maa, mutta eihän se nyt kenellekään yllätyksenä ole tullut. - SähköAutoSeppo
*****Konkurssi***** kirjoitti:
Toisin sanoen, suomessa ei kannata ajaa sähköautolla, ei omavalmiste dieselillä, muulla bio polttoaineella
- tai verottaja rankasee ankarammin kuin koskaan!
Kyllä on sarvikuonejen maa, mutta eihän se nyt kenellekään yllätyksenä ole tullut.ovat aika hankalia toteuttaa niin että moottori pelaisi pitkään. Siihen tarvitaan lämmittelyjä, metanolia, neutralointiainetta, aika paljon teorian- ja käytännön tietoa. Ei helppoa teknisesti ja talvi tekee omat ongelmansa jäätymisten muodossa. Suttaista touhua.
Sähköautolla ajaminen on halpaa kun energia käytetään niin tehokkaasti huolimatta sähkön järjettömästä hinnasta josta Liliuksenkin palkkiot on maksettu. Kalenterivuoden kustannukset sähköstä ja Webaston polttoaineesta 1,4e/100km. Polttomoottoriautolla (Jumpy 2.0Hdi) tuli maksamaan jotain 9,5e/100km kun polttoaineen hinta oli pitkään korkealla. Ero siis 6-7 kertainen. 10000km:n matkalla tuo ero on 810e. Sähköautolla ajettiin vuoden aikana 12500km ja Jumpyllä 15500km. Täytyy lisätä sähköauton käyttöä koska se on niin helppokäyttöinen joka suhteessa. - kannattaa lisätäkkin
SähköAutoSeppo kirjoitti:
ovat aika hankalia toteuttaa niin että moottori pelaisi pitkään. Siihen tarvitaan lämmittelyjä, metanolia, neutralointiainetta, aika paljon teorian- ja käytännön tietoa. Ei helppoa teknisesti ja talvi tekee omat ongelmansa jäätymisten muodossa. Suttaista touhua.
Sähköautolla ajaminen on halpaa kun energia käytetään niin tehokkaasti huolimatta sähkön järjettömästä hinnasta josta Liliuksenkin palkkiot on maksettu. Kalenterivuoden kustannukset sähköstä ja Webaston polttoaineesta 1,4e/100km. Polttomoottoriautolla (Jumpy 2.0Hdi) tuli maksamaan jotain 9,5e/100km kun polttoaineen hinta oli pitkään korkealla. Ero siis 6-7 kertainen. 10000km:n matkalla tuo ero on 810e. Sähköautolla ajettiin vuoden aikana 12500km ja Jumpyllä 15500km. Täytyy lisätä sähköauton käyttöä koska se on niin helppokäyttöinen joka suhteessa.kun Jumpylle on annettu uutena kulutuslukemiksi
5.80 / 6.40 / 7.50 l/100km ja Sinä sait kulumaan 1€/litra hinnallakin 9.5 l/100km.. - SähköAutoSeppo
kannattaa lisätäkkin kirjoitti:
kun Jumpylle on annettu uutena kulutuslukemiksi
5.80 / 6.40 / 7.50 l/100km ja Sinä sait kulumaan 1€/litra hinnallakin 9.5 l/100km..viime vuonna. Tänä vuonna kustannus on pienempi mikäli hinta pysyy tämänhetkisissä lukemissa. Öljyn hinnan heittely on asia joka ainakin minua huolestuttaa. Se voi olla huomenna 2e/L. Sähkö taas on toisenlainen jo luonteeltaan ja sitä saa aina.
Jos ajo on enimmältään taajama-ajoa niin Jumpy ja tuttuni Scudo samalla koneella vei 6,5-9L/100km. Keskimäärin oli jotain 7,8L/100km. Olen usein ihmetellyt noita ilmoitettuja kulutuslukemia mainoksissa. Ei tule mieleen yhtäkään paikkansa pitävää reaalielämässä. SähköAutoSeppo kirjoitti:
viime vuonna. Tänä vuonna kustannus on pienempi mikäli hinta pysyy tämänhetkisissä lukemissa. Öljyn hinnan heittely on asia joka ainakin minua huolestuttaa. Se voi olla huomenna 2e/L. Sähkö taas on toisenlainen jo luonteeltaan ja sitä saa aina.
Jos ajo on enimmältään taajama-ajoa niin Jumpy ja tuttuni Scudo samalla koneella vei 6,5-9L/100km. Keskimäärin oli jotain 7,8L/100km. Olen usein ihmetellyt noita ilmoitettuja kulutuslukemia mainoksissa. Ei tule mieleen yhtäkään paikkansa pitävää reaalielämässä.En tiedä mitä polttomoottoreille on tapahtunut, mutta kyllä jollain pikkucorolla ja kadetilla pääsi aikoinaan kevyesti 8L/100 km lukemiin.
Kyllä sähköauto on tulevaisuutta, mutta ihmisillä tahtoo olla siitä samanlainen käsitys kuin eräällä päättäjällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1587272
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505996- 1535317
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484747Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554078- 733302
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.633259Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m253082- 472487
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182399