Italialaiset autot ovat tunnetusti usein vekkulin näköisiä, jotkin ovat jopa hyviä ajettavia, laatu on aika perseestä ja monia muita mielipiteitä tai totuuksia.
Ei ne sen ihmeellisempiä ole, joten miksi täällä on italoautoilla oma palsta, kun ei ole saksalaisilla, japanilaisilla, ranskalaisilla, brittiläisillä eikä jenkkejä lukuunottamatta muillakaan mailla.
Miksi tällainen palsta on olemassa?
20
1640
Vastaukset
- paineet pois
Täytyyhän kaltaisillasi provopettereillä olla jokin paikka, missä voitte yrittää päteä ilman, että saatte välittömästi pataan.
- Fiatmanni
Jos eivät motarilla hiillosta, tulevat tänne purkaamaan alayläpääpaineita!
Onhan maailmalla jalkapallohuligaanejakin, vaikka yhtähyvin tässäkin olisi huliganismin paikkaa auki, kybällä! - Ripsukkeli
Fiatmanni kirjoitti:
Jos eivät motarilla hiillosta, tulevat tänne purkaamaan alayläpääpaineita!
Onhan maailmalla jalkapallohuligaanejakin, vaikka yhtähyvin tässäkin olisi huliganismin paikkaa auki, kybällä!Eikös tuo threadin aloittanut kaveri aika asiaa puhunut?
Voiko joku muka väittää, että "italoautojen" laatu olisi hyvä? Aika vikaantuvia ovat, ja arvokin tippuu sitä myötä aiiiika vauhdilla. Eikä aloittaja edes pelkästään haukkunut italialaisia autoja - esim. ulkonäöstä sanoi positiivisesti. - kun et muuta osaa
Ripsukkeli kirjoitti:
Eikös tuo threadin aloittanut kaveri aika asiaa puhunut?
Voiko joku muka väittää, että "italoautojen" laatu olisi hyvä? Aika vikaantuvia ovat, ja arvokin tippuu sitä myötä aiiiika vauhdilla. Eikä aloittaja edes pelkästään haukkunut italialaisia autoja - esim. ulkonäöstä sanoi positiivisesti.Koita nyt ressukka edes keksiä ikioma provo!
Vai eikä peesipojalla rahkeet riitä? - aloittaja
kun et muuta osaa kirjoitti:
Koita nyt ressukka edes keksiä ikioma provo!
Vai eikä peesipojalla rahkeet riitä?Jos osaisitte lukea, olisitte ehkä älynneet, etten mitenkään kritisoinut tai moittinut italialaisia autoja, ainakaan tavanomaisten käsitysten ulkopuolelta. Oikeasti pidän italialaisesta automuotoilusta, ajettavuuskin on jopa huippuluokkaa joissakin autoissa. Kysymys ei ollut lainkaan tästä.
Ihmettelin sitä, että täällä on palsta 'Italoautot', kun minkään muun maalaisille autoille omaa palstaa ei ole, paitsi jenkkiautoille ja hieman epämääräisesti 'Itäautoille'.
Monilla muillakin mailla on vähintään yhtä merkittävä historia autovalmistuksessa.
Italoautofaneilla toisaalta ei tunnu menevän ollenkaan hyvin. Heti ollaan kaivamassa nyrkkirautoja ja jakopäänketjuja esiin kun joku vähänkin vihjaa jotain negatiivista. Olette outoa sakkia, täytyy sanoa. Mutta niin ne taitaa olla italialaisetkin, onhan niillä se pizzapellekin.
- Ranskalaisilla
Jne. Jne. Ei ole omia palstoja sen takia, kun oikeita urheiluautoja ei tehdä muualla. Kyllä esimerkiksi Ferrarit ja Lamborchinit ovat "sen ihmeellisempiä" kuin vaikka joku Nissani tai Toyota, olkootkin kuinka hyviä tahansa, mutta ne eivät ole legendoja. Eikä niistä koskaan tule sellaisi tulemaankaan. Corollastakaan ei ole legendaksi, vaikka joku on sellaisella joskus tiettävästi katsastuksen välin ilman remonttia päässytkin.
- jksbokshdg
oikeita urheiluautoja muualla kuin Italiassa. Hah hah.
Tässä yksi esimerkki:
http://www.worldcarfans.com/3060907.002/photo1009/2007-citroen-c4-wrc
Saksalaismerkeillä BMW ja Mercedes on varsin paljon urheiluautoiksi luettavia malleja. Porschesta kuullut?
Entäpä sellaiset merkit kuin Aston Martin, Jaguar, Noble, Lotus, Bentley, McLaren?
Tai Mitsubishi, Subaru? - tehdään
jksbokshdg kirjoitti:
oikeita urheiluautoja muualla kuin Italiassa. Hah hah.
Tässä yksi esimerkki:
http://www.worldcarfans.com/3060907.002/photo1009/2007-citroen-c4-wrc
Saksalaismerkeillä BMW ja Mercedes on varsin paljon urheiluautoiksi luettavia malleja. Porschesta kuullut?
Entäpä sellaiset merkit kuin Aston Martin, Jaguar, Noble, Lotus, Bentley, McLaren?
Tai Mitsubishi, Subaru?Lotus,Porsche ja Aston Martin ovat urheiluautoja. Joku C4 Sitikka tai neliovinen Subaru Mitsu Lancer eivät tosiaankaan ole urheiluautoja, vaan kauppakasseja. Ja McLaren on niin marginaalinen merkki, ettei sitäkään oikein voi mukaan laskea.
- Fiiatti on lälläriauto
tehdään kirjoitti:
Lotus,Porsche ja Aston Martin ovat urheiluautoja. Joku C4 Sitikka tai neliovinen Subaru Mitsu Lancer eivät tosiaankaan ole urheiluautoja, vaan kauppakasseja. Ja McLaren on niin marginaalinen merkki, ettei sitäkään oikein voi mukaan laskea.
Citroen C4 WRC ON urheiluauto ja NIMENOMAAN urheiluauto.
Samoin Subaru Imprezan ja Mitsubishi Lancerin vastaavat versiot ja niiden katumallit.
Ja http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/car-and-driving/noble-m12-gto-3-r-1002893.html - tosiaankin
Fiiatti on lälläriauto kirjoitti:
Citroen C4 WRC ON urheiluauto ja NIMENOMAAN urheiluauto.
Samoin Subaru Imprezan ja Mitsubishi Lancerin vastaavat versiot ja niiden katumallit.
Ja http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/car-and-driving/noble-m12-gto-3-r-1002893.htmlon urheiluauto. Mutta Sitikat ja Kaiken maailman riisinpaahtimet eivät ole urheiluautoja. Piste. Ralliautoja ne kyllä ovat, jopa urheilullisia, mutta silti perheautoja. Oikeita urheiluautoja ei myydä minkäänlaisena versiona neliovisena. En aliarvio ollenkaan mainitsemiasi autoja, mutta urheiluautoiksi niitä en laske, enkä tule laskemaan. Eikä laske moni muukaan.
- Ford
Fiiatti on lälläriauto kirjoitti:
Citroen C4 WRC ON urheiluauto ja NIMENOMAAN urheiluauto.
Samoin Subaru Imprezan ja Mitsubishi Lancerin vastaavat versiot ja niiden katumallit.
Ja http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/car-and-driving/noble-m12-gto-3-r-1002893.htmlWRC-autot ovat kilpureita eivätkä urheiluautoja. Tai oikeestaan kilpurin pohjalta teineille tehtyjä replicoita joilla saa leikkiä rallikuskia. Kaukana ovat urheiluautoista.
- Luigi.
Palstan olemassaolon oikeutuksen syy on siinä että italoautot VAIN ovat nyt ja ennenkin olleet sieltä designin tyylikkäimmästä päästä! Kiitokset tästä kuuluvat muunmuassa Giugiarolle ja häntä edeltäviille muotoilunkuninkaille!
Italoautojen yleisilme kun on PUHDASTA taidetta. Corolla, Nissan, Subaru, Kia, Mitsubishi, Daewoo, Ford, Merzedes, Vauxhall(opel), Bmw, Cryshler, Lada jne, ovat muotoiltuun italoautoon verrattuna kovinkin tylsää ja harmaata aluetta, varsinkin kun puhutaan tyylikkäästä designistä, jonka Italia hallitsee!
Ainoan poikkeuksen tekee upea Ranskisuutuus Renault, jonka uutukainen Megane pääsee jo hyvinkin lähelle tyylikästä italodesigniä, mutta kyllä italoauto on italoauto, vaikka miten kiukuttaisi! Se on kuin viimeiseen asti hiottu timantti!!!
Ja siinä vaiheessa kun muilta mailta alkaa tulla upeannäköisiä autoja, lienee syytä epäillä italialaisten olleen asialla. Muussa tapauksessa idea on ryöstetty(matkittu) itse spageteilta.- Ladakin
On sen perusteella urheiluauto kun on "Mitalialaisen piirtämä " No just sillai.
Pysyisvät vaan kinkunkuivatuksessa ja viinintallaamisessa. - Repeeeeäjä
-91 Tipo ja -84 Uno ovat timantteja siis muotoilultaan? Aiiiiika hiomattomia siinä tapauksessa. Samoin 2000-luvun Pandat ja Stilot, muutamia mainitakseni.
Täytyy myöntää, että alfat ovat komeita ilmestyksiä. Luotettavuus ja kestävyys sen sijaan niissäkin on kuralla. - Knööli
on sellainen auto johon ei saa osia Biltemasta.
- Italia hanurista!
Ainoa Italiasta tuleva tavara joka on tyylikäs tai peräti hyvän näköinen on italialainen nainen (kunhan on ajanut viiksensä!)
- /////
Repeeeeäjä kirjoitti:
-91 Tipo ja -84 Uno ovat timantteja siis muotoilultaan? Aiiiiika hiomattomia siinä tapauksessa. Samoin 2000-luvun Pandat ja Stilot, muutamia mainitakseni.
Täytyy myöntää, että alfat ovat komeita ilmestyksiä. Luotettavuus ja kestävyys sen sijaan niissäkin on kuralla.Muutamia vuosia sitten Tipon muotoilusta kirjoitettiin eräässä autolehdessä, että on edelleen modernin näköinen. Ja niin muuten on vieläkin melko moderni ja tilankäytöltään huippu! Ja katsopas vaikkapa 2000-luvun Puntojen ovipeilejä kuinka on upeasti muotoillut ja yksilölliset. Italialainen muotoilu näkyy edullisissa käyttöautoissakin. Autobild 2/2009-lehdessä sivuilla 40-41 on juttu vanhasta Fiat Pandasta, jota valmistettiin vuosina 1980-2003 (Suomeen autoa tuotiin vuosina 1982-1987). Panda on päässyt Munchenin Pinakothek der Moderne-museon uuden muotoilun kokoelmaan. Alan ammattiväki kumartaa Fiat Pandalle! Jutun otsikko on "Nyt pieni Fiat on taidetta". - "Design-museo kunnioittaa italialaista pikkuautoa erikoisnäyttelyllä. Siinä on tarpeeksi syytä kertoa Pandan osuudesta autojen historiassa. Sen perusajatus on ajaton ja jopa erittäin moderni tällä suurten mutta usein epäkäytännöllisten kulkuneuvojen aikakaudella.. Asioiden supistaminen olennaiseen oli tähtimuotoilija Giugiaron periaatteena, kun hän piirsi Pandan 1970-luvun lopulla. Siinä on riittävästi tilaa neljälle aikuiselle huolimatta vain 700 kilon omamassasta ja 3,38 metrin pituudesta. Tavaratilaan mahtuu tarvittaessa jääkaappi, ja istuimet voi muuntaa vuoteiksi. Nykyään jopa käytännöllisiä malleja, kuten Toyota iQ:ta, markkinoidaan lifestyle-tuotteina. Elämä ei ole kuitenkaan lifestylea vaan eloonjäämiskamppailua. Se koskee myös nykyisiä pikkuautoja kuten Fiestaa tai Corsaa ajavia. Näiden autojen korostetun dynaaminen muotoilu on saatu aikaan käytännöllisyyden kustannuksella. Esimerkiksi näkyvyys taakse on heikko. - Täydellisyys on saavutettu vasta sitten, kun hyvä muotoilu yhdistyy suureen käyttöarvoon ja taloudellisuuteen, suuri Giorgetto Giugiaro on joskus sanonut. - Siksi lempiautoni on Fiat Panda.
- otsikon
se piti lukea toisenkin kerran. Siinä luki ensiksi ILOTALOAUTOT.
- rtrtrtrtrtrtrtrttrrt
eihän täällä puhuta mistään muista kun fiatin ongelmista
- laskuvirheitä
Tämä on vaan jäänyt tänne. Vuosia sitten ei ollut erikseen keskustelupalstaa, Fiateille, Alfoille, Lancioille, jamitänytnäitäon, eikä sen enempää koko "Automerkit" osiotakaan. Tärkeimmät automerkit ja jotkin merkit niputettuna tyyliin "Italoautot", "Itäautot" oli suoraan "Autot ja liikenne" alla.
Tämä palsta on tälläinen jäänne ja nykyään lähinnä tarpeeton
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124390MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862240Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5571734Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011461Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098- 51008
Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60913Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3898