Superb - vikoja vikoja vikoja

Sensuuri pelaa

69

15198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • topikki

      kuuluu itä-auto palstalle!

      • Pistää epäilemään

        >kuuluu itä-auto palstalle!

        Miten joku muutoin voi tehdä noin karkeita yhdyssanavirheitä?


      • oinas 63
        Pistää epäilemään kirjoitti:

        >kuuluu itä-auto palstalle!

        Miten joku muutoin voi tehdä noin karkeita yhdyssanavirheitä?

        Näköjään näitä maantietotunneilta lintsanneita idiootteja riitää. tsekkoslovakia kuuluu euroopan unioniin.Mulla skoda superb 2,0tdiCR,voitte lähtee viivalle 230huippu 8,0 0-100 5,5litraa 100km,Mitä yhteistä on bmv llä ja kondoomilla vastaus molemissa mulkku sisällä,Että sillä lailla


      • Ocu-2010
        oinas 63 kirjoitti:

        Näköjään näitä maantietotunneilta lintsanneita idiootteja riitää. tsekkoslovakia kuuluu euroopan unioniin.Mulla skoda superb 2,0tdiCR,voitte lähtee viivalle 230huippu 8,0 0-100 5,5litraa 100km,Mitä yhteistä on bmv llä ja kondoomilla vastaus molemissa mulkku sisällä,Että sillä lailla

        >> Näköjään näitä maantietotunneilta lintsanneita idiootteja riitää.

        No se on tosiaan nähty.

        >> Tsekkoslovakia kuuluu euroopan unioniin

        Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin Tsekkoslovakia lakkasi olemasta vuoden 1992 lopussa ja vuoden 1993 alussa syntyi Eurooppaan kaksi uutta valtiota Slovakia ja Tsekin tasavalta. Molemmat ovat sekä Euroopan Unionin että Naton jäsenmaita, joten se siitä "itäeuroopasta". Näillä mittareilla maat ovat jopa länsimaisempia, kuin Suomi.

        Ja mitä Skodaan tulee, niin se on yksi kolmesta vanhimmasta edelleen toimivasta autovalmistajasta ("Pökötin" ja Mesen ohella). Skoda on kuulunyt VAG-konserniin vuodesta 1991, joten sen tekniikka on pääosin samaa, kuin Volkkarissa, Audissa ja Seatissa. Tekeekö tämä siis myös noista "itäautoja"?

        Olisi siis pikkuhiljaa aika kaivautua ylös asennepoteroista ja tunnustaa se tosiasia, että Skoda on nykyisin täysi länsiauto. Hinta-/laatusuhteeltaan vieläpä erittäin kilpailukykyinen konsernin sisällä.


      • '+´'¨+´+´+
        oinas 63 kirjoitti:

        Näköjään näitä maantietotunneilta lintsanneita idiootteja riitää. tsekkoslovakia kuuluu euroopan unioniin.Mulla skoda superb 2,0tdiCR,voitte lähtee viivalle 230huippu 8,0 0-100 5,5litraa 100km,Mitä yhteistä on bmv llä ja kondoomilla vastaus molemissa mulkku sisällä,Että sillä lailla

        Voi vittu että oot tyhmä oinas 63, ai tsekkoslovakia kuuluu euroopan unioniin!!! Just joo.

        Noin tyhmä ei voi olla muu kuin SKODA-mies.


      • pilkunsorvaaja
        Ocu-2010 kirjoitti:

        >> Näköjään näitä maantietotunneilta lintsanneita idiootteja riitää.

        No se on tosiaan nähty.

        >> Tsekkoslovakia kuuluu euroopan unioniin

        Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin Tsekkoslovakia lakkasi olemasta vuoden 1992 lopussa ja vuoden 1993 alussa syntyi Eurooppaan kaksi uutta valtiota Slovakia ja Tsekin tasavalta. Molemmat ovat sekä Euroopan Unionin että Naton jäsenmaita, joten se siitä "itäeuroopasta". Näillä mittareilla maat ovat jopa länsimaisempia, kuin Suomi.

        Ja mitä Skodaan tulee, niin se on yksi kolmesta vanhimmasta edelleen toimivasta autovalmistajasta ("Pökötin" ja Mesen ohella). Skoda on kuulunyt VAG-konserniin vuodesta 1991, joten sen tekniikka on pääosin samaa, kuin Volkkarissa, Audissa ja Seatissa. Tekeekö tämä siis myös noista "itäautoja"?

        Olisi siis pikkuhiljaa aika kaivautua ylös asennepoteroista ja tunnustaa se tosiasia, että Skoda on nykyisin täysi länsiauto. Hinta-/laatusuhteeltaan vieläpä erittäin kilpailukykyinen konsernin sisällä.

        "Skoda on kuulunyt VAG-konserniin vuodesta 1991"

        Kun nyt ruvettiin viilaamaan, niin VAG-konsernia ei ole ollut olemassa vuosiin. Se on nykyään VW-konserni!


      • Kansanvaunu
        pilkunsorvaaja kirjoitti:

        "Skoda on kuulunyt VAG-konserniin vuodesta 1991"

        Kun nyt ruvettiin viilaamaan, niin VAG-konsernia ei ole ollut olemassa vuosiin. Se on nykyään VW-konserni!

        ja suzuki on osa konsernia...


      • ari-63
        '+´'¨+´+´+ kirjoitti:

        Voi vittu että oot tyhmä oinas 63, ai tsekkoslovakia kuuluu euroopan unioniin!!! Just joo.

        Noin tyhmä ei voi olla muu kuin SKODA-mies.

        Sorry että tulin provosoiduksi.ostin skoda superb 2,0 cr tdi pdf dsg elegans,vain siksi että,meni käämit bilian kanssa.Oli pakko vaihtaa,Oli pari vaihto ehtoo ford mondeo ja skoda supeb,Autoilla on yksi ero ford kuluttaa noin7,0l per 100, Skoda5,5 l per 100.jos olette huomannu ilmasto lämpenee.Ajoin 3700000km bi-fuel volvolla,Eli maakaasu-bensiini,Jokaisella on oma merkki ei tatska vaan automerkki


      • Eri porukkaa
        '+´'¨+´+´+ kirjoitti:

        Voi vittu että oot tyhmä oinas 63, ai tsekkoslovakia kuuluu euroopan unioniin!!! Just joo.

        Noin tyhmä ei voi olla muu kuin SKODA-mies.

        Tyhmä tai sivistymätön?. Edelläoleva kirjoitus kuuluu v-sanoineen jälkimmäiseen sarjaan. Eipä mulla tässä muuta.


      • .....
        oinas 63 kirjoitti:

        Näköjään näitä maantietotunneilta lintsanneita idiootteja riitää. tsekkoslovakia kuuluu euroopan unioniin.Mulla skoda superb 2,0tdiCR,voitte lähtee viivalle 230huippu 8,0 0-100 5,5litraa 100km,Mitä yhteistä on bmv llä ja kondoomilla vastaus molemissa mulkku sisällä,Että sillä lailla

        Vittu mikä järjen jättiläinen, "lähetsä viivalle", paa vielä se lippis väärin päin.


      • VAG aina vaan
        Ocu-2010 kirjoitti:

        >> Näköjään näitä maantietotunneilta lintsanneita idiootteja riitää.

        No se on tosiaan nähty.

        >> Tsekkoslovakia kuuluu euroopan unioniin

        Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin Tsekkoslovakia lakkasi olemasta vuoden 1992 lopussa ja vuoden 1993 alussa syntyi Eurooppaan kaksi uutta valtiota Slovakia ja Tsekin tasavalta. Molemmat ovat sekä Euroopan Unionin että Naton jäsenmaita, joten se siitä "itäeuroopasta". Näillä mittareilla maat ovat jopa länsimaisempia, kuin Suomi.

        Ja mitä Skodaan tulee, niin se on yksi kolmesta vanhimmasta edelleen toimivasta autovalmistajasta ("Pökötin" ja Mesen ohella). Skoda on kuulunyt VAG-konserniin vuodesta 1991, joten sen tekniikka on pääosin samaa, kuin Volkkarissa, Audissa ja Seatissa. Tekeekö tämä siis myös noista "itäautoja"?

        Olisi siis pikkuhiljaa aika kaivautua ylös asennepoteroista ja tunnustaa se tosiasia, että Skoda on nykyisin täysi länsiauto. Hinta-/laatusuhteeltaan vieläpä erittäin kilpailukykyinen konsernin sisällä.

        Kolmen tyttölapsen isänä kerron seuraavaa: Olimme muutama vuosi takaperin hankkimassa uutta autoa,Skoda,Audi ja Golf GTI. Lähtöhinnoiltaan samanarvoisia,hyvitys/välirahakin aika lailla sama.

        Lippuäänestyksen tulos perheessä,jossa Iskä,Äiskä ja kolme tyttöä -77,-80,-85 syntyneet oli:

        1. Audi A4 4 ääntä
        2. Golf GTI 1 "
        3. Skoda Ocu 0 "

        Audi hankittiin ja olemme tyytyväisiä.Tehoja,niin Skodassa kuin GTI.ssä olisi ollut enemmän.


      • .....
        VAG aina vaan kirjoitti:

        Kolmen tyttölapsen isänä kerron seuraavaa: Olimme muutama vuosi takaperin hankkimassa uutta autoa,Skoda,Audi ja Golf GTI. Lähtöhinnoiltaan samanarvoisia,hyvitys/välirahakin aika lailla sama.

        Lippuäänestyksen tulos perheessä,jossa Iskä,Äiskä ja kolme tyttöä -77,-80,-85 syntyneet oli:

        1. Audi A4 4 ääntä
        2. Golf GTI 1 "
        3. Skoda Ocu 0 "

        Audi hankittiin ja olemme tyytyväisiä.Tehoja,niin Skodassa kuin GTI.ssä olisi ollut enemmän.

        Puhutaankin Superbista, joka on täysin eri auto kuin Octavia.


      • Hakkawakki
        VAG aina vaan kirjoitti:

        Kolmen tyttölapsen isänä kerron seuraavaa: Olimme muutama vuosi takaperin hankkimassa uutta autoa,Skoda,Audi ja Golf GTI. Lähtöhinnoiltaan samanarvoisia,hyvitys/välirahakin aika lailla sama.

        Lippuäänestyksen tulos perheessä,jossa Iskä,Äiskä ja kolme tyttöä -77,-80,-85 syntyneet oli:

        1. Audi A4 4 ääntä
        2. Golf GTI 1 "
        3. Skoda Ocu 0 "

        Audi hankittiin ja olemme tyytyväisiä.Tehoja,niin Skodassa kuin GTI.ssä olisi ollut enemmän.

        1. Audi 2 Golf GTI 3. Skoda Ocu.

        Mitä nämä autot ovat, ovatko ne jollain tapaa vertailukelpoisia ja vaihtoehtoja toisilleen? Jos autoa oikeesti ollaan hankkimassa, niin käyttötarkoitus ja auton soveltuvuus ratkaisee, eikä se, että ovat "samanhintaisia". Eikö Audilla ole mitään tyyppimerkintää, pääasia että se on Audi?


        Että osaa joidenkin sielunelämä olla suppea mutta rajoittunut.


      • TUTKI HISTORIAA!!!
        Ocu-2010 kirjoitti:

        >> Näköjään näitä maantietotunneilta lintsanneita idiootteja riitää.

        No se on tosiaan nähty.

        >> Tsekkoslovakia kuuluu euroopan unioniin

        Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin Tsekkoslovakia lakkasi olemasta vuoden 1992 lopussa ja vuoden 1993 alussa syntyi Eurooppaan kaksi uutta valtiota Slovakia ja Tsekin tasavalta. Molemmat ovat sekä Euroopan Unionin että Naton jäsenmaita, joten se siitä "itäeuroopasta". Näillä mittareilla maat ovat jopa länsimaisempia, kuin Suomi.

        Ja mitä Skodaan tulee, niin se on yksi kolmesta vanhimmasta edelleen toimivasta autovalmistajasta ("Pökötin" ja Mesen ohella). Skoda on kuulunyt VAG-konserniin vuodesta 1991, joten sen tekniikka on pääosin samaa, kuin Volkkarissa, Audissa ja Seatissa. Tekeekö tämä siis myös noista "itäautoja"?

        Olisi siis pikkuhiljaa aika kaivautua ylös asennepoteroista ja tunnustaa se tosiasia, että Skoda on nykyisin täysi länsiauto. Hinta-/laatusuhteeltaan vieläpä erittäin kilpailukykyinen konsernin sisällä.

        Skoda ei ole AUTO tehtaana niin vanha kuin esim.Ford, Mersu ja Pösö!!!
        koska ensimmäinen auto valmistui "vasta" 1905!! Skoda oli alunperin metallivalimo, joka teki mm.laivan osia!


      • sdakfasdf
        ari-63 kirjoitti:

        Sorry että tulin provosoiduksi.ostin skoda superb 2,0 cr tdi pdf dsg elegans,vain siksi että,meni käämit bilian kanssa.Oli pakko vaihtaa,Oli pari vaihto ehtoo ford mondeo ja skoda supeb,Autoilla on yksi ero ford kuluttaa noin7,0l per 100, Skoda5,5 l per 100.jos olette huomannu ilmasto lämpenee.Ajoin 3700000km bi-fuel volvolla,Eli maakaasu-bensiini,Jokaisella on oma merkki ei tatska vaan automerkki

        Takavaloja saat tollaisella romulla katella.


      • Anonyymi
        ..... kirjoitti:

        Vittu mikä järjen jättiläinen, "lähetsä viivalle", paa vielä se lippis väärin päin.

        Super juntti!


    • noilla asioilla

      Jos tuntuu siltä, että saat orkkuja ko. merkin vioista, niin se sinulle suotakoon. Muta mitäs taas sensuurista höpiset, siellähän niistä on ihan avoimesti keskusteltu, linkittämälläsi palstalla!

      • sauhgshagshhga

        edellistä sivua... lukijalle jää fiilis, että viat piiloon ja äkkiä


      • mutta tietysti
        sauhgshagshhga kirjoitti:

        edellistä sivua... lukijalle jää fiilis, että viat piiloon ja äkkiä

        siitä saa aikaiseksi provoilun aiheen tänne palstalle.


      • viat esiin vaan
        sauhgshagshhga kirjoitti:

        edellistä sivua... lukijalle jää fiilis, että viat piiloon ja äkkiä

        Kauhee älämölö nousi kun joku uskalsi UVW:llä kommentoida Audin valoja. Sensuuria halutaan myös reniumi-merkin kohdalla vai mitä?


    • sammunut

      Joo, sähköosia vaihdettu yhteen yksilöön. Yli viisisataa rekisteröity vuoden alusta lähtien.

      Harvassa tuntuu olevan toimivat provopetterien päät ...

    • Octavia ja Suberb

      ole koskaan mitään huippuja luotettavuuden suhteen olleetkaan.
      Kelpo autoja, mutta VAG-konsernin sukurasite kuitenkin päällä.

    • kokemuksesi ovat

      uudesta Superbista. Osaat siteerata toisten kokemuksia ja kannat huolta ponnekkaasti toisen keskustelupalstan kirjoittajien ajatusten näkyvyydestä tällä palstalla, mutta oletko itse perehtynyt mainitsemiisi Skoda Superbin vikoihin?
      Jos olet, voisitko ystävällisesti kertoa omista eikä muiden jo esittämistä kokemuksista. Omat uudet havaintosi voisivat rikastuttaa keskustelua enemmän.

      • sensuuri pelaa

        Omia kokemuksia ei ole. Rakkikoiramainen käyttäytymiseni johtuu tarpeesta saada Skoda näyttämään huonommalta kuin se onkaan. Tarve taas tulee oman leipäni uhkaavasta kaventumisesta.
        Toyota 4ever!


    • onko niitä

      vai onko keskustelu kielletty? Roomster-kuskit, herätkää!

      • palle ramstetti

        Takana 1,5 vuotta 4x4 diesel ocullaCombilla.

        1. Heti alkuun huomasin että takaluukun yläjarruvalossa oli hiukkasen kosteutta. No se vaihdettiin ekassa huollossa.takuuna . aj aj.
        2. Sitten meni melkein vuosi ennenkuin huomasin että autohan on toivottoaman laiska! Asennutin siihen boxin ja sillä jo kerkiääkin. tehoja tuli 35hp ja jopa vääntöä 70nm.( Dynokortin mukaan)
        3. Nyt siinä on sellainen vika että dieseliä alkoi kulumaan enemmän....mikähän siinä. Loppu lähenee...
        4. Sitten on sellainen kumma vika että vaikka kuinka olen yrittänyt ajaa kovaa ja hiljaa niin öljyä ei ole tarvinnut lisätä huoltojen välissä lainkaan. Ei tiedä hyvää se. Idässä ei ymmärretä että nykyaikaisen auton kuuluu syödä öljyä että sitä sitten saa taas vähän IHAN ITSE lisätä.

        5. Uusin vika on siinä että kun muutin rengaskokoa "nostamalla" vähän pulskemmat renkaat 205/70x 15 Niin nopeus ja matkamittarista tuli virheettömät. Todella kiusallista huomata että suurin osa autojen nopeusmittareista näyttää vähintään 5km/h yli ja nyt ne ketaleet ovatkin siten koko ajan tien tukkona.
        Kuudes vika on siinä että varapyörä painaa takakontissa. Arvioin että tunkki varapyörä ja iso Mac-lite painavat yhteensä n 20kg. Jos olisin tiennyt että nykään saa useimmat autot ilman varapyörää ja tunkkia niin olisin varmasti ostanut uuden subarun. No niitä on ollutkin kyllä jo ehkä liian monta peräkkäin;)
        kaikkea murhetta vaan sitä on ihmisillä.

        Kyllä palle tietää...pallea ei voi huijata;)


      • Opportunismitismi
        palle ramstetti kirjoitti:

        Takana 1,5 vuotta 4x4 diesel ocullaCombilla.

        1. Heti alkuun huomasin että takaluukun yläjarruvalossa oli hiukkasen kosteutta. No se vaihdettiin ekassa huollossa.takuuna . aj aj.
        2. Sitten meni melkein vuosi ennenkuin huomasin että autohan on toivottoaman laiska! Asennutin siihen boxin ja sillä jo kerkiääkin. tehoja tuli 35hp ja jopa vääntöä 70nm.( Dynokortin mukaan)
        3. Nyt siinä on sellainen vika että dieseliä alkoi kulumaan enemmän....mikähän siinä. Loppu lähenee...
        4. Sitten on sellainen kumma vika että vaikka kuinka olen yrittänyt ajaa kovaa ja hiljaa niin öljyä ei ole tarvinnut lisätä huoltojen välissä lainkaan. Ei tiedä hyvää se. Idässä ei ymmärretä että nykyaikaisen auton kuuluu syödä öljyä että sitä sitten saa taas vähän IHAN ITSE lisätä.

        5. Uusin vika on siinä että kun muutin rengaskokoa "nostamalla" vähän pulskemmat renkaat 205/70x 15 Niin nopeus ja matkamittarista tuli virheettömät. Todella kiusallista huomata että suurin osa autojen nopeusmittareista näyttää vähintään 5km/h yli ja nyt ne ketaleet ovatkin siten koko ajan tien tukkona.
        Kuudes vika on siinä että varapyörä painaa takakontissa. Arvioin että tunkki varapyörä ja iso Mac-lite painavat yhteensä n 20kg. Jos olisin tiennyt että nykään saa useimmat autot ilman varapyörää ja tunkkia niin olisin varmasti ostanut uuden subarun. No niitä on ollutkin kyllä jo ehkä liian monta peräkkäin;)
        kaikkea murhetta vaan sitä on ihmisillä.

        Kyllä palle tietää...pallea ei voi huijata;)

        Kannattaa jättää se varapyörä pois kontista, sillä eihän sillä mitään tee. Vapaaehtoisilla vakuutuksillakaan ei koskaan mitään tee kun ei kumminkaan mitään satu.

        Tasoristeystä ylittäessäkään ei kannata katsoa sivuille kun eihän se juna voi mitenkään juuri sillä hetkellä tulla. Tai katsoo vaan toiseen suuntaan kun yhtä aikaa se ei voi tulla molemmista suunnista.


      • 3+11=?

        Kurkkaapa toiseen ketjuun vaikka tästä kohdasta http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660630#comment-41268932

        Roomsterin perusvika on siinä, ettei se kiihota mopopoikia. Keskustelua ei synny edes kuvitelluista vioista.
        Minun Roomsterissani on tuulilasissa paha kiveniskemä, ja takamatkustajien valaisimen lamppu paloi ekan viikon aikana.


      • seurannu
        palle ramstetti kirjoitti:

        Takana 1,5 vuotta 4x4 diesel ocullaCombilla.

        1. Heti alkuun huomasin että takaluukun yläjarruvalossa oli hiukkasen kosteutta. No se vaihdettiin ekassa huollossa.takuuna . aj aj.
        2. Sitten meni melkein vuosi ennenkuin huomasin että autohan on toivottoaman laiska! Asennutin siihen boxin ja sillä jo kerkiääkin. tehoja tuli 35hp ja jopa vääntöä 70nm.( Dynokortin mukaan)
        3. Nyt siinä on sellainen vika että dieseliä alkoi kulumaan enemmän....mikähän siinä. Loppu lähenee...
        4. Sitten on sellainen kumma vika että vaikka kuinka olen yrittänyt ajaa kovaa ja hiljaa niin öljyä ei ole tarvinnut lisätä huoltojen välissä lainkaan. Ei tiedä hyvää se. Idässä ei ymmärretä että nykyaikaisen auton kuuluu syödä öljyä että sitä sitten saa taas vähän IHAN ITSE lisätä.

        5. Uusin vika on siinä että kun muutin rengaskokoa "nostamalla" vähän pulskemmat renkaat 205/70x 15 Niin nopeus ja matkamittarista tuli virheettömät. Todella kiusallista huomata että suurin osa autojen nopeusmittareista näyttää vähintään 5km/h yli ja nyt ne ketaleet ovatkin siten koko ajan tien tukkona.
        Kuudes vika on siinä että varapyörä painaa takakontissa. Arvioin että tunkki varapyörä ja iso Mac-lite painavat yhteensä n 20kg. Jos olisin tiennyt että nykään saa useimmat autot ilman varapyörää ja tunkkia niin olisin varmasti ostanut uuden subarun. No niitä on ollutkin kyllä jo ehkä liian monta peräkkäin;)
        kaikkea murhetta vaan sitä on ihmisillä.

        Kyllä palle tietää...pallea ei voi huijata;)

        mite ou se neliveto käytännösä pelannu, pelaahaa se tieten, vaan mitä tykkäät sen ominaisuuvvesta, eli tarkemmin sanottuna, että ku se iskee päälle ku ratas puol'kiekkaa nytkähtää tyhyjää, uusi systereemihän on kait? sellainen niiku vielähii äkkiottosempi, vae kuinka, mulloo vae etuveto fellu, vae oun kerännä rahoo että jos ja kun ostan tooeesen auton ni ajattelin ostaa nel'vejon ku ikkee jo kertynnä ja kun en nelj'veto ainetakkaan käytä, ni sottaass tarvita sitte ominaisuutta autosa, "Ramstatilla" tuntuu olevan kokemusta nelj'veto-autoista ja Subarusta.


      • palle ramstetti
        seurannu kirjoitti:

        mite ou se neliveto käytännösä pelannu, pelaahaa se tieten, vaan mitä tykkäät sen ominaisuuvvesta, eli tarkemmin sanottuna, että ku se iskee päälle ku ratas puol'kiekkaa nytkähtää tyhyjää, uusi systereemihän on kait? sellainen niiku vielähii äkkiottosempi, vae kuinka, mulloo vae etuveto fellu, vae oun kerännä rahoo että jos ja kun ostan tooeesen auton ni ajattelin ostaa nel'vejon ku ikkee jo kertynnä ja kun en nelj'veto ainetakkaan käytä, ni sottaass tarvita sitte ominaisuutta autosa, "Ramstatilla" tuntuu olevan kokemusta nelj'veto-autoista ja Subarusta.

        No Pallella on ollut Nelivetosena tojotaa ,subarua suzuki ,nissani ja skoda ja Honda vaimon puolelta nelivetosena.
        Onhan niitä kyteytyvia nelivetoja ollut jo herran ajat. esim juuri Hondassa.crv, hrv. Niissä "kytkeytymisviive " on jopa pidempi (mutta pehmeämpi) kuin haldexissa ja haldexia löytyy mm. audista , (TT ) volvosta ,volkkarista.
        Nelivetoa ei kannattaa ostaa jos ei keksi sille käyttöä . Metsäautotiet, veneenvedot, mökkitie talvella. ja ripeät lähdöt liukailla ovat arvostuksessani kärkipäässä. Viime kädessä maavara on se seikka mikä erottaa omistamistani nelivedot toisistaan. Nimittäin kun maha karahtaa latuun niin tulee oikeita murheita.

        Tämä "kytkeytyminen" ei ole mikään oikea ongelma. Ei se auto siihen sammu että veto tulee päälle.

        Kyllä Palle se vaan taas kaikkea tietää;)


      • kiitokset ramstatill
        palle ramstetti kirjoitti:

        No Pallella on ollut Nelivetosena tojotaa ,subarua suzuki ,nissani ja skoda ja Honda vaimon puolelta nelivetosena.
        Onhan niitä kyteytyvia nelivetoja ollut jo herran ajat. esim juuri Hondassa.crv, hrv. Niissä "kytkeytymisviive " on jopa pidempi (mutta pehmeämpi) kuin haldexissa ja haldexia löytyy mm. audista , (TT ) volvosta ,volkkarista.
        Nelivetoa ei kannattaa ostaa jos ei keksi sille käyttöä . Metsäautotiet, veneenvedot, mökkitie talvella. ja ripeät lähdöt liukailla ovat arvostuksessani kärkipäässä. Viime kädessä maavara on se seikka mikä erottaa omistamistani nelivedot toisistaan. Nimittäin kun maha karahtaa latuun niin tulee oikeita murheita.

        Tämä "kytkeytyminen" ei ole mikään oikea ongelma. Ei se auto siihen sammu että veto tulee päälle.

        Kyllä Palle se vaan taas kaikkea tietää;)

        seoo tärkee, minoo korpiukko ja palijou ajellu mehtäpolokuja, voa ku ee ennee millintarkasti etunen ohjau ja ko tunto on sauvasta jo männy, sen tekniikka korvaais.
        Mineepä seuraa "Palle Ramstatin seuraavan nelj'vejon merkkiä, ni sitte vejän johtoja päätökseen.


      • yökötys
        3+11=? kirjoitti:

        Kurkkaapa toiseen ketjuun vaikka tästä kohdasta http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660630#comment-41268932

        Roomsterin perusvika on siinä, ettei se kiihota mopopoikia. Keskustelua ei synny edes kuvitelluista vioista.
        Minun Roomsterissani on tuulilasissa paha kiveniskemä, ja takamatkustajien valaisimen lamppu paloi ekan viikon aikana.

        ruumsteri on niin kauheen ruma, ettei sitä autoks edes heti käsitä, luulee ensiks mopoautoks. kunnes hokaa, ettei siinä olekaan mopon kilpiä


      • Talpot
        palle ramstetti kirjoitti:

        Takana 1,5 vuotta 4x4 diesel ocullaCombilla.

        1. Heti alkuun huomasin että takaluukun yläjarruvalossa oli hiukkasen kosteutta. No se vaihdettiin ekassa huollossa.takuuna . aj aj.
        2. Sitten meni melkein vuosi ennenkuin huomasin että autohan on toivottoaman laiska! Asennutin siihen boxin ja sillä jo kerkiääkin. tehoja tuli 35hp ja jopa vääntöä 70nm.( Dynokortin mukaan)
        3. Nyt siinä on sellainen vika että dieseliä alkoi kulumaan enemmän....mikähän siinä. Loppu lähenee...
        4. Sitten on sellainen kumma vika että vaikka kuinka olen yrittänyt ajaa kovaa ja hiljaa niin öljyä ei ole tarvinnut lisätä huoltojen välissä lainkaan. Ei tiedä hyvää se. Idässä ei ymmärretä että nykyaikaisen auton kuuluu syödä öljyä että sitä sitten saa taas vähän IHAN ITSE lisätä.

        5. Uusin vika on siinä että kun muutin rengaskokoa "nostamalla" vähän pulskemmat renkaat 205/70x 15 Niin nopeus ja matkamittarista tuli virheettömät. Todella kiusallista huomata että suurin osa autojen nopeusmittareista näyttää vähintään 5km/h yli ja nyt ne ketaleet ovatkin siten koko ajan tien tukkona.
        Kuudes vika on siinä että varapyörä painaa takakontissa. Arvioin että tunkki varapyörä ja iso Mac-lite painavat yhteensä n 20kg. Jos olisin tiennyt että nykään saa useimmat autot ilman varapyörää ja tunkkia niin olisin varmasti ostanut uuden subarun. No niitä on ollutkin kyllä jo ehkä liian monta peräkkäin;)
        kaikkea murhetta vaan sitä on ihmisillä.

        Kyllä palle tietää...pallea ei voi huijata;)

        yläjarruvalo on tottavie sisältä kostea , huomasin sen jo alkusyksystä .
        Eka huolto n.30tkm tulossa lopputalvesta niin pitääkin mainita asiasta ,
        mutta vuotaako siinä tiiviste vai pesunesteletku joka tulee tuon komponentin kautta ?
        Se on muuten sellainen "piikki" siinä johon usein tökkää pesusienellä tai lumiharjalla ...
        luultavasti vaikuttaa sen kestoon kun kunnolla siihen "rysäyttää" ?


    • tilatankki

      Mulla on parjattu Skoda Superb 2,0 Tdi CR -09. Otettu uutena liikenteeseen tammikuussa 09 ja nyt on ajettu 64 000 km. Autoon on tehty normaalit huollot (30 000km:n ja 60 000km:n). Huoltojen lisäksi kärrylle ei ole tarvinnut tehdä minkäänlaisia korjauksia eikä tähän päivään mennessä siitä ole ollut mitään muita menoja kuin nuo verot ja vakuutukset ja Suomen lähes ilmainen diesel-polttoaine,jonka kulutus matka-ajossa näin pakkaskelillä on ollut n 5litran luokkaa satasella. Öljyjä ei ole tarvinnut lisäillä öljynvaihtojen välillä. En ole ammatiltani autokauppias enkä mainosmies, en myöskään edusta minkäänlaista palstaprovoilijoiden joukkoa, vaan ajattelin kertoa vain omat rehelliset käyttökokemukseni.

      • koskenkallu

        morjesta vaan morjens, on se hyvä auto toi koora sano


      • Skodisti

        Greenline ( AFS-valot) ollut käytössä 20.12.2009 alkaen ja mittarissa pääasiassa maantieajoa yli 67 000 km. Ongelmia ei ole ollut minkäänlaisia. Kuten "tilatankki" kirjoittaa niin normaalit huollot riittää, ei mitään ylimääräisiä öljynlisäyksiä tms. Keskikulutus luokkaa 4,3 l /100 km. Auto tilattiin ennen kuin yhtään autoa oli maassa, mutta nappiin meni valinta. Edellinen autoni oli Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance. Siinäkään ei ollut 3v aikana mitään ongelmia.


      • Ei Itäautoille
        Skodisti kirjoitti:

        Greenline ( AFS-valot) ollut käytössä 20.12.2009 alkaen ja mittarissa pääasiassa maantieajoa yli 67 000 km. Ongelmia ei ole ollut minkäänlaisia. Kuten "tilatankki" kirjoittaa niin normaalit huollot riittää, ei mitään ylimääräisiä öljynlisäyksiä tms. Keskikulutus luokkaa 4,3 l /100 km. Auto tilattiin ennen kuin yhtään autoa oli maassa, mutta nappiin meni valinta. Edellinen autoni oli Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance. Siinäkään ei ollut 3v aikana mitään ongelmia.

        Mullakaan ei ole ollut mitään vikaa Ladassa ja ajettu yli miljoona kilometriä. Bensaa ei pala ollenkaan vaan tankkiin kertyy sitä ajaessa. Myyn aina yimääräisen bensan pois köyhille Skodisteille. Myöskään edellisessä Ladassa ei ollut pienintäkään vikaa ja sillä oli jo ajettu kolme kertaa mittarin ympäri. Ei edes renkaita tarvinnut uusia.
        Kävin koeajamassa kummatkin itäauto merkit ja Lada vei selvän voiton vähemmän naurettavana merkkinä.


      • njemaproblema
        Ei Itäautoille kirjoitti:

        Mullakaan ei ole ollut mitään vikaa Ladassa ja ajettu yli miljoona kilometriä. Bensaa ei pala ollenkaan vaan tankkiin kertyy sitä ajaessa. Myyn aina yimääräisen bensan pois köyhille Skodisteille. Myöskään edellisessä Ladassa ei ollut pienintäkään vikaa ja sillä oli jo ajettu kolme kertaa mittarin ympäri. Ei edes renkaita tarvinnut uusia.
        Kävin koeajamassa kummatkin itäauto merkit ja Lada vei selvän voiton vähemmän naurettavana merkkinä.

        Sinänsä kiva kuulla, mutta miten Lada-juttusi liittyy Superbiin? Nähdäkseni ei millään tavoin. Toivottavasti tunnet itsesi onnistuneeksi ihmiseksi sotkemalla täysin asian vierestä tälle palstalle.


      • ihmettelijät
        Skodisti kirjoitti:

        Greenline ( AFS-valot) ollut käytössä 20.12.2009 alkaen ja mittarissa pääasiassa maantieajoa yli 67 000 km. Ongelmia ei ole ollut minkäänlaisia. Kuten "tilatankki" kirjoittaa niin normaalit huollot riittää, ei mitään ylimääräisiä öljynlisäyksiä tms. Keskikulutus luokkaa 4,3 l /100 km. Auto tilattiin ennen kuin yhtään autoa oli maassa, mutta nappiin meni valinta. Edellinen autoni oli Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance. Siinäkään ei ollut 3v aikana mitään ongelmia.

        kirjoitit että "käytössä 20.12.2009 alkaen ja mittarissa pääasiassa maantieajoa yli 67 000 km"
        tuossa lienee paha virhe, joko vuosiluvussa tai km määrissä??


      • Skodisti
        ihmettelijät kirjoitti:

        kirjoitit että "käytössä 20.12.2009 alkaen ja mittarissa pääasiassa maantieajoa yli 67 000 km"
        tuossa lienee paha virhe, joko vuosiluvussa tai km määrissä??

        Ei virhe ollut paha. Panovihre vain kun ovat no numerot 8 ja 9 niin lähekkäin näppäimistöllä. Oikea vuosiluku on siis 2008 :-)


      • edelleentilatankki

        Nyt on mittarissa 75750 eikä vieläkään mitään dramatiikkaa. Repsikan oven lukossa ilmeni lukon avausvaijerivika, kuulemma ollut muissakin VAG malleissa. Vika oli melko lievä, hankaloitti toimintaa (oven avaamista ulkoa9 vain kovimmilla pakkasilla (>-20astetta) eikä aina silloinkaan. Koneen, ajettavuuden yms perusominaisuuksien osalta pelkästään hyvät on kokemukset. Meinaan auto sentään lämpiää vaikka hitaasti, mutta pysyy hyvin lämpimänä, ikkunat ei huurru/jäädy umpeen lukot pelaa jne. Polttoaineen kulutus ei kasvanut dramaattisesti, vaikka pakkanen huiteli lähempänä kolmeekymppiä. Vepasto ei ole pettänyt. Ja kuitenkin. tuo keksintö ei maksanut uutena viittäkymmentä tuhetta tai yli sen. Ei ole tarvinnut autoa korjaamolla makuuttaa eikä varaosia haeskella. Mun järkeeni ei mahdu, miksi pitäis tollasesta autosta olla muuta kuin kohtuu tyytyväinen.


      • taxirenci
        Skodisti kirjoitti:

        Greenline ( AFS-valot) ollut käytössä 20.12.2009 alkaen ja mittarissa pääasiassa maantieajoa yli 67 000 km. Ongelmia ei ole ollut minkäänlaisia. Kuten "tilatankki" kirjoittaa niin normaalit huollot riittää, ei mitään ylimääräisiä öljynlisäyksiä tms. Keskikulutus luokkaa 4,3 l /100 km. Auto tilattiin ennen kuin yhtään autoa oli maassa, mutta nappiin meni valinta. Edellinen autoni oli Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance. Siinäkään ei ollut 3v aikana mitään ongelmia.

        Olet ehtinyt ajaa 16 päivässä 67 tkm! Aika velho olet. Tosi uskottava sepitys.


      • Oikeasti rentoa ajoa

        Alle 5 litran ajaa nykyään kaikilla autoilla kun laittaa 80 km/h tauluun ja alkaa jyräämään. Ajoin Tampereelta Imatralle 2000 vuoden Passatilla 3.7l/100km... ja entäs sitten?? Oikea kulutus (eli litroja nestettä per GPS-kilometrit) on 5-15% enemmän kuin se iloinen ajotietokoneen orgasmeja kahvipöydässä aikaansaava sanoma. Suosittelen ajamaan 50.000km ja laskemaan ihan tarkkaan kuiteista, että paljonko sitä kamaa on mennyt. Siis ihan rehellisesti täydestä tankistä täyteen tankkiin eikä mitään "resetoinpa tässä vauhdista tietokoneen lämpöisellä koneella alamäkeen"... urbaanit legendat syntyy juuri näin; kuulin just eilen kuinka C220 CDI mersulla pääsee maantiellä 110 km/h nopeudella 4.2 litran kulutuksella Tampere-Helsinki-Tampere pätkän. Eli, väite hakkaa todellisuuden vähintään 30% haarukalla, 4.2 litraahan on noin 1.5 litraa alle koskaan oikeasti mitatun alimman moottoritiekulutuksen millään autolla koskaan.

        Vioista sen verran, että omaani tuli ensimmäinen vika 355.000 km kohdalla, korjautin sen ja jatkan ajamista. Mielestäni on turhaa jeesustelua ja oman (elämän toiseksi suurimman ostoksen) valinnan oikeellisuuden kanssa öykkäröintiä tulla selittämään, että auto on selvinnyt ilman vikoja kahdesta ensimmäisestä huollosta (?!?!). Aja nyt vaan sillä autolla 300-400.000 km 6-7 vuoteen vuoteen ja selitä sitten, että mitä piti korjata ja mitä homma maksoi.

        Aiemmissa stringissä jengi puunas jotain BMW:stä vs. Superb - jutuista. No, eihän näitä voi verrata toisiinsa sillä bemarissa on aivan ylivoimaiset ajo-ominaisuudet, se on kolme kertaluokkaa hiljaisempi, se kääntyy mutkiin pikkuisen erilailla ja siihen on saatavilla ihan miesten koneitakin. Jossain 500-sarjan BMW:ssäei muuten käytetä Suberbin tapaan samaa tekniikkaa kuin VW Golfissa... homma mikä kyllä tuntuu ajossa.

        Vertaus pienestä pilistä ja jostain pikkubemarista on typerä; jos nyt joku nippanappa 40-kymppinen joka tienaa sen saman vähäiset 100k käteen vuodessa kuin minäkin ja haluaa ostaa nautinnollisen auton, niin miksi sitä pitäisi alkaa diipailemaan sen kanssa että laittaako 5 kuukauden vai 9 kuukauden rahansa autoon, jolla ajaa seuraavat 7-10 vuotta?? Ostaako Mersu ja alkaa käyttämään fredriksonin lippiksiä?? Ostaako Audi ja kärsiä fenomenaalisen hintaisesta Volkkarista?? Ostaako Superb pääsemättä piiruakaan eteenpäin siitä ihka tavallisesta Passatista?? Alkaa jotenkin vaihtoehdot käymään vähiin.

        Käykää nyt vaan pojat ajamassa eri autoja, ottakaa niihin oikeasti kunnon tuntumat ja soittakaa sitten poskea täällä netissä. Olen ajanut yli 1.6 miljoonaa kilometriä yhteensä yli 60 automallilla (jotka pystyn kyllä listaamaan ihan ulkomuistista) ja olen oppinut paitsi autojen, mutta myös steroidien, alkoholin, extremelajien, hollantilaisten huorien, slovenialaisen tekniikan tohtoreiden, jenkkiläisen partnerin jne puitteista sen, että älä nyt hyvä ihminen arvostele jollet ole kokeillut. Nykyään on vaan niin helppoa tulla pro:ksi vain surffaamalla netissä.

        Jos johonkin muutoin järkevään (siis poislukien kaikki bemarin X5, X6, Mesen GL, G, Poschen Maasturit jne) mutta kalliiseen autoon ei ole itsellä varaa (vaikka joku täysin varusteltu BMW 520D farkku), niin mitä ihmettä siitä soittaa poskea ihmisille joilla on niihin paalua?? Ihmisille joilla on varaa ostaa takapenkkiläisille videonäytöt, webbiyhteydet, radiot, kuulokkeet, oma ilmastointi ja niin edespäin?


      • jokkisfan
        Oikeasti rentoa ajoa kirjoitti:

        Alle 5 litran ajaa nykyään kaikilla autoilla kun laittaa 80 km/h tauluun ja alkaa jyräämään. Ajoin Tampereelta Imatralle 2000 vuoden Passatilla 3.7l/100km... ja entäs sitten?? Oikea kulutus (eli litroja nestettä per GPS-kilometrit) on 5-15% enemmän kuin se iloinen ajotietokoneen orgasmeja kahvipöydässä aikaansaava sanoma. Suosittelen ajamaan 50.000km ja laskemaan ihan tarkkaan kuiteista, että paljonko sitä kamaa on mennyt. Siis ihan rehellisesti täydestä tankistä täyteen tankkiin eikä mitään "resetoinpa tässä vauhdista tietokoneen lämpöisellä koneella alamäkeen"... urbaanit legendat syntyy juuri näin; kuulin just eilen kuinka C220 CDI mersulla pääsee maantiellä 110 km/h nopeudella 4.2 litran kulutuksella Tampere-Helsinki-Tampere pätkän. Eli, väite hakkaa todellisuuden vähintään 30% haarukalla, 4.2 litraahan on noin 1.5 litraa alle koskaan oikeasti mitatun alimman moottoritiekulutuksen millään autolla koskaan.

        Vioista sen verran, että omaani tuli ensimmäinen vika 355.000 km kohdalla, korjautin sen ja jatkan ajamista. Mielestäni on turhaa jeesustelua ja oman (elämän toiseksi suurimman ostoksen) valinnan oikeellisuuden kanssa öykkäröintiä tulla selittämään, että auto on selvinnyt ilman vikoja kahdesta ensimmäisestä huollosta (?!?!). Aja nyt vaan sillä autolla 300-400.000 km 6-7 vuoteen vuoteen ja selitä sitten, että mitä piti korjata ja mitä homma maksoi.

        Aiemmissa stringissä jengi puunas jotain BMW:stä vs. Superb - jutuista. No, eihän näitä voi verrata toisiinsa sillä bemarissa on aivan ylivoimaiset ajo-ominaisuudet, se on kolme kertaluokkaa hiljaisempi, se kääntyy mutkiin pikkuisen erilailla ja siihen on saatavilla ihan miesten koneitakin. Jossain 500-sarjan BMW:ssäei muuten käytetä Suberbin tapaan samaa tekniikkaa kuin VW Golfissa... homma mikä kyllä tuntuu ajossa.

        Vertaus pienestä pilistä ja jostain pikkubemarista on typerä; jos nyt joku nippanappa 40-kymppinen joka tienaa sen saman vähäiset 100k käteen vuodessa kuin minäkin ja haluaa ostaa nautinnollisen auton, niin miksi sitä pitäisi alkaa diipailemaan sen kanssa että laittaako 5 kuukauden vai 9 kuukauden rahansa autoon, jolla ajaa seuraavat 7-10 vuotta?? Ostaako Mersu ja alkaa käyttämään fredriksonin lippiksiä?? Ostaako Audi ja kärsiä fenomenaalisen hintaisesta Volkkarista?? Ostaako Superb pääsemättä piiruakaan eteenpäin siitä ihka tavallisesta Passatista?? Alkaa jotenkin vaihtoehdot käymään vähiin.

        Käykää nyt vaan pojat ajamassa eri autoja, ottakaa niihin oikeasti kunnon tuntumat ja soittakaa sitten poskea täällä netissä. Olen ajanut yli 1.6 miljoonaa kilometriä yhteensä yli 60 automallilla (jotka pystyn kyllä listaamaan ihan ulkomuistista) ja olen oppinut paitsi autojen, mutta myös steroidien, alkoholin, extremelajien, hollantilaisten huorien, slovenialaisen tekniikan tohtoreiden, jenkkiläisen partnerin jne puitteista sen, että älä nyt hyvä ihminen arvostele jollet ole kokeillut. Nykyään on vaan niin helppoa tulla pro:ksi vain surffaamalla netissä.

        Jos johonkin muutoin järkevään (siis poislukien kaikki bemarin X5, X6, Mesen GL, G, Poschen Maasturit jne) mutta kalliiseen autoon ei ole itsellä varaa (vaikka joku täysin varusteltu BMW 520D farkku), niin mitä ihmettä siitä soittaa poskea ihmisille joilla on niihin paalua?? Ihmisille joilla on varaa ostaa takapenkkiläisille videonäytöt, webbiyhteydet, radiot, kuulokkeet, oma ilmastointi ja niin edespäin?

        Mennään jääradalle, siellä sinä noilla hienoilla autoillasi näet vain meidän
        jokkis Opelin ja Fiatin takavalot. Sie et jätkä uskokkaan kuinka lujaa ne
        kiihtyy ja kulkee. Se on kuule menoa, kokeillaanko tänä talvena, saat sinäkin
        laittaa piikkirenkaat ja vaikka webbinäytöt takapenkille.


      • Ilonpilaaja II
        Oikeasti rentoa ajoa kirjoitti:

        Alle 5 litran ajaa nykyään kaikilla autoilla kun laittaa 80 km/h tauluun ja alkaa jyräämään. Ajoin Tampereelta Imatralle 2000 vuoden Passatilla 3.7l/100km... ja entäs sitten?? Oikea kulutus (eli litroja nestettä per GPS-kilometrit) on 5-15% enemmän kuin se iloinen ajotietokoneen orgasmeja kahvipöydässä aikaansaava sanoma. Suosittelen ajamaan 50.000km ja laskemaan ihan tarkkaan kuiteista, että paljonko sitä kamaa on mennyt. Siis ihan rehellisesti täydestä tankistä täyteen tankkiin eikä mitään "resetoinpa tässä vauhdista tietokoneen lämpöisellä koneella alamäkeen"... urbaanit legendat syntyy juuri näin; kuulin just eilen kuinka C220 CDI mersulla pääsee maantiellä 110 km/h nopeudella 4.2 litran kulutuksella Tampere-Helsinki-Tampere pätkän. Eli, väite hakkaa todellisuuden vähintään 30% haarukalla, 4.2 litraahan on noin 1.5 litraa alle koskaan oikeasti mitatun alimman moottoritiekulutuksen millään autolla koskaan.

        Vioista sen verran, että omaani tuli ensimmäinen vika 355.000 km kohdalla, korjautin sen ja jatkan ajamista. Mielestäni on turhaa jeesustelua ja oman (elämän toiseksi suurimman ostoksen) valinnan oikeellisuuden kanssa öykkäröintiä tulla selittämään, että auto on selvinnyt ilman vikoja kahdesta ensimmäisestä huollosta (?!?!). Aja nyt vaan sillä autolla 300-400.000 km 6-7 vuoteen vuoteen ja selitä sitten, että mitä piti korjata ja mitä homma maksoi.

        Aiemmissa stringissä jengi puunas jotain BMW:stä vs. Superb - jutuista. No, eihän näitä voi verrata toisiinsa sillä bemarissa on aivan ylivoimaiset ajo-ominaisuudet, se on kolme kertaluokkaa hiljaisempi, se kääntyy mutkiin pikkuisen erilailla ja siihen on saatavilla ihan miesten koneitakin. Jossain 500-sarjan BMW:ssäei muuten käytetä Suberbin tapaan samaa tekniikkaa kuin VW Golfissa... homma mikä kyllä tuntuu ajossa.

        Vertaus pienestä pilistä ja jostain pikkubemarista on typerä; jos nyt joku nippanappa 40-kymppinen joka tienaa sen saman vähäiset 100k käteen vuodessa kuin minäkin ja haluaa ostaa nautinnollisen auton, niin miksi sitä pitäisi alkaa diipailemaan sen kanssa että laittaako 5 kuukauden vai 9 kuukauden rahansa autoon, jolla ajaa seuraavat 7-10 vuotta?? Ostaako Mersu ja alkaa käyttämään fredriksonin lippiksiä?? Ostaako Audi ja kärsiä fenomenaalisen hintaisesta Volkkarista?? Ostaako Superb pääsemättä piiruakaan eteenpäin siitä ihka tavallisesta Passatista?? Alkaa jotenkin vaihtoehdot käymään vähiin.

        Käykää nyt vaan pojat ajamassa eri autoja, ottakaa niihin oikeasti kunnon tuntumat ja soittakaa sitten poskea täällä netissä. Olen ajanut yli 1.6 miljoonaa kilometriä yhteensä yli 60 automallilla (jotka pystyn kyllä listaamaan ihan ulkomuistista) ja olen oppinut paitsi autojen, mutta myös steroidien, alkoholin, extremelajien, hollantilaisten huorien, slovenialaisen tekniikan tohtoreiden, jenkkiläisen partnerin jne puitteista sen, että älä nyt hyvä ihminen arvostele jollet ole kokeillut. Nykyään on vaan niin helppoa tulla pro:ksi vain surffaamalla netissä.

        Jos johonkin muutoin järkevään (siis poislukien kaikki bemarin X5, X6, Mesen GL, G, Poschen Maasturit jne) mutta kalliiseen autoon ei ole itsellä varaa (vaikka joku täysin varusteltu BMW 520D farkku), niin mitä ihmettä siitä soittaa poskea ihmisille joilla on niihin paalua?? Ihmisille joilla on varaa ostaa takapenkkiläisille videonäytöt, webbiyhteydet, radiot, kuulokkeet, oma ilmastointi ja niin edespäin?

        Jos on 40-kymppinen, niin aika vanha on kun se on jo 400 vuotta.....


      • osssss
        edelleentilatankki kirjoitti:

        Nyt on mittarissa 75750 eikä vieläkään mitään dramatiikkaa. Repsikan oven lukossa ilmeni lukon avausvaijerivika, kuulemma ollut muissakin VAG malleissa. Vika oli melko lievä, hankaloitti toimintaa (oven avaamista ulkoa9 vain kovimmilla pakkasilla (>-20astetta) eikä aina silloinkaan. Koneen, ajettavuuden yms perusominaisuuksien osalta pelkästään hyvät on kokemukset. Meinaan auto sentään lämpiää vaikka hitaasti, mutta pysyy hyvin lämpimänä, ikkunat ei huurru/jäädy umpeen lukot pelaa jne. Polttoaineen kulutus ei kasvanut dramaattisesti, vaikka pakkanen huiteli lähempänä kolmeekymppiä. Vepasto ei ole pettänyt. Ja kuitenkin. tuo keksintö ei maksanut uutena viittäkymmentä tuhetta tai yli sen. Ei ole tarvinnut autoa korjaamolla makuuttaa eikä varaosia haeskella. Mun järkeeni ei mahdu, miksi pitäis tollasesta autosta olla muuta kuin kohtuu tyytyväinen.

        Todellinen kestävyys välillä 100-300tkm kiinnostais eikä mikään uusi auto.Ei kai ladakaan takuuaikana hajoa käsiin.


      • Anonyymi
        jokkisfan kirjoitti:

        Mennään jääradalle, siellä sinä noilla hienoilla autoillasi näet vain meidän
        jokkis Opelin ja Fiatin takavalot. Sie et jätkä uskokkaan kuinka lujaa ne
        kiihtyy ja kulkee. Se on kuule menoa, kokeillaanko tänä talvena, saat sinäkin
        laittaa piikkirenkaat ja vaikka webbinäytöt takapenkille.

        no kukahan se katselee ja mitä


    • Katsotaan sitten

      Luettelepa täällä aikajärjestyksessä kymmenen ensimmäistä vikaa, jotka olet Superbissasi havainnut.

      • auto auto auto

        osoittaa kirjoittajaltaan hienoa analysointitaitoa ja asiantuntemusta. Tai sitten ei.


      • 6+2=?

        Itsellä ei ole mitään radikaalia vikaa löytynyt kahdesta Superbistä.
        Toisella ajettu 15tkm ja toisella 30tkm.

        Molemmissa kaksi samaa vikaa eli ensimmäinen on se että kuljettajan puolen pyyhkijä alkaa kolahtamaan pilarin muoviverhoiluun/kumiin. Pienellä säädöllä tuo korjattiin.
        Ja toisena on kuljettajan puoleinen bassokaiutin ilmeisesti jäätyy jotenkin välillä. Eli pariin otteeseen molemmissa yksilöissä samaan aikaan alkanut basso kuljettajan ovessa pitää 'surinaa' normaalin soinnun sijaan. Sää on aina lauhtunut tuolloin hetkeksi ja äkillisesti taas kylmentynyt -20C pakkasen tienoille. Ongelma poistui toisesta kun se yksilö oli lämpöisessä hallissa pari tuntia ja toiseen se jäi kunnes sekin oli hetken sulatettavana. Kyse lienee jonkin paikan jäätymisestä kuljettajan ovessa ja ainoastaan siinä kun sitä käytetään enemmän kuin muita ovia. Voi siis olla, että basso ei saa ilmaa liikuteltua jään vuoksi oven sisällä ja siksi pitää epämääräistä ääntä. Jään sulaminen sitten vapauttaa tuon ilman liikkumaan. Superbin SoundSystemin basso pukkaa aika hyvää kyytiä ilmaa liikkeelle kun sitä luukuttaa - noin vakiolaitteeksi siis :)

        Toisessa yksilössä oli alussa airbag herjoja jotka poistuivat yhden sensorin liittimen puhdistuksella. Samassa yksilössä on tehtaan Webastoja se välillä savuttelee, mutta toimii kuitenkin kovillakin pakkasilla.
        Toisessa on jälkiasennettu Webasto joka toiminyt myös moitteetta.

        Muita ongelmia ei ole ollut. Öljyä ei ole TDI malli pyytänyt lisäämään ensimmäisellä huoltovälillä ainakaan tähän ensimmäiseen yksilöön. Toisen öljypinta ei näytä laskeneen ainakaan tuohon 15tkm mennessä.

        Kymmentä en siis pystynyt antamaan - sori :)


      • Kaikesta huolimatta
        6+2=? kirjoitti:

        Itsellä ei ole mitään radikaalia vikaa löytynyt kahdesta Superbistä.
        Toisella ajettu 15tkm ja toisella 30tkm.

        Molemmissa kaksi samaa vikaa eli ensimmäinen on se että kuljettajan puolen pyyhkijä alkaa kolahtamaan pilarin muoviverhoiluun/kumiin. Pienellä säädöllä tuo korjattiin.
        Ja toisena on kuljettajan puoleinen bassokaiutin ilmeisesti jäätyy jotenkin välillä. Eli pariin otteeseen molemmissa yksilöissä samaan aikaan alkanut basso kuljettajan ovessa pitää 'surinaa' normaalin soinnun sijaan. Sää on aina lauhtunut tuolloin hetkeksi ja äkillisesti taas kylmentynyt -20C pakkasen tienoille. Ongelma poistui toisesta kun se yksilö oli lämpöisessä hallissa pari tuntia ja toiseen se jäi kunnes sekin oli hetken sulatettavana. Kyse lienee jonkin paikan jäätymisestä kuljettajan ovessa ja ainoastaan siinä kun sitä käytetään enemmän kuin muita ovia. Voi siis olla, että basso ei saa ilmaa liikuteltua jään vuoksi oven sisällä ja siksi pitää epämääräistä ääntä. Jään sulaminen sitten vapauttaa tuon ilman liikkumaan. Superbin SoundSystemin basso pukkaa aika hyvää kyytiä ilmaa liikkeelle kun sitä luukuttaa - noin vakiolaitteeksi siis :)

        Toisessa yksilössä oli alussa airbag herjoja jotka poistuivat yhden sensorin liittimen puhdistuksella. Samassa yksilössä on tehtaan Webastoja se välillä savuttelee, mutta toimii kuitenkin kovillakin pakkasilla.
        Toisessa on jälkiasennettu Webasto joka toiminyt myös moitteetta.

        Muita ongelmia ei ole ollut. Öljyä ei ole TDI malli pyytänyt lisäämään ensimmäisellä huoltovälillä ainakaan tähän ensimmäiseen yksilöön. Toisen öljypinta ei näytä laskeneen ainakaan tuohon 15tkm mennessä.

        Kymmentä en siis pystynyt antamaan - sori :)

        Vastaanpa minäkin vaikken varsinainen palstajyrä olekaan. Meillä on nykyisellään kaksi Skodaa perheessä, tsi Octavia Combina ja riisseli Superbbi (Superbin edeltäjänä Occu nelivetoisena).

        Kaikkien kolmen vikalista vuodesta -97 ohessa lisättynä muutamalla huomiolla:

        1. Octavia scoutiin ennen ensihuoltoa piti löräyttää muutama desi öljyä, mukana ollut puolen litran tölkki riitti mainiosti (seuraavalla huoltovälillä ei tarvinnut eikä Superbissa ole samaa esiintynyt, ajettu 65 000)
        2. Scoutissa kolme palanutta polttimoa pitkissä, vaihdoin pitkät NightBrakereiksi jottei värisävyn ero lyhyiden xenoneiden ja luokattomien pitkien valillä olisi ollut liian suuri (Superbissa pitkätkin valot ovat oikeasti hyvät joten tämäkään ei enää vaivaa)
        3. 60 000 huolto oli aikas kallis Scouttiin kun siinä ilmeisesti vaihdeltiin nelivetojärjestelmään öljyjä (sinällään ihmetyttänyt tuo huoltonäyttö, puhutaan 30 000 huoltovälissä mutta huoltovalo vilkkui jo ekan kerran 23 000 kohdalla - sama Superbissa)
        4. Jos Octaviassa takana reippaan kokoinen lastenistuin niin etupenkille ei täysikokoinen enää mahtunut istumaan (syy miksi miksi vaihtui Superbiin jossa ongelma poistui)
        5. Superbissa ja Scoutissa sisämelua ehkä hivenen liikaa - erikoista että facelift tsi on mielestäni hiljaisempi
        6. Superbin ensiasennus kesärenkaat kuluivat edestä vaihtokuntoon jo ensimmäisenä kesänä, minkä hemmetin takia pitää laittaa 225 renkaat matalalla profiililla matka-autoon, korkeampiprofiiliset teksisivät terää myös hiljaisuudelle (oma moka kun en älynnyt vaatia tilatessa mutta sisältyi Elegance pakettiin)
        7. Superbin Twin-Door mekanismi jumitti kovilla pakkasilla pesun jälkeen, aloitti toiminna uudelleen kun pakkanen laski alle 20 asteen (ei toistunut kun vältin pesuja)
        8. Scoutissa jäi kivi kolisemaan takajarruihin kahteen otteeseen, toisella kertaa piti irrottaa rengas että sain kaivettua sen pois kun ei itsestäänkään lähtenyt
        9. Nuukuuksissani en ottanut nelivetoa Superbiin, olen kaivannut kovasti -
        10. Nahkapenkit Superbissa pirun kylmät ja penkinlämmittimet lämpiävät hitaasti - muuten lämpiäminen ok kaikissa, hieman jopa ihmettelen kommentteja tsi:n hitaasta lämpiämisestä - itselläni ei valitamista sen suhteen

        Tulihan sieltä kymmenen valituksen aihetta kun oikein rutistin :), mutta se kyllä vaatii kolmen Skodan vika-/puutelistojen yhdistämisen...


      • homman osaaville
        auto auto auto kirjoitti:

        osoittaa kirjoittajaltaan hienoa analysointitaitoa ja asiantuntemusta. Tai sitten ei.

        Kun nyt ensin saataisiin se asianomaisen uikuttajan autossaan havaitsemien vikojen lista tänne ruodittavaksi.


      • ominaisuuksiako?
        Kaikesta huolimatta kirjoitti:

        Vastaanpa minäkin vaikken varsinainen palstajyrä olekaan. Meillä on nykyisellään kaksi Skodaa perheessä, tsi Octavia Combina ja riisseli Superbbi (Superbin edeltäjänä Occu nelivetoisena).

        Kaikkien kolmen vikalista vuodesta -97 ohessa lisättynä muutamalla huomiolla:

        1. Octavia scoutiin ennen ensihuoltoa piti löräyttää muutama desi öljyä, mukana ollut puolen litran tölkki riitti mainiosti (seuraavalla huoltovälillä ei tarvinnut eikä Superbissa ole samaa esiintynyt, ajettu 65 000)
        2. Scoutissa kolme palanutta polttimoa pitkissä, vaihdoin pitkät NightBrakereiksi jottei värisävyn ero lyhyiden xenoneiden ja luokattomien pitkien valillä olisi ollut liian suuri (Superbissa pitkätkin valot ovat oikeasti hyvät joten tämäkään ei enää vaivaa)
        3. 60 000 huolto oli aikas kallis Scouttiin kun siinä ilmeisesti vaihdeltiin nelivetojärjestelmään öljyjä (sinällään ihmetyttänyt tuo huoltonäyttö, puhutaan 30 000 huoltovälissä mutta huoltovalo vilkkui jo ekan kerran 23 000 kohdalla - sama Superbissa)
        4. Jos Octaviassa takana reippaan kokoinen lastenistuin niin etupenkille ei täysikokoinen enää mahtunut istumaan (syy miksi miksi vaihtui Superbiin jossa ongelma poistui)
        5. Superbissa ja Scoutissa sisämelua ehkä hivenen liikaa - erikoista että facelift tsi on mielestäni hiljaisempi
        6. Superbin ensiasennus kesärenkaat kuluivat edestä vaihtokuntoon jo ensimmäisenä kesänä, minkä hemmetin takia pitää laittaa 225 renkaat matalalla profiililla matka-autoon, korkeampiprofiiliset teksisivät terää myös hiljaisuudelle (oma moka kun en älynnyt vaatia tilatessa mutta sisältyi Elegance pakettiin)
        7. Superbin Twin-Door mekanismi jumitti kovilla pakkasilla pesun jälkeen, aloitti toiminna uudelleen kun pakkanen laski alle 20 asteen (ei toistunut kun vältin pesuja)
        8. Scoutissa jäi kivi kolisemaan takajarruihin kahteen otteeseen, toisella kertaa piti irrottaa rengas että sain kaivettua sen pois kun ei itsestäänkään lähtenyt
        9. Nuukuuksissani en ottanut nelivetoa Superbiin, olen kaivannut kovasti -
        10. Nahkapenkit Superbissa pirun kylmät ja penkinlämmittimet lämpiävät hitaasti - muuten lämpiäminen ok kaikissa, hieman jopa ihmettelen kommentteja tsi:n hitaasta lämpiämisestä - itselläni ei valitamista sen suhteen

        Tulihan sieltä kymmenen valituksen aihetta kun oikein rutistin :), mutta se kyllä vaatii kolmen Skodan vika-/puutelistojen yhdistämisen...

        Muuten asiallinen selostus mutta kohdat 1, 3, 5, 6, 9 ja 10 eivät ole vikoja!


      • .....
        ominaisuuksiako? kirjoitti:

        Muuten asiallinen selostus mutta kohdat 1, 3, 5, 6, 9 ja 10 eivät ole vikoja!

        7 kohtakaan mikään vika ole. jos yli 20 astetta pakkasta, eikä lukkoa ole voideltu pakkasen esto aineella, niin totta helvetissä se jäätyy uusavuton.


    • Autoilija12313

      Yleensäkään mistään VAG konsernin autoista ei voida keskustella kriittisesti, aihe on liian kiusallinen ja hankala. Epäkohtia voida hyväksyä, vaikka niitä selkeästi olisikin.
      Autolehtien testeissä VAG autot voittavat, kuten on sovittu, mikäli voittoa ei ole tulossa, lehti muuttaa kriteerejä sopivaksi, jotta voitto saavutetaan. Eikä sovi unohtaa toimittajien henkilökohtaisia mieltymyksiäkään, vaikka niillä ei saisikaan olla merkitystä.
      VAG autoissa olevat viat määritetään ominaisuuksiksi ja yksittäistapauksiksi, vaikka niitä olisi useitakin.
      Golf on toki muuten mainio auto, mutta olisi uskaliasta kutsua miksikään huippuautoksi.

      • 18+3=?

        Juu eikös tässä ollut kuitenkin kyse Superbistä eikä Golfista? Sori jollen 'suvaitse kritiikkiä' tjsp. mutta piti oikein ihmetellä, että miksi Golfista kirjoittelet?


      • real-istimisti

        "lehti muuttaa kriteerejä sopivaksi, jotta voitto saavutetaan" Näinhän sitä aina sanotaan, jos luettu artikkeli ei vastaa omia käsityksiä.


      • Anonyymi

        joo mutta mitä nämä ford ja opeli lapset on näillä sivulla


    • SS

      Itellä ollut 2005 SuperB vajaan vuoden ja vajaa 20 sillä olen ajanut. Autossa nyt 217 mittarissa. Autoon olen ollut tyytyväinen, eikä edellisiä autojani golfia, mondeota ja bravaa ole ikävä kun superb:llä ajaa. Vikoja / ominaisuuksia joita vuoden aikana on ollut: Öljyn lisäys pari kertaa. Toinen viiksi piti vaihtaa kun vilkkuvalo rupes naksuttaa. Auton vuosihuollossa mekaanikko oli onnistunut saamaan xenoneiden automaattisäädön nollattua (piti ajaa uudet ohjelmat ja meni tunti aikaa hukkaan kahvia juodessa). Sais ilmottaa näytössä että sumuvalo on palanut, ei tartteis katsastusmiehen sitä ihmetellä joka katsastuksessa :) kun ei ole tullut vaihdettua. Vaalea sisustus on pirun arka lialle.

    • 9+7=?

      Kyllä mä oon Octaviani muutamasta viasta saanut ihan rauhassa kirjoitella. Ainakin kaksi on vielä tallessa. Kolhiintuneen peilin vaihto-ohjekyselyäni en heti tähän hätään löytänyt.

    • hämäläinen

      Sensuuri pelaa
      Olipa kovin typerä ilmaisu mainita että harvassa ovat ne hyvät ja toimivat Skoda Superbit. Itselläni on ollut runsaan vuoden Superb Combi (125 KW) diesel jolla olen ajanut runsaat 60 tkm ja olen ollut autooni tähän saakka hyvin tyytyväinen. Takalasin pyyhkimen varsi ja sulka on vaihdettu, koska pyyhin jätti takalasin keskelle puhdistamattoman katveen. Epäilen tosin syyksi että joku on tehnyt jossain vaiheessa lievää ilkivaltaa pyyhkimelle. Muutoin auto on toiminut moitteetta. Superbin Xenon-valot ovat erityisen tehokkaat ja matkustamo on erittäin tilava.

      Skoda Superbin perusteknikka on ainakin dieselmallien moottorin ja voimansiirron osalta yhtenevää VAG konsernin muiden merkkien kanssa ja jos niissä osissa esiintyy vikoja, ovat ne viat todennäköisesti yhteisiä muiden konsernin merkkien kesken.
      Mielestäni Skoda Superb on ihan hyvä auto ja erityisen hyvä kun ottaa vielä huomiooo hinta/laatu-suhten. Minulla on ollut tähän mennessä 7 eri autoa, joilla olen ajanut 34 vuoden aikana runsaat 3.000.000 km, joten kokemusta on takana jonkin verran.

      "

      • osssss

        Kesto ja laatu tulee esiin kun ajetaan aina 300000km saakka ja katsotaan mitä matkan varrella on tapahtunut.Ja mitkä on sitten todelliset kustannukset.


    • Ajomies

      Täältä löytyy 2010-mallinen Superb 2.0 TDI CR DPF DSG Elegance. Mittarissa n. 70 000 km tällä hetkellä. Uutena ostin. Tässä vikalista:

      1. DSG jouduttiin nollaamaan / säätämään kykinlevyjen välykset uusiksi jo n. 10 000 km kohdalla.

      Niin. Siinä se sitten olikin. Perheen toisena autona 2007 E61 530 xDA BMW. Eihän näitä autoja voi oikein verrata ajo-ominaisuuksiltaan, rengasmeluiltaan jne. Skodan eduksi täytyy sanoa se, että BMW.stä saisin helposti tuon 10 kohdan vikalistan tehtyä...

    • stouga

      Mistakohan johtuu etta eilisen hesarissa oli suberb 3,6 vm.09 60t ajettuna kolmella kympilla-siis auton hinta pudonnut alle puoleen noin kahdessa vuodessa.

    • Haksahdin.skeidaan

      Kalliita vieläpä korjauttaa. Skeida on kallishalppis.

    • Anonyymi

      vähän olen ihmetellyt kun on aina näitä hiekkalaatikko lapsia arvostelemassa autoja kun täältä haetaa näitä kokemuksia jos ostaa vaikka kyseisen auton,minulla on kooda ocktaavi 03 nelikko ja vähän kutiteltu bensaa palaa11-16 satasella,pienemällä ei pääse, aikoinaan oli saab foorumissa tyttö pulassa jun saabi sammui kesken ajoa taas oli näitä räkäposkia neuvomassa mitä pitää tehdä no onneksi siinä oli puh numero johon soitin että laita bensaa tankkiin ja käynistä avot sabihan pelaa,no tyyppivikahan tuo oli mittari jumissa,itsellä ollut monta saabia

    • Anonyymi

      Skoda Superb
      2,0 TDI 170 Ambition vuoden 2012 sedan aj. 250tkm .. Oisko kokemuksia ja vihjeitä mitä erityisesti kannatta huomioida ostaessa? Tommonen olis kiikarissa..

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Yli kymmen vuotta vanha keskustelu... Viat Skodassa ovat entistä moninaisempia ja vakavampia. Milloin korjataan? Eihän Skoda kelpaa enää ensinkään autoksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3414
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3210
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2822
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2072
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1835
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      140
      1460
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1260
    Aihe