Bongattu

joutsenpari! Kauniisti lensivät kulkevan auton yli ja laskeutuivat pellolle. Onneksi ei ratti kiertynyt yhdessä pään kanssa.
Saapuivatko kenties lämpimien tuulien saatossa..luvattu muuten viikonlopuksi lämmintä säätä. *paistattelee*

Psst..töyhtöhyypät etsii kotia, et sellainen näky:)

22

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhurix

      jo kiurunkin. Paljon on nähty jo mustarastaita ja närhiäkin. Se on muuten upean värinen lintu.

      • kaupunkilainen eli kiurusta heti kesä. Närhi on komee ja jotenkin aivan uros:)

        Mustarastaat eivät heti kaupungilla steppaile, mutta tutuksi tuli siellä metsämailla asuessa.


      • Puhurix
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        kaupunkilainen eli kiurusta heti kesä. Närhi on komee ja jotenkin aivan uros:)

        Mustarastaat eivät heti kaupungilla steppaile, mutta tutuksi tuli siellä metsämailla asuessa.

        lauantaina taas metsämaille tarkkailemaan lintuja ja väistelemään susia.


      • Puhurix

        Vege, sä olet tullu villiks näin pässiäisenä!


    • joutsenia jo kaksi viikkoa sitten. Tänään sataa räntää joten eiköhän tästä kesä tule uuden lumen surmattua vanhan.:)

      • vanhan sananlaskun mukaan se menee joka kevät:)
        Korvatillikkaa vaatii ne uudet ja vanhatkin jääräpäät, jotka eivät "vanhan" sanaa usko. Ja sitten se kaikkein pahin: kesärenkaat ennen kaikkea, eli ennen vintille kurkkaamista:)


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        vanhan sananlaskun mukaan se menee joka kevät:)
        Korvatillikkaa vaatii ne uudet ja vanhatkin jääräpäät, jotka eivät "vanhan" sanaa usko. Ja sitten se kaikkein pahin: kesärenkaat ennen kaikkea, eli ennen vintille kurkkaamista:)

        oli lumitilanteessa tapahtunut kolmessa päivässä, jotka olin poissa kotoa. Lähdin räntäsateessa, loskaa jokapaikka täynnä ja pelloilla lunta kymmeniä senttejä. Palasin aurinkoiseen kevääseen, tiet kesäkunnossa ja pihakin puoleksi paljaana :)


      • TaikisN kirjoitti:

        oli lumitilanteessa tapahtunut kolmessa päivässä, jotka olin poissa kotoa. Lähdin räntäsateessa, loskaa jokapaikka täynnä ja pelloilla lunta kymmeniä senttejä. Palasin aurinkoiseen kevääseen, tiet kesäkunnossa ja pihakin puoleksi paljaana :)

        mua ihan hävetti kulkea toppatakissa ja talvikengissä tänään. Tosin maa vielä hohkaa pitkään kylmää. En kaipaa kevätflunssaa, muutenkin niiskutellut jo pari viikkoa edellisen nuhan jäänteitä näet.


    • huhuili tänään ekaa kertaa meidän jossain katon lähettyvillä.

      • Jostain lehdestä luin aikoinaan Renny Harlinin ihmetykset: missä asuu pulujen poikaset?


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        Jostain lehdestä luin aikoinaan Renny Harlinin ihmetykset: missä asuu pulujen poikaset?

        mikään pulu vaan niinku sanoin sepelkyyhky joka eroaa pulusta kokonaan ja ääneltään :))


      • Nittaminax kirjoitti:

        mikään pulu vaan niinku sanoin sepelkyyhky joka eroaa pulusta kokonaan ja ääneltään :))

        on kauniin harmaa, tummempi kuin pulu, eikä elä parvessa.
        Mä en oikeastaan tiedä linnuista mitään, jos joku niin luulee. Tykkään linnuista ja niitä kun tarkkailee niin jotain jää "siipeen."

        Mitä ne pulut oikeasti ovat?


    • Aamulla kuulin tikan nakuttavan puunrunkoa, mutta näköhavaintoa en saanut. Tikkapariskunta asusti viime suvena lähistöllä jolloin näin ne ensimmäisen kerran. Uljaan näköinen lintu.

      • se nakutus, kuullut monta kertaa. Tikka on napakka, mutta kelot kaikuu kilometrien päähän.

        Tikka on uljas, selkä suorana naputtaa..siis selkä suorana:)


      • Waffe
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        se nakutus, kuullut monta kertaa. Tikka on napakka, mutta kelot kaikuu kilometrien päähän.

        Tikka on uljas, selkä suorana naputtaa..siis selkä suorana:)

        Tämä tikka taisi olla palokärki. En tosin tiedä muita tikkalajeja ja kai niitäkin useampaa sorttia löytyy.


      • Waffe kirjoitti:

        Tämä tikka taisi olla palokärki. En tosin tiedä muita tikkalajeja ja kai niitäkin useampaa sorttia löytyy.

        muistaakseni on musta ja punainen lakki päässä.
        Yleensä olen bongannut käpytikan, se mustavalkoinen ja punaista päässä ja muuten oikea rohmu lintulaudalla varsinkin jos on läskiä tarjolla.

        Valkoselkätikka taitaa olla rauhoitettu, ei kait siksikään ole kiikarissa ensimmäisenä.


      • Avenging.Angel
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        muistaakseni on musta ja punainen lakki päässä.
        Yleensä olen bongannut käpytikan, se mustavalkoinen ja punaista päässä ja muuten oikea rohmu lintulaudalla varsinkin jos on läskiä tarjolla.

        Valkoselkätikka taitaa olla rauhoitettu, ei kait siksikään ole kiikarissa ensimmäisenä.

        kaikki tikat on rauhoitettuja.


      • Avenging.Angel kirjoitti:

        kaikki tikat on rauhoitettuja.

        valkoselkätikka olikos se harvinaisin?


    • Tänään bongasin pari motoristia jotka olivat uskaltaunuteet kylmää uhmaten ajelulle. Minihameita tai T-paitoja ei tosiaan vielä näy, sen verran kylmaa on aamupäivisin. Mutta viikon kuluttua saadaan varmasti uusia havaintoja.

      • pelkkä ajatuskin. Kyllä sen pyöräilyn täytyy tuntua kliffalta. Mun mielikuviin ajautui kuva motoristista, jonka nostamiseen satulasta tarvitaan ulkopuolista apua. Tää näyttäis olevan yhä siinä ajoasennossa:D


    • jo pariin kertaan

      bongattu peipposen laulua, enää puoli kuuta kesään :DD

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe