Lääkitty unettomuus ja 3-vuoro

Mitä teille on seurannut vuosikausien tsolpideemin (10-20mg/vrk) käytöstä vai onko tullut mitään ongelmia?

Olen käyttänyt nukahtamislääkeitä yli 5 vuotta putkeen, koska muuten olen uneton 3-vuorotyön takia. Koen olevani nykyään hieman tylsistynyt ja aloitekyvytön, muistikin on entistä heikompi. Lääkkeitä käyttäen nukun, mutta lomillakaan en enää virkisty. On todella älytöntä syödä lääkkeitä vain, että jaksaisi käydä töissä, kun ei kuitenkaan jaksa harrastaa, eikä muuten elää. Kaipaisin työterveyshuollolta muutakin kuin reseptien loputonta uusintaa.
5297
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

perkele jos olet niitä 5 vuotta käyttänyt.toleranssi PIKKASEN korkeella...tarvitset isompia annoksia jos haluat samanvaikutuksen kun alussa,aivoissa on katsos kohta mikä tottuu aineisiin,esim bentsodiatsepiinit jatkuvasti käytettynä menettää tehonsa,ja annosta pitää nostaa kohtuuttomaksi.

itse olen estänyt addiction syntymisen niin,että otan bentsoja vaan kun niitä oikeesti tarviin,ja sillon ne myös tuo euforiaa.

Äänestä

bentsojohdannaisistakin menee jo aika nopeesti.eikä palaudu vuosien käytön jälkeen koskaan ennalleen.sen varmaan tiesitkin?

Äänestä
  • Itse olen sairastanut jo 19v ja käyttänyt lievää
    rauhoittavaa ja ei toi muisti näytä juuri menneen
    muistan asiat aika hyvin vieläkin.

    Äänestä

uni ei enää virkistänyt. Käytin sinuakin paljon pidemmän ajan. Vuorottelin yhden muun lääkkeen kanssa että teho säilyi. Lopulta alkoi todella mennä muisti ja pyysin psykiatria kirjoittamaan minut bentsovieoroitukseen psykiatriseen sairaalaan. Siellä olin viisi viikkoa ja tsolpideemi ajettiin alas niin että enää puolikas/ilta käytössä. Tilalle tuli Seroquel Absenor (Seroquel oli aikaisemminkin ollut tsolpideemin lisänä pieninä annoksina). Nyt uni on syvää, hyvää ja virkistävää. Sairaalan lääkäri oli onneksi Partisenuniklinikalla perehtynyt unettomuuteen ja sanoi, että bentsot (joihin tsolpideemikin kuuluu) aiheuttavat syvän unen vähenemisen minimiin ja Rem-unen vähäisyyden myös niin että suurin osa unesta on kevyttävä, ei-virkistävää ja ei-palautumista aiheuttavaa unta. Tämä kyllä näkyi itselläni paitsi muistin huononemisena ja väsymyksenä myös jatkuvana tulehduskierteenä niin että tänäkin talvena on ollut koko ajan jokin tulehdustauti (lonkan limapussin tulehduksesta virtsatietulehdukseen). Eli jos haluat paremman elämän, ei muuta kuin bentsovieroitus ja luomu-uni tai jokin muu lääke! Minulle ei perussairauksien takia annettu toivoa luomu-unesta, joten nukun tyytyväisenä nyt tätä unta jota saan uusilla lääkkeillä. Ei kannata jatkaa entistä rataa!!!

Äänestä

...että olet masentunut...tiedän siitä että minulla oli juuri nuo samat oireet kun masennus todettiin. Mars PSYKIATRILLE!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


työnsankari-idiootti??? kirjoitti:

Mitä teille on seurannut vuosikausien tsolpideemin (10-20mg/vrk) käytöstä vai onko tullut mitään ongelmia?

Olen käyttänyt nukahtamislääkeitä yli 5 vuotta putkeen, koska muuten olen uneton 3-vuorotyön takia. Koen olevani nykyään hieman tylsistynyt ja aloitekyvytön, muistikin on entistä heikompi. Lääkkeitä käyttäen nukun, mutta lomillakaan en enää virkisty. On todella älytöntä syödä lääkkeitä vain, että jaksaisi käydä töissä, kun ei kuitenkaan jaksa harrastaa, eikä muuten elää. Kaipaisin työterveyshuollolta muutakin kuin reseptien loputonta uusintaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu