Tietoa Ahjosta

???

Hei!
Osaisiko joku kertoa millainen asuinalue Ahjo oikeasti on? Monesti ko. alueesta kuulee vain huonoja asioita (levottomuutta, huumeita, alkoholisteja, väkivaltaa). Alue kuitenkin näyttää mukavalta enkä ainakaan päiväsaikaa siellä kävellessäni kohdannut yhtäkään "laitapuolen kulkijaa". Onko Ahjo siis todella maineensa mukainen? Eräs asunto siellä kiinnostaa, mutta onko lapsiperheen hyvä asua Ahjossa?

49

13087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outoakin

      tai epämääräistä porukkaa.

    • alho -Ahjo!

      Ahjo on levoton paikka, joissa köyhyys, rikollisuus ja päihderiippuvuus ovat laajamittaisia ongelmia. Alue on poikkeuksetta epähygieeninen ja toimii kulkutautien ja sairauksien kasvualustana. Lisäksi Ahjossa asuvat lapset eivät välttämättä pääse kouluihin yhtä usein kuin muualla Keravalla - ehkä Jaakkolaa lukuunottamatta - asuvat.

      • Ihan normaali asuinalue!

        Voi luoja sentään mitä juttua??? Oletkohan itse ihan täysissä järjissäsi? täytyy kyllä ihmetellä!!!! Kulkutauteja?,,, Sairauksia??? Epähygieniaa???
        On sulla kyllä mahtava mielikuvitus kerrassaan,, Haloo herää pahvi! Ja että lapsetko eivät pääsisi kouluun? et näköjään tiedä mistään mitään. Suomessa jokainen lapsi on oppivelvollinen joka myöskin tarkoittaa sitä että jokainen lapsi (ainakin suomen kansalainen) pääsee kouluun!
        et taida olla kyllä ihan selväjärkinen.
        Ahjo on kyllä mielestäni ihan normaali asuinalue siinä missä muutkin, kyllähän jokaisesta kaupungista löytyy ongelmia jos niitä haluaa löytää!
        Se on ihan jokaisesta itsestä kiinni minkälaisissa piireissä pyörii, Ahjossa on ollut levotonta joskus 80-luvulla ennekuin sinne alettiin rakentaa uusia taloja ja omistus asuntoja. Vuokra taloissa (niissä vanhoissa) on ilmeisesti joskus ollut levotonta mutta ei enää nykypäivänä, alue on rauhoittunut ja koulukin on kuullemma hyvä!


      • 40vuottaahjossaasunut
        Ihan normaali asuinalue! kirjoitti:

        Voi luoja sentään mitä juttua??? Oletkohan itse ihan täysissä järjissäsi? täytyy kyllä ihmetellä!!!! Kulkutauteja?,,, Sairauksia??? Epähygieniaa???
        On sulla kyllä mahtava mielikuvitus kerrassaan,, Haloo herää pahvi! Ja että lapsetko eivät pääsisi kouluun? et näköjään tiedä mistään mitään. Suomessa jokainen lapsi on oppivelvollinen joka myöskin tarkoittaa sitä että jokainen lapsi (ainakin suomen kansalainen) pääsee kouluun!
        et taida olla kyllä ihan selväjärkinen.
        Ahjo on kyllä mielestäni ihan normaali asuinalue siinä missä muutkin, kyllähän jokaisesta kaupungista löytyy ongelmia jos niitä haluaa löytää!
        Se on ihan jokaisesta itsestä kiinni minkälaisissa piireissä pyörii, Ahjossa on ollut levotonta joskus 80-luvulla ennekuin sinne alettiin rakentaa uusia taloja ja omistus asuntoja. Vuokra taloissa (niissä vanhoissa) on ilmeisesti joskus ollut levotonta mutta ei enää nykypäivänä, alue on rauhoittunut ja koulukin on kuullemma hyvä!

        Ei ahjossa mitään levotonta 80 luvulla ollut päin vastoin ! Mistähän oot sellasta kuullut?


    • Barbamamma

      Jos tarkoitat ihan Ahjoa, siis siinä koulun ympärillä olevia kerrostaloja niin jätä väliin. Siellä asuu suurin osa Keravan juopoista, syrjäytyneistä sekä maahanmuuttajat.
      On toki Ahjossa mukavampiakin asuinpaikkoja, siinä radanvarressa uudet kerrostalot tai kaupan lähistöllä olevat asunnot :) Että ihan ei ole toivo mennyt. Lähinnä se koulua ympäröivä kerrostalohelvetti on se pahin paikka.
      Näen joka päivä niin kurjia, enemmän ja vähemmän juoppoja/pillereissä eläviä joten kiitos ei!
      Me asumme Ahjossa mutta toisella laidalla jota Sorsakorveksi kutsutaan :) ja lapset ovat Ahjon koulussa. Ihan tervepäisinä =)

      • muuttamassa

        Hei!

        Mekin olemme ehkä muuttamassa Ahjoon, sinne Sorsakorpeen aso-asuntoihin mutta juuri se Ahjon koulu mietityttää..onko koulukiusausta, jota tietty on kaikkialla mutta millä laajuudella ja millainen henki koulussa noin yleensä? Toinen asia on yläaste,johon Ahjon koulusta siirrytään, onko tietoa millaisessa maineessa se on?


      • keskustelupalstalta
        muuttamassa kirjoitti:

        Hei!

        Mekin olemme ehkä muuttamassa Ahjoon, sinne Sorsakorpeen aso-asuntoihin mutta juuri se Ahjon koulu mietityttää..onko koulukiusausta, jota tietty on kaikkialla mutta millä laajuudella ja millainen henki koulussa noin yleensä? Toinen asia on yläaste,johon Ahjon koulusta siirrytään, onko tietoa millaisessa maineessa se on?

        luin kovasti kehuja Ahjon koulusta. Sen mukaan luokkakoot olivat kohtuulliset, rehtori mukava yms. mutta mitään omakohtaista kokemusta ei ole ja kiinnostaa tämä asia myös minua :) Mihin Ahjosta muuten edes mennään yläasteelle?


      • Lapilan koulu
        keskustelupalstalta kirjoitti:

        luin kovasti kehuja Ahjon koulusta. Sen mukaan luokkakoot olivat kohtuulliset, rehtori mukava yms. mutta mitään omakohtaista kokemusta ei ole ja kiinnostaa tämä asia myös minua :) Mihin Ahjosta muuten edes mennään yläasteelle?

        tai Jaakkolan koulu?


      • Keravalainen II
        Lapilan koulu kirjoitti:

        tai Jaakkolan koulu?

        Ahjon koulusta siirytään Jaakkolan Ylästeelle joka on Ajon naapurissa moottoritien toisella puolella tai Sompion yläastelle joka on taas Keskustassa.


    • vastauksista!

      Onneksi sentään jotain positiivista sanottavaakin löytyi :) Asunto josta olemme kiinnostuneita sijaitsee siinä radan varressa, olisikohan alue sitten Päivölänlaaksoa (?)- alue jossa niitä punaisia kerrostaloja. Olisiko ne juuri niitä tarkoittamiasi uusia taloja? Siinä ympärillä on myös paljon uusia pientaloja. Juuri tänään kävimme siellä taas kävelemässä eikä "ongelmatapauksia" näkynyt. Onko kuitenkin niin, että Ahjoon on kasautunut poikkeuksellisen paljon sosiaalihuollon asiakkaita jos vertaa Keravan muihin vuokra-asunto alueisiin? Ja jos nämä pahimmat pesäkkeet on siinä koulun kupeessa, niin uskaltaako lasta laittaa edes kävellen kouluun? Kovasti alkaa epäilyttämään, onko se asunto sittenkään niin mukava :) Niin ja siitä radasta vielä, olenko käsittänyt oikein, että se ei ole enää käytössä?

      • nukkuu siinä vaiheessa

        kun lapsesi kulkee kouluun.

        Kävelen silloin tällöin koirani kanssa keskustasta Ahjonkin suuntaan. Koskaan ei ole kävellen tullut omituisuuksia vastaan tai kukaan ei ole ainakaan esiintynyt häiritsevästi.

        Eiköhän ne hörhöt pyöri niissä asunnoissaan päivät pitkät.

        Ne punaiset kerrostalot ovat uusia ja varmastikin normaaliporukkaa sisällään.


      • siinä,

        ainakin eilen juna meni.


      • tosiaan!
        siinä, kirjoitti:

        ainakin eilen juna meni.

        Selvitin asiaa ja siellähän tosiaan menee ainakin nesteelle tavaraliikennettä. Osaisitko kertoa, kuinka paljon junia menee keskimäärin päivässä?


    • minä itte

      Olen asunut Ahjossa 45 vuotta.EI MOITTIMISTA !!

      • kalluppi -ahjo

        Olen Ahjosta, (valitse oikeat kohdat) ja olen: 1) köyhä 2) rikollinen 3) päihderiippuvainen


      • poismuuttaja
        kalluppi -ahjo kirjoitti:

        Olen Ahjosta, (valitse oikeat kohdat) ja olen: 1) köyhä 2) rikollinen 3) päihderiippuvainen

        Asun aivan tuon radan varressa ja maakaasujuna menee ainakin 3 kertaa päivässä. Meidän talojen kohdalla ei edes aitaa pihan ja radan välissä, mutta niiden punaisten kerrostalojen kohdalla on aita. Lisää aitaa rakennetaan kun siihen tulossa valintatalo ja ehkä apteekki. Juna ja mikälie jätemaa jolle talot rakennettu niin haisee kamallalle. Kyllä minua pelottaa junat kun lapset pihalla. Mutta rauhallista muuten on ollut. Pois muutetaan kesällä=)


      • muuta vaan
        kalluppi -ahjo kirjoitti:

        Olen Ahjosta, (valitse oikeat kohdat) ja olen: 1) köyhä 2) rikollinen 3) päihderiippuvainen

        Tuleeko kaikkiin oikeisiin kohtiin vastata? Ja voiko vastata esim. en tiedä/en muista/en kerro?
        Ahjo 20 v, ja ok.


      • Anonyymi
        kalluppi -ahjo kirjoitti:

        Olen Ahjosta, (valitse oikeat kohdat) ja olen: 1) köyhä 2) rikollinen 3) päihderiippuvainen

        idiootti oot


    • raudanvalaja

      Kytätään naapureita, juoruillaan, vahditaan tekemisiä. Näin ainakin Koukkutien VVO:n kerrostaloissa. En osaa sanoa muusta Ahjosta, mutta hyvin ahdasmieliseltä vaikutti. Niin kyllä koko Keravakin, ei sen puoleen.

      • .....

        Oma kokemus täysin päinvastainen; 6 vuotta asuttu ja ennen eilistä tulipaloa en edes tiennyt minkänäköisiä ihmisiä samassa rapussa asuu.
        Omissa oloissa saanut olla tyystin.

        Nää kaupungin vuokrakämpät eivät ehkä ole sitä hehkeintä aluetta; epäsiistejä, nuhjuisia ja kyllähän nuita ihmisiä tuppaa olemaan joille viina maistuu.
        Epäsäännöllistä älämölöä lukuunottamatta asuminen kyllä sujunut oikein rauhallisesti.

        Yleisemmin tuolla kadulla tallustaessa en ole törmännyt mihinkään häiriöön tai turvattomuuteen. Vastaan tulee enimmäkseen lenkkeilijöitä ja koiranulkoiluttajia.

        Pururata ja Ollilanlampi ovat ihanaa ulkoilumaastoa, siitä alueelle iso plussa.

        Vaikka täällä Ahjossa omat ongelmatapauksensa ovatkin (niin kuin joka kaupunginosassa), niin yleiskuvaksi vuosien myötä on kasvanut se, että kyseessä on täysin tavallinen, rauhallinen ja turvallinen lähiö.

        Mutta kaupungin kämppiä kannattaa toki välttää, jos haluaa laadukasta ja siistiä asumista. Talot ovat siis TODELLA nuhjaisia.


      • .........
        ..... kirjoitti:

        Oma kokemus täysin päinvastainen; 6 vuotta asuttu ja ennen eilistä tulipaloa en edes tiennyt minkänäköisiä ihmisiä samassa rapussa asuu.
        Omissa oloissa saanut olla tyystin.

        Nää kaupungin vuokrakämpät eivät ehkä ole sitä hehkeintä aluetta; epäsiistejä, nuhjuisia ja kyllähän nuita ihmisiä tuppaa olemaan joille viina maistuu.
        Epäsäännöllistä älämölöä lukuunottamatta asuminen kyllä sujunut oikein rauhallisesti.

        Yleisemmin tuolla kadulla tallustaessa en ole törmännyt mihinkään häiriöön tai turvattomuuteen. Vastaan tulee enimmäkseen lenkkeilijöitä ja koiranulkoiluttajia.

        Pururata ja Ollilanlampi ovat ihanaa ulkoilumaastoa, siitä alueelle iso plussa.

        Vaikka täällä Ahjossa omat ongelmatapauksensa ovatkin (niin kuin joka kaupunginosassa), niin yleiskuvaksi vuosien myötä on kasvanut se, että kyseessä on täysin tavallinen, rauhallinen ja turvallinen lähiö.

        Mutta kaupungin kämppiä kannattaa toki välttää, jos haluaa laadukasta ja siistiä asumista. Talot ovat siis TODELLA nuhjaisia.

        Joo, painotan vielä edellistä viestiäni. Todellakin välttäkää näitä kaupungin kerrostaloja. Varkaita täynnä. Kävinpäs juuri verkkokellarissa ja illan ratoksi ja iloksi huomasin että verkkikseen oli murtauduttu ja viety isot kassilliset säilössä olleita kuteita.

        Kiitos sille idiootille joka vei ne. TOivottavasti nautit vaatteista. Rahallinen arvo ehkä 20e, mutta satuitpa sit viemään kaikki mun rakkaimmat vaatekappaleet.


      • vaatteesiko
        ......... kirjoitti:

        Joo, painotan vielä edellistä viestiäni. Todellakin välttäkää näitä kaupungin kerrostaloja. Varkaita täynnä. Kävinpäs juuri verkkokellarissa ja illan ratoksi ja iloksi huomasin että verkkikseen oli murtauduttu ja viety isot kassilliset säilössä olleita kuteita.

        Kiitos sille idiootille joka vei ne. TOivottavasti nautit vaatteista. Rahallinen arvo ehkä 20e, mutta satuitpa sit viemään kaikki mun rakkaimmat vaatekappaleet.

        Siis ihan rakkaimmat vaatekappaleesiko varas vei? Säilytit niitä kuitenkin verkkokellarissa? Miksi et pidä lempivaatteita päällä, sinä ahjolainen hampuusi?


      • Toimari
        vaatteesiko kirjoitti:

        Siis ihan rakkaimmat vaatekappaleesiko varas vei? Säilytit niitä kuitenkin verkkokellarissa? Miksi et pidä lempivaatteita päällä, sinä ahjolainen hampuusi?

        Totta se on, Ahjo vaan sattuu olemaan fucking friikki neibourhoodia. Ite olen luojan kiitos kivasti pinkkaa takova toimari, joka suuntaa Monacoon muistelemaan menneitä. Ei sitä Ahjontietä pitkinkään voi kun ajaa Mersulla lujaa ohi ettei kateelliset vie mun vanteita ja lukkoperää.


      • ....
        vaatteesiko kirjoitti:

        Siis ihan rakkaimmat vaatekappaleesiko varas vei? Säilytit niitä kuitenkin verkkokellarissa? Miksi et pidä lempivaatteita päällä, sinä ahjolainen hampuusi?

        Et oo kuullu käsitteestä talvivaatteet? ;)


      • in the ketto
        Toimari kirjoitti:

        Totta se on, Ahjo vaan sattuu olemaan fucking friikki neibourhoodia. Ite olen luojan kiitos kivasti pinkkaa takova toimari, joka suuntaa Monacoon muistelemaan menneitä. Ei sitä Ahjontietä pitkinkään voi kun ajaa Mersulla lujaa ohi ettei kateelliset vie mun vanteita ja lukkoperää.

        Tollaset ei täällä getossa pärjäiskää. Jou peipee jou!


      • asunut.
        .... kirjoitti:

        Et oo kuullu käsitteestä talvivaatteet? ;)

        Moikka!
        Olen itse asunut keravalla ensin killassa, jossa kävin koulua 1lk. ja sitten siinä uimahallin vieressä kun olin päiväkodissa,
        Sitten muutettiin jaakkolaan palokorvenkadulle, jossa asuttiin pari vuotta, siitä sitten viereisiin taloihin palokujalle ja sieltä sitten tänne Kaskelaan.

        JA voin sanoa että kilta oli paikka jossa kouluun mennessä penkeillä istuivat juopot jotka pelottivat ja huutelivat.

        Harvoin näen ahjonsuunnassa mitään epänormaalia, tämä on ollut rauhallisin paikka asua, tämä ''päivölänlaakso'' täällä asuu suurimmaksi osaksi lapsiperheitä ja nuoria asuu jonkin verran nuoriso asuntoliiton kämpissä päivölänrinteellä.

        Jaakkolassa asuessa aina vastaan tuli baarista tulleita juopuneita nuoria ja vanhempiakin ihmisiä.

        Heistä lähtee kamala meteli.

        Joten voin lämpimästi suositella tänne muuttamista varsinkin jos muutat päivölän alueelle.!!


      • OLEN 1
        asunut. kirjoitti:

        Moikka!
        Olen itse asunut keravalla ensin killassa, jossa kävin koulua 1lk. ja sitten siinä uimahallin vieressä kun olin päiväkodissa,
        Sitten muutettiin jaakkolaan palokorvenkadulle, jossa asuttiin pari vuotta, siitä sitten viereisiin taloihin palokujalle ja sieltä sitten tänne Kaskelaan.

        JA voin sanoa että kilta oli paikka jossa kouluun mennessä penkeillä istuivat juopot jotka pelottivat ja huutelivat.

        Harvoin näen ahjonsuunnassa mitään epänormaalia, tämä on ollut rauhallisin paikka asua, tämä ''päivölänlaakso'' täällä asuu suurimmaksi osaksi lapsiperheitä ja nuoria asuu jonkin verran nuoriso asuntoliiton kämpissä päivölänrinteellä.

        Jaakkolassa asuessa aina vastaan tuli baarista tulleita juopuneita nuoria ja vanhempiakin ihmisiä.

        Heistä lähtee kamala meteli.

        Joten voin lämpimästi suositella tänne muuttamista varsinkin jos muutat päivölän alueelle.!!

        Mieltä


      • Ahjonseppä
        ......... kirjoitti:

        Joo, painotan vielä edellistä viestiäni. Todellakin välttäkää näitä kaupungin kerrostaloja. Varkaita täynnä. Kävinpäs juuri verkkokellarissa ja illan ratoksi ja iloksi huomasin että verkkikseen oli murtauduttu ja viety isot kassilliset säilössä olleita kuteita.

        Kiitos sille idiootille joka vei ne. TOivottavasti nautit vaatteista. Rahallinen arvo ehkä 20e, mutta satuitpa sit viemään kaikki mun rakkaimmat vaatekappaleet.

        Niin, oliko tämä kenties ns. jälleenhankintaarvo? Joudut luultavasti kaivamaan vähän omaa kukkaroa, johtuen yliahneitten vakuutusyhtiöiden määrittämistä omavastuista.
        Kuitenkin:Ahjo rulettaa!


    • Ahjokingi

      Ahjo jakautuu kahteen eri osaan: keskituloisiin ja slummeihin.

      Ahjon slummi on Ahjon koulun vieressä olevissa kerrostaloissa. Siellä asuu köyhiä, juoppoja ja sairaita. Ahjon kaupan lähiympäristö on todella turvallista asuttavaa

      • Ahjolainen

        Vuokrataloalue on aina vuokrataloalue ja porukka sen mukaista, mut se on onneksi kasautunut sen ainoan räkälän ympärille. Häiriötä ei ole ollut. Asumme neljättä vuotta As Oy:ssä, jossa on pääsääntöisesti perheitä ja vanhuksia, jotka omistavat itse osakkeensa. Hyvin on viihdytty! Bussilla pääsee suoraan Hki keskustaan ja myös Keravan keskustaan ja asemalle eli tämän kokoiseksi kaupungiksi julkinen liikenne on uskomattoman hyvä, samoin pyörätiet. K-kauppa palvelee hyvin, siellä välillä näkee sitä vuokrataloporukkaa, mutta muuten ne pysyttelee siellä omassa ghettossaan ;)


    • AhjonAsukki

      Voi jeesus.. Kulkutauteja ym..?!! :DD Asun itse tässä etelä-kaskelassa, H&M:n varastoa vastapäätä olevissa kaksikerroksisissa punatiilitaloissa. HYVIN epähygieeninen paikka!!! Rottia vilisee joka kolkassa, puhumattamaan torakoista! Ja kyllä, joka kerta ulos astuessani olen saanut joko puukosta tai luodista. Myös hullut narkomaanit ovat tulleet tökkimään likaisilla huumeneuloilla, jonka takia tulen koko lyhyen loppuelämäni sairastamaan c-hepatiittia. Olen myös saanut hengenvaarallisen kulkutaudin, elinaikaa pari kuukautta. Kauppareissulla törmään joka kerta keskimäärin viiteen ruumiiseen ja suurimmaksi osaksi näillä reissuilla joudun itsekin pitkiksi ajoiksi sairaalahoitoon. Asun maantasalla, joten noin 4 kertaa viikossa joku tulee pesäpallomailan ja muiden aseistusten kanssa ikkunasta sisään riehumaan ja laittamaan koko kämpän aivan tuusannuuskaksi! Eli ei missään tapauksessa kannata muuttaa ahjoon tai sen lähettyville!! Mieluiten ei koko keravalle, koska eihän nämä kulkutaudit, sairaudet, rikollisuus, juopot ja narkomaanit keskity vain ahjoon!!!!! Pysykää hyvät ihmiset loitolla täältä! Tässä hieman kuvaa ahjosta: http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://kati.tiuhti.net/valokuvia/Mumbai/kaupunkia/Slummi.jpg&imgrefurl=http://kati.tiuhti.net/valokuvia/Mumbai/kaupunkia/49.php&usg=__R1bKMwQdF14aa-oAYwcR6x3g090=&h=499&w=600&sz=93&hl=fi&start=0&zoom=1&tbnid=RPVKZRW84QL7LM:&tbnh=105&tbnw=126&ei=tf-STcSbDMmhOuPVnFY&prev=/search?q=Slummi&hl=fi&client=firefox-a&hs=C3s&sa=X&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1920&bih=908&tbm=isch&prmd=ivns&itbs=1&iact=rc&dur=3175&oei=Ef-STb68LMTYsgaV3L3R...

    • 8+13

      No en oo lukenu viestiketjua, mutta olen asunut Ahjossa ja sanon että ei todellakaan kannata muuttaa. Todella paljon pedofiilejäkin siellä.. Harmi että joskus täytyy käydä koska frendejä asuu siellä. Parempi harkita kun katua!

    • Tomppa kervosta

      No huhhuh mitä juttua täältäkin löytyy!
      Olen asunut keravalla koko ikäni 21 vuotta.
      Ahjon sorsakorvessa asuin 19 vuotta ilman mitään ongelmia.
      Juoppoja nyt on muutama, mutta ei ne häiriöksi asti oo ollu.
      Itse kävin ahjon koulussa 1-6lk asti. Hyvä koulu ja hyvät opettajat oli ainakin sillon =)
      Yläasteen kävin jaakkolan koulussa joka on samalainen ylä-aste kuin muuallakin.
      Suosittelen Sorsakorpea jos lapsiperhe löytyy. Ratsastustalli ja Keinukallio lähellä. Talma noin kilometrin päässä jos laskettelusta tykkää ja luistelumahdollisuuksia on ahjonkoulu, lapilankoulu, jaakkolankoulu, talma ja keskustan kenttä.
      Tais täällä saitilla käydä näköjään pari vitsiniekkaa :DD kulkutaudit :DDd

      PS: Tänne vaan muitten sekaan.

    • Häh?

      Ei täällä ahjossa ole mitään ongelmia minun mielestä, ongelmat ovat lähinnä kasaantuneet koulun läheisiin kerrostaloihin, muuten on rauhallista seutua, tottakai joskus sattuu jotain, mutta hei, niin tapahtuu jokaisella asuinalueella?

      • 10v pois ollut

        No huh huh teit ihmisraukkoi jotka ootte muuttamist ahjokahjoon harkinnu, varsinki vvo:n asunnot nykysin asukkaat alkaa oleen joko eläkeikäsii kyttääjii ja vahtijii tai sit kaiken maalaisii sekoja. on virolaisii, venäläisii,turkkilaisii, romaanei ja paaaljo juoppoi tai muute vaa sekoo porukkaa. niihi taloihi ei ainakaa kannata harkitakaa muuttaa jollei oo ite viinamäen miehii tai-naisii, siihen porukkaa sit sopii. joskus muinoin ku siel on asuttu oli talkkari ja sen jälkee talotmikunnat sillo oli kuri ja järjestys, mut ei enää muutamii vuosii. isännöitsijätki vaa pitää dokujen puolt, ei siel tervejärkiset enää kykene bunkkaan...


    • höh!!!!!
      MÄ ASUN AHJOSSA! TIETOA:

      ahjo tai muutenkin kerava on tosi rauhallinen paikka (lukuun ottamatta sorsakorpea) asun itse kaskelassa. paikka sopii erinomaisesti lapsiperheille, tämä on toooosi paljon helsinkiä rauhallisempi! 10v pois ollut: et tiedä tästä paikasta mitään!!! Ärsyttää ihan ****** tollaset enakkoluuloset!!!!

      • sorsis on paras :)

        Sorsakorpi nimenomaan on se rauhallisin osa ahjoa. Omakoti ja rivari aluetta. Ahjontien kerrostalo alue on sitten asia erikseen, sinne en muuttaisi ikinä, varsinkaan lasten kanssa.


    • sfyhhj

      Onhan Ahjo huono paikka,tottahan sa on!

    • kukkuluukku

      Asuin ahjossa siskonikanssa, naapureissa oli jonkin verran vanhoja juoppoja, ja meidän savustettiin ulos sieltä kun koira mukamas haukkui jatkuvasti, sisko oli kuitenkin kotona päivät joten ei se koira haukkunut.. tosin haastemies sanoikin että ei olla ekat nuoret kenet sieltä häädetään ''häiriöiden'' takia..

      Asuin alue on aika rauhaton, en uskaltanut ikinä kävellä pimeällä yksin.. Enkä missään nimessä muuttaisi lapseni kanssa ahjoon. Paljon maahanmuuttajia maidensa tavoilla jotka ei ymmärrä suomea, elävät öisin ja nukkuvat päivisin..

      varsinkin ahjontie ja moukaritie/kuja on kanssa tosi rauhatonta aluetta.. mieheni on huoltomies ja kokoajan saa olla poliisille avaamassa ovia..

      Muuta jaakkolaan tai kurkelaan. lapsille puistoja ja koulut lähellä!
      Ahjossa ei ole edes muuta kun ala aste. ylä asteelle joutuu kulkemaan jaakkolaan.

      • mammara

        Minkälainen paikka koukkutie ahjossa on? Lapsiystävällinen alue?


      • petteri
        mammara kirjoitti:

        Minkälainen paikka koukkutie ahjossa on? Lapsiystävällinen alue?

        Koukkutie on erinomainen asuinpaikka myöskin laosiperheille. Ahjo muutenkin asuinpaikkana turvallinen ja rauhallinen. Harvoin törmää häiriköihin. Puheet räkälästä ovat hölynpölyä tai kuulopuheita vanhoilta ajoilta.


    • muuta vaikka kaivopuistoon saat sinä sielläkin turpaan jos kusipää olet,ei ahjo pahapaikka ole,itte asuin kalevassa(virossa)se on rauhallinen alue,nyt asun jaakkolassa,menee toi,ambulansilla on lyhyt matka tänne(pelastuslaitos on vieressä)

    • Päivölä

      Minkäslainen paikka Päivölä Keravalla on?

      • Voi haukotus!

        Onpa niin tyhmä viestiketju, että pakko ottaa kantaa! Luuleeko joku tosiaan nykypäivänä säästyvänsä näkemästä juoppoja pillerinpyörittäjä-narkkareita jossain? Edes Keravan kokoisessa "lintukodossa"? Se juoppo, jota yritätte niin pirusti karttaa, voi tosiasiassa olla esimerkiksi se naapurissanne eli rivi- tai omakotitalossa asuva Mercedeksellä ajava hyvätuloinen herrasmies tai rouva. Jumankauta -- eiköhän suurin osa suomalaisista asu kerrostaloissa esimerkiksi siksi, että ei ole varaa tai hinkua omakotitaloon? Säästyn pihatöiltä, joita ei näin ollen tarvitse enää tehdä TYÖPÄIVÄNSÄ päätteeksi. Kyllä, todellakin -- me kerrostaloissa asujat voimme olla siis myös ihan tavallisia, työssä käyviä ihmisiä. Eikä minulla työssäkäymisen takia ole aikaa kyttäillä naapureita. Eivät he kyllä niin paljoa kiinnostakaan!


      • eninen ahjolainen
        Voi haukotus! kirjoitti:

        Onpa niin tyhmä viestiketju, että pakko ottaa kantaa! Luuleeko joku tosiaan nykypäivänä säästyvänsä näkemästä juoppoja pillerinpyörittäjä-narkkareita jossain? Edes Keravan kokoisessa "lintukodossa"? Se juoppo, jota yritätte niin pirusti karttaa, voi tosiasiassa olla esimerkiksi se naapurissanne eli rivi- tai omakotitalossa asuva Mercedeksellä ajava hyvätuloinen herrasmies tai rouva. Jumankauta -- eiköhän suurin osa suomalaisista asu kerrostaloissa esimerkiksi siksi, että ei ole varaa tai hinkua omakotitaloon? Säästyn pihatöiltä, joita ei näin ollen tarvitse enää tehdä TYÖPÄIVÄNSÄ päätteeksi. Kyllä, todellakin -- me kerrostaloissa asujat voimme olla siis myös ihan tavallisia, työssä käyviä ihmisiä. Eikä minulla työssäkäymisen takia ole aikaa kyttäillä naapureita. Eivät he kyllä niin paljoa kiinnostakaan!

        Hei. Mä olen asunut siinä Ahjon koulun vierssaä olevissa kerrostaloissa...ei minuu siel mikään häirinny. Töistä hesasta pääsi hyvin dösällä ihan talon viereen. Kukaan ei häirinny mitenkään. Asunto oli tosi kiva ja ainakin ihan rauhallista oli asua.

        Tällä hetkellä asun uudessa Jaakkolassa ja koitan hakea asuntoa juurikin sieltä samaisesta ahjosta.Hakuaisin sinne takaisin ihan sen vuoksi että siellä on luonto...pääsee hyvin metsään lenkille...kun taas tää Jaakkola, vaikka onkin ihan rauhallista asua täällä, mutta kun ei ole noita lenkkipaikkoja lähellä kuten ahjossa.


    • Koukkutie

      Muutoksen tuulia Ahjossa!
      Ennen niin kamalan ala-arvoisessa kaupunginosassa oli kurjaa. Ojissa oli ihmisiä pomimassa tyhjiä pulloja jotta saivat pikkuaskin tupakkia. Bensatankit imettiin letkuilla tyhjäksi jotta Corollan rämät kulkivat fattaan ja takaisin työntämättä. Myös k-kaupan roskiksilla oli öisin kiva kolina. Päivisin monikansallisessa miljöössä sai piilotella rappukäytävissä ja parkkipaikoilla kaupittelevia romaneja, peräkontista autostereoita kaupittelevia virolaisia ja venäläisiä, sekä somalitaustaisille sai antaa lompakon sisällön lähes viikottain vastoin omaa tahtoa. Juhlapäivänä oli siinä lähikuppilassa muilta pöytään jääneiden juomien salaa hörppimisen paikka. Se oli melko kurjaa aikaa. Nyt kun kaupunki suunnitelmiensa mukaan alkoi kehittää Ahjoa, niin muutosta on tullut. Esimerkiksi silloin uuden asuintalot annettiin edellä mainituille kansanryhmille. Sisätiloissa kun on kivempi tehdä kauppaa. Kaupungin kaavailema ostoskeskus on tosin viivästynyt parikymmentä vuotta, vaikka tulihan tosin "Valtsu". Tänään näin jo selkeämpiä merkkejä paremmasta, eli setelirahan jonkun Ahjolaisen kädessä, ja vieläpä kuulemma ihan oikeilla verokorttitöillä ansaittu! Hienoa. Tätä menoa kun jatkuu niin kotipolttoiset viinit ja pontikat voidaan unohtaa, ja on aika opetella juomaan olutta/viiniä ihan lasista (lieriön mallinen lasiesine johon kaadetaan isomasta astiasta yleensä yhden ihmisen kerta-annos). Laitetaanko nyt kaikki Ahjolaiset yhteinen tavoite? Eli yhteen ääneen: "Vuonna 2014 EN hakkaa vaimoani hankeen humalassa. EN vie naapurini omaisuutta. EN kieltäydy tarjotuista töistä kielimuuriin tai nopeasti keksityn sairauden turvin. Tänä vuonna AION paitsi nähdä, niin myös hankkia ikioman setelirahat! Go Ahjo!

    • Mariella87

      Täällä kirjoittelee yksi Ahjoon muuttoa suunnitteleva kahden pienen lapsen äiti. Onko kellään tietoa Takojankujan lähialueesta, onko 2-luokkalaisen lapsen "turvallista" kulkea yksin kouluun ja pois vai onko paljon häiriköitä? Noita uusia kesäkuussa valmistuvia taloja olen pitänyt silmällä.
      Kaipaan asiallisia vastauksia!

    • Lenita

      Olen itse asunut Ahjossa vv -70-73 ja 78-79. Ihan kiva paikka oli eikä järjestyshäiriöitä ollut jos vertaa Keravan keskustaan, jossa oli ainoat ravintolat lähimain. Totta kai sielläkin oli omat omituiset tyyppinsä, noh, missäpä ei olis… Kauniaisissa, vai??

      Iltaisin me teini- ja muu nuoriso tapailtiin Hirsibaarissa eli Lehtotauvassa ja kun se meni kiinni oltiin sen pihalla isolla porukalla kuin torilla ikään!

      En tiedä mitä Ahjolle on tapahtunut, mutta nuo edelliset kirjoitukset osittain just siltä ajalta mitä siellä itse pyörin, ei pidä paikkansa, vai onko örkit itse kertoneet miten ovat käyttäytyneet silloin ja ehkäpä vieläkin.

      Ahjo on kuitekin tosi kiva paikka ja sieltä pääsee Stadiin tai mihin vaan helposti. Tutuiltani olen kuullut ettei meno ole ole samaa kuin kenties 80-luvulla.

    • Anonyymi

      Ahjo on kiva paikka asua. Luonto lähellä, paras koulu ja tekonurmi! Kaupat ja lenkkimaastot lähellä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe