Jeesuksen hautaaminen, Mark.

JEESUKSEN HAUTAAMINEN
Mark. 15:42-47
(Rinnakkaisteksti: Matt. 27:57-66)
---
15:42 Ja kun jo oli tullut ilta, ja koska oli valmistuspäivä, se on sapatin aattopäivä,
15:43 tuli Joosef, arimatialainen, arvossapidetty neuvoston jäsen, joka hänkin odotti Jumalan valtakuntaa, rohkaisi mielensä ja meni sisälle Pilatuksen luo ja pyysi Jeesuksen ruumista.

15:44 Niin Pilatus ihmetteli, oliko hän jo kuollut, ja kutsuttuaan luoksensa sadanpäämiehen kysyi tältä, oliko hän jo kauan sitten kuollut.

15:45 Ja saatuaan sadanpäämieheltä siitä tiedon hän lahjoitti ruumiin Joosefille.

15:46 Tämä osti liinavaatteen ja otti hänet alas, kääri hänet liinavaatteeseen ja pani hautaan, joka oli hakattu kallioon, ja vieritti kiven hautakammion ovelle.

15:47 Ja Maria Magdaleena ja Maria, Jooseen äiti, katselivat, mihin hänet pantiin.

9

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joosef arimatialainen sai Pilatukselta luvan ottaa Jeesuksen ruumis ristiltä.
      Oli kiire saada ruumis korjatuksi ennen sapattia (42).

Joosef oli suuren neuvoston arvossapidetty jäsen ja Jeesuksen salainen opetuslapsi (Joh. 19:38). Pilatus ihmetteli Jeesuksen kuolemaa, koska se tuli harvoin ennen 12 tuntia, väliin vasta 2:sena tai 3:tena päivänä.
      Kuoleman jouduttamiseksi saatettiin rikkoa sääriluut ja pistää keihäällä, jos kuolema ei vielä ollut tullut (Joh. 19:31-34).

Koska Jeesus oli jo kuollut, Hänen sääriluitaan ei rikottu, vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä Jeesuksen kyljen, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.
      Tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen:
      ”Älköön häneltä luuta rikottako” ja toinen kirjoitus:
      ”He luovat katseensa Häneen, jonka he ovat lävistäneet” (Ps.22:17-19, Sak.12:10, Ilm. 1:7).

Jeesus kääritään liinavaatteeseen ja pannaan hautaan, joka oli hakattu kallioon.
      Hautaan ei oltu ennen ketään laskettu (Joh. 19:41).
      Hautakammion ovelle vieritettiin kivi (46) ja haudalle asetettiin Pilatuksen toimesta ylipappien ja fariseusten toivomuksesta vartijat (Matt. 27:62-66).

Mitä suurempiin varmuustoimenpiteisiin he ryhtyivätkään Jeesuksen haudan pysymiseksi suljettuna, sitä suurempi oli heidän tappionsa. Hauta avautui, huolimatta Rooman maallisen ja ylipappien hengellisen vallan yhteisestä vartioimisesta.
      Maria Magdaleena ja Maria, Jooseen äiti, katselivat, mihin Jeesus pantiin (47).
      --
      Jeesuksen kyljestä vuosi verta ja vettä (Joh.19:34).
      Tämä osoitti sen, että Jeesus oli todella kuollut.
      Muutamat harhaopettajat jo apostolien aikana sanoivat, että Jeesus oli valekuollut.

Sak.12:10 ennustus viittaa lopunaikaan, jolloin Jerusalemin ja koko maan asukkaat, armon ja rukouksen hengen vaikutuksesta, katuvina ja armoa etsien katselevat sitä, jota ovat pistäneet.
      Lävistäjiksi ei esitetä sotilasta, joka keihäällään puhkaisi Jeesuksen kyljen, vaan juutalaiset, jotka olivat aiheuttaneet Jeesuksen ristiinnaulitsemisen.
      --
      Jeesuksen kyljestä vuotava vesi ja veri on kuvattu kristillisessä julistuksessa usein kasteen ja ehtoollisen merkeiksi.
      Jeesuksesta lähtivät vielä hänen kuoltuaankin elämän veden virrat.

Veri virtasi näkyviin osoitukseksi siitä verestä, jonka Ihmisen Poika antaa omilleen ehtoollisessa (Joh. 6:53-56).
      Vesi taas on osoitus siitä elämän vedestä, jota Kristus antaa (Joh.4:13). Kasteessa ihminen syntyy uudesti ”vedestä ja Hengestä” (Joh. 3:5).

Näin uskoivat ensimmäisen polven kristityt Kristuksen kyljen puhkaisemisen.
      Ylösnoustuaan Kristus itse osoitti haavojensa jälkien joukossa kylkeensä syntynyttä arpea (Joh. 20:27).
      Kaikkina aikoina Kristuksen kylkihaava on uskoville ollut erityisen rakas osoitus Vapahtajan rakkaudesta meitä syntisiä kohtaan.

• Virsi 56:3,4,8-10
        --
        3.
        Avaa silmät, että saisin
        rakkauttas katsella,
        Jeesus, uhrikaritsa.
        Kannat synnit ristinpuussa
        puolestani kärsien
        vihan liekin hirmuisen.

4.
        Nöyränä ja hiljaisena
        kannat piikkikruunua,
        riisuttuna, heikkona.
        Häpeissäni, Jeesus, tunnen,
        että olen syyllinen,
        kova, kevytmielinen.

8.
        Jeesus, minut synnin vangin
        kahleistani vapahdit,
        tuomiosta armahdit.
        Tuomion sait synneistämme,
        koska tulit maailmaan
        meitä vapauttamaan.

9.
        Kuinka koskaan unohtaisin,
        että kaikki vaivasi
        kärsit autuudekseni!
        Jospa voisin maailmassa
        ristiäsi seuraten
        elää sinuun luottaen!

10.
        Ristisi on kunniani,
        veresi on aarteeni,
        autuuteni, iloni.
        Siinä turva syntiselle
        sielun ahdistuksissa,
        siinä toivo ainoa.

• Pikakirjoittaja

ja Jeesuksen kylkihaavat?
        Ei voi olla yhteyttä pimeydllä ja valkeudella.Ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa >>rituaaliehtoollisella>>,jossa kelvottomasti nautitaan >>muka Herran ehtoollista>>.

Jopa he,jotka eivät usko,ja ovat silti tulleet tähän >>leivän ja viinin>>ääreen,saavat >>synninpäästön>>,ilman katumusta,ilman halua tehdä parannus!Siinä sitä oikein vahvistetaan pahantekijäin käsiä!

Vai on >>kristillinen julistus>> usein kuvannut Jeesuksen kyljestä vuotaneen veren ja veden kasteen ja ehtoollisen merkiksi!Sen kyllä uskon!Onhan >>kristillinen julistus>> väännellyt muutkin asiat vaikka miten,kuin esim.kymmenen käskyä!Puhumattakaan Sanasta!

Jeesuksen sydän ei kestänyt,koska Hän kärsi niin valtavia tuskia kaikkien,jopa >>kristillisen kirkon>> puolesta!Koko maailman synnit mursivat Jeesuksen sydämen,ja Hän mitä ilmeisimmin kuolikin >>niin nopeasti>> sydänkohtaukseen!Siksi kyljestä vuosi vettä veren lisäksi.

Hän oli haavoitettu meidän kaikkien rikkomuksiemme tähden,että meillä rauha olisi hänen verensä kautta,hänen ristillä täyttämänsä työn kautta.Liiton veren kautta.

Siksi ei saisikaan katsoa ylen tuota järkyttävää uhria ihmiskunnan puolesta,vaan pitäisi olla KUULIAINEN kaikelle,mitä Jeesus opetti.Ei saisi tarttua ihmisten oppirakennelmiin,eikä VARSINKAAN ITSE OPETTAA NIIN!

Jeesus ei antanut ehtoollista eikä kastetta muutoin kuin vertauskuvallisina siitä,kuinka ELÄVÄ VESI SAA UUDISTAA IHMISEN,PYHÄ HENKI KIRKASTAA JEESUKSEN IHMISESSÄ,KUN UUDESTISYNTYMÄN KAUTTA IHMSELLE AVAUTUU PÄÄSY HENGESSÄ JUMALAN LUO.Emme tarvitse >>veritankkausta>> ehtoollisissa,jos meillä on ELÄVÄ VESI PYHÄNÄ HENKENÄ SISÄLLÄMME,HÄNEN VERENSÄ VIRTAA SUONISSAMME.

>>Minä olen kirkastanut sinut maan päällä:Minä olen täyttänyt sen työn,jonka Sinä annoit minun tehtäväkseni.Ja nyt,Isä,kirkasta minut sillä kirkkaudella,joka minulla oli sinun tykönäsi,ennenkuin maailma olikaan.
        Minä olen ilmoittanut Sinun nimesi (nimeni) ihmisille,jotka Sinä annoit minulle maailmasta.He olivat sinun,ja Sinä annoit heidät minulle,ja he ovat OTTANEET SINUN SANASTASI VAARIN.
        Nyt he tietävät,että kaikki,minkä olet minulle antanut,on sinulta. >>>>Joh.17:4-7

>>PYHITÄ HEIDÄT TOTUUDESSA;SINUN SANASI ON TOTUUS. >>>>Joh.17:17

Kun Jeesus saa KIRKASTAA itsensä ihmisessä,on täyttynyt ehtoollisen merkitys.Ei mikään >>leivänpala ja viinitippa>>,ei mikään >>kasteseremonia>> voi tuota kirkastumista tehdä.Jos IHMINEN EI KÄY KUOLEMAAN;ANNA NAULATA VANHAA IHMISTÄÄN RISTILLE;ja anna uuden tulla tilalle,on turhaa puhua mistään Jeesuksen ristinkuoleman merkityksestä.

>>TOTISESTI,TOTISESTI MINÄ SANON SINULLE:JOS JOKU EI ---SYNNY VEDESTÄ JA HENGESTÄ ---,EI HÄN ---VOI ---PÄÄSTÄ SISÄLLE JUMALAN VALTAKUNTAAN. >>>>Joh.3:6

Vesi ei tarkoita,kuten >>liha>> sen selittää;kasteen vettä;vaan Jeesuksen Henkeä joka virtailee suoraan hänestä meidän uudistuneeseen olemukseemme,joka kuoleman kautta sai syntyä uudeksi.

Kuolema ei ole kasteen hauta,vaan kuolema entiselle elämälle.Kasteesta tehtiin rituaali,ja sen todellinen merkitys jäi homehtumaan kirkkojen ja seurakuntien kastealtaitten tienoille.Vain harvat ovat ne,jotka tuon kasteenkin merkityksen ymmärtävät!

--------------------------------------------------
        Jeesus luo uudeksi kaiken.Hän kuoli,purki erottavan väliseinän,vihollisuuden,ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.Se on:Nöyrtymällä toteamaan olevansa syntinen,kurja ja kadotettu ihminen vailla mitään omia ansioita,hyviä tekoja.Olevansa pelkkä kadotuksen oma:jos tällä mielellä jos jättää itsensä Jeesuksen parannettavaksi,voi vain alkaa uuden elämän.

Täytyy haluta kuolla pois maailmasta.Täytyy haluta sitä,että Jeesus saa uudistaa ja aloittaa tien,joka >>kirkastuu kirkastumistaan aina sydänpäivään saakka.>>Täällä kuljemme aina Jeesuksen arpia kantaen,koska kaikki muistuttaa meitä siitä,ettei matkamme ole vielä päättynyt.

Vain harvat tämänkin oivaltavat.Usein vain he,joille tämä maailma on näyttänyt nurjat kasvonsa.Ne,joilla >>hyvin menee>>,eivät,valitettavasti,tunnu ymmärtävän,miksi kaiken jättäminen on ehtona pelastukselle.Ei voi vaeltaa yhtäaikaa kahdella tiellä.

>>Tämä on minun vereni,liiton veri,joka vuodatetaan monen edestä.Totisesti,minä sanon teille:minä en juo enää viinipuun antia,ennenkuin sinä päivänä,jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa. >>>>Mark.14:24,25

Jeesus ei puhu tässä >>viinistä,jota Hän kerran juo>>,vaan uudesta elämästä Jumalan luona.Siellä jokaisella Jeesukseen,Jumalaan uskovalla on oleva kerran uusi elämä uutena,ihmeellisenä ja vailla kuoleman varjoa;kiitos liiton veren,Jeesuksen.

• Pikakirjoittaja kirjoitti:

Ei voi olla yhteyttä pimeydllä ja valkeudella.Ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa >>rituaaliehtoollisella>>,jossa kelvottomasti nautitaan >>muka Herran ehtoollista>>.

Jopa he,jotka eivät usko,ja ovat silti tulleet tähän >>leivän ja viinin>>ääreen,saavat >>synninpäästön>>,ilman katumusta,ilman halua tehdä parannus!Siinä sitä oikein vahvistetaan pahantekijäin käsiä!

Vai on >>kristillinen julistus>> usein kuvannut Jeesuksen kyljestä vuotaneen veren ja veden kasteen ja ehtoollisen merkiksi!Sen kyllä uskon!Onhan >>kristillinen julistus>> väännellyt muutkin asiat vaikka miten,kuin esim.kymmenen käskyä!Puhumattakaan Sanasta!

Jeesuksen sydän ei kestänyt,koska Hän kärsi niin valtavia tuskia kaikkien,jopa >>kristillisen kirkon>> puolesta!Koko maailman synnit mursivat Jeesuksen sydämen,ja Hän mitä ilmeisimmin kuolikin >>niin nopeasti>> sydänkohtaukseen!Siksi kyljestä vuosi vettä veren lisäksi.

Hän oli haavoitettu meidän kaikkien rikkomuksiemme tähden,että meillä rauha olisi hänen verensä kautta,hänen ristillä täyttämänsä työn kautta.Liiton veren kautta.

Siksi ei saisikaan katsoa ylen tuota järkyttävää uhria ihmiskunnan puolesta,vaan pitäisi olla KUULIAINEN kaikelle,mitä Jeesus opetti.Ei saisi tarttua ihmisten oppirakennelmiin,eikä VARSINKAAN ITSE OPETTAA NIIN!

Jeesus ei antanut ehtoollista eikä kastetta muutoin kuin vertauskuvallisina siitä,kuinka ELÄVÄ VESI SAA UUDISTAA IHMISEN,PYHÄ HENKI KIRKASTAA JEESUKSEN IHMISESSÄ,KUN UUDESTISYNTYMÄN KAUTTA IHMSELLE AVAUTUU PÄÄSY HENGESSÄ JUMALAN LUO.Emme tarvitse >>veritankkausta>> ehtoollisissa,jos meillä on ELÄVÄ VESI PYHÄNÄ HENKENÄ SISÄLLÄMME,HÄNEN VERENSÄ VIRTAA SUONISSAMME.

>>Minä olen kirkastanut sinut maan päällä:Minä olen täyttänyt sen työn,jonka Sinä annoit minun tehtäväkseni.Ja nyt,Isä,kirkasta minut sillä kirkkaudella,joka minulla oli sinun tykönäsi,ennenkuin maailma olikaan.
        Minä olen ilmoittanut Sinun nimesi (nimeni) ihmisille,jotka Sinä annoit minulle maailmasta.He olivat sinun,ja Sinä annoit heidät minulle,ja he ovat OTTANEET SINUN SANASTASI VAARIN.
        Nyt he tietävät,että kaikki,minkä olet minulle antanut,on sinulta. >>>>Joh.17:4-7

Kun Jeesus saa KIRKASTAA itsensä ihmisessä,on täyttynyt ehtoollisen merkitys.Ei mikään >>leivänpala ja viinitippa>>,ei mikään >>kasteseremonia>> voi tuota kirkastumista tehdä.Jos IHMINEN EI KÄY KUOLEMAAN;ANNA NAULATA VANHAA IHMISTÄÄN RISTILLE;ja anna uuden tulla tilalle,on turhaa puhua mistään Jeesuksen ristinkuoleman merkityksestä.

>>TOTISESTI,TOTISESTI MINÄ SANON SINULLE:JOS JOKU EI ---SYNNY VEDESTÄ JA HENGESTÄ ---,EI HÄN ---VOI ---PÄÄSTÄ SISÄLLE JUMALAN VALTAKUNTAAN. >>>>Joh.3:6

Vesi ei tarkoita,kuten >>liha>> sen selittää;kasteen vettä;vaan Jeesuksen Henkeä joka virtailee suoraan hänestä meidän uudistuneeseen olemukseemme,joka kuoleman kautta sai syntyä uudeksi.

Kuolema ei ole kasteen hauta,vaan kuolema entiselle elämälle.Kasteesta tehtiin rituaali,ja sen todellinen merkitys jäi homehtumaan kirkkojen ja seurakuntien kastealtaitten tienoille.Vain harvat ovat ne,jotka tuon kasteenkin merkityksen ymmärtävät!

Jeesus luo uudeksi kaiken.Hän kuoli,purki erottavan väliseinän,vihollisuuden,ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.Se on:Nöyrtymällä toteamaan olevansa syntinen,kurja ja kadotettu ihminen vailla mitään omia ansioita,hyviä tekoja.Olevansa pelkkä kadotuksen oma:jos tällä mielellä jos jättää itsensä Jeesuksen parannettavaksi,voi vain alkaa uuden elämän.

Täytyy haluta kuolla pois maailmasta.Täytyy haluta sitä,että Jeesus saa uudistaa ja aloittaa tien,joka >>kirkastuu kirkastumistaan aina sydänpäivään saakka.>>Täällä kuljemme aina Jeesuksen arpia kantaen,koska kaikki muistuttaa meitä siitä,ettei matkamme ole vielä päättynyt.

Vain harvat tämänkin oivaltavat.Usein vain he,joille tämä maailma on näyttänyt nurjat kasvonsa.Ne,joilla >>hyvin menee>>,eivät,valitettavasti,tunnu ymmärtävän,miksi kaiken jättäminen on ehtona pelastukselle.Ei voi vaeltaa yhtäaikaa kahdella tiellä.

>>Tämä on minun vereni,liiton veri,joka vuodatetaan monen edestä.Totisesti,minä sanon teille:minä en juo enää viinipuun antia,ennenkuin sinä päivänä,jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa. >>>>Mark.14:24,25

Jeesus ei puhu tässä >>viinistä,jota Hän kerran juo>>,vaan uudesta elämästä Jumalan luona.Siellä jokaisella Jeesukseen,Jumalaan uskovalla on oleva kerran uusi elämä uutena,ihmeellisenä ja vailla kuoleman varjoa;kiitos liiton veren,Jeesuksen.

1.Kor. 11:17-34
        Herran aterian oikea vietto
        --
        Kristinuskon alkuaikoina kukin toi ruoka-aineita kotoaan ehtoollistilaisuuteen, jossa syötiin normaali ateria ja sen yhteydessä Herran ehtoollista, käyttäen tarjolla olevaa leipää ja viiniä.

Vaarana oli, ettei pysähdytty muistelemaan Herran kuolemaa (j. 29).
        Meillähän on tilanne nykyisin toinen, kun ehtoollisateriaa vietetään muista aterioista täysin erillään.

Korintossa Herran aterialle kokoonnuttiin kiireellä.
        Joillakin oli nälkä, jotkut jopa juovuksissa (21,33,32).
        Kiireessä ei ehditty lausua yhteistä kiitosrukousta, johon olisi liittynyt viittaus Herran Jeesuksen kuolemaan ja sen hedelmään, syntien anteeksiantamukseen ja iankaikkiseen elämään (j. 23-25. ).

Epäjärjestyksen lisäksi Herran aterialla ei muistettu seurakunnan köyhiä, jotka saattoivat jäädä ateriasta osattomiksi, koska heillä ei ollut mitään evästä iltapalakseen (j. 22.). Pöyristyttävän rakkaudetonta!
        Tässä kohden Paavali ei kiittele korintilaisia (j. 22.).

Herran aterian pitäisi olla yhteyden ateria, eikä kenenkään pitäisi jäädä paitsi hänen ruumiistaan ja verestään.
        Jeesuksen ruumis ja verihän ovat todellisesti läsnä ehtoollisessa:( ”Tämä ON….” , Matt. 26:26-29). Jokainen, joka ottaa vastaan leivän ja viinin, saa Jeesuksen ruumiin ja veren- niin uskova kuin epäuskoinenkin.
        Uskoville ehtoollinen koituu siunaukseksi, epäuskoisille syytökseksi ja tuomioksi (j. 27, 30.).
        ---
        Paavali kehoittaa koettelemaan itseään (j. 28)? Miten se tapahtuu?

• Pikakirjoittaja kirjoitti:

1.Mitä ehtoollinen ON?

2.Mitä ehtoollisessa saamme?

3. Miten on mahdollista, että Kristus antaa meille ruumiinsa ja verensä syödä ja juoda?

4. Entä jos nauttii ehtoollista ilman uskoa?

5.Voidaanko sanoa, että leipä ja viini MERKITSEVÄT Kristuksen ruumista ja verta?

6. MUUTTUVATKO leipä ja viini Kristuksen ruumiiksi ja vereksi (kuten katoliset opettavat)?

7. Mitä hyvää meillä on ehtoollisessa?

8. Kuinka usein ehtoolliselle pitäisi mennä?

9. Mikä kehoittaa meitä käymään ehtoollisella?

10. Ketkä ovat kelvollisia ehtoolliselle?

• Pikakirjoittaja
        Tapio522 kirjoitti:

1.Kor. 11:17-34
        Herran aterian oikea vietto
        --
        Kristinuskon alkuaikoina kukin toi ruoka-aineita kotoaan ehtoollistilaisuuteen, jossa syötiin normaali ateria ja sen yhteydessä Herran ehtoollista, käyttäen tarjolla olevaa leipää ja viiniä.

Vaarana oli, ettei pysähdytty muistelemaan Herran kuolemaa (j. 29).
        Meillähän on tilanne nykyisin toinen, kun ehtoollisateriaa vietetään muista aterioista täysin erillään.

Korintossa Herran aterialle kokoonnuttiin kiireellä.
        Joillakin oli nälkä, jotkut jopa juovuksissa (21,33,32).
        Kiireessä ei ehditty lausua yhteistä kiitosrukousta, johon olisi liittynyt viittaus Herran Jeesuksen kuolemaan ja sen hedelmään, syntien anteeksiantamukseen ja iankaikkiseen elämään (j. 23-25. ).

Epäjärjestyksen lisäksi Herran aterialla ei muistettu seurakunnan köyhiä, jotka saattoivat jäädä ateriasta osattomiksi, koska heillä ei ollut mitään evästä iltapalakseen (j. 22.). Pöyristyttävän rakkaudetonta!
        Tässä kohden Paavali ei kiittele korintilaisia (j. 22.).

Herran aterian pitäisi olla yhteyden ateria, eikä kenenkään pitäisi jäädä paitsi hänen ruumiistaan ja verestään.
        Jeesuksen ruumis ja verihän ovat todellisesti läsnä ehtoollisessa:( ”Tämä ON….” , Matt. 26:26-29). Jokainen, joka ottaa vastaan leivän ja viinin, saa Jeesuksen ruumiin ja veren- niin uskova kuin epäuskoinenkin.
        Uskoville ehtoollinen koituu siunaukseksi, epäuskoisille syytökseksi ja tuomioksi (j. 27, 30.).
        ---
        Paavali kehoittaa koettelemaan itseään (j. 28)? Miten se tapahtuu?

tilanne oli aivan erilainen,kuin nykyään luopumuksen kulta-aikana.Alkuseurakunta piti omaisuuttaan yhteisenä.Myytiin kaikki,ja jaettiin kullekin sen mukaan,mitä itsekukin tarvitsi.Siksi kokoonnuttiin myös paljon yhteen.Ei niinkään viettämään ehtoollista,vaan keskinäiseksi rakentumiseksi.

>>He nauttivat ruokansa sydämen yksinkertaisuudella,kiitoksella ja rukouksella>>;ja sitä sen pitäisi olla tänäkin päivänä.Yhteys oli vilpitöntä.Herraa kunnioitettiin ja rakastettiin,se myös näkyi ihmisten väleissä.Toisia PALVELTIIN; EI miellyttämällä,ja teeskentelemällä,vaan HYVIN TEOIN.

Ei teeskennelty,eikä kunnioitettu ihmisoppeja.Ne,jotka niin tekivät,pian huomasivat olevansa >>ulkopuolella>>.Ulkopuolella mistä?Jeesuksen perheestä.Ei siis yksittäisestä seurakunnasta!

Onhan tänäkin päivänä Hengen yhteys se,jolla TUNNISTAA toisen Herran oman.Voin omakohtaisesti sanoa,että tunnistan kyllä toisen,joka on samassa,Jeesuksen Hengessä.Se säteilee!

Jeesuksen ehtoollisen asettamisella oli se merkitys,jota ei esim.ev.lut.kirkko ole ymmärtänyt:Nöyryys!
        Nöyryys pitää toista ihmistä YHTÄ TÄRKEÄNÄ KUIN ITSEÄÄN!Se on oikea asenne,ja siinä asenteessa näkyy Jeesuksen rakkaus!

Ehtoollisen merkityksen ymmärtämiseen tarvitaan Jeesuksen Pyhä Henki,muuten ei avaudu muuta kuin >>näkyleipäpöytä>> ja viinintippa.

>>TE OLETTE JO PUHTAAT SEN SANAN TÄHDEN,JONKA MINÄ OLEN TEILLE PUHUNUT. >>>>Joh.15:3
        Joka on ottanut aidosti Jeesuksen vastaan elämäänsä;kun Pyhä Henki on puhdistanut ihmisen sisimmän,ei ole enää epäuskoinen,saastainen,jos nimittäin on vilpittömästi uskoon tullut,eikä vain >>silmänlumeeksi>>.

>>Sillä Hän tiesi kavaltajansa;sentähden Hän sanoi:>Ette kaikki ole puhtaat>>. Joh.13:11

Juudas ei uskonut aidosti,vaan hän >>söi ja joi>> kelvottomasti.Se on:Tekeytyi uskovansa Jeesukseen,mutta todellisuudessa ei ollut hänelle uskollinen.

Samoin he,jotka vaeltavat >>muka uskovina>>,mutta elävät tieten tahtoen synnissä,>>juovat ja syövät>> kelvottomasti: Elävät Herraa pilkaten,Pyhää Henkeä elämällään rienaten.
        Vaikka he ovat tietäneet asioitten oikean laidan,heillä ei ole muutoksen tarvetta omasta mielestään,vaan maailman opit ja maailman riennot ovat tärkeämmät kuin elo Herrassa.

Uskovilla tuo vaara oikein piileekin juuri seurakuntien >>koukkuun jäämisellä>>.Sinne mennään >>näyttäytymään>> säännöllisesti,muka Jumalaa palvellen!Mitä hyötyä Jumalalle on moisesta?Siinäkö on rakkaus,että >>jaksaa hymyillä>> pari tuntia viikossa jossain seurakunnan kokouksessa ventovieraille,tai tutuillekin ihmisille?Entäs kun he tarvitsisivat apua?Missä mahtavat olla silloin nämä >>rakkauden apostolit>>?Luulen ma:kaukana!

Jumala EI OLE niinikään läsnä ehtoollispöydissä,vaan UUTENA LIITTONA IHMISESSÄ:

>>Mutta rauhan Jumala,joka on kuolleista nostanut hänet,joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten Paimen,meidän Herramme Jeesuksen,Hän TEHKÖÖN TEIDÄT KYKENEVIKSI KAIKKEEN HYVÄÄN,---VOIDAKSENNE TOTEUTTAA HÄNEN TAHTONSA,JA VAIKUTTAKOON TEISSÄ SEN,---MIKÄ ON ---HÄNELLE OTOLLISTA---,JEESUKSEN KRISTUKSEN KAUTTA;HÄNELLE KUNNIA AINA JA IANKAIKKISESTI!Amen. >>>>Hebr.13:20,21

JOTKA MINÄ OLEN TEILLE PUHUNUT,
        OVAT HENKI JA OVAT ELÄMÄ. >>>>Joh.6:63

>>Mutta teissä on muutamia,jotka eivät usko.> ---Sillä JEESUS TIESI ALUSTA ASTI,KETKÄ NE OLIVAT,JOTKA EIVÄT USKONEET,JA KUKA SE OLI,JOKA OLI HÄNET KAVALTAVA. >>>>Joh.6:64

He eivät voi olla osallisia Herran pöytään,IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN;jotka eivät usko.On mahdotonta millään teoilla,ei ehtoollisilla,ei kasteilla,ei millään muullakaan kirkkojen ja ihmisten keksimillä >>pelastuskonsteilla>> yrittää keplotella sisälle ELÄMÄÄN.

>>Ja Hän sanoi:Sentähden minä olen sanonut teille,ettei kukaan voi tulla minun tyköni,ELLEI MINUN ISÄNI SITÄ HÄNELLE ANNA. >>>>Joh.6:65

TÄMÄN TÄHDEN MONET HÄNEN OPETUSLAPSISTAAN VETÄYTYIVÄT POIS EIVÄTKÄ ENÄÄ VAELTANEET HÄNEN KANSSANSA. >>>>Joh.6:66

Niin tänäänkin:Ei oteta vastaan Jeesusta Isän tahdon mukaan.

Se,joka yrittää muilla keinoin,on vaeltanut pois Jeesuksen luota,kauas ihmisoppiensa tielle,joka ei tuota hedelmää,vaan näivettyy ja kituu paatuen harhoihinsa.

VAIN YKSIN JEESUKSESSA VOI ALOITTAA UUDEN,IANKAIKKISUUTEEN SAAKKA KANTAVAN VAELLUKSEN,JONKA HEDELMÄÄ ON KUULIAISUUS KÄSKYILLE,SILLÄ OVATHAN NE SYDÄMEEN PIIRRETYT.(Hebr.8:10)

Ehtoollinen ei ole >>vain syömistä ja juomista>>,vaan rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.Suuresti te eksytte,jotka erotatte ehtoollisen käsittämään pelkästään ateriointia yhdessä,ja >>muistellen samalla Herraa>>!
        Ei riitä!Turhaa tuo on!
        Laupeus kanssaihmisiä kohtaan,teeskentelemätön asenne,ja oma elämä Herrassa niin,ettei maailma saastuta;siinä se on.Annetaan apua,kun joku sitä anoo,eikä käännetä selkää ja olla tylyjä.Ei >>olla silmänpalvelijoita>> ja toinen toisensa kunniaa vailla,vaan palvellaan Jumalaa >>pelolla ja vavistuksella>>,Hänelle kuuliaisena.

• Tapio522 kirjoitti:

1.Mitä ehtoollinen ON?

3. Miten on mahdollista, että Kristus antaa meille ruumiinsa ja verensä syödä ja juoda?

5.Voidaanko sanoa, että leipä ja viini MERKITSEVÄT Kristuksen ruumista ja verta?

6. MUUTTUVATKO leipä ja viini Kristuksen ruumiiksi ja vereksi (kuten katoliset opettavat)?

1.Mitä ehtoollinen ON?

Ehtoollisessa on kahdenlaiset asiat;
        -Näkyväiset: Leipä ja viini
        -Näkymättömät: Kristuksen ruumis ja veri

"Siunattu malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka me murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?" (1.Kor.10:16).

Me emme voi tätä käsittää omalla järjellämme. Se on salaisuus.
        Oikeina kristittyinä saamme sen yksinkertaisesti uskoa, epäilemättä Jeesuksen omia sanoja:"Tämä ON MINUN RUUMIINI...Tämä ON MINUN VERENI" (Mark.14:22,24).

Ilman uskoa ehtoollisen nauttiminen tulee enemmän tuomioksi kuin autuudeksi (1.Kor.11:27-31)

Ei voida!
        Kristus ei ole ehtoollisessa antanut meille ruumistaan ja vertansa niinkuin poissa olevaisten paljaina merkkeinä, vaan itse olennon: TOTISEN RUUMIINSA JA VERENSÄ.

Eivät muutu.
        Ehtoollisessa saadaan leivässä ja viinissä TOTINEN KRISTUKSEN RUUMIS JA VERI.

-Meidän uskomme tulee siinä vahvistetuksi ja vakuutetuksi syntien anteeksisaamisesta (Matt.26:28).
        -Tulemme Kristuksen kanssa yhdistetyiksi.

Ei ainoastaan kerran vuodessa, vaan niin USEIN (1. Kor.11:26), kuin omatunto lohdutukseksensa ja vahvistukseksensa vaatii.

-Jeesuksen Kristuksen käsky
        -Hänen armollinen lupauksensa
        -oma tarpeemme, heikkoutemme ja kiusaukset, joille aina olemme alttiita.

-Jotka koettelevat itsensä ja sydämestään katuvat syntejään.
        -Jotka uskovat, että Jumala Kristuksen tähden antaa heille synnit anteeksi
        -Joilla on sovinnollinen mieli lähimmäisiään kohtaan
        -Joilla on vakaa ja totinen aikomus ja tahto tehdä parannusta elämässään.

Kelvoton on se, joka ei näistä pidä vaarin, vaan menevät sinne vain tavan vuoksi, ulkonaisen muodon tähden ja ulkokullatusta sydämestä.; he syövät ja juovat itsellensä tuomion ja kadotuksen.
        1. Kor.11:28
        Matt. 5:23,24

• Pikakirjoittaja
        Tapio522 kirjoitti:

1.Mitä ehtoollinen ON?

1.ehtoollinen ei ole kirkon tai seurakunnan seremonia,jossa pappi tai joku muu tarjoaa leivänpalan tai >>öylätin>> ja viininlitkua siemauksen!Ei auta,vaikka >>leipäpappi>> sen jakaisi.Jos pappi olisi uskova,ei hän jakaisi tuota >>pilkkaa Jumalaa-ehtoollista>>;eikä olisi pappina.

2.Tuollaisessa ehtoollisessa ei saa muuta kuin Jumalan vihan osakseen.

3.Kristus ei anna ruumistaan eikä vertaan >>seremoniaehtoollisessa>> kenellekään,tuohan muistuttaa jotain >>kannibaalien>> >>riittiä>> ja on mitä karmeinta väärinymmärrystä siitä,kun Jeesus sanoi,että Hän on >>totinen ruoka ja totinen juoma>>.Se on:Jeesus meille kaikessa esikuvana,elämällä hänessä,hänen tahtoaan noudattaen!

Ei ole:Apinoimalla hänen vertauskuvallisia puheitaan ja esimerkkejään,ja luullen niiden tuovan >>autuudenvaatteet>>ylle!

4.Ilman uskoa >>nautitulla>> kirkon ehtoollisella ei ole mitään merkitystä;JA VIELÄ PAHEMPI:joka uskoo;ja silti menee ja häpäisee Jumalan niin pahasti,että osallistuu tuohon >>kannibaalirituaaliin>>,tulee se tuomioksi.Tuohonhan osallistuvat nimikristitytkin,sen tiedän.

5.Ei varmasti voida sanoa,että kirkon öylätti edustaa mitään muuta,kuin kirkon pakanavaikutteisia oppeja,jotka saatana kirjoitti luterilaisillekin tuoden ne suoraan paavikirkolta kopsattuina.

6.Luterilainen uskontunnustus muuttuu pedoksi niille ihmisille,jotka haluavat kuunnella valtaenemmistöä,joka on menossa helvettiin,mieluummin kuin Jeesusta!Kirkkkohan luulee olevansa jo Jumala,joka saa sanella käskynsäkin mennen tullen,ja muutella niitä omia tarkoitusperiään varten.

7.Ei niin yhtään mitään!Vanhoja ihmisiä ja usein sairaita höynäytetään tuolla seremonialla,esim.sairaalapapit ilmeisesti jakavat ehtoollista kuoleville vieläkin(?),(ainakin ennen)ja lupaavat taivaspaikkaa.Helvettiä he tarjoilevat eivätkä kerro totuutta!Ilman kääntymystä,ilman Jeesuksen ottamista vastaan ei tule iankaikkista elämää!

8.Ei koskaan!Jos elää jumalisesti,kuuntelee Jeesusta ja antaa omantuntonsa puhutella,ei tarvitse uskonsa pönkitykseksi mitään >>anna ny Jumala anteeksi tääkin synti>>-seremonioita!

9.Kukaan ei ole kelvollinen mihinkään muualle kuin helvetin tuleen,paitsi:Jos on valkaissut vaatteensa,siis ottanut Jeesuksen tarjoaman armon evankeliumin vastaan ja antanut Pyhän Hengen puhdistaa sisimmän,jolloin uusi elämä on saanut alkaa.

• oikaistaan,
        Pikakirjoittaja kirjoitti:

1.ehtoollinen ei ole kirkon tai seurakunnan seremonia,jossa pappi tai joku muu tarjoaa leivänpalan tai >>öylätin>> ja viininlitkua siemauksen!Ei auta,vaikka >>leipäpappi>> sen jakaisi.Jos pappi olisi uskova,ei hän jakaisi tuota >>pilkkaa Jumalaa-ehtoollista>>;eikä olisi pappina.

2.Tuollaisessa ehtoollisessa ei saa muuta kuin Jumalan vihan osakseen.

3.Kristus ei anna ruumistaan eikä vertaan >>seremoniaehtoollisessa>> kenellekään,tuohan muistuttaa jotain >>kannibaalien>> >>riittiä>> ja on mitä karmeinta väärinymmärrystä siitä,kun Jeesus sanoi,että Hän on >>totinen ruoka ja totinen juoma>>.Se on:Jeesus meille kaikessa esikuvana,elämällä hänessä,hänen tahtoaan noudattaen!

Ei ole:Apinoimalla hänen vertauskuvallisia puheitaan ja esimerkkejään,ja luullen niiden tuovan >>autuudenvaatteet>>ylle!

4.Ilman uskoa >>nautitulla>> kirkon ehtoollisella ei ole mitään merkitystä;JA VIELÄ PAHEMPI:joka uskoo;ja silti menee ja häpäisee Jumalan niin pahasti,että osallistuu tuohon >>kannibaalirituaaliin>>,tulee se tuomioksi.Tuohonhan osallistuvat nimikristitytkin,sen tiedän.

5.Ei varmasti voida sanoa,että kirkon öylätti edustaa mitään muuta,kuin kirkon pakanavaikutteisia oppeja,jotka saatana kirjoitti luterilaisillekin tuoden ne suoraan paavikirkolta kopsattuina.

6.Luterilainen uskontunnustus muuttuu pedoksi niille ihmisille,jotka haluavat kuunnella valtaenemmistöä,joka on menossa helvettiin,mieluummin kuin Jeesusta!Kirkkkohan luulee olevansa jo Jumala,joka saa sanella käskynsäkin mennen tullen,ja muutella niitä omia tarkoitusperiään varten.

7.Ei niin yhtään mitään!Vanhoja ihmisiä ja usein sairaita höynäytetään tuolla seremonialla,esim.sairaalapapit ilmeisesti jakavat ehtoollista kuoleville vieläkin(?),(ainakin ennen)ja lupaavat taivaspaikkaa.Helvettiä he tarjoilevat eivätkä kerro totuutta!Ilman kääntymystä,ilman Jeesuksen ottamista vastaan ei tule iankaikkista elämää!

8.Ei koskaan!Jos elää jumalisesti,kuuntelee Jeesusta ja antaa omantuntonsa puhutella,ei tarvitse uskonsa pönkitykseksi mitään >>anna ny Jumala anteeksi tääkin synti>>-seremonioita!

9.Kukaan ei ole kelvollinen mihinkään muualle kuin helvetin tuleen,paitsi:Jos on valkaissut vaatteensa,siis ottanut Jeesuksen tarjoaman armon evankeliumin vastaan ja antanut Pyhän Hengen puhdistaa sisimmän,jolloin uusi elämä on saanut alkaa.

"Ei ole:Apinoimalla hänen vertauskuvallisia puheitaan ja esimerkkejään,ja luullen niiden tuovanMitä ehtoollinen EI OLE
        Pikakirjoittaja 12.4.2009 klo 11.46
        ---

Kiusallisista Raamatun totuuksista tehdään vertauskuvia ja pelkkiä symbooleja, kun ne eivät satu oman lahkon oppirakennelmiin. Minkä uudestitastavan lahkon väärien oppien pikakirjoittaja olitkaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe