limaa nielussa?

vaivainen.

Minua on jo useamman kuukauden vaivannut outo sitkeä lima nielussa/ kurkussa. Toisinaan lima ei häiritse, ja toisinaan tuntuu että ei happi kulje. Sitä ei saa ulos rykimällä, tuntuu että vain nieleminen auttaa. Nenä ei ole tukossa, mutta olo on tukkoinen. Tekee mieli niistää, mutta räkää ei nokasta tule. Ihan kuin korvatkin olisi tukossa, ja päässä on outo paine.

5

4554

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yliherkistymisen

oireita tietyille aineille joko ruuassa tai lääkkeen muodossa. Itse parhaiten tunnet ruokavaliosi. Esim. tuo lisäaine E621 aiheuttaa astmaattista tukkoisuutta, paineentunnetta otsalohkossa ja ohimoilla,jopa leukaluuhun välittyy ns. vampyyriefekti, joka painaa kulmahampaita ikäänkuin ulospäin.

• ..........

Ihan selvät allergiset oireet. Voi olla vaikka maitoproteiiniallergia tai sitten juuri joku natriumglutamaatti mille itsekin olen allerginen (valmisruuissa paljon sitä ja aromisuolassa ja mausteissa...)

• vaivainen

Olen itse miettinyt, että voisiko oireeni olla poskiontelontulehdusta? Olen saanut lääkäriltä lähetteen röntkeniin, ja jo valmiiksi antibioottikuurin. Mutta en uskalla aloittaa antibioottikuuria turhaan, ja röntkeniin meno pelottaa, että jos sieltä ei löydykkään mitään.

Meneekö poskiontelontulehdukset ohitse ajankanssa, vai onko pakko syödä lääkekuuri?

Mulla on asetyyli-salisyyli allergia, ja en syö lääkkeitä, paitsi anemiaan rautalääkettä. Pikaruokaa syön vähän, mutta jos syön, esim saarioisten hampparin, niin tuntuu että aterian jälkeen oireet pahenevat. Mutta ihan tavallisen, terveellisenkin lounaan jälkeen olo on tukala. Tänään esimerkiksi lounaalla söin vaan perunoita ja lihakastiketta, ja silti olo on kuin olisi nenä ihan tukossa, muttei se ole. Yritän niistää ja mitään ei tule. Tää alkoi marras-joulukuussa, sillon mulla oli keuhkoputkentulehdus, joka hoidettiin pois antibiooteilla. Ja alkuun jäi tunne et se ei mennyt pois, ja keuhkot kuvattiin ja sitten se muuttui täksi vaivaksi.

• Nenänhuuhtelukannua?

Oletko kokeillut nenänhuuhtelukannua? Eli merisuolavesiliuoksella parikin kertaa päivässä huuhdellaan räät ja pölyt pois poskionteloista. itselläni auttaa tukkoiseen oloon, aina ei tule räkä ulos muulla keinoin.

Mutta kannattaa kyllä käydä nuo lääkärin tutkimukset. Voi olla vaikka joku polyyppi tms nenässä.

• kipeä olo koko ajan

Itselleni jäi samanlaiset oireet flunssan jälkeen noin vuosi sitten. Todella tukkoinen olo on, niistäen ei tule mitään ulos. Kurkussa tuntuu limaa. Olen oppinut joka aamu kurlaamaan kurkun vedellä. Pitää kurlata niin että vesi menee ylös nenänieluun. Pari pisaraa voi tulla nenästäkin. Kurlauksen jälkeen lima lähtee liikkeelle/osa tulee veden mukana ja kohin limapallerot lavuaariin. Ilman vettä ei räkä irtoa vaan on todella tukkoinen olo, korvat on vähän tukossa ja siitä tulee se paine olo päähän ja olo on kuin olisi pussi päässä. Olen käynyt kurkkulääkärillä joka totesi että nänän keskirustoluu on vinossa ja aiheuttaa tukkoisuutta mutta outoa kun tätä ei ole ollut koko elämää vaan vasta nyt aikuisena.

Lima on sellaista todella sitkeää kiinteää kamaa, ei mitään vesimäistä eritettä vaan klimppejä. Välillä ovat aivan kirkkaan keltaista tai vaaleanvihreää varsinkin aamuisin.

Kannattaa käydä röntgenissä ja kaikissa testeissä jos vaikka niistä löytyisi syy. Pitää muistaa että ultra tai röntgen ei näe kovin hyvin poskionteloissa olevaa tulehdusta/klimppisyyttä siis jos ei ole sellaista nestemäistä eritettä ontelossa. Kiinteää klimppimäistä massa ei näy niin helposti. Näin on ainakin itselläni ollut poskiontelotulehduksissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe