Tietäskö joku suuvesistä?

xylitol

Jos vaikka joku suuhygienisti tms osaa vastata,niin ois kiva.Etsin tässä syytä outoihin vatsavaivoihin,ja sain ehdotuksen jättää xylitol vähemmälle.En tykkää yhtään siitä,etteä en saa xylitol-pastilleja ruuan päälle,kun on tottnut raikkaaseen makuun,ja tulee tunne kuin henki haisisi-ja tunne että nyt heti hampaat pilalla happohyökkäyksestä :D No,yritän nyt kuitenkin vähentää,ja töissä kun pidän 2 evästaukoa,niin ostin aamulla xylitolia sisältävää suuvettä,jota voin purskutella nielemättä xylitolia.
Mutta onko liikaa käyttää sitä 2 kertaa päivässä?Aamulla ja illalla pesen toki hampaat,enkä käytä,mutta töissä en viitsisi pestä.Jotain hyötyä minulle kuitenkin on tuosta hammas-tarkkuudestani ollut,kun ei 36v ikään ole mitään vikaa ikinä ollut hampaissa,ja haluaisin sen jatkuvankin näin.
Ostin suuvettä,jossa ei ole alkoholia,ettei kuivattaisi.Missään pulloista ei sanottu kuinka usein saa käyttää.Vai onko edes väliäkään?

7

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syö

Syö tiukan terveellisesti vaikka kuukauden tai parin ajan ja katso helpottavatko vatsaongelmasi. Käytä vaikka xylitol-purkkaa ruuan jälkeen, siitä voit saada vähemmän ärsyttäviä aineita kuin pastillista.

Yleensä vatsaongelmat johtuu ruuasta tai liikunnan puutteesta. Eli lopeta tupakka, alkoholi ja liiku sopivasti ja venyttele myös. Ruuaksi käy terveellinen kreetalainen ruokavalio, joka perustuu täysjyvätuotteisiin, runsaasti kasviksiin, papuja, linssejä, puuroja, vain vähän liha- ja maitotuotteita. Käytä myös oliiviöljyä vähintään 2 rkl päivässä "raakana" salaatin tms kanssa. Käytä maitohappobakteereja. Juomaksi vettä kohtuudella.

Herkkävatsaiselle varsinkin yllämainittu tiukan terveellinen ruokavalio, jossa hoitavia kasviskuituja paljon, on terveen mahan salaisuus.

Jos maha on terve ja parsakaalien ja kaurapuuron kuitujen hellimä, se kestää myös suuvesiä ja xylitolia kunhan kohtuudella käyttää.

• xylitol

ja liikun paljon jne.Ihan nauratti vähän siksi tuo vastaus.Vatsassa on ollut pitkään kuplimista silti,ja on tutkittu keliakia jne.,mutta nyt ei ollut pointti siinä.Ruokavaliosta osaan kyllä huolehtia,jos tuntisit minut,niin tietäisit miksi nauratti.Juuri kirjoittelin siskon kanssa siitä,että kuinka minä olenkin niin tarkka ruokavalioista,kuiduista yms.
        Tuota purkkaa nimenomaan käsketty välttää,kun sitä jyystäessä tulee nieltyä niin paljon ilmaa.Pastilleihin vaihto auttoi vähän,mutta yrittäisin yhä vähentää.
        Kiitos silti,mutta kaipaan tosiaan ainoastaan tuota suuvesi-tietoa.

• xylitol
        xylitol kirjoitti:

ja liikun paljon jne.Ihan nauratti vähän siksi tuo vastaus.Vatsassa on ollut pitkään kuplimista silti,ja on tutkittu keliakia jne.,mutta nyt ei ollut pointti siinä.Ruokavaliosta osaan kyllä huolehtia,jos tuntisit minut,niin tietäisit miksi nauratti.Juuri kirjoittelin siskon kanssa siitä,että kuinka minä olenkin niin tarkka ruokavalioista,kuiduista yms.
        Tuota purkkaa nimenomaan käsketty välttää,kun sitä jyystäessä tulee nieltyä niin paljon ilmaa.Pastilleihin vaihto auttoi vähän,mutta yrittäisin yhä vähentää.
        Kiitos silti,mutta kaipaan tosiaan ainoastaan tuota suuvesi-tietoa.

etten ole eläissäni tupakkaan koskenut(YÖK!),ja juon todella harvoin,ja muutenkin juon vain vettä tai teetä.Ja liikun paljon.

• syö
        xylitol kirjoitti:

etten ole eläissäni tupakkaan koskenut(YÖK!),ja juon todella harvoin,ja muutenkin juon vain vettä tai teetä.Ja liikun paljon.

Hyvä jos syöt jo terveellisesti. Mitä jos korvaat xylitolinkin luonnon tuotteella. Persiljaa käytetään hengen raikastukseen, sitä kun pureskelee jonkin aikaa ja nielee, henki raikastuu. Myös pala porkkanaa tai kurkkua puhdistaa suun, ja lopuksi pari kulausta vettä tai vedellä purskuttelu.

Terveen ihmisen hengen ei edes pitäisi haista pahalta, varsinkin jos syö terveellisesti. Jos haisee pahalta, pitäisin sitä oireena jostain.

Jos syöt terveellisesti (et valkoisia sokereita tai makeita hedelmiä yms), suun bakteerit eivät saa edes paljon ravintoa, ja happohyökkäykset pysyvät kohtuudessa. Myös kun syö sopivan harvoin, esim. 4 kertaa päivässä, pysyy happohyökkäysten määrä kurissa.

Jos ongelmasi on xylitol, niin jätä se pois ja ota luonnollisempia raikasteita käyttöön. On niitä olemassa muitakin kuin persilja, netistä varmaan löytää lisää tietoa.

• xylitol
        syö kirjoitti:

Hyvä jos syöt jo terveellisesti. Mitä jos korvaat xylitolinkin luonnon tuotteella. Persiljaa käytetään hengen raikastukseen, sitä kun pureskelee jonkin aikaa ja nielee, henki raikastuu. Myös pala porkkanaa tai kurkkua puhdistaa suun, ja lopuksi pari kulausta vettä tai vedellä purskuttelu.

Terveen ihmisen hengen ei edes pitäisi haista pahalta, varsinkin jos syö terveellisesti. Jos haisee pahalta, pitäisin sitä oireena jostain.

Jos syöt terveellisesti (et valkoisia sokereita tai makeita hedelmiä yms), suun bakteerit eivät saa edes paljon ravintoa, ja happohyökkäykset pysyvät kohtuudessa. Myös kun syö sopivan harvoin, esim. 4 kertaa päivässä, pysyy happohyökkäysten määrä kurissa.

Jos ongelmasi on xylitol, niin jätä se pois ja ota luonnollisempia raikasteita käyttöön. On niitä olemassa muitakin kuin persilja, netistä varmaan löytää lisää tietoa.

henkeni ei varmaankaan oikeasti haise,eikä suu tunnu "oikeasti"likaiselta.Sori kun väännän rautalangasta,mutta pointti oli hampaat.Olen aina ollut tarkka hampaistani,ja se on tuottanut tulosta.Hammaslääkärissä saan kyllästymiseen asti kuulla,miten mahtavat hampaat minulla on,ja siinä on tämän jutun ydin.Silti en viitsisi alkaa hammasharjaa töihin ottaa,vaan "katkaista happohyökkäyksen"nopeammin.
        Tämä on näitä juttuja,joista terveyskeskusväki ja hammashoitolaväki kiistelee.Hammashoidon puolella on aina suositeltu xylitolin käyttöä,kun taas terveydenhuollon(muun terveydenhuollon) puolella sitä käsketään välttää.Tässä asiassa tykkään olla tarkka hampaista,ja jossain mudossa xylitolia käyttää,sanoi kuka muu mitä tahansa,sillä olen sen tehon nähnyt.

Mitä enemmän asiaa tässä itse pähkään,sitä enemmän tuntuu,että jos tuo vesi on alkoholitonta,eikä kuivata siksi suuta,niin tuskin haittaa.

• sama vaikutus
        xylitol kirjoitti:

henkeni ei varmaankaan oikeasti haise,eikä suu tunnu "oikeasti"likaiselta.Sori kun väännän rautalangasta,mutta pointti oli hampaat.Olen aina ollut tarkka hampaistani,ja se on tuottanut tulosta.Hammaslääkärissä saan kyllästymiseen asti kuulla,miten mahtavat hampaat minulla on,ja siinä on tämän jutun ydin.Silti en viitsisi alkaa hammasharjaa töihin ottaa,vaan "katkaista happohyökkäyksen"nopeammin.
        Tämä on näitä juttuja,joista terveyskeskusväki ja hammashoitolaväki kiistelee.Hammashoidon puolella on aina suositeltu xylitolin käyttöä,kun taas terveydenhuollon(muun terveydenhuollon) puolella sitä käsketään välttää.Tässä asiassa tykkään olla tarkka hampaista,ja jossain mudossa xylitolia käyttää,sanoi kuka muu mitä tahansa,sillä olen sen tehon nähnyt.

Mitä enemmän asiaa tässä itse pähkään,sitä enemmän tuntuu,että jos tuo vesi on alkoholitonta,eikä kuivata siksi suuta,niin tuskin haittaa.

Jossain sanottiin, että pala juustoa ruuan päälle katkaisee happohyökkäyksen ihan yhtä hyvin kuin xylitoli, juustopala neutraloi happamuuden. Ei mullekaan käy xylitoli, ei alkuunkaan, se vaikuttaa mulle ihan samalla tavalla kuin joillekin laktoosi. En silti käytä juustoakaan tuolla tavalla, mutta muuten kyllä maitotuotteita joka aterialla.

• xylitol
        sama vaikutus kirjoitti:

Jossain sanottiin, että pala juustoa ruuan päälle katkaisee happohyökkäyksen ihan yhtä hyvin kuin xylitoli, juustopala neutraloi happamuuden. Ei mullekaan käy xylitoli, ei alkuunkaan, se vaikuttaa mulle ihan samalla tavalla kuin joillekin laktoosi. En silti käytä juustoakaan tuolla tavalla, mutta muuten kyllä maitotuotteita joka aterialla.

Ompa jännä juttu,en ole kuulutkaan-Pitääpä googlettaa aihetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      240
      45251
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      123
      25996
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      325
      15677
    4. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11203
    5. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      171
      10805
    6. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9707
    7. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9691
    8. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8488
    9. 242
      6824
    10. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6491
    Aihe