Itse olen vielä autokoulussa ja elokuun puolessa välissä ikää tulee 20v. Kortin saan ehkä kesäkuussa eli melki 20v vasta kortti.
Kuinka vanhana sait kortin?
12
1005
Vastaukset
kuorma-auton ammattikortin erikoisluvalla.
Enkä ole sen koommin kuorma-autoa ajanut, joten hukkaan meni sekin erikoislupamaksu...- sain...
Vanhemmat olivat köyhiä, eikä ollut rahaa. Sen jälkeen opiskelu oli etusijalla. Kun valmistuin ajoin kortin ja ostin samana päivänä oman auton.
- niin köyhä
että Toukokuussa täyttää 50v mutta vieläkään ei ole korttia!
- hyvinkin...
niin köyhä kirjoitti:
että Toukokuussa täyttää 50v mutta vieläkään ei ole korttia!
Tiedän monia viiskymppisiä naisia jotka ovat vasta kortin saaneet. Itsekin 36 vuotiaana vanhana akkana ripaa hipoen mutta kuitenkin...
- tähän tapaan
hyvinkin... kirjoitti:
Tiedän monia viiskymppisiä naisia jotka ovat vasta kortin saaneet. Itsekin 36 vuotiaana vanhana akkana ripaa hipoen mutta kuitenkin...
Äitini oli nelikymppinen käydessään autokoulunsa. Maalaiskirkonkylän autokoulussa ei ollut silloin (1956–1957) vielä edes ainuttakaan henkilöautoa, vaan ensimmäinen saatiin vasta vuotta tai paria myöhemmin! Niinpä autokoulu oli käytävä k-autolla ja sen mukainen korttikin tuli.
Luulisin, että tuo ABC-kortti muuttui B-kortiksi 70-vuotiaana.
Äitini viimeinen ajokortti olisi ollut voimassa 90-vuotiaaksi, mutta onneksi muori älysi itse lopettaa autoilun 1½ vuotta ennen aikojaan, 88½-vuotiaana. Olisikohan ollut jokin ”läheltä piti” -tilanne, joka säikäytti?
Tänään 92-vuotias äitini ajeleekin jo rollaattorilla. - 47 v
hyvinkin... kirjoitti:
Tiedän monia viiskymppisiä naisia jotka ovat vasta kortin saaneet. Itsekin 36 vuotiaana vanhana akkana ripaa hipoen mutta kuitenkin...
olin itse kun kortin ajoin ja ehdottomasti kannatti :)
- 52 vuotiaana
niin köyhä kirjoitti:
että Toukokuussa täyttää 50v mutta vieläkään ei ole korttia!
Minä sain ajokortin 52 vuotiaana.Aikaisempia yrityksiä ei ole ollut,toka kerralla läpäsin inssin ,veikkauksen ekalla,se vaan nyt harmittaa että ei tullu aikaisemmin hommattua korttia,.Muutaman vuoden olen nyt ajellu ja ihan kivasti on menny.
- ja menee
Eka kortti 18-vuotiaana, viimeisin 29-vuotiaana. Siihen väliin korotus 19v sekä 23v. Yhtä luokkaa ylöspäin voisi vielä harkita, vaan saas nähdä.
- pari päivää ylikin
Ajoin (kuorma-autolla) inssiajoni 18-vuotispäivänäni. Siitä tulee ensi kuussa kuluneeksi 40 vuotta.
Tarkoitus oli saada korttikin samana päivänä. Maalaiskirkonkylän autokoulun inssiajoporukan kaupunkireissu venähti kuitenkin niin pitkäksi, että kotikuntaan palattua oli nimismiehen toimisto jo kiinni. Oli helluntaiaatto.
Pitkä helluntaiviikonloppu oli kärvisteltävä ilman sitä korttia. Hatutti!
Pian tuon jälkeen ajokorttiluokitus muuttui. ”Yksityinen k-autokorttini” muuttui ABCE-kortiksi 1972. Senkin jälkeen on tullut täsmennyksiä luokkajakoon ja nykyisin taskussani on A BE CE -kortti.
Täysperävaunuyhdistelmää en ole ajanut koskaan ja puoliperääkin viimeksi tuona vuonna 1972. Silti minä liki kuusikymppinen papparainen saisin kai vielä tälläkin hetkellä hypätä pitkän, 60-tonnisen täysperävaunuyhdistelmän rattiin? Tuohon lienee tulossa muutos aivan pikapuoliin (ainakin ammattimaista ajoa ajatellen).
3-akselisella perävaunuttomalla kuorma-autolla olin liikenteessä viimeksi viime kesänä; ajoin noin 50 km.- kaikki kortit
16v sain ekan (kevari) sitten 18v kuorma-auto ja intin jälkeen n. 21v sain loput eli rekka ja linja-auto
- n..22
kortin 19v vasta vaikka olin maksanut koko autokoulun kokonaan jo 17v mutta tämä johtu siitä että teoriatunnit ja ajotunnit jäivät vähän väliin kiinnostuksen puuteesta =D
....kuin täytin 21.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761725
- 108977
- 89849
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19673- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164513Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439