Minäkin unohdin mainita yhden asian

Kristus ei voi asua keskellämme, ellei hänen majansa ole meissä myös sisällisesti. Ef. 3:17-19 17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,    18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,    19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.    SIITÄ ei voida erottaa ei hyljätä ei karkottaa Room. 8:35     Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?     Room. 8:39     Ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.    Siunattu varmuus, Jeesus on mun, ja sun! Antti

7

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakastava

1. Kor. 13. Suurin on rakkaus 1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. 2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20] 3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi. 4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä . Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8] 5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4] 6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 4; 3. Joh. 4] 7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. [Sananl. 10:12] 8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. 9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, [1. Kor. 8:2] 10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. [Ef. 4:13] 11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. 12 Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee. [1. Kor. 8:3; 2. Kor. 3:18; 1. Joh. 3:2] 13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. [1. Tess. 5:8]

• Toinen otetaan, toine njätetään. Toinen ristin ryöväreistä oli epäitsekäs - tunnusti syntinsä ja ajatteli enemmän Jeesuksen kohtaloa kuin omaansa. Sitä se rakkaus teettää. Ja tänne Jeesus lupasi ottaa ristin ryövärin mukaansa: Ilm. 2:7 "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa. [Matt. 11:15 | 1. Moos. 3:22; Ilm. 22:2,14] PARATIISI - JUMALAN PUUTARHA - VÄKEÄ SIELLÄ JO Luuk. 23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." Ei niin tärkeä asia mutta luulenpa että Jeesus siirsi Aabrahamin helman hurskaan osaston kolmanteen taivaaseen, kun nousi taivaaseen. Ja siksi Paavalikin näki siellä jotain ihanaa. 2. Kor. 12:2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää. 2. Kor. 12:4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua. Kun Jeesus saarnasi vankeudessa oelville hengille ja kun hän saalista sieltä sai ja kun ristin ryövärille lupasi pääsyn suoraan paratiisiin, niin tosiaan päättelen, kuten monet päättelee, että Jeesus vei Aabrahamin ja muut hurskaat paratiisiin. Onhan siinä tietysti ristiriita ihmsijärjelle, kun kuitenkin vasta ylösnousemuksessa vanhurskaitten hengellset ruumiit nousevat ylös. Ensin kuolleiden ja sitten samanaikaisesti elävien. Toisaalta; sanonta "tänä yönä sinulta vaaditaan sinun sielusi pois" suo liikkumavaraa päättelyssä. Ja Paavalihan mainitsee, ettei hän tiedä oliko ruumiissaan vai poissa siitä, kun paratiisissa kävi. Tuon mukaan on mahdollista tilapäisesti olla sielu ja ruumis erillään.

• valmis pesemään

jonkun jalat?

• varpaanväli Kantola

Puhtaita vain pesen, omani.

• Toistemme jalat

Anteeskiantaminen on inhottavaa, mutta siitä voi tehdä hauskaa. Tulee näet itsellekin hyvä olo, kun ei kaunaa kanna. Matt. 18. 21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?" 22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

• Suomalaisen adventistin asiantuntija, Timo Flink taannoin kinasi kanssani 1000 vuodesta. Saatana mukamas erämaaolosuhteisin sidottuna. Ja toisaalta Jumala puhdistaa Maata tuon 1000 vuoden ajan adventisteille ikusieksi majapaikaksi. Aimo Helminenkin hehkutti Betelissä kerran, että siellä sitten voimme vaikka useammankin rantamökin rakentaa. Ensin saatanalla siis on säälittävät olosuhteet ja sen enkeleillä, jotka täyttävät maanpiirin. Mutta aivan ilmaiseksi Jumala valmistaa sille aivan paratiisimaiset olosuhteet. Kun saatana on kyllänsä saanut, se sitten tuhotaan. Toisn sanoen, ellenismi on suomeksi sanottuna: syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme. Mikäs muuten mahtaa saatanasa niin kiehtoa adventisteja, että tahtovat tietää, miten saatana voi ja miten silel käy. Minä olen kiinnostunut Jeesuksesta ja hänen hallitsemastaan maasta ja taivaista.

• kertoa,

että hullu olet!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1612
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      64
      1589
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1210
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      125
      1114
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      797
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      720
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      711
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      406
      624
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      582
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      525
    Aihe