Brava ensiautoksi?

uuuno

Kelpaako Brava pian kortin saavan tytön menopeliksi?En tiedä autoista juurikaan ja tuo Fiatin malli osui silmään,se on hienon näköinen ja hinta kohdallaan,mutta mitä konepellin alta löytyy on toinen juttu.Lähinnä 1.4 moottorista mietin,onko se tehoton?Ainakin vähän bensaa kuluu..

18

1308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika!

      Mikäli ensiautoksi pitää olla "tykki", niin unohda 1,4:set ja osta suoraan vaikkapa Subaru Impreza WRX. Brava kulkee ihan riittävästi jopa 1,2:nakin. Ajaminen on "halpaa", mikäli ei satu kohdalle täysi vikapesäke. Ei hassumpi ensiautoksi.

      • uuuno

        Jätkien suusta välillä kuullu et 1.4 olisi tosi tehoton,eli tuskin pitää paikkansa?Eikä mulla niin väliä sillä moottorin koolla,kunhan vähän bensaa kuluu ja muuten kivan näköinen auto.


      • On tiedossa
        uuuno kirjoitti:

        Jätkien suusta välillä kuullu et 1.4 olisi tosi tehoton,eli tuskin pitää paikkansa?Eikä mulla niin väliä sillä moottorin koolla,kunhan vähän bensaa kuluu ja muuten kivan näköinen auto.

        Ruostekorjauksiin saapi sitten varautua ja siihen että etutukivarret vaihtaa kahden vuoden välein... Ei kai tuo muuten autoa kummempi ole.


      • jyrn
        On tiedossa kirjoitti:

        Ruostekorjauksiin saapi sitten varautua ja siihen että etutukivarret vaihtaa kahden vuoden välein... Ei kai tuo muuten autoa kummempi ole.

        Eivätpä ruostu enää niinkuin 80-luvulla. Ruostesuojaus kehittynyt huimasti 90-luvulla ja on parempi kuin useissa muissa autoissa.


    • KakkaaKäteeeen

      No ei tuo kyllä mikään auto ole mutta kulkuväline millä pääsee pisteestä a pisteeseen b Tiedät varmaan että halvalla ei saa hyvää pitää paikkaansa ja lisäksi jos ostat osamaksulla kannattaa huomioda kuinka rankkasti fiatin hinnat tippuvat,ei säilytä ollenkaan arvoansa. Osta melkein mikä muu tahansa jos löydät mieleistä.

      • uuuuno

        Naisena Bravan ulkonäkö miellyttää eniten siinä,sen takia sitä oon harkinnut.Toinen vaihto on Renault megane v.96-97,joka samalla hintaluokalla liikkuis.Rellu vai Fiat?


      • EkaVaihtoehto
        uuuuno kirjoitti:

        Naisena Bravan ulkonäkö miellyttää eniten siinä,sen takia sitä oon harkinnut.Toinen vaihto on Renault megane v.96-97,joka samalla hintaluokalla liikkuis.Rellu vai Fiat?

        no ehkä fiude kuitenkin,rellu kyllä parempi ajettava(pidempää siivua) mutta muuta hyvää siinä ei sitten olekkaan.


      • uuuno
        EkaVaihtoehto kirjoitti:

        no ehkä fiude kuitenkin,rellu kyllä parempi ajettava(pidempää siivua) mutta muuta hyvää siinä ei sitten olekkaan.

        Bravaa en ole vielä päässyt koeajamaan,sen sijaan Meganea on tullut testattua ja ajoltaan minulle sopiva.Kumpaa ei tarvis korjailla niin paljon?


      • jyrn

        Brava on jo sen verta iäkäs malli että sillä on joka tapauksessa vain käyttöarvoa. Bravasta maksaisin korkeintaan 2000e ja silloinkin täytyy olla kyseessä todella hyvä yksilö. Fiatin arvonalennus ja huono maine johtuu pitkälti ruosteongelmista 70 ja 80 luvulla. Itse olen huomannut että ne on hyviä autoja ja mikä parasta, niitä saa edullisesti.


    • jyrn

      brava on hyvä auto kaikilla muilla paitsi 1.4 koneella. 1,4 on laiska ja vie paljon bensaa.

      • uuuno

        Pitäisikö siis hankkia isompi 1.6 vai pienempi 1.2?Löysin myös vaihtoehdoksi Ford Mondeo -98 ,jossa 1.8.Tää Mondeo on ulkonäöltäänkin ihan kiva :)


      • jyrn
        uuuno kirjoitti:

        Pitäisikö siis hankkia isompi 1.6 vai pienempi 1.2?Löysin myös vaihtoehdoksi Ford Mondeo -98 ,jossa 1.8.Tää Mondeo on ulkonäöltäänkin ihan kiva :)

        Mulla on kokemusta lähinnä tosta 1.4 mitä kommentoinkin. Kaikilla muilla koneilla ihan hyvä ostos jos asiallisesti pidetty. Itse kattelisin 1.6 koneista, pirteä ja taloudellinen. 90-luvun Mondeoista pistänyt silmään ruosteisuus mitä niitä tuolla liikenteessä on katsellut. Jos bravaan päädyt niin varmista että jakohihna on vaihdettu ajallaan, vaihtoväli 60 000km.


      • uuuno
        jyrn kirjoitti:

        Mulla on kokemusta lähinnä tosta 1.4 mitä kommentoinkin. Kaikilla muilla koneilla ihan hyvä ostos jos asiallisesti pidetty. Itse kattelisin 1.6 koneista, pirteä ja taloudellinen. 90-luvun Mondeoista pistänyt silmään ruosteisuus mitä niitä tuolla liikenteessä on katsellut. Jos bravaan päädyt niin varmista että jakohihna on vaihdettu ajallaan, vaihtoväli 60 000km.

        Bravaan ehkä suuntaan,eräs ehdokas olis 1.4,-98 katsastettu 4/09,ajettu 170tkm ja hihna vaihdettu 160tkm kohdalla,autoon tehty kansiremontti ja startti vaihdettu.Muutenkin siistin oloinen,mut en vielä osaa tehdä päätöstä.1.6 koneeseen en ole vielä törmännyt,kun en kovin kaukaa lähtis sitä hakemaan :S Kun muuten sanotaan et Fiatissa on paljon sähkövikoja,niin kannattaako jättää ostamatta sellanen mis on keskuslukitus? Ja sit Rellu olis 1.6 Megane -97,ajettu 265tkm(!),tehty myös kansiremppa ja hihna vaihdettu.Tota kävinkin koeajamassa ja oli kyllä hyvä ajettavuus ja muutenkin kohdillaan.Bravaa en ole testannut vielä. Kiitos vastauksita,on paljon apua!!


      • jartsuli
        uuuno kirjoitti:

        Bravaan ehkä suuntaan,eräs ehdokas olis 1.4,-98 katsastettu 4/09,ajettu 170tkm ja hihna vaihdettu 160tkm kohdalla,autoon tehty kansiremontti ja startti vaihdettu.Muutenkin siistin oloinen,mut en vielä osaa tehdä päätöstä.1.6 koneeseen en ole vielä törmännyt,kun en kovin kaukaa lähtis sitä hakemaan :S Kun muuten sanotaan et Fiatissa on paljon sähkövikoja,niin kannattaako jättää ostamatta sellanen mis on keskuslukitus? Ja sit Rellu olis 1.6 Megane -97,ajettu 265tkm(!),tehty myös kansiremppa ja hihna vaihdettu.Tota kävinkin koeajamassa ja oli kyllä hyvä ajettavuus ja muutenkin kohdillaan.Bravaa en ole testannut vielä. Kiitos vastauksita,on paljon apua!!

        Paljonkos sinä olit valmis maksamaan autosta?.. tuli vain mieleen kun tätä luin että veljellä on uutena ostettu, vuoden 2000 1,6 bravo (vai brava, mikä se oli, se viisi ovinen kuitenkin) ja ajettu noin 60tkm. Täysin huollettu peli. Niillä seisoo se pihassa käytännössä aina, käyttävät vaan ehkä 3 kertaa vuodessa ja ajattelin että jos olet maksamassa jotain järkevää niin voisin kysyä heiltä että myyvätkö pois. Ymmärtääkseni veli saisi heti työsuhdeauton jos vaan olisi tarvetta.


      • uuuuno
        jartsuli kirjoitti:

        Paljonkos sinä olit valmis maksamaan autosta?.. tuli vain mieleen kun tätä luin että veljellä on uutena ostettu, vuoden 2000 1,6 bravo (vai brava, mikä se oli, se viisi ovinen kuitenkin) ja ajettu noin 60tkm. Täysin huollettu peli. Niillä seisoo se pihassa käytännössä aina, käyttävät vaan ehkä 3 kertaa vuodessa ja ajattelin että jos olet maksamassa jotain järkevää niin voisin kysyä heiltä että myyvätkö pois. Ymmärtääkseni veli saisi heti työsuhdeauton jos vaan olisi tarvetta.

        Niin no se Brava mitä kattelin oli suht edullinen 1400e,mutta nyt kun vähän Meganeen oon kallistumassa niin en yli 1800e maksais kyllä.. Ja aika tärkeetä on myös auton väri mieluisin on punainen,mutta myös violetti ja sininen ok. Minkäs verran veljes siitä sitten pyytäis?


      • Jartsuli
        uuuuno kirjoitti:

        Niin no se Brava mitä kattelin oli suht edullinen 1400e,mutta nyt kun vähän Meganeen oon kallistumassa niin en yli 1800e maksais kyllä.. Ja aika tärkeetä on myös auton väri mieluisin on punainen,mutta myös violetti ja sininen ok. Minkäs verran veljes siitä sitten pyytäis?

        Luulen kyllä että merkittävästi enemmän kuin nuo mainitsemasi esimerkit. Luulisin että kolmen tonnin hujakoilla olisi hinta.. Ihan pieni vinkki, jos ostat tonnin auton niin elä odota sen kestävän kesää pidempää, tonnilla voi saada hyvää ainoastaan lähitutulta johon voi luottaa. Korjaaminen maksaa nykyään paikasta toki riippuen, mutta nyrkkipajakin veloittaa ~50e/h joten muutaman satasen sääästäminen ostohinnassa voi tuoda vuodessa tonnin korjauskuluja (esim huonot iskarit, melkein rikki oleva vetonivel..) Että suosittelisin ostamaan jonkin muun kuin sen halvimman, ja senkin käyttämään ennen ostoa katsastuskonttorilla kuntotarkastuksessa. Toivottavasti löytyy hyvä yksilö, ja ajele varovasti eläkä kaahaa.


      • jyrn
        uuuno kirjoitti:

        Bravaan ehkä suuntaan,eräs ehdokas olis 1.4,-98 katsastettu 4/09,ajettu 170tkm ja hihna vaihdettu 160tkm kohdalla,autoon tehty kansiremontti ja startti vaihdettu.Muutenkin siistin oloinen,mut en vielä osaa tehdä päätöstä.1.6 koneeseen en ole vielä törmännyt,kun en kovin kaukaa lähtis sitä hakemaan :S Kun muuten sanotaan et Fiatissa on paljon sähkövikoja,niin kannattaako jättää ostamatta sellanen mis on keskuslukitus? Ja sit Rellu olis 1.6 Megane -97,ajettu 265tkm(!),tehty myös kansiremppa ja hihna vaihdettu.Tota kävinkin koeajamassa ja oli kyllä hyvä ajettavuus ja muutenkin kohdillaan.Bravaa en ole testannut vielä. Kiitos vastauksita,on paljon apua!!

        En ole huomannut että olisi niissä sähkövikoja enempää kuin muissakaan.Mulla ollut kolme fiatia Tipo, Brava ja nyt punto eikä niissä ole lampunvaihtoja kummempia sähkötöitä tehdä.


    • uuuno

      Brava,eikä ollut yllärikään kun koeajossa oli selvästi mukavampi kuin Megane,joten päätös oli helppo.Autossa tosin on etupuskurissa tuttuun Fiatin tyyliin vähän maali hilseilly mutta ei muuta vikaa,ja hinnakseen erittäin upea!! Oon erittäin tyytyväinen valintaan,ja kesäkuuhun odotellessa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3299
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1331
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1116
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      15
      1062
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      989
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe