Kysyisin sen, että miten niin Juudas on menevä ikuiseen kadotukseen , jos kerran itse Jumala on suunnitellut, että hän kavaltaa Jeesuksen. Täysin absurdia ajatusta ja tämän hokasin vasta kun katsoin tuon Johannuksen evankeliumista tehdyn elokuvan, tosiaan noin Jeesus antoi leivän Juudakselle ja saman tien oli "saatana" menevä Juudakseen....apuaa... Missä on Jumalan rakkaus ja armo...selittäkää mulle joku!!! Miten voi, olla että Jumala rakkaudessaan saattaa jonkun ihmisen olevan luopio ja näin ollen valmis kadotukseen tuo on nurinkurista ajattelua, kun aattelee, että mitä on oikeasti Jumalan armo ja rakkaus, entä ne jotka ovat eläneet ennen Jeesusta, miten armo heitä koskettaa. Kysymyksiä, mutta ei vastauksia. Voisiko joku selittää miksi ja minkä tähden ja miten ja minkä vuoksi jne.
Juudas vai mikä
13
332
Vastaukset
juttelisin tästä asiasta enemmänkin, mutta nyt pitää mennä nukkumaan. Ihan vain lyhyesti ja yksinkertaisesti, että valinta oli kyllä Juudaksen, mutta Jumala sitten käyttää myös ihmisen omia valintoja. Ja Jeesuksen sovitustyö on niin valtava että ulottuu historiassa yhtä hyvin taaksepäin kuin eteenpäin. Jumala tuntee ja tietää jokaisen sisimmän tilan ja että kuinka ihminen on Häneen suhtautunut. Meidän kannalta olennaisinta on kuinka itse suhtaudumme Jumalan puhutteluun. Hyvää yötä, ajattelija. Nyt menen nukkumaan...
- kummastelen :(
Miksi mun vastaukseni joka oli ihan asiallinen tässä keskustelussa niinkuin yleensäkin ne ovat asiallisia, on poistettu?????? Tällä palstalla on tosi törkeitä juttuja välillä ja riitaa ja ne saa olla, ihmettelen todella! Nimimerkkiäni jota käytin en nyt muista, sori.
- tuhat ja yksi
"Kysyisin sen, että miten niin Juudas on menevä ikuiseen kadotukseen , jos kerran itse Jumala on suunnitellut, että hän kavaltaa Jeesuksen." Kun keksittii "Ikuisen kadotuksen uskonnon teoria " jonkun oli jouduttava sinne ja "Juudas kuvaltaja " oli sopivaa kamaa kuviteltuun ikakaikkiseen uskonnon luomaan iankaikkiseen kadotukseen. Kuvttele jos sinulla on 12 työmiestä niin sinä jaat heille erilaisia tehtäviä. Jeesus oli valinnut erittäin luotettavaksi havaitun rahakirstun vartija Juudaksen tuohon tehtävään, hän oli etukäteen keskustellut siitä Juudaksen kanssa ja sanoi; mitä sanoi? Ruokapöydässä viimeisellä iltapalalla josta on tehty Pyhä sakramentti. Juudas totteli Jeesuksen käskyä ja meni ilmoittamaan hänen olin paikkansa ,, ja ilmaisi Juudaksen suudelmalla kuka heistä Jeesus oli! En katsonut;"katsoin tuon Johannuksen evankeliumista tehdyn elokuvan," "Voisiko joku selittää miksi",,, Selitys; Jeesus oli löytänyt itsensä juutalaisten Pyhistäkirjoituksista , ja muka toteutti niitä >>ennustuksia>>.( vaikkei V.T. kerro sanaakaan Jeesus Nasaretilaisesta.)
yleistä uskomusta Juudaksen loputtomasta tuomiosta, sillä se on ristiriidassa Raamatun koko kontekstin kanssa, koska se sanoo: Sananlasku 28 13 "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne TUNNUSTAA ja HYLKÄÄ, se saa armon." Matteus 27 3 "Kun Juudas, hänen kavaltajansa, NÄKI, että HÄNET OLI TUOMITTU, silloin HÄN KATUI ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille 4 ja sanoi: »MINÄ TEIN SYNNIN, kun kavalsin viattoman veren«. Mutta he sanoivat: »Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi.« 5 Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi". "Kun hän näki, että Jeesus oli tuomittu, silloin hän katui", on Matteuksen näkemys! Juudas huomasi tehneensä peruuttamattoman teon, jota ei osannut ITSELLEEN ANTAA ANTEEKSI!" Petos ei siis ollut Juudaksen oma työ, vaan hänessä asunut ahneuden henki oli saanut vallan ja hän vain ajatteli kartuttavansa yhteistä kassaa kolmellakymmenellä hopeakolikolla. Kolmannesta jakeesta selvästi ilmenee, että Juudas uskoi Jeesuksen vapauttavan itsensä tavalla tai toisella ja kävelevän pois tuomitsijoidensa käsistä. Juudas selvästikin pettyi odotuksissaan! Roomalaiskirje 7 17 "Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. 18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. TAHTO minulla kyllä ON, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; 19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. 20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu." Roomalaiskirje 8 2 "Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. 3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja TUOMITSEMALLA SYNNIN lihassa", Heprealaiskirje 9 26 "sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, POISTAAKSEEN SYNNIN uhraamalla itsensä." Viimeistään "viimeisellä tuomiolla" kaikkien ihmisten silmät avautuvat huomaamaan, että Jumala ei ole MEITÄ tuominnut, vaan meitä orjuudessaan pitäneen SYNNIN!
sekaisin on, Raamattu ei ole ristirridassa itsensä kanssa, ristiriidat syntyy epäuskon ja järkeilevän kritiikin kautta. Oma viisautesi sokaisee sinut Raamatun ja Jumalan viisutta vastaan, ja vie siunt pois Pyhän Hengen ohjauksesta. * Tunnusta Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi, niin Sanakin alkaa aukenemaan, nyt se on sinulta salattu täysin. Et omillasi voi päästä salattuun Jumalan viisauteen sisälle, tämä on raamatullinen fakta!
Mohikaani_27 kirjoitti:
sekaisin on, Raamattu ei ole ristirridassa itsensä kanssa, ristiriidat syntyy epäuskon ja järkeilevän kritiikin kautta. Oma viisautesi sokaisee sinut Raamatun ja Jumalan viisutta vastaan, ja vie siunt pois Pyhän Hengen ohjauksesta. * Tunnusta Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi, niin Sanakin alkaa aukenemaan, nyt se on sinulta salattu täysin. Et omillasi voi päästä salattuun Jumalan viisauteen sisälle, tämä on raamatullinen fakta!
32 "Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi." Sana "armahtaisi" (kreik. eleèsè) on NOVUMin mukaan akt.1.aoristin konjunktiivi yks. 3. pers., ja tämä yhdistelmä on tavallisesti tahtoa ilmaiseva (voluntatiivi), eikä toivomusta ilmaiseva (prespektiivi) niin kuin se on Raamattuihin käännetty! Jumala on siis sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaa! 1. Kor. 10:13 "Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää". Kristityt opettavat että Jumala ohjaa suurimman osan ihmiskunnasta sellaiseen liemeen, ettei edes Jumala itse voi eikä tahdo heitä armahtaa! Semmoinen luulo on Jumalan luonteen vastaista, sillä; 2. Moos. 34:6 "Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: »Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa«", Ps. 103:9 "Ei hän aina riitele eikä pidä vihaa iankaikkisesti." Jer. 3:12 "Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti."
Mohikaani_27 kirjoitti:
on elävä Jumalan sana keskuudessamme tänäkin päivänä. Hän on se sana, mikä on kuultavana milloin tahansa löytyy Jumalan puheelle avoimia korvia ottamaan sana vastaan; Johannes 17 20 "Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, 21 että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. 22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä- 23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet minua rakastanut."
Kysyisin sen, että miten niin Juudas on menevä ikuiseen kadotukseen , jos kerran itse Jumala on suunnitellut, että hän kavaltaa Jeesuksen. ---- Niin, pohdit mielenkiintoista asiaa, joka liittyy JUmalan aivoituksiin toteuttaessaan suurempia suunnitelmia. Moni uskova ihminen ei edes ymmärrä sitä todellisuutta, että jos Jumala aivoittaa paaduttavansa jonkun ihmisen, niin tämä ihminen ei edes huomaa tätä tilaansa puhumattakaan voivansa sitä estää. Raamatussa on erittäin paljon ihmisiä/tilanteita, joissa Jumala paaduttaa ihmisen.Mieleeni tulee esim. Israelin kansan vaiheet ja mainitsemasi Juudas. Esim. jos Israelin kansa tai Juudas olisi mahdollistunut estämään tämän Jumalan paaduttamisen, niin meillä pakanoilla ei olisi edes pelastumisen mahdollisuutta tulla Jumalan lapseksi. Meidän on erittäin helppo sanoa, miten MINÄ olisin toiminut näin ja näin Juudaksenkin tilanteessa.Muta, jos ymmärrämme, miten ihmiskunnan pelastukseen liittyy Jumalan aivoitus Poikansa uhraamisesta, niin tähän suunnitelmaan liittyviä vaiheita/tilanteista ihminen ei voi estää.Jumala toteuttaa AINA tahtonsa tahtoipa tai ymmärsikö ihminen sitä vai ei.
- oikein..
Puhut,ja Paavali lisää vielä: 18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo. 19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?" 20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?" 21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten? 22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön, 23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen? 24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
- ml213.
oikein.. kirjoitti:
Puhut,ja Paavali lisää vielä: 18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo. 19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?" 20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?" 21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten? 22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön, 23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen? 24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
Todella Jumala paaduttaa kenet hän tahtoo,- mutta tämä ei tarkoita, että Jumala olisi väärämielinen tao psykopaattisten piirteiden omaava "persoona". Ei,- vaan Jumala on Henki ja hänen aivoituksensa ja suunnitelmansa on ihmisen ymmärryksen ulottumattomissa. Me ihmisinä voidaan vain havainnoida pieniä palasia suuresta suunnitelmasta ja uskonkin, miten jokainen uudestisyntynyt ihminen omaa tarkan tehtävän Jumalan aivoituksista.Siis Jumala on ennalta määrännyt ja valinnut ihmiset aivoituksiaan toteuttamaan.Siis meillä on tarkka käsikirjoitus tiestä, jossa kulkea ja erikoisesti miten kaikkien uskovien taival/elämä on nivoutunut yhdeksi kokonaisuudeksi. "Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, NIIDEN, jotka hänen aivoituksiensa mukaan ovat kutsutut. Sillä ne, jotka hän on edeltä tuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa. Mutta, jotka hän on edeltä määrännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut". Mutta, huomioikaa, ettei tällä ilmoituksella ole mitään tekemistä tämän ajan puolueiden kanssa.Jumalalla on omat suunnitelmansa ja valitsemansa ihmiset tehtävissään.Puolueet ovat ihmisen järkeilemiä "seurakuntia", joihin todella JUmala ei vaikuta. Jumala puhuu vain ihmisestä ja Jumalan välisestä suhteesta,- ei puolueista.Niin, Jotka JUmalaa rakastavat.
että apostoli Paavali on ymmärtänyt nämä seuraavat jakeet kaikkien ihmisolentojen sovituksena ja pelastuksena, eikä vain Jumalan julistuksena voitosta; Jesaja 45 22 "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, TE MAAN ÄÄRET KAIKKI, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole. 23 Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman. 24 Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan. 25 Herrassa tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja hän on heidän kerskauksensa." [Room.5:12,18; 1.Kor.15:22,23; Fil.2:10,11]. Room. 11:26 "ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista." Mohikaanin mielestä on tuo ekivaari hankala kirjoittaja kun esittelee Raamatusta myös vaihtoehtoisia hoitomuotoja pimentyneen ihmismielen turmelemiin haavoihin.
- --ajattelija--
21. Tämän sanottuaan Jeesus tuli järkytetyksi hengessään ja todisti ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: yksi teistä on minut kavaltava". 22. Niin opetuslapset katsoivat toisiinsa epätietoisina, kenestä hän puhui. 23. Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten. 24. Simon Pietari nyökäytti hänelle päätään ja sanoi hänelle: "Sano, kuka se on, josta hän puhuu". 25. Niin tämä, nojautuen Jeesuksen rintaa vasten, sanoi hänelle: "Herra, kuka se on?" 26. Jeesus vastasi: "Se on se, jolle minä kastan ja annan tämän palan". Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle, Simon Iskariotin pojalle. 27. Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian". Johanneksen evankeliumi 13 luku Järkyttääkö tämän asian tajuaminen nyt sitten ketään, mutta ainakin kyseenalaistaa hiukan pelastuskertomuksen motiiveja ja sitä kuka oikeasti tuli uhrautumaan saadessaan syntipukin roolin, koska näin oli ennalta määrätty. Jumalan aivoituksia ei ymmärrä ihminen varmasti, mutta ymmärtää mikä on oikein ja mikä väärin. Miksi???
Onko nyt sitten Juudas kadotettu sen enempää kuin Jeesuskaan? Molemmathan "elävät" saarnattuna sanana samalla tavalla. Aina kun Golgatan tapahtumista kerrotaan, kerrotaan mjyös kavaltaja Juudaksesta ja näin molemmat "elävät" Raamatun kertomuksissa ajasta aikaan ja Pääsiäisestä toiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662179
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu152166- 1091652
- 1321593
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4741340- 911156
- 54961
- 49911
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä234834Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa361832