Ilman ehkäisyä

ehkästä

Eli asiallisia kommentteja ja tietoa kaipaisin aiheesta ehkäisy ilman ehkäisyä.. eli millaiset riskit raskaaksi tulon kanssa on mikäli ainoa "ehkäisytapa" on pois veto ennen ejakulaatiota? Siittiöthän elävät keskimäärin sen 3-5 päivää, voiko siittiö elää esimerkiksi miehen peniksessä edellisen ejakulaation jäljiltä ja näin aiheuttaa raskauden uuden penetraation kautta päivienkin päästä? Kuinka paljon spermaa keskimäärin tarvitaan hedelmöitykseen, riittääkö se pienikin tippa suurella todennäköisyydellä vai tarvitaanko enemmän (terve sperma)?

26

11324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      seutustelin 4 vuotta ja käytettiin kyseistä tapaa aina. tulin kerran raskaaksi. nyt oon seurustellut eri tyypin kanssa kohta 9 kk ja samaa tapaa käytetään, päivittäin ja olen tullut kerran raskaaksi, luulen kylläkin että baari illan jälkeen kun ei ole muistanut ulos vetää. että mielestäni aika luotettava keino on

      • .....

        Olihan toi loppu tossa vitsi?? joo en oo tullu ku kaks kertaa raskaaks et aika luotettava on. Voi herranjumala!


    • tiedä

      Noh itse voin sanoa tulleeni raskaaksi tuolla tavalla. Eli luultavasti siittiöitä säilynyt hengissä edellisestä kerrasta koska mies ei lauennut sisääni kertaakaan. Et aika tarkka saa tossa hommassa olla. Mun mielestä paremmin toimis varmaanki "varmat päivät" ku eihän naisella oo ku muutama päivä kuussa mahdollista tulla raskaaksi.

      • tiennyt?

        Kyllä niitä siittiöitä pääsee sinne emättimeen muulloinkin kuin siemensyöksyssä. Ei siihen tarvita laukeamista.


      • minä jos kuka tiedän

        sillä just viiko sitten teetin lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen. Älkää hyvät naiset pelatko venäläistä rulettia! Ehkäisy on kaikkien saatavilla ja konstit on monet. Nyt sain Nuvaring-renkaan ja olen tyytyväinen.


      • Lacoon
        minä jos kuka tiedän kirjoitti:

        sillä just viiko sitten teetin lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen. Älkää hyvät naiset pelatko venäläistä rulettia! Ehkäisy on kaikkien saatavilla ja konstit on monet. Nyt sain Nuvaring-renkaan ja olen tyytyväinen.

        Miten Nuvaringin saa?


      • hoitsunainen
        minä jos kuka tiedän kirjoitti:

        sillä just viiko sitten teetin lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen. Älkää hyvät naiset pelatko venäläistä rulettia! Ehkäisy on kaikkien saatavilla ja konstit on monet. Nyt sain Nuvaring-renkaan ja olen tyytyväinen.

        Kiimatipoissa on tosi vähän siittiöitä ja se kyllä vaatii ejakulaation eli siemensyöksyn.
        Jos vetää ajoissa pois on ehkäisykeino melko varma.
        Siittiöitä voi jäädä miehen virtsaputkeen siemensyöksyn jälkeen, mutta sen jälkeen jos käy pissillä ne poistuvat kokonaan joten seuraavan yhdynnän voi suorittaa taas aivan normaalisti.
        Tiedän useita pariskuntia, jotka harrastavat keskeytettyä yhdyntää ja yleensä vahinko tapahtuu sitten humalassa. Jos kuukautiskierto on säännöllinen on myös olemasssa varmat päivät.
        Varmoja päiviä todellakin on ja munasolu elää vain 24 tuntia siitä kun se on irronnut.


      • lesbooooooooooo

        eihän ny


    • Miehenä

      Onnistuisi edes pois veto ennen orgasmia ei kerkeäisi ja paras vaihe myös. Touhutipat kannattaa muistaa sanottakoon niistä mitä vain, perhe onnea sinulle.

    • haittaa..

      Jos teille ei ole katastrofi jos tulisit raskaaksi niin kyllähän sitä voi käyttää "ehkäisynä".. Jos tarkoituksena on todellakin ehkäistä raskaus, niin tämä ei ole oikea tapa. Siittiöt voivat elää NAISEN ELIMISTÖSSÄ sen 3-5 päivää, eivät tietenkään peniksessä sen ulkopuolella! Kyllä siihen hedelmöitykseen riittää ihan pieni tippakin, epätodennäköistä tietysti, mutta mahdollista. Ei siihen tarvita siemensyöksyä, kyllä niitä "touhutippoja" sinne emättimeen pääsee koko aktin ajan..

      • ymmärränkin enemmän

        Kiitoksia useista asiallisista vastauksista, tuli varmaan lisäselvyyttä asiaan. Tätä viimeistä viestiä jäin hieman miettimään, ymmärrän sen että jos ejakuloi naisen sisään siittiöt elävät maksimaalisessa tilassa jopa sen 7 vrk kyllä, mutta nythän oli kyse siitä että tilanne on se ettei sisälle ejakuloida, eli miten tällaisessa tilassa elävät siittöt pääsevät myöhemmin aiheuttamaan raskautta. Ja selväksi varmaan tuli kaikille että riski on aika suuri ja raskaaksi näinkin voi tulla siis. Ja touhutipoista, nimenomaan oli siitä kyse että elääkö siittiö ejakulaation jälkeen miehessä esimerkiksi juuri touhutipassa (eihän joka ikinen spermatippa tule ulos putkesta ejakulaatiossakaan) tms jolloin pääsisi uuden yhdynnän aikana aiheuttamaan raskautta, te olette sitä mieltä että kyllä näinkin voi käydä ja uskon sen kyllä että mahdollista on kerran teiltäkin kokemusta löytyy. Ja yllätys kyllä ainoa asiaton viesti tulikin tähän aiheeseen mieheltä :D heh, en ole raskaana, nyt tai ollut aikaisemmin tämän asian takia, joten harmi tuottaa pettymys ettet pääse lisää ilkkumaan :D


      • lisää..
        ymmärränkin enemmän kirjoitti:

        Kiitoksia useista asiallisista vastauksista, tuli varmaan lisäselvyyttä asiaan. Tätä viimeistä viestiä jäin hieman miettimään, ymmärrän sen että jos ejakuloi naisen sisään siittiöt elävät maksimaalisessa tilassa jopa sen 7 vrk kyllä, mutta nythän oli kyse siitä että tilanne on se ettei sisälle ejakuloida, eli miten tällaisessa tilassa elävät siittöt pääsevät myöhemmin aiheuttamaan raskautta. Ja selväksi varmaan tuli kaikille että riski on aika suuri ja raskaaksi näinkin voi tulla siis. Ja touhutipoista, nimenomaan oli siitä kyse että elääkö siittiö ejakulaation jälkeen miehessä esimerkiksi juuri touhutipassa (eihän joka ikinen spermatippa tule ulos putkesta ejakulaatiossakaan) tms jolloin pääsisi uuden yhdynnän aikana aiheuttamaan raskautta, te olette sitä mieltä että kyllä näinkin voi käydä ja uskon sen kyllä että mahdollista on kerran teiltäkin kokemusta löytyy. Ja yllätys kyllä ainoa asiaton viesti tulikin tähän aiheeseen mieheltä :D heh, en ole raskaana, nyt tai ollut aikaisemmin tämän asian takia, joten harmi tuottaa pettymys ettet pääse lisää ilkkumaan :D

        "Touhutipat" ovat nimitys siitä osasta spermaa joka erittyy seksin aikana ennen ejakulaatiota. Spermaa erittyy pieniä määriä koko sen ajan kun seksiä harrastetaan, ei pelkästään ejakulaatiossa. Spermaa pääsee naisen elimistöön seksin aikana vaikka mies ei naisen sisälle ejakuloikaan! Tästä pienestäkin määrästä spermaa voi siis tulla raskaaksi!


      • sivuilla
        lisää.. kirjoitti:

        "Touhutipat" ovat nimitys siitä osasta spermaa joka erittyy seksin aikana ennen ejakulaatiota. Spermaa erittyy pieniä määriä koko sen ajan kun seksiä harrastetaan, ei pelkästään ejakulaatiossa. Spermaa pääsee naisen elimistöön seksin aikana vaikka mies ei naisen sisälle ejakuloikaan! Tästä pienestäkin määrästä spermaa voi siis tulla raskaaksi!

        oli muistaakseni kerran juttua tutkimuksesta, jonka mukaan touhutipoissa ei luultavasti siittiöitä olisi. MUTTA on aika vaikeaa vetää ennen tulemista ulos ja peniksessä voi olla vanhojakin siittiöitä (eihän siihen tarvita kuin yksi siittiö?), ja usein mies ei sitä edes itse huomaa kun on tullut "ihan pikkuisen". Muistan eräässä dokumentissa sanottaneen että on melko ihmeellistä että ylipäätään kukaan tulee raskaaksi. Mutta elämässä on valitettavasti usein kaikki mahdollista. Eli älä nyt liikaa tähän luota.


    • samppa444

      Oletko oppinut mitään mitä on koulussa tai muualla on kerrottu. Mies tuottaa tosi usein spermaa pelkässäkin pussailussa voi joillakin tulla, mutta jos hänellä ei stondaa niin se ei tule ulos sieltä kovinkaan helposti. Jos hän aikoo paritella sun kanssa niin voit tulla kuule aika äkkii raskaaks, ihan yhestä-parista pienestä siittemen työntämisestä emättimeen. Ajattele todellakin nyt ihan järjellä tätä asiaa! Et voi saada mitään nautintoa seksissä 5 sekunttia kestävässä panossa, jossa voi tulla myös raskaaksi.

      • dulai

        Entä jos ei laukea sisään (vaan esim. vatsalle), nainen käyttää kuparikierukkaa ja työntää spermaa emättimeen laukeamisen jälkeen? Kuinka suurella tod.näk. tulee raskaaksi?


      • kuparikierukalle
        dulai kirjoitti:

        Entä jos ei laukea sisään (vaan esim. vatsalle), nainen käyttää kuparikierukkaa ja työntää spermaa emättimeen laukeamisen jälkeen? Kuinka suurella tod.näk. tulee raskaaksi?

        luvataan? Googlaa. Aika hyvä. Miksi ihmeessä ei voisi laueta naisen sisälle jos ja kun ehkäisy on kunnossa, on tämä kierukka?????????????


      • kierteinen
        kuparikierukalle kirjoitti:

        luvataan? Googlaa. Aika hyvä. Miksi ihmeessä ei voisi laueta naisen sisälle jos ja kun ehkäisy on kunnossa, on tämä kierukka?????????????

        Eikö kierukan teho ole 98-99%? Eli pieni mahdollisuus jää...


      • iaa
        kierteinen kirjoitti:

        Eikö kierukan teho ole 98-99%? Eli pieni mahdollisuus jää...

        Olen saanut alkuni ns, vahingossa. Äidiltäni oli kierukka pettänyt ja sen takia olen täällä. Vanhempani eivät kuitenkaan kadu tätä vaan ovat iloisia pojastaan.

        Että ei ole sekään ehkä varmin tapa. Itse en uskaltaisi ainakaan luottaa tuohon kun näin on tapahtunut.


      • tuotatuota
        iaa kirjoitti:

        Olen saanut alkuni ns, vahingossa. Äidiltäni oli kierukka pettänyt ja sen takia olen täällä. Vanhempani eivät kuitenkaan kadu tätä vaan ovat iloisia pojastaan.

        Että ei ole sekään ehkä varmin tapa. Itse en uskaltaisi ainakaan luottaa tuohon kun näin on tapahtunut.

        itse käytän tuota "ei laukeamista sisään" silloin kun kondomia ei missään nimessä haluta mukaan. hyvä syy uskotella itselle ettei mitään voi tapahtua vaikka totta kai voi ! =D naurattaa aina jälkeen päin ja kaduttaa tietenkin..


      • ihan tosi!
        tuotatuota kirjoitti:

        itse käytän tuota "ei laukeamista sisään" silloin kun kondomia ei missään nimessä haluta mukaan. hyvä syy uskotella itselle ettei mitään voi tapahtua vaikka totta kai voi ! =D naurattaa aina jälkeen päin ja kaduttaa tietenkin..

        Eli alotetaanpas sillä että ei ole 100% varmaa tapaa ehkäistä raskautta paitsi selibaatti. Nyt kyse onkin siis varmimmasta mahdollisesta tavasta, jotta seksiä kuitenkin voidaan harrastaa. Ja jo koulussa jaetuista ilmais esitteistähän se selviää eli varmin on kortsu e-pilleri, sitten pillerit ja kortsu, näillä kaikilla varmuus ~99%. Sitten se kierukka (niinkuin joku sanoikin ~98%) ja nää muut keinot eli ulosvetäminen ja varmojen päivien laskeskelu laahaa jossain kaukana perässä ja ovat kyllä pääasiassa pelkästä onnesta kiinni toimiiko vai ei. Itsehän jokainen tietysti päättää kuinka valmis on raskauden keskeytyksiin ja onhan aina tämä "uusi ehkäisykeino" eli jälkiehkäisypillereitä aina seksin jälkeen... Tätäkin jatkuvasti tuputetaan joka tuutista eli jospa kerrankin avaisitte korvanne kun kouluterkkari puhuu ettekä vaan supattelis ja kikattelis kaverin kanssa!


      • ihan tosi!
        ihan tosi! kirjoitti:

        Eli alotetaanpas sillä että ei ole 100% varmaa tapaa ehkäistä raskautta paitsi selibaatti. Nyt kyse onkin siis varmimmasta mahdollisesta tavasta, jotta seksiä kuitenkin voidaan harrastaa. Ja jo koulussa jaetuista ilmais esitteistähän se selviää eli varmin on kortsu e-pilleri, sitten pillerit ja kortsu, näillä kaikilla varmuus ~99%. Sitten se kierukka (niinkuin joku sanoikin ~98%) ja nää muut keinot eli ulosvetäminen ja varmojen päivien laskeskelu laahaa jossain kaukana perässä ja ovat kyllä pääasiassa pelkästä onnesta kiinni toimiiko vai ei. Itsehän jokainen tietysti päättää kuinka valmis on raskauden keskeytyksiin ja onhan aina tämä "uusi ehkäisykeino" eli jälkiehkäisypillereitä aina seksin jälkeen... Tätäkin jatkuvasti tuputetaan joka tuutista eli jospa kerrankin avaisitte korvanne kun kouluterkkari puhuu ettekä vaan supattelis ja kikattelis kaverin kanssa!

        niin ja muistakaa että eri naiset on herkempiä/vähemmän herkempiä raskaaksi tulemaan. Eli jos nainen sanoo että hän on käyttänyt ulosvetämistä vuosia eikä kertaakaan ole tullut raskaaksi ja myöhemmin lapsettomuustesteissä selviää ettei hän voikaan tulle raskaaksi, niin mitä tämä todisti? Että tämä ehkäisymenetelmä toimii? Toiset tulee raskaaksi tosi helposti, toiset ei meinaa tulla millään. Eli sekin vaikuttaa. Sitä on vaan aika hankala tietää etukäteen kumpaan ryhmään kuuluu...


    • afsa

      voi vittu ku te ihmiset jaksatte valittaa pikku asioista, ei saatana tätä touhua, mä en jaksa! perkele! haistakaa vittu!!!

    • Pullaton uuni from F

      Exän kanssa oli tapailusuhde vuoden verran. Yhdynnässä oltiin keskimäärin 2 kertaa kuukaudessa ja ehkäisynä keskeytetty yhdyntä. En tullut kertaakaan raskaaksi ja uskon, etten olisi tullut myöhemminkään, vaikka suhteemme olisi kestänyt kauemmin. Perustelen tämän sillä, että "touhutipoissa" ei ole siittiöitä ja, jos mies on taitava ajoittamaan, niin raskauden vaara on hyvin pieni.

      • Danija

        En ole kohta neljään vuoteen käyttänyt kuin satunnaisesti lyhyitä aikoja ehkäisyä, muuten on menty päiviä laskemalla sillä, ettei tule sisälle. Tosiaan, mitä sanottekin niistä "touhutipoista", niin kyllä, jos heti perään vetää toisen kerran, niin silloin voi olla jäänyt spermaa, mutta muuten ei kyllä taida olla...Jos kuukautiskierto on säännöllinen, ja tosiaan mies osaa lopettaa ajoissa, en nää ongelmaa tässä metodissa. Niin, ja kyse ei ole siitä, etten raskaaksi tulisi, molemmilla kerroilla kun alotettiin "yrittäminen", siis annettiin mennä loppuun asti, onnistui heti. Kaikki ei voi tai halua hormoniehkäisyä, ja kumit on jatkuvassa käytössä melko hankalia ja kalliita. Onnistuu se muutenkin.


      • lääkäritutkija

        Touhutipoissa hyvin harvoin siittiöitä tuskin yhtään.
        Tätä touhutippajuttua liioitellaan että siinä olisi siittiöitä.


    • Siemensyksy

      Kyllähän miehen orgasmi tuntuu ylivoimaisesti parhaalta silloin, kun penis on naisen sisällä. Mieluummin kortsun kanssa loppuun asti, kuin siemensyöksy vatsalle tai lakanoille. Kylä jämpti on niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe