Kurkkukipu, lääkäriin?

milloin..?

Mitä lääkäri voi tehdä/määrätä, kun itkua vääntäen saa _hienoksi_jauhetun_ ruuan nielaistua? Kipu on aivan järjetön, valehtelematta tulee kyyneleet silmiin syödessä - hyvä ettei taju lähde. Syljenkin nieleminen saa happaman ilmeen naamalle.. Kannattaako tätä seurailla vielä kotona, vai onko otettava töistä vapaata ja raahauduttava lääkäriin?

7

1647

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole angiinaa,

joka voi olla kuumeetonkin tai esim. vaarallista nielupaisetta ym.

• sama vika

Mul on nyt kymmenes päivä menossa samaa vaivaa. Nousi kyl kuume ja korvatulehduskin vielä. Kurkku on välillä kipeämpi välillä vähän parempi, nyt taas sattuu niin perkuleesti. Kaks kertaa olen käyny lekurissa, mutta kurkku on vaan turvonnu. Antibiootin sain korvatulehdukseen. Inhottaa ku ei tunnu paranevan, ei kurkkutablettejakaan voi kokoaikaa syödä...

• äääääääh

Juu sama täällä. Eilen sain lääkäristä antibiootit, eivät tosin vaivautuneet ees tutkimaan onko angiinaa vai mitä helvettiä. Kipu on niin suuri, etten pysty mitään nielemään, kuumetta ollu 3 päivää semmoset 39, eikä buranatkaan laske sitä. Nukkua ei voi, on niin tuskanen olo koko ajan. Oon yrittäny välttää päivystykseen menoa, mutta kohta kai se pakko on...

• ei angiinaa

hoida kotona 'perinteisin konstein' tämän evästyksen minä sain TÄNÄÄN.3 valvottua yötä nyt takana,kurkku niin kipeä ei mitään kärsi niellä. apteekin kurkkunapit on yhtä tyhjän kanssa. Äskön koitin vanhankansan konstia,hanalämpimää vettä mukin pohjalle ja suolaa pari t-luskaa,sitä kun pari roundia purskuttelin,alkoi helpottaa.saa nähdä kauanko mutta suosittelen. kertokaas toimiiko muilla?!

• ap.

Näköjään aika yleistä. Varmaan joku uusi virus, mistä lääkärit ei vielä tiedä, kun leimaavat normaaliksi kurkkukivuksi - sama tuomio tuli minulle. Ei ollut tulehdusarvot koholla ja nieluviljely näytti negaa. Lääkäri suositteli juomaan kuumia juomia. Minä ostin apteekista Finrexiniä (Finrexin Neo Mustaherukka) joka osoittautui pelastukseksi! Se on siis flunssalääke, jauhepussi joka sekoitetaan lämpimään veteen.

• lämmität vettä
        ap. kirjoitti:

Näköjään aika yleistä. Varmaan joku uusi virus, mistä lääkärit ei vielä tiedä, kun leimaavat normaaliksi kurkkukivuksi - sama tuomio tuli minulle. Ei ollut tulehdusarvot koholla ja nieluviljely näytti negaa. Lääkäri suositteli juomaan kuumia juomia. Minä ostin apteekista Finrexiniä (Finrexin Neo Mustaherukka) joka osoittautui pelastukseksi! Se on siis flunssalääke, jauhepussi joka sekoitetaan lämpimään veteen.

sekaan ajaa saman asian.apteekin hylly 'lääkkeet' 90% pelkkää rahastusta!

• SKj
        lämmität vettä kirjoitti:

sekaan ajaa saman asian.apteekin hylly 'lääkkeet' 90% pelkkää rahastusta!

Kyllä... Myös minulta löytyy kyseinen virus.. Ja maanantaina pitäisi lähteä työmatkalle Viroon viikoksi.. Todella kauhea kurkkukipu, päätäjomottaa, hengitystiet hieman tukossa, kuumetta jne.. Noh, menin sitten Apteekkiin, ostin Ibumaxeja, Finrexin Neota, Strepsilssejä sekä yskänlääkettä.. Ainakin tuo Finrexin lääkä on tehonnut.. Kuume on laskenut, ja flunssa helpottanut..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      3354
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1364
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1296
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1049
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe