Millaisia 4-vetoiset pick-upit

ovat

ajaa tavalliseen henkilöautoon verrattuna maantieajossa pitemmillä matkoilla? Entäs sisämelu ja kulutus verrattuna henkilöautoon (esim. golf-luokka)? Ohjaamo ilmeisesti lämpiää pakkasilla nopeammin kun on pienempi tila lämmitettävänä ja yleinen kestävyys parempi kun ovat enimmäkseen työkayttöön tarkoitettuja. Hyvin nuo näkyy säilyttävän jälleenmyyntiarvonsa ainakin verrattuna henkilöautoihin(varsinkin dieselit). Mietin vain että olisko semmoisesta henkilöauton korvaajaksi mukavaksi yleiskäyttöautoksi kun yleensä yksikseen ajelee ja tarvitsee monesti ajella metsäautoteilläkin. Mitä joskus olen 90-luvun Hiluxissa istunut niin kojelauta on ainakin korkealla ja istuma-asento matala joten kojelaudan yli saa hiukan kurkkia vaikka olen normaalikokoinen.

28

5140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lava takana

      parempia huomattavasti jos golfiin vertaat.hilu ja rangeri sekä d max herraskaista kyytiä on.hiljaisia ovat myös.löpö on pienin huoli ovat tosi nuukia aineelle.jossain 8 ltr nurkilla ollu.voisi sanoa että osta pois et kadu en ole minäkään katunut.renkaat maksaa mutta elämä on.

      • saksasta

        huomattavan edullisesti verrattuna kotimaahan.


      • jeejee

        kyllä mulla ainaki 4veto hilux vie sen 11 litraa sataselle ja ei se nyt nii hiljanen oo vaikka on lisätoppauksia laiteltu.henkilöautoon verrattuna rattori mutta poiskaa en vaiha.


      • ollut
        jeejee kirjoitti:

        kyllä mulla ainaki 4veto hilux vie sen 11 litraa sataselle ja ei se nyt nii hiljanen oo vaikka on lisätoppauksia laiteltu.henkilöautoon verrattuna rattori mutta poiskaa en vaiha.

        Hilux -04 nyt neljä kuukautta, kulutus pyörinyt 7,5- 10.0 l/100km Alhaisin (7,5) tuli kun oli pitkä reissu pelkkää maantie ajoa. Sitten kun joskus dieselin hinta kipuaa takaisin 1.40 nurkille niin rupeaa kyllä vähän kirpomaan mutta hilun plussa puolet painaa siltikin vaakakupissa enemmän. Luotettava ja vankka peli.


      • pitäisi tukea..
        saksasta kirjoitti:

        huomattavan edullisesti verrattuna kotimaahan.

        ja ostaa sellainen kulkuneuvo johon on varaa..


      • jos Golfiin vertaat

        Jos ajo-ominaisuuksista puhutaan niin ei noilla ole mitään jakoja Golfille.


    • niin . . .

      Kannattaa käydä koeajamassa kaikki vaihtoehdot itse, Ranger, Navara, Mitsu L200, ja Hilux. Jos henkilöautomaisempaa hakee, niin kannattaa etenkin Mitsuun perehtyä, koska siinä on tarjolla myös vähemmän kantava comfort jousitus nimenomaan niille, jotka eivät aja aina lava täynnä. Sekä ainoana kaikisa pickupeista, löytyy myös luistonesto, ajonvakautus sekä jatkuva neliveto jota voi käyttää tielläkin turvallisesti, muiden nelivedot ovat osa-aikaisia.

      • neliveto?????

        tarkoittaako tuo sitä, että auto voi yllättäen heittää pois nelivedolta kun siltä tuntuu? en missään nimessä hankisi autoa jossa ainostaan jatkuva neliveto. itselläni hilux -04 jossa kulutus takavedolla napalukot vapautettuna alle 8 litraa ja ajellessani "jatkuvalla" nelivedolla kulutus pompsahtaa reilusti yli 10 litraa. ajan vuodessa n.40tkm ja tuosta määrästä käytän nelivetoa ehkä juuri ja juuri 5tkm! Eli säästän takavedolla ajellessani tuolla 35tkm matkalla vuodessa helposti yli 1000e!!!!!! tietenkin joku meinaa että köyhälle kaikki on kallista, mutta 100e kuussa on ainakin minulle suurehko raha. miksi maksaa turhasta?????


      • se tarkoittaa sitä :P
        neliveto????? kirjoitti:

        tarkoittaako tuo sitä, että auto voi yllättäen heittää pois nelivedolta kun siltä tuntuu? en missään nimessä hankisi autoa jossa ainostaan jatkuva neliveto. itselläni hilux -04 jossa kulutus takavedolla napalukot vapautettuna alle 8 litraa ja ajellessani "jatkuvalla" nelivedolla kulutus pompsahtaa reilusti yli 10 litraa. ajan vuodessa n.40tkm ja tuosta määrästä käytän nelivetoa ehkä juuri ja juuri 5tkm! Eli säästän takavedolla ajellessani tuolla 35tkm matkalla vuodessa helposti yli 1000e!!!!!! tietenkin joku meinaa että köyhälle kaikki on kallista, mutta 100e kuussa on ainakin minulle suurehko raha. miksi maksaa turhasta?????

        "tarkoittaako tuo sitä, että auto voi yllättäen heittää pois nelivedolta kun siltä tuntuu? en missään nimessä hankisi autoa jossa ainostaan jatkuva neliveto." Ei todellakaan ole mikään citymaasturin leluveto, vaan oikea kunnon nelikko, eli: Mitsussa on kaikki mitä hiluxissakin ja vielä enemmän. Eli 4 eri vetotapaa: 1.Takaveto 2.Jatkuva neliveto keskitasauspyörästö auki, viskolla rajoitettuna(kaikki neljä vetää jatkuvasti mutta, kevyt kääntää, turvallisin ajaa tiellä) 3.Kiinteä neliveto maastoajoon, sama kuin hiluxin neliveto, eli voima kiinteästi 50 - 50. Ei voi käyttää tiellä, koska luistoon joutuessaan vaarallinen. Kankea kääntää 4.Kiinteä neliveto alennustaihteistolla "itselläni hilux -04 jossa kulutus takavedolla napalukot vapautettuna alle 8 litraa ja ajellessani "jatkuvalla" nelivedolla kulutus pompsahtaa reilusti yli 10 litraa. ajan vuodessa n.40tkm ja tuosta määrästä käytän nelivetoa ehkä juuri ja juuri 5tkm! Eli säästän takavedolla ajellessani tuolla 35tkm matkalla vuodessa helposti yli 1000e!!!!!! tietenkin joku meinaa että köyhälle kaikki on kallista, mutta 100e kuussa on ainakin minulle suurehko raha. miksi maksaa turhasta????? " Mitsullakin voit ajaa pelkällä takavedolla. Mitsussa ei myöskään ole epäluotettavia napalukkoja, vaan etutasauspyörästössä on varma ja harmiton alipainevapautus. :) Joten et maksa turhasta. Mitsuhan on halvempi kuin Hilu ja tarjoaa selvästi enemmän. Hiluxissa sinä maksat turhasta, jos jossakin! Mutta Hiluxissa ei ole jatkuvaa nelivetovaihtoehtoa ollenkaan, eli sellaista jolloin keskilukko on auki ja voisi ajaa tielläkin. Siis hilun nelivetoisuudesta ei ole mitään iloa normi ajossa. ;)


      • lava takana
        se tarkoittaa sitä :P kirjoitti:

        "tarkoittaako tuo sitä, että auto voi yllättäen heittää pois nelivedolta kun siltä tuntuu? en missään nimessä hankisi autoa jossa ainostaan jatkuva neliveto." Ei todellakaan ole mikään citymaasturin leluveto, vaan oikea kunnon nelikko, eli: Mitsussa on kaikki mitä hiluxissakin ja vielä enemmän. Eli 4 eri vetotapaa: 1.Takaveto 2.Jatkuva neliveto keskitasauspyörästö auki, viskolla rajoitettuna(kaikki neljä vetää jatkuvasti mutta, kevyt kääntää, turvallisin ajaa tiellä) 3.Kiinteä neliveto maastoajoon, sama kuin hiluxin neliveto, eli voima kiinteästi 50 - 50. Ei voi käyttää tiellä, koska luistoon joutuessaan vaarallinen. Kankea kääntää 4.Kiinteä neliveto alennustaihteistolla "itselläni hilux -04 jossa kulutus takavedolla napalukot vapautettuna alle 8 litraa ja ajellessani "jatkuvalla" nelivedolla kulutus pompsahtaa reilusti yli 10 litraa. ajan vuodessa n.40tkm ja tuosta määrästä käytän nelivetoa ehkä juuri ja juuri 5tkm! Eli säästän takavedolla ajellessani tuolla 35tkm matkalla vuodessa helposti yli 1000e!!!!!! tietenkin joku meinaa että köyhälle kaikki on kallista, mutta 100e kuussa on ainakin minulle suurehko raha. miksi maksaa turhasta????? " Mitsullakin voit ajaa pelkällä takavedolla. Mitsussa ei myöskään ole epäluotettavia napalukkoja, vaan etutasauspyörästössä on varma ja harmiton alipainevapautus. :) Joten et maksa turhasta. Mitsuhan on halvempi kuin Hilu ja tarjoaa selvästi enemmän. Hiluxissa sinä maksat turhasta, jos jossakin! Mutta Hiluxissa ei ole jatkuvaa nelivetovaihtoehtoa ollenkaan, eli sellaista jolloin keskilukko on auki ja voisi ajaa tielläkin. Siis hilun nelivetoisuudesta ei ole mitään iloa normi ajossa. ;)

        kyllä liukkaalla nelivedon tulee olla 50 50 ettei tule pyörintä eroa akselien välille -josta luisto johtuu.olen ajanut nelikoita ikäni.luisto jutut on barbimaastureille.


      • tuohon
        se tarkoittaa sitä :P kirjoitti:

        "tarkoittaako tuo sitä, että auto voi yllättäen heittää pois nelivedolta kun siltä tuntuu? en missään nimessä hankisi autoa jossa ainostaan jatkuva neliveto." Ei todellakaan ole mikään citymaasturin leluveto, vaan oikea kunnon nelikko, eli: Mitsussa on kaikki mitä hiluxissakin ja vielä enemmän. Eli 4 eri vetotapaa: 1.Takaveto 2.Jatkuva neliveto keskitasauspyörästö auki, viskolla rajoitettuna(kaikki neljä vetää jatkuvasti mutta, kevyt kääntää, turvallisin ajaa tiellä) 3.Kiinteä neliveto maastoajoon, sama kuin hiluxin neliveto, eli voima kiinteästi 50 - 50. Ei voi käyttää tiellä, koska luistoon joutuessaan vaarallinen. Kankea kääntää 4.Kiinteä neliveto alennustaihteistolla "itselläni hilux -04 jossa kulutus takavedolla napalukot vapautettuna alle 8 litraa ja ajellessani "jatkuvalla" nelivedolla kulutus pompsahtaa reilusti yli 10 litraa. ajan vuodessa n.40tkm ja tuosta määrästä käytän nelivetoa ehkä juuri ja juuri 5tkm! Eli säästän takavedolla ajellessani tuolla 35tkm matkalla vuodessa helposti yli 1000e!!!!!! tietenkin joku meinaa että köyhälle kaikki on kallista, mutta 100e kuussa on ainakin minulle suurehko raha. miksi maksaa turhasta????? " Mitsullakin voit ajaa pelkällä takavedolla. Mitsussa ei myöskään ole epäluotettavia napalukkoja, vaan etutasauspyörästössä on varma ja harmiton alipainevapautus. :) Joten et maksa turhasta. Mitsuhan on halvempi kuin Hilu ja tarjoaa selvästi enemmän. Hiluxissa sinä maksat turhasta, jos jossakin! Mutta Hiluxissa ei ole jatkuvaa nelivetovaihtoehtoa ollenkaan, eli sellaista jolloin keskilukko on auki ja voisi ajaa tielläkin. Siis hilun nelivetoisuudesta ei ole mitään iloa normi ajossa. ;)

        hintaan kun takana on 300tkm tai 10v katso sitten hintaeroa!


      • kiinteästi
        lava takana kirjoitti:

        kyllä liukkaalla nelivedon tulee olla 50 50 ettei tule pyörintä eroa akselien välille -josta luisto johtuu.olen ajanut nelikoita ikäni.luisto jutut on barbimaastureille.

        Koska, kun kiinteän nelivedon saattaa luisuun, voi sen oikominen olla todella työlästä. Kiinteää nelivetoa ei ole tarkoitettu maantieajoon, ei tavlella, ei liukkaalla. Se on tarkoitettu vain ja ainoastaan maastoon. Viskokytkin keskellä, 50-50 vetosuhde on paljon truvallisempi ja helpompi oikoa.


      • mitä katso sitten ?
        tuohon kirjoitti:

        hintaan kun takana on 300tkm tai 10v katso sitten hintaeroa!

        Tämänpäivän L200:en kyllä tulee Hiluxin tasolle kestävyydessä. Jossei sinulla ole faktaa uudesta mallista esittää, niin ei ehkä kannata arvailla. Täysin eri auto kuin wanha.


      • lava takana
        kiinteästi kirjoitti:

        Koska, kun kiinteän nelivedon saattaa luisuun, voi sen oikominen olla todella työlästä. Kiinteää nelivetoa ei ole tarkoitettu maantieajoon, ei tavlella, ei liukkaalla. Se on tarkoitettu vain ja ainoastaan maastoon. Viskokytkin keskellä, 50-50 vetosuhde on paljon truvallisempi ja helpompi oikoa.

        kumman hyvin oon ajanu nelivedolla vaikka ei oo tarkotettu tielle.ranger on pelinä.eikä se lähe luisuun pito on niin hirveä. kuski miltei nousee penkistä jäällä kun nelivedolla jarruttaa.tämä l200 menisi muuten mutta oli liian pieni minulle.kyllä lumikelillä ajetaan neliveto päällä aina.edes nastoja ei tarvi.monta vuotta on menny näin ja ei ongelmia.kyllä täällä miehet tietää nämä nelikot kun joka torpassa hilu tai rankeri.ollu aina...


      • Draivari2
        lava takana kirjoitti:

        kumman hyvin oon ajanu nelivedolla vaikka ei oo tarkotettu tielle.ranger on pelinä.eikä se lähe luisuun pito on niin hirveä. kuski miltei nousee penkistä jäällä kun nelivedolla jarruttaa.tämä l200 menisi muuten mutta oli liian pieni minulle.kyllä lumikelillä ajetaan neliveto päällä aina.edes nastoja ei tarvi.monta vuotta on menny näin ja ei ongelmia.kyllä täällä miehet tietää nämä nelikot kun joka torpassa hilu tai rankeri.ollu aina...

        Neliveto ei jarruta sen paremmin kuin muutkan autot. Turhaa löpinää väittää asiaa muuksi.


      • vai niin..
        lava takana kirjoitti:

        kumman hyvin oon ajanu nelivedolla vaikka ei oo tarkotettu tielle.ranger on pelinä.eikä se lähe luisuun pito on niin hirveä. kuski miltei nousee penkistä jäällä kun nelivedolla jarruttaa.tämä l200 menisi muuten mutta oli liian pieni minulle.kyllä lumikelillä ajetaan neliveto päällä aina.edes nastoja ei tarvi.monta vuotta on menny näin ja ei ongelmia.kyllä täällä miehet tietää nämä nelikot kun joka torpassa hilu tai rankeri.ollu aina...

        "kyllä täällä miehet tietää nämä nelikot kun joka torpassa hilu tai rankeri.ollu aina..."

        Miten mistään muusta tietää jos aina ollut hilu tai rangeri. Mitsun nelivetotekniikka on aivan omaa luokkaansa. Keskitasauspyörällistä nelivetoa ei muista pickupeista löydy, piste.

        Ei Mitsulla sitä sinne huvikseen laiteta, tiedätkös että Mitsun tyyppinen systeemi on selvästi kalliimpi valmistaakkin.

        Pieni ja pieni. Ainakin sillä saa vetää 500kg enemmän jarrullista mitä Hilulla ja koneessa on enempi puhtia.


      • näin käy:
        lava takana kirjoitti:

        kumman hyvin oon ajanu nelivedolla vaikka ei oo tarkotettu tielle.ranger on pelinä.eikä se lähe luisuun pito on niin hirveä. kuski miltei nousee penkistä jäällä kun nelivedolla jarruttaa.tämä l200 menisi muuten mutta oli liian pieni minulle.kyllä lumikelillä ajetaan neliveto päällä aina.edes nastoja ei tarvi.monta vuotta on menny näin ja ei ongelmia.kyllä täällä miehet tietää nämä nelikot kun joka torpassa hilu tai rankeri.ollu aina...

        Offipalstalta esimerkki

        http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=571781#post571781

        Eli, ei kiinteä neliveto ole tarkoitettu kuin metsään. Tuossakin paljon arvostettu ja lujana pidetty Land Cruiser on sanonut voimansiirtonsa sopimuksen irti, kun kiinteää nelivetoa on käytetty tiellä.


      • ehjä akselin nokka
        näin käy: kirjoitti:

        Offipalstalta esimerkki

        http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=571781#post571781

        Eli, ei kiinteä neliveto ole tarkoitettu kuin metsään. Tuossakin paljon arvostettu ja lujana pidetty Land Cruiser on sanonut voimansiirtonsa sopimuksen irti, kun kiinteää nelivetoa on käytetty tiellä.

        ei asvaltila tarvi nelivetua.......löyhää mikä ei kestä.....


      • vaan esim.
        ehjä akselin nokka kirjoitti:

        ei asvaltila tarvi nelivetua.......löyhää mikä ei kestä.....

        Tavella, jos pito vaihtelee tiellä, jossain jäätä, jossain lunta ja jossain asfalttia, niin kyllä tommonen Mitsun nelikon tyylinen nelikko on aivan yliveto.

        Yritätte älyttömin perustein perusteella tarpeettomaksi jostain. Voihan sen aivan suoraan myöntääkkin että nelivedoissa on toisilla kehittämistä ja sillä selvä.

        Ei keskitasauspyörästöllisiä nelivetoja huviksi ole keksitty ja ne joilla on kokemusta ovat yleensä kyllä osanneet arvostaa niitä.


    • Ei korvaava

      Ne ovat yleensä työkaluja ja maasto ominaisuudet hyviä. En vertaisi henkilö ja lava-autoa toisiinsa. Käyttö ratkaisee. Avonaisella lavalla ei voi juuri säilyttää mitään varastettavaa.

      • L200

        Kyllä sillä henlilöauton korvaa, jos tinkii mukavuudesta. Dieseliä palaa keskimäärin kymppi sataselle, että ei voi sanoa että on mikään talousihme. MUTTA eipä ole ikinä ollut talvella niin paljon lunta etten olisi työmaalle päässyt, vaikka tiet voi aamuyöllä olla auraamatta. Ja jos ei innostu laittelemaan mitään monsterirenkaita, niin vakiorenkailla maantieajokin menettelee. Itsellä kyllä on kesäkäytössä isommat renkaat, ja maantieajo ei ole sitä parasta nautintoa, mutta kun siirrytään metsäautotielle, niin eipä ole huolia että pohja ottaa kiinni.


      • uusimmat
        L200 kirjoitti:

        Kyllä sillä henlilöauton korvaa, jos tinkii mukavuudesta. Dieseliä palaa keskimäärin kymppi sataselle, että ei voi sanoa että on mikään talousihme. MUTTA eipä ole ikinä ollut talvella niin paljon lunta etten olisi työmaalle päässyt, vaikka tiet voi aamuyöllä olla auraamatta. Ja jos ei innostu laittelemaan mitään monsterirenkaita, niin vakiorenkailla maantieajokin menettelee. Itsellä kyllä on kesäkäytössä isommat renkaat, ja maantieajo ei ole sitä parasta nautintoa, mutta kun siirrytään metsäautotielle, niin eipä ole huolia että pohja ottaa kiinni.

        mallit ole jo henkilöauton veroisia äänettömyydessä ja mukavuudessakin? Ainakin uusimman Hiluxin hiljaisuutta joku kehui taannoin.


      • siitä yksinkertaisesta
        uusimmat kirjoitti:

        mallit ole jo henkilöauton veroisia äänettömyydessä ja mukavuudessakin? Ainakin uusimman Hiluxin hiljaisuutta joku kehui taannoin.

        syystä, että lava-autoissa on raju kantavuus siksi, että niillä voi isojakin kuormia tarvittaessa kuskata. Tuosta väistämättä seuraa, että tyhjällä lavalla ovat kaikki enemmän tai vähemmän koppuroita. Tämä ei siis mikään vika, vaan pääasiallisesta käyttökohteesta(=rankat työt) johtuva ominaisuus.


      • tosin tietyt valmistajat
        siitä yksinkertaisesta kirjoitti:

        syystä, että lava-autoissa on raju kantavuus siksi, että niillä voi isojakin kuormia tarvittaessa kuskata. Tuosta väistämättä seuraa, että tyhjällä lavalla ovat kaikki enemmän tai vähemmän koppuroita. Tämä ei siis mikään vika, vaan pääasiallisesta käyttökohteesta(=rankat työt) johtuva ominaisuus.

        Ovat tämänvuoksi lisänneet mallistoonsa myös vähemmän kantavia malleja niille, joiden ei tarvitse aina kuljettaa niin suurta kuormaa lavalla tai jotka vetävät kärryä enempi. Kuten Mitsulla on vähempi kantavuuksinen, comfrot jousitettu L200.


    • luxi

      itellä vm-01 2.4TD Hiluski ja oikeen hyvä ja mahtava ajella...moni käyttöinen auto. kulutus tasasella ajolla 8-8.5l/100km suosittelen lämpimästi:)

    • Reukku

      Kyllä on kovahkoa kyytiä tyhjällä kuormalla, paikat meinaa hampaista pudota
      terävissä kuopissa.

      Ittellä on Nissanin 4x4 bick up bensakoneella.
      Soppaa menee sellaset 10-12 litraa sadalle, vaunua vetäessä 15 kahta puolta.

      Erittäin lämmin, ainaki tommonen vanhempi malli, jossa kaikki
      lämpöenergia ei mene moottorin lämmitykseen.
      Tekniikka kestää hyvin, mut pellit ruostuu. Tosin runkohan se on mitä katsastuksessa katotaan.

      Kuormaa kiskoo perässä helpohkosti tuhanen kiloa, ja vääntääki bensakoneeksi suht hyvin.
      Kevyt peräne takavedolla talvella. Nelikolla hiukan kulutus kasvaa, mutta menee ku kiskoilla sitte liukkailla.

      Jos mettissä kulkee katsoisin tollasen parhaaksi mahdolliseksi.
      Vetokoukku on ainoa harminkappale, joka sitten kyntää sarkaa sielä perässä.

      Mutta kyllä se henkilöautoon verraten sellane maataloustyökalu on maantiellä.

      • izutzu

        Kyyti on mielyttävää ja erittäin hiljaista ainakin Izutzu dmaxilla.Käsittääkseni rengailla on aina melkoisesti
        merkitystä em.asioihin.Minulla on Isutsun alla 16" 245x70 ja hyvin sopii tähän autoon.
        Miinuspuolelle voi tietenkin laskea heti em.renkaiden hinnan.
        Huolto hinnat voi laskea myös miinuspuolelle koska auton öljymäärät ovat isohkot minulla esim 3.0 l auttomaatti jonka moottoriöljy tilavuus 8l javaihteiston 8.7l.Eli isoja lukuja.
        Muuten auto kiihtyy ja kulkee mukavasti(automaatissa power asentovaihtoehto)jolla auto kyllä kiihtyy
        takuuvarmasti nopeammin kuin vähänkään tottumattoman kuljettajan käsivalinnaisella vaihtamisella.
        Tällä pärjää erinomaisen hyvin ainoana autonakin mikäli perheen koko sen sallii ominaisuudet ovat hyvät sekä maantiellä että metsäautoteillä ja parasta tietenkin näissä on vetokyky Izutzu mm.3000 kg ja kantavuus tonnin luokkaa.Eli matka taittuu oli perässä kärry asuntovaunu tai vaikka painavaa tavaraa lavalla.
        Nyt kun näihin saa(1.4.09 jalkeen rekistöidyt)myös laittaa kovakatteen (lukittavan)säilyvät tavarat lavalla kuivina ja turvallisesti olen kokonaisuuteen enemmän kuin tyytyväinen.
        Huoltokustannuksiin kuitenkin on syytä kiinittää huomiota sen neuvon antaisin viestiketjun aloittajalle.


      • rane x max
        izutzu kirjoitti:

        Kyyti on mielyttävää ja erittäin hiljaista ainakin Izutzu dmaxilla.Käsittääkseni rengailla on aina melkoisesti
        merkitystä em.asioihin.Minulla on Isutsun alla 16" 245x70 ja hyvin sopii tähän autoon.
        Miinuspuolelle voi tietenkin laskea heti em.renkaiden hinnan.
        Huolto hinnat voi laskea myös miinuspuolelle koska auton öljymäärät ovat isohkot minulla esim 3.0 l auttomaatti jonka moottoriöljy tilavuus 8l javaihteiston 8.7l.Eli isoja lukuja.
        Muuten auto kiihtyy ja kulkee mukavasti(automaatissa power asentovaihtoehto)jolla auto kyllä kiihtyy
        takuuvarmasti nopeammin kuin vähänkään tottumattoman kuljettajan käsivalinnaisella vaihtamisella.
        Tällä pärjää erinomaisen hyvin ainoana autonakin mikäli perheen koko sen sallii ominaisuudet ovat hyvät sekä maantiellä että metsäautoteillä ja parasta tietenkin näissä on vetokyky Izutzu mm.3000 kg ja kantavuus tonnin luokkaa.Eli matka taittuu oli perässä kärry asuntovaunu tai vaikka painavaa tavaraa lavalla.
        Nyt kun näihin saa(1.4.09 jalkeen rekistöidyt)myös laittaa kovakatteen (lukittavan)säilyvät tavarat lavalla kuivina ja turvallisesti olen kokonaisuuteen enemmän kuin tyytyväinen.
        Huoltokustannuksiin kuitenkin on syytä kiinittää huomiota sen neuvon antaisin viestiketjun aloittajalle.

        Joo kyllä Izutsu on hilainen(sisämelua ei ole monenkaan henkilöautoon verrattuna samanvertaa).
        Pic-up on alunperin (lava-auto)joka on tarkoitettu "landelle" eli erilaisiin työjuhta ja kuljetustehtäviin
        Avolavalle heiteltiin "landella" mitä tavaraa ja tuotteita mitä milloinkin löytyi.mm.Suomen lainsäädäntö
        piti huolen aina siitä ettei avolava-autolla ollut mahdollista yleistyä ainakaan kaupunkeihin.
        Useat meistä kai muistaa mm.Kuitusen kuutiot jolloin uusien pic-up autojen lavaa oli pidennettävä muutama sentti tuontisatamassa(Hangon)jotta tämän miehen hatusta vedetyt sentit täytyisivät.
        Pyrökratiaa siis mielestäni löytyy aivan tarpeeksi myös kotimaastamme koska Suomi oli ainoa maa tällöin mailmassa jossa muutamia senttejä jouduttiin erilaisilla välikappaleilla pic-up.n lavaa jatkamaan muutamia senttejä.
        1.4.2009 Suomessakin sitten jouduttiin taipumaan Eu,tahtoon jolloin autoverotusta oli pakko yhdenmukaistaa (tuskin omasta maan tahdosta olisi milloinkaan nämä muutokset tapahtuneet).
        Eli nyt kun ns.kovakopan saa laittaa myös pic-up autoon (2paikaiseen)niin näitä autoja voidaan tulevaisuudessa nähdä jonkunverran enemmän myös kaupungeissa.
        Valinnanvapaus ainakin paranee ja ns.city maasturit jää näille kaikilta ominaisuuksiltaan paitsi
        tietenkin siltä että suomen laki kieltää edelleen takapenkkimatkustamisen,eli ovat 36%autoveroluokassa
        2 paikkaisia.
        Itse ostin heti lakimuutoksen jälkeen k.o kovakoppaisen avolavan ja koeajoin Rangerin,Hiluxin,L-200
        ja Izutsu d-maxin.
        Kaikien alhainen melutaso yllätti,äänekkäin näistä taisi olla Hilux.
        Rangerissa mielytti kaappari ovet ja hyvä varustetaso (limidet mm.nahkaverhoilu kallistuskulmamittarit vakiona).
        L200 sopi heti upeasti käteen,ja on malliltaan minun mielestä paras(malli "katsojan silmässä").Ainoana
        miinuksena aavistuksen rauhaton käytös "tosi mutkaisella tiellä".Upeeta ja tehokasta menoa kuitenkin pääteillä.
        Sitten ajoin hieman kalliimman 3.0 automaatti Izutzun ja se olikin sitten jo tosi nautittavaa menoa ensihetkestä alkaen. 1 hiljaisin
        2.helpoin ja paras ajettava
        3.neliveto kytkentä sähköllä(tästä voi olla montaa mieltä)mielestäni upea
        kilpailioihin verrattuna)
        4.Kaikenkaikkiaan varustetaso ja hintasuhde kuitenkin erittäin hyvä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe