opamox 15mg vs.diapam 5mg

hammaslääkäriin

minulle antoi hammaslääkäri 2 5mg diapamia hammaslääkäria varten aloin sitten saamaan paniikkikohtauksia myöhään illalla niin jouduin käyttään ne. lääkäriltä sain sitten opamox 15mg rauhoittavia. elikkä olis se hammaslääkäriin meno montako opamoxia uskallan ottaa ennen sitä? mulle sanottiin et diapam paljon vahvempi entä opamox.

34

16400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rev.McMoon

ohjearvo on 20 mg Opamoxia vastaa suunnilleen 10 mg Diapamia.

• Rev.McMoon..........

tiedät noin hyvin, että 10mg diapamia vastaa 20mg opamoksia, niin voisitko kertoa paljonko 0,5 rivatrilia vastaa opamoxsia millikrammoissa.

• Rev.McMoon
        Rev.McMoon.......... kirjoitti:

tiedät noin hyvin, että 10mg diapamia vastaa 20mg opamoksia, niin voisitko kertoa paljonko 0,5 rivatrilia vastaa opamoxsia millikrammoissa.

0,5 = 20 mg Opamoxia. Tiedot löytyvät täältä ihan suomenkielellä, maailman paras benzo-opas, löysin tämän vuosia sitten ja printtasin mukaan arvauskeskuslääkärille kun ajoin alas Xanoria 4 vuoden käytön jälkeen, ei tarvinnut vääntää kättä resepteistä sen jälkeen. http://www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf

• aloittaja
        Rev.McMoon kirjoitti:

0,5 = 20 mg Opamoxia. Tiedot löytyvät täältä ihan suomenkielellä, maailman paras benzo-opas, löysin tämän vuosia sitten ja printtasin mukaan arvauskeskuslääkärille kun ajoin alas Xanoria 4 vuoden käytön jälkeen, ei tarvinnut vääntää kättä resepteistä sen jälkeen. http://www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf

kuinka paljon aiemmin hammaslääkäriä mun pitää ottaa lääkkeet?

• Rev.McMoon
        aloittaja kirjoitti:

kuinka paljon aiemmin hammaslääkäriä mun pitää ottaa lääkkeet?

½ tuntia - tunti, se on yksilällistä. Nopein imeytyminen taitaa olla kun pureskelee tabletin rikki ja antaa sulaa kielen alla, ei ainakaan sekoitu ruokaan joten pitäisi vaikuttaa nopeammin ja myös vahvemmin. Itselläni on kestänyt noin 20 minuuttia, että vaikutus tuntuu tuolla tavalla.

• psyk. sh.
        Rev.McMoon.......... kirjoitti:

vastaa n. 40 mg:aa diatsepaamia. On markkinoiden vahvin bentsodiatsepiini. Lääkkeet toki vaikuttavat yksilöllisesti ja tuo ekvivalenssi (vastaavuus ei ole "kiveen kirjoitettu").

• tuota.
        psyk. sh. kirjoitti:

vastaa n. 40 mg:aa diatsepaamia. On markkinoiden vahvin bentsodiatsepiini. Lääkkeet toki vaikuttavat yksilöllisesti ja tuo ekvivalenssi (vastaavuus ei ole "kiveen kirjoitettu").

Kun olen saanut rivatrilia niskavaivoihin, jonka tarkoitus on auttaa niskajännitykseen ja siitä johtuvaan ahdistukseen, mulla on myös opamoxsia tarvittaessa. Kun otan rivatrilin 0,5mg rentouttaa kyllä niskaa, mutta ei auta ahdistukseen, jos otan opamoxsin 15mg niin se lievittää ahdistusta, en tiedä mikä ero näillä lääkkeillä on.

• Rev.McMoon
        tuota. kirjoitti:

Kun olen saanut rivatrilia niskavaivoihin, jonka tarkoitus on auttaa niskajännitykseen ja siitä johtuvaan ahdistukseen, mulla on myös opamoxsia tarvittaessa. Kun otan rivatrilin 0,5mg rentouttaa kyllä niskaa, mutta ei auta ahdistukseen, jos otan opamoxsin 15mg niin se lievittää ahdistusta, en tiedä mikä ero näillä lääkkeillä on.

että se ahdistus ja niskan jäykkyys aiheutuvat samasta tekijästä. Minulla kofeiinimyrkytys alkoi noilla oireilla, seuraavaksi on vuorossa paniikkihäiriö ja masennus. Kaikilla tämä ei tietenkään mene ihan tasan näin, yksilölliset erot vaikuttavat uskomattoman paljon oirekuvaan ja sen kehittymiseen. Parempi lääke tuollaiseen on Diapam, paitsi jos käyttää kofeiinia, silloin riittää yleensä jos lopettaa sen käytön kokonaan.

• kofeiinia
        Rev.McMoon kirjoitti:

että se ahdistus ja niskan jäykkyys aiheutuvat samasta tekijästä. Minulla kofeiinimyrkytys alkoi noilla oireilla, seuraavaksi on vuorossa paniikkihäiriö ja masennus. Kaikilla tämä ei tietenkään mene ihan tasan näin, yksilölliset erot vaikuttavat uskomattoman paljon oirekuvaan ja sen kehittymiseen. Parempi lääke tuollaiseen on Diapam, paitsi jos käyttää kofeiinia, silloin riittää yleensä jos lopettaa sen käytön kokonaan.

NIIN MUISTAKAA,ETTÄ KAIKKI BENTSOT YMS ON TÄYSIN TURHIA...:-)

• psyk. sh.
        tuota. kirjoitti:

Klonatsepaami (Rivatril suomessa, Klonopin Yhdysvalloissa, Rivotril Kanadassa, Meksikossa jne. on hyvin relaksoiva bentsodiatsepiini. On lisäksi huomattavasti vahvempi anksiolyyttiseltä (ahdistuneisuutta poistavalta) teholtaan kuin oksatsepaami. Tässä tapauksessa Opamox. Ihmettelen ettei ole auttanut ahdistuneisuuteen. Esim. paniikkihäiriössä paniikkiahdistuskohtaukseen auttaa kunnolla vain alpratsolaami (Xanor/Alprox,) sekä klonatsepaami. Näitä kahta bentsoa käytetäänkin tähän tarkoitukseen. Mutta, lääkkeet vaikuttavat yksilöllisesti. Se tulee aina muistaa.

• XANOR is the BEST!!!
        psyk. sh. kirjoitti:

Oot väärässä koska 2mg Xanor potkii paremmin kuin 2mg Rivatril!! Tietysti se on maku asia mutta ainakin yhtä vahvoja ovat!!

• jmr11

Minusta 10mg Diapam jota joutunut käyttämään vuosia 3x10mg/pv vastaa 30mg Opamoxin tarvetta. Eron olen huomannut siinä että Opamox toimii stessivatsaan paremmin kuin Diapam.

• juuuu-u
        psyk. sh. kirjoitti:

Klonatsepaami (Rivatril suomessa, Klonopin Yhdysvalloissa, Rivotril Kanadassa, Meksikossa jne. on hyvin relaksoiva bentsodiatsepiini. On lisäksi huomattavasti vahvempi anksiolyyttiseltä (ahdistuneisuutta poistavalta) teholtaan kuin oksatsepaami. Tässä tapauksessa Opamox. Ihmettelen ettei ole auttanut ahdistuneisuuteen. Esim. paniikkihäiriössä paniikkiahdistuskohtaukseen auttaa kunnolla vain alpratsolaami (Xanor/Alprox,) sekä klonatsepaami. Näitä kahta bentsoa käytetäänkin tähän tarkoitukseen. Mutta, lääkkeet vaikuttavat yksilöllisesti. Se tulee aina muistaa.

Mulla ainaki pami auttaa parhaiten paniikkikohtaukseen joka riippuu jostain sosiaalisista tilanteista tms ja temesta semmoseen vainoharhaseen paniikkiin =)
        Outoa muuten ap, että aloit saamaan paniikkikohtauksia heti, kun sait bentson hampilekurilta, ettei olis jtn oireita sen vaikutuksen lähdettyä (mulla on aina niin että kun otan bentson, seuraava päivä onki vähä itkusempi, mut sen ku tietää, siihen voi varautua). Ota yks semmonen ennen hampilekurii... Vai johtuuko sun paniikkihäiriöt jostain hammaslääkärifobiasta? Siin tapaukses ota vaik pari, hoida nopee ne hampaat kuntoo ja sen jälkee lopeta bentsot.

• ughh

Rivatril miedoimpia bentsoja tai enintään keskitasoa. Pääkäyttöindikaatio on lasten epilepsia. Vahvempia ovat ainakin Temesta, Dormicum, Xanor, Halcion, Insomin ym.

• itseasiassa

toisiksi tehokkain bentso,ensimmäinen on xanor.miedoimpia tänäpäivänä on opamox ja diapam.

• psyk sh.

Äkkiä Pharmaca käteen ja tarkistamaan tietoja. Itse sentään yli 10-vuotta jakanut noita lääkkeitä, seurannut vastetta, purkanut omapotilaiden lääkityksiä jne. Klonatsepaami rupeaa vaikuttamaan melko hitaasti, eikä anna juurikaan euforiaa. Ehkä perustat käsityksesi tähän. En tiedä. Fyysinen habituaatio on vaikea pitkään käytettynä. hitaasti purettava.

• psyk. sh.
        itseasiassa kirjoitti:

toisiksi tehokkain bentso,ensimmäinen on xanor.miedoimpia tänäpäivänä on opamox ja diapam.

, mutta Xanor koukuttaa pahemmin. Joillekin Xanor voi kyllä tosiaan vaikuttaa tehokkaammin. Reagoimme eri tavalla eri lääkkeisiin. Ihminen on kummallinen olio, ja suurin osa meistä on kaiken lisäksi täysiä mulkkuja. HEH!

• yksistään tuokkaan,,,
        psyk sh. kirjoitti:

Äkkiä Pharmaca käteen ja tarkistamaan tietoja. Itse sentään yli 10-vuotta jakanut noita lääkkeitä, seurannut vastetta, purkanut omapotilaiden lääkityksiä jne. Klonatsepaami rupeaa vaikuttamaan melko hitaasti, eikä anna juurikaan euforiaa. Ehkä perustat käsityksesi tähän. En tiedä. Fyysinen habituaatio on vaikea pitkään käytettynä. hitaasti purettava.

oikeen mitään "oloja"tai euforiaa..olet oikeassa.alkaa vaikuttamaan tosiaan hitaasti ja pysyy elimistössä useita päiviä.Mutta sen kanssa tietyt lääkkeet antaa hyvän komponaation(en tiedä saaako täällä mainostaa)mutta joo..siis näin se on kyllä...euforiaa siitä saa irti itseasiassa 1-2 eri lääkkeen kanssa yhdistettynä siis siihen klonatsepaamiin..voin sen itse todeta juuri tällä hetkellä....:-) ja kahvi "asiantuntijallemme"olen juonut tänään myös aamukahvin...se ei vie tehoa pois jos esim.klonatsepaamia on tarpeeksi elimistössä,vaikka 3-6mg..voi se hiukan..siis HUOM aivan hivenen viedä tehoa pois bentsodiatsepiineiltä mutta mitään radikaalia ei TODELLAKAAN tapahdu:-) ps.lässytä mitä lässytät,kerron nämä asiat n.15vuoden huume/lääke kokemuksillani ja tätä tukee myös farmaseuttini(nykyinen tyttöystävä)ja oma yksityislääkärin tietämykset asiasta...että mun puolesta voisit jo painua vaikka siperiaan kofeiinies kanssa..!!muista ottaa termari mukaan...:-)

• psyk. sh.
        yksistään tuokkaan,,, kirjoitti:

oikeen mitään "oloja"tai euforiaa..olet oikeassa.alkaa vaikuttamaan tosiaan hitaasti ja pysyy elimistössä useita päiviä.Mutta sen kanssa tietyt lääkkeet antaa hyvän komponaation(en tiedä saaako täällä mainostaa)mutta joo..siis näin se on kyllä...euforiaa siitä saa irti itseasiassa 1-2 eri lääkkeen kanssa yhdistettynä siis siihen klonatsepaamiin..voin sen itse todeta juuri tällä hetkellä....:-) ja kahvi "asiantuntijallemme"olen juonut tänään myös aamukahvin...se ei vie tehoa pois jos esim.klonatsepaamia on tarpeeksi elimistössä,vaikka 3-6mg..voi se hiukan..siis HUOM aivan hivenen viedä tehoa pois bentsodiatsepiineiltä mutta mitään radikaalia ei TODELLAKAAN tapahdu:-) ps.lässytä mitä lässytät,kerron nämä asiat n.15vuoden huume/lääke kokemuksillani ja tätä tukee myös farmaseuttini(nykyinen tyttöystävä)ja oma yksityislääkärin tietämykset asiasta...että mun puolesta voisit jo painua vaikka siperiaan kofeiinies kanssa..!!muista ottaa termari mukaan...:-)

miten Rivasta saa euforiaa, mutten paljasta sitä!

• ainut joka
        psyk. sh. kirjoitti:

miten Rivasta saa euforiaa, mutten paljasta sitä!

tuon tietää.

• ihmettä
        ainut joka kirjoitti:

tuon tietää.

täällä vain puhutaan euforiasta, ja millä lääkkeillä saa, eikös lääke ole sairauksia varten, eihän bensot ole mielialaa kohottavia lääkkeitä, vaan ahdistusta ja jännitystä poistava lääke.Eikös niitä ole semmosia masennuslääkkeitä jotka kohottaa mielialaa, tai näin ainakin olen kuullut.

• psyk. sh.
        ihmettä kirjoitti:

täällä vain puhutaan euforiasta, ja millä lääkkeillä saa, eikös lääke ole sairauksia varten, eihän bensot ole mielialaa kohottavia lääkkeitä, vaan ahdistusta ja jännitystä poistava lääke.Eikös niitä ole semmosia masennuslääkkeitä jotka kohottaa mielialaa, tai näin ainakin olen kuullut.

on myös mielialaa kohottava vaikutus. En tarkoita tällä mielialaa kohottavalla vaikutuksella euforiaa.

• dormicum--
        psyk. sh. kirjoitti:

on myös mielialaa kohottava vaikutus. En tarkoita tällä mielialaa kohottavalla vaikutuksella euforiaa.

ole vahvin bentso?

• jmr11
        dormicum-- kirjoitti:

ole vahvin bentso?

Jos Tornaattoria tarkoitat niin ei suinkaan ol vahvin..Voin ehkä olla väärässä mutta tietääkseni vahvimmat löytyy sen jälkeen vasta sairaalasta....Saa kyllä Reseptinäkin hyvin harvoin tilapäisesti jos ei muu tepsi ja oikea lääkäri joka ymmärtää kuunnella eikä pelkästään kirjoittele reseptejä..

• Depot-kapseleita

Ei Rivatril ole mitään leikkikamaa. Klonatsepaami vain imeytyy eri syistä hitaammin, kuin ylempänä mainitut Temesta (loratsepam), Dormicum (midatsolam), Xanor (alpratsolam) yms., eikä siksi tuota mitään äkillistä 'potkua'... Klonatsepam kyllä kumuloituu jonkin verran säännöllisessä käytössä. Lisäksi on sanottava, että nuo pamien ja laamien vertailutaulukot ovat hullunkurisia: eri puoliintumisajoista ja imeytymisreiteistä johtuen niitä ei voi verrata toisiinsä tyyliin: '10 mg tätä vastaa 0,5 mg sitä tai tätä. Ne ovat tässä mielessä vertailukelvottomia. Mutta ymmärrän kyllä, että asia kiinnostaa viihdekäyttäjiä. Jostakin kumman (ja mistäköhän lie) syystä Xanor (alpratsolam) on toistaiseksi ymmärtääkseni ainoa laami, jota saa depot-muodossa (eli hitaasti imeytyvänä). Miksi se on ainoa?

• Anonyymi
        ihmettä kirjoitti:

Alkosta löytyy mielialaa kohottavia aineita !

• sait aikaiseksi

Täällä kaikkien tahojen edustajat kiistelevät, mikä on suurin, kaunein ja tehokkain. Kenellekään ei tullut mieleen, kun täällä näitä narkkaaviakin on, että yhteisvaikutus muiden lääkkeiden kanssa tai toleranssi/ sietokyky/ tottuminen muuttavat tasan tarkkaan lääkkeen vaikutusta. Lisäksi siihen vaikuttavat yksilölliset ominaisuudet, kuten paino, aineenvaihdunta yms. Sinä hammaslääkäripelosta kärsivä käytit lääkkeesi väärään tarkoitukseen. Olisit käytänyt täsmälääkkeenä juuri siihen, mihin sait. En suosittele opettelemaan lääkehakuiseksi, kohta et pärjää mssään ilman niitä. Niillä pääset myös vuosien saatossa zombiksi. Olet kai näitä nähnyt, lääkkeillä turrutettuja.

• Zombanol

Siis rauhottavilla ei saa itseään zombiksi, siihen tarkoitukseen on keksitty neuroleptit. Lihoat kymmeniä kiloja, menetät potenssisi, sätkin kuin sirkuspelle, kuolaat yöllä tyynyn märäksi, saat sokeritaudin, rytmihäiriöt ja parhaimmassa tapauksessa kuolet, sillä kuka haluaa elää noiden vaikutusten kanssa. Ja mitään hyvää oloahan noista hermomyrkyistä ei todellakaan saa, ne vievät elämästä sen vähäisenkin ilon. Autuaampi olisi antaa potilaalle eutanasia, mutta toisin on, neuroleptejä kannetaan potilaille ämpäritolkulla ja jos terveyteensä nojaten kieltäytyy käyttämästä, niin kidutetaan ruiskeilla niin kauan että potilas murtuu. Jos kieltätyminen jatkuu, niin potilas määrätään piikkilääkkeille, joita hänen tulee ottaa säännöllisin väliajain siviiviin päästyään, muuten tämän suuren ja mahtavan suomen poliisisit toimittavat kärsivän ihmisen kidutettavatksi säännöllisin väliajoin, kunnes tämä tekee itsemurhan. Haistkaa vittu kaikki psykiatrit!

• jmr11
        Zombanol kirjoitti:

Siis rauhottavilla ei saa itseään zombiksi, siihen tarkoitukseen on keksitty neuroleptit. Lihoat kymmeniä kiloja, menetät potenssisi, sätkin kuin sirkuspelle, kuolaat yöllä tyynyn märäksi, saat sokeritaudin, rytmihäiriöt ja parhaimmassa tapauksessa kuolet, sillä kuka haluaa elää noiden vaikutusten kanssa. Ja mitään hyvää oloahan noista hermomyrkyistä ei todellakaan saa, ne vievät elämästä sen vähäisenkin ilon. Autuaampi olisi antaa potilaalle eutanasia, mutta toisin on, neuroleptejä kannetaan potilaille ämpäritolkulla ja jos terveyteensä nojaten kieltäytyy käyttämästä, niin kidutetaan ruiskeilla niin kauan että potilas murtuu. Jos kieltätyminen jatkuu, niin potilas määrätään piikkilääkkeille, joita hänen tulee ottaa säännöllisin väliajain siviiviin päästyään, muuten tämän suuren ja mahtavan suomen poliisisit toimittavat kärsivän ihmisen kidutettavatksi säännöllisin väliajoin, kunnes tämä tekee itsemurhan. Haistkaa vittu kaikki psykiatrit!

Totta joka sana.Bentsoilla et itseäks zombieksi saa,sit käännytään jo psykoosilääkkeisiin niin nillä on kyllä onnistuu..nähty paljain silmin..

• jmr11
        Zombanol kirjoitti:

Panacod Norflex Relaksantti-yhdistellmällä pääsee jo aika likelle myös zombien-tasoa,varsinkin jos siihen ottaa pari lonkeroa vielä lisäksi...Huomautan et sitä rataa niin maksa sanoo poks..!!!!

• rottentrout
        jmr11 kirjoitti:

Totta joka sana.Bentsoilla et itseäks zombieksi saa,sit käännytään jo psykoosilääkkeisiin niin nillä on kyllä onnistuu..nähty paljain silmin..

niin nillä on kyllä onnistuu...???

• Risto_777
        jmr11 kirjoitti:

Panacod Norflex Relaksantti-yhdistellmällä pääsee jo aika likelle myös zombien-tasoa,varsinkin jos siihen ottaa pari lonkeroa vielä lisäksi...Huomautan et sitä rataa niin maksa sanoo poks..!!!!

höpsis jmr11, ei noin voi yleistää.. tosin aika moni yleistää todella rankasti näissä ketjuissa. vaikutukset on yksilöllisiä. mulle 6*panacod 3*norflex 2*800mg burana/päivä toimi oikein hyvin jopa alkoholinkin kanssa, ja kuuri oli suht pitkä. sen jälkeen mittautin maksa-arvot/veriarvot ja kaikki oli oikein kohdallaan. teki hyvää. alkoholin nauttiminen snadisti mietitytti, mutta ihan helposti ja normaaliin tapaan pystyi ottamaan. no problem.

• YliopistonMaisteri

Älä mainosta todennäköisen joko lyhyen ajan päästä tai vuosien päästä maksa ja elimistö vaurioituu. Ei sitä viellä silloin arvoista nää, vasta sitten jos lopettaa toimimasta! joten älä mainosta 2 maksamyrkkyä alkoholi parasetamooli ja mahahaava myrkkyä alkoholi burana. Ja Mihin hittoon käytät tai tarviit buranaa?? ainoat mikä noissa oikeasti toimii on alko kode ja norflexin jokin kemikaali.

Parasetamoli ja ibuprofeeni on ihan huijausta ja on placeboa vaan mutta niissä on hyvin vakavat haitat verrattuna oikeisiin kipulääkkeisiin (opioidit kaikkiin yms ganja (tiettyihin) )

• Anonyymi

Tuo 2.5mg diapam on kuin luontaislääkintää....
      Jos siihen uskoo, niin auttaa...
      Opamox 15mg on noin 5mg diapam.
      Xanor on 1mg noin sama kuin Rivatril, ehkä 5mg on kuin 3mg.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8563
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4668
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4198
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3742
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3196
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2461
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2107
    Aihe