Mikäs meitä yhdistääkään !

### Mikä erottaa ? Kirjoittanut: alex-kasi 24.4.2009 klo 23.40 Kristittyjen kesken ollaan erimieltä - usein monístakin asioista, kuten lepopäivästä ja Jumalan lain olemassa olosta .. Omasta puolestani olen tullut siihen tulokseen että että SUURIN ASIA, mikä voi erottaa kaksi kristittyä toisistaan on, jos toinen uskoo omaan kuolemattomuuteen erossa Jumalastakin, mutta toinen ei - MIKSI ? ajattelen näin? ### Niin - miksi ajattelet noin??? Alex heitti areenalle tärkeän kysymysken: mikä erottaa / yhdistää. Luulen että helvetti-sanan sisältävien jakeiden poistaminen raamatuistaan ei kuitenkaan yhdistä alexia ja hirvasta. Sillä toinen heistä ei ole lain vaan armon alla. Room. 6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla. Ikuinen laki erottaa luonnollisen ja hengellisen ihmsien toisistaan, luulisin. Oppien omaksuminen ja ajatteleminen on luonnollista, luonnonlakia ikäänkuin. Mutta hengellinen ihminen sitävastoin ajattelee sydämellään, hengellisesti.     1. Korinttolaiskirje 3 12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; 13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. 14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. Mikään ei voi erottaa uudestisyntyneitä kokemastaan yhteydestä toistensa kanssa. Sillä on yksi usko ja yksi Henki. Ja on yhteinen haaste: rukoilla maailman puolesta. Sillä Jeesus itse rukoilee vain omiensa puolesta ja on meille uskonut evankeliumin työn. Joh 17:9- 9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun- 10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä. - 20 "Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun. 21 Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6] - 26 Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä." Ehei yhtä opissa vaan elämässä! Ap. t. 4:32 Koko uskovien joukolla oli yksi sydän ja yksi sielu. Kukaan ei pitänyt omanaan sitä, minkä omisti, vaan kaikki oli heille yhteistä. [4:32-37: Ap. t. 2:42-47] Alussa ei niinkään etsitty yhteistä oppia ja raamatunkohtien poistamisia, vaan sydämellsitä yhteyttä ja tätä: "Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain" (Gal 6:2). Mikäpä niin yhdistäisi kuin yhteiset kuormat. Ja mikäpä niin erottaisi kuin kieltäytyminen auttamasta toinen toistaan.

13

195

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • " toinen uskoo omaan kuolemattomuuteen " Kyllä kristitty ymmärtää olevansa "Jumalan siementä", kuten Sana sanoo - ikuisuusolento. Mutta jumalattomalla ei ole varaa sitä itselleen tunnustaa. Koska hänen tekonsa todistavat häntä vastaan, eikä hänessä ole ainesta antautua Kristukselle, että synnit pestäisiin pois. Jumalaton ei tahdo tietää tätä: Dan 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46] Jotkut kristityt pelkäävät tästä puhua jumalattomille, sillä he luulevat, että sen raamatunkohdan julki saattaminen on vastoin Jumalan rakkautta ja oikeudenmukaisuutta. On kuitenkin muistettava, että Jumala antoi jo kaikkensa rakkautensa todisteeksi. Eikä siinä sitten mikään auta, jos heittää lokaan nuo lunnaat. Ei siitä voi syyttää kuin itseään. Vilpittömyyttä Jumala edellyttää ja vilpillinen tuomitsee itse itsensä ulkopuolelle. Sen päättää Jumala, mitä siellä ulkopuolella on. Joka tapauksessa ihminen tulee karvaasti kokemaan ja tietämään, että väärän valinnan teki, kun sanoi Jeesuksen kutsulle: ei. Job 33:23-24 23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään, 24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun' Moni sanoo: mieluummin kuolema kuin Jeesus. Mutta jo täällä ajassa tulee kerran tilanne, jolloin kuolema pakenee - ja se on rangaistus. Miksei sitten rajan tuolla puolen saattaisi käydä samoin. Ilm. 9:6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä. Niin - tulee kerran aika, jolloin omankädenoikeus ei vain ota onnistuakseen. Onko se enne iankaikkisesta rangaistuksesta? Aihetta puntaroida sitäkin. IHMISESSÄ ON JUMALAN SIEMEN YLHÄÄLTÄ - ELÄIN EI Apt 17:29- 29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema. 30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Saarn. 12:7 Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin. ON YLÖSNOUSEMUS -SEKÄ VANHURSKASTEN ETTÄ VÄÄRÄIN ! Ap. t. 24:15 ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin. Saddukeukset eivät uskoneet vääräin ylösnousemukseen, nuo alexit ja hirvakset. Minä uskon

• Tosi_uskova

Vertauspa hyvinkin. Mutta mikäs on sen selitys? Jeesus o p e t t i vertauksillaan! Kakista vaan ulos tuutistasi vertauksen selitys!! Jae jakeelta!!! Rikas mies ja Lasarus = Luukas 18. luvussa 19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa. 20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita. 21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan. 22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. 24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' [Jes. 66:24; Judit 16:17; Mark. 9:48] 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. [Job 21:13; Ps. 17:14; Luuk. 6:24] 26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.' 27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. 28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' 29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' [Jes. 8:20] 30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' 31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'" Mitä on vaikkapa tuo vaivoissa olo ja liekeissä? Miten osat vaihtuvat rajan takana? Tuntevatko ja tietävätkö kuolleet syntisyytensä? Murehtivatko omaisiaan? Ja niin edelleen.

• Tosi_uskova
        Tosi_uskova kirjoitti:

Vertauspa hyvinkin. Mutta mikäs on sen selitys? Jeesus o p e t t i vertauksillaan! Kakista vaan ulos tuutistasi vertauksen selitys!! Jae jakeelta!!! Rikas mies ja Lasarus = Luukas 18. luvussa 19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa. 20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita. 21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan. 22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. 24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' [Jes. 66:24; Judit 16:17; Mark. 9:48] 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. [Job 21:13; Ps. 17:14; Luuk. 6:24] 26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.' 27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. 28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' 29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' [Jes. 8:20] 30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' 31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'" Mitä on vaikkapa tuo vaivoissa olo ja liekeissä? Miten osat vaihtuvat rajan takana? Tuntevatko ja tietävätkö kuolleet syntisyytensä? Murehtivatko omaisiaan? Ja niin edelleen.

Varsinkin tähän sinun täytyisi osata vastata, sillä tämähän on opetuksen tärkein pointti ... Luukas 16.25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. [Job 21:13; Ps. 17:14; Luuk. 6:24]

• Tosi_uskova kirjoitti:

Alex kuolematon - legenda jo eläessään ... ### Siksi tämä on suurin asia joka erottaa kristityt toisistaan se jakaa meidät kahtia aika selvästi - olen usein ajatellut itsekseni "onko tämä pelastus kysymys" - rehellisesti sanoen - voisi ollakin.. en väitä että ON - mutta en väitä myöskään ettei ole .. alex ### OMISTETTU ALEX KUOLEMATTOMALLE Unettomia öitä vietän mietin yhteyttä etsin kuolemattomien seurasta täytyykö mun erota luterilaisista ja yhtyä adventisteihin jotta pelastuisin Sillä minun ei tule hyväksyä helvetin olemassaoloa eikä sunnuntain pyhyyttä niin sitten tuntisin yhteyttä kuolemattomien kanssa Vielä kuolemattomuusasia jakaa meidät kahtia en väitä etteikö kuolemattomuus-asia jakaisi meitä vielä kahtia mutta en väitä että se olisi jakamattakaan Miten selvittäisin tämän raastavan suurimman kysymyksen taivaan alla ajattelen itsekseni - salassa tietysti että tämä on suurin pelastuskysymys vain askel ja olen adventisti kuolematon.

• koska..

Ohitat ohittamalla Jumalan jo paratiisin sanan, ettei syö elämänpuusta ja eläisi iankaikkisesti. Niin kauan kun sinä tuon sanan jätät pois, seisot kaulaasi myöten suossasi, etkä pääse eteenpäin. Siinä se sinun ongelmasi ja kun tuo esille ei adventistista lähdettä sieltä, joka käy todella sisälle asioihin toteaa helvettiopin myöhemmäiseksi juutalaisopiksi, joka kumpuaa pakanallisista lähtistä, sinä sokeudessasi et osaa edes sitä ymmärtää, koska helvettioppisuo, siinä seisot ja näinollen olisi parempi, että löytyisi muitakin kirjoittajia, kun toistosätkynukke kirjoittamssa isien periinäissäntökirjainta uudelleen ja uudelleen. Siksi ei kiinnostakaan kirjoitella, koska kehäraakki ei osaa muutakuin päivästä toiseen kähisevällä äänellä räksyttää, ei Jumala ole sanonut niin, vaan kuin käärme toistetaan, ei suinkaan et sinä kuole. Ei oteta ollenkaan huomioon, että Jumala voi tappaa, helvetin tuli on toinen kuolema ja jos Antti käy syntisenä kadotukseen, että hokeminen Herra, Herra ei pelastanutkaan niin se Antin kohtalo ei ole ikuien kidutus, koska se parka ei muuta kuin 80 vuotta korkeintaan sätkyili perinnäissääntöjä. Toinen kuolema armahtaa tuomion jälkeen Antin, ja häntä ei enää ole ja Uuden taivaan ja maan ajassa Ei Anttia kukaan käy matonsa muotoa katsomassa, koska raajat, mitkä kuvataan Himmonin laaksokaatopaikka opissa, niin niissä ei ole elämää, vaan se on tuhuoutunut helvetin tulessa. Eikä Anttia kukaan sitten kaipaakaan vaan hän on mennyt valintansa mukaan. Näin karkena esimerkin otin, mutta jos ottaluuhun törmää kaikki, niin mitä sille voi. Sätkytys alkaa, näin karkealla esimerkillä pitää yrittää mies herättää, että edes joskus ajattelisi muutakin, että olisi itse jumalana määrittelemässä asioita. Halooo, eikö jo yhtään säteile, tomua ja tuhkaa on höpinäsi, mutta edes sen näkisit, että pitäisi mahassa juttunsa. Sinulle syttyy vain Ellen lamppu jokaisen kohdalla, mutta anteeksi vain, tässä kukaan ei ole Ellenisti, sikaa söin aamumeetvurstissa kahvinkanssa ja aikani olen istunut valtiokirkossa, sanotaanko näin, mutta kun sinun papukaijuus sätkyttää ukkoa että kovin kipeäksi se varmaan muuttuu ajan kanssa. Tämä juuri jurppii näillä sivuilla, että mistään ei pääse mihinkään, kun määrätyt vänkääjät istuvat eri keskustelupalstoilla ja asiaan ei pääse edes joidenkin palstojen serihvipäätösten mukaan. Täällä saa aiheesta jotain kirjottaa ja näkee jonkun ulkopuolisen ymmärtävän asian kuten se onkin. Valitettavasti areenaa on tämän palstaotsikon alla käytävä, mutta kahle on AnttiEllen henkilöissä, kun nimittäminen alkaa, jos joku äänenesä muualtakin korottaa esiin. Mutta anttinimimerkki on yhden asian mies, kuten jossain tämä poikalapsi, henki kummallakin asiaansa on sama, aiheesta he eivät pääse puusta pidemmälle.

• Leimakirves
        koska.. kirjoitti:

Ohitat ohittamalla Jumalan jo paratiisin sanan, ettei syö elämänpuusta ja eläisi iankaikkisesti. Niin kauan kun sinä tuon sanan jätät pois, seisot kaulaasi myöten suossasi, etkä pääse eteenpäin. Siinä se sinun ongelmasi ja kun tuo esille ei adventistista lähdettä sieltä, joka käy todella sisälle asioihin toteaa helvettiopin myöhemmäiseksi juutalaisopiksi, joka kumpuaa pakanallisista lähtistä, sinä sokeudessasi et osaa edes sitä ymmärtää, koska helvettioppisuo, siinä seisot ja näinollen olisi parempi, että löytyisi muitakin kirjoittajia, kun toistosätkynukke kirjoittamssa isien periinäissäntökirjainta uudelleen ja uudelleen. Siksi ei kiinnostakaan kirjoitella, koska kehäraakki ei osaa muutakuin päivästä toiseen kähisevällä äänellä räksyttää, ei Jumala ole sanonut niin, vaan kuin käärme toistetaan, ei suinkaan et sinä kuole. Ei oteta ollenkaan huomioon, että Jumala voi tappaa, helvetin tuli on toinen kuolema ja jos Antti käy syntisenä kadotukseen, että hokeminen Herra, Herra ei pelastanutkaan niin se Antin kohtalo ei ole ikuien kidutus, koska se parka ei muuta kuin 80 vuotta korkeintaan sätkyili perinnäissääntöjä. Toinen kuolema armahtaa tuomion jälkeen Antin, ja häntä ei enää ole ja Uuden taivaan ja maan ajassa Ei Anttia kukaan käy matonsa muotoa katsomassa, koska raajat, mitkä kuvataan Himmonin laaksokaatopaikka opissa, niin niissä ei ole elämää, vaan se on tuhuoutunut helvetin tulessa. Eikä Anttia kukaan sitten kaipaakaan vaan hän on mennyt valintansa mukaan. Näin karkena esimerkin otin, mutta jos ottaluuhun törmää kaikki, niin mitä sille voi. Sätkytys alkaa, näin karkealla esimerkillä pitää yrittää mies herättää, että edes joskus ajattelisi muutakin, että olisi itse jumalana määrittelemässä asioita. Halooo, eikö jo yhtään säteile, tomua ja tuhkaa on höpinäsi, mutta edes sen näkisit, että pitäisi mahassa juttunsa. Sinulle syttyy vain Ellen lamppu jokaisen kohdalla, mutta anteeksi vain, tässä kukaan ei ole Ellenisti, sikaa söin aamumeetvurstissa kahvinkanssa ja aikani olen istunut valtiokirkossa, sanotaanko näin, mutta kun sinun papukaijuus sätkyttää ukkoa että kovin kipeäksi se varmaan muuttuu ajan kanssa. Tämä juuri jurppii näillä sivuilla, että mistään ei pääse mihinkään, kun määrätyt vänkääjät istuvat eri keskustelupalstoilla ja asiaan ei pääse edes joidenkin palstojen serihvipäätösten mukaan. Täällä saa aiheesta jotain kirjottaa ja näkee jonkun ulkopuolisen ymmärtävän asian kuten se onkin. Valitettavasti areenaa on tämän palstaotsikon alla käytävä, mutta kahle on AnttiEllen henkilöissä, kun nimittäminen alkaa, jos joku äänenesä muualtakin korottaa esiin. Mutta anttinimimerkki on yhden asian mies, kuten jossain tämä poikalapsi, henki kummallakin asiaansa on sama, aiheesta he eivät pääse puusta pidemmälle.

VAin yksi jae Raamatusta sopii alex-kasille, tämä .. 1. Tim. 6:4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,

• koska..
        Leimakirves kirjoitti:

VAin yksi jae Raamatusta sopii alex-kasille, tämä .. 1. Tim. 6:4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,

Alexia kirjoitukseeni on turha sotkea, hän kirjoittaa nimimerkillä, mutta Alexin kirjoitukset hieman valaisevat sitä, että meitä on muitakin kuin adventistit jotka eivät usko helvetin oppinäkemyksiin Antin tavalla. Mutta kaipaa muita kirjoittajia tänne, kuin vanhat samat. Tuoreempaa vettä, ettei sameata tarvii aina läträtä.

• anti-kristitty

Niin missä kohtaa raamattua lukee, että ihminen on iankaikkisuusolento? Jeesuksen erään kommentin voi ymmärtää niin, että ihminen tulee mahdollisesti aikanaan olemaan iankaikkisuusolento, mutta en muista ikinä nähneeni ainuttakaan jaetta raamatussa, joka antaisi ymmärtää ja suoraan sanoisi, että ihminen on iankaikkisuusolento. Sen sijaan tulee heti mieleen se teksti (1.Tim.6:15,16), jossa todetaan, että yksin Jumala on kuolematon, jonka oletan nyt tarkoittavan sitä, että yksin Jumala ei voi ikinä kuolla ja muut kaikki muut paitsi hän voivat. Mitä muuta se voisi muka tarkoittaa? Kerro jos tiedät. Olemme Jumalan sukua? Kyllähän se tavallaan näin on, niinkuin voimme nähdä Jeesuksen sukuluettelosta Luukkaan evankeliumissa. Ihminen toisaalta on ennenkaikkea Jumalan kuva ja minä itse lähinnä tämän kautta näkisin tämän. Ja miten tämä muka toimii perusteluna sen puolesta, että ihmiset tämän mukaan ovat välttämättä kuolemattomia niinkuin Jumala? Varsinkin kun muistaa, että raamatun kaikki selvät lausunnot aiheesta sanovat juuri päinvastaista? UT on lähes kokonaan juutalaissyntyisten opetuslasten kirjoittama. Jeesuskin on juutalainen. Kristitytkin tämän nimellisesti myöntävät, mutta silti tulkitsevat kaiken, mitä Jeesus sanoo, niinkuin hän olisi kristitty eikä juutalainen. Ja koska kristinusko käytännössä hylkää VT:in, niin Jeesuksenkin sanat nähdään täysin VT:ista erillisinä ja tulkitaan ilman sen apua. Mikä on tietysti juuri se temppu, mitä ei pitäisi tehdä. Vai oliko Jeesus hellenistisesti ajatteleva juutalainen, joka hylkäsi VT:in kirjoitukset suurimmaksi osaksi vertauskuvallisina ja vanhentuneina niinkuin pakanakristityt tekivät? Mitäs ajattelet näistä jakeista? Ekassa tulee esille VT:lle tyypillinen näkemys kuolemasta hautana eli kadotuksena ja toisessa Paavali selvästi sanoo, että kuolema ilman ylösnousemusta on sama asia kuin kadotus myös uskoville. Onko muka jokin yksinkertainen ja luonnollinen selitys, jolla nämä tekstit saadaan sopusointuun sen ajatuksen kanssa, että on tuonpuoleinen ja että kuolema ei ole kaiken loppu vaan oikeastaan vain osa ihmissielun vaellusta matkalla taivasta tai helvettiä kohti? Ps.88 11 (88:12) Ei haudassa kerrota, että sinä armahdat, ei kadotuksessa, että olet uskollinen! 1.Kor.15 18 Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut. "Toiset ikuiseen elämään, toiset ikuiseen häpeään ja kauhuun." Eikö sinulla silmään pistä tuossa Danielin tekstissä se, että siinä annetaan ymmärtää, että jälkimmäiset eivät pääse osalliseksi ikuisesta elämästä? Minulla ainakin. Tarkistin joka tapauksessa pikaisesti tuon häpeä ja kauhu yhdistelmän muut esiintymiset raamatussa ja ainakin Hesekielin kirjassa puhutaan jumalattomista miehistä, jotka joutuvat kantamaan häpeäänsä haudassa. Jos nyt teemme niinkuin loogista on, eli ymmärrämme, että hauta on sama kuin tuonela eli kadotus tai oikeastaan toisinpäin, eli niin, että nuo muut ovat synonyymeja kuolemalle eli siis haudalle, jossa kuulemma VT:in mukaan ei tehdä mitään (paitsi niissä lauluissa ja runoissa, joissa puhutaan haudassa makaavista vertauskuvallisesti ikäänkuin siellä tapahtuisi jotain) kuten esimerkiksi juteltaisiin Abrahamin kanssa. "Mutta jo täällä ajassa tulee kerran tilanne, jolloin kuolema pakenee - ja se on rangaistus. Miksei sitten rajan tuolla puolen saattaisi käydä samoin." Minun korvissa tuo kuulostaa puhtaalta arvailulta. Ihmisessä Jumalan siemen ja eläimessä ei? Ihminen on Jumalan kuva, mutta en ainakaan nyt muista nähneeni jaetta, jossa sanottaisiin mitään enempää. Saarn.3 18 Minä sanoin sydämessäni: Ihmislasten tähden se niin on, jotta Jumala heitä koettelisi ja he tulisivat näkemään, että he omassa olossaan ovat eläimiä. 19 Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta. 20 Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun. 21 Kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan? Millä perusteella eläimen henki (ja tosiaan vain pelkkä henki niinkuin tekstissäkin selvästi lukee eikä mikään henkiolento tai kuolematon sielu eli ihmisen aave tai haamu) eli se elämän henkäys tai elämän henki, jonka Jumala maan tomusta tekemäänsä Aadamiinkin puhalsi, jotta Aadamista tulisi elävä sielu eli elävä olento. Käsittääkseni heprean kielessä näiden sanojen merkityksien pohjalla on se ajatus, että elävä olento käsitetään ennenkaikkea juuri olentona, jolla on elämän henkäys tai joka hengittää. 1.Moos.2 7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. Saddukeukset eivät kieltäneet vain vääräin ylösnousemusta vaan he eivät uskoneet minkäänlaiseen ylösnousemukseen. Sen perusteella, mitä olen hirvaan ja alex-kasin juttuja lukenut, he näyttävät uskovan molempiin ylösnousemuksiin. Miksi sinä luulet, että he eivät noihin usko?

• anti-kristitty kirjoitti:

Niin missä kohtaa raamattua lukee, että ihminen on iankaikkisuusolento? Jeesuksen erään kommentin voi ymmärtää niin, että ihminen tulee mahdollisesti aikanaan olemaan iankaikkisuusolento, mutta en muista ikinä nähneeni ainuttakaan jaetta raamatussa, joka antaisi ymmärtää ja suoraan sanoisi, että ihminen on iankaikkisuusolento. Sen sijaan tulee heti mieleen se teksti (1.Tim.6:15,16), jossa todetaan, että yksin Jumala on kuolematon, jonka oletan nyt tarkoittavan sitä, että yksin Jumala ei voi ikinä kuolla ja muut kaikki muut paitsi hän voivat. Mitä muuta se voisi muka tarkoittaa? Kerro jos tiedät. Olemme Jumalan sukua? Kyllähän se tavallaan näin on, niinkuin voimme nähdä Jeesuksen sukuluettelosta Luukkaan evankeliumissa. Ihminen toisaalta on ennenkaikkea Jumalan kuva ja minä itse lähinnä tämän kautta näkisin tämän. Ja miten tämä muka toimii perusteluna sen puolesta, että ihmiset tämän mukaan ovat välttämättä kuolemattomia niinkuin Jumala? Varsinkin kun muistaa, että raamatun kaikki selvät lausunnot aiheesta sanovat juuri päinvastaista? UT on lähes kokonaan juutalaissyntyisten opetuslasten kirjoittama. Jeesuskin on juutalainen. Kristitytkin tämän nimellisesti myöntävät, mutta silti tulkitsevat kaiken, mitä Jeesus sanoo, niinkuin hän olisi kristitty eikä juutalainen. Ja koska kristinusko käytännössä hylkää VT:in, niin Jeesuksenkin sanat nähdään täysin VT:ista erillisinä ja tulkitaan ilman sen apua. Mikä on tietysti juuri se temppu, mitä ei pitäisi tehdä. Vai oliko Jeesus hellenistisesti ajatteleva juutalainen, joka hylkäsi VT:in kirjoitukset suurimmaksi osaksi vertauskuvallisina ja vanhentuneina niinkuin pakanakristityt tekivät? Mitäs ajattelet näistä jakeista? Ekassa tulee esille VT:lle tyypillinen näkemys kuolemasta hautana eli kadotuksena ja toisessa Paavali selvästi sanoo, että kuolema ilman ylösnousemusta on sama asia kuin kadotus myös uskoville. Onko muka jokin yksinkertainen ja luonnollinen selitys, jolla nämä tekstit saadaan sopusointuun sen ajatuksen kanssa, että on tuonpuoleinen ja että kuolema ei ole kaiken loppu vaan oikeastaan vain osa ihmissielun vaellusta matkalla taivasta tai helvettiä kohti? Ps.88 11 (88:12) Ei haudassa kerrota, että sinä armahdat, ei kadotuksessa, että olet uskollinen! 1.Kor.15 18 Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut. "Toiset ikuiseen elämään, toiset ikuiseen häpeään ja kauhuun." Eikö sinulla silmään pistä tuossa Danielin tekstissä se, että siinä annetaan ymmärtää, että jälkimmäiset eivät pääse osalliseksi ikuisesta elämästä? Minulla ainakin. Tarkistin joka tapauksessa pikaisesti tuon häpeä ja kauhu yhdistelmän muut esiintymiset raamatussa ja ainakin Hesekielin kirjassa puhutaan jumalattomista miehistä, jotka joutuvat kantamaan häpeäänsä haudassa. Jos nyt teemme niinkuin loogista on, eli ymmärrämme, että hauta on sama kuin tuonela eli kadotus tai oikeastaan toisinpäin, eli niin, että nuo muut ovat synonyymeja kuolemalle eli siis haudalle, jossa kuulemma VT:in mukaan ei tehdä mitään (paitsi niissä lauluissa ja runoissa, joissa puhutaan haudassa makaavista vertauskuvallisesti ikäänkuin siellä tapahtuisi jotain) kuten esimerkiksi juteltaisiin Abrahamin kanssa. "Mutta jo täällä ajassa tulee kerran tilanne, jolloin kuolema pakenee - ja se on rangaistus. Miksei sitten rajan tuolla puolen saattaisi käydä samoin." Minun korvissa tuo kuulostaa puhtaalta arvailulta. Ihmisessä Jumalan siemen ja eläimessä ei? Ihminen on Jumalan kuva, mutta en ainakaan nyt muista nähneeni jaetta, jossa sanottaisiin mitään enempää. Saarn.3 18 Minä sanoin sydämessäni: Ihmislasten tähden se niin on, jotta Jumala heitä koettelisi ja he tulisivat näkemään, että he omassa olossaan ovat eläimiä. 19 Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta. 20 Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun. 21 Kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan? Millä perusteella eläimen henki (ja tosiaan vain pelkkä henki niinkuin tekstissäkin selvästi lukee eikä mikään henkiolento tai kuolematon sielu eli ihmisen aave tai haamu) eli se elämän henkäys tai elämän henki, jonka Jumala maan tomusta tekemäänsä Aadamiinkin puhalsi, jotta Aadamista tulisi elävä sielu eli elävä olento. Käsittääkseni heprean kielessä näiden sanojen merkityksien pohjalla on se ajatus, että elävä olento käsitetään ennenkaikkea juuri olentona, jolla on elämän henkäys tai joka hengittää. 1.Moos.2 7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. Saddukeukset eivät kieltäneet vain vääräin ylösnousemusta vaan he eivät uskoneet minkäänlaiseen ylösnousemukseen. Sen perusteella, mitä olen hirvaan ja alex-kasin juttuja lukenut, he näyttävät uskovan molempiin ylösnousemuksiin. Miksi sinä luulet, että he eivät noihin usko?

### Sen perusteella, mitä olen hirvaan ja alex-kasin juttuja lukenut, he näyttävät uskovan molempiin ylösnousemuksiin. Miksi sinä luulet, että he eivät noihin usko? ### Tottakai uskovat, että myös väärät herätetään, jumalattomien tuomiolle. Totesinkin että he vain ovat sanakiistojen kipeitä. Koettaessaan selittää, että se on jumaalttoman ihmisen totaalinen loppu, kun hän Maan päältä pois nukkuu. Antikristillinen lukutaitosi on heikko, jos et huomaa, että he vain tahtovat kiistellä ja ovat kutienkin samaa mieltä esim. minun kanssani.

• Ja aina vain kirkkaammaksi ...
        koska.. kirjoitti:

Alexia kirjoitukseeni on turha sotkea, hän kirjoittaa nimimerkillä, mutta Alexin kirjoitukset hieman valaisevat sitä, että meitä on muitakin kuin adventistit jotka eivät usko helvetin oppinäkemyksiin Antin tavalla. Mutta kaipaa muita kirjoittajia tänne, kuin vanhat samat. Tuoreempaa vettä, ettei sameata tarvii aina läträtä.

Raamatun kanssa ei ole niinkuin Suuren Taistelun kanssa, jonkä samean lähteen pohja on pian tavoitettu.

• IDENEB

" Sille joka ei usko omaan kuolemattomuuteensa ilman Jumalan apua kertoo Raamattu: - että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus - että syntisellä ei ole iankaikkista elämää joka hänessä pysyisi, - että synnin palkka on kuolema ja tuhoutuminen - - Siksi tämä on suurin asia joka erottaa kristityt toisistaan se jakaa meidät kahtia aika selvästi - olen usein ajatellut itsekseni "onko tämä pelastus kysymys" - rehellisesti sanoen - voisi ollakin.. en väitä ette ON - mutta en väitä myöskään ettei ole .. " (alex-kasi) On se pelastuskysymys. Nimittäin ihminen pelkää iankaikkista rangaistusta, jso ei ole suhde Jumalan kanssa kunnossa. Mutta kun ihminen lakkaa etsimästä kuolemattomuutta ja alkaakin sensijaan etsiä rauhaa ja iloa Herrassa -- Jumalan valtakuntaa -- hän löytää elämän tässä ja nyt. Eikä se elämä lopu, vaan vanhurskaan polku kirkastuu aamu aamulta, halleluja! Juu - mie ole nusein ajatellut, miksi helvetistä tehdään pelastuskysymys. Kun Raamattu tekee uskosta pelastuskysymyksen ja Jumalan valtakunta on sisällisesti uskovassa ja helvetti ulkona. Ei pidä etsiä kuolemattomuutta, jota uskonnot etsivät - - vaan Jumalan valtakuntaa!! Luuk. 17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". Room. 14:17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Alex .. mitä muita pelastuskysymyksiä väsäisit, tuon helvetin kieltämisvaatimuksesi lisäksi. Täytyykö erota ev.lut. ja liittyä adv.kirkkoon? Vai täytyykö erota kaikista kirkoista ja seuroista? IDENEB

• Alex kasi mielestäni edustaa omaa lahkouskoaan, jossa hengelliset asiat yritetään tehdä järkiperäiseksi. Hengelliset ihmiset ei lähde sooloilemaan "kikkailemaan" sanoilla yrittäessään selittää hengellisiä. Ne ovat tuntemattomia ja meidän ulottumattomissa. Näistä harhaopit tulevatkin, kun yritetään laittaa haaviin ja omistaa meille kuulumattomia. Ja sitten vielä aletaan puhumaan valaistmisesta ja lisävaloista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      135
      855
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      619
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      568
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      533
    5. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      522
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      46
      471
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      442
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      407
    Aihe