Avoin kirje Tellelle,Sinisirkulle,

Hertalle jne...jne... En tiedä,toiminko harkitsemattomasti,mutta kuitenkin teen intuitioni mukaan.Miellyttämisen tarve ei olekaan tekojeni vaikuttimena. Olet varmasti loistavaälyinen ja -lahjainen ihminen,siitähän ei olekaan kyse,mutta.... minulle ainakin sekavuutesi aiheuttaa ahdistusta. Ei täällä palstalla voi olla henkilö "minulle,minulle kaikki." Aistin,ettei sinun ole hyvä olla,mutta emme me muut voi emmekä jaksa olla apunasi eikä ole tarkoituskaan avustuspalstana tätä foorumia pitää,tarkoituksellisesti. Ei voi,ei saa imeä voimaa toisista,jos näin tekee,silloin pakostakin toiset kaikkoavat läheltäsi. Esiinnyt milloin missäkin hahmossa,se on hämmentävää enkä halua,jaksa kuormittaa herkkyyttäni vieraan ihmisen vaikeuksilla. Aellaisen ihmisen kanssa on rauhallinen,selkeä olo,joka ei vaadi toisilta mitään,tulee toimeen omine voimineen.Silloin on kenties annettavaa myös toisille. Mielestäni tällainen foorumi ei ole varsinainen suora keskustelupalsta,vaan ajatustenvaihto tarkoituksena omalla ajallaan ja tavallaan.Chatissa voi spontaanisti keskustella.Täälläkin olemm tietyllä etäisyydellä,ehkä kunnioittaen jokaisen yksityisyyttäkin. Minulle tämä on ollut ajoittain hyvä henkireikä,ja kirjoittelu auttanut monesti ohi mielen autiuden. Itse en tarvitse kiittelyjä,kannustuksia,vähättelyjä,mutta toinen ihminen voi omilla käsityksillään laajentaa kenties kantojamme asioihin. Harkitsematon "sooloilu" ei tuota ainakaan keskustelunhalua kanssasi,en ymmärrä,mihin pyrit,mitä tarvitset,mitä kuvittelet löytäväsi täältä. Itsekin herättänen joskus ristiriitaisia tunteita ajatuksineni,mutta olen omillani vahvana persoonana,joka ei tarvitse toisten voimia...toivottavasti näin on. Voi olla,että joskus harkitsemattomuuksissani 2jyrään" päälle,muttei tarkoituksellisella ylimielisyydellä,olen vain niin ehdoton mielipiteissäni. Kuitenkin....kaikitenkin....,älä etsi etsimällä,vaadi vaatimalla mitään täältä.Kuuntelemme mielellämme toistemme aatoksia,kun ne ovat mielestämme kiinnostavia.Mutta liika on liikaa.Ei kukaan jaksa osallistua,jos yksi ihminen huutaa;auttakaa minua. Anna meille muillekin tilaa! Terveisin ristiriitainen ja vajavainen,mutta vahva Sus. P.S. Kirjoitin tämän oman mielenrauhani takia,en halua empaattisuuteni joutuvan taas kovalle koetukselle,joten puran itseni ollakseni sujut....itseni kanssa.

34

2346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinisirkku<

palaan asiaan....

• Kirveli

Tuot viestissäsi selvästi esille asian, jota varman moni muukin on meidän lisäksemme miettinyt ja ihmetellyt. Tunnustan itsekin ihan alkuaikoina olleeni niin innokas kirjoittelemaan, että ei yksi hahmo olisi riittänyt. Nykyään kanavoin kirjoittamisen-tarpeeni ihan toisella tavalla. Hyvää keväistä päivää kaikille!

• Miksi pitää olla monia nimimerkkejä,vaikka se onkin tietysti jokaisen oma asia.. No, Hertta,alias Susanna,alias Mimosa,alias Barinja,alias Telle, alias Sinisirkku ym ym..niin miten ihmeessä me muistamme,nämä kaikki,että tiedämme,kenen kirjoitusta luemme..Menee tässä vanhan pää ihan pyörälle..vielä entisestäänkin.. Minusta olisi mukavampaa,jos kaikki käyttäisivät jotain , yhtä nimimerkkiä..Helpompaa,pysyä kärryillä..

• etsivivä-amadeus
        irkku-37 kirjoitti:

Miksi pitää olla monia nimimerkkejä,vaikka se onkin tietysti jokaisen oma asia.. No, Hertta,alias Susanna,alias Mimosa,alias Barinja,alias Telle, alias Sinisirkku ym ym..niin miten ihmeessä me muistamme,nämä kaikki,että tiedämme,kenen kirjoitusta luemme..Menee tässä vanhan pää ihan pyörälle..vielä entisestäänkin.. Minusta olisi mukavampaa,jos kaikki käyttäisivät jotain , yhtä nimimerkkiä..Helpompaa,pysyä kärryillä..

Kiitos Sus todella hyvästä kannanotosta. Vaikka itse en viitsi kirjoitella,kun poistoja tulee,en viitsi verenpainettani kohottaa. Niin lukemassa käyn usein. Varsinkin Susmorsiamen kommentit ovat parhaimmasta päästä. Se,että otetaan kantaa asioihin,luo keskustelua. Asiat voi riidellä,ei ihmiset. amateus sanattomana,myyrätuhojen edessä,kaikki meni niiden hetuloihin

• nuoleskeluun
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

Kiitos Sus todella hyvästä kannanotosta. Vaikka itse en viitsi kirjoitella,kun poistoja tulee,en viitsi verenpainettani kohottaa. Niin lukemassa käyn usein. Varsinkin Susmorsiamen kommentit ovat parhaimmasta päästä. Se,että otetaan kantaa asioihin,luo keskustelua. Asiat voi riidellä,ei ihmiset. amateus sanattomana,myyrätuhojen edessä,kaikki meni niiden hetuloihin

ei ole kauan kun sus kehui maasta taivaaseen mainitun, kilvan kirjoja ja sävellyksiä suolsivat ja höyrysivät toistensa ihanuutta. Aina uusi ylistäjä löytyy joten kai se pittä uskoa että sus on ylitse muiden, ja nyt kilpailija porukalla teilataan. Kyllä niitä moninikkisiä ihan rekarruna on muitakin ja palstoilla suuna päänä häärivinä. Täälläkin usein ihmetetllään entisten vakikirjoittajien katoa, olisko tässä syy. Postit kulkee, sätti kihisee, meset ja skypet laulaa. Tämä on yleistä keskustelua varten, ei henk. koht, asioiden setvimistä .

• nuoleskeluun kirjoitti:

ei ole kauan kun sus kehui maasta taivaaseen mainitun, kilvan kirjoja ja sävellyksiä suolsivat ja höyrysivät toistensa ihanuutta. Aina uusi ylistäjä löytyy joten kai se pittä uskoa että sus on ylitse muiden, ja nyt kilpailija porukalla teilataan. Kyllä niitä moninikkisiä ihan rekarruna on muitakin ja palstoilla suuna päänä häärivinä. Täälläkin usein ihmetetllään entisten vakikirjoittajien katoa, olisko tässä syy. Postit kulkee, sätti kihisee, meset ja skypet laulaa. Tämä on yleistä keskustelua varten, ei henk. koht, asioiden setvimistä .

En hauku ketään,vain ihmettelen,miksi pitää olla monta nimimerkkiä.Tiedän ,että on muitakin, samanlaisia,jotka kirjoittavat monilla.. Se on jokaisen oma asia ,tietysti.Vaikea on pysyä perässä,vaikka yrittäisi laittaa nimimerkit muistiin..Joten en teilaa ketään..Omaa tyhmyyttäni ,korkeintaan,kun en muista kaikkien, eri nimimerkkejä, ulkoa.. Jotkut ,tietysti muistavat..Hyvä niin.. Jatkoa vaan ja kesän odotusta!

• KIUSAANTUNUT
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

ei jaksa yhtään enempää!

• irkku-37 kirjoitti:

En hauku ketään,vain ihmettelen,miksi pitää olla monta nimimerkkiä.Tiedän ,että on muitakin, samanlaisia,jotka kirjoittavat monilla.. Se on jokaisen oma asia ,tietysti.Vaikea on pysyä perässä,vaikka yrittäisi laittaa nimimerkit muistiin..Joten en teilaa ketään..Omaa tyhmyyttäni ,korkeintaan,kun en muista kaikkien, eri nimimerkkejä, ulkoa.. Jotkut ,tietysti muistavat..Hyvä niin.. Jatkoa vaan ja kesän odotusta!

en ole edes tiennyt, että ihmiset kirjoittaa monella nimimerkillä. En silti innostu. Kirjoitan vain omalla nimelläni!

• irkku-37 kirjoitti:

Miksi pitää olla monia nimimerkkejä,vaikka se onkin tietysti jokaisen oma asia.. No, Hertta,alias Susanna,alias Mimosa,alias Barinja,alias Telle, alias Sinisirkku ym ym..niin miten ihmeessä me muistamme,nämä kaikki,että tiedämme,kenen kirjoitusta luemme..Menee tässä vanhan pää ihan pyörälle..vielä entisestäänkin.. Minusta olisi mukavampaa,jos kaikki käyttäisivät jotain , yhtä nimimerkkiä..Helpompaa,pysyä kärryillä..

Ovatko nää esimerkit siis sama henkilö? Voiko yksi ihminen rekistiröityä useammalla nimmarilla? Palstalla käy varmasti useampiakin ihmisiä vain silloin tällöin. Eipä täällä pysy kärryillä. Ilmeisesti on syntynyt joukko niin toisilleen läheisiä kirjoittajia, että he tuntevat toisensa pelkästä sananmuodoista. Ujostuttaisi pyrkiä joukkoon.

• vielä tämä
        irkku-37 kirjoitti:

pilvi*:kin ole samalle sirkuttajalle kuuluva nimmari?

• paremminkin
        vielä tämä kirjoitti:

pilvi*:kin ole samalle sirkuttajalle kuuluva nimmari?

louskuttaja.

• fiiuliN

Tämä viesti tuo väkisinkin mieleen sananlaskun :"pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin"

• Kukin taaplaa tyylillään! Se on hyvä että ollaan asioista erimieltä, syntyy keskusteluu. Mutta se pois meistä jo tällä ijällä että mollattasii toisii, annetaan kaikkien kukkien kukkia. Siitä ollaan kaikki yksmielisii että susmorsiilla on lahja jota esim minulla ei ole, hänel on sana hallussa. Kun on näi hyvin sana hallussa niin sillo pitää sanoo sanottavansa ja vähä yliki. Ei muuta kun annahan sus tulla täys laidallisii, minä ainaki luen joka tavun. Mitä näihin monilla nikeillä oleviin tulee, niin heitä ei voi tietääkseni mitenkään säädellä, tapansa kullaki. Että minunki piti tähänkin soppaan lusikkani pistää,, heh heh heeeeeeeee. Onnee ja menestystä ihan kaikille

• Saimi kirjoitti:

Kukin taaplaa tyylillään! Se on hyvä että ollaan asioista erimieltä, syntyy keskusteluu. Mutta se pois meistä jo tällä ijällä että mollattasii toisii, annetaan kaikkien kukkien kukkia. Siitä ollaan kaikki yksmielisii että susmorsiilla on lahja jota esim minulla ei ole, hänel on sana hallussa. Kun on näi hyvin sana hallussa niin sillo pitää sanoo sanottavansa ja vähä yliki. Ei muuta kun annahan sus tulla täys laidallisii, minä ainaki luen joka tavun. Mitä näihin monilla nikeillä oleviin tulee, niin heitä ei voi tietääkseni mitenkään säädellä, tapansa kullaki. Että minunki piti tähänkin soppaan lusikkani pistää,, heh heh heeeeeeeee. Onnee ja menestystä ihan kaikille

Kun on vaan sopusaa juttuu,,, Sit mie taijannii olla vähän omituinen- tai ennemmämkii. Kun en oo kerinny vielä kirjotoo kun yhellä nikillä. Sehhii rekattuna, voi, voi, Poistamineki on viel kokkeilematta,, Mie taas luulen, että tuo rekattuin kirjottajjiin vähyys johtuu siitä, etteivät kehtoo osalistuu riitasiin kirjotuksiin. Nii miun kohallain ainakin on. Aatteloo että antaapa olla heijän ,kinatkoo keskenää ja mitäpä miul ois siin sanomistakaa, sopusal ihmisel ! Eikä kukkaa oo mittää miult kysyntkää,,,, Mukavoo lauantai-illan meininkii jokkaiselle- eletään vuan sovussa niin hyvä tulloo.

• Epäilyttää
        meri-kukka98 kirjoitti:

Kun on vaan sopusaa juttuu,,, Sit mie taijannii olla vähän omituinen- tai ennemmämkii. Kun en oo kerinny vielä kirjotoo kun yhellä nikillä. Sehhii rekattuna, voi, voi, Poistamineki on viel kokkeilematta,, Mie taas luulen, että tuo rekattuin kirjottajjiin vähyys johtuu siitä, etteivät kehtoo osalistuu riitasiin kirjotuksiin. Nii miun kohallain ainakin on. Aatteloo että antaapa olla heijän ,kinatkoo keskenää ja mitäpä miul ois siin sanomistakaa, sopusal ihmisel ! Eikä kukkaa oo mittää miult kysyntkää,,,, Mukavoo lauantai-illan meininkii jokkaiselle- eletään vuan sovussa niin hyvä tulloo.

Tuo yhellä nimimerkillä kirjoittaminen, hih...hii

• Epäilyttää kirjoitti:

Tuo yhellä nimimerkillä kirjoittaminen, hih...hii

vappaasti- annan luvan. On vaan kuitennii ,niinku sanon. Vaan eihä sitä tiijä millo se miun miel muutuu, ku oon niin ailahtelevaista sorttii,, Kirjottaaha ne toiset ikäsä silviisii, hih, hih ihan naurattaa,,,,

• välirauha

Vaikka tehdään luetteloita eipä selvää saane noista turha ottaa vaivaa moista joku toista osoittelee sormi ojossa taas moitiskelee olkoon kaikki entisellään kukin eri taikka samaa jalkaa katsotaan vaan omaa malkaa.

• Atolfia
        välirauha kirjoitti:

Vaikka tehdään luetteloita eipä selvää saane noista turha ottaa vaivaa moista joku toista osoittelee sormi ojossa taas moitiskelee olkoon kaikki entisellään kukin eri taikka samaa jalkaa katsotaan vaan omaa malkaa.

rukoilikaan? Mm:ssa muistaakseni: Anna minun pysyä kohtalaisen hyvänä. Pyhimys en halua olla, sellaisten kanssa on joskus ylen vaikea elää, mutta hapan, vanha nainen on paholaisen ikävimpiä luomuksia. En tiedä, sopiko tämä tähän. Tulipahan mieleeni. Mottoni on: Elä ja anna toistenkin elää. Olkoon rauha kulkijoiden välillä!!!

• pitää paikkaansa
        meri-kukka98 kirjoitti:

meri-kukan juttu!

• kitina
        pitää paikkaansa kirjoitti:

meri-kukan juttu!

vai muistanko väärin?

• kitina kirjoitti:

vai muistanko väärin?

Kuka lienetkin! hyvä on muistisi. silloin käytin VAIN sitä nimimerkkiä- enkä muuta.

• Joutanee sitten pois tämäkin,tällä kertaa poistan itse.Annan nyt olla vähän aikaa vielä,että joku ennättää lukee ilmoitukseni. Kirjoituksellani en todellakaan tarkoittanut pahasti sanoa,ymmäränevät ne,jotka ymmärtävät ja jos joku ei ymmärrä,olkoon ymmärtämättä. Tämä asia ei puimisesta parane,joten siksi poistan.

• Sinisirkku<

On ollut hyvä pitää taukoa ja ajatella kirjettäsi! Monessa olet oikeassa,olen ollut varmaan täynnä itseäni,mitä pahoittelen. Nettiyhteys on vielä epävarma,mutta toivon tämän tulevan perille. Kiitos . t. Telle

• Sinisirkku< kirjoitti:

On ollut hyvä pitää taukoa ja ajatella kirjettäsi! Monessa olet oikeassa,olen ollut varmaan täynnä itseäni,mitä pahoittelen. Nettiyhteys on vielä epävarma,mutta toivon tämän tulevan perille. Kiitos . t. Telle

huolissani olin sinusta,kun ruppana olen niin vaistoihminen ja turhan herkkä,tuntu vaan niin pahalta.Voi kuule mitä mokia tein ite aloittaissain täällä kirjotella.Ja edelleen teen,mitäpä se haittaa,mutta siis huoli oli sinusta.

• mutta*
        susmorsian kirjoitti:

huolissani olin sinusta,kun ruppana olen niin vaistoihminen ja turhan herkkä,tuntu vaan niin pahalta.Voi kuule mitä mokia tein ite aloittaissain täällä kirjotella.Ja edelleen teen,mitäpä se haittaa,mutta siis huoli oli sinusta.

on ollut hyvä ajatella:)Älä hyvä Susmorsian huolehdi suotta,pärjään hyvin! Kuullaan taas!

• tuumaustauko
        mutta* kirjoitti:

on ollut hyvä ajatella:)Älä hyvä Susmorsian huolehdi suotta,pärjään hyvin! Kuullaan taas!

melkein yhtä pitkä kuin ruunella. Ja taas jatkuu, palsta on kuin niljakas liejukenttä.

• mutta* kirjoitti:

että naurattaakin....minähän oon aika anakarasikin sinnuu tässä neuvomassa kuin äet konsanaan,ku et vähemmällä usko...piä nyt huolta itestäis.

• susmorsian kirjoitti:

että naurattaakin....minähän oon aika anakarasikin sinnuu tässä neuvomassa kuin äet konsanaan,ku et vähemmällä usko...piä nyt huolta itestäis.

en taiakkaan viel poistaa tätä...hehheh.Oon pienestä saakka tottunu verkkoja soutamaan,ja verkonnostajan kirroiluun;soua...per..huopaa.etkö akka ossaa soutaa. Niin mukavasti päästiin yhteisymmärrykseen,että hyvä mieli tuli.

• susmorsian ek.
        susmorsian kirjoitti:

en taiakkaan viel poistaa tätä...hehheh.Oon pienestä saakka tottunu verkkoja soutamaan,ja verkonnostajan kirroiluun;soua...per..huopaa.etkö akka ossaa soutaa. Niin mukavasti päästiin yhteisymmärrykseen,että hyvä mieli tuli.

pöytäliina pöydälle. Slut på den saken...ja nyt ulos,huomenissa lupailtiinkin sadetta,hyvä niinkin.

• Oikein olet
        susmorsian kirjoitti:

Vahva vai herkkä. Toisena päivänäkö vahva ja toisena herkkä?

• yllytä
        Oikein olet kirjoitti:

johan se sano hyvästit, nyt se taas alkaa tilittää ittiään.

• susmorsian ek.
        Oikein olet kirjoitti:

joka toinen päivä vahva ja joka toinen herkkä,ettäs nyt tiiätte.Tieto on valtaa,mutta kuulemma tuottaa tuskaakin. Älkääs nyt häiritkö,just kattelen tuota Arsenikkia ja vanhoja pitsejä,piä männöö ihan sekasin. Hyvää yötä,menkäähän nyt kiltisti nukkumaan.

• Atolfia
        susmorsian ek. kirjoitti:

joka toinen päivä vahva ja joka toinen herkkä,ettäs nyt tiiätte.Tieto on valtaa,mutta kuulemma tuottaa tuskaakin. Älkääs nyt häiritkö,just kattelen tuota Arsenikkia ja vanhoja pitsejä,piä männöö ihan sekasin. Hyvää yötä,menkäähän nyt kiltisti nukkumaan.

ehdin hieman loppua vilkaista. Olisi kyllä ollut mukava nähdä kokonaan vanha, mustavalkoinen hupijuttu, mutta loppu näkyi olevan hyvin, joten hyvä kaikki. OdetAmolle kiitos koko rukousversiosta. Kyllä se on hyvä aina silloin tällöin muistaa lukea. Ehkä tässä pysyisi polulla kaidalla tympäisemättä kanssakulkijoita liioilta jorinoilta.

• *Kukkahame*
        Atolfia kirjoitti:

ehdin hieman loppua vilkaista. Olisi kyllä ollut mukava nähdä kokonaan vanha, mustavalkoinen hupijuttu, mutta loppu näkyi olevan hyvin, joten hyvä kaikki. OdetAmolle kiitos koko rukousversiosta. Kyllä se on hyvä aina silloin tällöin muistaa lukea. Ehkä tässä pysyisi polulla kaidalla tympäisemättä kanssakulkijoita liioilta jorinoilta.

Ei yhtään haittaa imee vai puhaltaa, jokainen kirjoittaa tavallaan ja jos todella on se itsetunto kohillaan voiko tuosta nyt horjua, olla samaa mieltä ja myötäillä??? En ymmärrä koko juttua, oli pakka mielipide laittaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      64
      1138
    2. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      151
      926
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      57
      797
    4. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      67
      737
    5. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      269
      736
    6. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      711
    7. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      62
      662
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      180
      659
    9. Älä epäile itseäsi

äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡
      Ikävä
      31
      635
    10. Mitä ajattelet että

kaivattusi miettisi siitä että kaipaat häntä?
      Ikävä
      29
      618
    Aihe