Mikähän mies seisoo Evijärvi-Kortesjärvi tien varrella Evijärveltä jokunen kilometri Kortesjärvelle päin? Oon jokusen vuoden kulkenu tuota tietä viikonloppusin ja lähes joka kerta jos ennen ilta 9 on liikenteessä niin sama jantteri seisoo samassa kohtaa jommaala kummalla puolella tietä risteyksessä. Onko joku Evijärven persoona, Pekko kakkonen?
Evijärven "kylähullu"?
18
1679
Vastaukset
- häneltä mikä
on miehiään.
- llkkoolll
Haittaako hän jotenkin sinun kulkuasi? Itsekin ajelen kyseistä väliä aina silloin tällöin, ja olen nähnyt saman miekkosen lähes joka kerta. Meitä mahtuu tähän maailmaan monenlaista, eikä kaikista ole auton rattiin arvostelemaan muita. Jos hän on onnellinen siitä, että voi seurata tiellä kulkevia autoja, ei meidänkään ole sitä syytä kyseenalaistaa. Ei hän ainakaan minun autoani ole koskaan kivittänyt tai yrittänyt muutenkaan häiriköidä tiellä liikkuvia.
- kirjoittajalta,
llkkoolll kirjoitti:
Haittaako hän jotenkin sinun kulkuasi? Itsekin ajelen kyseistä väliä aina silloin tällöin, ja olen nähnyt saman miekkosen lähes joka kerta. Meitä mahtuu tähän maailmaan monenlaista, eikä kaikista ole auton rattiin arvostelemaan muita. Jos hän on onnellinen siitä, että voi seurata tiellä kulkevia autoja, ei meidänkään ole sitä syytä kyseenalaistaa. Ei hän ainakaan minun autoani ole koskaan kivittänyt tai yrittänyt muutenkaan häiriköidä tiellä liikkuvia.
en ole ajanut sitä tietä 3 vuoteen.
- elava jeppe.fi
Uusi nykypäivän peltipoliisihan se on..Etkö ole ennen nähny?
- sijansa.
Minäkin ajan säännöllisesti perjantai-iltapäivisin samaa tietä ja olen bongannut kaverin mielestäni jo pitkälti yli kymmenen vuoden ajan. Sää ei ole hänelle este: olen nähnyt hänet sekä rankkasateella että kovallakin pakkasella. Hän ajaa myös polkupyörällä, en tosin ole tänä keväänä nähnyt häntä pyörän päällä. Olen minäkin usein pohtinut tuota kaveria ja hänen intressejään. Hän ei reagoi kädennostoon, olen sitäkin yrittänyt. Ilmeisesti hän kuitenkin pitää liikenteestä ja sen mukanaan tuomasta vaihtelusta. Toivotaan kaverille pitkää ikää, raitista ilmaa hän ainakin saa.
- Almira
Minä näen hänet liki aina juuri pyörän selästä :DD Joo, ei oo ainakaan pahuuden teossa, tuskin ketään haittaa, vaikka autoja katseleekin.
- ..jo 30 vuotta...
Almira kirjoitti:
Minä näen hänet liki aina juuri pyörän selästä :DD Joo, ei oo ainakaan pahuuden teossa, tuskin ketään haittaa, vaikka autoja katseleekin.
..ihan harmiton kaveri,antaa miehen elää elämäänsä,ei oo kellekään haittana.
- Ainoa
..jo 30 vuotta... kirjoitti:
Näitä persoonallisuuksia liikkuu rakkaassa maassamme muitakin, lukekaapa Alma viesti-ketjuja Kanta-Hämeestä http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001559&posting=22000000042854568
- pitäjässä,
..jo 30 vuotta... kirjoitti:
eipä tosiaan aiheuta kellekään harmia. Jos kokee tärkeäksi liikenteen seuraamisen (saattaa vaikka laskea liikennettä ja merkitä muistiin), sitten kokee. Suotakoon se nautinto hänelle.
- on hieman
pitäjässä, kirjoitti:
eipä tosiaan aiheuta kellekään harmia. Jos kokee tärkeäksi liikenteen seuraamisen (saattaa vaikka laskea liikennettä ja merkitä muistiin), sitten kokee. Suotakoon se nautinto hänelle.
jälkeenjäänyt. Tykkää pyöräillä ja seurata liikennettä ja siksi hänellä onkin päällään huomioliivit. Kaveri asustelee siinä lähellä haapikylässä ja tekee joka päivä tietyn lenkin pyörällänsä.
- mieltä.
on hieman kirjoitti:
jälkeenjäänyt. Tykkää pyöräillä ja seurata liikennettä ja siksi hänellä onkin päällään huomioliivit. Kaveri asustelee siinä lähellä haapikylässä ja tekee joka päivä tietyn lenkin pyörällänsä.
Pyöräilystä tykkäävä on selvästi jälkeenjäänyt!
- ljkljklj
Ollaan kuljettu kyseistä väliä jo 35 vuotta. Ainakin viimeiset 20 vuotta mies on seisoskellut tien varressa, satoi tai paistoi. Olen ymmärtänyt. että mies on lievästi kehitysvammainen. Me nostetaan hänelle kättä ja kerran olen keskustassa tarjonnut kahvit kun olen hänet nähnyt. Harmiton tapaus ja liikenteen seuraaminen on hänen harrastuksensa. Mahtuuhan tähän maailmaan harrastuksia. Kateellisena olen hänen rusketustaan katsonut. Hyvää jatkoa vaan hänelle ja meille muillekkin.
- Haapi
On se siellä seisonu jo monta kymmentä vuottta.Itse kävin juttumassa häntä vuonna 84 kun olin menossa kaverin kanssa pyörällä uimaan. Hänen oikea nimi taisi olla joku Arvi,mutta meidän kesken kutsuttiin sitä haapin pöpiksi.
- Itsekkin savea
Hänetkin onJumala luonut kuvakseen,niin kuin kaikki muutkin.
- Örkki
Tulipa jokunen vuosi sitten lähdettyä pois evilandiasta ja ratkaisu oli oikea !!
JOLSA JÄTKÄ
Tehkää te jätkät hommanne
nyt tämä poika lähti
ei mua täällä tarvita
eikä rinnassa roiku tähti
Pitäkää te kioskinne pystyssä
lehmänkantturat kesyttäkää
kun orpopoika lähtee maailmalle
niin pelkkä haju jää
Tässä tulee jolsa jätkä
väännetäänkö kättä
ei tiukkapipot ilmaamme pilaa
Ei se vielä juovuksissa oo
joka pöydän alla on
vaan se joka sieltä ei tilaa
Kateellisten kunniavartio
oli meikäpoikaa saattamassa
ruosteessa housut, muovikassassa
hölskyi se matkakassa
Nyt pikkurahat pannaan pajatsoon
ja isot pannaan muuten vaan
ja naiset ne kädestä kiittelee
jotka vielä on tajuissaan
Tässä tulee jolsa jätkä...
Kun pahalta haisee ja banjot soi
on pakko kuvioita uudistaa
ei Junttiperällä o badia ei tsemppistä
eikä taistelutoimintaa
Leipä on leipä ja jätkä on jätkä
ja raha on raha on rahaa
talvella on lunta tuvassa
kesät housussa saharaa
Tässä tulee jolsa jätkä... - Selvennys.
Ihan tiedoksi,hän ei ole Evijärven uusi Kunnanjohtaja pälyilemässä Pietarsaaren suuntaan ,tämä pyöräilijä on ihan kunnon kansalainen.
- kunnantalolta joku
Eikä varmasi ole vanha kunnanjohtajatarkaan sehän pälyili itään päin.
- Näin se on
Jalasjärven keskikylässä pyöräilee myös mies talvivaatteissa oli kesä tai talvi,suuret muovipussit pyörän sarvissa, tarkenee hyvin ainakin kesällä,erilaisuus on rikkautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422006- 611667
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696