Te kaikki Nuvaring ehkäisyrenkaan käyttäjät!! Asettuuko teillä Nuvaring paikkaansa niinkuin kuvissa näytetään, esim. pakkauksen selosteessa? Minulla ei todellakaan asetu. Siis niin että rengas taitetaan littuun ja asetetaan emättimeen, jossa se kuvien mukaan jää sillälailla littuun emättimen perälle. Minulla rengas "pyörähtää" ja jää renkaan muotoon (lähellä emättimen suuta ja siitä renkaana ikäänkuin virtsapukten ympärillä). EI siis littanaksi perälle. Rengas ei todellakaan tunnu yhtään eikä tunnu tulevan pois, mutta ajattelin onko näin käynyt muille ja onko se normaalia...?!
Asettuuko Nuvaring...?
10
3644
Vastaukset
- Elina76
Mä olen käyttänyt rengasta vajaan viikon. Sen verran olen tunnustellut tilannetta, että se ei ole kovin syvällä eikä ole niin littanassa muodossa kuin ohjeen kuvassa. Eli vissiin ihan normaalia :) Ekan "rengas-yhdynnän" jälkeen hiukan säikähdin, kun rengas oli painunut ihan syvälle enkä ylettynyt kuin hipaisemaan sitä. No, se valui sieltä sit omia aikojaan oikealle kohdalle, sormen ulottuville ;)
Sillä ei ole mitään väliä missä kohdalla ja missä muodossa se on. Pääasia että rengas on sisällä ja pysyy siellä, eikä tunnu!
Aikas hieno keksintö muuten, olen ainakin toistaiseksi todella tyytyväinen Nuvaringiin! =)- N81
...etten ole siis ainoa jolla rengas on noin :) Itse en ole vielä yhdynnässä ollut renkaan aikana, minulla se on ollut nyt 3 päivää. Sanoin avolle että sitten kokeillaan kun minulla olo että rengas ok :) Vielä epäilyttää renkaan ehkäisyvarmuus, entinen pillerien syöjä kun olen. Tuntuu että eihän tämä voi näin helppoa olla ja samalla varmuus säilyy...Rengas ei tosiaankaan tunnu millekkään eikä sen olemassaoloa siis tunne tai huomaa jos ei sitä ajattele että siellä se on;). Kaikki ilmeisesti hyvin :)) Itselläni on kuitenkin sellainen olo että saatan ottaa seksin ajaksi renkaan aina pois...mutta kunhan nyt kokeillaan! Eikö rengas tuntunut sinun kumppanisi mielestä seksin aikana? Entä itsestäsi?
- Elina76
N81 kirjoitti:
...etten ole siis ainoa jolla rengas on noin :) Itse en ole vielä yhdynnässä ollut renkaan aikana, minulla se on ollut nyt 3 päivää. Sanoin avolle että sitten kokeillaan kun minulla olo että rengas ok :) Vielä epäilyttää renkaan ehkäisyvarmuus, entinen pillerien syöjä kun olen. Tuntuu että eihän tämä voi näin helppoa olla ja samalla varmuus säilyy...Rengas ei tosiaankaan tunnu millekkään eikä sen olemassaoloa siis tunne tai huomaa jos ei sitä ajattele että siellä se on;). Kaikki ilmeisesti hyvin :)) Itselläni on kuitenkin sellainen olo että saatan ottaa seksin ajaksi renkaan aina pois...mutta kunhan nyt kokeillaan! Eikö rengas tuntunut sinun kumppanisi mielestä seksin aikana? Entä itsestäsi?
Mun piti tänään aamulla ihan kokeilla onko se rengas siellä vielä, kun ei yhtään tunnu ja välillä sitä ihan unohtaa koko "värkin" :) Tuntuu ihan hullulta kun ei tarvi muistaa pilleriä päivittäin!
Mua ei sinällään hirveästi askarruta tuo ehkäisyvarmuus, vauvakuume vaivaa, mut elämäntilanne on nyt semmoinen, et pakko vielä sinnitellä ehkäisyn kanssa ainakin puoli vuotta. Ehkäisy jos ottaa ja pettää, niin sit saa mennä suunnitelmat uusiks ;) Mut niinhän sitä sanotaan et ehkäisyvarmuus on täl renkaalla sama kuin pillereillä.
Kysyit tuntuiko rengas seksin aikana. Mä en huomannut mitään eroa renkaattomaan yhdyntään verrattuna, mies sanoi että yhdessä vaiheessa rengas tuntui vähän, mutta ei häiritsevästi. Meillä oli kyllä kumikin käytössä, (sitähän suositellaan ensimmäisen renkaan aikana ekat 7 päivää) et en tiedä sit heikensikö se miehen tuntemuksia... Yhdynnän jälkeen minulla sit oli hiukan alavatsatuntemuksia, ilmeisesti rengas sen verran hankasi kohdunsuuta että kohtu siihen reagoi (muutenkin mulle tulee herkästi noita tuntemuksia, esim. papa-kokeen jälkeen).
Täytyy nyt kattella ja kuulostella miltä tuntuu, jos rengas ei jatkossakaan aiheuta mitään pahempia "häiriöitä", niin saa sit olla paikallaan tilanteessa kuin tilanteessa. Ehkä gynelle mennessä kuitenkin otan pois ;) - Tyytyväinen
Elina76 kirjoitti:
Mun piti tänään aamulla ihan kokeilla onko se rengas siellä vielä, kun ei yhtään tunnu ja välillä sitä ihan unohtaa koko "värkin" :) Tuntuu ihan hullulta kun ei tarvi muistaa pilleriä päivittäin!
Mua ei sinällään hirveästi askarruta tuo ehkäisyvarmuus, vauvakuume vaivaa, mut elämäntilanne on nyt semmoinen, et pakko vielä sinnitellä ehkäisyn kanssa ainakin puoli vuotta. Ehkäisy jos ottaa ja pettää, niin sit saa mennä suunnitelmat uusiks ;) Mut niinhän sitä sanotaan et ehkäisyvarmuus on täl renkaalla sama kuin pillereillä.
Kysyit tuntuiko rengas seksin aikana. Mä en huomannut mitään eroa renkaattomaan yhdyntään verrattuna, mies sanoi että yhdessä vaiheessa rengas tuntui vähän, mutta ei häiritsevästi. Meillä oli kyllä kumikin käytössä, (sitähän suositellaan ensimmäisen renkaan aikana ekat 7 päivää) et en tiedä sit heikensikö se miehen tuntemuksia... Yhdynnän jälkeen minulla sit oli hiukan alavatsatuntemuksia, ilmeisesti rengas sen verran hankasi kohdunsuuta että kohtu siihen reagoi (muutenkin mulle tulee herkästi noita tuntemuksia, esim. papa-kokeen jälkeen).
Täytyy nyt kattella ja kuulostella miltä tuntuu, jos rengas ei jatkossakaan aiheuta mitään pahempia "häiriöitä", niin saa sit olla paikallaan tilanteessa kuin tilanteessa. Ehkä gynelle mennessä kuitenkin otan pois ;)Itse olen käyttänyt rengasta puolisen vuotta, se menee hienosti sisään ja jää littanaksi. Samoja tuntemuksia ollut partnerilla, varsinkin takaapäin joskus tuntuu vähän, muttei häiritsevästi. Olen pitänyt rengasta aina yhtämittaa sen kolme viikkoa eikä missään vaiheesssa ole ollut tarvetta ottaa sitä pois eikä onneksi myöskään koko ajan varmistella, että missä se seilaa - aina on löytynyt, kun on etsitty. :-)
Paras puolihan tässä on selkeästi se, ettei tarvitse muistaa ottaa pillereitä. Lisäksi migreenit on jääneet pois, sillä renkaan hormonit vaikuttavat paikallisesti eivätkä koko verenkierrossa.
Suosittelen lämpimästi! - N81
Elina76 kirjoitti:
Täytyy nyt kattella ja kuulostella miltä tuntuu, jos rengas ei jatkossakaan aiheuta mitään pahempia "häiriöitä", niin saa sit olla paikallaan tilanteessa kuin tilanteessa. Ehkä gynelle mennessä kuitenkin otan pois ;)...No nyt on rengas testattu myös seksin aikana! Täytyy sanoa että ensin itseäni hieman "jänskätti" että mitä renkaalle käy. Mutta minä sanoin ja puolison kanssa sovittiin että hän ensin tarkastaa millainen se kapistus siellä nyt on ;) Ja sitten tuumattiin yhdessä että ehdottomasti on molempien HETI sanottava jos rengas tuntuu yhtään pahalle niin otamme sen pois. Mutta, yllätyksekseni rengas ei tuntunut yhtään koko yhdynnän aikana! Myös avokki sanoi että ei tunnu, joten ei siis haittaa tippaakaan ;) Piti ihan hommien jälkeen kokeilla että onko se siellä vielä, ja kyllä oli vallan hyvin! Mutta onko muilla käynyt niin että rengas pysyy samalla kohtaa paikallaan? Itselläni rengas kun asettuu täysipäiväisesti sillälailla kun ketjun alussa kerroin, niin sillalailla se kesti! en löydä siihen muuta teoriaa ja vähän koiteltiinkin, että "sivuutimme" renkaan niin että se ikäänkuin painautui emättimen takaseinään ja avolla oli selkeä reitti ;) :)
Jos on käyttänyt yhdistelmäehkäisypillereitä viimeisen kuukauden aikana ennen Nuvaringiä niin kondomia ei tarvitse käyttää edes ensimmäisten 7 päivän aikana vaan suoja renkaalla jatkuu samantien pillerin jälkeen. - Elina76
N81 kirjoitti:
...No nyt on rengas testattu myös seksin aikana! Täytyy sanoa että ensin itseäni hieman "jänskätti" että mitä renkaalle käy. Mutta minä sanoin ja puolison kanssa sovittiin että hän ensin tarkastaa millainen se kapistus siellä nyt on ;) Ja sitten tuumattiin yhdessä että ehdottomasti on molempien HETI sanottava jos rengas tuntuu yhtään pahalle niin otamme sen pois. Mutta, yllätyksekseni rengas ei tuntunut yhtään koko yhdynnän aikana! Myös avokki sanoi että ei tunnu, joten ei siis haittaa tippaakaan ;) Piti ihan hommien jälkeen kokeilla että onko se siellä vielä, ja kyllä oli vallan hyvin! Mutta onko muilla käynyt niin että rengas pysyy samalla kohtaa paikallaan? Itselläni rengas kun asettuu täysipäiväisesti sillälailla kun ketjun alussa kerroin, niin sillalailla se kesti! en löydä siihen muuta teoriaa ja vähän koiteltiinkin, että "sivuutimme" renkaan niin että se ikäänkuin painautui emättimen takaseinään ja avolla oli selkeä reitti ;) :)
Jos on käyttänyt yhdistelmäehkäisypillereitä viimeisen kuukauden aikana ennen Nuvaringiä niin kondomia ei tarvitse käyttää edes ensimmäisten 7 päivän aikana vaan suoja renkaalla jatkuu samantien pillerin jälkeen.Hih, me käytettiin ihan turhaan kumia ekat 7 päivää! Apteekin henkilökunnallekin tuntuu olevan aika uusi juttu tää rengas, siellä sanoivat mulle että pitää käyttää kumia! Sit täs yks päivä vessassa istunnolla ollessani aloin lueskella käyttöohjetta ja huomasin et meillä onkin sit ollut todella varma ehkäisy... ;)) Mäkin siirryin suoraan pillereistä renkaaseen joten ei olis tarvinu kumia käyttää. En niin hyvin tuota kohtaa ohjeista tullut lukeneeksi kun luotin apteekin-tätin sanaan... :/ No, tulipahan käytettyä pikkujoululahjaksi saatu kortsupaketti pois kuleksimasta ;))
Kyllä me ollaan naurettu avon kans tällekin jutulle! =D
Mulla on muuten iho parantunut ihan silmissä kun vaihdoin pillereistä renkaaseen! Vasta reilu viikko "rengastettuna" ja iho on kuin persikka:) - N81
Elina76 kirjoitti:
Hih, me käytettiin ihan turhaan kumia ekat 7 päivää! Apteekin henkilökunnallekin tuntuu olevan aika uusi juttu tää rengas, siellä sanoivat mulle että pitää käyttää kumia! Sit täs yks päivä vessassa istunnolla ollessani aloin lueskella käyttöohjetta ja huomasin et meillä onkin sit ollut todella varma ehkäisy... ;)) Mäkin siirryin suoraan pillereistä renkaaseen joten ei olis tarvinu kumia käyttää. En niin hyvin tuota kohtaa ohjeista tullut lukeneeksi kun luotin apteekin-tätin sanaan... :/ No, tulipahan käytettyä pikkujoululahjaksi saatu kortsupaketti pois kuleksimasta ;))
Kyllä me ollaan naurettu avon kans tällekin jutulle! =D
Mulla on muuten iho parantunut ihan silmissä kun vaihdoin pillereistä renkaaseen! Vasta reilu viikko "rengastettuna" ja iho on kuin persikka:)Itsekkin odottelen että tuoko rengas mitään todella positiivista mukanaan...Ihan kuin olisin huomannut että tässä viikossa olo ei ole enää ihan niin kärttyinen! Saisimpa takaisin ne mahtavat hiukset jotka omasin ennen pillereitä...samoin halut jotka myös omasin ennen pillereitä :)...sekä kiukuttomamman olotilan yleensä...jne.. Kaikkea tätä odotellessa ja niistä haaveillessa jatkan odottelua ja haaveilua :)
- Elina76
N81 kirjoitti:
Itsekkin odottelen että tuoko rengas mitään todella positiivista mukanaan...Ihan kuin olisin huomannut että tässä viikossa olo ei ole enää ihan niin kärttyinen! Saisimpa takaisin ne mahtavat hiukset jotka omasin ennen pillereitä...samoin halut jotka myös omasin ennen pillereitä :)...sekä kiukuttomamman olotilan yleensä...jne.. Kaikkea tätä odotellessa ja niistä haaveillessa jatkan odottelua ja haaveilua :)
Mulle pillerit aiheutti todella pahaa haluttomuutta, seksiä harrastettiin noin kahden viikon välein, silloinkin jouduin pakottamaan itseni puuhaan... Tuommoinen ei ole todellakaan tyypillistä minua, olen aina ollut kovastikin seksuaalinen. Luulin ettei minusta saa "pihtaria" tekemälläkään, mut niin vaan pillerit vei minultakin halut ja ukko sai korvilleen aina kun vähänkin erehtyi vihjaamaan jotain "sen" suuntaista. Olisin voinut olla vaikka lopun elämäni ilman seksiä, ajatuskin inhotti!
Nyt on mieskin ihmeissään(minusta puhumattakaan!) kun ei tarvi kuin pieni suukko antaa, niin jo alkaa mulla tehdä mieli! Ja kosteutta riittää... ;) On mennyt ihan hurjasteluksi meidän kammarissa! ;D
Mieliala on myös paljon pirteämpi ja iloisempi, saan kotonakin jotain aikaiseksi, enkä ole niin äksy.
Jos olisin tämän kaiken etukäteen tiennyt, olisin vaihtanut renkaaseen jo aikoja siten. Mitään negatiivista sanottavaa ei siitä ainakaan toistaiseksi ole :)
Toivotaan että sullekin alkaa ilmetä näitä positiivisia "sivuvaikutuksia" renkaan käytön myötä! =) - N81
Elina76 kirjoitti:
Mulle pillerit aiheutti todella pahaa haluttomuutta, seksiä harrastettiin noin kahden viikon välein, silloinkin jouduin pakottamaan itseni puuhaan... Tuommoinen ei ole todellakaan tyypillistä minua, olen aina ollut kovastikin seksuaalinen. Luulin ettei minusta saa "pihtaria" tekemälläkään, mut niin vaan pillerit vei minultakin halut ja ukko sai korvilleen aina kun vähänkin erehtyi vihjaamaan jotain "sen" suuntaista. Olisin voinut olla vaikka lopun elämäni ilman seksiä, ajatuskin inhotti!
Nyt on mieskin ihmeissään(minusta puhumattakaan!) kun ei tarvi kuin pieni suukko antaa, niin jo alkaa mulla tehdä mieli! Ja kosteutta riittää... ;) On mennyt ihan hurjasteluksi meidän kammarissa! ;D
Mieliala on myös paljon pirteämpi ja iloisempi, saan kotonakin jotain aikaiseksi, enkä ole niin äksy.
Jos olisin tämän kaiken etukäteen tiennyt, olisin vaihtanut renkaaseen jo aikoja siten. Mitään negatiivista sanottavaa ei siitä ainakaan toistaiseksi ole :)
Toivotaan että sullekin alkaa ilmetä näitä positiivisia "sivuvaikutuksia" renkaan käytön myötä! =)Ihan kuin minun kynästäni tuo kirjoituksesi! Täysin sama homma minulla pillereiden ja haluttomuuden kanssa. Jos tosiaan olisin tämän renkaasta tiennyt olisin vaihtanut tähän jo aikapäiviä sitten se on varmaa!
Tässä reilussa viikossa olenkin huomannut positiivista muutosta mielialan ja haluamisen suhteen :) Avoakin katselee jo taas ihan eri silmin ja suukotkin ovat jo paljon kivempia jotka johtavat herkemmin eteenpäin ;) Toisin kuin ennen...
Mutta ehkä tuloksia karisseiden hiuksien suhteen joutuu odottelemaan vielä jonkun aikaa...se ei vaan hetkessä tapahdukkaan. Mutta odottelen toiveikkaana jospa hiuksetkin alkavat kukoistaa vaikka muutaman kuukauden sisällä...
Kovin toiveikas olen asioiden parantumisen suhteen kun tuntuu muillakin auttaneen :D
- Kokemuksen ääni
...vielä, että rengas saattaa tulla ulos yhdynnän aikana, joten tarkistakaa aina lopuksi,että se on paikoillaan. Jos se on yli kolme tuntia pois ....ei hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1334135Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1913905Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi292626Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102412100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322183Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks41756Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut941385Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa481382Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241291Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah361079