Jumaliste että ne on törkeitä, mutta ite kun ostin Tälläisen S70 volvon ja siinä sitte takalaseissa on kalvot, nin millähän konstilla saisin ne hyvin ja hienosti pois???
Ikkunakalvon poisto?
12
4051
Vastaukset
- Iskä
Itse irroitin pojan autosta kalvot tinnerillä ja mattoveitsen terällä, en kyllä tiedä onko siihen helpompikin keino mutta niin ne ainakin lähti.
- JJJF
Ei mitään välineitä tai mitään tarviste. Lähtee hyvin irti...ainakin omasta autostani. 3m kalvot etulaseista. Vähän kulmaa jostain auki raaputat ja vedät irti.
- JIS
Auto varjoon tai talliin, paras lämpötila jotain 10, ei missään nimessä auringon paisteessa. Varovasti jokin reuna ensin auki ja sitten tasainen hidas veto rauhallisesti kahdella kädellä. Nuin minä ainakin olen saanut hyvin irti. Jos jää palasia niin saa hyvin irti ikkunaputsilla, eli vempaimella jossa on mattoveitsen terä poikittain ja sitä käytetään yleensä maalitahrojen poistoon ikkunoista.
- Kalvo
JIS kirjoitti:
Auto varjoon tai talliin, paras lämpötila jotain 10, ei missään nimessä auringon paisteessa. Varovasti jokin reuna ensin auki ja sitten tasainen hidas veto rauhallisesti kahdella kädellä. Nuin minä ainakin olen saanut hyvin irti. Jos jää palasia niin saa hyvin irti ikkunaputsilla, eli vempaimella jossa on mattoveitsen terä poikittain ja sitä käytetään yleensä maalitahrojen poistoon ikkunoista.
Kalvot lähtee parhaiten samalla tavalla kuin niitä laitetaan kiinni. Eli, vedellä, siis vettä hieman pintaan ja sitten vasta revitään. Voi käyttää aika reilusti vettä.
- Anonyymi
Kalvo kirjoitti:
Kalvot lähtee parhaiten samalla tavalla kuin niitä laitetaan kiinni. Eli, vedellä, siis vettä hieman pintaan ja sitten vasta revitään. Voi käyttää aika reilusti vettä.
Mitä se vesi siinä auttaa kun liima on eri puolella? Kunnon urpo taas
- just
tuossa oli hyviä vinkkejä sulle, ja lisäisin siihen viel, että ikkuna spray on hyvä tavara jos jääpi niitä liimarantuja lasiin. ja nukkaamaton paperi. niillä lähtee, kokeiltu on.
- XC90T8
Miksi kukaan edes laittaa laseihin noita liian mustia tummennuksia?? Ne ovat tosiaan mauttoman rumia ja tekevät uudesta ja kalliistakin autosta heti vanhemman, halvemman ja nuhruisemman näköisen! Vähän, tai oikeastaan aika paljonkin, sentään auttaisi, jos ne olisivat tasaiset joka lasissa, mutta kun ne ovat vielä tummat nimenomaan vain b-pilarista taaksepäin (lakihan siis asettaa myös rajoja, tiedetään).
Joissakin edullisemmissa perusmerkeissä, kuten Hondassa, Hyundaissa ja Toyotassa, nähtävästi jopa Skodan ja Citroenin tasoisissa autoissa, näköjään tuppaavat nykyään laittamaan noita jopa vakiovarusteiksi. Onneksi kalliimmissa merkeissä, eli ainakin Mercedes-Benzissä ja BMW:ssä, nuo ovat yleensä edelleen korkeintaan lisävarustelistalla, jonne tyylitajuinen ostaja ne jättääkin - hyvältä liian tummat takasivulasit eivät näyttäisi edes Bentleyssä, Maseratissa tai Rolls-Roycessa.- Tuninkimiehet
Hyvin kirjoitettu! Juuri nämä B-pilarista eteenpäin tummennetut autot näyttävät todella halvoilta ja tuhruisilta! Näkee heti että, ahaa on "YRITETTY VÄHÄN TÄSSÄ" tuunata!
- gdfdz
Tuninkimiehet kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu! Juuri nämä B-pilarista eteenpäin tummennetut autot näyttävät todella halvoilta ja tuhruisilta! Näkee heti että, ahaa on "YRITETTY VÄHÄN TÄSSÄ" tuunata!
Jaah no mua ei kyllä edes kiinnosta, näyttääkö auto teidän silmissä arvokkaalta vai ei. Itse laitoin lasten, koirien ja työasioiden takia ikkunat niin mustiksi, ettei läpi näe.
- juippi1970
Kuumailmapuhaltimella voi antaa lämpöä sopivan matkan päästä niin lähtee ehjänä.
- VasenOikea
Volvon ollessa kyseessä, tärkeintä on että kalvot lähtevät ehjänä. Lopun voikin viedä huolettaa kuusakosken kierrätettäväksi.
- diippaadaii
Jotenkin alaston olo on ilman tummennuksia. Aion viedä laitettavaksi ammattimiehelle. Harvoin sedanissa mutta farkussa ehdoton ja jos musta tai tumma auto muutenkin niin kyllä ulkonäkö muuttuu paremmaksi. No makuasia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921776- 851252
- 1101123
- 72965
- 106907
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673