Caprice

Seppo

Iltaa kaikille. olisin vain kysynyt, että voiskohan tuolla capricella ajaa talvella kitkarenkailla, koska ei viittis ostaa nastarenkaita, kun pitais ostaa sitte kesä ja talvi renkaat ja mä ajattelin ajaa kitkoilla kesälläki. No hyvää joulua kaikille.

6

807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teme

Tarviit toki ne kesärenkaat kuitenkin.

• impala67

siis jos autolla täytyy voida ajaa JOKA päivä ja nimenomaan talven ympäri, suosittelen vakavasti nastojen hankintaa.
      MUTTA jenkki-m s valkosivuillakin pärjää aivan loistavasti, kunhan on oikea asenne eikä saa slaagia siitä että autoa tarttee välillä lumipenkasta pois lapioida. varovaisuuttahan tarvitaan talviautoilussa joka tapauksessa.

siis vastaus; voi ajaa talvella kitkarenkailla.
      itsellä ensimmäistä talvea nastat alla, ja kyllä niidenkin kanssa saa varovainen olla. caprice on painava auto, ja puskee eli aliohjautuu yllättävän helposti liukkaalla. yliohjautuminen ei ole meikäläistä koskaan haitannut, päinvastoin...

• HenkkaS77

Eiköhän se ole samantekevää onko nastat vai kitkat, kakstonninen auto kun lähtee käsistä, niin ei siinä nastat pelasta enempää ku kunnon kitkatkaan.

• Caprice

Itse ainakin suosittelen lämpimästi nastojen hankkimista, osta ne käytettynä (jos löydät) niin saat halvemmalla. Itse ostin hyvät käytetetyt nastarenkaat ja maksoin niistä 120 e vanteineen.

Voin luvata että liikkeelle lähtö talvella paranee kummasti... Ja eikä karkaa peräkään niin helposti sivulle... paitsi tietysti tarvittaessa.

On kyllä totta että kun noin 2000 kg painava auto lähtee viemään on lähes sama onko alla kitkat vai nastat, mutta toisaalta nastoilla tälläiseen tilanteeseen ei joudu niin helposti!

• artusia
        Caprice kirjoitti:

Itse ainakin suosittelen lämpimästi nastojen hankkimista, osta ne käytettynä (jos löydät) niin saat halvemmalla. Itse ostin hyvät käytetetyt nastarenkaat ja maksoin niistä 120 e vanteineen.

Voin luvata että liikkeelle lähtö talvella paranee kummasti... Ja eikä karkaa peräkään niin helposti sivulle... paitsi tietysti tarvittaessa.

On kyllä totta että kun noin 2000 kg painava auto lähtee viemään on lähes sama onko alla kitkat vai nastat, mutta toisaalta nastoilla tälläiseen tilanteeseen ei joudu niin helposti!

Moi aattelin tuoda kokemukseni kans kehiin. Nastattomilla ajelee mut varovasti. Yhen talven taiteilin ja sitten en enää. Tein toisenlaisen ratkaisun. Buickissa kun ei oo lukkoperää hankin lisäosat 120 eeroo ja vot menee kun juna eikä ole niin altis luisulle. Mul on yhen talven ajetut vanin m s renkaat ilman nastoja ja hyvin oon pärjännyt. Lumimyräkän aikana just ennen joulua olin menossa maalle tonne Keski-Suomen suuntaan niin siellä huomas ku nastalliset oli ojas mut muut mennä tohotti ilman nastoi.

• stw
        artusia kirjoitti:

Moi aattelin tuoda kokemukseni kans kehiin. Nastattomilla ajelee mut varovasti. Yhen talven taiteilin ja sitten en enää. Tein toisenlaisen ratkaisun. Buickissa kun ei oo lukkoperää hankin lisäosat 120 eeroo ja vot menee kun juna eikä ole niin altis luisulle. Mul on yhen talven ajetut vanin m s renkaat ilman nastoja ja hyvin oon pärjännyt. Lumimyräkän aikana just ennen joulua olin menossa maalle tonne Keski-Suomen suuntaan niin siellä huomas ku nastalliset oli ojas mut muut mennä tohotti ilman nastoi.

Hangilla kitkat pitää, mutta ei jäillä yhtään. Täällä etelässä nastat on mielestäni pakolliset, kun olosuhteet yleensä vaihtelee loskan ja jään kesken. Caprice stw lähtee kyllä hyvin liikkeelle takapainoisena autona, mutta ei pysähdy sitten millään. Menee suoraan kuin pulkka. Heikkosydämiselle en suosittelis lainkaan. Itellä on melko kuluneet oliko ne BF Goodrichin Winter Slalom, joiden pitäis olla hyvät. Ja paskat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      267
      5930
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      45
      3872
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      35
      3244
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      60
      3129
    5. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      169
      2992
    6. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      46
      2814
    7. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      93
      2777
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      82
      2470
    9. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      77
      2068
    10. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      196
      2067
    Aihe