Itä-Vantaa ja Länsi-Vantaa

eski

Onko Vantaa mielestänne selkeästi kahtiajakautunut. Kaupunkihan on nähtävästi tulojen perusteella jaettu parempaan länsi- ja huonompaan itäpuoliskoon. Molemmat puoliskot ovat kyllä tuttuja ja täytyy sanoa, että Myyrmäki-Martinlaakso akseli vaikuttaa paljon siistimmältä ja paremmin palveluin/yhteyksin varustetulta seudulta kuin Tikkurila-Korso akseli. Miten on?

40

14497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myyrmäkeläinen

      80% Vantaan verotuloista tulee Länsi-Vantaalta. 80% poliisin Vantaan keikoista on Itä-Vantaalla.

      Arvaa kummalla puolella itse haluan asua? ;-)

      • Tiikeri

        Itä-Vantaalle muutin jo alunperin liikenneyhteyksien vuoksi. Päärata menee siitä Tiksi-Korso -linjalta suoraan minnepäin Suomea vain, ja kun tulee usein mm. sukulaisissa käytyä tuolla sadan km päässä on se hyvä että juna lähtee vierestä. Itä-Vantaalla on mielestäni paremmin palvelut ja liikenneyhteydetkin toteutettuina. Oma työni on sellaista että eri päivinä olen eri kohteissa töissä, mikä vaatii hyvät yhteydet eri suuntiin, enkä halua omalla autolla kulkea kun parkkipaikan saaminen aina eri paikasta koko päiväksi on joko tuhottoman vaikeaa tai kallista (yleensä molempia). Kotitalolta kulkee bussi suoraan Jumbolle, Länsi-Vantaalle, Helsinkiin, Lento-asemalle ja Korsonkin suuntaan monta kertaa tunnissa ja sunnuntaisinkin jokaiseen näistä vähintään kerran tunnissa, niin ei viitsi oikein valittaa. Tiksin urheilupuistokin on aivan vieressä, ja ulkoilumaastot samoin. Olen hyvin tyytyväinen Itä-Vantaalla asumiseen, ja olen ennen Vantaata asunut seitsemällä eri paikkakunnalla joista neljä kaupunkeja.


      • ttttt

        Älä puhu paskaa siellä kerrostalo röttelössä. Minä asun Itä-Vantaalla hienossa omakotitalossa. En vaihtaisi sinun kanssa asuntoa.


      • ooooo

        Mistä sinä olet saannut tuollaisia tietoja. Vastaa sanoistasi. 80% poliisin keikoista Vantaan keikoista on Itä-Vantaalta. Kummalla puolella sinä haluat valehdella. Ota asiasta selvää paremmin ennen kuin kirjoitat noin paksuja juttuja.


      • Markku

        Älä puhu ihan skeidaa. Voitko kertoa mistä sinun päähäsi on tullut tuollaisia älyttömiä ajatuksia. Tarkoitatko että Länsi-Vantaa elättää Itä-Vantaata. Ja voitko perustella että 80% poliisin keikoista tulee itävantaalta. Jo kirjoittelet paksuja juttuja. Täytyy ottaa selvää asiasta. Tikkurilan poliisilaitoksesta. Miten sinä voit noin älyttömiä kirjoittaa.


    • hiski

      Onhan tämä aika kahtijakautunut. kyllä ihmiset ovat ainakin selkeästi jomman kumman kannattajia, en nimittäin ole törmännyt yhteenkään tapaukseen josta olisi itä-vantaalta muuttanut länsi-vantaalle tai toistepäin. Muutenkin kun poikittais-liikenne on aika surkeaa, se vahvistaa erillisyyttä. Sitä en kyllä allekirjoita että länsipuoliskon kulkuyhteydet olis paremmat - onhan itä-vantaallakin loistavasti kulkeva lähijuna sekä bussit. Ja matkat kestää lähes yhtä kauan.

      • eski

        Myyrmäen ja Tikkurilan välillä tuntuu kulkevan bussia aika tiuhaan. Tuossa tutkin aikatauluja, niin vaikutti että länsipuolelta pääsee busseilla paljon laajemmalle alueelle kuin idästä. Voin olla väärässäkin.


      • sanna
        eski kirjoitti:

        Myyrmäen ja Tikkurilan välillä tuntuu kulkevan bussia aika tiuhaan. Tuossa tutkin aikatauluja, niin vaikutti että länsipuolelta pääsee busseilla paljon laajemmalle alueelle kuin idästä. Voin olla väärässäkin.

        Mä oon sen verran hullu et käyn kouluni martinlaaksossa ja asun ite hakunilan lähellä. Arvatkaa vaan onko tuskaa istua bussissa aamut kehällä ja dösät kulkee ajoittain aika surkeesti. tästä "taajamasta" (koivukylään 4 km ja tikkurilaan 7 km) pääsee hyvässä lykyssä ehkä kerran tunnissa pois. juna menee just tosta tiksistä ja koiviksesta. anna armias jos ei kerkee vikaan dösään. muualla pääsee vielä liikkumaan. tää on hienoa aluetta jolla asun mut ajattelin muuttaa jonnekin myyrmäkeen. eli tosiaan suunnittelen ristiinvetoa (harvoja)No ihan tosi toi et dösii menee länteen paremmin ja sepä se.


      • tikkurilalainen
        sanna kirjoitti:

        Mä oon sen verran hullu et käyn kouluni martinlaaksossa ja asun ite hakunilan lähellä. Arvatkaa vaan onko tuskaa istua bussissa aamut kehällä ja dösät kulkee ajoittain aika surkeesti. tästä "taajamasta" (koivukylään 4 km ja tikkurilaan 7 km) pääsee hyvässä lykyssä ehkä kerran tunnissa pois. juna menee just tosta tiksistä ja koiviksesta. anna armias jos ei kerkee vikaan dösään. muualla pääsee vielä liikkumaan. tää on hienoa aluetta jolla asun mut ajattelin muuttaa jonnekin myyrmäkeen. eli tosiaan suunnittelen ristiinvetoa (harvoja)No ihan tosi toi et dösii menee länteen paremmin ja sepä se.

        Itse asun Tikkurilan keskustassa ja täältä jos mistä on loistavat yhteydet lähes mihin tahansa; päärata kulkee vieressä eli kaikki useimmat kaukojunat pysähtyvät Tiksissä, samoin lähijunia menee tosi tiuhaan täältä keskustaan, uskalla väittää, että paljonkin useammin kuin M-junat Vantankoskelta. Meiltähän pääsee sekä P, I, K sekä Riihimäen R ja H -junilla eli todella usein.
        Lisäksi palvelut ovat loistavat, mitä sellaista täällä ei olisi mitä länsi-Vantaalla on? Sitä paitsi mielluummin ajelen tästä Itikseen shoppailemaan kuin esim. Myyrmanniin.

        En ole montaa kertaa ajellut länsi-Vantaalla, mutta eipä tuo Martinlaakson alue ainakaan kovin kummoiselta näytä; todella ankeaa lähiötä.

        Kieltämättä ei edes tunnu, että Myyrmäen alue ym. alueet lännessä ovat osaa samaa kaupunkia, koska asumme niin hajanaisesti täällä Vantaalla. Paljon paremnmin tunnen esim. pohjois-Helsinkiä kuin muita osia Vantaata, kun asun nyt tässä Tiksin ihan eteläreunassa Hesan rajalla.


      • hiski
        eski kirjoitti:

        Myyrmäen ja Tikkurilan välillä tuntuu kulkevan bussia aika tiuhaan. Tuossa tutkin aikatauluja, niin vaikutti että länsipuolelta pääsee busseilla paljon laajemmalle alueelle kuin idästä. Voin olla väärässäkin.

        Ottakaa huomioon, että täällä Itä-Vantaan puolella on muitakin paikkoja kuin tikkurila yms. Elämää löytyy myös hakunilan eteläpuolelta, läheltä Helsinginr rajaa. Meiltä kestää länsi-Vantaalle 1-2h, riippuen yhteyksistä (ensin tikkurilaan ja sieltä vaihto). Uskon, että suurinosa meistä etelä-itä-vantaan asukeista hoitaa hommat Helsingin puolella, sillä onhan metro tuossa ihan vieressä.


      • Le+pa

        Olen asunnut molemmissa, siis idässä ja nyt lännessä. KYse on ihan siitä missä lähiössä sattuu kummallakin puolella asumaan. Vaarala idässä on varsin elitistinen alue lännen Martinlaaksoon verrattuna esimerkiksi. Että löytyy niitä paska-alueita molemmista ja taas hyviä myöskin. Eikös se vähän niin ole, että missä on rivi-ja omakotitaloja on myös vähän varakkaampaa jengiä, oli se sitten idässä tai länness, pässit!


      • jupajup
        hiski kirjoitti:

        Ottakaa huomioon, että täällä Itä-Vantaan puolella on muitakin paikkoja kuin tikkurila yms. Elämää löytyy myös hakunilan eteläpuolelta, läheltä Helsinginr rajaa. Meiltä kestää länsi-Vantaalle 1-2h, riippuen yhteyksistä (ensin tikkurilaan ja sieltä vaihto). Uskon, että suurinosa meistä etelä-itä-vantaan asukeista hoitaa hommat Helsingin puolella, sillä onhan metro tuossa ihan vieressä.

        Aivan näin!!

        Itse asuin Länsipuolella (Louhela, Myyrmäki ja Martinlaakso) noin 15 vuotta kunnes muutin Itään (Mellunmäen-Länsimäen alue). Arvostan hyviä kulkuyhteyksiä (metro) ja luonnon läheisyyttä (lyhyt matka Sipoon korpeen). En vaihtaisi enää kyllä Länsipuolelle.

        Jokaisessa lähiössä asuu vuokralaisia, pummeja, sossun elättejä ja juoppoja, työttömiä ja maahanmuuttajia...semmosta se lähiöelämä vaan on. Monet kehuu myyrmäkeä, mutta ihan samanlaiset ongelmat siellä on kuin esim. Hakunilassa tai Korsossa, ei ole esim. turvallista liikkua naisihmisenä pimeällä yksin...toisaalta ei kai enää missään.

        Itse olen ainakin tyytyväinen.


      • Kutiainen

        Olen asunut kummallakin puolella:
        - Kaivokselassa
        - Koivukylässä
        - Leppäkorvessa
        Ei pahaa sanottavaa kummastakaan

        Tänään menin Martsarin asemalta junalla keskustaan ja piti väistellä ettei puolispurgut kaatuillu päälle. Eipä meitä nykyään lähinnä olevalla Korson asemallakaan ole tuohon paljoa eroa. Paljon parjatussa Koivukylässäkin on Vanhan koivukylän pientaloalue joka on varmaan ihan jees asua. Vantaan kalleimmat asunnot taas taitaa olla itäpuolella Tikkurilassa tai Viertolassa. Työkaveri muutti Kauniaisista Vantaalle kun sai jenkkilässä peri vuotta oppineet tenavat englanninkieliseen päiväkotiin (Kauniaisissa olis varmaan pitänyt alkaa opetella ruåtsia).

        Oliskohan tämä Itä/Länsi jako vähän keinotekoinen, ja tuo ekassa viestissä kerrottu tulojen ja poliisikeikkojen jako täyttä paskaa. Leppäkorvessa oli joskus vuonna 2000 kokonaista yksi (1) poliisin hälytystehtävä ;o)


      • surkeatjopa
        tikkurilalainen kirjoitti:

        Itse asun Tikkurilan keskustassa ja täältä jos mistä on loistavat yhteydet lähes mihin tahansa; päärata kulkee vieressä eli kaikki useimmat kaukojunat pysähtyvät Tiksissä, samoin lähijunia menee tosi tiuhaan täältä keskustaan, uskalla väittää, että paljonkin useammin kuin M-junat Vantankoskelta. Meiltähän pääsee sekä P, I, K sekä Riihimäen R ja H -junilla eli todella usein.
        Lisäksi palvelut ovat loistavat, mitä sellaista täällä ei olisi mitä länsi-Vantaalla on? Sitä paitsi mielluummin ajelen tästä Itikseen shoppailemaan kuin esim. Myyrmanniin.

        En ole montaa kertaa ajellut länsi-Vantaalla, mutta eipä tuo Martinlaakson alue ainakaan kovin kummoiselta näytä; todella ankeaa lähiötä.

        Kieltämättä ei edes tunnu, että Myyrmäen alue ym. alueet lännessä ovat osaa samaa kaupunkia, koska asumme niin hajanaisesti täällä Vantaalla. Paljon paremnmin tunnen esim. pohjois-Helsinkiä kuin muita osia Vantaata, kun asun nyt tässä Tiksin ihan eteläreunassa Hesan rajalla.

        No ei sieltäkään ole kovin hyvät yhteydet etelänavalle.


    • vesku

      Vilkuilin tuossa tilastoja vantaan kaupungin sivuilla ja suurin osa korkeakouluja käyneistä asuu myyrmäen palvelualueella lännessä. Olen asunut koko ikäni vantaalla ja aina tilanne on ollut näin, että paremmin koulutetut ja tienaavat asuvat pääosin länsipuolella. Ei se itäpuolesta tietenkään huonoa tee, ihan viihtyisää aluetta.

      • asukki

        "Olen asunut koko ikäni vantaalla ja aina tilanne on ollut näin, että paremmin koulutetut ja tienaavat asuvat pääosin länsipuolella. Ei se itäpuolesta tietenkään huonoa tee, ihan viihtyisää aluetta."

        Juu, tuntuu edelleen hassulta että ihmisten viihtyvyys ja omanarvontunto on kiinni siitä mitä seinänaapuri tienaa. "Tää on paljo parempi mesta ku meijän naapurinsetä tienaa tuhat egee enempi ku teijän naapuri siel itäpuolel..." Haloo?


      • Keijo
        asukki kirjoitti:

        "Olen asunut koko ikäni vantaalla ja aina tilanne on ollut näin, että paremmin koulutetut ja tienaavat asuvat pääosin länsipuolella. Ei se itäpuolesta tietenkään huonoa tee, ihan viihtyisää aluetta."

        Juu, tuntuu edelleen hassulta että ihmisten viihtyvyys ja omanarvontunto on kiinni siitä mitä seinänaapuri tienaa. "Tää on paljo parempi mesta ku meijän naapurinsetä tienaa tuhat egee enempi ku teijän naapuri siel itäpuolel..." Haloo?

        Ajat on muuttunut vuosien varrella. Itä-Vantaalle rakennetaan jatkuvasti hienoja kerrostaloja ja omakotitaloja. Länsi-Vantaa alkaa jo jäämään jälkeen kehityksestä.


      • tuulia
        Keijo kirjoitti:

        Ajat on muuttunut vuosien varrella. Itä-Vantaalle rakennetaan jatkuvasti hienoja kerrostaloja ja omakotitaloja. Länsi-Vantaa alkaa jo jäämään jälkeen kehityksestä.

        Muutin Myyrmäkeen 26 vuotta sitten, oli tosi tuppukylä silloin. Metsä kasvoi nykyisten kauppakeskusten paikalla. Viihdyin kyllä, ulkoilumaastoja löytyi. Sitten perheen kasvaessa muutimme omakotitaloon Vanhaan Koivukylään, ja nyt asustelen Simonkalliossa. Viihdyn edelleenkin, hyvät kulkuyhteydet ja hyvät ulkoilumaastot. Avantouimarina arvostan tietysti Kuusijärven läheisyyttä. Ammattini vuoksi olen joutunut käymään paljon ihmisten kodeissa sekä Itä- että Länsi-Vantaalla ja voin sanoa, että hienoa ja huonoa löytyy molemmissa!


      • Arvoisa Konstaapeli
        tuulia kirjoitti:

        Muutin Myyrmäkeen 26 vuotta sitten, oli tosi tuppukylä silloin. Metsä kasvoi nykyisten kauppakeskusten paikalla. Viihdyin kyllä, ulkoilumaastoja löytyi. Sitten perheen kasvaessa muutimme omakotitaloon Vanhaan Koivukylään, ja nyt asustelen Simonkalliossa. Viihdyn edelleenkin, hyvät kulkuyhteydet ja hyvät ulkoilumaastot. Avantouimarina arvostan tietysti Kuusijärven läheisyyttä. Ammattini vuoksi olen joutunut käymään paljon ihmisten kodeissa sekä Itä- että Länsi-Vantaalla ja voin sanoa, että hienoa ja huonoa löytyy molemmissa!

        Länsipuolella asuu rikkaita, omahyväisiä juntteja ja Itäpuolella kriminaaleja ja
        sossun elättejä. Pitäisiköhän muuttaa Saviolle?


    • hylj

      Ei itävantaa mikää huono paikka oo mut länsivantaa on ehkä kivempi ja viihdyttävämpi

      • Anonyymi

        se on vaikea sanoa minä itse kaipaan ympörilleni taloja remeontoivia eteenpäin pyrkiviää perheita ja jotkut taas kaipaavat sosiaalietuisia saavia juoppoja loosereita joltata mikään ei onnistu,edes työn haku TASAAN EI MENNE ONNEN LAHJAT


    • fakta1

      Länsivantaa täynnä homoja ja matuja. Erittäin ankeaa seutua muutenkin. Varsin martinlaakso ja myyrmäki on aivan hirvittäviä paikkoja!

      • Hyh

        Itä-Vantaa on ihan paskaa


      • Anonyymi
        Hyh kirjoitti:

        Itä-Vantaa on ihan paskaa

        ostappa talo asolasta,ei ole pummeja eikä matuja ainoa haihaitta on kun sunnuntaina kuuntelet käen kukuntaa kuuluu vasaran ääni,joku naapurisi remontoi taloaann perheelle vielä mukavampaan kuntoon...se on työn ääni


      • Anonyymi
        Hyh kirjoitti:

        Itä-Vantaa on ihan paskaa

        vai niin et sitten pidä matuista etkä sos pummeista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vai niin et sitten pidä matuista etkä sos pummeista

        kukapa nyt niistä pitäisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kukapa nyt niistä pitäisi

        sama täällä mitä kauempana ,sen parempi


    • KorsoRules

      Korso on upea yhteisöllinen paikka. Kasvanut 60-70- lukujen tuppukylästä vireäksi lähiöksi.

      Itse asun rivitalossa lähellä erinomaista koulua, kauppoja on ihan lähellä ja 1,5 km päässä, bussit kulkevat, junalle kohtuumatka, lenkkimaastoja niin metsää kuin joenrantaakin löytyy ja on rauhallista.

      Ainut mitä ihmettelin silloin kun lapsi oli eskarissa, olivat huumeruiskut maanantai-aamuisin päiväkodin pihalla - mistä ihmeestä ne sinne tulivat, kun en koskaan 30-v aikana ole ainuttakaan piikittäjää nähnyt? No, sinällään näitä samaisia ruiskuja ja ostarin lähellä örveltäviä alkoholisteja löytyy kyllä Vantaalta ihan varmasti jokaisesta lähiöstä. Kuten myös muistakin isoista kaupungeista.

      Itse en aio muuttaa täältä ellei tule vastaan erityinen syy. Länsi-Vantaata en pidä idän konkarina mahdollisena - mm. itä-Vantaan junayhteydet ovat paljon paremmat ja täällähän se lentokenttäkin on. Niin, ja julkisilla lentokentälle alle 30 min, autolla vartti. Ei paha :).

      • myyrmäki

        Rohkenen olla eri mieltä. koko ikäni olen asunut Länsi-Vantaalla. Juna- ja bussiyhteydet Myyrmäessä noin 100x paremmat kuin esim. Korsossa. Tikkurilakaan ei ole mikään malliesimerkki. sieltä kulkee vain kaukojunaliikenne, ja vähän käytetyt junat kuten korson ja Keravan junat. Sanon että lännessä on paremat liikenneyhteydet. Sitäpaitsi lentokenttä ei sijaitse Itä-Vantaalla vaan lähes täysin keskellä en lähde sanomaan, että lentokenttä sijaitsisi kummallakaan puolella. Junalla pääsee Länsi-Vantaalta 15 minuutissa. Pakko myöntää, että länsivantaa on nykyään väkivaltaisempaa, alkoholisoituneempaa ja pahmepaa aluetta, mutta argumenttisi kulkuyhteyksistä, ja julkisten paikkojen todellisesta sijainnista ei pidä paikkaansa.


    • Adel7

      Molemmissa asuneena liputan ehdottomasti Itä-Vantaan puolesta! asuin jonkinaikaa Lännessä ja se oli oikeesti kauheeta aikaa.Se lähteminen ja tuleminen oli niin vaikeaa ja muutenki kamalaa seutua.
      Tikkurila-Simppari ymp toimii.
      Yhteydet hyvät ja pummeja nyt löytyy joka kolkasta muutenkin.

      • Anonyymi

        haeppa ASOLASTA EDESyksi sosiaalipummi et löydä. jokainen maksaa omat laskunsa.


    • Jkhall

      Myyrmäki on jotenkin rosoinen ja siksi se sopii minulle, tavalliselle keskiluokkaiselle. Kulkuyhteydet hyvät ja Myyrmannista löydän kaiken tarvittavan.

    • vaikeavalita

      On eroa..
      Länsi-Vantaalla tulee enemmän ja siellä ihmiset kävelevät enemmän etukumarassa, kuin Itä-Vantaalla.
      Toisaalta Länsi-Vantaalaiset ovat aina viimeksi iloisia, kun aurinko laskee sinne.

      • Anonyymi

        iloisia ihmisiä minäkin kaipaillen ikää on jo paljon ja kaikki vehkeet ei enään pelitä olisin sellaisen herttaisen rouvan tarpeessa joka ymmärtäisi nämä minun vaikeudet ja mentäisiin eteenpäin niilllä avuilla mitä vielä on jäljellä


    • Anonyymi

      Talousmaantieteessä on itä aina jostain syystä huonompi. Itä/länsisuomi, itä/länsisaksa, itä/länsivenäjä, itä/länsithaimaa, itä/länsiviro ym. ym.

      • Anonyymi

        Länsi-Vantaa pitää liittää Espooseen ja Itä-Vantaa Keravaan. Länsi-Vantaata ei jostain syystä haluta kehittää, vaikka Lännessä asuu enemmän porukkaa.

        Hyvä esimerkki on ratikan suunnittelu Itä-Vantaalle ja kuitenkin Lännessä asuvat joutuisivat sitä maksamaan, vaikka eivät siitä mitenkään hyödy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsi-Vantaa pitää liittää Espooseen ja Itä-Vantaa Keravaan. Länsi-Vantaata ei jostain syystä haluta kehittää, vaikka Lännessä asuu enemmän porukkaa.

        Hyvä esimerkki on ratikan suunnittelu Itä-Vantaalle ja kuitenkin Lännessä asuvat joutuisivat sitä maksamaan, vaikka eivät siitä mitenkään hyödy.

        Höpsistä. Vantaan rahathan on menneet pääosin Länsi-Vantaalle. Sinnehän on rakennettu täysin uusiksi koko kaupunginosa eli Kivistö, käytännössä ihan uusi kaupunginosa. Näin suurta satsausta ei muualle Vantaata ole verorahoista tehty vuosikymmeniin.
        Kehäratakin on enemmän länsipuolella kuin itäpuolella. Itse asiassa sehän ei edes mene varsinaisesti Vantaan itäosiin. Ratikka vähän hyvittäisi tuota epäkohtaa.

        Länsipuolen voisi minunkin puolesta liittää paremminkin Nurmijärveen, espoolaiset eivät sitä huolineet, kun viimeksi liittymistä länsipuolella ajettiin. En tiedä haluaisiko nurmijärveläisetkään. Tai liittykööt mihin tahansa joka kelpuuttaa riesakseen. Pääsisimme noista iänikuisista kitisijöistä ja rusinanpoimijoista eroon.

        Itä-Vantaan luonnollinen kumppani on tietysti Helsinki, jos historiallisesta näkökulmastakin katsottuna, mutta parasta tietysti on olla liittymättä mihinkään. Kyllä jaksamme vetää Länsi-Vantaatakin reessämme kuten tähänkin asti, jos eivät kenellekään kelpaa.

        Se, että Länsi-Vantaa on siellä asuvien mielestä pudonnut kehityksestä, ei ole muiden vantaalaisten vika miltään osin. Voimme toki lahjoittaa teille peilejä, jos syyllisiä haluatte etsiä. Kaiken vastustaminen ja tiukka nimbyily jarruttaa kehitystä, ihan vaan tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä. Vantaan rahathan on menneet pääosin Länsi-Vantaalle. Sinnehän on rakennettu täysin uusiksi koko kaupunginosa eli Kivistö, käytännössä ihan uusi kaupunginosa. Näin suurta satsausta ei muualle Vantaata ole verorahoista tehty vuosikymmeniin.
        Kehäratakin on enemmän länsipuolella kuin itäpuolella. Itse asiassa sehän ei edes mene varsinaisesti Vantaan itäosiin. Ratikka vähän hyvittäisi tuota epäkohtaa.

        Länsipuolen voisi minunkin puolesta liittää paremminkin Nurmijärveen, espoolaiset eivät sitä huolineet, kun viimeksi liittymistä länsipuolella ajettiin. En tiedä haluaisiko nurmijärveläisetkään. Tai liittykööt mihin tahansa joka kelpuuttaa riesakseen. Pääsisimme noista iänikuisista kitisijöistä ja rusinanpoimijoista eroon.

        Itä-Vantaan luonnollinen kumppani on tietysti Helsinki, jos historiallisesta näkökulmastakin katsottuna, mutta parasta tietysti on olla liittymättä mihinkään. Kyllä jaksamme vetää Länsi-Vantaatakin reessämme kuten tähänkin asti, jos eivät kenellekään kelpaa.

        Se, että Länsi-Vantaa on siellä asuvien mielestä pudonnut kehityksestä, ei ole muiden vantaalaisten vika miltään osin. Voimme toki lahjoittaa teille peilejä, jos syyllisiä haluatte etsiä. Kaiken vastustaminen ja tiukka nimbyily jarruttaa kehitystä, ihan vaan tiedoksi.

        Riippuu tietysti missä katsotaan menevän itä-länsiraja.
        Lentokenttä on melkoisen luonnollinen ja se liittyy toiminnallisesti ja liikenteellisesti vahvasti itäpuolelle. Lentokenttään ja sen ympäristöön on myös satsattu melkoisesti muiden kuin Vantaan varoin ja sitä panostusta on vaikea liittää sen paremmin itä- kuin länsipuolenkaan ’piikkiin’, koska kyse ei olekaan Vantaan ja vantaalaisten hyväksi kehittämisestä, vaan koko Suomen.
        Nykyisin kuitenkin puhutaan myös Keski-Vantaasta. Ja mitenkähän sen rajat menevät? Tämä uusi jako, rajoista riipouen, voi muuttaa aikalailla käsityksiä, mihin on kehityspanostusta satsattu.


    • Anonyymi

      Miten haluat ilmansuuntia mitata? Myyrmäki (Postinro 01600) mediaanituloilla mitattuna sijalla 1169 ja Nikinmäki (01490) sijalla 35.
      Vanha aloitus,mutta myöskin vanha ajatusmaailma. Alueiden kehittäminen korreloi hyvin päättäjien taustojen ja ajatusmaailman kanssa.

    • Anonyymi

      Miten haluat ilmansuuntia mitata? Myyrmäki (Postinro 01600) mediaanituloilla mitattuna sijalla 1169 ja Nikinmäki (01490) sijalla 35.
      Vanha aloitus,mutta myöskin vanha ajatusmaailma. Alueiden kehittäminen korreloi hyvin päättäjien taustojen ja ajatusmaailman kanssa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe