Hei!
Tietääkö kukaan mistä johtuu seuraava vaiva:
olen parikymmpinen paljon urheilua harrastava mies, ja ongelmana on että oikean puoleinen sierain on melkein aina tukossa?!
vasen on puolestaan auki, oikeanpuolen saa auki nasolinilla ja sieltä ei tule "räkää" normaalia enempää.
Kun menen harjoituksiin ja saan sykkeen nousemaan ja hien pintaan niin silloin oikeanpuoleinen sierain aukeaa, kun taas tulen pois treeneistä se menee taas tukkoon.
itselläni ei ole koskaan ollut poskiontelotulehduksia, eikä ne ole kipeät.
noin 10 vuotta sitten minulla huomattiin jonkun asteinen allergia mutta myöhemmissä ihotesteissä ei ole näkynyt mitään...
siihen tuli nyt aika paljon tekstiä mutta jos joku viisaampi osaisi neuvoa niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
Kiitos!
sierain tukossa aina!
5
2165
Vastaukset
- Sappi
Onko tutkittu, onko nenässä mahdollisesti polyyppeja? Ne ovat usein tällaisen oireen takana ja niistä pääsee eroon pienellä rutiinileikkauksella. Useimmiten niitä löytyy pikkulapsilta mutta eivät ole harvinaisia aikuisellakaan.
Suosittelen korva-ja kurkkutautioen erikoislääkäriä, käy yksityisellä tai pyydä t-keskuksesta lähete. Varsin pieni operaatio saattaa helpottaa koko loppuelämääsi. - Tohtuuri
Mitteepä sannoo kurkku- ja korvatautien tohtuuri? Out kait käynnää näyttämässä? Mulla on sama juttu. Poskiontelot ei tuuletu. Kerran leikattu 12 vuotta sitten, taas tukossa, uusi leikkaus odottaa.
Nenän väliseinäkin voipi kiäntyä sieraimen etteen, ja kun on limakalavoturvotus, niin tukossahan se .
No eihän tässä tohtuuriloita olla. Käy näöttämässä asianommaiselle. - ossi.
Osta apteekista nenähuuhtelukannu ja kokeile auttaako huuhtelu suolavedellä. Tämä ainakin poistaa räkää ja vähentää mahdollista turvotusta. Lääkärissä silti kannattaa käydä.
- minä
Minulle sattui tässä kymmenkunta vuotta sitten seuraavanlainen tapaus.
Siis, minulla oli melkein aina jompikumpi sierain tukossa vuoronperään. Sitten sairastuin flunssaan taas nonenneko kerran sinäkin vuonna. Sitten huomasin, että räkä alkoi pakkautumaan poskionteloihin silloin lauantaina. Ajattelin, että menen sitten maanantaina työterveysvastaanotolle. Mutta se rään pakkautuminen liisääntyi niin paljon, että alkoi jo otsalohkoissakin tuntua pakotusta. Sunnuntai aamuyöllä pakotus oli jo niin kova, että ajattelin, että kyllä nyt on mentävä terveyskeskuksen lääkärille näyttämään, vaikka onkin yö.
No, menin sinne ja huomasin, että ei ole yhtään potilasta minun lisäkseni ja näin ollen pääsisin heti nenän huuhteluun.
Mutta kuinka ollakkaan, nämä hoitsut sanoivat, että nyt ei voi lääkäriä häiritä, tule aamulla seitsemän aikaan uudelleen, niin sitten lääkäri voi ottaa vastaan ja katsoa, että mitä sille voi tehdä!
Jaaha, ajattelin minä. Lähdin kiukuspäissäni juoksemaan pakkaseen (-30) autolleni päätä pakottaen ja jokainen askel (tärähdys) satutti niin maan perusteellisesti päähäni.
Kuinka ollakkan, niin muutamaa metriä ennen autoani tuntui, kuin poksahdus nenässä ja räkää alkoi valua heti valtoimenaan nenästä. Pyyhin ja niistin nenääni kerta toisensa jälkeen ja nenäliinatkin loppuivat joten oli jatkettava vain paljain sormin sitä niistämistä. Räkää tuli niin paljon, että ei olisi uskonut millään, että päähän voi niin paljon sitä räkää mahtua.
Ja näin ollen, niin en mennyt sitten aamullakaan, enkä maanantainakaan mihinkään vastaanotoille, kun en tuntenut mitään tarvetta.
Siitä saakka olen ollut paljon terveenpi, flunssaa ei ole ollut, poskiontelot eivät ole tulehtuneet, sieraimet ovat olleet auki ja räkä on tullut pois ihan normaalisti niistämällä.
Toisin sanoen, tiehyeet avautuivat silloin siinä "poksahduksessa".
Loppuyhteen veto. Jos se lääkäri olisi ottanut minut vastaan silloin heti, niin minun poskionteloita pitäisi varmaankin vieläkin vähän väliä punkteerata. Mutta onneksi se lääkäri oli nukkumassa silloin yöllä ja se oli minun onneksi. - jaapperi
Mulla oli vuosi sitten samoja oireita ja menin lekuriin ku nenän limakalvot ali jo rohtumilla ainaisen tukkoisuuden ja niistämisen johdosta. Siellä lääkäri ilmotti että "meillähän olisi leikkaamista ku sulla on mahtavat polyypit nenässä" Sitten se kysy että nykästäänkö pois ja että seuraava aika ois 4kk päästä. Mie sanoin että pois vaan. Antennit panivat nenään ja varttitunnin päästä vetästiin katkaravut pois. Ei mikään kaunis toimenpide vaan nessu aukes. Eikä oo tainnu ees kasvaa uusiks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043065Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461294Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481196Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121158Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119989Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793