onko joku käyttänyt näitä, auttaako?
apteekin valkaisevat hammastahnat
20
22233
Vastaukset
- nainen 35v.
apteekin hammastahnaa aina.tätä olikos nimi yotuel tai joku sinne päin.hinta 5-6 euroa.erittäin riittosa.tulos näkyy jo ihan kahdenpäivän jälkeen.ehdottomasti on hyvä ja on muuten hoitava ynm.
- dent
että nuo valkaisevat tahnat "syö" sinun hammaskiillettä jatkuvasti käytettynä ihan kivasti.
- xxx
dent kirjoitti:
että nuo valkaisevat tahnat "syö" sinun hammaskiillettä jatkuvasti käytettynä ihan kivasti.
olen myös käyttänyt apt. valkaisevia hammastahnoja jo vuosia, mielestäni hyvin tuloksin. ennenkaikkea jo siksi, että kaupan hammastahnat kirvelevät suuta ja jotenkin tuntuvat epämukavilta.
eipä ole hammaslääkärini mitään kiilteiden vaurioitumisesta sanonut, vuosittain käyn tarkistuttamassa hampaat! kaipa olis sanonut jos olis kiillevauriota näkynyt... - MPee
xxx kirjoitti:
olen myös käyttänyt apt. valkaisevia hammastahnoja jo vuosia, mielestäni hyvin tuloksin. ennenkaikkea jo siksi, että kaupan hammastahnat kirvelevät suuta ja jotenkin tuntuvat epämukavilta.
eipä ole hammaslääkärini mitään kiilteiden vaurioitumisesta sanonut, vuosittain käyn tarkistuttamassa hampaat! kaipa olis sanonut jos olis kiillevauriota näkynyt...Tuo kiilteen kuluminen on kuitenkin täysin totta. Kiille ohenee hitaasti, mutta varmasti. Hammaslääkärisi ei pysty kiilteen paksuutta näkemään, ellei joudu sitä poraamaan. Kaikki valkaisevat hammastahnat sisältävät hiovia ainesosia, eikä niiden käyttöä suositella jokapäiväiseksi. Kuuriluontoisesti niitä voi käyttää, esim. muutaman päivän tai max viikon putkeen, mutta sitten pitää pestä jo tavallisilla tahnoilla. Kerran viikossa tai kahdessa on sekin sovelias käyttöväli.
- hanna
MPee kirjoitti:
Tuo kiilteen kuluminen on kuitenkin täysin totta. Kiille ohenee hitaasti, mutta varmasti. Hammaslääkärisi ei pysty kiilteen paksuutta näkemään, ellei joudu sitä poraamaan. Kaikki valkaisevat hammastahnat sisältävät hiovia ainesosia, eikä niiden käyttöä suositella jokapäiväiseksi. Kuuriluontoisesti niitä voi käyttää, esim. muutaman päivän tai max viikon putkeen, mutta sitten pitää pestä jo tavallisilla tahnoilla. Kerran viikossa tai kahdessa on sekin sovelias käyttöväli.
yotuelissa on hiovia aineita huomattavasti vähemmän kuin kaupan tahnoissa. käytän myös silloin tällöin itse yotuelia, enkä saa siitä mitään oireita, kaupan valkaisevat tahnat kirvelevät älyttömästi!!!
- onkohan näin?
MPee kirjoitti:
Tuo kiilteen kuluminen on kuitenkin täysin totta. Kiille ohenee hitaasti, mutta varmasti. Hammaslääkärisi ei pysty kiilteen paksuutta näkemään, ellei joudu sitä poraamaan. Kaikki valkaisevat hammastahnat sisältävät hiovia ainesosia, eikä niiden käyttöä suositella jokapäiväiseksi. Kuuriluontoisesti niitä voi käyttää, esim. muutaman päivän tai max viikon putkeen, mutta sitten pitää pestä jo tavallisilla tahnoilla. Kerran viikossa tai kahdessa on sekin sovelias käyttöväli.
.....minulle apteekissa farmaseutti kertoi,että yotuel hammastahna ei sisällä hankaavia aineosia,kun etsin sellaista yöhammastukien (kovaa muovia) pesutarkoitukseen samalla kuin hampaitteni pesuun.Olen käyttänyt tahnaa jo parin vuoden ajan,kokeillut muitakin apteekin tahnoja,tulin siihen tulokseen,että yotuel on paras pitämään valkoisuutta yllä,ja ei niin kirpeä kuin muut apteekin tuotteet,tavalliset tahnat mukaan lukien.
- MPee
onkohan näin? kirjoitti:
.....minulle apteekissa farmaseutti kertoi,että yotuel hammastahna ei sisällä hankaavia aineosia,kun etsin sellaista yöhammastukien (kovaa muovia) pesutarkoitukseen samalla kuin hampaitteni pesuun.Olen käyttänyt tahnaa jo parin vuoden ajan,kokeillut muitakin apteekin tahnoja,tulin siihen tulokseen,että yotuel on paras pitämään valkoisuutta yllä,ja ei niin kirpeä kuin muut apteekin tuotteet,tavalliset tahnat mukaan lukien.
Myös Yotuelissa on kuluttavia ainesosia, mutta huomattavasti vähemmän kuin muissa vastaavissa tuotteissa. Itse käytän tarvittaessa Yotuelia, mutta vain kuuriluontoisesti.
- ari80
MPee kirjoitti:
Myös Yotuelissa on kuluttavia ainesosia, mutta huomattavasti vähemmän kuin muissa vastaavissa tuotteissa. Itse käytän tarvittaessa Yotuelia, mutta vain kuuriluontoisesti.
apteekissa oli kahdenlaista yotelia
kumpaa ostan?
kuluttaako tämä hammastahna sen keltaisen
hampaan päältä(tarkoitan kuin hampaan
hionnassa jossa keltainen hiotaan pois)
vai valkaiseeko se - MPee
ari80 kirjoitti:
apteekissa oli kahdenlaista yotelia
kumpaa ostan?
kuluttaako tämä hammastahna sen keltaisen
hampaan päältä(tarkoitan kuin hampaan
hionnassa jossa keltainen hiotaan pois)
vai valkaiseeko seNe kaksi Yotuelia ovat vain eri makuja. Pharma on lakritsa ja perinteinen muistaakseni piparminttu tai muu raikas.. Yotuel, niin kuin muutkin valkaisevat hammastahnat, perustuvat pääasiassa siihen, että niiden kuluttavat ainesosat hinkkaavat hampaiden päältä plakin, hammaskiven ynnä muut kerrostumat pois. Ilmeisesti tarkoitat keltaisella juuri kovettunutta plakkia ja hammaskiveä. Kunnon hammaskiveen ei mikään tahna pysty, se pitää hoitaa vastaanotolla. Osa tahnoista reagoi myös hapen kanssa ja vaalentaa täten hiukan, mutta kiilteen sisällä olevan hammasluun väriä ne eivät muuta.
- mutta
MPee kirjoitti:
Ne kaksi Yotuelia ovat vain eri makuja. Pharma on lakritsa ja perinteinen muistaakseni piparminttu tai muu raikas.. Yotuel, niin kuin muutkin valkaisevat hammastahnat, perustuvat pääasiassa siihen, että niiden kuluttavat ainesosat hinkkaavat hampaiden päältä plakin, hammaskiven ynnä muut kerrostumat pois. Ilmeisesti tarkoitat keltaisella juuri kovettunutta plakkia ja hammaskiveä. Kunnon hammaskiveen ei mikään tahna pysty, se pitää hoitaa vastaanotolla. Osa tahnoista reagoi myös hapen kanssa ja vaalentaa täten hiukan, mutta kiilteen sisällä olevan hammasluun väriä ne eivät muuta.
..pitkällisen valkaisutahnan käytön takia pois, niin värjääkö se silloin hammasluun luonnonvalkoiseksi?
- MPee
mutta kirjoitti:
..pitkällisen valkaisutahnan käytön takia pois, niin värjääkö se silloin hammasluun luonnonvalkoiseksi?
Ei. Valkaiseva hammastahna ei ole mikään ihmeaine. Ja jos on kiille kulunut pois, tialnne on todella huono. Huomaat kyllä, hampaita vihloo ja särkee jatkuvasti, ne rapistuvat nopeasti hyvin huonoon kuntoon.
- Tahna
MPee kirjoitti:
Ei. Valkaiseva hammastahna ei ole mikään ihmeaine. Ja jos on kiille kulunut pois, tialnne on todella huono. Huomaat kyllä, hampaita vihloo ja särkee jatkuvasti, ne rapistuvat nopeasti hyvin huonoon kuntoon.
Minä kun olen kuullut, että Yotuelissa valkaisevana osana on papaiinientsyymi (eikä esimerkiksi karpamidiperoksidi), eikä tahna näinollen sisällä mitään hankaavia ainesosia...???
- Minéé
Tahna kirjoitti:
Minä kun olen kuullut, että Yotuelissa valkaisevana osana on papaiinientsyymi (eikä esimerkiksi karpamidiperoksidi), eikä tahna näinollen sisällä mitään hankaavia ainesosia...???
... siis todennut minäkin (niinkuin moni muukin tässä keskustelussa), että Yotuelista ei ole ollut haittaa. Minunkin hammaslääkärini suositteli vallan sen käyttöä sen jälkeen kun olivat "putsanneet" hampaani. Olen käyttänyt Yotuelia nyt puolitoista vuotta päivittäin ja olen erittäin tyytyväinen tuloksiin. Hampaat ja koko suu tuntuu puhtaammalta ja voi hyvin, hampaani eivät silti ole räiskyvän valkoiset vaan normaalit sellaiset. Ihanaa.
- arskabani
MPee kirjoitti:
Ne kaksi Yotuelia ovat vain eri makuja. Pharma on lakritsa ja perinteinen muistaakseni piparminttu tai muu raikas.. Yotuel, niin kuin muutkin valkaisevat hammastahnat, perustuvat pääasiassa siihen, että niiden kuluttavat ainesosat hinkkaavat hampaiden päältä plakin, hammaskiven ynnä muut kerrostumat pois. Ilmeisesti tarkoitat keltaisella juuri kovettunutta plakkia ja hammaskiveä. Kunnon hammaskiveen ei mikään tahna pysty, se pitää hoitaa vastaanotolla. Osa tahnoista reagoi myös hapen kanssa ja vaalentaa täten hiukan, mutta kiilteen sisällä olevan hammasluun väriä ne eivät muuta.
Yotuelin koostumukset (%)
Papaiinientsyymi
Ksylitoli
Natriumfluoridi
B5-vitamiini
PH-arvo
Hankausarvo
Natriumlauryylisulfaatti
Sitruunahappo
Maku Yotuel Classic
1
10
0,22
—
7,2
40
ei
ei
piparminttu Yotuel Pharma
1
10
0,22
1,0
6,7
36
ei
ei
salmiakki/lakrit
ammattilaisille
Voita valkoisempi hymy
Yotuel tv-mainos - omat aivot
onkohan näin? kirjoitti:
Apteekkaritkin tekevät vain töitä, eivätkä tiedä kaikkea. Ei koulutuksessakaan tiedetä, eikä haluta tietää kaikkea. Pääasia, että raha liikkuu ja kuluttaja kulkee
- Pidä kiille kunnossa
mutta kirjoitti:
Tulee esiin keltainan ja paljon pehmeämpi hammasluu eli dentiini, johon kaikki värjäytymät tarttuvat vielä helpommin, hammas reikiintyy helpommin ja hampaita saattaa vihloa.
- hoitsu..
omat aivot kirjoitti:
Apteekkaritkin tekevät vain töitä, eivätkä tiedä kaikkea. Ei koulutuksessakaan tiedetä, eikä haluta tietää kaikkea. Pääasia, että raha liikkuu ja kuluttaja kulkee
Ensinnäkin jos apteekkari neuvoo väärin se on niiden ammattietiikkaa vastaan ja nekin voi joutua sellasesta vastuuseen. Ei ne puhu sellasesta mistä ei tiedä. Itse kävin eilen näiden juttujen perusteella ostamassa kyseistä tahnaa ja kyllä toimii! kaksi kertaa nyt pesty ja vau!! Kannattaa! ja kyllä kiiltää!!
- RDA
hoitsu.. kirjoitti:
Ensinnäkin jos apteekkari neuvoo väärin se on niiden ammattietiikkaa vastaan ja nekin voi joutua sellasesta vastuuseen. Ei ne puhu sellasesta mistä ei tiedä. Itse kävin eilen näiden juttujen perusteella ostamassa kyseistä tahnaa ja kyllä toimii! kaksi kertaa nyt pesty ja vau!! Kannattaa! ja kyllä kiiltää!!
Oleellisinta kaikissa tahnoissa on RDA-arvo, joka kertoo hankaavuuden. Maksimissaan suositellaan alle 100, Yotuelissa 36-40. Googlettamalla löytyy tilasoja eri tahnojen arvoista, turvallisia ovat pääsääntöisesti Suomessa käytetyt. Olis kyllä hyvä jos tuo arvo olis tuubissa luettavissa.
- duder
RDA kirjoitti:
Oleellisinta kaikissa tahnoissa on RDA-arvo, joka kertoo hankaavuuden. Maksimissaan suositellaan alle 100, Yotuelissa 36-40. Googlettamalla löytyy tilasoja eri tahnojen arvoista, turvallisia ovat pääsääntöisesti Suomessa käytetyt. Olis kyllä hyvä jos tuo arvo olis tuubissa luettavissa.
Eikös nuo Emmellen valkaisevat hammastahnat ole ihan hyviä myös. Ainakin itse olen pitänyt niitä hyvinä. www.emmelle.fi
- Anonyymi
Kokeilin Youtelia pari vuotta sitten tuubillisen. Eihän apteekin myymä tuote voi olla huono. Minulle tuli saatanallinen vihlonta yli vuodeksi. Esim. talvella ulkona pelkkä kylmä hengitysilma vihloi. Valmistaja kertoi palautteessaan, että jos ennestään vihloo herkästi, oma syy, heidän tahnansa ei sitä aiheuta. No, ei ollut vihlonut ennen, eikä vihlo enää, kun aikaa on kulunut yli kaksi vuotta Youtuelin valkaisevan tahnan käytöstä. Eli ei välttämättä sovi kaikille. Elmexin tahnat hyviä, ei tule aftoja eikä vihlo, hammaslääkärikin suosittelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1401757
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir265878- 34789
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.65667Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik29651Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta5644Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44641Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48626- 43600
Mun veikkaus
On se, että jos/kun tavataan ja aletaan juttelemaan, tajutaan, että ollaan jotain muuta kuin kuviteltiin. Ja kupla puhke53592