Muistaakos kukaan mitkä oli 3 parasta muutama numero sitten olleessa TM:n käynnistysakkutestissä?
TM akkutesti
15
8942
Vastaukset
- Mikko
Sattumoisin mulla oli kyseinen lehti ja kyseinen aukeama juuri nenän edessä, että tässä tulee:
1. Exide Ultra 81,50 €, 9,3 pistettä
2. Trane Kalsium 75 €, 9,0 pistettä
3. Fiamm Original 75 €, 8,8 pistettä
4. Optima Yellowtop 350 €, 8,8 pistettä
5. Banner 110 €, 8,5 pistettä
6. Biltema 59,90 €, 8,5 pistettä
7. Excide Classic 77,50 €, 8,5 pistettä
8. Varta Blue Dynamic 89 €, 8,5 pistettä
9. Hoppecke 190 €, 8,3 pistettä
10. Trane 75 €, 8,3 pistettä
11. Salama 105,50 €, 8,3 pistettä
12. Hankook 89 €, 8,0 pistettä
13. Bosch 84 €, 7,8 pistettä
14. Energie Silver 105,20 €, 7,5 pistettä
15. Zap 60 €, 7,5 pistettä
16. Faam 86 €, 7,3 pistettä
17. Solite 58 €, 7,3 pistettä
18. Rocket 79,89 €, 7,0 pistettä
Bilteman akku voitti viimeksi TM:n testin (1999) ja se on nytkin varsin varteen otettava vaihtoehto, koska Biltema tarjoaa akulle 2 vuoden takuun (myös testin 1. ja 4.). Hinta on kohdallaan, mutta onko siihen kuitenkaan luottamista? Itse palloilen Bilteman akun ja Exide Classicin välillä.- Viki
Testistä ei näy ensinkään kestävyysominaisuudet. Oman kokemuksen mukaan Exide akut kestävät sen pari vuotta minkä takuukin. Kokemuksia on seitsemästä yksilöstä, joista yksi suurempi (105 Ah) on ollut tosi hyvä jo viitisen vuotta, muut sökähtäneet alta aikayksikön. En suosittele!
Vaihdoin itse syksyllä Vartan bluuhun (transussa 2 * 75 Ah tuli maksamaan 160 erkkiä). Käsittääkseni niissäkin on kahden vuoden takuu? - autolija
Viki kirjoitti:
Testistä ei näy ensinkään kestävyysominaisuudet. Oman kokemuksen mukaan Exide akut kestävät sen pari vuotta minkä takuukin. Kokemuksia on seitsemästä yksilöstä, joista yksi suurempi (105 Ah) on ollut tosi hyvä jo viitisen vuotta, muut sökähtäneet alta aikayksikön. En suosittele!
Vaihdoin itse syksyllä Vartan bluuhun (transussa 2 * 75 Ah tuli maksamaan 160 erkkiä). Käsittääkseni niissäkin on kahden vuoden takuu?Sulla on sitten ollut huono tuuri,
oma exideni on kestänyt 4v jatkaen porskuttamista. - Jaska
Ostin pari viikkoa sitten Biltemasta 60Ah:n akun ja ihan tyytyväinen olen toistaiseksi ollut.
Sitä en tiedä, kuinka kauan akku sitten kestää hyvänä... mutta ei hintakaan ollut paha 29.90€ - Viki
autolija kirjoitti:
Sulla on sitten ollut huono tuuri,
oma exideni on kestänyt 4v jatkaen porskuttamista.Niinkuin meikäläiselläkin tuo raksvaattorin akku, ihan hyvin on kestänyt puolenkymmentä vuotta ja vielä starttaa kultamahan pikkupakkasellakin vaikka jotkut väittää että kesälläkään sitä ei pitäisi parkkerata heinäseipään varjoon. Kuitenkin sitä edellinen exide akku samassa vehkeessä kesti vain sen pari vuotta, sitten yksi kenno oli ihan pimeänä.
Transussa taasen on kaksi akkua rinnan, joten jos vaikka toinen niistä on sökööntyy ennen aikojaan niin se pilaa toisenkin. Kaksi paria exidejä on käyty läpi viimeisen viiden vuoden aikana. Toivotaan että Vartat on parempia, virtaahan mikä tahtojaan hyvin varattu yli 70 Ah akku antaa kahden akun rinnankytkennässä riittävästi 2,5 l diisselin starttiin, tuo testitulos ei edes kiinnosta.
Joskus olen yrittänyt saada takuusta uutta akkua, mutta enää en alennu moiseen pikkurahan vuoksi. Siinä tilanteessa muuten asiakas ei koskaan ole oikeassa! - heheheh
Jaska kirjoitti:
Ostin pari viikkoa sitten Biltemasta 60Ah:n akun ja ihan tyytyväinen olen toistaiseksi ollut.
Sitä en tiedä, kuinka kauan akku sitten kestää hyvänä... mutta ei hintakaan ollut paha 29.90€Bilteman akussa huima kylmäkäynnistymisjännite heh heh
- ahma™
Jaska kirjoitti:
Sitä en tiedä, kuinka kauan akku sitten kestää hyvänä... mutta ei hintakaan ollut paha 29.90€no täytyykin olla tosi hyvä jos on jo pari viikkoa pelannut
- tyytyväinen
Viki kirjoitti:
Vaihdoin itse syksyllä Vartan bluuhun (transussa 2 * 75 Ah tuli maksamaan 160 erkkiä). Käsittääkseni niissäkin on kahden vuoden takuu?itselläni on kyllä exiden hyytelö akkuja ja yksikään niistä ei ole temppuillut!! ja olen ollut tyytyväinen. hinta ja laatu suhde kohdallaan!! toinen hyvä on optima (mutta hiukan kalliimpi kyllä)
- Anonyymi
Fiamm akku 45 Ah,ostettu 2021 helmikuussa,marras-joulukuussa 2021 jo sökö,pakkasessa hyytyi kuin bendolino. Ei pitkällä tikullakaan enää moista merkkiä.
- PekkaRau
Ostin Exide akun Nissaniin, kesti pari vuotta jonka jälkeen ei virtaa ollut enää yli -20C pakkasessa. Ei ollut väliä vaikka latasi edellisenä päivänä täyteen. Kun yön yli oli ilman latausta, akussa ei ollut enää virtaa.
- Anonyymi
Voi olla heikko lataus tai todennäköiseimmin purkaa akkua jostain seisoessa. Omassakin Nissanissa akut tyhjeni loppuaikoina nopeasti ja menivät pilalle parissa vuodessa, tässä autossa oli tyhjä akku kun ostin, mutta pelkällä lyhyellä ajolla toiminut erinomaisesti vaikka välillä oli 3 viikkoa ajamatta. Lämpimässä tallissa sentään on, mutta niin oli Nissankin, silti tyhjeni. Hankala alkaa selvittää mistä purkaa.
- Almera03
Mulla on Nissanissa Yuasan akku. Toiminut jo 15vuotta ilman ongelmia.
- Anonyymi
Ikinä kuullutkaan vaikka näköjään maailman suurimpia valmistajia. Pakkasakut oli myös ennen hyviä, taitaa olla hävinnyt jo koko merkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikinä kuullutkaan vaikka näköjään maailman suurimpia valmistajia. Pakkasakut oli myös ennen hyviä, taitaa olla hävinnyt jo koko merkki.
Fiamm akku 45 Ah mopoautossa ei kestänyt kuin vajaan vuoden,pitäisi olla viimeisen päälle uutta ja huippua akkuteknologiaa.Siis kesti kevään ja kesän mutta kun joulukuussa 2021 tuli pakkaset,ei kestä Suomen talvea,vaan hyytyy jo muutamasta starttauksesta olemattomiin vaikka on laturissa yön,välillä ladattu oikealla laturilla,niin ei.
Auton lataus tarkistettu ja toimii,ajomatkaa lähes 20 km per.sivu,joten pitäisi pelittää latauksen osalta,lisäksi harrastuksiin ajot päälle,eli ei ole kysymys pienen matkan ajosta.
No asiaa testattiin ja laitettiin n.5 vuotta vanha akku tilalle,ja kuinka ollakaan,sehän pelittää 20 asteen pakkasessakin ilman että autoa on lämmitetty,koska koulujen parkeissa ei ole pistorasioita lämmittää moottoria,vaikka oli päivän selvää että eihän 5 vuotta vanha akku voi enää toimia edes uuden vertaa,samat arvot,45 Ah/390. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiamm akku 45 Ah mopoautossa ei kestänyt kuin vajaan vuoden,pitäisi olla viimeisen päälle uutta ja huippua akkuteknologiaa.Siis kesti kevään ja kesän mutta kun joulukuussa 2021 tuli pakkaset,ei kestä Suomen talvea,vaan hyytyy jo muutamasta starttauksesta olemattomiin vaikka on laturissa yön,välillä ladattu oikealla laturilla,niin ei.
Auton lataus tarkistettu ja toimii,ajomatkaa lähes 20 km per.sivu,joten pitäisi pelittää latauksen osalta,lisäksi harrastuksiin ajot päälle,eli ei ole kysymys pienen matkan ajosta.
No asiaa testattiin ja laitettiin n.5 vuotta vanha akku tilalle,ja kuinka ollakaan,sehän pelittää 20 asteen pakkasessakin ilman että autoa on lämmitetty,koska koulujen parkeissa ei ole pistorasioita lämmittää moottoria,vaikka oli päivän selvää että eihän 5 vuotta vanha akku voi enää toimia edes uuden vertaa,samat arvot,45 Ah/390.Voi olla sitten akussakin vika, jos useammalla akulla ongelmia niin sitten todennäköisesti purkaisi jostain. Joillakin niin tehokkaat stereot ettei jää juuri akun lataukseen virtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657