Nyt on päässyt käymään niin ilkeästi, että isovarpaan kynsi on kasvanut sisään kiinni ja siihen sattuu aikamoisesti. Ennenkin on näin käynyt mutta oon aina omin avuin saanut homman hoidettua. Tällä kertaa taitaa olla lekurin apu paikallaan. Miten operaatio suoritetaan, sattuuko? Saako mitään puudutusta ettei toimenpide tuntuis missään. Mulla on hirvee lääkärifobia ja inhottaa lähestyäkin sairaalaa.
-kiitos vastauksista
varpaankynnen poistaminen?
6
10537
Vastaukset
- jussi
leikattiin isovarpaan kynsi kerran pois,eipä toi sattunut kun laittoivat puudutuksen siihen.No kipee se oli pikkasen sen jälkeen kun puudutus katosi;=)
- koiso
enpä tuosta operaatiosta tarkemmin tiedä, mutta eiköhän kuitenkin ole aika itsestään selvää, että puudutus kuuluu asiaan. puuduttaahan ne hammaslääkärissäkin kun revitään hammasta irti.
- Entinen LK
Tk-lääkäri osaa operaation (tai ainakin pitäisi osata) eli varaa vain toimenpideaika terveyskeskuksesta. Nykyään tehdään ns kynnen reunan leikkaus ja fenolisaatio eikä poisteta koko kynttä.
Aluksi isovarvas johtopuudutetaan varpaan tyvestä. Kun varvas on puutunut niin otetaan sisäänkasvaneen kynnen puoleisesta reunasta kiinni esim suonipuristimella jonka jälkeen saksilla leikataan 3-5 mm siivu kynttä kynsivallin alle ihan pohjaan asti ja irrotetaan pala. Sitten kynnen juurikohtaa käsitellään lyhyen aikaa fenolilla joka huuhdellaan keittosuolalla pois. Tämän jälkeen varvas sidotaan. Vuorokauden kuluttua aloitetaan varpaan kylvetykset kahdesti päivässä kunnes eritys loppuu.
Jatkossa kannattaa käyttää tilavia jalkineita ja ilmeisesti kynnen hiominen viilalla ohueksi keskeltä estää sisäämkasvamista reunoilta. - !!!äääh!
Pitäisi juuri mennä syömään.
- 40 vuotta sitten
!!!äääh! kirjoitti:
Pitäisi juuri mennä syömään.
Minulla oli kauan sitten sama vaiva ja sillon oikea kunnanlääkäri operoi sen niin että ensin poistettiin se kulma kynnestä joka oli ns.lihan sisällä. Kun ei auttanu niin sit koko kynsi pois ja uusi kynsi kasvoi ihan ok. ja vaiva loppui. Operaatio ei satu , vain se puudutupiikki vähän. Kun parantelet sitä varvasta ,
haudo lämpämässä vedessä(niin lämmin kuin voit) useasti päivittäin.
Ja sitten leikkaa kynsi suoraksi kun se kasvaa, ei varpaan pään mukaiseksi ja käytä sellasia kenkiä joissa kenkä ei purista varpaita yhteen eli leveäkärkisiä.
Ns.piikkikärkiset ovat varpaitten surma jos ne ovat liian lyhyet.
Näin se hoituu, ottaa vähän aikaa mutta varvas tulee kuntoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740