Muistan yläasteella, kun eräs Jt poika heitti minut ystävällisesti seinään ja pieksi aivan syyttä, en ollut sanaakaan sanonut. Oli muutenkin oikea ongelmanuori poltti tupakka, ryyppäsi ja rellesti, vaikka ikää oli hädin tuskin viittätoista. Opettajat repivät koulussa hiuksia päästään tämän pojan takia mutta toisin oli kokouksissa ja konventeissa, Jt ystäväni kertoman mukaan käyttäytyi, kuin enkeli. Myöhemmin kylläkin poika ja hänen perheensä erotettiin Jt:stä. Isä oli peräti vanhin.
Toisen eriskummallisen tapauksen muistan, kun eräs ystäväni oli tiekirkossa oppaana. Eräänä päivänä sinne ilmaantui Jt pariskunta, alkoivat melkoisen äläkän lurilaisuuden "saatanallisuudesta" ja ilkkuivat mm. alttaria. Ystäväni pahoitti tästä mielensä.
Ihmisiä Jt:kin ovat tietysti. Heitä on joka junaan, kuten meitä Jt:hin kuulumattomiakin mutta silti monesta tapaamastani Jt:stä näkyy, ikään kuin jonkinlainen perus ylpeys ja halveksunta "maailmallisia" kohtaan, toisilla enemmän toisilla vähemmän
Ymmärrän, että on varmasti vaikeaa suhtautua täysin neutraalisti meitä "maailmallisia saatanan lapsia" kohtaan.
Jehovan todistajat ovat ystävällisiä
15
942
Vastaukset
- andré
joo, nehän on tosiaan ihan eri maailmasta, eivät kuulemma lainkaan tästä. en ole kyllä vielä saanut selville mistä maailmasta, minusta ne esim. käy kusella että kyllä ne kai ihan ihmisiä on kuitenkin vaikka meitä muita sillai vähä parempia tai ylempänä olisko siis lähempänä taivasta peräti
- Eetu
Kun vähän kovempaa yskäsee niin jehnulla menee p.s.a. housuun, kokelkaa...
Porukassa ja pimeessä ollaan koppavia. - Juha J
Eetu kirjoitti:
Kun vähän kovempaa yskäsee niin jehnulla menee p.s.a. housuun, kokelkaa...
Porukassa ja pimeessä ollaan koppavia.Ei se niinkään ole, että aina toinen poski kännetään (lukija käyttäköön huomintakykyään).
- Nakkilan Nalle
yleistys ja koko lahkon tuomitseminen yksittäisten tapausten takia ei ole hyvä juttu, mutta jehovat ovat itse aiheuttaneet maineensa kaukaisena ja jyrkän tuomitsevana oppina koska jehovien asteikolla kaikkein korkeimmalla ovat yleensä näitä tekopyhiä idiootteja.
Mielestäni jehovat eivät kunnioita muitten ajatusten edustajia lainkaan ja jopa loukkaavat niitä tyrkyttämällä kyselemättä kaiken maailman pelastusvakuutuksia. Jehovien uskonnon olennainen osa on omalaatuinen pelastusoppi, jonka mukaan Kristus ja Saatana tuhoavat maailmasta kaikki ei-uskovaiset.jokin tietty lukumäärä jehovia pääsee ikuiseen paratiisiin ja ylijääneet jehovat saavat tyytyä tuhatvuotiseen paratiisinomaiseen aikakauteen. Tylyä? Annan Saatanan ja Kristuksen vaikka polttaa minut elävältä mieluummin kuin tunnustaisin jehovien uskontoa ja olisin mukana joukkomurhassa.- BrokenWing
" jehovien asteikolla kaikkein korkeimmalla ovat yleensä näitä tekopyhiä idiootteja "
Tässä taitaa se isoin ongelma olla. Ja valitettavasti ne korkeimmalla olevat ovat myös niitä kaikkein äänekkäimpiä.
Itse kuulun niihin vähän rennompiin todistajiin, joten kaveriporukkani koostuu lähinnä rennoista todistajista ja niistä kauheista, hirmuisista, maailmallisista pakanoista, joita Brooklynin papparaiset ja järjestöpingot kauhistelevat. ;) Ja ei, me emme ole moralisoimassa ja tyrkyttämässä uskoamme näille maailmallisille kavereille.
Moni JT-kaverini on suoraan sanonut, että moni maailmallinen on paljon reilumpi ja mukavampi kuin sellainen tekopyhä järjestöpinko-JT. Mutta omassa kaveriporukassani on siis sekä JT:tä että maailmallisia, ja voitte olla varmoja, että ne tekopyhät yksilöt tunnistetaan ja kierretään kaukaa.
Itse asiassa olemme parin JT-kaverin kanssa seuranneet huolestuneena sivusta muutaman tekopyhän järjestöpinko-JT:n toimintaa. Nämä tyypit halveksivat niitä todistajia jotka eivät käy tarpeeksi kentällä ja kokouksissa, mutta samaan aikaan juoruilevat ja puhuvat selän takana pahaa niin että heikompaa hirvittää.
Tulimme porukalla siihen tulokseen, että ne ovat juuri nämä järjestöpingot, jotka pilaavat kaikkien todistajien maineen.
Mutta älkää silti yleistäkö - kyllä niitä kivojakin todistajia on! - Nakkilan Nalle
BrokenWing kirjoitti:
" jehovien asteikolla kaikkein korkeimmalla ovat yleensä näitä tekopyhiä idiootteja "
Tässä taitaa se isoin ongelma olla. Ja valitettavasti ne korkeimmalla olevat ovat myös niitä kaikkein äänekkäimpiä.
Itse kuulun niihin vähän rennompiin todistajiin, joten kaveriporukkani koostuu lähinnä rennoista todistajista ja niistä kauheista, hirmuisista, maailmallisista pakanoista, joita Brooklynin papparaiset ja järjestöpingot kauhistelevat. ;) Ja ei, me emme ole moralisoimassa ja tyrkyttämässä uskoamme näille maailmallisille kavereille.
Moni JT-kaverini on suoraan sanonut, että moni maailmallinen on paljon reilumpi ja mukavampi kuin sellainen tekopyhä järjestöpinko-JT. Mutta omassa kaveriporukassani on siis sekä JT:tä että maailmallisia, ja voitte olla varmoja, että ne tekopyhät yksilöt tunnistetaan ja kierretään kaukaa.
Itse asiassa olemme parin JT-kaverin kanssa seuranneet huolestuneena sivusta muutaman tekopyhän järjestöpinko-JT:n toimintaa. Nämä tyypit halveksivat niitä todistajia jotka eivät käy tarpeeksi kentällä ja kokouksissa, mutta samaan aikaan juoruilevat ja puhuvat selän takana pahaa niin että heikompaa hirvittää.
Tulimme porukalla siihen tulokseen, että ne ovat juuri nämä järjestöpingot, jotka pilaavat kaikkien todistajien maineen.
Mutta älkää silti yleistäkö - kyllä niitä kivojakin todistajia on!en siis todellakaan halunnut tuomita kaikkia jehovia näitten em. paksa-aivojen takia, vaikken hyväksykään (ymmärrä?) uskontoanne.
Sen rakenne tuntuu nimittäin näin äkikseltään kovin oudolta jos kaikkein epäoikeudenmukaisimmat ja luotaantyöntävimmät tyypit ovat kaikein arvostetuimpia ja muille seurakuntalaisille esimerkiksi. - Pingot jää
BrokenWing kirjoitti:
Mutta älkää silti yleistäkö - kyllä niitä kivojakin todistajia on!Kokemani perusteella tuo on totta. Mutta niillä rennoilla on tapana saada monoa - tulla erotetuksi.
- toive
BrokenWing kirjoitti:
Mutta älkää silti yleistäkö - kyllä niitä kivojakin todistajia on!kivoja todistajia on, ovathan hekin vain joukko erilaisia ihmisiä, mutta jos vanhimmat tietäisivät kantasi ainakin jossain pienessä sisäsiitoisessa seurakunnassa, joutuisit pian kuulusteluun ja sitä myöten olisit entinen Jt. Lykkyä tykö.
- Juha J
Minuapa hakattiin ja piestiin keskikoulussa -70 luvun lopulla, koska olin ns hullu jehovalainen, ja sanaakaan en uskonnosta kellekkään saarnannut, turpiin vain tuli. Muutos koitui eräänä päivänä kun suivaannuin, vedin pahinta kiusaajaa turpaan. Tällöin loppui kiusaaminen mutta katkeruus jäi minulle, olen jopa kolmekymppisenä antanut selkään ex-koulukiusaajiani (raamit enemmän kuin toni halme, siis minulla).
- Juha J
ei ole helppoa olla koulussa jt, ootkohan provosoinut??? Ja äläkä leiki syytöntä!
- Zaaritar
On se kumma, kun ei kyseinen henkilö ole nähnyt mitään muita vastaavia tilanteita LUTERILAISTEN lasten suorittamana.
Olikohan kyseessä koulu, jossa oli ainoastaan tämä kyseinen kirjoittaja sekä "seinäänheittelijä heiteltävineen". Aika pieni koulu... vain kolme oppilasta.
Tai sitten kyseessä oli mallikoulu, jossa ainoa murheenkryyni oli tämä kyseinen "seinäänheittelijä" ja kukaan muu ei polttanut tupakka, eikä rehennellyt pienemmilleen. Aika harvinainen tapaus... missähän tämä koulu sijaitsee, haluaisin tietää, että voisin laittaa kyseiseen mallikouluun mahdolliset omatkin lapseni...
Muissa kouluissa olen kyllä nähnyt jehovantodistajia kiusattavan aika raa'astikin, sekä fyysisesti, että henkisesti... ei ihme, jos jollakin jehovantodistaja-lapsella katkeaa pinna ja hän antaa takaisin samalla mitalla. Vaikeaa varmasti olla koko luokan/koulun silmätikkuna ja antaa vain kaikkien solvausten/nälvimisten ja pahoinpitelyjen mennä ohi korvien ja "kääntää toinen poski".
Mun puolesta saisivat antaa luterilaisille kiusaajilleen samalla mitalla takaisin... oppisivathan luterilaistenkin lapset vähän enemmän kunnioittamaan muita uskontoja, eivätkä pitäisi omaansa ainoana oikeana... ja oikeutuksena ottaa muut vähemmistöuskonnot silmätikuiksi.
- Juha J
Minua hakattin koulussa pentuna vain sen takia että olin jt, arvaa sattuiko, en ollut mikään äänekäs silloisen uskoni puolesta mutta ei kaduta että kyllä mäkin loppuaikoina turpaan vedin (lue:kasvoin 190 senttiseksi ja tajusin että ei tarvihe saada kuonoon uskon takia joka päivä).
- toteaja
ilmenee mielenterveysongelmaisen ja luonnehäiriöisen tunnusmerkit. Jehovalaisilla on paljon mielenterveysongelmia. Hakeudu hoitoon.
- Nakkilan Nalle
toteaja kirjoitti:
ilmenee mielenterveysongelmaisen ja luonnehäiriöisen tunnusmerkit. Jehovalaisilla on paljon mielenterveysongelmia. Hakeudu hoitoon.
hakattiinko ihmisiä koulussa ihan yleisesti noin paljon 70- luvulla?
Olin eilen just yhdessä tappelussa ja täytyy myöntää että vaikka ei pahasti sattunutkaan niin itku tuli sen jälkeen. Väkivalta on niin väärin. - Sara
Tämä JT-tyttö sai äidiltään selkään, mutta äiti lopetti, kun tyttö kasvoi isoksi. Samoin tyttöä koulussa kiusattiin.
http://medlem.spray.se/aaac/2/sara.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264